Novinky

VW údajne predáva Bugatti do rúk Rimac18. September 2020

Podľa posledných informácii Automotive News údajne koncern VW predáva výrobcu luxusných, športových automobilov Bugatti spoločnosti Rimac. Dohodu mali ešte minulý týždeň schváliť manažéri VW, pričom sa čaká na potvrdenie dozornej rady VW. Bugatti by si stále ponechalo technické väzby na VW, pričom by bralo do úvahy, že Porsche (súčasť koncernu VW) má v Rimac podiel 15.5%. Informácie pritom naznačujú, že samotná dohoda obsahuje navýšenie podielu Porsche v Rimac.

Veľký záujem na značke Bugatti mal v minulosti hlavne Ferdinad Piech, ktorý zomrel v roku 2019. Rodina Piech pritom stále ovláda viac ako 50% celej skupiny VW, pričom jediným spôsobom ako ich presvedčiť o predaji Bugatti, je urobiť z toho výhodu pre luxusné, športové autá Porsche. Konečným cieľom by malo byť, aby Porsche držalo v Rimac podiel 49%. V posledných rokoch pritom aj ďalšie veľké automobilky ako Hyundai/Kia, Koenigsegg, Jaguar alebo Magna investovali do Rimacu. Ten vznikol pritom len pred 11 rokmi.

Špekulácie z prostredia VW hovoria, že Bugatti nie je jedinou značkou koncernu, ktorá by mala byť predaná. Správy naznačujú, že výrobca luxusných, športových automobilov Lamborghini ale aj Seat, Italdesign, prípadne Ducati si hľadajú nových majiteľov. Celý proces vraj naštartoval už dávnejšie a corona vírus ho len pribrzdil.

zdroj: motor1.com


Ferrari Portofino M dostalo vyšší výkon a osemstupňový automat17. September 2020

Tri roky po predstavení modelu Ferrari Portofino, dostali tieto luxusné, športové autá aktualizáciu. Nejde pritom len o drobné úpravy dizajnu, to hlavné sa skrýva vnútri auta. Najzásadnejšou novinkou je nová osemstupňová, dvojspojková automatická prevodovka.

Je to prvýkrát, čo kabriolet Ferrari dostal osemstupňovú prevodovku, ktorá má o 20% menší spojkový modul a o 35% vyšší krútiaci moment ako prevodovka, ktorú nahrádza. Ide o rovnakú prevodovku akú už používajú luxusné, športové autá Ferrari Roma.

Vylepšený je aj twin-turbo motor V8 o objeme 3.9 litra, ktorý teraz ponúka o 20 HP vyšší výkon. Luxusné, športové autá Ferrari Portofino M (Modificata) generujú výkon 612 HP a krútiaci moment 760 Nm.

Aj keď sú luxusné, športové autá Ferrari Portofino M v hierarchii Ferrari označované ako ´´základné´´, stále sú tu výkonné superšporty. Model dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 3.45 sekundy a z 0-200 km/h za 9.8 sekundy. Zrýchľovanie sa zastaví až na rýchlosti 320 km/h.

Prvé Ferrari, ktoré bolo predstavené online, dostalo niekoľko vizuálnych vylepšení, ktoré dodávajú agresívnejší vzhľad. Interiér ponúka ciferník Manettino s piatimi pozíciami, vrátane nového režimu Race, ktorý sa zameriava hlavne na potešenie z jazdy. Vo výbave nového modelu nájdeme aj klimatizované sedadlá a celý rad asistenčných systémov.

Ferrari by tento rok okrem modelu Portofino M malo predstaviť aj ďalší model. Podľa maskovaných fotografii z testovania by to mohla byť vylepšená verzia luxusného, športového auta Ferrari 812 Superfast.

zdroj: motor1.com


Bentley predstavilo nový Continetal GT Mulliner Coupe16. September 2020

Automobilka Bentley predstavila nové, luxusné, športové autá Bentley Continental GT Mulliner Coupe, ktoré dopĺňajú už skôr predstavenú verziu Cabrio. Luxusné kupé pôjde do predaja od októbra, pričom prvé dodávky sú naplánované na začiatok budúceho roka.

