Novinky
Športové kupé pre 21. storočie- Jaguar C-X1629. September 2011
Ťahúňom pozornosti v expozícii Jaguar na tohtoročno autosalóne vo Frankfurte bol ohlasovaný koncept športového kupé pre 21. storočie. C-X16 dokazuje, že najlepšia cesta z bodu A do bodu B nie je vždy tá najkratšia.
Pod prednou kapotou je twin scrollovým turbodúchadlom preplňovaný trojlitrový šesťvalec s výkonom 280 kW (380 k) a krútiacim momentom 450 Nm, ktorý cez osemstupňovú automatickú prevodovku poháňa zadné kolesá. Už tieto parametre kážu rešpekt. Vozidlo je však vybavené aj systémom podobným KERS-u, ktorý využívajú monoposty Formule 1. Po zatlačení príslušného tlačidla na volante sa na desať sekúnd pridá ešte aj elektromotor s výkonom 70 kW (95 k) a krútiacim momentom 235 Nm. Z nuly na stovku to teda C-X16 zvládne za 4,4 sekundy a maximálna rýchlosť je 300 km/h. Na rozdiel od KERS-u však Jaguar C-X16 dokáže využiť získanú elektrickú energiu troma spôsobmi: zvýšenie výkonu po zatlačení tlačidla (ako KERS), zníženie emisií pri normálnej jazde a do rýchlosti 50 km/h dokáže jazdiť na čisto elektrickú energiu.
Samozrejmosťou je funkcia Stop/Start, ktrorá automaticky vypína motor na križovatkách. Pri Jaguari C-X16 však využíva na reštartovanie motora motor/generátor umiestnený v prevodovke. Ten je napájaný z 1,6 kWh lítiovo-iónového akumulátora spoza sedadiel. Samotný akumulátor je prevažne nabíjaný počas brzdenia elektrohydraulickým rekuperačným systémom na zadnej náprave. Aby nedošlo k poklesu účinnosti pri dynamickej jazde, akumulátor i elektromotor majú vlastný chladiaci systém. Jedným z kľúčových parametrov pre dosiahnutie skvelých jazdných vlastností je nízka hmotnosť. Tomu napomáha hliníková karoséria. Z rovnakého dôvodu sa konštruktéri rozhodli pre manuálne, nie elektrické nastavovanie sedadiel. Mnohé prvky v interiéri sú vystužené kompozitovým materiálom s karbónovými vláknami. Dôležitá je však nielen samotná hmotnosť, ale i jej rozdelenie medzi nápravy. Preto je celý hybridný systém, vrátane akumulátora umiestnený medzi nápravami. Napríklad akumulátor je za sedadlami. Ďalším dôležitým parametrom je aerodynamika, na ktorej odviedli konštruktéri obrovský kus práce. Venovali sa každému detailu, napríklad kľučky dverí sú za jazdy zarovno s karosériou.
Napriek tomu, že je to superšportové auto, zachováva si punc luxusu typický pre Jaguar. Ten sa prejavuje nielen v sofistikovaných technológiách, ale aj použitých materiáloch. V lakťovej opierke medzi prednými sedadlami je napríklad systém Jaguar Connect and View vyvinutý v spolupráci s Blackberry, ktorý umožňuje pripojiť smartfóny rôznych výrobcov. Po pripojení smartfónu dotykový displej v strede prístrojovej dosky zmení vzhľad podľa pripojeného smartfónu. Otočné ovládače klimatizácie sú z pravého hliníka v tmavej farebnej úprave. Uprostred nich je malý OLED displej, ktorý zobrazuje, akú funkciu ovládače práve plnia. Tie totiž po každom zatlačení menia svoju funkciu, otáčaním zasa menia dané parametre – trebárs teplotu či intenzitu ventilátora. Volič prevodovky a mnohé ďalšie prvky sú z karbónu.
zdroj: jaguarcars.sk, netcarshow.com
Ferrari 458 Spider sa začne predávať za 226.800 €28. September 2011
Ferrari oficiálne vydalo cenové informácie o 458 Spider. V Európe sa model začne predávať začiatkom budúceho mesiaca, pričom model 458 so skladacou pevnou strechou si môžete kúpiť za 226.800 €.
V USA sa model Spider začne predávať neskôr až od januára 2012, ale zato za cenu 257.000 dolárov. Čo pri súčasnom kurze (1 € = 1.35 dolára) znamená, že americký zákazník v porovnaní s európskym získa zľavu 47.000 dolárov.
