Novinky
Mercedes GLE má výborné automatizované asistenčné systémy8. Október 2020
Pri teste asistenčných systémov pre čiastočne automatizované jazdenie (podľa SAE úrovne 2) organizáciou Euro NCAP zvíťazil Mercedes-Benz s hodnotením „veľmi dobré“. Značka s hviezdou bola pritom zastúpená modelom GLE SUV. Luxusné, športové autá Mercedes-Benz GLE ponúkjúa balík asistenčných jazdných systémov a balík asistenčných jazdných systémov plus, ktoré s najlepším výsledkom 174 bodov (87 % z celkového počtu bodov) porazili deviatich súťažiacich z rozličných kategórií vozidiel vrátane ďalších dvoch vozidiel prémiového segmentu.
Balík asistenčných jazdných systémov luxusného, športového auta Mercedes-Benz GLE disponuje viacerými funkciami, ktoré umožňujú čiastočne automatizované jazdenie, čím výrazne odbremeňujú vodiča pri každodennom jazdení v mnohých situáciách. Najmodernejšie systémy upozorňujú s cieľom odvrátiť hroziacu nehodu. Zasahujú napríklad autonómnym núdzovým brzdením, aby sa znížila závažnosť možných kolízií alebo sa im dokonca úplne zabránilo.
Euro NCAP osobitne zdôrazňuje, že ide o kooperatívne systémy, ktoré vodiča podporujú, pričom však nie sú dominantné. Aktívny asistent riadenia tak dokáže podporiť vodiča dokonca aj pri riadení v zákrutách. Do rýchlosti 130 km/h nie je pritom asistent nevyhnutne odkázaný na jasne viditeľné vodorovné dopravné značenie, ale vie ďalej aktívne zasiahnuť aj pri nejednoznačnom vodorovnom značení, napríklad na staveniskách alebo pri chýbajúcich čiarach. Vďaka tomu dokáže systém účinne odbremeniť a podporiť vodiča hlavne v kolónach a dopravných zápchach. Vodič môže nad systémom jednoducho a intuitívne prevziať kedykoľvek vedenie a môže sa tak opäť úplne sústrediť na jazdné úlohy. Intuitívny a harmonický prechod medzi podporou systému a jazdením bez podpory je súčasťou kooperatívneho charakteru balíka asistenčných jazdných systémov vozidla od značky Mercedes-Benz. Mercedes-Benz GLE preto získal najlepšiu známku a prvenstvo v hodnotení „Driver Engagement“. Dôraz bol kladený aj na to, že Mercedes-Benz pri pomenovaní a komunikácii nenaznačuje, že by išlo o autonómne systémy, ale práve naopak ich označuje transparentne ako asistenčné systémy. Dôvod: v prípade čiastočne automatizovaných jazdných systémov zohráva vodič aktívnu úlohu a musí sa neustále sústrediť na jazdné úlohy. V prípade značky Mercedes-Benz sú systémy navrhnuté kooperatívne preto, aby medzi nimi a vodičom za volantom vzniklo najlepšie možné spojenie. Takto ponúka značka svojim zákazníkom bezpečnosť, komfort a odbremenenie vodiča. Luxusné, športové auto Mercedes-Benz GLE sa umiestnilo medzi najlepšími v teste aj v hodnotení „Vehicle Assistance a Safety Backup,“ ktoré sa zameriava na technickú výkonnosť systémov.
Asistenčné systémy Mercedes-Benz v roku 19857. Október 2020
Premiéra inovatívneho systému: Mercedes-Benz predstavuje pre svoje luxusné, športové autá na jeseň v roku 1985 na medzinárodnej výstave automobilov (IAA) vo Frankfurte automaticky pripájaný náhon na všetky kolesá 4MATIC. Táto novinka sa dostáva do centra pozornosti a dopĺňa ju menej nápadný, ale zato nemenej dôležitý automatický zverný diferenciál (ASD). Ďalšou novinkou spred 35 rokov je debut regulácie preklzávania hnacích kolies (ASR). Jednoznačné posolstvo troch inovácií: v kritických situáciách nie je vodič odkázaný sám na seba, ale jeho vozidlo ho podporuje.
