Novinky

Stále krásne Lamborghini Diablo oslavuje 30 rokov6. December 2020

Čas beží veľmi rýchlo a tak sa ani nezdá, že luxusné, športové autá Lamborghini Diablo tento rok oslavujú 30 rokov. Model Diablo priviedol automobilku Lamborghini do 21. storočia a zaznamenal niekoľko prvenstiev, vrátane klinového dizajnu, ktorý sa používa dodnes.

Vývoj modelu Lamborghini Diablo začal už v roku 1985, kedy model dostal kódové označenie Project 132. Luxusné, športové autá Lamborghini Diablo prišli v roku 1990 do predaja s motorom V12 o objeme 5.7 litra, ktorý generoval výkon 485 HP a krútiaci moment 580 Nm. Vtedy išlo o najrýchlejšie auto na svete, ktoré malo maximálnu rýchlosť 323 km/h. Model nemal posilňovač riadenia a elektronické pomôcky pre riadenie. Na druhej strane malo auto elektricky ovládané okná, kožený interiér a klimatizáciu.

Tieto dve funkcie prišli až v roku 1993, kedy prišli do predaja luxusné, športové autá Lamborghini Diablo VT. V roku 1995 potom prišiel model Diablo SV, ktorá malo pohon všetkých štyroch kolies a výkon 510 HP. V tom istom roku Lamborghini predstavilo aj prvý sériový model s otváracou strechou- Lamborghini Diablo VT Roadster.

Éra Diabla skončila v roku 2000, rok potom čo automobilku Lamborghini kúpilo Audi. V roku 1999 predstavilo Lamborghini ešte upravené verzie Diablo SV, VT a VT Roadster. Posledná podoba Lamborghini Diablo ponúkla výkon 529 HP a krútiaci moment 605 Nm. Bol to prvý rok, kedy Lamborghini do svojho auta inštalovalo ABS. Legendárne, luxusné, športové autá Lamborghini Diablo nahradilo v roku 2001 Lamborghini Murcielego, ktoré pokračovalo v elegantnom štýle Diabla.

zdroj: motor1.com


Mercedes-Benz G dosiahol výrobný míľnik 400.000 kusov5. December 2020

Automobilka Mercedes-Benz môže dnes oslavovať, keďže ikonické, luxusné, športové SUV Mercedes-Benz G dosiahlo výrobný míľnik 400.000 kusov. Model ktorý sa vyrába už od roku 1979 sa stal za tie roky legendou.

Výrobný závod Magna Steyr v rakúskom Graze dosiahol 300.000 vyrobených modelov G v roku 2017 a silný dopyt po týchto luxusných, športových automobiloch pokračuje aj ďalej. Mercedes-Benz hovorí, že aktuálna výrobná kapacita nestíha uspokojiť silný dopyt po modelovej rade Mercedes-Benz G.

Luxusné, športové autá Mercedes-Benz G majú pomerne jasnú budúcnosť. Automobilka Mercedes už v minulosti oznámila, že čisto elektrické SUV Mercedes-Benz G by malo doraziť koncom tohto desaťročia. Aktuálna verzia Mercedes-Benz G by mala čoskoro prísť aj s verziou 4X42. V minulosti vrcholná verzia Mercedes-AMG G65 nepríde, keďže motor V12 budú používať výhradne luxusné, športové autá Mercedes-Benz Maybach. Na vrchol sa tak pravdepodobne postaví Mercedes-AMG G63.

Aktuálna modelová rada Mercedes-Benz G sa vyrába od leta 2018, pričom jubilejný štyristotisíci kus ide zákazníkovi do západnej časti Nemecka. Majiteľ je veľký fanúšik modelovej rady G, keďže v držaní má približne 20 luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz G.

zdroj: motor1.com


Zamestnanci Daimler dostanú korona bonus 1.000 EUR4. December 2020

Daimler uviedol, že nemeckým zamestnancom vyplatí korona bonus vo výške 1.000 EUR, aby pomohol vyrovnať osobnú a ekonomickú záťaž, ako je nutnosť nosiť masku a pracovať z domu.

