Novinky
Audi RS Q8 od ABT má výkon ako Lamborghini Urus17. Október 2020
ABT pripravil balíček úprav pre luxusné, športové autá Audi RS Q8, ktoré majú sériový výkon 600 HP a krútiaci moment 800 Nm. Nemecký úpravca vylepšil výkon na 691 HP, resp. krútiaci moment na 880 Nm. Najsilnejší balíček potom ponúka výkon 730 HP a krútiaci moment 920 Nm.
Zákazníci, ktorí chcú vylepšiť jazdu s modelom Audi RS Q8 si môžu objednať ABT Level Control, ktorý vylepšuje štandardné vzduchové pruženie. V komfortnom režime je toto luxusné, športové auto znížené o 25 mm. Dynamický režim o zníži o 15 mm a režim Coffe o 10 mm.
ABT ponúka pre luxusné, športové autá Audi RS Q8 aj výfukový systém so štvoricou koncoviek výfuku a dvoma elektrický ovládanými klapkami. Druhou možnosťou sú aj leštené koncovky výfukov s logom ABT.
Luxusné, športové autá Audi RS Q8 od ABT jazdia na 23´´ originál diskoch ABT, ktoré majú čiernu povrchovú úpravu s lesklým prstencom okolo celého disku. Dizajn originál diskov ABT nijako nevylučuje zo štandardu kolies ABT pre luxusné, športové autá Audi.
Balíček ABT pre Audi RS Q8 je možné doplniť aj o zadný spojler a ventilačné časti blatníkov z uhlíkových vlákien.
zdroj: motor1.com
Audi stále verí aj v budúcnosť spaľovacích motorov16. Október 2020
Automobilka Audi v poslednom období pomerne intenzívne predstavovalo svoje luxusné, športové autá na elektrický pohon, čo by mohlo evokovať stratu záujmu o klasické, spaľovacie motory. Opak je ale pravdou.
Audi síce plánuje uviesť do predaja 20 elektrických, luxusných, športových automobilov Audi do polovice desaťročia, každopádne klasické motorizácie TSI, TFSI a TDI nekončia. Podľa šéfa výskumu a vývoja Audi Markusa Duesmanna majú klasické motorizácie aj napriek elektrifikácii stále budúcnosť. Tradičné pohonné jednotky sú stále najúčinnejšie, preto je ich budúcnosť istá.
Markus Duesmann, ktorý je šéfom vývoja a výskumu aj pre celú skupinu VW a tiež predsedom dozornej rady Lamborghini, ďalej povedal, že zákazníci, ktorí jazdia luxusné, športové autá Audi stále milujú dieselové motory. Audi sa zaväzuje udržať aj dieselové motorizácie, pričom je ale nutné vyladil motory tak, aby vyhovovali prísnejším emisným normám. Vďaka tomu samozrejme stúpnu náklady a pre niektoré modelové rady už to nemusí byť ekonomicky zaujímavé.
Audi stále vidí budúcnosť v spaľovacích motoroch, pričom Duesmann povedal, že automobilka sa bude snažiť pre svoje luxusné, športové autá čo najviac zlepšiť už tak vysokú palivovú účinnosť.
Audi investuje veľké prostriedky aj do alternatívnych pohonov, pričom už teraz ponúka luxusné, športové autá s pohonom na stlačený zemný plyn (Audi A3, A4, A5 G-Tron). Budúcnosť modelov Audi je ale zdá sa elektrická. Najznámejším elektromobilom Audi je luxusné, športové auto Audi E-Tron GT.
zdroj: motor1.com
Extrémny elektrický Mercedes-Benz ide do terénu15. Október 2020
Emocionálny vzhľad, istota v teréne a progresívna technológia: Luxusné, športové auto Mercedes-Benz EQC 4×4² dokazuje, že elektrifikácia od značky Mercedes-Benz siaha oveľa ďalej než len po hranice cestných komunikácií. Malý tím vášnivých vývojárov vyrobil nositeľa technológií, ktorého možno zažiť, na základe modelu EQC 400 4MATIC (kombinovaná spotreba elektriny: 25,0 – 22,4 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1]. Medzi najzaujímavejšie technické prvky patria portálové nápravy s viacerými ramenami či inscenácia dynamického zvuku v interiéri a exteriéri. Svetlomety sa zmenia na tzv. „zvukomety“, pretože zároveň fungujú aj ako reproduktory.