V tlačovej informácii Mercedes-Benz týkajúcej sa IAA z roku 1985 sa uvádza: „Najmodernejšia automobilová technika a hydraulika v kombinácii s inteligentnou elektronikou ukazujú perspektívy v oblasti systémov náhonov, ktoré významným spôsobom prekračujú možnosti dovtedy zvyčajných pomocných prostriedkov na zvýšenie trakcie. Automatický zverný diferenciál (ASD), regulácia preklzávania hnacích kolies (ASR) a Mercedes-Benz 4MATIC sú výsledkom a obsahom koncepcie jazdnej dynamiky Mercedes-Benz, ktorá určuje nové štandardy vo vzťahu medzi človekom a vozidlom.“ ASD, ASR a 4MATIC sa pripájajú k dlhej tradícii elektronických asistenčných systémov z dielne Mercedes-Benz, ktorej história sa začína písať v roku 1978 sériovým vyhotovením protiblokovacieho systému (ABS) a ku ktorej dodnes pribúdajú stále nové komponenty.
Automatický zverný diferenciál (ASD): systém pracuje elektrohydraulicky. Slúži ako pomoc pri rozjazde a pri pretáčaní kolies do rýchlosti 25 km/h uzamkne diferenciál na 100 percent, aby sa dosiahla lepšia trakcia. Na tento účel zisťuje riadiaca jednotka rýchlosť poháňaných kolies. Počas 90. rokov 20. storočia sa systém nahrádza reguláciou preklzávania hnacích kolies, ktorá sa pôvodne ponúkala paralelne s automatickým zverným diferenciálom.
Regulácia preklzávania hnacích kolies (ASR): tento systém účinkuje proti pretáčaniu kolies a vybočeniu poháňaného kolesa tak, že reguluje vzájomné pôsobenie pozdĺžnych síl medzi pneumatikou a vozovkou. ASR pritom účinkuje na brzdy, ako aj na krútiaci moment motora. Týmto spôsobom systém stabilizuje rozjazd na povrchu so slabou priľnavosťou, napríklad na ľade, snehu, mokrých dlažobných kockách a štrku. Pri použití snehových reťazí umožňuje vypínač snehových reťazí preklz až do rýchlosti 60 km/h. Softvér z dielne vlastného vývojového oddelenia pre elektriku/elektroniku koncernu obmedzuje kompenzačný pohyb druhého kolesa v diferenciáli prostredníctvom lamelovej uzávierky. Systém možno objednávať od jesene 1985, spočiatku výhradne v nových osemvalcových, luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz S (konštrukčný rad 126). Pôvodný príplatok predstavuje 2 850 DM. Neskôr je systém ASR k dispozícii aj pre šesťvalcové modely konštrukčného radu 126, ako aj pre jednotlivé modely Triedy E (konštrukčného radu 124) a vozidla SL (konštrukčného radu R 107). Okrem protiblokovacieho systému (ABS), ktorého senzorika využíva nové systémy, tvorí regulácia preklzávania hnacích kolies základ elektronického systému stabilizácie ESP® predstaveného v roku 1995, ktorý patrí od roku 1999 do sériového rozsahu výbavy všetkých konštrukčných radov osobných motorových vozidiel značky Mercedes-Benz.