Na bonus má nárok približne 160.000 zamestnancov v Nemecku. Uviedla to firma Daimler, ktorá vlastní aj výrobcu luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz. Šéf personálneho oddelenia Daimler Wilfried Porth k tomu povedal: ´´Počas tejto mimoriadnej doby mohla naša spoločnosť vždy počítať s flexibilitou a ochotou našich pracovníkov.´´

Bonus sa vzťahuj len na nemanažérske pozície, vrátane všetkých vedúcich tímov spoločností Daimler, Mercedes-Benz, Daimler Truck, divíziu Daimler Mobility a tiež všetky dcérske spoločnosti v Nemecku. Bonus bude zamestnancom vyplatení v decembrovej výplate.

zdroj: motor1.com


Nový Jaguar F-Pace SVR má lepšie zrýchlenie a vyššiu maximálku3. December 2020

Luxusné, športové autá Jaguar F-Pace SVR (2021) prichádzajú s vyšším krútiacim momentom, čím má model lepšie zrýchlenie a vyššiu maximálnu rýchlosť. Úpravou prešla aj predná časť, ktorá znižuje zdvih tela o 35%.

Jaguar F-Pace SVR má pod kapotou preplňovaný motor V8 o objeme 5.0 litra, ktorý generuje výkon 550 HP a krútiaci moment 700 Nm. Menič momentu osemstupňovej automatickej prevodovky je teraz rovnaký, ako ponúkajú luxusné, športové autá Jaguar XE SV Project 8.

Aj vďaka funkcii Dynamic Launch dokážu luxusné, športové autá Jaguar F-Pace SVR (2021) zrýchliť z 0-100 km/h za 3.8 sekundy, miesto 4.1 sekundy v minulosti. Maximálna rýchlosť vzrástla o 4 km/h a je teraz 283 km/h.

Luxusné, športové autá Jaguar F-Pace SVR majú okrem vylepšenej pohonnej jednotky aj upravený posilňovač riadenia, ktorý poskytuje väčšiu bezprostrednosť pri jazdne v zákrutách. Brzdy majú nové doštičky a získavajú integrovaný posilňovač výkonu, ktorý umožňuje kratší chod pedálu. Nastavenie adaptívne pruženia má plynulejší priebeh aj pri nízkych rýchlostiach.

Z dizajnového pohľadu sú luxusné, športové autá Jaguar F-Pace SVR pre modelový rok 2021 len málo iné. Úpravou prešli predné svetlá, ktoré sú trochu tenšie. Jaguar pritom hovorí, že aj keď vizuálne sa toho moc nezmenilo, model má vylepšené chladenie motora.

Interiér Jaguaru F-Pace SVR prináša veľký 11.4 palcový displej informačného systému, ktorý nahrádza starý 10 palcový displej. Nová jednotka podporuje bezdrôtovú aktualizáciu softwaru. K dispozícii je aj nová páka riadenia a volant, ktorý získava pádla na radenie zo zliatiny zinku. Digitálna prístrojová doska má veľkosť 12.3 palcov.

zdroj: motor1.com


Audi by malo byť lídrom elektrických technológii koncernu VW2. December 2020

Šéf koncernu VW Herbert Diess má dobré vzťahy so šéfom automobilky Tesla Elonom Muskom. Diess v skutočnosti uznáva, že Elon Musk má veľké zásluhy na vývoji luxusných, športových automobilov na elektrický pohon. Šéf VW dokonca v minulosti povedal, že bude ťažké konkurovať Tesle, aj keď verí, že skupina VW má v tomto boji niektoré kľúčové výhody.

Herbert Diess v nedávnom blogu na Linkedin nazvanom ´´Ako transformujeme Volkswagen´´ vysvetľuje zámer konkurovať Tesle. Rozsiahly článok pokrýva veľa oblastí, každopádne dôležitým odkazom je fakt, že luxusné, športové autá Audi by mali byť akýmsi lídrom v tomto boji. Audi by malo pracovať na vývoji a zdielaní softwaru pre 12 značiek koncernu VW, s hlavným cieľom konkurovať do budúcna Tesle.

