Novinky

Audi SQ5 TDI (2021) prichádza s vylepšeným dizajnom16. November 2020

Automobilka Audi predstavila vylepšené luxusné, športové autá Audi SQ5 TDI. Crossover Audi prichádza s novými lichobežníkovými svetlami a revidovanou prednou maskou chladiča. Rovnako ako predné svetlá, aj otvory v prednej časti majú výraznejšie tvary. Zadná časť ponúka tradične, ako je zvykom u modelov Audi ´´S´´, štvoricu koncoviek výfukov. Za príplatok je možné objednať aj digitálne koncové svetlá OLED.

Luxusné, športové autá Audi SQ5 TDI majú pod kapotou preplňovaný dieselový motor V6 o objeme 3.0 litra, ktorý oproti minulej generácii ponúka o 4 kW nižší výkon 341 HP a krútiaci moment 700 Nm.

Model Audi SQ5 TDI pokračuje v používaní mierne hybridného 48 voltového systému a má aj elektrický kompresor (EPC). Pokiaľ tok výfukových plynov nestačí na roztočenie turba, systém nabehne a otočí kompresorom. U obnoveného modelu sa EPC aktivuje častejšie.

Aj keď luxusné, športové autá Audi SQ5 TDI majú o niečo menší výkon ako predchodca, model má zrýchlenie z 0-100 km/h za 5.1 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Prenos výkonu zaisťuje osemstupňová automatická prevodovka, ktorá prenáša výkon na všetky štyri kolesá systémom quattro. Na želanie je možné si objednať aj vektorový diferenciál krútiaceho momentu.

Luxusné, športové autá Audi SQ5 TDI pôjdu do predaja v prvom štvrťroku 2021, pričom cena na nemeckom trhu začína na hodnote 68.000,- EUR vrátane 16% DPH.

zdroj: motor1.com


Vývoj SUV Ferrari Purosangue je zložitejší ako u hybridu SF9015. November 2020

Elektrifikácia prestupuje automobilovým priemyslom, pričom všeobecne sa do popredia dostávajú vozidlá kategórie SUV. Ferrari je v tomto smere na križovatke. Automobilka už do predaja poslala hybridné luxusné, športové autá Ferrari SF90 Stradale a najnovšie aj model Spider. SUV Ferrari zatiaľ v ponuke nie je, ale aj to sa čoskoro zmení, keď sa do predaja dostanú luxusné, športové autá Ferrari Purosangue.

Technický riaditeľ Ferrari Michael Leiters nedávno povedal, že hybridné, luxusné, športové autá Ferrari SF90 Spider boli náročné na dizajn, pričom ale SUV Ferrari Purosangue je oveľa komplikovanejšou dimenziou. Ferrari potrebovalo určitú kultúru a skúšobné postupy, než začalo vyvíjať prvý model SUV. Leiters stal mimochodom v minulosti na čele programu Porsche SUV, takže jeho skúsenosti s SUV Porsche Cayenne a Macan boli pre Ferrari veľkou výhodou.

Podrobnosti o Ferrari Purosangue zaostávajú stále záhadou. Špionážne fotografie ukazujú, že nový crossover Ferrari je v rannej fáze vývoja, pričom ako prvé testovacie vozidlo slúži model Ferrari GT4Lusso. Podľa prvotných plánov by sa luxusné, športové autá Ferrari Purosangue mali do predaja dostať v roku 2022.

Nové Ferrari Purosangue by mal pravdepodobne spojiť motor V6, resp. V8 s niekoľkými elektromotormi. Existuje tiež šanca, že pre najvyššiu radu Purosangue bude použitý aj motor V12. Ďalšie dvere a dodatočný luxus samozrejme zvýšia hmotnosť, takže výkon modelu by mal byť určite  nad hranicou 800 HP, čím by aj pri vyššej hmotnosti, zachovalo Ferrari jazdné vlastnosti aké štandardne ponúkajú luxusné, športové autá Ferrari.

zdroj: motor1.com


BMW chce posilniť spoluprácu s Toyotou14. November 2020

BMW a Toyota majú k sebe blízko, keďže luxusné, športové autá BMW Z4Toyota Supra jazdia na rovnakej platforme. Šéf BMW Oliver Zips k tomu povedal: ´´V budúcich desaťročiach by bolo dobré posilniť väzby.´´

Spolupráca medzi BMW a Toyotou trvá od roku 2025, pričom hlavne BMW je otvorené rozšíreniu partnerstva. Podľa BMW je práve Toyota tým správnym spojencom v rozširovaní vozidiel s palivovými článkami.

