Novinky

Nové Audi SQ5 TDI prichádza aj vo verzii Sportback26. November 2020

Automobilka Audi predstavila nový model Audi Q5 Sportback už na začiatku septembra, pričom teraz do predaja prichádzajú aj vrcholné, luxusné, športové autá Audi SQ5 TDI Sportback.

Luxusné, športové autá Audi SQ7 a SQ8 prešli aj v Európe na benzínový motor, Audi SQ5 Sportback si zachovala dieselový motor V6 o objeme 3.0 litra. Nový model ponúka výkon 341 HP a krútiaci moment 700 Nm. Podobný výkon majú aj luxusné, športové autá Audi S5.

Vzhľadom k tomu, že do predaja sa asi nedostane ostrejšia verzia Audi RS Q5 Sportback, sú luxusné, športové autá Audi SQ5 TDI vrcholnou radou. Model dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 5.1 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Audi SQ5 TDI Sportback disponuje mierne hybridným systémom a aj vďaka nemu môže ponúknuť nízku priemernú spotrebu paliva 7 litrov na 100 km.

Dizajn nového Audi SQ5 TDI Sportback ničím neprekvapí a priamo nadväzuje na štandardnú verziu Audi Q5 Sportback, resp. SQ5. Luxusné, športové autá Audi SQ5 TDI Sportback sa budú vyrábať v Mexiku, pričom prvé vozidlá sa k zákazníkom dostanú v prvej polovici roka 2021.

zdroj: motor1.com


Audi TTS Competition Plus dostalo vyšší výkon25. November 2020

Automobilka Audi predstavila vylepšené luxusné, športové autá Audi TTS Competition Plus, ktoré ponúkajú vyšší výkon 315 HP. Zvýšený výkon zodpovedá koncernovým súrodencom vrátane Volkswgenu Golf R, Tuguan R a Arteon R. U trojice Volkswagenov stúpne aj krútiaci moment na 420 Nm, Audi TTS Competition Plus má stále 400 Nm.

Luxusné, športové autá Audi TTS Competition Plus dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za 4.5 sekundy, verzia roadster je o 0.3 sekundy pomalšia. Maximálna rýchlosť oboch verzii je 250 km/h, pričom štandardne vo výbave nájdeme aj systém tlmenia nárazov Audi magnetic ride.

Model Audi TTS Competition Plus stojí pod vrcholnou verziou Audi TT RS. Vo výbave nájdeme LED svetlá, Audi Virtual Cockpit a kožené čalúnenie. Vizuálnu stránku modelu vylepšia lesklé 20´´ originál disky Audi, červené brzdové strmene, čierne doplnky a bočná grafika s logom Audi.

Luxusné, športové autá Audi TTS Coupe Competition Plus idú v Nemecku do predaja za cenu 61.000,- EUR. Verzia Roadster je k dispozícii za 63.700,- EUR. Dodávka prvých kusov modelu TTS Competition Plus je naplánovaná na začiatok budúceho roka.

zdroj: motor1.com


Nový hybridný superšport McLaren ponesie meno ARTURA24. November 2020

mclaren-artura-2021Automobilka McLaren plánuje uviesť do predaja nový, hybridný, luxusný, športový automobil, ktorý by mal priniesť veľa nových technických vylepšení. Teraz je známe, že nový model ponesie meno ARTURA.

McLaren sa tak pravdepodobne vzdal svojho číselného označovania modelov a do predaja uvedie luxusné, športové autá, ktoré budú mať samostatné označenie. McLaren prezentoval obrázok zadnej časti modelu, kde je vidieť názov aj s novým písmom. Na prvý pohľad sa zdá, že pôjde o ´´bežné´´ luxusné, športové auto McLaren. Automobilka ale upozorňuje, že McLaren Artura bude mať veľa nových dielov, vrátane nového podvozku z uhlíkových vlákien s názvom MCLA. Nová bude aj pohonná jednotka zabudovaná do elektrickej architektúry, ktorá bude jazdiť na platforme optimalizovanej pre nešpecifikovaný počet elektromotorov.

McLaren navyše predstaví aj nový biturbo motor V6, ktorý bude spolupracovať s elektromotormi. Hybridný hnací systém by mal generovať výkon viac ako 600 HP a krútiaci moment nad hranicou 600 Nm. Vyšší výkon modelu v kombinácii s elektromotormi však neprinesie výrazné zvýšenie hmotnosti. McLaren sa zameral na nové technológie znižujúce hmotnosť, čím by mala hmotnosť auta vzrásť asi o 30-40 kg.

