Novinky
Video z testovania Audi A1 quattro29. Január 2013
Audi práve vydalo nové propagačné video, na ktorom najmenší model Audi s pohonom quattro testuje jazdec DTM Filipe Albuquerque. O jazde zasneženou krajinou s malým Audi A1 quattro hovorí: ´´ Motor je ozaj prijemný, pretože svoj kludný chod udržuje asi do 3.000 otáčok, dovtedy sa prejavuje čisto lineárne. Nad tieto otáčky začína pracovať turbo a to je už trochu divokejšia jazda.´´
Pilot DTM tiež dodal, že´´ jazda s týmto autom s pohonom všetkých kolies je v zasnežených podmienkach jednoducho fantastická. Je to skvelá zábava.´´
Ako sme písali už v minulosti, luxusné, športové Audi A1 quattro poháňa preplňovaný štvorvalec s objemom 2.0 litra, ktorý generuje výkon 256 HP a krútiaci moment 350 Nm. O prenos výkonu sa stará 6 stupňová manuálna prevodovka, ktorá vysiela prostredníctvom systému quattro výkon na všetky štyri kolesá. Najmenšia štvorkolka Audi dosiahne zrýchlenie z 0-100 km/h za 5.7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 245 km/h.
zdroj: worldcarfans.com
LEXUS odhaľuje novú generáciu modelového radu IS28. Január 2013
Lexus odhalil úplne nový modelový rad IS, ktorý bude uvedený na európske trhy v polovici roka 2013. Rad bude zahŕňať aj IS 300h – prvý model IS vybavený pohonom Lexus Hybrid Drive, ďalej model IS 250 s pohonom zadnej nápravy a tiež novú generáciu balíka F SPORT, ktorý bude k dispozícii pre oba modely.
Jazdný výkon je zákazníkmi prémiového segmentu D považovaný za najdôležitejší faktor pre športový sedan. V spojení s novým dramatickým dizajnom zahŕňajúcim charakteristickú masku chladiča v tvare vretena bol nový model IS skonštruovaný tak, aby poskytoval vynikajúce dynamické vlastnosti a jazdný zážitok.
„Pri vývoji nového radu IS sme uplatnili úplne odlišný prístup,“ povedal Juniči Furujama, hlavný konštruktér IS. „Namiesto toho, aby sme vyvíjali každú individuálnu stránku dúfajúc, že ich spojením vznikne vzrušujúci jazdný zážitok, sme si najskôr stanovili ako hlavný predpoklad jazdný zážitok požadovaný zákazníkmi a potom vyvinuli jednotlivé výkonové prvky, ktoré ho podporia.“
„Každá stránka nového IS bola skonštruovaná s obnoveným dôrazom na športový výkon, agilné jazdné vlastnosti, presnú odozvu na vstupy vodiča a pohotovú spätnú väzbu.“
V novom IS sa objavuje minimálne 12 funkcií a technických inovácií, ktoré budú značkou Lexus použité po prvýkrát. Vyznačuje sa aj úplne novým interiérom, ktorý v sebe spája prepracovanosť a kvalitu očakávané od každého vozidla Lexus. Zároveň sa môže pochváliť športovejším prostredím zameraným na potreby vodiča, výrazne zväčšeným priestorom na zadných sedadlách, ktorý je najväčší v danej triede, a tiež väčším a praktickejším batožinovým priestorom.
Úplne nový IS, inšpirovaný nadšene prijatým konceptom LF-CC a preberajúci štylistické prvky od kultového LFA, je vybavený odvážnou vretenovitou maskou chladiča. V profile prechádzajú línie plynule z prednej do zadnej časti, kde sa koncentruje vizuálna "hmota" kabíny. Úžasný dizajn svetlometov s našimi svetlami pre dennú prevádzku v tvare písmena L dodáva vozidlu ešte viac elegancie a dynamiky.
Čistý a elegantný dizajn interiéru sa odráža na prístrojovej doske orientovanej na vodiča, ktorá je vo verzii F SPORT vybavená prístrojom s pohyblivým centrálnym prstencom ako v LFA. Zvýšená úroveň komfortu na zadných sedadlách a väčší objem batožinového priestoru sprevádza najväčší priestor pre kolená a najlepšiu prístupnosť vo svojej triede.
zdroj: lexus.sk, netcarshow.com
Trieda A zvíťazila po AUTO BILDE aj v ankete ADAC25. Január 2013
Nová trieda A značky Mercedes-Benz zvíťazila v ankete nemeckého automobilového klubu ADAC o najobľúbenejšie auto a získala prestížny titul Žltý anjel 2013. Rozhodlo o tom okolo 290-tisíc účastníkov ankety klubu ADAC, ktorá sa uskutočnila v jeho časopise Motorwelt a na internete. Účastníci ankety vyberali z celkovo 52 nových automobilov predstavených v roku 2012. Posudzovali ich pritom podľa kritérií ako: pomer ceny a výkonu, funkčnosť, hospodárnosť, či bezpečnosť a miera zaťaženia životného prostredia. Nemecký ADAC je najpočetnejší auto klub v Európe.