Toyota je skvelým partnerom pre podporu palivových článkov, keďže ide o jednu z mála značiek, ktorá berie túto technológiu ozaj vážne. Výsledkom práce Toyoty je prepracovaná druhá generácia modelu Mirai.

Nový sedan má konvenčnejší dizajn a prichádza s pohonom zadných kolies. Výhodou hnacieho systému je v porovnaní s prvým modelom vyšší výkon o 30 HP. Celkový výkon modelu je 182 HP. V japonskom teste malo auto dojazd údajne okolo 850 km.

Šéf BMW naznačil, že spolupráca s Toyotou by sa v budúcich rokoch mohla dotknúť aj luxusných, športových automobilov BMW kupé, kabriolet a roadster. Uvidíme s čím BMW príde, každopádne už teraz sa snaží rozširovať portfólio svojich elektrických modelov. Posledným predstaveným luxusným, športovým autom na elektrický pohon je veľký crossover BMW iX.

zdroj: motor1.com


1000 koní a otvorená strecha, to je nové Ferrari SF90 Spider13. November 2020

Automobilka Ferrari predstavila nové, luxusné, športové autá Ferrari SF90 Spider, ktoré vychádzajú z verzie kupé SF90 Stradale. Model Spider má elektricky sklápateľnú pevnú strechu, ktorá umožňuje kabrioletu zostať verný extrémnym jazdným schopnostiam. Strecha je navrhnutá tak, že zaberá len 100 litrov batožinového priestoru.

Vďaka veľkému použitiu hliníka je zaťahovacia strecha približne o 40 kg ľahšia ako bežná zaťahovacia strecha. Strecha sa stiahne alebo vytiahne za približne 14 sekúnd a je možné ju ovládať bez zastavenia tohto luxusného, športového auta. Ferrari SF90 Spider je vybavené elektricky výsuvným zadným oknom, ktoré zvyšuje komfort pri zatiahnutej streche.

Ferrari ponúka balíček Assetto Fiorano, ktorý vďaka použitiu titánu a uhlíkových vlákien zníži hmotnosť modelu SF90 Spider o 21 kg. Suchá hmotnosť kabrioletu je 1.670 kg, čo je len o 100 kg menej ako verzia kupé.

Luxusné, športové autá Ferrari SF90 Spider majú pod kapotou hybridný pohon, ktorý pozostáva s motora V8 o objeme 4.0 litra a dvojice elektromotorov. Celý systém generuje kombinovaný výkon 1000 HP a krútiaci moment 800 Nm. Verzia kupé dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 2.5 sekundy a má maximálnu rýchlosť 340 km/h.

Aktuálne jediným výkonovým rozdielom medzi verziou kupé a kabriolet modelu Ferrari SF90, je zrýchlenie z 0-200 km/h. Kupé túto rýchlosť zvládne za 6.7 sekundy, kabriolet potrebuje 7 sekúnd. Rovnako ako všetky ďalšie hybridné, luxusné, športové autá Ferrari, aj model SF90 Spider bude dodávaný so sedemročným servisom.

zdroj: motor1.com


BMW iX debutuje s výkonom 500 koní a dojazdom až 600 km12. November 2020

Automobilka BMW predstavila vrcholnú radu elektrických modelov, nový crossvoer BMW iX. Doteraz bol model známy ako prototyp iNext, pričom teraz je jasné, že tieto luxusné, športové autá pôjdu do predaja s nezabudnuteľným označením BMW iX.

Veľké, luxusné, športové SUV BMW iX je postavené na novej platforme, ktorá bola špeciálne vyvinutá pre verzie s elektrickým pohonom. Nový model prináša celý rad nových technológii, vrátane autonómneho riadenia a digitálnych služieb. Úroveň výpočtového výkonu je 20 krát vyššia ako u minulých modelov.