Luxusné, športové auto Mercedes-Benz EQC 4×4² je extrémne elektrické vozidlo. Mercedes-Benz ním chce otestovať hranice a dokázať, že v intenciách elektrickej mobility sa netreba obmedzovať iba na mestskú dopravu, ale je potrebné rozšíriť svoje obzory aj za hranice cestných komunikácii. Unikátny kus vyvinul tím presahujúci oddelenia okolo vývojára Jürgena Eberleho, ktorý už postavil na kolesá aj model E 400 All-Terrain 4×4² . „Naším cieľom je spojiť moderný luxus, trvalú udržateľnosť a emocionalitu. Luxusné, športové auto Mercedes-Benz EQC 4×4² ukazuje, akú radosť môže priniesť trvalo udržateľná mobilita. Špičková technika elektrických vozidiel, fascinujúci používateľský zážitok vďaka MBUX a bezdrôtové aktualizácie sa stretávajú s horami. V skratke: elektrický a progresívny luxus ide do terénu,” vysvetľuje Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločností Daimler AG a Mercedes-Benz AG; zodpovedný za koncernový výskum spoločnosti Daimler a Mercedes-Benz Cars COO. „Štúdia, ktorú možno zažiť, ukazuje z bezprostrednej blízkosti, že v Mercedes-Benz máme okrem vášne pre elektrickú mobilitu aj jasnú ambíciu stať sa lídrom v tejto oblasti a že naša ambícia získa v budúcnosti ešte emocionálnejšiu podobu.“
S nositeľom technológií Mercedes-Benz EQC 4×4² demonštruje Mercedes-Benz, že túžbu po dobrodružstve možno spojiť so životným štýlom aj trvalou udržateľnosťou. S vozidlom možno okrem iného jazdiť po piesku v púštnych oblastiach a na plážach alebo cez ťažko zjazdný štrk či potoky v horách. Vyspelé gény sériového vozidla umožňujú nielen vysokú spoľahlivosť a príslušný komfort, ale aj prevádzku s prívesom a montáž strešného nosiča. So strešným stanom a nafukovacím člnom sa môžete dostať aj na tie najodľahlejšie miesta – a ak sa rozhodnete z kempu vyraziť zavčasu, ostatných dobrodruhov nezobudíte.
So svetlou výškou 293 milimetrov je EQC 4×4² viac než raz tak vysoko nad zemou ako sériové luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQC (140 milimetrov). Dokonca aj Trieda G je položená o 58 milimetrov nižšie. Brodivosť vzrástla o 15 centimetrov na 40 centimetrov. Portálové nápravy umožňujú mimoriadnu svetlú výšku: na rozdiel od bežných náprav sa v tomto prípade stred kolies nenachádza na úrovni stredu nápravy, ale vďaka portálovým prevodovkám sú podstatne nižšie. Alebo naopak, celé vozidlo sa posúva nahor. Podvozok variantu 4×4² je pritom spojený s karosériou na rovnakých bodoch uchytenia ako sériový podvozok.
Rovnako pôsobivé sú aj nájazdové uhly – 31,8 stupňa vpredu a 33 stupňov vzadu. Na porovnanie: nájazdový uhol bežného Mercedesu-Benz G je 28 stupňov. Novo naprogramované terénne jazdné programy využívajú vysoko výkonnú logiku aktuálnych modelov GLC. Tá umožňuje napríklad lepší priebeh krútiaceho momentu pri rozjazde na nespevnenom povrchu s cieleným zásahom bŕzd. V kombinácii s pneumatikami 285/50 R 20 sa v teréne vyznačuje pôsobivou istotou. Výrazný dizajn dopĺňa fólia vo farbe matná metalická Gunmetal a čierne rozšírenia blatníkov.