Exteriér Bentley Continental GT Mulliner Coupe dostal iný vzhľad prednej masky chladiča. Dvojitý diamantový vzor má v porovnaní so štandardom štýlovejší vzhľad. Rovnaký motív sa objavuje aj na vetracích otvoroch predných nárazníkov. Luxusné, športové autá Bentley Continental GT Mulliner Coupe majú kryty zrkadiel v saténovo striebornej povrchovej úprave.

Luxusné, športové autá Bentley Continental GT Mulliner Coupe jazdia na 22´´ originál diskoch Bentley so samonivelačnými krytkami diskov. Dizajn sa vyznačuje lakovanými strednými časťami a leštenými kovovými hranami.

Interiér nového Bentley Continental GT Mulliner Coupe prináša skutočný luxus. Mulliner ponúka zákazníkom osem rôznych trojfarebných kombinácii. Rovnako ako na mriežke, aj na sedadlách nájdeme dvojité diamantové prešívanie.

Aby stredová konzola ladila s diamantovým prešívaním, je obrobená takým spôsobom, že vytvára radu drobných, mnohostranných trojuholníkov. Luxusné, športové autá Bentley Continental GT Mulliner Coupe samozrejme ponúkajú aj celý rad drevených obložení (88 typov) alebo chrómové lišty.

Luxusné, športové autá Bentley Continental GT Mulliner Coupe majú pod kapotou buď twin-turbo motor W12 o objeme 6.0 litra, ktorý generuje výkon 626 HP alebo twin-turbo motor V8 o objeme 4.0 litra s výkonom 542 HP. Bez ohľadu na motorizáciu, je každý model štandardne vybavený aktívnou technológiou proti prevráteniu.

zdroj: motor1.com


Brabus Ultimate E je veľký silák v malom balení15. September 2020

Brabus Ultimate E nie je úplne nový produkt. Model bol predstavený ako koncept už v roku 2017, pričom o dva roky neskôr bolo toto malé, luxusné, športové auto pripravené k výrobe. Asi pred rokom potom Brabus na autosalóne vo Frankfurte odhalil elektricky poháňanú verziu, ktorá bola obmedzená na 23 kusov. Teraz prichádza Brabus s verziou Ultimate E.

Nový model vychádza zo Smartu EQ ForTwo Cabrio, ktorý má vylepšený elektrický výkon. Vďaka preprogramovanému systému riadenia krútiaceho momentu, špeciálnemu modulu spínača jazdnej dynamiky a plynového pedálu, ponúka toto malé, luxusné, športové auto výkon 92 HP.

Je dôležité si uvedomiť, že tento vrcholný výkon je dostupný len s jazdným režimom Sport+. Krútiaci moment auta je 180 Nm, čo je dosť na to, aby model zrýchlil z 0-100 km/h za 10,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 130 km/h.

Dizajn luxusného, športového auta zvýrazňuje upravená predná časť, nové blatníky a veľké 18´´ originál disky Brabus obuté do pneumatík 235/30 R18. Súčasťou balíčka úprav sú aj športové brzdy a tvrdšie pruženie Brabus.

Malé, luxusné, športové autá Brabus Ultimate E idú do predaja na nemeckom trhu za štartovaciu cenu 49.449 EUR.

zdroj: motor1.com


Lumma Design upravila nový Land Rover Defender14. September 2020

Úpravy luxusných, športových automobilov z dielne Lumma Design nie sú takmer nikdy malé, čoho dôkazom je aj najnovší model Land Rover Defender, ktorý vstupuje do predaja pod označením Lumma CLR LD. Masívna úprava karosérie dodáva modelu drsnejší vyraz.

Najvýraznejším vylepšením je postavenie tohto luxusného, športového auta. Lumma nový Defender nielen zvýšila o 30 mm, ale tiež rozšírila o 40 mm vpredu aj vzadu. Úpravou prešla aj predná maska, predný rozdeľovač a upevnenie kapoty. Všetky časti sú k dispozícii v exponovanom dizajne uhlíkových vlákien.

Medzi ďalšie vylepšenia patrí aj nová strecha s dvoma reflektormi, nový dizajn zadného nárazníku a nové originál disky. V prednej časti sú tiež nové prieduchy na prívod vzduchu. Lumma ponúka luxusné, športové autá Land Rover Defender19-23´´ originál diskami.

