Novinky

Nové BMW 3 aj s M Sport paketom18. Október 2011

Ak ste neboli nadšení novou verziou rady 3, M Sport paket možno zmení váš názor a pohľad na novú generáciu modelového radu 3.
M sport paket sa už tradične snaží čo najviac nadabovať vrcholnú športovú verziu M, takže paket ako taký obsahuje aerodynamický kit, čalúnenie Shadowline, športové odpruženie (znížená svetlá výška o 10 mm) a 18´´ zliatinové kolesá (19´´ sú voliteľné ).

Interiér vykazuje značný posun oproti minulej generácii. Dizajnéri pridali čalúnenie v kombinácii látka/Alcantara, modrú obrubu stredom palubnej dosky, prevodovkový M gombík, hliníkové doplnky vrátane pedálu na nohy, športový kožený volant a M logá na prahoch.

Ceny zatiaľ neboli zverejnené, ale dá sa predpokladať, že M Sport paket sa do ponuky dostane už v lete budúceho roku.

zdroj: worldcarfans.com


VW Passat Variant sa stal Firemným autom roka 201117. Október 2011

Volkswagen Passat Variant zvíťazil v prestížnej ankete ALD Automotive Fleet Awards 2011 medzi manažérskymi automobilmi kategórie Benefit Plus.

Volkswagen Passat je najlepším firemným vozidlom v kategórii manažérskych automobilov Benefit Plus, zhodla sa stočlenná porota odborníkov nominovaná časopisom FLEET firemné automobily. Titul Firemné auto roka je udeľovaný najlepším automobilom na fleetovom trhu v rámci prestížnej ankety Fleet Awards, ktorú každoročne organizuje spoločnosť Club 91, vydavateľ odborných B2B magazínov.

S viac ako 15 miliónmi predaných exemplárov od roku 1973 patrí Volkswagen Passat medzi najúspešnejšie automobilmi na svete. Suverénny dizajn siedmej generácie vykazuje paralely s luxusnou limuzínou Phaeton, od ktorej Passat prevzal tiež celý rad inovácií – a niekoľko ďalších k nim ešte pridal. Passat vďaka tomu v oblasti komfortu, bezpečnosti a hospodárnosti vo svojom segmente len ťažko hľadá rovnocennú konkurenciu.

Nízke prevádzkové náklady nie sú doménou len legendárnych motorov TDI, ktorých spotrebu sa podarilo v modeli Passat BlueMotion znížiť na pozoruhodných 4,1 l/100 km (limuzína), ale aj vyspelých zážihových motorov TSI, ktoré zvyšujú svoju účinnosť kombináciou priameho vstrekovania benzínu a preplňovania. Stále viac firemných zákazníkov začína objavovať aj kúzlo ekologických modelov Passat TSI EcoFuel s pohonom na zemný plyn. Náklady na palivo sú u motora TSI EcoFuel ešte citeľne nižšia než u turbodieselov TDI napriek najvyššiemu výkonu 110 kW (150 k).

Široký záber modelového radu Passat dokumentujú dve karosárske varianty, 18 kombinácii motorov a prevodoviek, tri výbavové línie a ponuka výbav, ktorá uspokojí každé želanie. Špeciálne pre potreby manažérov a podnikateľov bol zostavený obľúbený paket Business.

zdroj: volkswagen.cz


Mercedes-Benz je najhodnotnejšou automobilovou značkou na svete14. Október 2011

Aj v roku 2011 je Mercedes-Benz najhodnotnejšou automobilovou značkou na svete. V aktuálnom rebríčku renomovanej poradenskej agentúry zaoberajúcej sa manažmentom značiek Interbrand Zintzmeyer & Lux „Best Global Brands 2011“ obsadila značka z hviezdou rovnako ako v predchádzajúcom roku 12. priečku a je tak najhodnotnejšou európskou značkou vôbec. V porovnaní s rokom 2010 hodnota značky vzrástla na 27,455 miliardy dolárov (nárast o 9 percent). Hodnota značky tak od roku 2009 ustavične rastie.

Úspech prikladajú autori štúdie najvyššej spokojnosti zákazníkov zo všetkých automobiliek. Okrem toho Mercedes-Benz svojou modelovou ofenzívou, začatou pred dvoma rokmi, úspešne zareagoval na volanie trhu po perspektívnej a udržateľnej mobilite.

Rebríček „Best Global Brands“ zostavuje Interbrand každý rok. Podľa názoru popredných CEO je štúdia odrazom hodnoty medzinárodných značiek. Rebríček odzrkadľuje 100 najhodnotnejších značiek na svete.


