Novinky

Exkluzívny McLaren MP4-12 C High Sport10. Január 2013

Jeden z piatich luxusných automobilov McLaren MP4-12C High Sport bol natočený v showroome na Floride.
Auto bolo oficiálne odhalené asi pred rokom, pričom verzia High Sport bola špeciálne vyvinutá pre McLaren, ktorý vyrobil len päť unikátnych kusov. Jeden z nich s nápadným športovým sfarbením bol zaznamenaný v showroome McLaren v Tampa Bay, ktorý patrí skupine Dimmit Automotive.

Pre osvieženie pamäti dodajme, že McLaren MP4-12C High Sport je dodávaný s revidovanou prednou časťou, ktorá maximalizuje prítlak a zvyšuje prúdenie vzduchu, turbo medzichladičom, čo má za následok vyšší plniaci tlak. V porovnaní s klasickým modelom, má High Sport vyšší výkon o 75 HP. Rovnako zadná časť auto vyzerá trochu inak, upravený je difúzor, nárazník a tiež aktívne zadné krídlo.

Dve vozidlá z tejto špeciálne edície McLaren MP4-12C High Sport patria majiteľom McLaren, t.j. na jednom jazdí Ron Dennis a druhé je majetkom korunného princa Bahrajnu.

zdroj: worldcarfans.com


Ďalšie novinky Mercedesu E: kupé a kabriolet9. Január 2013

Mercedes-Benz triedy E (vyššia stredná trieda) sa začne dodávať tohto roku (popri novom sedane a kombi) tiež ako kompletne prepracované kupé a kabriolet. Podľa člena obchodného vedenia divízie Mercedes-Benz Cars Joachima Schmidta: „kupé aj štvormiestny kabriolet triedy E sa dajú v skratke charakterizovať tromi slovami: úchvatné, atletické, vášnivé…obe vozidlá navyše ponúkajú aj najinteligentnejšie technológie všetkých čias…tak sa stávajú skutočnými autami snov.“

Dizajn v exteriéri aj interiéri oboch noviniek je čerstvý a vybrúsený, čím odráža množstvo technických inovácií, ktoré obsahujú. Pri kupé a kabriolete triedy E zaujmú najmä: nanovo vytvarovaná predná časť so športovým chladičom a svetlometmi (majú aj stretávacie LED svetlá), ktoré sú prekryté jediným sklom, ďalej neprerušované bočné okná (bez druhého stĺpika), ktoré sa úplne zatiahnu, či v zadnej časti zvýraznené  blatníky i nové svetlá a do šírky vytiahnutý nárazník s krídlovým dizajnom. Kupé odlišujú proporcie s dlhou kapotou motora, natiahnutá bočná línia, plochá čiara strechy a výkonným dojmom pôsobiaca zadná časť. Pri kabriolete tiež vynikajú čisté proporcie s líniou ramien mierne stúpajúcou od prednej kapoty až po dvere batožinového priestoru. 

Vnútornému priestoru kupé a kabrioletu triedy E dominujú ušľachtilé materiály a jasné plochy. Dvojdielny dekoračný prvok (drevo alebo hliník) sa vinie po prístrojovej doske. Novo usporiadaná stredová konzola je bez radiacej páky, pričom radenie je pri trojramennom multifunkčnom volante.

Obe novinky dostali celkovo šesť zážihových (135 kW/184 k až 300 kW/408 k) a tri dieselové motory (125 kW/170 k až 195 kW/265 k). Všetkých deväť agregátov je so systémom ECO štart – stop. Nechýbajú medzi nimi ani výkonné a účinné motory BlueDIRECT s priekopníckou technológiou vstrekovania. Tak, ako sedan a kombi, aj kupé a kabriolet triedy E ponúkajú dve prevodovky: 6-stupňovú manuálnu s krátkymi dráhami páky a automatickú 7G-TRONIC PLUS s radiacou pákou DIRECT SELECT. Sériový podvozok AGILITY CONTROL pre obe dvojdverové vozidlá má selektívny tlmiaci systém. Športový podvozok má alternatívne selektívny tlmiaci systém a tuho nastavené tlmiče ako aj balík jazdnej dynamiky. Okrem voliteľného športového programu ponúka aj elektronické riadenie tlmenia.

Početné asistenčné systémy budúcnosti (Intelligent Drive) v kupé a kabriolete triedy E (rovnako ako v novom sedane a kombi) už napríklad dokážu predísť aj nehodám s križujúcimi vozidlami alebo s chodcami, zahrnujú tiež aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu alebo neoslepujúce trvalé diaľkové svetlo.