Interiér ponúka pedále z eloxovaného hliníku, podlahové rohožky alebo koberčeky Lumma. Úprava výkonu v tomto balíčku nie je, pričom ale Lumma pridáva nový športový výfukový systém.

zdroj: motor1.com


Plug-in hybrid bude čoskoro aj v modeloch Audi RS13. September 2020

Automobilka Audi sa v plnej sile vrhla do elektrifikácie svojich modelov, pričom napr. v Nemecku sú v predaji plug-in hybridné, luxusné, športové autá Audi Q5, Q7, A6, A7 a A8. Dôvodom sú hlavne prísne emisné limity, ktoré nadobúdajú platnosť v EU.

Hybridná technológia sa však zatiaľ nedostala do luxusných, športových automobilov Audi RS. Niet sa čo čudovať, keďže luxusné, športové autá Audi RS sú pre fanúšikov modlou a už len zmienka o elektrifikácii prináša rozruch.

Každopádne samotné Audi je tejto myšlienke otvorené, čoho dôkazom je aj nedávne vyjadrenie zástupcu Audi Ekkeharda Kleindiensta, ktorý k hybridným, luxusným, športovým autá Audi RS povedal: ´´Jedná sa o skutočne vyladené verzie modelov Audi RS, tie by prišli aj vo verzii s plug-in hybridným pohonom.´´

Hybridné verzie modelov Audi RS by určite priniesli zvýšenie efektivity a poskytnú aj množstvo nových zážitkov. Spaľovací motor by poskytoval emocionálny zážitok, zatiaľ čo elektromotor by zodpovedal stratégii elektrifikácie značky Audi.

Zmienka o hybridných modeloch Audi RS bola trochu okrajová, každopádne Audi o týchto verziách určite premýšľa a je len otázkou času, kedy sa aj luxusné, športové autá Audi RS s hybridnou technológiou dostanú do predaja.

zdroj: motor1.com


Maserati upravilo svoje legendárne logo12. September 2020

Maserati nedávno predstavilo svoje nové, luxusné, športové auto Maserati MC20 a pri tej príležitosti ukázalo aj upravené, ikonické logo Trident. Aj keď sa nejedná o nejakú zásadnú zmenu, rozdiel je poznať na prvý pohľad.

V skutočnosti je aj nové logo Maserati začiatkom novej éry automobilky, ktorá by mala zahrňovať dôkladné oživenie a väčšie zameranie na elektrifikáciu. Súčasťou celej stratégie je aj zmena loga, ktorá je jasne vidieť aj na luxusných, športových automobiloch Maserati MC20.

Maserati hovorí, že symbol Trident (inšpirovaný fontánou Neptun v Bologni) je teraz modernejší, vyváženejší a elegantnejší. V ovále loga sa teraz znak Trident zafarbí na modro a stáva sa dvojfarebným v kombinácii s bielou farbou a Maserati modrou.

Nové logo nájdeme na všetkých častiach nového, luxusného, športového auta Maserati MC20. Logo je použité na prednej maske, volante alebo nábojoch originál diskov Maserati. Zaujímavo vyzerá volant, keďže kvôli guľatému tvaru airbagu je logo Trident vsadené skôr do kruhu ako oválu.

Novinkou je aj slovné označenie Maserati, ktoré prezentujú nové, luxusné, športové autá Maserati MC20 v zadnej časti. Text ´´Maserati´´ má zdá sa o niečo ostrejšie písmo, ktoré by malo byť použité aj na ďalších modeloch Maserati. Logo Trident a tiež nápis Maserati má navyše saténovo- chrómovú úpravu povrchu, ktorá nahrádza lesklú.

zdroj: motor1.com


Lamborghini predalo už 10.000 Aventadorov11. September 2020

Nezdá sa to, ale luxusné, športové autá Lamborghini Aventador sa predávajú už od roku 2011. Od tej doby prešiel model rôznymi vylepšeniami, pričom nedávno dosiahol predaj modelu významný míľnik: 10.000 predaných kusov.