Pol milióna Smartov13. Október 2011

Smarty druhej generácie, uvedenej pred štyrmi rokmi, prekročili v týchto dňoch polmiliónový odbyt. Záujem o tento najnovší smart fortwo pritom stále rastie. Od začiatku tohto roka ich bolo dodaných 69 073, čo je o 6,6 percenta viac ako v rovnakom období vlani. Najväčšiemu záujmu sa tešia v Nemecku ale mimoriadne nárasty zaznamenali najnovšie tiež v Číne.

Smarty fortwo s elektrickým pohonom už tretej generácie budú v ponuke na jar roku 2012. Predbežné objednávky na ne sa už prijímajú. Najmodernejšie elektrosmarty majú za sebou približne 15-tisíc skúšobných jázd. Ich konštruktéri zohľadnili podnety zákazníkov z rôznych doterajších projektov elektrickej mobility. Na ich popud získali smarty fortwo tretej generácie aj výrazne väčší jazdný dosah a výkon motora.

S modelom distribúcie ‘sale&care’ si nemeckí zákazníci môžu smart fortwo s elektrickým pohonom kúpiť za približne 16 000 eur bez DPH, môžu si ho obstarať na lízing alebo na úver a akumulátor si môžu prenajať za približne 60 eur bez DPH. V Nemecku výrobca poskytne aj „zelený“ prúd, takže nový elektrický smart tu bude jazdiť úplne bez spôsobenia emisií CO2. Obdobný model distribúcie „sale&care“ by mal fungovať i na Slovensku. Predbežní záujemcovia môžu kontaktovať slovenské smart centrum.

Automobilka vo francúzskom Hambachu, ktorá smarty vyrába, predpokladá zvýšiť ich produkciu od roku 2012 na úroveň päťmiestneho čísla.

Od druhého štvrťroku 2012 bude v ponuke tiež elektrický bicykel smart ebike s nezvyčajným dizajnom a vysokou technologickou úrovňou, určený najmä pre dopravu v meste.


Lotus Evora S GP Edition odhalený12. Október 2011

V snahe podporiť závodný rodokmeň, Lotus predstavil model Evora S GP Edition. Auto čerpá inšpiráciu z pretekárskeho vozidla Lotus-Renaul Formule 1. Evora je laková v čiernej farbe, pričom sú použité kontrastne červené spätné zrkadlá, zlaté kolesá a výrazné zlaté pruhy na karosérii.
Ďalej je vozidlo vybavené prémiovým balíkom, technologickým balíkom a spätnou kamerou.

Rovnako ako u štandardného modelu, aj v tejto špeciálnej edícii sa o pohon stará preplňovaný motor V6 o objeme 3.5 litra, ktorý generuje výkon 350 HP a krútiaci moment 400 Nm. To by malo zaručovať zrýchlenie z 0-100 km/h za 4.8 sekundy, pri maximálnej rýchlosti 277 km/h.

Produkcia bude veľmi obmedzená, vyrobené budú len 3 kusy, pri cene ktorá sa začína tesne pod hranicou 80.000,- €.

zdroj: worldcarfans.com


SUV od Bentley príde s motorom V1211. Október 2011

Dobrá správa pre milovníkov silných motorov prišla z Bentley. Riaditeľ Durheimer pre Autocar povedal, že: ´´Bentley bude ako prvý výrobca používať 12- valcový benzínový motor vo svojom luxusnom SUV. Páči sa mi táto predstava jedinečnosti, všetkým hneď bude jasné ktoré auto je šéf.´´

Veľký rozruch bude budiť už samotné auto a s 12- valcom pod kapotou jeho rešpekt len vzrastie. Je veľmi pravdepodobné, že sa nebude jednať o žiadny súčastný koncernový motor, ale úplne novú generáciu motora W12, ktorá je v súčasnosti vo vývoji.

Okrem toho sa šušká, že Bentley by týmto modelom malo vstúpiť aj na pôdu dieselových agregátov. Vo vývoji je vraj tiež motor V12 TDI, ktorý by mohol byť použitý z koncernového Audi Q6 V12 TDI.

zdroj: germancarblog.com


AMG a Ducati spoločne10. Október 2011

Nový motocykel Ducati: Diavel AMG Special Edition predstavený prvý krát na 64. Medzinárodnej automobilovej výstave vo Frankfurte je inšpirovaný dizajnom značky AMG. Naopak optickú príbuznosť s týmto osobitným motocyklom Ducati tu preukazuje CLS 63 AMG s komponentmi z dielne AMG Performance Studio. Nevšedný motocykel, spriaznený s rovnako výnimočným automobilom, sú plodmi spolupráce oboch značiek uzatvorenej v novembri 2010. Tá okrem iných aktivít predpokladá intenzívnu výmenu nápadov medzi dizajnérmi a inžiniermi v nemeckom Affalterbachu (AMG) a v talianskej Bologni (Ducati).