Ďalšou kľúčovou vlastnosťou modelu Mercedes-Benz EQC 4×4² je zážitok zo zvuku s vlastným zvukovým svetom. Akustická inscenácia zahŕňa zvuky, ktoré dávajú vodičovi spätnú väzbu, keď je systém pripravený a keď je vozidlo odstavené, ako aj interaktívny a emocionálny zvuk jazdy. Ovplyvňujú ho rôzne parametre, ako poloha plynového pedála, rýchlosť alebo rekuperácia. Pomocou inteligentných algoritmov dizajnu zvuku sa zvuky vypočítavajú v reálnom čase na zosilňovači ozvučovacieho systému a prehrávajú sa prostredníctvo reproduktorov do interiéru vozidla.
V sériovom vozidle EQC prehrávajú reproduktory v nárazníkoch zákonom predpísaný vonkajší zvuk zvukového výstražného systému vozidla (Acoustic Vehicle Alert System; AVAS). Mercedes-Benz EQC 4×4² má špeciálne zložený, dynamický zvukový výstražný systém vozidla a ako externý reproduktor používa svetlomety. Odborníci na zvuk od značky Mercedes-Benz totiž kreatívne využili dostupný priestor v telesách svetlometov – a tak vznikli tzv. „zvukomety“.
EQC 4×4² je už tretím modelom rodiny 4×4² z dielne Mercedes-Benz. G 500 4×4² sa dokonca od septembra 2015 vyrábal sériovo. A v roku 2017 ukázal Mercedes-Benz so svojou štúdiou E 400 All-Terrain 4×4² v teréne svoje miesto mnohým vozidlám SUV.
Vzácne Ferrari Monza SP1 dostalo vylepšenia Novitec14. Október 2020
Novitec sa v novom projekte zameral na luxusné, športové autá Ferrari Monza SP1, ktoré sú vyrobené v skutočne malej sérii. Balíček každopádne sedí aj na dvojmiestnu verziu SP2. Novitec osadil tieto automobilové klenoty originál diskami Vossen rozmerom 21 palcov vpredu a 22 palcov vzadu. Nové originál disky Vossen doplňuje vyladený podvozok, ktorý znižuje svetlú výšku auta o približne 35 mm.
Luxusné, športové autá Ferrari Monza SP1/SP2 od Novitec majú tiež nový výfukový systém, ktorý umožňuje lepší odvod tepla. Na želanie môže byť systém vybavený aktívne ovládanými klapkami, ktoré menia zvukovú stopu. Nový výfukový systém je vyrobený so špeciálnej zliatiny používané v kozmickom priemysle a tiež v F1.
Aj keď luxusné, športové autá Ferrari Monza SP1/SP2 majú už štandardne pod kapotou najvýkonnejší atmosférický motor V12, akým bolo kedy vybavené auto na bežnú cestu, Novitec zvýšil výkon z 800 HP na 833 HP. Krútiaci moment vzrástol zo 719 Nm na 780 Nm.
Ferrari Monza SP1 od Novitec dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 2.8 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je viac ako 300 km/h, čo je pomerne ťažko predstaviteľná hodnota u vozidla, ktoré nemá strechu a ani čelné a bočné okná. Väčšina týchto jedinečných luxusných, športových automobilov aj tak skončí ako vzácne zberateľské kúsky, ktoré toho reálne moc nenajazdia.