Nový kabriolet triedy E má vďaka akustickej skladacej streche s mimoriadne kvalitným tlmením zvukov najnižšiu hladinu hluku vo svojej triede. Systém AIRCAP pre redukciu vírenia vzduchu za jazdy s otvorenou strechou prvý raz v tomto kabriolete svoje prvky v závislosti od rýchlosti  (i obsadenia sedadiel) aj automaticky vysúva (respektíve opäť zasúva). Jazdu s odkrytou strechou i pri chladnejšom počasí zasa umožňuje doplnkové vyhrievanie okolia hlavy AIRSCARF.

Nové kupé i kabriolet triedy E zároveň umožňujú takmer bezhraničné individualizácie vyhotovenia (vrátane nových farieb a farebných kombinácií interiéru). Patrí k nim tiež vyspelý informačný a zábavný systém s možnosťou pripojenia do internetu.


Mercedesy vedia zavolať pomoc k nehode8. Január 2013

Od nového roku (2013) bude fungovať už v devätnástich európskych krajinách systém núdzového volania eCall vozidiel Mercedes-Benz. Systém eCall je spôsobilý pri závažnej nehode (aktivujú sa airbagy alebo napínače bezpečnostných pásov) odoslať ihneď automaticky údaje o vozidle a jeho presnej polohe. Čas príjazdu záchranárov to vo vidieckych oblastiach môže skrátiť až na polovicu a v mestách o 40 percent. Prostredníctvom systému eCall vozidlo požiada o pomoc presne na miesto nehody (podľa GPS) dokonca aj vtedy, keď je posádka v bezvedomí alebo nepozná svoju presnú polohu.

Systém eCall majú štandardne k dispozícii vozidlá s hviezdou vybavené  najnovšou verziou multimediálneho systému COMAND Online. V núdzi sa eCall pokúsi nadviazať, respektíve umožňuje, aj priamu komunikáciu a to v jazyku, na ktorý si vodič COMAND Online nastavil.

Systém eCall od nového roku sprevádzkovali: Nórsko, Fínsko, Litva, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Grécko, Portugalsko, Luxembursko a Malta. V Nemecku, Francúzsku, Taliansku, Španielsku, Veľkej Británii, Rakúsku, Belgicku, Holandsku, ako aj vo Švajčiarsku funguje od 1. júna 2012.


Prvé Pagani Huayra ide do predaja7. Január 2013

Ak ste zvažovali kúpu luxusného športového auta Pagani Huayra, teraz máte šancu získať exkluzívne prvý výrobný model.
Auto je k dispozícii v dvojfarebnej kombinácii exteriéru, pričom na tachometri má len 1000 km. Cena je stanovená na 2.000.000 €, čo je trochu viac ako cenníková cena, avšak platí sa za exkluzivitu a možno aj prvého majiteľa, ktorý na aute jazdil. Tým nebol nikto iný ako sám majiteľ firmy Horacio Pagani.

Ako sme písali už v minulosti, pod kapotou tohto superšportu sa ukrýva twin-turbo motor V12 o objeme 6.0 litra, ktorý generuje výkon 730 HP a krútiaci moment 1000 Nm. O plynulý prenos výkonu sa stará sedemstupňová sekvenčná prevodovka, čo umožňuje autu s hmotnosťou len 1.350 kg zrýchliť z 0-100 km/h len za 3.3 sekundy. Najvyššia rýchlosť je 370 km/h.

zdroj: worldcarfans.com


Krásna predstava o novom Porsche Panamera 20154. Január 2013

Porsche Panamera bolo vždy trochu kontroverzné auto a to hlavne kvôli svojmu designu, ktorý v zadnej časti nie presne zodpovedal štvordverovej limuzíne. Tento prvok, pre Porsche Panamera tak typický, by sa mal s novým modelom stratiť, prípadne minimálne posunúť do viac limuzínovej podoby, ako ukazujú grafické vizualizácie novej generácie Porsche Panamera pre rok 2015.

Očakáva sa, že auto bude silne ovplyvnené konceptom Porsche Panamera Sport Concept, t.j. dôraz bude kladený na agresívnu prednú časť a naopak zadná časť sa inšpiruje u nového Porsche 911, pričom elegantne skryje design hatchback.