Ručne vyrábaný Diavel AMG Special Edition charakterizujú nezvyčajné kované disky vo výraznom vzhľade AMG, hliníkové vodiace plechy vzduchu v kryte z uhlíkových vlákien bočných chladičov vody, novo vyvinutá športová výfuková sústava, ako aj poťah sedadla z dierovanej Alcantary® a s priečnym ozdobným šitím. Rám, nádrž a zadný kryt sedadla sú nalakované diamantovou bielou BRIGHT metalízou, čo je odtieň CLS 63 AMG. Na ľavej časti motora motocykla je vygravírovaný podpis technika, na palivovej nádrži je plaketa s jeho poradovým číslom. Logom AMG sú označené disky, sedadlo a koncový tlmič hluku športového výfuku, či bočne usporiadané kanály na vstup vzduchu.

Optickú príbuznosť s motocyklom Ducati preukazuje vo Frankfurte tiež vystavované CLS 63 AMG Special Edition. Jeho exteriérový matný balík AMG Carbon zahŕňa priečnu vzperu predného spojlera, kryty zrkadiel, vložku difúzora zadného spojlera a odtrhovú hranu AMG a tvorí dokonalý kontrast s vonkajším lakom v diamantovo bielej BRIGHT metalíze. Zmienku si zaslúžia i kované dvojfarebné disky AMG z ľahkej zliatiny v dizajne piatich zdvojených lúčov, nalakované čiernou lesklou farbou a leštené.


Vizionár Mercedes F 125!7. Október 2011

Výskumný Mercedes-Benz F 125! predstavený na frankfurtskom autosalóne ukazuje trendy budúcnosti pre veľké a luxusné automobily v horizonte nie jednej ale dvoch generácií prémiových vozidiel, teda až za rok 2025. Ukazuje tak tiež cestu realizácie inovačnej koncepcie vozidiel triedy S jazdiacich na vodík a elektrickú energiu bez emisií a fosílnych palív.

F 125! využíva revolučnú technológiu na ukladanie vodíka (má kompozitný zásobník na 7,5 kg vodíka integrovaný do štruktúr karosérie), lítiovo-sírový vysokonapäťový akumulátor (kapacita 10 kWh) s vysokou hustotou energie (350 Wh/kg) i vysokou mierou rekuperácie pri pohone všetkých kolies e4MATIC so štyrmi kolesovými elektromotormi (trvalý výkon 170 kW/231 k, najvyšší 230 kW/313 k) a s individuálnou reguláciou krútiaceho momentu na každom kolese.

Mercedes F 125! tak zrýchli na 100 km/h za 4,9 s a vyvinie maximálnu rýchlosť 220 km/h. Prepočítanú spotrebu podľa NEFZ však má iba 0,79 kg vodíka na 100 km, čo zodpovedá ekvivalentu 2,7 litra motorovej nafty. Jazdný dosah vozidla je 1 000 km, z toho čisto na pohon z energie akumulátora 50 km.

Limuzína F 125! s avantgardným dizajnom využíva hybridnú vysokopevnú odľahčenú karosériu s krídlovými dvermi. Poskytuje optimálny prístup, vyššiu bezpečnosť a nižšiu hmotnosť. Pri dĺžke necelých päť metrov má rázvor až 3,33 m.

Kondičnú bezpečnosť a komfort obsluhy na najvyššej úrovni zaručuje obsluha vozidla prirodzenými dotykmi, gestami a hlasom. Moderné asistenčné systémy sú spôsobilé napríklad realizovať prechod do vedľajšieho jazdného pruhu alebo dokonca automatické predbiehanie.

F 125! je vždy online, vďaka pripojeniu cez infotainment „@yourCOMAND“ na báze vzdialeného hardvéru a softvéru (cloud).

„S F 125! chceme ukázať, že veľké, komfortné a bezpečné limuzíny majú skvelú budúcnosť, okrem iného preto, lebo dokážu jazdiť bez emisií. Mýtus triedy S prechádza inteligentnými a vždy v prospech zákazníkov orientovanými riešeniami dôsledne do budúcnosti. Nové výskumné vozidlo ozrejmuje a podčiarkuje tieto vedúce ambície modernými nápadmi a tradičnými prednosťami mercedesov v oblasti dizajnu, bezpečnosti, komfortu a výkonu.“ Vysvetľuje člen predstavenstva spoločnosti Daimler profesor Thomas Weber.


Bugatti Galiebier sa odsúva až do roku 20156. Október 2011

Ako napísal Auto Motor a Sport, je to asi veľmi smutná správa hlavne pre miliardárov. Predstavenie Bugatti Galiebier bolo odložené až do roku 2015- najskôr.