zdroj: motor1.com
Rýchly presun bez emisií s Mercedes-Benz eScooter13. Október 2020
Značka Mercedes-Benz ako poskytovateľ služieb mobility vyvíja trvalo udržateľné koncepcie pre mnohé aspekty mobility. Spoločnosť prostredníctvom novej, plne elektrickej rodiny luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz EQ už dnes pokrýva nároky rôznych cieľových skupín novými, inovatívnymi vozidlami smart EQ, novou interpretáciou vozidla SUV v podobe EQC a veľkopriestorovým vozidlom EQV. Značka Mercedes-Benz sa teraz posúva o krok ďalej a v podobe elektrickej kolobežky Mercedes-Benz eScooter prináša na trh riešenie, ktoré je bez emisií a špeciálne navrhnuté na presun na poslednom kilometri. Elektrická kolobežka Mercedes-Benz eScooter bola navrhnutá najmä na dlhú životnosť. Použitie vysokokvalitných komponentov a materiálov umožňuje nájazd viac ako 5 000 kilometrov. eScooter možno vďaka nízkej hmotnosti a intuitívnemu mechanizmu skladania bez problémov prepravovať v batožinovom priestore auta, alebo v prostriedkoch verejnej dopravy a boduje vrcholnými hodnotami, pokiaľ ide o dojazd, bezpečnosť a dizajn.
Kolobežka eScooter má štýlový, dynamický a komfortný prejav. Značka Mercedes-Benz ju prináša na trh v spolupráci so švajčiarskym odborníkom na mikromobilitu Micro Mobility Systems AG. Výrobca luxusných, športových automobilov zo Stuttgartu tým plní želanie mnohých zákazníkov, ktorí si prajú flexibilné, individuálne riešenia mobility práve v premávke v centrách miest. Špeciálne a doslova na posledných kilometroch úseku cesty dokáže eScooter od značky Mercedes-Benz ukázať celý svoj potenciál. Mikromobilita bez emisií je cenným prvkom na ceste k plnohodnotnejším mestám s inteligentnou kombináciou dopravných prostriedkov, čím prispieva k zlepšeniu kvality vzduchu. Okrem toho dokonale spĺňa požiadavky na moderný mestský životný štýl. Jazdec sa môže kedykoľvek spoľahnúť na ideálny a šikovný produkt obzvlášť pri použití vlastného eScootera. Tento dopravný prostriedok si môže vziať so sebou kamkoľvek, preto nijako nezaťažuje verejný priestor.
Elegantný čierny dizajn so značkou Mercedes-Benz a značka Micro na zadnom blatníku osloví estetikov, ktorí sa chcú odlíšiť od davu a chcú do posledného detailu využiť premyslený produkt. Elektromotor s variabilným výkonom 250 až 500 wattov zrýchľuje eScooter plynule na rýchlosť 25 km/h a akumulátor s kapacitou 7,8 Ah zabezpečuje pri ideálnych podmienkach dojazd až 30 km. Používateľ pritom cestuje nielen rýchlo a obratne, ale aj komfortne a bezpečne. Plocha na státie je široká a má protišmykovú úpravu – poskytuje pohodlný priestor pre obe chodidlá. Elektrická kolobežka Mercedes-Benz eScooter je odpružená vpredu aj vzadu a je vybavená gumenými kolesami s priemerom 20 cm, ktoré si bez problémov poradia aj s nerovným terénom, ako sú napríklad dlažobné kocky.
Tyč riadenia s teleskopickou funkciou možno plynulo nastaviť na telesnú výšku jazdca. Na ergonomicky tvarovaných riadidlách sa vpravo nachádza regulátor plynu, vľavo sa nachádza ručná brzda a integrovaný zvonček. Na displeji v strede sa vždy prehľadne zobrazuje rýchlosť, stav nabitia a jazdný režim.
Brzdenie produktu Mercedes-Benz eScooter zabezpečuje bubnová brzda vzadu alebo nožná brzda na zadnom blatníku. S osvetlením vpredu a vzadu, ktoré spĺňa podmienky pre cestnú prevádzku, ako aj bočnými reflektormi je jazda kedykoľvek možná aj v tme.
Užitočnou prídavnou funkciou je konektivita s aplikáciou Micro. Mercedes-Benz eScooter sa cez rozhranie Bluetooth® spojí s chytrým telefónom, ktorý je možné upevniť v držiaku na tyči riadenia a jazdcovi prostredníctvom aplikácie poskytuje cenné informácie o rýchlosti, vzdialenosti, čase jazdy alebo stave akumulátora. Integrovaný navigačný systém na displeji navyše zobrazuje najkratšiu cestu do cieľa. Prostredníctvom aplikácie možno navyše priamo ovládať rôzne funkcie ako svetlo alebo jazdný režim produktu eScooter.
eScooter dispnuje intuitívnym mechanizmom skladania, ktorý sa ovláda jednoduchým zatlačením nohy. Zložiť možno aj držadlá. Vďaka tomu si nájde miesto aj v malom batožinovom priestore a používateľ si ho môže vziať so sebou do všetkých prostriedkov verejnej dopravy. Ďalšou výhodou je nízka hmotnosť len 12,5 kg.