Bližšie informácie zatiaľ nie sú známe, avšak správy naznačujú, že nová generácia Porsche Panamera bude postavená na platforme MSB (modular standar architecture), ktorá by mala tvoriť základ aj pre niektoré vozidlá Bentley a Lamborghini. S pripravovanou platformou MSB môže nová Panamera ušetriť až 91 kg hmotnosti oproti súčasnému modelu.

zdroj: worldcarfans.com


Bentley odhalilo nový kabriolet Continental GT Speed3. Január 2013

Po fotografiách ktoré unikli minulý týždeň, Bentley odhalilo nový kabriolet Continetal GT Speed 2013, ktorý by podľa Bentley mal byť najrýchlejším štvormiestnym kabrioletom na svete.
Nový kabriolet má pod kapotou rovnaký motor ako Bentley Continental GT Speed, t.j. twin turbo motor W12 o objeme 6.0 litra, ktorý generuje výkon 616 HP a krútiaci moment 800 Nm. Zrýchlenie z 0-100 km/h auto dosiahne za 4.1 sekundy. Maximálna rýchlosť je 325 km/h. Spotreba paliva u auta tohto typu asi nie je úplne podstatná, každopádne údaj 14.8 litra na 100 km treba spomenúť.

Kabriolet Bentley Continental GT Speed má v porovnaní s modelom GT nižší podvozok (o 10mm) a tvrdšie pruženie, vylepšený vzduchový podvozok a tiež revidované riadenie, ktoré viac odpovedá športovému charakteru auta.

K ďalším novinkám patria nové 21´´ kolesá, tmavé chrómové sanie vzduchu a chladič. Interiér doplňuje prešívaná diamantová koža, tmavé hliníkové vložky na palubnej doske a dekorácia z karbónu.

Nový kabriolet Bentley Continetal GT Speed by mal isť do predaja už toto leto, pričom cena by mala byť približne o 18.000 € vyššia ako klasický kabriolet GT. Začínať by mala na úrovni 202.000 €.

zdroj: worldcarfans.com


Subaru BRZ s najvyšším ratingom v crash-testoch v USA2. Január 2013

Nové Subaru BRZ získalo najvyšší možný rating v amerických nárazových testoch. S najvyšším hodnotením stupňom „dobrý“ uspelo pri čelnom i bočnom náraze, ochrane posádky pri prevrátení vozidla i pri náraze do zadnej časti automobilu.

Subaru tak aj naďalej zostáva jediným automobilovým výrobcom s ocenením 2012 IIHS TOP SAFETY PICK pre všetky svoje modely.
Ocenenia TOP SAFETY PICK udeľuje inštitút Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), ktorý v USA realizuje crash-testy podobe ako Euro NCAP v Európe, avšak s vyššou náročnosťou.

„Modelom BRZ vrátilo Subaru na cesty dostupné športové auto. Inžinieri Fuji Heavy Industries ho vyvíjali nielen s ohľadom na radosť z jazdy, ale aj s cieľom dosiahnuť maximálnu mieru bezpečnosti,“ uviedol Thomas J. Doll, výkonný viceprezident a COO Subaru of America, Inc. „V našom odhodlaní pre bezpečnosť nepoznáme kompromisy. Subaru je rozhodnuté udržať si pozíciu lídra v tejto oblasti.“

Prezident inštitútu IIHS Adrian Lund dodal: „Už tri roky za sebou je Subaru jediným automobilovým výrobcom, ktorý získal ocenenie TOP SAFETY PICK pre všetky svoje modely. Je ťažké byť víťazom, preto odporúčame Subaru, pre ktoré je bezpečnosť absolútnou prioritou.

TOP SAFETY PICK je ocenením pre vozidlá, ktoré najlepšie spĺňajú poslanie chrániť bezpečnosť posádky pri čelnom i bočnom náraze, prevrátení a náraze do zadnej časti vozidla. IIHS pozná štyri stupne hodnotenia bezpečnosti: dobrý, prijateľný, čiastočný a nedostatočný. Aby vozidlo získalo TOP SAFETY PICK, musí dostať najvyššie hodnotenie „dobrý“ pri všetkých štyroch typoch crash-testov a zároveň musí byť sériovo vybavené elektronickým stabilizačným systémom.