Jubilejným modelom je Lamborghini Aventador SVJ Roadster v šedej farbe Grigio s červenými doplnkami. Konkrétne toto jubilejné luxusné, športové auto je určené pre thajsky trh a je vyvrcholením 9- ročného rozsiahleho vylepšenia dizajnu a technológii.

Luxusné, športové autá Lamborghini Aventador odštartovali vývoj monokoku z uhlíkových vlákien, ktorý bol kombinovaný s podlahou, kokpitom a strechou, čo prinieslo extrémne vysokú štrukturálnu tuhosť. Na začiatku dostal Avantador atmosférický motor V12 o objeme 6.5 litra, ktorý generoval výkon 700 HP. Výkon prenášala ultra rýchla prevodovka ISR. Model dokázal zrýchliť z 0-100 km/h za 2.9 sekundy a mal maximálnu rýchlosť 350 km/h.

V roku 2018 predstavila automobilka Lamborgini luxusné, športové autá Aventador SVJ. Označenie SVJ (Superveloce a Jota) poukazuje na model zameraný na závodný okruh a ktorý je schopný zvládnuť Zelené peklo za 6 min. a 44 sekúnd. SVJ je tiež vybavené aktívnym aerodynamickým systémom Lamborghini.

Luxusné, športové autá Lamborghini Aventador nastavili vo veľa smeroch nové limity pre konkurenciu, pričom charizmu si uchovali aj 9 rokov po svojom debute. Vzhľadom na prísnejšie emisné limity je otázne, či nová generácia príde rovnako s motorom V12 alebo súčasná generácia bude labuťou piesňou pre legendárny atmosférický motor V12.

zdroj: motor1.com


Mercedes-Benz otvára nový závod Factory 5610. September 2020

Flexibilne, digitálne, efektívne a trvalo udržateľne: závod Factory 56 stelesňuje budúcnosť výroby značky Mercedes-Benz a určuje nové štandardy na výrobu luxusných, športových automobilov. S investíciou vo výške približne 730 miliónov eur je fabrika vo výrobnom závode Mercedes-Benz v Sindelfingene jasným záväzkom voči Nemecku ako miestu na podnikanie. Mercedes-Benz investuje v lokalite Sindelfingen približne 2,1 miliardy eur. Spoločnosť zároveň zvyšuje v továrni Factory 56 efektivitu o 25 percent v porovnaní s predchádzajúcou výrobou Triedy S. Výroba v závode Factory 56 sa vyznačuje maximálnou flexibilitou: týka sa to počtu vyrobených modelov, objemu výroby, ako aj toku materiálov. Nové modely – od kompaktných vozidiel až po vozidlá kategórie SUV, od konvenčných cez hybridné dobíjateľné zo siete až po elektrické pohony – možno integrovať do sériovej výroby už za pár dní. Výrobu možno rýchlo a flexibilne prispôsobiť aktuálnym požiadavkám trhu. V súlade s plánom Ambícia 2039 bude továreň Factory 56 fabrikou s nulovou uhlíkovou stopou – kompletne neutrálnou z hľadiska produkcie emisií CO2 a s výrazne zníženou spotrebou energie. Toto je okrem iného možné vďaka inovatívnej energetickej koncepcii závodu s fotovoltickým zariadením, sieti s jednosmerným prúdom a zásobníkom energie na báze opätovne použitých akumulátorov vozidiel. V celej hale boli dôsledne a celoplošne implementované inovatívne technológie a procesy, ktoré čo najlepšie podporujú zamestnancov pri ich každodenných úlohách. Vzor koncepcie závodu Factory 56 sa bude postupne implementovať do všetkých závodov Mercedes-Benz na výrobu osobných motorových vozidiel na celom svete.

„So závodom Factory 56 sa nám podarilo úspešne spojiť flexibilitu, efektívnosť, digitalizáciu a trvalú udržateľnosť. Profitujú z toho ľudia, ktorí v závode pracujú, lokalita, spoločnosť a samozrejme aj naši zákazníci. Továreň Factory 56 tak udáva smer budúcej výroby luxusných, športových automobilov spoločnosti Mercedes-Benz, ktorá sa bude niesť v duchu šetrenia prírodných zdrojov, prepojenia a flexibility. Transformáciu nášho priemyslu totiž vnímame ako komplexnú úlohu, ktorej súčasťou je okrem produktov aj celý hodnotový reťazec,“ povedal Ola Källenius, predseda predstavenstva spoločností Daimler AG a Mercedes-Benz AG.