Správa je určite sklamaním aj pre fanúšikov, každopádne oficiálne stoji sa meškaním projektu prepracovanie koncepcie, aby bolo auto viac štýlové a pohodlné. K dispozícii je tiež slovo, upgrade motora najmenej na 1000 HP.

Bez ohladu na to, že zmeny vynútené riaditeľom Wolfgangom Durheimerom sú asi oprávnené, Bugatti Galibier aj jeho plánované predstavenie v skoršom termíne bude určite chýbať. Ako sa ale hovorí, kto si počká, ten sa dočká.

zdroj: worldcarfans.com


Nový motor Audi 4.0 TFSI pre modely S3. Október 2011

Audi rozširuje paletu svojich motorov o nový vysokovýkonný zážihový osemvalec. Jednotka 4.0 TFSI nájde uplatnenie v modeloch S6, S6 Avant, S7 Sportback a S8, v ktorých na základe mierne odlišného vyladenie poskytuje najvyššie výkony v rozpätí od 309 kW (420 k) do 382 kW (520 k) a maximálny krútiaci moment až 650 Nm Nový motor V8 je technicky vyspelým agregátom, ktorý prináša celý rad inovatívnych riešení.

Motor 4.0 TFSI je najmladším členom veľkej rodiny vidlicových motorov Audi, s ktorou zdieľa všetky charakteristické rysy. Rady valcov zvierajú uhol 90 °, reťazový pohon vedľajších agregátov a štyroch vačkových hriadeľov v hlave valcov je umiestnený priestorovo úsporne na zadnej strane motora a blok valcov je vyrobený zo zliatiny hliníka a horčíka. Osemvalec je veľmi ľahký a mimoriadne kompaktná konštrukcia skrátila jeho dĺžku na 497 mm.

Palivo je vstrekované priamo do valcov sústavou Audi FSI. Nastaviteľné klapky v sacích kanáloch uvádzajú vzduch prúdiaci do valcov do otáčavého pohybu, ktorý zlepšuje spaľovanie. Ako takmer všetky motory značky je aj nový motor 4.0 TFSI postavený na princípe downsizingu, ktorý nahrádza veľký zdvihový objem preplňovaním. Nasávaný vzduch je pre každý rad valcov stláčaný jedným turbodúchadlom. Tzv. technika "twin-scroll", u ktorej sú výfukové plyny privádzané k turbínovému kolesu vysokou rýchlosťou prostredníctvom dvoch oddelených kanálov, umožňuje extrémne rýchly nárast krútiaceho momentu už mierne nad voľnobežnými otáčkami.

Obe turbodúchadlá sú vrátane chladiča stlačovaného vzduchu uložená medzi oboma radmi valcov. Tým sa nový motor líši od konvenčného riešenie, u ktorého sa turbodúchadla nachádzajú mimo motora vedľa kľukovej skrine. V dôsledku toho prepracovali inžinieri Audi konštrukciu hláv valcov. Strana výfuku je teraz na vnútornej strane, strana sania na vonkajšej strane. Toto usporiadanie znamená kompaktnejšie rozmery a krátke dráhy prúdenia plynov s minimálnymi stratami. Výsledkom sú spontánne reakcie motora 4.0 TFSI na pohyby pedála plynu. Náročná izolácia horúcich dielov, najmä zberného výfukového potrubia, udržuje v priestore medzi oboma radmi valcov stabilnú teplotu.

Ďalšou inováciou značky Audi je systém vypínania valcov, ktorý v oblasti nízkych až stredných otáčok a zaťaženia vypína v oboch radoch motora V8 vždy dva valce, čo výrazne znižuje spotrebu paliva. Vďaka širokej škále inovatívnych opatrení zostáva aj v týchto fázach zachovaná vysoká úroveň kultivovanosti behu motora s minimom vibrácií a hluku. Vyradenie valcov z činnosti je prakticky nepostrehnuteľné. Vypínanie valcov umožňuje zdokonalený systém Audi Valvelift system, ktorý uzatvára sacie a výfukové ventily príslušných valcov.

Motor 4.0 TFSI využíva všetky technológie z modulárnej platformy Audi pre zvyšovanie účinnosti, ktoré siahajú od znižovania trenia cez systém Start-Stop a rekuperačný systém až po inovatívne riadenie chladiacej sústavy. Počas zahrievacej fázy motora zostáva vodné čerpadlo vypnuté, aby motorový olej dosiahol rýchlo svoju prevádzkovú teplotu. Novo riadené olejové čerpadlo mení tlak oleja v dvoch stupňoch a chladenie dna piestov rozstrekovaným olejom je elektronicky riadené na základe prevádzkových parametrov.

Nový motor 4.0 TFSI zaisťuje suverénny pohon všetkých veľkých modelov S a dokazuje pritom svoj veľký potenciál pre znižovanie spotreby paliva.

zdroj: audi.cz