Francúzsko by mohlo mať daň za vysoké emisie až 50.000 EUR12. Október 2020
Luxusné, športové autá s vysokou spotrebou paliva a emisiami by sa už čoskoro mohli vo Francúzsku pomerne predražiť. Správa Automotive News Europe hovorí, že Francúzsko uvažuje o legislatíve, ktorá by výrazne zvýšila daň za emisie CO2 u automobilov. V najhoršom prípade by nové vozidlá s emisiami 225 gramov CO2/km platili daň 50.000 EUR.
Navýšenie tejto dane je viac ako dvojnásobné, keďže teraz platia luxusné, športové autá vo Francúzsku maximálnu daň 20.000 EUR. Francúzsko patrí v tomto smere medzi najprísnejšie krajiny v Európe, čo sa týka výšky pokút.
Je zrejmé, že čím vyššia spotreba paliva, tým vyššie sú aj emisie, takže takto vysoká daň by zasiahla niektoré luxusné, športové autá. Daň by sa pravdepodobne dotkla aj niektorých menej účinných, veľkých SUV.
zdroj: motor1.com
Bugatti zastavuje vývoj druhého modelu11. Október 2020
Zvesti o druhom luxusnom, športovom aute Bugatti sa šíria už roky. Pred pár mesiacmi sa zdalo, že Bugatti sa chystá rozhodnúť o druhej modelovej rade. Žiaľ teraz sa zase zdá, že s druhým modelom Bugatti to nevyzerá dobre.
Podľa novej správy Bloomberg bude Bugatti odkladať svoje plány na nový model až do toho času, kedy koncern VW nepredstaví ročný investičný plán budúcnosti. Toto rozhodnutie má zjavnú súvislosť s krízou spôsobenou pandémiou korona víru, ktorá zasiahla aj automobilový priemysel.
Šéf Bugatti Stephan Winkelmann k tomu povedal: ´´Hovorili sme o druhom, luxusnom, športovom aute Bugatti. Toto bolo teraz zastavené kvôli korona kríze, takže teraz o tom čo bude nehovoríme.´´
Nedá sa povedať, či druhý model Bugatti bude úplne zrušený alebo len oneskorený. Vzhľadom na globálnu ekonomickú situáciu je prekvapením, že Bugatti zaznamená vôbec najlepší rok v histórii. Navyše luxusné, športové autá Bugatti sú vypredané aj na rok 2021, kedy má Bugatti predaných už 70-80% plánovanej produkcie.
zdroj: motor1.com
Šesť nových elektrických modelov Mercedes-Benz EQ10. Október 2020
Nová generácia elektrických vozidiel luxusnej a vyššej triedy je založená na architektúre vyvinutej špeciálne na tento účel, ktorá je v mnohých ohľadoch škálovateľná a možno ju použiť v mnohých luxusných, športových automobiloch Mercedes-Benz: rázvor a rozchod kolies, ako aj všetky ostatné komponenty systému, najmä však akumulátory, sú vďaka modulárnemu stavebnicovému systému variabilné. Koncepcia vozidla je tak optimalizovaná na všetky požiadavky akumulátorovej elektrickej rodiny modelov orientovanej na budúcnosť. Táto architektúra umožňuje výrobu elektrických, luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz od sedanov až po veľké vozidlá kategórie SUV.