Crash-testy IIHS v USA sú prísnejšie ako v Európe. Bariéra, ktorá narazí do auta pri teste bočného nárazu, má tvar prednej časti pickupu, čo v našich pomeroch zodpovedá veľkému SUV. Náraz sa deje pri rýchlosti 31 míľ/ hodinu, teda 50 km/h, čo je totožné s európskou metodikou, avšak bariéra Euro NCAP má šírku iba 1500 mm. Test pri prevrátení vozidla nerobí Euro NCAP vôbec. V USA vychádza zo štruktúry vozového parku: vysoké SUV a pickupy s vysoko položeným ťažiskom a mäkko vyladeným zavesením kolies sú podstatne náchylnejšie na prevrátenie ako európske autá.

zdroj: subaru.sk


Audi stavia závod na výrobu ekologického paliva e-gas28. December 2012

V nemeckej obci Werl vyrastá prvý priemyselný závod na svete pre výrobu syntetického metánu (e-gas) z CO2 a elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Tu vyrábaný plyn sa bude dodávať do distribučnej siete zemného plynu. "Táto technológia premeny elektrickej energie na plyn otvára nové možnosti pre trvalo udržateľnú mobilitu a budúcnosť energetického priemyslu. Projekt e-gas značí prechod smerom k alternatívnym formám energie pre automobily, "vysvetľuje Reiner Mangold, vedúci vývoja trvalo udržateľných produktov v spoločnosti AUDI AG.

Závod Audi e-gas s kapacitou pre premenu 6 MW elektrickej energie bude používať k elektrolýze elektrickú energiu z obnoviteľných zdrojov. Elektrolýza štiepi molekuly vody na kyslík a vodík, resp. Audi e-hydrogen, ktorý by mohol raz poháňať vozidlá s palivovými článkami. Pretože však nie je doteraz rozšírená infraštruktúra pre distribúciu vodíka, nechá sa v ďalšom kroku reagovať vodík s CO2 v metanizačnej jednotke. Týmto spôsobom vzniká z obnoviteľných zdrojov syntetický metán s názvom Audi e-gas. Z hľadiska chemického zloženia je e-gas takmer identický s fosílnym zemným plynom. Preto bude e-gas prostredníctvom distribučnej siete zemného plynu privádzaný do plniacich staníc CNG, aby mohol od roku 2013 slúžiť na pohon vozidiel.

V prípade CO2, používaného v závode Audi e-gas, sa jedná o odpadový produkt z neďalekého závodu na bioplyn, prevádzkovaného energetickou spoločnosťou EWE. Závod na výrobu plynu Audi e-gas chemicky viaže do paliva CO2, ktorý by sa inak dostával do atmosféry. Vďaka tomu je Audi e-gas klimaticky neutrálne. Závod Audi bude vyrábať cca 1000 ton plynu e-gas ročne a spotrebuje pri tom približne 2800 ton CO2. Také množstvo CO2 je schopné za rok absorbovať 224 000 bukov.

Audi e-gas je palivom s veľkým obsahom energie a ideálnymi vlastnosťami pre spaľovacie motory. Množstvo plynu e-gas vyrábané v závode vo Werl pokryje spotrebu 1500 nových vozidiel Audi A3 Sportback TCNG za predpokladu, že každý z nich prejde v priemere 15 000 kilometrov ročne, a to s neutrálnou bilanciou CO2. Kompaktný päťdverovej Audi A3 Sportback TCNG sa objaví u predajcov koncom roka 2013. Audi plánuje na rok 2015 uvedenie druhého modelu TCNG na základe A4.

Špeciálna certifikácia bude potvrdzovať, že závod na e-gas dodal do siete rovnaké množstvo plynu e-gas, ktoré si majitelia kúpili pre svoje vozidlá Audi TCNG. Podobná bilančná metóda sa používa na verifikáciu odberu ekologicky vyrobenej elektrickej energie.

Nemecký energetický priemysel môže mať z koncepcie projektu Audi e-gas značný prospech, pretože rieši naliehavú výzvu, ako efektívne a bez ohľadu na polohu ukladať elektrickú energiu z obnoviteľných zdrojov. Schopnosť ukladať veľké množstvo energie z veterných a slnečných elektrární premenou elektrickej energie na plyn by mohla významne podporiť expanziu výroby energie z obnoviteľných zdrojov. Projekt Audi e-gas možno ľahko realizovať podľa nemeckého vzoru v akejkoľvek krajine s distribučnou sieťou pre zemný plyn.

