Novinky
Na predaj je jedinečný Aston Martin V12 Zagato14. Jún 2020
Jedinečné luxusné, športové auto Aston Martin V12 Zagato je aktuálne v predaji spoločnosťou Bell Sport & Classic. Model bol predstavený v roku 2011 na Concorso d´Eleganza Villa d´Este ako pripomenutie 50tého výročia kultového Aston Martin DB4GT Zagato. Na tejto akcii dostalo auto cenu za dizajn, pričom následne išlo do výroby v limitovanej edícii 64 kusov.
Predávané luxusné, športové autá Aston Martin V12 Zagato je jednou z dvoch predvýrobných verzii a jediným modelom vyrobeným výhradne z hliníku a nie z hliníku a uhlíkových vlákien (z toho bolo vyrobených 64 vozidiel).
Auto vlastnil až do roku 2016 Aston Martin, potom sa dostal do rúk dobre známeho zberateľa luxusných, športových automobilov Aston Martin. Mimo výrobcu bol tento zberateľ jediným majiteľom.
Model s pravostranným riadením mal originál farbu Titanium Gray, pričom neskôr bol upravený do farby Aston Martin Racing Green. Súčasne bol upravený aj interiér na čalúnenie ako má dnes.
O skutočnom výkone nie je informácia, každopádne sa hovorí, že motor V12 o objeme 5.9 litra bol vylepšený a ponúka vyšší výkon ako 510 HP, čo je štandardná hodnota akú ponúkajú luxusné, športové autá Aston Martin V12 Zagato.
zdroj: motor1.com
Luxusné SUV Bentley Bentayga musia do servisu kvôli riziku požiaru13. Jún 2020
Automobilka Bentley vyrobila a predala od roku 2016 už viac ako 20.000 kusov luxusného, športového SUV Bentley Bentayga. Úspešný model sa predáva v priemere 13 kusov za deň.
Podľa informácii Automotive News Europe teraz Bentley celosvetovo zvoláva do servisu 6.000 vozidiel Bentley Bentayga. 1.892 ich bolo predaných v USA a 783 v Európe. Dôvodom návštevy servisu je konektor vedenia paliva. U niektorých luxusných, športových automobilov Bentley Bentayga nemusí integrita rýchlospojky palivového potrubia spĺňať konštrukčnú špecifikáciu. Tento problém bol pôvodne hlásený v roku 2018.
Riziko ale nastáva len vtedy, keď dôjde k úniku paliva kvôli inej poruche. V dôsledku toho môže dôjsť k požiaru v motorovom priestore. Bentley každopádne upokojuje zákazníkov, keď potvrdilo, že doteraz nedošlo k žiadnym incidentom alebo zraneniam kvôli tejto chybe, ide teda primárne o prevenciu.
Luxusné, športové autá Bentley Bentayga s chybným konektorom boli vyrobené od januára 2018 do marca 2020, pričom chybnú časť obsahuje len 0,2% vozidiel z daného obdobia. Zlú súčiastku poskytol maďarský dodávateľ firma Veritas Dunakiliti Kft.
Bentley začne informovať predajcov o zvolávacej akcii do 31. júla 2020. Výmena novej súčiastky bude pre majiteľov luxusných, športových automobilov Bentley Bentayga samozrejme zadarmo. Celý proces výmeny by mal trvať asi hodinu.
zdroj: motor1.com
Vlajková loď Audi S8 od ABT má 700 koní12. Jún 2020
Luxusné, športové autá Audi S8 sú vrcholnou radou športových sedanov nemeckej automobilky Audi. Pod kapotou sa ukrýva preplňovaný motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý generuje výkon 571 HP. Úpravca ABT Sportsline teraz prichádza s balíčkom, ktorý model ešte vylepšuje.
Audi S8 od ABT ponúkajú výkon 700 HP a krútiaci moment 880 Nm, čo stačí na zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.4 sekundy. Maximálna rýchlosť tohto luxusného, športového auta je 270 km/h. Hodnoty sa možno nezdajú až tak brutálne, každopádne si treba uvedomiť, že Audi S8 je veľký, komfortný sedan s hmotnosťou 2.230 kg.
Okrem vylepšeného motora prišiel ABT s vlastnou sadou 21´´ originál diskov ABT a tiež s novým spojlerom z uhlíkových vlákien vzadu. Dizajnovo ide skôr o menšie zmeny, ktoré len naznačujú, že nejde o bežné, luxusné, športové auto Audi S8. Interiér ABT neposkytol, každopádne tradične upravená je radiaca páka a logo je aj no tlačidle štart/stop.