Ferrari 458 Spider obsahuje hliníkovú skladaciu pevnú strechu od nemeckého dodávateľa Webasto AG, ktorá sa tiež úspešne používa na kabriolete California. Jedna sa o jednu z mála skladacích striech v zadnej časti vozidla, pri konštrukcii uloženia motora rovnako v zadnej časti. Tento pevný hard top môže byť zložený, resp. rozložený len za 14 sekúnd.
O pohon 458 Spider sa rovnako ako aj v kupé stará motor V8 o objeme 4.5 litra, ktorý generuje výkon 570 HP a krútiaci moment 540 Nm.
zdroj: worldcarfans.com
Beetlemánia je opäť za dverami27. September 2011
Beetlemánia je opäť za dverami. Volkswagen uvádza do predaja nové modely Beetle s mimoriadne vydareným dizajnom, športovým duchom a vyspelou technikou za ceny, ktoré nezostávajú nič dlžné povesti ľudového vozidla. Na českom trhu štartuje nový Beetle od 379 900 CZK. Najdostupnejšia výbavová línia modelu Beetle zahŕňa už v sériovej výbave štyri airbagy (vrátane integrovaných bočných a hlavových airbagov Thorax), stabilizačný systém ESP, klimatizáciu, audiosystém RCD 310 s ôsmimi reproduktormi, stredovú lakťovú opierku vpredu a tempomat. Model Beetle Design stojí od 404 100 CZK. Tretia výbavová línia Sport (od 492 600 CZK) má navyše napríklad automatickú klimatizáciu Climatronic, elektronickú uzávierku diferenciálu XDS, športový podvozok au motorov 1.4 TSI a 2.0 TSI integrovaný zadný spojler.
Najdynamickejší a zároveň najúspornejší Chrobák všetkých čias je poháňaný výhradne motormi TSI alebo TDI s priamym vstrekovaním paliva a preplňovaním. Podvozok je vyladený na maximálne potešenie z dynamickej jazdy, ale bokom nezostáva ani ochrana životného prostredia, ktorú ocení peňaženka každého majiteľa. Napríklad Beetle 1.6 TDI BMT (77 kW / 105 k), ktorý bude v ponuke v druhej polovici roka 2012, spotrebuje v priemere iba 4,3 l/100 km.
Okrem už spomínaných motorov 1.2 TSI a 1.6 TDI s výkonom 77 kW (105 k) dodávaných so základnou výbavou alebo výbavou Design budú postupne k dispozícii aj jednotky 1.4 TSI (118 kW / 160 k), 2.0 TSI (147 kW / 200 k) a 2.0 TDI (103 kW / 140 k). S výnimkou motora 1.6 TDI spojeného s päťstupňovou mechanickou prevodovkou majú všetky motory šesťstupňovú mechanickú prevodovku alebo alternatívne dvojspojkovú prevodovku DSG so šiestimi alebo siedmimi prevodovými stupňami.
zdroj: volkswagen.cz
Audi A2 Concept26. September 2011
Technická štúdia Audi A2 concept ponúka príležitosť k nahliadnutiu do budúcnosti elektrickej mobility v uliciach veľkomiest. Čisto elektricky poháňaná štúdie A2 concept vychádza z klasického priestorového konceptu. Je to prémiový automobil do mesta s veľkorysou ponukou vnútorného priestoru a suverénnymi jazdnými vlastnosťami.
Technická štúdia prekypuje atraktívnou, inteligentnou technikou. Inovatívna konštrukcia karosérie je ďalším vývojovým stupňom ultraľahkej konštrukcie Audi. Koncept vďaka nej váži len 1150 kilogramov. Technológia Audi connect poskytuje pripojenie k internetu. Systémy riadenia a bŕzd sú ovládané čisto elektricky (by-wire).
Audi A2 concept je len 3,80 metra dlhý, 1,69 metra široký a 1,49 metra vysoký. Aj tak však zanecháva na ceste dojem elegantného, výkonného a športového vozidla. Jeho čisté línie sa sústredia na to najdôležitejšie. Všetky detaily sú jemné, zároveň však aj neprehliadnuteľné. Tmavá sklenená strecha bieleho konceptu sa stane priehľadnou na povel príslušného tlačidla.
Prístrojový panel sa vyznačuje rovnako ako celý interiér jasným a prehľadným dizajnom a intuitívnym ovládaním. Vodič ovláda mnoho dôležitých funkcií prostredníctvom dotykových plôch vnútri volantu. Ďalšie dve ovládacie plochy sa vyklopia na pravej strane vodiča po spustení vozidla. Ako stĺpik riadenia slúži otvorený profil, na ktorého konci je umiestnený 7 "displej, doplnený dvoma menšími displejmi.