S modelom Mercedes-Benz EQS môžu zákazníci luxusného segmentu optimálne využiť všetky výhody čisto elektrickej architektúry, napríklad priestor a dizajn. Vďaka dojazdu až 700 km (podľa WLTP) splní model EQS nároky na progresívny sedan v segmente luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz S aj v tomto ohľade. Pri výrobe zostáva Mercedes-Benz verný svojmu receptu na úspech a vozidlá i továrne navrhuje tak, aby sa rôzne modely mohli flexibilne vyrábať na rovnakých výrobných linkách. Elektrické vozidlá zároveň využívajú pokrokové všestranné technológie od značky Mercedes-Benz, napríklad ovládací a zobrazovací systém MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) alebo asistenčné jazdné systémy.
Štúdia Mercedes-Benz Vision EQS naznačila progresívny dizajn nadchádzajúceho modelu EQS už v septembri 2019. Dokonca aj maskované prototypy počas testovania odhaľujú významné charakteristické tvary, ktoré sú pre luxusnú triedu revolučné, ako napríklad dizajn Cab-Forward alebo tvary pripomínajúce karosériu kupé s označením One Bow. Ďalšie detaily progresívneho dizajnu luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz EQS SUV, EQE a EQE SUV, ktoré sú dôležité z hľadiska úspechu elektroofenzívy, zostávajú zatiaľ pre verejnosť neznáme.
V roku 2021 zavedie Mercedes-Benz čisto elektrickú architektúru. Spoločnosť bude zároveň pokračovať v elektrifikácii najúspešnejších platforiem. Okrem stredne veľkého SUV Mercedes-Benz EQC (EQC 400 4MATIC, kombinovaná spotreba elektriny: 25,0 – 22,4 kWh/100 km; vážené emisie CO2: 0 g/km)[1] a plnoelektrického veľkopriestorového vozidla Mercedes-Benz EQV (EQV 300, kombinovaná spotreba elektriny: 28,2 – 28,0 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1] sa zákazníci kompatkných vozidiel môžu tešiť na dve plnoelektrické vozidlá SUV v podaní modelov EQA a EQB. Vďaka svojmu progresívnemu dizajnu ich možno na prvý pohľad zaradiť do plnoelektrického portfólia produktov. Výroba modelu EQA sa spustí ešte tento rok.
Na ceste k sériovej výrobe, luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS momentálne absolvujú záverečné testy, okrem iného aj v skúšobnom a technologickom centre (PTZ) v Immendingene. Systematická validácia kompletného vozidla slúži na zabezpečenie vysokých kvalitatívnych štandardov a je súčasťou rozsiahlych opatrení v rámci vývojového procesu každého jedného konštrukčného radu Mercedes-Benz. Stanice okrem iného zahŕňajú náročné zimné testy v Škandinávii, testy podvozku a hnacieho ústrojenstva v skúšobných areáloch, na verejných cestách a na vysokorýchlostnej testovacej dráhe v Narde či integrované tepelné testy kompletného vozidla v južnej Európe a Južnej Afrike. Testovacie jazdy v súčasnosti prebiehajú aj v Číne a USA. V prípade modelu EQS sa samozrejme osobitná pozornosť venuje elektrickému pohonu a akumulátoru. Tie sú totiž tiež testované a schvaľované v súlade s najprísnejšími štandardmi Mercedes-Benz.
„Luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS najazdili už viac ako dva milióny testovacích kilometrov, pričom si vyskúšali horúce podmienky Južnej Afriky, ako aj studenú klímu severného Švédska,“ hovorí Christoph Starzynski, viceprezident architektúry elektrického vozidla Mercedes-Benz zodpovedný za vozidlá EQ. „EQS bude Triedou S medzi elektrickými vozidlami. Práve preto prechádza rovnako náročným programom skúšok ako každé jedno vozidlo, ktoré sa pýši hviezdou. Model EQS bol okrem toho podrobený ešte ďalším testom určeným špeciálne pre elektromobily, ktoré pokrývajú dôležité body vývoja, ako dojazd, nabíjanie a efektívnosť.“
Model Mercedes-Benz EQS sa bude vyrábať spolu s novou Triedou S v závode Factory 56 v Sindelfingene, teda v najmodernejšej továrni na výrobu automobilov na svete. Investície úseku Mercedes-Benz Operations (MO), ktorý zodpovedá za výrobu osobných vozidiel na celom svete, sa už dlhší čas zameriavajú na flexibilitu v závodoch. Technické vybavenie s perspektívnymi riešeniami koncepcie Priemysel 4.0 významne prispieva k flexibilite. Vďaka vysoko flexibilným štruktúram môžu všetky závody vyrábať vozidlá s rôznymi druhmi pohonov a reagovať tak rýchlo na zmeny dopytu na trhoch. Príležitosti elektrickej mobility tak možno optimálne využiť aj s obmedzenými potrebami investícií.