Automobilka Audi zatiaľ nezverejnila, či sa do predaja dostanú aj luxusné, športové autá Audi S8 Plus. Zatiaľ je teda vrcholom Audi S8 ABT, ktoré je už možné objednať.
zdroj: motor1.com
Novitec vylepšil nové Ferrari F8 Tributo11. Jún 2020
Úpravca luxusných, športových automobilov Novitec pripravil balíček pre nový model Ferrari F8 Tributo. Aj keď model vyzerá na prvý pohľad takmer totožne ako pôvodná verzia, auto prešlo niekoľkými významnými zmenami.
Hlavnou vizuálnou zmenou sú kolesá. Novitec spolu s Vossen vyvinul novú sadu originál diskov Novitec, ktorá má rozmer 21 palcov vpredu a 22 palcov vzadu. Zákazníci si na svoje luxusné, športové autá Ferrari F8 Tributo môžu objednať kované kolesá s dvojitými lúčmi. V ponuke je leštená alebo matná verzia v škále 72 farieb.
Luxusné, športové autá Ferrari F8 Tributo od Novitec majú znížené pružiny o 35 mm. Ak auto zákazníka nemá vo výbave zdvíhanie prednej časti, Novitec ponúka vlastnú verziu, ktorá zdvihne nos až o 40 mm. Buď stlačením tlačidla alebo automaticky pri rýchlosti 80 km/h sa podvozok vráti na pôvodné nastavenie.
Novitec prichádza aj so špeciálnym výfukovým systémom, ktorý môže pracovať s originálnymi koncovkami výfukov alebo vlastnými Novitec s nerezovej ocele alebo uhlíkových vlákien. Výfuk môže byť vybavený aj elektrickým systémom riadenia zvuku, čím poskytuje vylepšený zvukový doprovod.
Luxusné, športové autá Ferrari F8 Tributo od Novitec majú pod kapotou vylepšený biturbo motor V8 o objeme 3.9 litra, ktorý generuje výkon 776 HP a krútiaci moment 882 Nm. Ide o nárast o 66 HP, resp. 112 Nm. Auto dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 2.7 sekundy, čo je o 0.2 sekundy rýchlejšie ako štandard. Maximálna rýchlosť modelu je 340 km/h.
Novitec tiež upozornil, že aktuálne pracuje aj aerodynamickom balíčku pre luxusné, športové autá Ferrari F8 Tributo. Úpravou môže samozrejme prejsť aj interiér, ktorý ponúka celú škálu farebných kombinácii, vrátane niekoľkých typov kože alebo Alcantaru.
zdroj: motor1.com
Celosvetové obnovenie prevádzky závodov vozidiel Mercedes-Benz10. Jún 2020
Závody na výrobu osobných, luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz od polovice apríla po štádiu prerušenia práce v dôsledku pandémie COVID-19 postupne obnovili výrobu. Od júna sa všetky závody Mercedes-Benz AG na celom svete nachádzajú v režime obnovy prevádzky. Výrobu 20. apríla najprv spustili nemecké závody na výrobu motorov a komponentov, po nich nasledovali nemecké závody na výrobu nadstavieb pre osobné vozidlá Mercedes-Benz. Medzinárodné prevádzky Mercedes-Benz obnovili výrobu súbežne. Pre Mercedes-Benz má zdravie a bezpečnosť všetkých zúčastnených najvyššiu prioritu. Spustenie výroby bude prebiehať flexibilne, aby bolo možné reagovať na aktuálny vývoj a úradné predpisy špecifické pre jednotlivé krajiny. Koordinovanou obnovou výroby značka Mercedes-Benz posilňuje svoju produktovú ofenzívu a elektroofenzívu, čím zároveň vyhovie Číne, svojmu najväčšiemu odbytovému trhu, kde spoločnosť znovu očakáva výrazný nárast dopytu.