Luxusné, športové autá McLaren Artura budú prvé, ktoré budú jazdiť na novej platforme optimalizovanej pre elektrifikáciu. McLaren uviedol, že model by sa mal do predaja dostať v druhej polovici budúceho roka.

zdroj: motor1.com


Elektrický Mercedes EQC 4x4 ukazuje svoje schopnosti v teréne23. November 2020

Automobilka Mercedes-Benz predstavila pred niekoľkými týždňami koncept luxusného, športového auta na elektrický pohon, Mercedes-Benz EQC 4×42.. Model s nulovými emisiami sa teraz konečne predstavil aj v teréne, z čoho vzniklo propagačné video. Celé video sa snaží rozbiť zažité predsudky, že elektrické autá a dynamická jazda v teréne nejdú dohromady. Video ukazuje, že toto klišé je minulosťou.

Robustné, elektrické SUV Mercedes-Benz EQC 4×42 na videu ukazuje, že jazda v teréne je mu vlastná. Model dostal portálové nápravy a na staviteľný podvozok, ktorý dokáže zvýšiť svetlú výšku zo štandardných 140 mm až na 239 mm. Prechod na portálové nápravy tiež prináša výrazne vyššiu hĺbku brodenia, ktorá vzrastie zo 150 mm na 400 mm.

Luxusné, športové auto Mercedes-Benz EQC 4×42 má vo videu obuté robustné 20´´ originál kolesá s pneumatikami o rozmere 285/50 R20. Treba dodať, že Mercedes-Benz neplánuje uviesť tento koncept do predaja. Každopádne model je veľká inšpirácia pre ďalšie elektrické, luxusné, športové autá Mercedes-Benz kategórie SUV.

zdroj: motor1.com


BMW presúva výrobu motorov do Anglicka a Rakúska22. November 2020

Vzhľadom k tomu, že nemecké fabriky pokračujú v produkcii luxusných, športových automobilov BMW na elektrický pohon, automobilka presúva časť svojich výrobných kapacít do Anglicka a Rakúska.

Mníchovská fabrika, ktorá v súčasnej dobe vyrába štvor-šesť-osem a dvanásťvalce BMW, bude v nasledujúcich rokoch vyrábať elektrické, luxusné, športové autá. Výsledkom toho je, že motory V8 a V12 bude BMW vyrábať v anglickom Hams Hall a motory V4 a V6 sa presnú do rakúskeho Steyru.

Mníchovská fabrika zatiaľ začne vyrábať elektrické, luxusné, športové autá BMW i4, zatiaľ čo ďalšie nemecké fabriky v Dingolfingu a Regensburgu budú vyrábať čisto elektrické rady modelov BMW 5, 7 a BMW X1. Počet pracovníkov Dingolfingene vzrastie na 2000, zatiaľ čo vo fabrike v Mníchove BMW preinvestuje ďalších 400 miliónov EUR.

Výroba luxusných, športových automobilov BMW so spaľovacím motorom zatiaľ stále zostane v Nemecku. Člen predstavenstva BMW Milan Nedeljkovic k tomu povedal: ´´Do konca roku 2022 vyrobí každá naša fabrika v Nemecku aspoň jedno čisto elektrické, luxusné, športové auto BMW.´´

zdroj: motor1.com


Nový Mercedes-Maybach S opäť posúva definíciu luxusu21. November 2020

 

Nové, luxusné, športové autá Mercedes-Maybach S (2021) sú mimoriadne vhodné na prevádzku so šoférom. Rázvor, ktorý je v porovnaní s dlhou verziou Triedy S od značky Mercedes-Benz dlhší o 18 cm, prináša absolútne výhody pre cestujúcich na zadných sedadlách. Dôraz na oblasť zadných sedadiel podčiarkuje ešte prepracovanejšia výbava. Novinkou je masážna funkcia opierok lýtiek na riaditeľských sedadlách. Prvotriedna zadná časť bola bohato zušľachtená. Ďalšou príjemnou funkciou je vyhrievanie šije a ramien v oblasti zadných sedadiel.

K exkluzívnemu vzhľadu luxusných, športových automobilov Mercedes-Maybach S na želanie prispeje dvojfarebné lakovanie s deliacim pruhom. Toto lakovanie sa nanáša ručne podľa najvyšších kritérií kvality. Osobitným poznávacím znakom prednej časti je samostatná kapota motora s pochrómovanou plutvou, ako aj maska chladiča Mercedes-Maybach s jemnými vertikálnymi pochrómovanými pásikmi. Mercedes-Maybach S sa od príbuzných modelov líši aj z profilu: zadné bočné dvere sú širšie, v stĺpiku C je okrem toho umiestnené pevné trojuholníkové okno. Logo značky Maybach na stĺpiku C zvýrazňuje exkluzivitu.