Veľkostné parametre nového BMW iX zodpovedajú luxusným, športovým automobilom BMW. Dĺžka je rovnaká ako u BMW X5, výška ako BMW X6 a veľkosť kolies ako BMW X7. Elegantné SUV prináša minimalistický dizajn, ktorý vyjadruje futuristickou formou potešenie z jazdy.

Veľká predná mriežka je prevzatá z dizajnového konceptu, pričom plní nielen estetickú úlohu, ale aj funkčnú. Mriežka obsahuje niekoľko senzorov, kamery a radarovú technológiu pre pokročilé asistenčné systémy. Šéf dizajnu BMW Adrian van Hooydonk k tomu povedal: ´´BMW iX ukazuje, ako môžeme dať novým technológiám veľmi moderný a emotívny dizajn. Auto je technologicky zložité, ale pôsobí veľmi jasne a nekomplikovane. Luxusné, športové autá BMW iX ponúkajú mobilný obytný priestor, v ktorom sa ľudia cítia pohodlne, kde inteligencia auta bude k dispozícii len vtedy, keď ju budete potrebovať.´´

Nové BMW iX je prvým sériovým modelom BMW, ktorý má šesťhranný volant. Automobilka hovorí, že zlepšuje prístup a viditeľnosť informačného displeja. Výrazným rysom kabíny je aj elektrická konzola na ovládanie sedadiel, ktorá je umiestnená vo výplniach dverí. Za zmienku stojí aj to, že BMW iX má najväčší sklenený povrch aký kedy nejaké luxusné, športové auto BMW malo.

O pohon modelu BMW iX sa stará elektromotor BMW piatej generácie. V tomto prípade ide o dvojicu elektromotorov s kombinovaným výkonom viac ako 500 HP. To by malo zaisťovať zrýchlenie z 0-100 km/h za menej ako 5 sekúnd.

Vďaka masívnej batérii o výkone 100 kWh ponúkajú luxusné, športové autá BMW iX dojazd a jedno nabitie až 600 km (pola noriem WLTP). Treba ale dodať, že všetky výkonové parametre sú zatiaľ predbežné a vychádzajú z aktuálneho vývojového štádia modelu.

Presný termín, kedy sa luxusné, športové autá BMW iX dostanú do predaja, zatiaľ nie je potvrdený. Predpokladá sa ale, že uvedenie modelu na trh prebehne na konci budúceho roka.

zdroj: motor1.com


Porsche investuje do syntetických palív, aby zachránilo staré autá11. November 2020

Budúcnosť luxusných, športových automobilov je zdá sa kvôli emisiám elektrická alebo vodíková. Snahou spoločnosti Porsche ale je, aby syntetické palivá umožnili klasickým, starším luxusným, športovým autám jazdiť aj v budúcnosti tak, aby boli ekologicky šetrné.

Aké sú teda výhody syntetických palív? Na rozdiel od vodíka nemusia byť počas prepravy chladené alebo natlakované. Porsche by jednoducho mohla palivo naliať do cisterny, ktorú je možné vyložiť na aktuálnych čerpacích staniciach. Výdaj paliva by tak nevyžadoval novú infraštruktúru a klasické luxusné, športové autá by mohli palivo čerpať na bežných staniciach.

Šéf Porsche Oliver Blume k tomu povedal: ´´Veríme, že syntetické palivá vyrobené zo 100% obnoviteľnej energie majú potenciál stať sa dôležitým prvkom v budúcnosti. 70% našich vyrobených luxusných, športových automobilov stále jazdí po ceste a ešte veľa rokov jazdiť budú so spaľovacími motormi.´´

Jediným problémom syntetického benzínu je aktuálne cena, ktorá je viac ako 9 EUR za liter. Šéf Porsche si však kladie za cieľ znížiť náklady tak, aby cena benzínu klesla pod hladinu 2 EUR/liter. Syntetické palivo za túto cenu by malo byť dostupné asi za 10 rokov, aspoň to je odhad Olivera Blumeho z Porsche.

zdroj: motor1.com


Hybridné Porsche 911 by bolo skôr o výkone ako efektivite10. November 2020

Luxusné, športové autá Porsche 911 patria medzi najznámejšie vozidlá na svete, ktoré majú za desaťročia výroby prepracovanú platformu. Kritici hovoria, že jednotlivé generácie sú až príliš podobné a zmeny sú veľmi malé, každopádne Porsche 911 je legenda, ktorá má svoje tempo a ide si svojou cestou, tak trochu mimo konkurenciu. Najväčšou zmenou by mohol model Porsche 911 prejsť zavedením hybridnej technológie, ktorá by ale priniesla skôr vyšší výkon, ako efektivitu.