Šéf VW usporiadal už v roku 2015 workshop so 42 vedúcimi pracovníkmi skupiny VW. Jeho cieľom malo byť nájdenie spôsobu ako lepšie konkurovať a dohnať luxusné, športové autá Tesla. Druhy workshop nazvaný ´´Mission T´´ usporiadal šéf VW na jar tohto roka. Jeho úvodná otázka znela: ´´Čo musíme dosiahnuť v nasledujúcich šiestich mesiacoch, aby sme do roku 2024 dohnali z hľadiska technológii Teslu?´´

Výsledky workshopu poukázali na to, že VW potrebuje nový, vysoko efektívny elektromobil vyrábaný Audi. Cieľom celého procesu ale primárne je, aby Audi fungovalo skôr ako nejaký startup, s novými organizačnými jednotkami, rastom softwarových schopností a združovaním hardwarových a softwarových zdrojov naprieč celým koncernom VW. Diess tomu hovorí Project Artemis. Šéf VW verí, že VW musí prejsť na tento nový štýl dobre financovaného a nebyrokratického startupu, podobne ako je Tesla. Len tak môže konkurovať rýchlemu tempu inovácii elektrickej značky.

zdroj: motor1.com


Nový hybridný Mercedes-Benz S má dojazd okolo 100 km1. December 2020

V roku 2021 zažije svoju premiéru už štvrtá generácia hybridného pohonu v luxusných, športových automobiloch Mercdes-Benz S. S výkonom elektromotora na úrovni 110 kW/150 k [3] a čisto elektrickým dojazdom približne 100 kilometrov (WLTP) bude jazdiť táto Trieda S v mnohých situáciách bez použitia spaľovacieho motora. Elektrický dojazd sa tým pádom v porovnaní s predchodcom viac ako zdvojnásobí. Základom hybridného pohonu je mimoriadne efektívny radový šesťvalcový motor M 256 s výkonom 270 kW/367 k aktuálnej generácie motorov spoločnosti Mercedes-Benz AG.

Nový vysokovoltový systém je kompaktnejší a výkonnejší. Počet vysokovoltových rozhraní sa výrazne znížil. Integráciou výkonovej elektroniky do skrine prevodovky sa zredukoval priestor potrebný na inštaláciu a zjednodušili sa montážne procesy pri výrobe vozidla. Zvýšením systémového napätia vzrástol aj hnací výkon, pričom nevznikla potreba väčších priemerov káblov.

Veľký výkon hybridnej jednotky sa dosahuje pomocou permanentne budeného synchrónneho motora s vnútorným rotorom. Maximálny krútiaci moment elektromotora na úrovni 440 Nm je k dispozícii od prvej otáčky motora a stará sa o vysokú mieru agilnosti pri rozjazde a dynamickom spôsobe jazdenia. Plný elektrický výkon je k dispozícii až do rýchlosti 140 km/h a následne je plynulo elektronicky obmedzený.

Tento hybridný systém štvrtej generácie možno modulárne kombinovať s rôznymi vozidlami a spaľovacími motormi. V Triede S sa po prvýkrát použil ako základ hybridného pohonu dobíjateľného zo siete benzínový motor M 256 z modulárnej rodiny FAME (Family of Modular Engines). Šesťvalcový motor – kombinovaný s integrovaným štartovacím generátorom ISG – sa v Triede S používa aj v modeloch Mercedes-Benz S 450 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva NEDC [1] 8,4 – 7,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 NEDC 191 – 178 g/km, kombinovaná spotreba paliva WLTP [2] 9,5 – 7,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 WLTP 215 – 178 g/km) a Mercedes-Benz S 500 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva NEDC [1] 8,4 – 7,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 NEDC 192 – 179 g/km, kombinovaná spotreba paliva WLTP [2] 9,5 – 8,0 l/100 km, kombinované emisie CO2 WLTP [2] 216 – 181 g/km).