Na želanie sú luxusné, športové autá Mercedes-Maybach S vybavené elektricky poháňanými komfortnými dverami vzadu. Vďaka tomu možno zadné bočné dvere veľmi jednoducho otvoriť a pohodlne zatvoriť aj v kopci. Vysoký komfort ovládania a dodatočnú bezpečnosť poskytuje integrácia v systéme MBUX a asistentovi sledovania mŕtveho uhla. Zadné bočné dvere je možné ovládať aj zo sedadla vodiča – je to dôležitá funkcia pri prevádzke so šoférom.

V prípade predchádzajúcej generácie Mercedes-Benz S oslávila technológia DIGITAL LIGHT svoju svetovú premiéru v rámci malej série, s novou generáciou Triedy S sa technológia dostáva aj do veľkosériovej produkcie. Revolučná technológia svetlometov DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava) umožňuje nové funkcie, ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku (predbežne od leta 2021). V prípade technológie DIGITAL LIGHT obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel. Rozlíšenie na jedno vozidlo je teda 2,6 milióna pixelov.

Interiér vozidla Mercedes-Maybach Triedy S sa zakladá na revolučnom spracovaní interiéru novej Triedy S od značky Mercedes-Benz. Novinkou v Mercedes-Maybach sú veľké ozdobné prvky na predných sedadlách. Ušľachtilé ozdobné prvky z dreva obopínajú zadnú časť sedadla vodiča a spolujazdca, čím sedadlám dodávajú veľkorysý vzhľad salónikového kresla. V prípade výbavy so zadnou časťou prvej triedy sa medzi dvomi cestujúcimi na zadných sedadlách nachádza podobne výrazný ozdobný prvok z dreva.

Vďaka aktívnej kompenzácii jazdného zvuku (AFGK) je už aj tak veľmi tichý interiér vozidla Mercedes-Maybach Triedy S ešte tichší. Systém podobne ako slúchadlá s potláčaním vonkajšieho zvuku zmierňuje neželané nízkofrekvenčné zvuky pomocou zvukových vĺn s opačnou fázou. Na reprodukciu sa používajú basové reproduktory špičkového ozvučovacieho systému Burmester® so štvorrozmerným priestorovým zvukom.

Zákazníci Mercedes-Benz, ktorí sa zaujímajú o luxusné, športové autá kategórie kupé a kabriolet, už dávno ocenili automatické podávače bezpečnostného pásu. Vo vozidle Mercedes-Maybach Triedy S z tejto komfortnej funkcie odteraz profitujú aj cestujúci na zadných sedadlách sedanu. Podávač bezpečnostného pásu nepriamo nabáda na pripútanie a súčasne dodáva tomuto procesu väčšie pohodlie. Cestujúci sa po usadení v komfortnej polohe sedenia už viac nemusia presúvať z tejto polohy, aby sa pripútali. Podávač bezpečnostného pásu je integrovaný v nastaviteľnom operadle riaditeľského sedadla, vďaka čomu je vždy v správnej polohe voči cestujúcemu.

Premiéru v luxusnom, športovom aute Mercedes-Maybach má adaptívne osvetlenie zadnej časti interiéru. Vo viacerých ohľadoch sa prispôsobí želaniam cestujúcich: okrem jasu je možné nastaviť aj veľkosť a polohu svetelného bodu. Zároveň je k dispozícii veľký rozsah nastavenia medzi precíznym pracovným svetlom a uvoľňujúcim salónovým svetlom.

V novej Triede S je predstavená druhá generácia učenlivého systému MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz), ktorý bol uvedený v roku 2018. Jedinečnosťou systému MBUX je jeho prepojenie s najrozličnejšími systémami a údajmi zo snímačov vozidla. Brilantné zobrazenia uľahčujú ovládanie funkcií vozidla a komfortných funkcií až na piatich veľkých obrazovkách, ktoré sčasti disponujú technológiou OLED. Luxusné, športové autá Mercedes-Maybach S sú na želanie vybavené interiérovým asistentom MBUX aj v oblasti zadných sedadiel.