Jörg Burzer, člen predstavenstva Mercedes-Benz AG, manažment výroby a dodávateľského reťazca: „Teším sa spoločne s celým tímom, že sme koordinovane a postupne znovu rozbehli našu výrobu. Flexibilita je pritom rozhodujúcim kľúčovým slovom: flexibilita našich závodov je jednou z našich strategických zameraní vo výrobe a pomohla nám aj teraz pri opätovnom spustení. Našou hlavnou prioritou je naďalej brániť šíreniu pandémie COVID-19 a poskytnúť našim zamestnancom, dodávateľom a poskytovateľom služieb bezpečné pracovné prostredie. Naša výroba prebieha pri dodržiavaní rozsiahlych bezpečnostných opatrení a krok za krokom ju zvyšujeme.“
Závod Mercedes-Benz Untertürkheim začal 20. apríla s obnovovaním prevádzky po štádiu prerušenia práce. V stuttgartskom závode sa vyrábajú motory a komponenty, ktoré sú potrebné pre produkciu v závodoch pre nadstavby Mercedes-Benz na celom svete – patria k nim aj závody Kölleda a Arnstadt (MDC Power a MDC Technology). Podobne produkciu spustil aj závod Mercedes-Benz v Berlíne, ktorý okrem iného vyrába riadenie motora Camtronic. To isté platí aj pre závod Mercedes-Benz v Hamburgu vyrábajúci nápravy a komponenty náprav pre celosvetovú výrobu vozidiel značky Mercedes-Benz. Závody dcérskej spoločnosti Mercedes-Benz Accumotive v meste Kamenz, v ktorých sa vyrábajú akumulátory pre vozidlá z rodiny EQ, ako aj pohonné akumulátory pre hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete a 48-voltové akumulátory, pokračujú v dodávkach v rámci elektroofenzívy značky Mercedes-Benz ako dôležité strategické projekty spustenia prevádzky v čase prerušenia prác v dvojzmennej prevádzke s kompletne oddelenými zmenami pri dodržiavaní komplexných ochranných opatrení.
Postupné obnovenie prevádzky závodov na výrobu nadstavieb pre osobné, luxusné, športové autá Mercedes-Benz začalo 27. apríla. V závode Mercedes-Benz v Brémach sa výrobné kapacity pre celú paletu produktov, napr. najpredávanejšieho, luxusného, športového SUV Mercedes-Benz GLC, postupne zvyšujú. Súčasne sa na tých istých výrobných linkách v rámci elektroofenzívy postupne spúšťa výroba vozidiel EQC (kombinovaná spotreba elektriny: 20,8 - 19,7 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1]. Závod Mercedes-Benz vo Sindelfingene, je okrem iného zodpovedný za výrobu Triedy E značky Mercedes-Benz, ako aj Triedy S sedan, teda najpredávanejšieho luxusného, športového auta na svete v roku 2019, pre ktorý bola Čína v minulom roku najväčším trhom. V závode Mercedes-Benz v Sindelfingene sa vyrábajú aj elektrifikované modely Triedy E a Triedy S, hybridné varianty a hybridné varianty dobíjateľné zo siete. Ešte v tomto roku značka Mercedes-Benz začne s výrobou novej Triedy S v novom závode „Factory 56“ v Sindelfingene, ktorý bude otvorený v septembri 2020. Závod Mercedes-Benz v Rastatte funguje ako vedúci závod pre výrobu vozidiel nižšej strednej triedy značky Mercedes-Benz s vysokým odbytom: v roku 2019 bolo každé štvrté predané vozidlo značky Mercedes-Benz na svete vozidlo nižšej strednej triedy. V Rastatte sa vyrába Trieda A sedan, Trieda A a Trieda B, ako aj kompaktné SUV GLA. Od tohto roku opúšťajú tieto výrobné linky aj hybridné varianty Triedy A a Triedy B dobíjateľné zo siete.
Mercedes-Benz Cars Operations zodpovedá za výrobu osobných vozidiel vo viac ako 30 prevádzkach na celom svete v rámci flexibilnej a efektívnej výrobnej siete. Po štádiu prerušenia práce, ktorá bola v jednotlivých krajinách rôzna, sa od júna všetky závody Mercedes-Benz AG na výrobu osobných motorových vozidiel na celom svete nachádzajú v štádiu obnovenia prevádzky. Výroba osobných vozidiel v Číne sa postupne obnovovala od 10. februára 2020. Od polovice apríla sa súbežne s obnovou prevádzky v nemeckých výrobných prevádzkach Mercedes-Benz obnovuje činnosť aj vo všetkých ďalších medzinárodných prevádzkach. Patria k nim napríklad aj závody Sebes/Cugir (Rumunsko), ktoré vyrábajú prevodovky pre vozidlá značky Mercedes-Benz. Aj závod na výrobu nadstavieb pre osobné vozidlá Mercedes-Benz v meste Kecskemét (Maďarsko), ktorý je dôležitou súčasťou celosvetovej výrobnej asociácie pre vozidlá nižšej strednej triedy, závod Tuscaloosa (USA), ktorý je tradičnou prevádzkou vyrábajúcou vozidlá SUV, ako aj East London (Južná Afrika), ktorý je súčasťou celosvetovej výrobnej asociácie pre Triedu C, už medzičasom spustili výrobu. Od 2. júna sa kontrolovaným spôsobom znovu spúšťa aj prevádzka v Hambachu (Francúzsko), ktorá je zodpovedná za výrobu elektrických modelov smart EQ.