Vysokovoltový (HV) akumulátor vyvinula spoločnosť Mercedes-Benz AG. Patrí do rodiny akumulátorov štvrtej generácie a predstavuje konzekventný ďalší vývoj predchádzajúcej generácie. Skladá sa zo 108 článkov. Celková kapacita akumulátora je 28,6 kWh. Tá vedie k výraznému zvýšeniu dojazdu na úrovni približne 100 kilometrov. Z dôvodu vysokej výkonovej hustoty disponuje vysokonapäťový akumulátor vnútorným chladením. Prevádzkovú teplotu tak možno regulovať prostredníctvom teplotného manažmentu nezávisle od klimatizovania interiéru. Okrem dlhodobej prevádzky v horúcich a studených krajinách sa tým umožňuje aj rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom. Dokonca aj prázdny akumulátor možno s voliteľnou jednosmernou nabíjačkou s výkonom 60 kW úplne nabiť približne za 30 minút. Na nabíjanie prostredníctvom domácej siete so striedavým prúdom je sériovo na palube nabíjačka s výkonom 3,7 kW, na želanie sa dodáva nabíjačka s výkonom 11 kW určená na trojfázové nabíjanie na nabíjacej skrinke.

Usporiadanie akumulátora vo vozidle prináša v porovnaní s predchodcom výhody do každodenného jazdenia: v batožinovom priestore sa už nenachádza žiaden schodík a po novom je v batožinovom priestore k dispozícii prepájací otvor na zväčšenie odkladacieho priestoru. K väčšiemu batožinovému priestoru prispieva aj zadná náprava, ktorá je v porovnaní s ostatnými luxusnými, športovými autami Mercedes-Benz S umiestnená o 27 milimetrov nižšie. Mimoriadne plochá nádrž (obsah: 67 litrov) pod zadnými sedadlami zabezpečuje vysoký komfort nastaviteľných zadných sedadiel.

Celkovo je pocit z jazdy výrazne elektrickejší. Vzhľadom na elektrický dojazd, ktorý narástol na približne 100 kilometrov, môžu vodiči prejsť každodenné trasy prevažne čisto elektricky. Vďaka rekuperácii sa pri spomaľovaní alebo jazde z kopca získava z kinetickej energie elektrická energia. V spojení s hydraulickými brzdami sa zlepšila aj rekuperácia. Jej výkon je až 120 kW. Inteligentná prevádzková stratégia na báze trasy sa snaží predvídať, kedy a na ktorých trasách je použitie elektrického jazdného režimu najzmysluplnejšie. Okrem iného berie do úvahy aj kartografické dáta, topografiu, predpisy upravujúce rýchlosť jazdy a dopravnú situáciu na celej naplánovanej trase. Ak chce vodič sám ovplyvňovať rekuperačný výkon, môže ho meniť vo všetkých jazdných programoch okrem programu ŠPORT prostredníctvom radiacich páčok za volantom v troch rôznych stupňoch. V programe D zažije vodič napríklad tzv. One Pedal Feeling: keď zloží nohu z plynového pedálu, vozidlo začne spomaľovať čisto elektricky natoľko intenzívne, že často si vystačí úplne bez hydraulickej nožnej brzdy.

Prevádzková stratégia komunikuje so snímačmi asistenčných systémov a vodiča tak efektívne podporuje v mnohých jazdných situáciách. Na dlhších trasách sa tak pri jazde v mestských oblastiach uprednostňuje jazda na elektrinu. Na základe predošlých skúseností sa počet jazdných programov znížil.

Keďže táto Trieda S disponuje elektrickým kúrením, ako aj elektrickým kompresorom na chladivo, ďalšou výhodou technológie dobíjania zo siete je možnosť predklimatizovania vnútorného priestoru vozidla, či už v lete alebo v zime. Elektromotor poskytuje spaľovaciemu motoru pri príslušnej požiadavke na výkon ďalšie zvýšenie výkonu, vďaka čomu sú luxusné, športové autá Mercedes-Benz S s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete vyrovnajú modelu so špičkovou motorizáciou. Charakteristickou vlastnosťou tejto verzie je maximálny systémový krútiaci moment na úrovni 750 Nm.