Náhon na všetky kolesá 4MATIC: nové kombi (konštrukčného radu S 124) sa na autosalóne IAA 1985 stáva lákadlom na výstavnej ploche Mercedes-Benz. Pri pohľade na zadnú časť modelu 300 TE zaujme označenie 4MATIC. Označuje novovyvinutý trakčný systém, ktorý oslavuje svoju premiéru v šesťvalcových modeloch konštrukčného radu 124. Náhon 4MATIC cielene aktivuje náhon na predné kolesá a uzávierku diferenciálu v situáciách, pri ktorých nestačí normálny náhon na zadné kolesá. Napríklad na snehu alebo ľade či na mokrom alebo sypkom podklade. Srdcom náhonu 4MATIC je jednostupňová rozdeľovacia prevodovka s otvoreným medzinápravovým diferenciálom, ktorý vyrovnáva otáčky medzi nápravami. Je priamo spojený s automatickou prevodovkou a spolu s motorom, meničom krútiaceho momentu a náhonom na prednú nápravu tvorí úplnú hnaciu jednotku. Vývoj pokračuje: v roku 1997 predstavuje Mercedes-Benz v Triede E konštrukčného radu 210 novovyvinutý náhon 4MATIC. Od predchádzajúcej verzie sa líši tým, že má teraz stály náhon na všetky kolesá s rozdeľovaním krútiaceho momentu od 35 až po 65 percent na prednú a zadnú nápravu. Uzávierky diferenciálu sú nahradené systémom 4ETS (systém elektronického riadenia trakcie), ktorý pri preklzujúcich kolesách automaticky zasahuje brzdami. Od roku 2013 ponúka Mercedes-Benz pres svoje luxusné, športové autá opäť zdokonalený stály náhon na všetky kolesá 4MATIC s plne variabilným rozdeľovaním momentu. Je založený na architektúre náhonu na predné kolesá s priečne zabudovanými motormi a vyznačuje sa, rovnako ako ostatné verzie náhonu 4MATIC, veľkými rezervami trakcie a vynikajúcou agilnosťou v kombinácii s vyššou bezpečnosťou jazdy a lepšou energetickou účinnosťou. Vďaka tomu je k dispozícii technika 4×4 prispôsobená všetkým kategóriám vozidiel.
Legendárna kampaň 4MATIC: pod heslom „Technológia prekonáva meteorológiu“ spúšťa Mercedes-Benz v roku 2012 reklamnú kampaň na stály náhon na všetky kolesá 4MATIC. Kľúčová fráza: „Či už je zima alebo mokro. Nezáleží na tom. Na zime zostáva nebezpečná len jedna vec: cesta k vozidlu.“
McLaren 765LT Strata od MSO má dvojfarebnú karosériu6. Október 2020
Luxusné, športové autá McLaren 765LT sú veľmi populárne, keďže sú extrémne rýchle, majú avantgardný dizajn a relatívne dostupnú cenu. Nie je to síce McLaren Senna alebo Speedtail, tie ale majú sedemmiestnu cenovku.
Zákazníci, ktorí si kupujú luxusné, športové autá, málokedy zoberú len základný model. Vždy majú tendenciu vylepšovania. V McLarene je na toto vylepšovanie určené oddelenie MSO (McLaren Special Operations), ktoré teraz ukázalo vylepšený model McLaren 765LT Strata.
Karoséria modelu McLaren 765LT Strata je v dvojfarebnej kombinácii. Špeciálna farba MSO Heritage Memphis Red je skombinovaná s farbou MSO Bespoke Cherry Black, pričom samotná výroba trvá neuveriteľných 450 hodín. Za originál diskami McLaren sa skrývajú brzdové strmene vo farbe Volcano Red a Azory. Atraktívnym doplnkom je aj strešná lopatka z uhlíkových vlákien zabudovaná do horného zadného zasklenia, ktorá smeruje vzduch k biturbo motoru V8 o objeme 4.0 litra.
Konkrétny toto luxusné, športové auto McLaren 765LT Strata má grafiku a logo MSO na opierkach hlavy a prahoch dverí. Vonkajší motív farby Memphis Red korešponduje s interiérom, kde bola farba použitá na pádlach radenia a označení 12 hod. na volante. Grafika Strata je použitá aj na kľúčoch. Celý proces trvá 14 hodín.