Výnimočné postavenie triedy A vo svojom segmente potvrdili už skôr čitatelia najväčšieho špecializovaného automobilového časopisu AUTO BILD. Rozhodli, že trieda A je aktuálne najkrajšie auto Nemecka medzi kompaktnými vozidlami. Zároveň tomuto novému vozidlu udelili cenu AUTO BILD Design Award 2012.
Coupé a Shooting Brake Mercedes CLS 63 AMG prídu v troch vyhotoveniach23. Január 2013
Popri nových modeloch E 63 AMG rozširuje a inovuje Mercedes-AMG o výkonnejšie vyhotovenia tiež modelový rad CLS 63 AMG. Po facelifte sa nové CLS 63 AMG bude dodávať s dvomi karosériami ako Coupé a Shooting Brake (päťmiestne športové vozidlo s veľkými zadnými dverami) a v troch vyhotoveniach: s pohonom zadných kolies, s permanentným pohonom všetkých kolies 4MATIC a ako model označený S (tiež s pohonom 4MATIC).
Najvýkonnejší agregát 5,461 litra V8 AMG biturbo určený pre model S mu poskytne svojimi parametrami (430 kW/585 k, 800 Nm) absolútnu špičku výkonu, dynamiky a úspornosti. Coupé CLS 63 AMG S tak (s prispením novo vyvinutého, na výkonnosť zameraného pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC s perfektnou trakciou) zrýchľuje z 0 na 100 km za 3,6 (respektíve Shooting Brake za 3,7) sekundy a vykazuje (podľa NEFZ) celkovú spotrebu 10,4 (respektíve 10,6) litra/100 km.
Motor V8 pre zvyšné dve vyhotovenia CLS 63 AMG (prvé s pohonom zadných kolies, druhé všetkých kolies 4MATIC) má krútiaci moment 720 Nm, pričom jeho výkon tiež narástol a to na 410 kW (557 k). Adekvátne CLS 63 AMG ako coupé s pohonom zadných kolies zrýchli z 0 na 100 km za 4,2 (respektíve ako Shooting Brake za 4,3) sekundy pri celkovej spotrebe 9,9 (10,1) litra/100 km. S pohonom 4MATIC na 100 km/h zrýchli ako coupé za 3,7 (respektíve ako Shooting Brake za 3,8) sekundy a má spotrebu 10,4 (respektíve 10,6) litra/100 km.
Sedemstupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT ponúka pre všetky CLS 63 AMG (rovnako ako pri E 63 AMG) jazdné programy: „C“ (riadená hospodárnosť s funkciou ECO štart-stop), „S“ (šport), „S+“ (šport plus) a „M“ (manuálny).
Systém AMG 4MATIC navrhnutý na dosiahnutie vysokého výkonu rozdeľuje moment motora medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 33 : 67. Rozdelenie sily zamerané na zadnú nápravu pritom zabezpečuje pre CLS 63 AMG vysokú dynamiku jazdy. Optimálnu trakciu zabezpečuje (i na klzkom povrchu) tiež lamelová spojka s blokovacím účinkom 50 Nm. Kompaktná a odľahčená konštrukcia pohonu všetkých kolies (rozdeľovacia prevodovka je súčasťou základnej) zvyšuje hmotnosť vozidla iba o 70 kg. Nadväzuje naň 3-stupňový systém ESP® špeciálne navrhnutý pre stály pohon všetkých kolies.
Krátky, žltý, cool smart cityflame22. Január 2013
Ďalšiu individualizáciu obľúbeného mestského vozidla smart fortwo ponúka vyhotovenie „edition cityflame“. Ako kupé i kabriolet so zážihovým motorom o objeme 0,999 litra (dvoch výkonových tried 52 kW alebo 62 kW) sa bude dodávať od apríla 2013. Výnimočnosť vozidla zvyšuje výroba limitovaná na 2 400 exemplárov.
Osobitný model smart fortwo edition cityflame má ohnivo žltú farbu karosérie. Žlté prvky obsahuje aj interiér, vrátane trojlúčového koženého športového volantu, prístrojového panelu a sedadiel. Bezpečnostná klietka karosérie tridion, kryty vonkajších spätných zrkadiel a zdvojené trojlúčové disky kolies z ľahkej zliatiny sú (rovnako ako sedadlá) naopak v kontraste k tomu čierne.