Automobilka Porsche má s vývojom hybridných pohonov pôsobivé skúsenosti. Už pomerne dávno Porsche predstavilo luxusné, športové autá Porsche 918 Spyder, ktoré ale bolo pomerne vzácne a drahé. Nová generácia Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid už priniesla hybridnú technológiu aj pre ´´bežných´´ zákazníkov Porsche.

Všetky tieto skúsenosti potom Porsche pretavilo do prvého, luxusného, športového auta čisto na elektrický pohon, modelu Porsche Taycan. Pokiaľ ide o Porsche 911, automobilka Porsche je opatrná. Novú technológiu chce do svojho najdôležitejšieho modelu umiestniť až príde ten správny čas.

zdroj: motor1.com


Mercedes-Benz V dostal vzduchové pruženie AIRMATIC9. November 2020

Minulý rok oslávilo veľkopriestorové, luxusné, športové auto Mercedes-Benz V modernizáciu modelu – s novým dizajnom prednej časti, rozšírenou ponukou bezpečnostných a asistenčných systémov, ako aj dynamickým a efektívnym štvorvalcovým dieselovým motorom OM 654 s automatickou prevodovkou 9G-TRONIC. Súčasťou sériovej výbavy aj intuitívny multimediálny systém MBUX, ktorý sa dokáže učiť. Trieda V teraz prichádza s ďalšou technickou kľúčovou vlastnosťou: so systémom vzduchového pruženia AIRMATIC – teda znakom výhradného postavenia v segmente.

Systém vzduchového pruženia AIRMATIC prispôsobuje podvozok Triedy V najrôznejším podmienkam na vozovke a stará sa tak o mimoriadne vysoký komfort jazdy; vďaka konštantnej svetlej výške vo všetkých stavoch naloženia a dokonca aj na nerovnom teréne. Prispieva k tomu aj dvojité, frekvenčne selektívne riadenie tlmičov. Tlmenie sa reguluje na každom kolese Mercedesu-Benz V samostatne, podľa aktuálneho stavu cesty. Prispôsobenie prebieha rýchlo a precízne prostredníctvom dvoch dodatočných, oddelených ventilov závislých od frekvencie v tlmičoch pre smer rozťahovania a stláčania a vďaka menším pohybom karosérie prináša významné zvýšenie jazdnej stability či komfortu odvaľovania.

Prepínačom DYNAMIC SELECT na stredovej konzole si vodič môže individuálne vybrať z rôznych jazdných programov. V programoch Komfort a Ručné radenie zostáva Trieda V až do rýchlosti 110 km/h vo svojej štandardnej výške. Po prekročení rýchlosti 110 km/h sa podvozok Triedy V automaticky zníži o 10 milimetrov, čo umožňuje ešte dynamickejší spôsob jazdenia na diaľniciach pri súčasnom znížení odporu vzduchu, a tým pádom aj spotreby. Túto výhodu si môžete vychutnávať aj v programe Šport, ktorý taktiež umožňuje zníženie podvozku o 10 milimetrov, aj v nižších rýchlostiach na okresných cestách. V programe „Zvýšená výška“ sa zase vozidlo zdvihne až o 35 milimetrov, a to až do rýchlosti 30 km/h – ideálne na jazdy mimo vyasfaltovaných ciest, napríklad počas rodinných výletov v horách alebo na ceste k ďalšiemu surfovaciemu hotspotu.

Nezávisle od zvoleného jazdného programu je pneumatická regulácia výšky plnoautomatická a aktívna nezávisle od nákladu. Tým sa zabezpečuje ešte viac stability aj pri prevádzke s prívesom a pokojný pocit z jazdy, a teda ešte viac komfortu.