Do predaja sa dostane len 765 luxusných, športových automobilov McLaren 765LT, pričom výrobná séria pre rok 2020 je už vypredaná.
zdroj: motor1.com
Nürburgring z pohľadu šoféra v Audi RS6 Avant (video)5. Október 2020
Medzi najznámejšie luxusné, športové autá, ktoré sa dajú bežne použiť na dennodenné jazdenie, patrí určite nové Audi RS6 Avant. Tento model má nielen extrémny výkon, ale aj dostatočný batožinový priestor, takže sa jedná o rodinné auto s ktorým sa ale dá dobre vyblázniť aj na okruhu.
Okruhové možnosti nového Audi RS6 Avant preveril automobilový web L´argus, ktorý za volant posadil šoféra Mathieu Sentise a vyslal ho na slávny Nürburgring. Aj keď sú luxusné, športové autá Audi RS6 Avant pomerne ťažké, vďaka výbornému podvozku, natáčaniu všetkých kolies a pohonu quattro sa v extrémnych podmienkach závodného okruhu chovajú veľmi stabilne. Nedotáčavosť takmer neexistuje, dokonca je vo videu vidieť pretáčavosť, ktorú má šofér pod kontrolou.
Luxusné, športové autá Audi RS6 Avant majú pod kapotou twin-turbo motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý generuje výkon 600 HP a krútiaci moment 800 Nm. Výkon je prenášaný na všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej prevodovky Tiptronic.
zdroj: motor1.com
Nové Audi A3 Sportback dostalo plug-in hybridnú verziu4. Október 2020
Audi A3 Sportback má silnú konkurenciu v podobe malých, luxusných, športových automobilov BMW 1 a Mercedes-Benz A, pričom aktuálne dostal model podstatnú aktualizáciu. Do predaja sa dostáva plug-in hybridná verzia a model prijal aj vynovený interiér.
Nové, malé, luxusné, športové autá Audi A3 40 TFSIe má pod kapotou známy preplňovaný, benzínový štvorvalec s výkonom 150 HP. Ten je doplnený o elektromotor, ktorý pridáva ďalší výkon. Nový model Audi A3 Sportback tak teraz generuje kombinovaný výkon 210 HP a krútiaci moment 350 Nm. Pohon predných kolies zaisťuje šesťstupňová automatická prevodovka. Batéria síce zmenšuje batožinový priestor, každopádne stále ponúka dostatočných 280 litrov. Kompaktný model Audi A3 dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 7.6 sekundy. Dojazd čisto na elektrický pohon je až 61 km, pričom batéria by mala byť kompletne nabitá za 4 hodiny.
Dizajn modelu Audi A3 Sportback prináša prvky s väčších luxusných, športových automobilov Audi. Širšia predná mriežka, prepracované svetlá, kapota a nové prieduchy vzduchu dodávajú modelu agresívny dizajn. V zadnej časti sú rovnako nové svetlá a nárazník. Celkove pôsobí nové Audi A3 širšie a o niečo dlhšie, čo mu dáva športovejší postoj. Audi A3 Sportback 40 TFSIe jazdí štandardne na 16´´ originál diskoch Audi, za príplatok je ale možné si objednať aj 17-18´´ originál disky Audi A3.
Úpravou prešiel aj interiér, ktorý obsahuje digitálny prístrojový panel, multifunkčný kožený volant a štandardne dvojzónovú klimatizáciu. 12,3 palcový digitálny prístrojový panel je voliteľne doplnený o farebný Head-up displej.
zdroj: motor1.com
Tesla vyrobila v treťom štvrťroku rekordný počet vozidiel3. Október 2020
Automobilka Tesla zverejnila správu o výrobe a dodávkach za tretí kvartál tohto roka. Za toto obdobie sa vyrobilo 139.300 luxusných, športových automobilov Tesla. Jedná sa o rekordnú hodnotu. Predpoklad výroby sa pohyboval niekde v intervale 137-140.000 vozidiel, takže sa dá povedať, že Tesla splnila očakávanie.