Pri prudkých čelných kolíziách dokáže sériový airbag vzadu výrazne znížiť zaťaženie hlavy a šije pripútaných cestujúcich na krajných sedadlách vzadu. Čelný airbag pre zadné sedadlo sa vďaka svojej inovatívnej konštrukcii s rúrkovitou štruktúrou rozvíja mimoriadne šetrne voči cestujúcim.

Vďaka riadeniu zadnej nápravy (mimoriadna výbava) je vozidlo Mercedes-Maybach Triedy S v meste pocitovo veľmi obratné. Uhol natočenia kolies zadnej nápravy dosahuje až desať stupňov. Priemer otáčania Triedy S sa tým zmenšuje o takmer dva metre.

Veľký komfort jazdy a agilnosť, ako aj inovatívne funkcie ako zdvihnutie karosérie pri bočnom náraze ponúka aktívny podvozok s E-AKTÍVNYM OVLÁDANÍM POHYBU KAROSÉRIE, ktorý sa kombinuje so sériovým vzduchovým pružením AIRMATIC. Dokáže individuálne regulovať sily pruženia a tlmenia. E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE zabezpečuje spolu so systémom SKENOVANIE POVRCHU VOZOVKY a funkciou nakláňania v zákrutách ZÁKRUTY výnimočnú úroveň komfortu.

Pravdepodobne od polovice roka 2021 bude môcť nový Mercedes-Maybach s novým systémom DRIVE PILOT (mimoriadna výbava) jazdiť vysoko automatizovane v hustej premávke alebo počas zápchy na vhodných úsekoch diaľníc v Nemecku. Odbremení sa tým vodič, ktorý sa tak bude môcť venovať vedľajším činnostiam, ako napr. surfovaniu na internete alebo spracovaniu e-mailov vo vozidle prostredníctvom funkcie kancelárie v automobile (In-Car-Office), čím sa šetrí jeho čas.


Lamborghini Huracan STO je pretekárske auto určené na cestu20. November 2020

To čo začalo už v marci ako fáma, je teraz oficiálne. Automobilka Lamborghini predstavila nové, luxusné, športové autá Lamborghini Huracan Super Trofeo Omologata. Ako už názov hovorí, v podstate ide o cestnú verziu pretekárskeho modelu Squadra Corse. Model bude postavený nad Huracan Performante a tiež Huracan Evo, pričom do predaja pôjde výhradne s pohonom zadných kolies.

Nejde o bežný derivát luxusných, športových automobilov Lamborghini Huracan. STO ponúka širokú škálu vylepšení, ktoré premenia tento superšport na raketu orientovanú na závodný okruh, pričom je ale stále legálne použiteľné na bežnú cestu. Auto je o 43 kg ľahšie ako Huracan Performante, pričom výrazné odľahčenie zaisťuje použitie uhlíkových vlákien na 75% karosérie.

Čelné sklo je o 20% ľahšie ako predchodca, nové 20´´ originál horčíkové disky Lamborghini sú obuté do pneumatík Bridgestone Potenza. Celkove majú luxusné, športové autá Lamborghini Huracan STO suchú hmotnosť len 1.339 kg.

Aerodynamické úpravy začínajú vpredu, kde je kapota, blatníky a časť nárazníka integrovaná do jedného prvku, ktorý sa podobá na systém, ktorý bol použitý na luxusných, športových automobiloch Miura alebo Sesto Elemento. Zadné blatníky obsahujú prívody vzduchu rovnako ako kapota, ktorá má vlasntú lopatku pre lepšie chladenie. Vo výbave je aj nastaviteľný spojler a všetko spolu zlepšuje aerodynamickú účinnosť o 37% a o 53% lepší prítlak ako ponúkajú luxusné, športové autá Lamborghini Hurcan Performante.

Lamborghini tiež vylepšilo brzdový systém o keramické brzdy Brembo CCM-R, ktoré sú odvodené z F1. Brzdy poskytujú lepšiu tepelnú vodivosť, odolnosť a brzdnú silu. Lamborghini pre luxusné, športové autá Huracan STO prináša aj tri nové jazdné režimy: STO (na bežnú cestu), Trophy (trať) a Rain (dážď).

Luxusné, športové autá Lamborghini Huracan STO majú pod kapotou atmosférický motor V10 o objeme 5.2 litra, ktorý generuje výkon 630 HP a krútiaci moment 565 Nm. Celý výkon je prenášaný výhradne na zadné kolesá.