Značka Mercedes-Benz sa ako súčasť stratégie Ambition 2039 snaží o to, aby do 20 rokov mohla ponúknuť flotilu nových vozidiel s neutrálnymi emisiami CO2. Už do roku 2030 chce spoločnosť predávať viac ako polovicu vozidiel s elektrickým pohonom – do tejto skupiny patria plnoelektrické vozidlá a hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete.
Skvelá aerodynamika strešného boxu Mercedes-AMG9. Október 2020
Niekedy jednoducho každé luxusné, športové auto potrebuje viac priestoru. Na cestách alebo vo voľnom čase so svojou rodinou narazíte na hranice možností aj toho najveľkorysejšieho objemu batožinového priestoru. S novým strešným boxom Mercedes-AMG prináša značka s hviezdou pomoc a zároveň dodáva aerodynamické a estetické zvýrazňujúce prvky. Pri vývoji inovatívneho strešného boxu sa prejavili najvyššie požiadavky na umenie inžinierov, efektívnosť, exkluzivitu a dizajn, teda atribúty, ktoré určujú DNA značky Mercedes-AMG. Tím AMG High-Performance navyše otestoval v rámci rozsiahlych skúšok počas jazdy optimálne hodnoty strešného boxu v súvislosti s aerodynamikou, jazdnými vlastnosťami a hlučnosťou.
Strešný box sa hodí na každé luxusné, športové auto Mercedes-Benz. Na vrchnej strane štýlovo tvarovaného krytu vo farbe kométová sivá magno s bočnými dekoračnými líniami je zapustený čierny lesklý prvok s plutvou. Športový tvar strešného boxu spolu s výrazným difúzorom má pozitívny vplyv na aerodynamiku a hlučnosť. Rukoväte integrované priamo do tvaru veka navyše znižujú odpor vzduchu. Logá Mercedes-AMG na prednej časti a na oboch stranách veka vyzdvihujú exkluzívny pôvod strešného boxu.
Pre optimálne jazdné vlastnosti bol strešný box Mercedes-AMG vyvinutý v dvoch variantoch. Okrem verzie, ktorá je vhodná pre všetky modely vozidiel Mercedes, bolo vyvinuté aj vyhotovenie, ktoré je odporúčané špeciálne pre luxusné, športové autá značky Mercedes s karosériou kupé. Nepatrný rozdiel spočíva v tvare difúzora, ktorý bol aerodynamicky upravený pre potreby športového tvaru karosérií kupé.
V praxi boduje strešný box aspektami, ako je praktickosť, jednoduchá manipulácia a kvalitné materiály. Konštrukcia z trvácneho plastu, ktorý je mimoriadne odolný proti rýchlemu opotrebovaniu, odolá bez problémov všetkým poveternostným podmienkam. Strešný box možno komfortne namontovať na všetky základné nosiče a strešné nosiče na pozdĺžny držiak Mercedes-Benz prostredníctvom jednoduchého rýchloupínacieho systému. Objem strešného boxu je 410 litrov a možno ho otvoriť z oboch strán, čo umožňuje jednoduché a rovnomerné nakladanie. Maximálne zaťaženie strešného boxu je 70 kg. Okrem toho je potrebné dodržať aj príslušné zaťaženie strechy každého vozidla.