Za obdobie 3.Q 2020 sa vyrobilo 16.992 luxusných, športových automobilov Tesla Model S/X, dodaných ich bolo 15.200. Za rovnaké obdobie Tesla vyrobila 128.044 kusov Modelu 3/Y a dodaných áut zákazníkom bolo 124.100 kusov.
Rekordné výsledky výroby a predaja by mali zaistiť Tesle ziskovosť aj v ďalšom štvrťroku. Doteraz najlepším štvrťrokom pre Teslu bol posledný kvartál minulého roka, kedy automobilka dodala zákazníkom 112.000 luxusných, športových automobilov Tesla. Najlepším mesiacom v histórii predaja je september 2020, kedy Tesla dodala asi 65.000 vozidiel.
zdroj: motor1.com
Tretím najpredávanejším Porsche v USA je elektrický Taycan2. Október 2020
Automobilka Porsche zaznamenala v USA rast predaja svojich luxusných, športových automobilov, pričom treťom štvrťroku bol medziročný nárast o 5%. Za toto obdobie Porsche v USA predalo 15.548 vozidiel. Asi najzaujímavejším výsledkom ale je, ako sa dobre sa darí elektrickému modelu Porsche Taycan.
Porsche predalo 1.858 elektrických modelov Taycan, čo je takmer 12% z celkového počtu predaných luxusných, športových automobilov Porsche. Tacan sa tak stal tretím najpredávanejším modelom v USA. Porsche predalo viac len modelov Macan a Cayenne.
Automobilka Porsche nezverejnila predajný podiel svojich hybridných modelov, každopádne sa odhaduje, že plug-in hybridné verzie Porsche Panamera a Cayenne majú v USA predajný podiel okolo 20%.
Za prvých deväť mesiacov predalo Porsche v USA 2.897 kusov luxusných, športových automobilov Porsche Taycan, čo je 7.3% celkového predaja Porsche. Plán automobilky, že by podiel elektrických modelov v roku 2020 mal byť 10% asi nebude naplnený, každopádne bude to veľmi blízko tejto hodnote.
zdroj: motor1.com
VW rozhodne o osude Lamborghini a Bugatti v novembri1. Október 2020
Podľa informácii Reuters sa koncom roka bude skupina VW podrobne venovať svojmu portfóliu a môže padnúť rozhodnutie o predaji značiek Lamborghini, Bugatti a Ducati. Skupina VW sa presúva smerom k výrobe elektrických vozidiel, pričom cieľom je zdvojnásobenie hodnoty celej značky. Luxusné, športové autá Bugatti a Lamborghini sú klenotom koncernu a synonymom vrcholných technológii, takže ich predajom by utrpel koncern určité straty. Zvažuje sa preto niekoľko verzii ako situáciu riešiť.
Medzi ďalšie možnosti patrí technologické partnerstvo v podaní VW alebo nejaká forma reštrukturalizácie. K prehodnoteniu značiek v koncerne VW dochádza v dobe, keď VW investuje obrovské peniaze do vývoja elektrických vozidiel a autonómnych riadiacich systémov. VW v tomto smere zvažuje, či si ponechá značky, ktoré si vybudovali silnú pozíciu v segmente luxusných, športových automobilov a ich základ stojí na spaľovacích motoroch. Vyvíjať elektrický agregát pre tento segment bude extrémne nákladné, čo samozrejme VW musí zohľadňovať.