Závod Audi e-gas vo Werl je budovaný v areáli energetickej spoločnosti EWE AG o celkovej rozlohe 4100 m2. Základný kameň bol položený v septembri 2012. Audi ako vlastník stavia závod v spolupráci s výrobcom výrobného zariadenia SolarFuel GmbH. Obaja partneri sa zamerali na optimalizáciu energetických tokov. Napríklad odpadové teplo vytvárané počas elektrolýzy a metanizacie je využívané v susednej budove, čím sa nesmierne zvýšila celková účinnosť.

Po inštalácii elektrolyzérov bude teraz dodaný a pripojený metanizačný reaktor. Túto špeciálnu jednotku vysokú približne 16 metrov poskytne MAN, dcérska spoločnosť koncernu Volkswagen. Výroba plynu e-gas bude zahájená začiatkom roka 2013 a od leta 2013 bude syntetický plyn dodávaný do verejnej distribučnej siete zemného plynu.

zdroj: audi.cz


Pohon všetkých kolies pre Mercedes CLA27. December 2012

V roku 2013 sa začnú dodávať (tiež na Slovensko) modely novej triedy CLA (vrátane CLA 45 AMG) značky Mercedes-Benz. Dostanú turbomotory (až do 155 kW, 211 k; cez 400 Nm), avantgardný dizajn, športové podvozky a početné asistenčné jazdné systémy (aj zdokonalený COLLISION PREVENTION ASSIST). K dispozícii pre ne bude aj úplne novo vyvinutý, pri značkách s hviezdou už piaty variant, pohonu všetkých kolies 4MATIC.

Stály pohon 4MATIC pre kompaktné CLA, s plne variabilným rozdelením krútiaceho momentu medzi nápravami, je odvodený z architektúry pohonu predných kolies s naprieč uloženým motorom. Dostal inovatívny výstup k zadnej náprave, priamo integrovaný v automatickej dvojspojkovej prevodovke 7G-DCT a rozvodovku zadnej nápravy s integrovanou, elektrohydraulicky riadenou lamelovou spojkou.

Prenos výkonu k zadnej náprave pri novom pohone zabezpečuje kompaktná jednotka Power Take-off Unit (PTU). Je plne integrovaná do hlavného rozvodu (ten ju zásobuje i olejom). Tým sa pri PTU až o štvrtinu znižuje hmotnosť (oproti bežným pohonom 4×4, ktoré majú tento komponent samostatne) a dosahuje dobrá účinnosť (tiež vďaka  ložiskám s minimálnym trením). Variabilné rozdelenie krútiaceho momentu zabezpečuje elektrohydraulicky ovládaná lamelová spojka, integrovaná do rozvodovky zadnej nápravy. Ak je lamelová spojka úplne odpojená, poháňa takmer výlučne prednú nápravu vozidla. Pri uzavretí funguje aj zadná. Hnacie momenty sa pritom v závislosti od situácie medzi oboma nápravami variabilne presúvajú. Systémový tlak na aktiváciu zadnej nápravy počas milisekúnd vytvára rotačné čerpadlo, integrované do rozvodovky zadnej nápravy. Čerpadlo sa automaticky aktivuje už pri malých rozdieloch otáčok medzi prednou a zadnou nápravou. Reguláciu tlaku zabezpečuje proporcionálny ventil, riadený systémom ESP®. Pohon 4MATIC sa pritom aktivuje, obrazne povedané: tak často, ako je to potrebné a tak zriedkavo, ako je to možné. Pri hroziacej nedotáčavosti alebo pretáčavosti v záťaži pohon 4MATIC hnací moment najprv rozdelí tak, aby sa vozidlo stabilizovalo. Pokiaľ to nestačí, zasiahnu adaptívne regulačné systémy ESP® alebo 4ETS a udržia vozidlo v kurze.

Dvojspojková prevodovka 7G-DCT umožňuje rozdelenia krútiaceho momentu prednastaviť. Program ECO zadnú nápravu aktivuje menej. Znamená to plynulejšie ovládanie vozidla a ekonomickejšiu jazdu pri nižších otáčkach. Režimy ŠPORT alebo MANUÁL časy aktivácie skracujú. Pre dynamicko-športový spôsob jazdy privádzajú k zadnej náprave viac hnacieho momentu. Pri verziách AMG sa riadenie pohonu 4MATIC adaptuje na trojstupňové ESP®.


Šťastné a veselé Vianoce24. December 2012

Prajeme Vám príjemné prežitie vianočných sviatkov, veľa šťastia, zdravia a úspechov v novom roku 2013!

LuxusCars.sk