Audi A2 concept má plochú podlahu interiéru. Stredová konzola je pripevnená k sedadlu vodiča, zadná konzola siaha dopredu medzi obe zadné sedadlá. Štyri samostatné sedadlá pridávajú interiéru na ľahkosti a pod ich výklopnými sedákmi sú schované úložné priestory. Medzi zadnými sedadlami je priestor pre prepravu bicykla do mesta s odobratým predným kolesom. Batožinový priestor má dve úrovne, z ktorých tu hornej tvorí rám opatrený funkčnými sieťami.
zdroj: audi.cz
Kde sa vzalo logo Ferrari?23. September 2011
Kultové logo Ferrari, znak vzpínajúceho sa koňa pochádza od leteckého pilota bojujúceho v prvej svetovej vojne.
Krátke video z dielne Ferrari rozpráva príbeh o vzniku slávneho vzpínajúceho sa koňa na kapote každého Ferrari.
Myšlienkou použiť pre logo Ferrari koňa, inšpiroval Enza Ferrari pilot Francesco Baracc. Toto talianske letecké eso vozilo znak vzpínajúceho sa koňa na svojom dvojplošníku počas nebezpečných bojov prvej svetovej vojny.
Vyzerá to, že Enzo Ferrari povedal tento príbeh len raz, takže skutočný pôvod znaku Ferrari mohol byť navždy stratený, keby to vtedy nepovedal.
zdroj: worldcarfans.com
Nový VW Tiguan22. September 2011
Výrazný vzhľad
Nový Tiguan predstavuje najlepšiu symbiózu dizajnu, jazdných vlastností a každodenného použitia a je určený pre voľnosť a dobrodružstvo na každej ceste. Jeho nová predná časť sa prezentuje v štýle aktuálneho dizajnu značiek Volkswagen a zdôrazňuje sebavedomý vzhľad kompaktných multitalentov. Tohto siláka nepredbehne tak rýchlo nik, či na ceste alebo v teréne.
Dynamický dizajn
Je jedno, z ktorej strany ho pozorujete, nový Tiguan vyzerá z každej perspektívy skutočne dynamicky. Aby Vašu radosť z jazdy nič neobmedzovalo, ponúka nový Tiguan širokú paletu inovatívnych motorov. A vďaka BlueMotion Technology sú jeho silné TSI a TDI agregáty výrazne úsporné a svojimi nízkymi hodnotami emisií chránia životné prostredie.
Štýlová atmosféra interiéru
Vnútorná výbava nového Tiguanu v ničom nezaostáva pred svojim zovňajškom. Kvalitné materiály, moderný dizajn a vysoká funkčnosť zabezpečujú to, že sa každá jazda stane nezabudnuteľným zážitkom. Počnúc exkluzívnou komfortnou výbavou cez inovatívne asistenčné systémy až k prvotriednej multimediálnej výbave má nový Tiguan pre každého ideálnu ponuku.
zdroj: vw.sk
Volkswagen predstavil elektromobil na dochádzku do práce20. September 2011
Volkswagen predstavuje na medzinárodnom autosalóne IAA vo Frankfurte nad Mohanom vozidlo pre svetové veľkomesta budúcnosti: NILS. Jednomiestny elektromobil predstavuje novú fascinujúcu formu minimalistickej mobility. Štúdia disponuje vďaka progresívne koncipovanej hliníkovej karosérii s priestorovým rámom, krídlovými dverami a voľne stojacimi kolesami vysokou úrovňou dynamiky, ale smerom do budúcnosti vyráža úplne bez emisií a nehlučne. Projekt je podporovaný Spolkovým ministerstvom pre dopravu, stavebníctvo a urbanistický vývoj.
zdroj: volkswagen.cz
Mansory Siracusa 458 Italia19. September 2011
Švajčiarsky úpravca Mansory predstavil vo Frankfurte nový projekt pod označením Mansory Siracusa 458 Italia, ktorý vychádza zo sériového modelu Ferrari 458 Italia.
Ako je už u Mansory zvykom, auto je prešpikované tými najkvalitnejšími komponentmi, vrátane veľkého množstva karbónu, ktorý je použitý na zadnom krídle, kapote, streche a samozrejme aj v interiéri.
Od istého času sa Mansory nesústredí len na úpravu designu, ale snaží sa vylepšovať aj výkon. Podobne je tomu aj pri Siracuse. Výkon je zvýšený na 580 HP pri krútiacom momente 560 Nm. Auto zrýchli z 0-100 km/h len za 3.2 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 330 km/h.
zdroj:worldcarfans.com
Frankfurt Motor Show Girls 201116. September 2011
O tom, že vo Frankfurte nie sú len pekné autá, asi netreba vôbec špekulovať…
zdroj: www.tuningnews.net