Luxusné, športové autá Mercedes-Benz S s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete budú k dispozícii v rôznych výkonnostných stupňoch a rázvoroch, s náhonom na zadné kolesá alebo ako 4MATIC, ako vozidlo s ľavostranným a pravostranným riadením.

S 20 000 zákazníkmi na celom svete boli prvé luxusné, športové autá Mercedes-Benz S 400 HYBRID konštrukčného radu 221 dostupné od roku 2009 v sériovej výrobe nielen technickým úspechom. V cykle NEDC (kombinovane) si vystačila s iba 6,3 litrami paliva na 100 kilometrov. Množstvo vyprodukovaných emisií CO2 na úrovni 147 gramov na kilometer bolo najlepšou hodnotou v tomto segmente vozidiel. Tieto príkladné hodnoty sú spojené so suverénnym výkonovým potenciálom: benzínový motor dosahuje výkon 225 kW/306 k – ku ktorým sa ešte pridáva elektrických 20 kW/27 k elektromotora. Spaľovací motor dosahuje krútiaci moment 370 Nm a elektromotor ďalších 250 Nm. Pri modeli S 300 BlueTEC HYBRID skombinovala značka Mercedes-Benz v roku 2013 2,2-litrový štvorvalcový dieselový motor s výkonom 150 kW/204 k s výkonným hybridným modulom s výkonom 20 kW/27 k. Maximálny krútiaci moment spaľovacieho motora na úrovni 500 Nm sa spája s maximálnym krútiacim momentom elektromotora 250 Nm.

Ďalší míľnik predstavuje v roku 2014 model Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID, ktorý bol neskôr premenovaný na S 500 e. Ponúka systémový výkon 325 kW a krútiaci moment 650 Nm, z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 5,2 sekundy a čisto elektricky dokáže prejsť 33 km. Certifikovaná spotreba má hodnotu 2,8 litra/100 km, čo zodpovedá emisiám s hodnotou 65 g CO2/km. Kľúčovými prvkami tohto pôsobivého výkonu sú motor V6 biturbo a inteligentný hybridný pohon. Jeho nový vysokovoltový lítium-iónový akumulátor s kapacitou energie na úrovni 8,7 kWh možno externe nabíjať prostredníctvom nabíjacej zásuvky nachádzajúcej sa vpravo na zadnom nárazníku.

V roku 2019 nasledovala s modernizáciou modelu konštrukčného radu 222 ďalšia generácia pohonu dobíjateľného zo siete s elektrickým dojazdom na úrovni 50 km a elektrickým jazdným výkonom 90 kW. Napriek zväčšenému dojazdu narástol objem batožinového priestoru o 15 litrov, pričom výkon nabíjania sa zvýšil z 3,7 kW na 7,2 kW.


Šéf dizajnu Ferrari popisuje model SF90 Spider (video)30. November 2020

Automobilka Ferrari zverejnila video so šéfom dizajnu luxusných, športových automobilov Ferrari Flavio Manzonim, kde vysvetľuje dizajn nového modelu Ferrari SF90 Spider. Aby ste skutočne porozumeli novému modelu Ferrari, je dobré poučiť sa so zámermi jeho dizajnéra.

Flavio Manzoni má pomerne veľké meno, pokiaľ ide o dizajn automobilov. Zodpovedá za dizajn tých najkrajších, luxusných, športových automobilov Ferrari, vrátane Ferrari FF, F12 Berlinetta, 458 Speciale, LaFerrari, California T, 488, 812 Superfast, Portofino, Monza SP1, SF90, etc. Manozoni bol tiež v minulosti vedúcim dizajnu v spoločnosti VW, kde pracoval na nových modeloch Volkswagen Scirocco, Golf a UP!.