Na ochranu zamestnancov spoločnosť zaviedla opatrenia na ochranu pred nákazou a s podnikovou radou sa dohodla na rozsiahlom balíku opatrení, ktorý bol zavedený v závodoch. K týmto opatreniam patrili hygienické a čistiace normy, ako aj predpisy o minimálnom odstupe 1,5 metra a používaní masiek vo výrobe na zakrytie úst a nosa.
Na pozadí pandémie COVID-19 sa koncern Daimler rozhodol prerušiť veľkú časť svojej výroby, ako aj prácu vo vybraných správnych oblastiach v Európe, najprv na dva týždne (od 23. marca do 5. apríla 2020 vrátane). Potom od 6. apríla v Nemecku nasledovala skrátená pracovná doba. Situácia v podniku je naďalej veľmi rozdielna. V jednotlivých oblastiach pokračuje skrátená pracovná doba, ktorá sa týka aj závodov podniku na výrobu osobných vozidiel, ako aj transportérov a úžitkových vozidiel v Nemecku. Zo skrátenej pracovnej doby boli vyňaté nutné základné funkcie, ako aj témy týkajúce sa budúcnosti a strategické projekty, aby po kríze bolo možné obnoviť činnosť naplno. Pre medzinárodné prevádzky platia aj predpisy špecifické pre jednotlivé krajiny. Koncern sa pritom orientuje podľa odporúčaní medzinárodných, vnútroštátnych a miestnych úradov. Manažment koncernu Daimler neustále sleduje situáciu a v prípade potreby zavedie ďalšie opatrenia.
Porsche Taycan Turbo S dostalo atraktívne disky Vossen9. Jún 2020
Kolesá na aute menia jeho celkový dizajn asi najvýraznejšie. Jednou z najznámejších firiem, ktorá dodáva originál disky pre luxusné, športové autá, je Vossen. Ten aktuálne pripravil ponuku aj pre elektrické Porsche Taycan Turbo S, ktoré dostalo kované originál disky Vossen S17-04 s povrchovou úpravou Satin Black.
Dizajn originál diskov Vossen pre luxusné, športové autá Porsche Taycan Turbo S je v ostrom kontraste so sériovými kolesami Porsche. Automobilka ponúka trojicu 21´´ originál diskov Porsche, ktoré majú klasický tvar. Vossen teraz ale prichádza s novým 20- lúčovým dizajnom.
Edícia Porsche Taycan 4S a Turbo ponúka v základe 10- lúčové kolesá Sport Aero, ktoré ale taký vizuálny efekt ako originál disky Vossen neprinášajú. Vossen ponúka originál disky pre luxusné, športové autá Porsche Taycan s typovým označením S17-04 v rozmeroch 19 až 24 palcov.
zdroj: motor1.com
Bentley predáva každý deň skoro 14 SUV Bentayga8. Jún 2020
Aktuálne jazdí po svete asi 20.000 luxusných, športových automobilov Bentley Bentayga. Predajný úspech prvého SUV od Bentley pokračuje aj ďalej, keď podľa informácii Bentley predáva každý deň 13.7 kusov.
Predajný úspech modelu Bentley Bentayga vytvoril novú triedu mimoriadne luxusných, športových automobilov kategórie SUV, do ktorej sa následne po Bentley pripojila so svojimi modelmi aj značka Rolls-Royce a Aston Martin.
Bentley Bentayga je vrcholné, luxusné, športové SUV, ktoré má pod kapotou v najsilnejšej podobe biturbo motor W12, ktorý generuje výkon 600 HP. Výkon je prenášaný na všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky. Bentley Bentayga W12 dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 4.0 sekundy a má maximálnu rýchlosť až 300 km/h. Parametre sa možno nezdajú až tak extrémne, každopádne treba si uvedomiť, že Bentley Bentayga má hmotnosť 2.387 kg!
zdroj: motor1.com
Takto by mohla vyzerať nová Tesla Model S7. Jún 2020
Luxusné, športové autá na elektrický pohon, Tesla Model S, sú v predaji už od roka 2012 a na svoju dobu boli revolučným zjavením. Model prišiel s novou technológiou a tiež atraktívnym dizajnom štvordverového kupé.
