Novinky
Bentley Continental GT s novými farebnými možnosťami4. Júl 2020
Luxusné, športové autá Bentley Continental GT prichádza s modelovým rokom 2021 s rozšírenou možnosťou farebných kombinácii. Nové farby Virdian, Patina a Snow Quarz rozširujú palety farieb až na 62 typov, čím sa zvyšuje počet individualizácii na viac ako 10 miliárd.
Farba Virdian je podľa Bentley moderným poňatím klasickej britskej Racing Green, ktorú vylepšuje smaragdový metalický odtieň inšpirovaný konceptom luxusného, športového auta Bentley EXP10 Speed 6. Farba sa dodáva s hlbokou achátovou zelenou a svetlo zeleno- modrými tónmi, ako aj malými škvrnami jantáru a zlata.
Farba Patina oproti tomu miesi šampanské a hodváb a je inšpirovaná krásnou atmosférou a aurou leštených kovov. Farba má krémový základ s malým náznakom zelene. Snehový krém je v podstate biely s trojicou vrstiev perleťovej farby.
Spolu s novými farbami získajú luxusné, športové autá Bentley Continental GT Coupe aj veľkú panoramatickú strechu. V minulosti bola táto možnosť vyhradená len pre verziu s motorom W12. Teraz sa ponuka rozšírila aj na motor V8.
Luxusné, športové autá Bentley Continental GT získajú štandardne revidovaný tvar a profil volantu. Ten bude mať po novom aj kapacitné snímanie, ktoré umožňuje modelu vedieť, čo držíte volant alebo nie. To je základný predpoklad pre poloautonómne asistenčné systémy šoférovania.
zdroj: motor1.com
Mercedes-AMG GT R je nový Safety Car F13. Júl 2020
Pre fanúšikov Majstrovstiev sveta FIA Formula 1 je známy pohľad: Pri nehode na trati alebo v zlých poveternostných podmienkach vedie luxusné, športové auto Mercedes-AMG bezpečne pole vozidiel F1. Takto to bolo 25 rokov. A Bernd Mayländer je už 20 rokov za volantom oficiálneho vozidla FIA F1 Safety car. Dokonca aj farebná schéma automobilu zostala rovnaká so striebornou farbou a čiernym dekorom. V sezóne 2020 sa však veľa líši: s výkonom 430 kW (585 k) Mercedes-AMG GT R (kombinovaná spotreba paliva 12,4 l /100 km, kombinované emisie CO2 284 – 282 g / km) [1] nastúpi na pretekársku dráhu 2. júla 2020 s novým vzhľadom. Bezpečnostné vozidlo tak výrazne podporuje kampaň Formuly 1 „WeRaceAsOne“ tým, že ukazuje kľúčový vizuál dúhy na bokoch a na kapote. Pozoruhodný dizajn symbolizuje športový záväzok pre rozmanitosť a integráciu.
Formula 1 sa tento víkend sa v Rakúsku vráti na štart a využije túto príležitosť na poďakovanie ľuďom na celom svete za ich silu a pružnosť v boji proti globálnej pandémii COVID-19. Šport tiež preukáže svoju jednotu v boji proti rasizmu a potvrdí svoj záväzok urobiť viac v boji proti nerovnosti vo Formule 1.
Na znak tohto záväzku budú na všetkých vozidlách Formule 1 a okolo celej pretekárskej dráhy dúhové symboly a hashtag #WeRaceAsOne. Dúha bola vybraná, pretože sa stala symbolom, ktorý sa medzinárodne používa na spájanie spoločenstiev.
Okrem kampane „WeRaceAsOne“ bude heslo „Drive safely“ (Jazdiť bezpečne) na kapote oficiálneho vozidla FIA F1 Safety Car, ktoré má osloviť fanúšikov sledujúcich preteky v televízii alebo prostredníctvom priameho prenosu, a upozorniť ich na to, aby vždy jazdili bezpečne a ohľaduplne. Okrem toho „služobné vozidlo“ Bernda Mayländera tiež používa hashtag #PurposeDriven propagujúci záväzok FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) v oblasti bezpečnosti, trvalej udržateľnosti, rodovej rovnosti a rozmanitosti, a to aj prostredníctvom akcie FIA pre bezpečnosť na cestách s jeho uvedením na streche vozidla a dverách batožinového priestoru.