Rovnako ako u všetkých luxusných, športových automobilov a doplnkových výrobkov značky Mercedes-Benz, aj v prípade strešného nosiča Mercedes-AMG je bezpečnosť na prvom mieste. S touto filozofiou boli v rámci technických skúšok prekročené zákonné požiadavky a normy Mercedes-Benz, ktoré sú v porovnaní so zákonnými požiadavkami prísnejšie. Strešný box Mercedes-AMG je schválený až do zákonom odporúčanej rýchlosti 130 km/h.
Mercedes GLE má výborné automatizované asistenčné systémy8. Október 2020
Pri teste asistenčných systémov pre čiastočne automatizované jazdenie (podľa SAE úrovne 2) organizáciou Euro NCAP zvíťazil Mercedes-Benz s hodnotením „veľmi dobré“. Značka s hviezdou bola pritom zastúpená modelom GLE SUV. Luxusné, športové autá Mercedes-Benz GLE ponúkjúa balík asistenčných jazdných systémov a balík asistenčných jazdných systémov plus, ktoré s najlepším výsledkom 174 bodov (87 % z celkového počtu bodov) porazili deviatich súťažiacich z rozličných kategórií vozidiel vrátane ďalších dvoch vozidiel prémiového segmentu.
Balík asistenčných jazdných systémov luxusného, športového auta Mercedes-Benz GLE disponuje viacerými funkciami, ktoré umožňujú čiastočne automatizované jazdenie, čím výrazne odbremeňujú vodiča pri každodennom jazdení v mnohých situáciách. Najmodernejšie systémy upozorňujú s cieľom odvrátiť hroziacu nehodu. Zasahujú napríklad autonómnym núdzovým brzdením, aby sa znížila závažnosť možných kolízií alebo sa im dokonca úplne zabránilo.
Euro NCAP osobitne zdôrazňuje, že ide o kooperatívne systémy, ktoré vodiča podporujú, pričom však nie sú dominantné. Aktívny asistent riadenia tak dokáže podporiť vodiča dokonca aj pri riadení v zákrutách. Do rýchlosti 130 km/h nie je pritom asistent nevyhnutne odkázaný na jasne viditeľné vodorovné dopravné značenie, ale vie ďalej aktívne zasiahnuť aj pri nejednoznačnom vodorovnom značení, napríklad na staveniskách alebo pri chýbajúcich čiarach. Vďaka tomu dokáže systém účinne odbremeniť a podporiť vodiča hlavne v kolónach a dopravných zápchach. Vodič môže nad systémom jednoducho a intuitívne prevziať kedykoľvek vedenie a môže sa tak opäť úplne sústrediť na jazdné úlohy. Intuitívny a harmonický prechod medzi podporou systému a jazdením bez podpory je súčasťou kooperatívneho charakteru balíka asistenčných jazdných systémov vozidla od značky Mercedes-Benz. Mercedes-Benz GLE preto získal najlepšiu známku a prvenstvo v hodnotení „Driver Engagement“. Dôraz bol kladený aj na to, že Mercedes-Benz pri pomenovaní a komunikácii nenaznačuje, že by išlo o autonómne systémy, ale práve naopak ich označuje transparentne ako asistenčné systémy. Dôvod: v prípade čiastočne automatizovaných jazdných systémov zohráva vodič aktívnu úlohu a musí sa neustále sústrediť na jazdné úlohy. V prípade značky Mercedes-Benz sú systémy navrhnuté kooperatívne preto, aby medzi nimi a vodičom za volantom vzniklo najlepšie možné spojenie. Takto ponúka značka svojim zákazníkom bezpečnosť, komfort a odbremenenie vodiča. Luxusné, športové auto Mercedes-Benz GLE sa umiestnilo medzi najlepšími v teste aj v hodnotení „Vehicle Assistance a Safety Backup,“ ktoré sa zameriava na technickú výkonnosť systémov.




































































































