Lamborghini Huracan STO dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 3 sekundy a rýchlosť z 0-200 km/h zvládne za 9 sekúnd. Maximálna rýchlosť je 310 km/h, pričom brzdy Brembo dokážu toto luxusné, športové auto zabrzdiť z rýchlosti 100 km/h už na vzdialenosti 30 metrov.

Lamborghini oznámilo, že luxusné, športové autá Huracan STO sa k zákazníkom dostanú na jar 2021.

zdroj: motor1.com


Stephan Winkelmann bude okrem Bugatti šéfovať aj Lamborghini19. November 2020

Aktuálny šéf automobilky Bugatti Stephan Winkelmann sa postaví aj do čela Lamborghini. Materská automobilka Audi uviedla, že luxusné, športové autá Lamborghini budú mať nového šéfa od decembra.

Tento krok nastáva v dobe, keď majiteľ Audi (koncern VW) právne oddeľuje značky luxusných, športových automobilov Lamborghini a motoriek Ducatti. VW sa  snaží zefektívniť svoju činnosť a zameriava sa na hromadnú výrobu elektrických automobilov.

Luxusné, športové autá Lamborghini budú mať v podobe Stephana Winkelmanna nového šéfa, pričom staronový riaditeľ Stefan Domenicali prejde v rámci koncernu do Formule 1.

zdroj: channelnewsasia.com


Nové Audi RS Q8 od Mansory má 780 koní18. November 2020

Mansory predstavilo nový balíček pre luxusné, športové autá Audi RS Q8, ktoré prešli výraznou úpravou. Vylepšená je nielen karoséria a dizajnové prvky, ale aj motor.

Luxusné, športové autá Audi RS Q8 od Mansory majú prepracovanú karosériu z uhlíkových vlákien, ktorá má nielen nový agresívnejší dizajn, ale zlepšuje aj aerodynamiku a prítlak auta. Nová je kapota, predný a zadný nárazník alebo bočné prahy. Súčasťou úpravy Mansory je čierna farba spojená s červenými doplnkami. Rovnaká farebná kombinácia pokračuje aj v interiéry, kde je vidieť kontrastné červené prešívanie. Nový je aj volant Mansory a obloženie z uhlíkových vlákien.

Mansory sa vyhralo aj s motorom, keďže biturbo motor V8 o objeme 4.0 litra dostal úpravu ECU a vysokovýkonný výfukový systém. Vďaka úprave vzrástol výkon na 780 HP a krútiaci moment na 1.000 Nm. Ide o veľký nárast, keďže sériovo majú luxusné, športové autá Audi RS Q8 výkon 600 HP a krútiaci moment 800 Nm. Audi RS Q8 Mansory zvládne zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.3 sekundy. Maximálna rýchlosť je 320 km/h.

zdroj: motor1.com


Prvý facelift crossoveru Audi SQ2 neprináša vyšší výkon17. November 2020

Sú to len dva roky, keď automobilka Audi predstavila malé, luxusné, športové autá Audi SQ2. Teraz tento športový crossover dostáva prvý facelift, ktorý nadväzuje na bežné Audi Q2, ktoré prešlo faceliftom začiatkom septembra.

Úpravou prešla predná mriežka, ktorá má zložitejší dizajn. Na želanie sú k autu dodávané nové Matrix LED svetlá, ktoré vychádzajú z dizajnu luxusných, športových automobilov Audi. Nový je aj predný nárazník, ktorý má viac falošných otvorov na odvetrávanie.

Rovnako aj zadná časť Audi SQ2 dostala prepracovaný nárazník. Audi sa vyhralo aj so zadnými svetlami, ktoré majú tmavší odtieň, aj keď to nie je úplne poznať. Dva voliteľné čierne dizajnové balíčky prinášajú pre luxusné, športové autá Audi SQ2 lesklý vzhľad masky chladiča, vetracích otvorov, difúzora, zrkadiel, C- stĺpika a koncoviek výfukov.

Malé, luxusné, športové autá Audi SQ2 majú pod kapotou rovnaký preplňovaný štvorvalec o objeme 2.0 litra, ktorý generuje výkon 300 HP a krútiaci moment 400 Nm. Výkon je prenášaný na všetky štyri kolesá systémom quattro a prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky.

Audi SQ2 je k dispozícii na 18-19´´ originál diskoch Audi Sport. Model dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 4.9 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Luxusné, športové autá Audi SQ2 pôjdu do predaja vo faceliftovej podobe na začiatku roka 2021. Cena na nemeckom trhu štartuje na hodnote 45.700,- EUR.

zdroj: motor1.com