Továreň Factory 56 bola otvorená v súlade so všetkými ochrannými opatreniami týkajúcimi sa pandémie COVID-19. Medzi hosťami boli okrem vysokých predstaviteľov spoločností Daimler AG a Mercedes-Benz AG aj Winfried Kretschmann, ministerský predseda Bádenska-Württemberska, Steffen Bilger, parlamentný štátny tajomník Ministerstva pre dopravu a digitálnu infraštruktúru, ako aj Roland Bernhard, krajinský správca okresu Böblingen či Bernd Vöhringer, primátor mesta Sindelfingen.

„Továreň Factory 56 nie je iba míľnikom v histórii spoločnosti Daimler, ale aj dôležitým záväzkom voči Bádensku-Württembersku ako miestu mobility. Továreň predstavuje najnovšie štandardy – či už v prípade výroby alebo samotných produktov. Digitalizácia a dekarbonizácia sú mottom novej továrne. Žiaden iný produkt nestelesňuje toto motto tak presne ako plnoelektrické, luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS, ktoré sa tu bude vyrábať,” uviedol Winfried Kretschmann, ministerský predseda Bádenska-Württemberska.

Mercedes-Benz investoval v lokalite Sindelfingen od roku 2014 približne 2,1 miliardy eur, aby vytvoril miestne centrálne úseky a postavil základy závodu na výrobu osobných motorových vozidiel pripraveného na budúcnosť. Z toho pripadá približne 730 miliónov eur na samotnú továreň Factory 56, ktorá je súčasťou výrobného závodu Mercedes-Benz v Sindelfingene. Investície sú jasným záväzkom voči Nemecku ako miestu na podnikanie a dlhodobo zabezpečujú pracovné miesta v regióne. Továreň Factory 56 zároveň dosahuje vyššiu efektivitu o približne 25 percent v porovnaní s predchádzajúcou výrobou Triedy S. Vyššia efektivita sa dosahuje optimalizáciou celého hodnotového reťazca.


Šéf VW skúšal Tesla Model Y9. September 2020

Šéf automobilky Tesla Elon Musk sa počas svojej nedávnej cesty po Nemecku stretol aj so šéfom VW Herbertom Diessom. Dozvedeli sme sa, že Musk musel na testovacej dráhe vyskúšať elektrický model Volkswagen ID.3 a tiež si pozrel prichádzajúce elektrické, luxusné, športové auto Volkswagen ID.4.

Začalo sa trochu špekulovať o možnom partnerstve VW/Tesla, pričom dal ale Diess jasne najavo, že sa to nedeje. Nestáva sa ale úplne často, aby generálny riaditeľ umožnil inému generálnemu riaditeľovi konkurenčnej automobilky vidieť nový model, ktorý ešte nemal oficiálnu premiéru.

V skutočnosti sám šéf VW Diess potvrdil, že sa dostal k šoférovaniu luxusného, športového auta Tesla Model Y, ktorý vo veľa faktoroch nazval referenciou pre Volkswagen.

Herbert Diess k tomu povedal: ´´Samozrejme sme tiež testovali Teslu Model Y, aj s kolegom Frankom Welschom. Toto auto je pre nás vo veľa aspektoch (nie vo všetkých!) referenciou. Výborná je užívateľská skúsenosť, aktualizovateľnosť, jazdné vlastnosti, výkon špičkových modelov, nabíjacia sieť a dojazd.´´

Diess tiež uviedol, že luxusné, športové autá Tesla Model Y, podobne ako Volkswagen ID.3, majú veľkú výhodu, keďže sú postavené od základu ako elektrické autá. Na rozdiel od iných výrobcov automobilov, Tesla a VW nestavajú elektrické vozidlá na platforme ICE (aj keď VW to v minulosti robilo). Diess hovorí, že ostatní výrobcovia automobilov nebudú schopní vyrábať najlepšie elektrické autá, pokiaľ aj naďalej budú spoliehať na platformy z benzínových automobilov.

zdroj: motor1.com