Vypočuť si vysvetlenie dizajnu modelu Ferrari SF90 Spider je veľmi vzácnou príležitosťou. Len veľmi ojedinele môžu zákazníci vidieť ako dizajnér podrobne vysvetľuje svoj návrh, obzvlášť v takomto prípade, keď ide o luxusné, športové auto Ferrari.

V prípade Ferrari SF90 Spider Manzoni venuje veľa času vysvetleniu, ako sú integrované všetky aerodynamické prvky. Na prvý pohľad vidíme krásne, luxusné, športové auto Ferrari, teraz si ale môžeme počuť vysvetlenie, čo sa skrýva pod kožou tohto superšportu.

Koncentrácia na krásu spolu s výkonom dáva luxusným, športovým automobilom Ferrari náskok pred konkurenciou. V čele s dizajnérom Manzonim sa dá predpokladať, že luxusné, športové autá Ferrari zostanú aj naďalej krásne a účelné.

zdroj: motor1.com


Bugatti Chiron Les Légendes du Ciel má cenu 2.88 mil. EUR29. November 2020

Špeciálna edícia Bugatti Chiron Les Légendes du Ciel oslavuje úspech značky Bugatti v leteckom priemysle a pretekoch zo začiatku 20. storočia. Luxusné, športové autá Bugatti Chiron Les Légendes du Ciel pôjdu do predaja v obmedzenej sérii 20 kusov, každé za cenu 2.88 milióna EUR.

Bugatti Chiron Les Légendes du Ciel má karosériu v matne šedej farbe, ktorú Bugatti označuje Gris Serpent a celé telo ohraničuje biely pruh. Modrá, biela a červená farba francúzskej trikolóry sa objavuje na bočných prahoch za prednými blatníkmi. Predná maska má lesklú čiernu farbu povrchu a je v dizajne tenkých pruhov. Koncovky výfukov sú vytlačené na 3D tlačiarni a sú tak odolné voči vysokým teplotám.

Logo leteckého motora s vrtuľou sa objavuje na predných blatníkoch, opierkach hlavy a na hliníkovej časti stredovej konzole. Pri otvorení dverí tohto luxusného, športového auta sa na zemi objaví špeciálne logo modelu. Rovnaký znak je aj na prahoch dverí z lešteného hliníku. Interiér je vyrobený z kože Gaucho vo svetlej farbe. Panely dverí obsahujú náčrt lietadla Nieuport 17 a pretekárskeho auta Bugatti Type 13. Zákazníci si môžu voliteľne objednať komfortné sedadlá a dvojplášťovú strechu Sky View.

Luxusné, športové autá Bugatti Chiron Les Légendes du Ciel majú pod kapotou motor W16 o objeme 8.0 litra z modelu Chiron Sport. Výkon modelu je 1.500 HP a krútiaci moment 1.600 Nm.

Šéf Bugatti Stephan Winkelmann k Bugatti Chiron Les Légendes du Ciel povedal: ´´Veľa úspešných súťažných jazdcov Bugatti, ako Albert Divo, Robert Benoist alebo Bartolomeo Meo Costantini lietali pre francúzske letectvo, pričom francúzska letecká legenda Roland Garros súkromne riadil Bugatti Type 18, aby bol rýchly na ceste a aj vo vzduchu.´´

Obvykle sa Bugatti považuje len za výrobcu luxusných, športových automobilov. V minulosti však Bugatti pomerne dlho dodávalo aj motory pre letecký priemysel. V roku 1937 dokonca Ettore Bugatti pracoval na kompletnom lietadle, s ktorým chcel prekonať rýchlostný rekord. Začiatok druhej svetovej vojny však celý projekt zastavil.

zdroj: motor1.com


Luxusné, športové autá Rolls-Royce dostanú neónové farby28. November 2020

Automobilka Rolls-Royce ponúka svoje luxusné, športové autá s balíkom Black Badge. Nenechajte sa zmiasť, Rolls-Royce teraz túto ponuku rozširuje o nové farby Neon Nights, ktoré sa prvýkrát pripojí k výbave Black Badge.