Šéf koncernu VW Herbert Diess k tomu pre Reuters povedal: ´´Značky v našom koncerne musia byť teraz posudzované podľa nových požiadaviek.´´ Špekulácie o plánoch VW predaj niektoré značky nie sú nové. Minulý rok sa šírili informácie, že VW do roku 2030 predá Lamborghini a Bentley. Budúcnosť Bugatti je oveľa zaujímavejšia. Nedávno sa objavili správy, že VW súhlasil s predajom Bugatti chorvátskej firme Rimac. Súčasťou dohody údajne malo byť aj navýšenie podielu v Rimac, v ktorom má aktuálne 15,5% podiel Porsche. Skupina VW by tak luxusné, športové autá Bugatti úplne neopustila.
zdroj: motor1.com
Volkswagen ID.4 by nemal konkurovať len Tesle Model Y30. September 2020
Automobilka Volkswagen už v Európe nasadil menšie, luxusné, športové autá na elektrický pohon, ID.3, avšak do Amerika by chcela preraziť až s väčším modelom Volkswagen ID.4. Elektrický crossover by mal mať podobnú veľkosť ako luxusné, športové autá Tesla Model Y.
Aj keď podobnosť bude určite veľmi veľká, automobilka Volkswagen oznámila, že nechce byť priamou konkurenciou len pre Tesla Model Y, ale skôr pre vozidlá Toayota a Honda. Ide o pomerne odvážny plán, keďže Volkswagen sa rozhodol postaviť menšie, luxusné, športové auto kategórie crossover na elektrický pohon, pričom to by malo konkurovať nielen elektrickej Tesle Model Y, ale hlavne klasickým crossoverom ako Toyota RAV4 alebo Honda CRV. Tie sa pritom v drvivej väčšine predávajú s benzínovými motorizáciami (v USA).
Celá skupina VW sa po afére Dieselgate snaží napraviť reputáciu a masívne investuje do elektrických modelov. Do predaja sa dostávajú aj luxusné, športové autá na elektrický pohon, ako Porsche Taycan, Audi E-Tron a veľa ďalších derivátov je v pláne. Volkswagen ID.4 by mal byť dostupný elektrický crossover, ktorý cenou a výdržou batérie kompletne zastúpi štandardné vozidlá v stále rastúcom segmente crossoverov.
zdroj: motor1.com
Lamborghini Urus dostalo nový balíček Graphite Capsule29. September 2020
Automobilka Lamborghini predstavila nové dizajnové kombinácie pre luxusné, športové autá Lamborghini Urus. Balíček označený ako Graphite Capsule ponúka štvoricu nových farieb exteriéru s nápadnými neónovými doplnkami a ďalšími vylepšeniami.
Pre modelový rok 2021 sú luxusné, športové autá Lamborghini Urus k dispozícii aj so štvoricou matných farieb. V ponuke je biela Bianco Monocerus, čierna Nero Noctis, lesklá šedá Grigio Nimbus a šedá Grigio Keres. Výberom hociktorej tejto farby sa spodná časť Lamborghini Urus zhoduje s rovnakou farbou karosérie, ktorá zakrýva predné, zadné a bočné prahy.
Predný rozdeľovač, vložky dverí a zadný spojler sú dodávané v jasne kontrastných farbách Arancio Leonis (oranžová), Arancio Dryope (oranžovo- červená), Giallo Taurus (žltá) a Verde Scandal (zelená).
Navyše 23´´ originál disky Lamborghini Urus pre balíček Graphite Capsule budú mať tiež svoju časť vo výraznej farbe. Nové vonkajšie chrómové prevedenie zadného výfuku podtrhuje dizajn exteriéru.
Nové farby a obloženie zasahujú aj to interiéru luxusného, športového auta Lamborghini Urus. Na palubnej doske a paneloch dverí je tmavo eloxovaný hliníkový obklad s novým matným povrchom z uhlíkových vlákien. Vonkajšia farba doplnkov sa prenáša aj na čalúnenie interiéru a stredový tunel, vložky sedadiel a prešívanie. Balíčkom Graphite Capsule sú navyše vybavené klimatizovanou Alcantarou.
zdroj: motor1.com


























































































