Okrem Mercedesu-Benz V je systém vzduchového pruženia AIRMATIC k dispozícii aj pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQV (kombinovaná spotreba elektriny: 26,4 – 26,3 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1], Vito Tourer a eVito Tourer (kombinovaná spotreba elektriny: 26,2 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1], ako aj pre celú rodinu obytných a voľnočasových vozidiel Marco Polo značky Mercedes-Benz.


Kúp si lietadlo a Porsche 911 Turbo S dostaneš zadarmo8. November 2020

Automobilka Porsche sa spojila s Embraerom, tretím najväčším civilným výrobcom lietadiel po Boeing a Airbas, a pripravila špeciálnu akciu na luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo S. V prípade, že si zakúpite jeden z desiatich Business Jetov Embraer Phenem 300E, superšport Porsche dostane grátis.

Luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo S sú zo špeciálnej edície, ktorá obsahuje dvojtónový dizajn kombinujúci hlavnú farbu Platinum Silver Metallic doplnenú o saténovo lesklú Jet Grey Metallic v spodnej časti. Tieto dva odtiene sú rozdelené ozdobnými lištami Brilliant Chrome a Speed Blue, pričom v exteriéri a aj interiéri bolo použité originál logo zosobňujúce krídlo lietadla.

Po otvorení dverí nás uvíta osvetlený nápis ´´No step´´ na prahoch dverí a LED projektor, ktorý ukazuje spomínané originálne logo. Porsche hovorí, že luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo S majú interiér prispôsobený divíziou Manufaktur, pričom táto špeciálna edícia čerpá inšpiráciu v kokpite lietadiel. Zmeny sú ale čisto kozmetické.

Interiér obsahuje doplnky Speed Blue, kožu a štandardný balíček uhlíkových vlákien s vysokým leskom. Porsche hovorí, že pre ´´bežné´´ luxusné, športové autá Porsche 911 túto konfiguráciu interiéru neponúka. Výnimočnosť edícii Porsche 911 Turbo S Embraer dodáva logo na strane spolujazdca, ktoré označuje limitovanú edíciu 1 z 10 kusov. Unikátne sú aj červené kožené pútka pre sklápanie operadiel predných sedadiel.

Okrem toho, že k lietadlu dostanete Porsche 911 Tubo S, pridá Embraer aj ďalšie darčeky. V cene je špeciálny kryt auta, sada kufrov a hodinky Globetimer UTC z roku 1919. Embraer nehovorí nič o cene, každopádne bežná cena lietadla je asi 9.5 milióna dolárov.

Typ Embraer Phenom 300 je vyrábaný už do roku 2010, pričom je niekoľko rokov po sebe najobľúbenejším obchodným lietadlom. Vylepšená verzia má maximálnu rýchlosť až 988 km/h. Pre porovnanie, luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo S majú maximálnu rýchlosť 330 km/h.

zdroj: motor1.com


Bentley bude do roku 2030 čisto elektrické7. November 2020

Automobilka Bentley vyrába luxusné, športové autá už viac ako sto rokov, pričom za posledné desaťročie má v portfóliu vozidlá výhradne s motorom V8 a W12. Trh sa ale rýchlo mení smerom k elektrifikácii a tak chce byť Bentley lídrom luxusného segmentu aj v novej dobe. Z tohto dôvodu sa automobilka zaviazala, že do roku 2030 bude čisto elektrická.

Na tlačovej konferencii dnes šéf Bentley Adrian Hallmark oznámil: ´´Budúcnosť Bentley bude čisto elektrická. Nepracujeme len na jednom elektrickom vozidle, ale na celej rade luxusných, športových automobilov Bentley s elektrickým pohonom.´´

Prvý čisto elektrický model Bentley príde do predaja v roku 2025, pričom bude stáť na novej elektrickej platforme. Do roku 2026 budú všetky luxusné, športové autá Bentley buď s pohon plug-in hybrid alebo čisto elektrické. Do konca desaťročia by Bentley chcelo úplne nahradiť spaľovacie motory elektrickým pohonom.

Pre priemysel je to zásadná zmena a Bentley chce túto zmenu viesť ako líder. Nejde pritom len akúsi módu, podľa internej štúdie Bentley, je až 55% súčasných zákazníkov Bentley ochotných kúpiť si elektrické, luxusné, športové auto Bentley.

zdroj: motor1.com