Farebná paleta Neon Nights je k dispozícii pre luxusné, športové autá Rolls-Royce Dawn, Wraith a Cullinan Black Badge. Rada nadväzuje na veľmi úspešnú pastelovú farbu z minulého roka. Nová rada Neon Nights obsahuje tri jedinečné odtiene, každý inšpirovaný prírodou.

Farba Lime Rock Green zobrazená na luxusnom, športovom aute Rolls-Royce Wraith čerpá inšpiráciu z austrálskej zelenej rosničky, ktorá nesie podobný odtieň zelenej. Eagle Rock Red  na Rolls-Royce Down napodobňuje vždy zelený strom pôvodom z Havaja. Mirabeau Blue na luxusnom, športovom SUV Rolls-Royce Cullinan pochádza z exotického motýľa pôvodom z strednej a južnej Ameriky.

Rolls-Royce k novým farbám povedal: ´´Neon Nights je živá trilógia pre luxusné, športové autá Rolls-Royce Black Badges, ktorá pochádza z prírody. Nové farby sú na zákazku aplikované na Black Badge pre modelové rady Wraith, Dawn a Cullinan- tmavšie a ostrejšie enfants terribles rodiny Rolls-Royce.´´

Všetky tri luxusné, športové autá Rolls-Royce dostávajú zodpovedajúce interiérové doplnky, ktoré ladia s pestrofarebným exteriérom. Ozdoba ´´Technical Fiber´´ nesie jedinečný osvetlený akcent na palubnej doske na strane spolujazdca. Model Wraith a Dawn na obrázkoch prezentuje dve farebné možnosti kože: Artic White a Scivaro Grey.

Zákazníci, ktorí majú o špeciálne farby záujem, sa musia poponáhľať. Farby Neon Nights sú k dispozícii primárne v USA pre Rolls-Royce Motor Cars v Kalifornii. Rolls-Royce každopádne potvrdil, že zákazníci z iných kútov sveta dostanú možnosť objednať si luxusné, športové auto Rolls-Royce aj s neónovými farbami, každopádne každá farba bude obmedzená len na tri vozidlá.

zdroj: motor1.com


Nástupca Lamborghini Aventador dostane atmosférický motor V1227. November 2020

V dobe znižovania emisii to majú luxusné, športové autá s motorom V12 veľmi zložité. Zdá sa ale, že napr. Lamborghini má plán, ako vo svojich modeloch udržať motor V12, aj napriek prísnejším emisným limitom.

Technický šéf Lamborghini Maurizio Reggiani pre Car and Driver sa k celej veci vyjadril pri debute luxusného, športového auta Lamborghini Huracan STO. Ten má pod kapotou atmosférický motor V10. Vrcholný motor ktorý Lamborghini ponúka, je atmosférický motor V12 o objeme 6.5 litra, ktorý v luxusných, športových automobiloch Lamborghini Aventador SVJ generuje výkon 770 HP.

Informácie od Reggianiho nie sú oficiálne potvrdenou správou Lamborghini, každopádne technický šéf potvrdil pokračovanie motora V12. Z jeho pohľadu je zásadné zachovať charakter vlajkovej lode Lamborghini.

Nie je všetko ale zostane rovnaké. Emisné predpisy budú vyžadovať zmenu, ktorú prinesie mierne hybridný systém. Podobný systém už využívajú vzácne luxusné, športové autá Lamborghini Sian, ktoré vychádzajú z modelu Aventador. Systém kombinuje motor V12 s 48 voltovým hybridným systémom.

Luxusné, športové autá Lamborghini Aventador boli predstavené už v roku 2010 a špeciálne edície ako Sian alebo SVJ naznačujú koniec predajného cyklu. Nová generácia Lamborghini Aventador by sa do predaja mala dostať v roku 2022 alebo najneskôr v roku 2024.

zdroj: motor1.com