Tesla Model S sa stále dobre predáva, pričom drobný facelift auto dostalo v roku 2016. Ten prišiel s určitými zmenami dizajnu, čo udržalo toto luxusné, športové auto stále čerstvé, každopádne celkový tvar Modelu S zostal rovnaký ako v roku 2012.
Na internete sa objavilo už niekoľko vizualizácii, ako by mohli nové luxusné, športové autá Tesla Model S vyzerať. Väčšina z nich bola pomerne výstredná, na to aby mohla byť uveriteľná. Zaujímavú vizualizáciu ale vytvoril Giorgi Tedoradze, priemyslový dizajnér z Gruzínska.
Jeho instagram je plný veľmi kvalitných návrhov luxusných, športových automobilov. U Modelu S sa Giorgi pokúsil zachovať vizuálnu identitu súčasného modelu, pričom ale prichádza s ostrejším a modernejším dizajnom. Auto vyzerá veľmi dobre a uveriteľne, aj keď Tesla asi reálne príde s nejakou úplne odlišnou modifikáciou, ktorá nebude mať nič spoločné s prvou generáciou Modelu S.
zdroj: motor1.com
Takto sa vyrába motor W16 do Bugatti Chiron (video)6. Jún 2020
Auto, ako dopravný prostriedok, sa za posledných 130 rokov značne vyvinulo. Pre veľa ľudí sú autá niečo ako umelecké diela a akýsi vrchol techniky a pokroku ľudskej spoločnosti. Pri takomto pohľade budú na samom vrchole určite stáť luxusné, športové autá Bugatti. Nové video na internete teraz ukazuje, ako sa tieto superšporty vyrábajú.
Dokument na začiatku prezentuje ústredie spoločnosti v Molsheim vo Francúzsku, kde sa montuje predná a zadná časť. Samotný motor je presunutý do Nemecka, kde je postavený motor W16 o objeme 8.0 litra. Na celom svete je certifikovaných len osem technikov, ktorí môžu motor postaviť. Motor pre luxusné, športové autá Bugatti Chiron má asi 3.700 dielov a kapacita výroby je asi tri motory za týždeň. Aby sa zamestnanec stal certifikovaným výrobcom motorov Bugatti, potrebuje k tomu dvojročný výcvik.
Motor pre luxusné, športové autá Bugatti Chiron je len jedným z 2.600 kusov súčiastok, z ktorých sa model skladá. Kompletná výroba autá trvá asi dva mesiace. Motor a jednotlivé časti sa postupne spájajú, v rátane inštalácie káblových zväzkov (2.5 km). Samotné spájanie dielov je pomalý proces, ktorý trvá štyri dni, pričom poslednou namontovanou časťou je aktívne zadné krídlo.
Luxusné, športové autá Bugatti Chiron sú v predaji už štyri roky a za ten čas už vygeneroval aj niekoľko limitovaných derivátov, počínajúc Bugatti Divom alebo Pur Sport. Výkon motora je 1.500 HP a zrýchlenie z 0-100 km/h zvládne model za 2.3 sekundy.
zdroj: motor1.com
Šéf Porsche údajne mieri do čela Volkswagenu5. Jún 2020
Značka Volkswagen aktuálne čelí dvom veľkým problémom. Jedným z nich je dodávka elektrického modelu ID.3 a druhým je problém so softwarom nového Volkswagenu Golf 8. U oboch modelov je problém software, pričom dodávky ID.3 zatiaľ technicky omeškané neboli, prvé autá by mali prísť zákazníkom v lete. U Golfu 8 a podobne ak v Škode Octavii je situácia horšia, dodávky boli aktuálne pozastavené.
V súvislosti s problémami Volkswagenu sa v Auto Motor und Sport objavili informácie, že v horných poschodiach koncernu VW, príde čoskoro k personálnym zmenám. Zdá sa, že súčasný šéf výrobcu luxusných, športových automobilov Porsche Oliver Blume sa presunie na čelo Volkswagenu, aby riešil aktuálnu situáciu. Ak sa informácie potvrdia, aktuálny šéf Volkswagenu Herbert Diess odstúpi, pričom ale zostane šéfom celej skupiny VW.
Novým šéfom výrobcu luxusných, športových automobilov Porsche by sa mal sať súčasný šéf Śkody, Bernhard Maier. Nebola by to jeho prvá skúsenosť s Porsche, keďže už v roku 2001 riadil predajnú divíziu Porsche a neskôr v roku 2010 sa stal šéfom predaja a marketingu. Od novembra 2015 bol potom šéfom Škody.
zdroj: motor1.com