Výrazný, krátky, cool smart cityflame s nápadným žltým perleťovým lakom karosérie (na želanie aj čiernym) je dodávaný vo výbave passion. Sériovo obsahuje napríklad: automatický program radenia softtouch, elektricky ovládané okná, klimatizáciu s automatickou reguláciou teploty, či priehľadnú panoramatickú strechu so slnečnou clonou a audiosystém basic.
Špeciálna edícia Audi R8 pre Čínu21. Január 2013
Audi pripravilo pre stále narastajúci čínsky trh špeciálnu edíciu luxusného športového Audi R8. Auto je ´´oblečené´´ do exkluzívnej severskej zlatej farby doplnené o matné titánovo šedé akcenty. Použité sú tiež 19´´ kolesá a zrkadlá z matného karbónu. Rovnaký materiál je aj na bočných krytoch a zadnom krídle.
Interiér je vybavený Alcantarou na športových sedadlách, ktorá je doplnená ´´žraločou kožou´´ a lemovaním v zlatej farbe. Dizajnéri tiež pridali kľučky dverí z karbónu a individuálne číslovanie na hlave radiacej páky.
Pod kapotou sa ukrýva tradičný atmosférický desaťvalec o objeme 5.2 litra, ktorý generuje výkon 525 HP a krútiaci moment 530 Nm. O prenos výkonu sa stará systém quattro a prevodovka R tronic, ktorá umožňuje zrýchliť z 0-100 km/h za 3.9 sekundy.
Výroba bude obmedzená len na 30 kusov, pričom luxusný, športový automobil Audi R8 bude v tejto špeciálne edícii stáť 317.000,- €.
zdroj: worldcarfans.com
Trieda S prekročila polmiliónový odbyt18. Január 2013
Polmiliónový odbyt už prekročil Mercedes-Benz najvyššej triedy S aktuálneho konštrukčného radu. Dodáva sa od septembra roku 2005. Vlani odovzdali 65 128 a predvlani 68 969 sedanov triedy S. Mercedes S si tak celosvetovo upevnil vedúcu pozíciu v segmente najvyššej triedy.
Závod v nemeckom Sindelfingene vyrobil prvý model (typ 220) triedy S pred vyše 40 rokmi. Odvtedy dodal, ako ich jediný výrobca, viac ako 3,5 milióna vozidiel s hviezdou najvyššej triedy.
Ako pripomína člen vedenia divízie Mercedes-Benz Cars Joachim Schmidt: „Trieda S v mnohých ohľadoch naďalej posúva latky vo svojom segmente. Je to najpredávanejšie a najbezpečnejšie vozidlo svojej triedy na svete. Sme hrdí na naše postavenie pioniera v automobilovom vývoji a s novou triedou S chceme toto postavenie ešte viac zlepšiť.“
Ferrari potvrdilo nástupcu Enza už vo februári, zamietlo crossover a sedan17. Január 2013
Predseda predstavenstva Ferrari Luca di Montezemolo odmietol chýry, že spoločnosť zvažuje výrobu sedanu a tiež crossoveru.
V rozhovore pre Auto Motor und Spor Montezemolo povedal, že crossover nie je dosť ´´emocionálny´´ pre značku ako Ferrari, aby zvažovala jeho výrobu. Dodal tiež, že Ferrari sa bude držať osvedčenej stratégie výroby dvojdverových športových, luxusných vozidiel, ktoré kombinujú ´´výkon a pôžitok z jazdy´´. Montezemolo pokračoval, keď hovoril, že zákazník ktorý má záujem o Ferrari vo variante sedan alebo crossover, si môže jednoducho kúpiť Maserati.
Keď sa novinári pýtali na možnosť novej vstupnej základnej rady Ferrari, Montezemolo jednoducho reagoval slovami ´´ menšie a lacnejšie Ferrari nie je Ferrari.´´
Cez zamietnutie vyššie uvedených vozidiel Montezemolo potvrdil nástupcu Ferrari Enza, ktorý bude predstavený už tento rok vo februári. S novými variantmi sa na trhu objaví aj model California.
zdroj: worldcarfans.com
Nový luxusný, športový Mercedes E 63 AMG ponúka aj 4MATIC16. Január 2013
Nový luxusný a športový Mercedes E 63 AMG s pohonom zadných kolies sa začne dodávať ako limuzína od apríla 2013. E 63 AMG s permanentným pohonom všetkých kolies 4MATIC ako aj model E 63 AMG s označením S (tiež je vybavený pohonom 4MATIC) – oba vo vyhotovení ako limuzína a model T (kombi) – prídu následne (aj na Slovensko) v júni 2013.
Motor V8 AMG 5 461 cm3 s dvoma dúchadlami vo vyhotovení pre model označený S poskytuje svojimi parametrami (430 kW/585 k, 800 Nm) absolútnu špičku výkonu, dynamiky a úspornosti. E 63 AMG S tak (s prispením novo vyvinutého, na výkonnosť zameraného, pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC s perfektnou trakciou) zrýchli z 0 na 100 km za 3,6 (kombi za 3,7) sekundy a vykazuje (podľa NEFZ) celkovú spotrebu 10,3 (10,5) litra/100 km. Motor V8 pre zvyšné dva modely E 63 AMG (prvý s pohonom zadných, druhý všetkých kolies) má krútiaci moment 720 Nm, pričom jeho výkon tiež narástol: z 386 kW (525 k) na 410 kW (557 k). Adekvátne E 63 AMG s pohonom zadných kolies zrýchli z 0 na 100 km za 4,2 (s pohonom 4MATIC za 3,7 – 3,8) sekundy a má celkovú spotrebu 9,8 (10,3 – 10,5) litra/100 km.
Sedemstupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT ponúka jazdné programy: „C“ (riadená hospodárnosť s funkciou ECO štart-stop), „S“ (šport), „S+“ (šport plus) a „M“ (manuálny). Všetky modely E 63 AMG majú športový podvozok AMG RIDE CONTROL s elektronicky riadeným systémom tlmenia.
Luxusné, športové modely E 63 AMG prezentujú ako prvé novú filozofiu dizajnu AMG. Dominuje mu strieborná chromovaná mriežka chladiča AMG „Twin blade“ a takzvané „A-Wing“ (krídlo A). Nový, trojrozmerný prvok prívodu vzduchu sa rozprestiera cez celú šírku čelného spojlera AMG a predstavuje štylizované „A“, typické pre vozidlá AMG. „A-Wing“ (krídlo A), lakované vo farbe vozidla, so striebornou chromovanou ozdobnou lištou tvorí rámec pre tri veľkoryso dimenzované otvory pre vstup chladiaceho vzduchu.
Charakteristickými vlastnosťami E 63 AMG, vrátane modelu S, sú najvyššia kvalita materiálu, vysoká úroveň spracovania a exkluzívna atmosféra. V interiéri ju zvýrazňujú napríklad AMG špecifické analógové hodiny s dizajnom IWC medzi obomi stredovými vetracími dýzami.
Ako vysvetľuje predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes AMG Ola Källenius, jej nové modely E 63 AMG ponúkajú viac individuality ako doposiaľ, pričom najmä modely S predstavujú najatraktívnejšiu ponuku v porovnaní s konkurenciou a presviedčajú svojim výhodným pomerom ceny a výkonu: Najvyššie hodnoty výkonu a krútiaceho momentu v segmente, nový pohon všetkých kolies AMG 4MATIC, orientovaný na výkon, nový dizajn a podstatne bohatšia sériová výbava sú ich výrazné prednosti.
Edícia Mercedesu A najnižšej spotreby15. Január 2013
V marci 2013 sa začnú dodávať (aj na Slovensko) ďalšie dva modely novej triedy A, ktoré spotrebujú oproti základným modelom až o päť percent menej pohonných látok. Na pohľad sa odlišujú okrúhlymi dennými svetlami LED v nárazníku (ak nemajú voliteľné bixenóny, či inteligentné osvetlenie). Prvý z nich: Mercedes-Benz A 180 CDI BlueEFFICIENCY Edition (1 461 cm3; 80 kW/109 k) je so spotrebou 3,6 l/100 km (podľa MVEG) najúspornejším vozidlom s hviezdou v znaku všetkých čias. Medzi najhospodárnejšie a najekologickejšie vo svojej triede patrí i ďalšia novinka: benzínový A 180 BlueEFFICIENCY Edition (1 595 cm3; 90 kW/122 k) so spotrebou 5,2 l/100 km. Oba v kombinácii so šesťstupňovou mechanickou prevodovkou.
Pre optimalizáciu aerodynamiky majú najúspornejšie modely triedy A napríklad podvozok znížený o 15 milimetrov, čiastočne hore prekrytú mriežka chladiča a úpravy pre lepšie obtekanie vzduchu pod podlahou. Oba modely tak vykazujú znížený ukazovateľ cW= 0,26. To je najlepšia hodnota pre daný segment vozidiel so strmou zadnou časťou. Optimalizácii spotreby prispel i ďalej prepracovaný manažment alternátora, ako aj prevodovka, ktorej vyššie prevodové stupne sú teraz dlhšie.
Osobitné modely C 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition (od 4,1 litra/100 km) ako aj E 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition (4,5 litra/100 km) sú už v ponuke od konca roku 2012.