Z technickej perspektívy zostame oficiálne vozidlo FIA F1 Safety car nezmenené: koncept umiestnenia motoru v strede prednej časti s prevodovkou transaxle, výkonný 4,0-litrový biturbo motor V8, vynikajúci podvozok, sofistikovaná aktívna aerodynamika a inteligentná ľahká konštrukcia tvoria základ obzvlášť vysokej dynamiky jazdy. Na palube je voliteľný balík AMG Track Package so systémom ochrany proti prevráteniu a keramickým vysokovýkonným kompozitným brzdovým systémom. Vďaka tomu luxusné, športové auto Mercedes- AMG GT R prináša optimálne predpoklady pre náročnú prácu v kráľovskej kategórii motoristického športu. Požiadavky FIA pre oficiálne vozidlo FIA F1 Safety Car sú vysoké. Musí udržať minimálnu rýchlosť, aby sa pneumatiky a brzdy vozidiel F1 príliš neochladili a aby sa motory neprehriali. S maximálnou rýchlosťou 318 km / h a šprintom z nuly do 100 km/h za 3,6 sekundy je všetko pre AMG GT R jednoduchou úlohou.
Okrem toho je luxusné, športové auto Mercedes-AMG C 63 S kombi (kombinovaná spotreba paliva 10,0 – 9,3 l / 100 km, kombinované emisie CO2 229 – 214 g / km) ako oficiálne vozidlo FIA F1 Medical Car Majstrovstiev sveta FIA Formula 1 učený pre rýchlu pohotovostnú starostlivosť. Teraz má nový dizajn.
Audi naznačilo možnosť výroby športového Audi RS Q52. Júl 2020
Informácie o možnom luxusnom, športovom aute Audi RS Q5 sa šíria už od roku 2015, kedy prišiel do predaja nový model. Teraz v polovici predajného cyklu, keď Audi ukázalo nový facelift, zostáva stále na vrchole Audi SQ5.
Tento stav by ale nemusel trvať dlho, keďže hovorca Audi pri otázke na luxusné, športové auto Audi RS Q5 odpovedal takto: ´´Je vzrušujúce vidieť niečo také, ale nie je to téma, do ktorej sa môžeme ponoriť.´´ Inými slovami, nehovorí nie a ani áno. Keby sme trochu špekulovali a čítali medzi riadkami, dalo by sa povedať, že sa to stane, ale možno to nebude hneď.
Pokiaľ ide o luxusné, športové autá Audi RS Q5, prichádza do úvahy termín predaja v roku 2021. Pod kapotou by sa určite objavil rovnaký twin-turbo motor V6 o objeme 2.9 litra, ktorý je aj v Audi RS5 a ktorý generuje výkon 444 HP a krútiaci moment 600 Nm.
Po spustení predaja Audi Q3 Sportback môže Audi plánovať podobný, športovejší model aj pre Audi Q5. Nové Audi Q5 Sportback by malo prísť do predaja už koncom tohto roka a bolo by logické, keby dostalo aj verziu SQ5 a RS Q5. Audi by tak uzatvorilo celú modelovú radu športových crossoverov, ktorá by začínala malým Audi SQ2 a končila luxusným, športovým SUV Audi RS Q8.
zdroj: motor1.com
Le Mansory je divokejšia podoba Ford GT1. Júl 2020
Mansory pripravil balíček pre luxusné, športové autá Ford GT, ktorý nesie označenie Le Mansory. Ten je už tradične pomerne divoký, pričom Mansory sa rozhodlo poslať do predaja len trojicu týchto superšportov.
Mansory prichádza s balíčkom, ktorý je viac ako len nová karoséria. Nový systém riadenia motora ponúka výkon 700 HP a krútiaci moment 840 Nm. Štandardne majú luxusné, športové autá Ford GT výkon 647 HP a krútiaci moment 746 Nm. Mansory oznámilo, že vyšší výkon a lepšia aerodynamika zvýšili aj maximálnu rýchlosť až na 354 km/h.
Všetky nové časti karosérie sú z uhlíkových vlákien, pričom blatníky sú rozšírené o 5 cm. Dizajn prináša veľké množstvo hrán, pričom model si stále ponecháva obecnú estetiku luxusných, športových automobilov Ford GT.
Luxusné, športové autá Le Mansory majú špeciálnu farbu Bleurion Race, pričom špeciálny je aj dizajn samotného karbónu. Miesto klasického páru výfukov má model od Mansory trojicu výfukov. Súčasťou balíčka sú nové LED svetlá. Superšport Le Mansory jazdí na 21´´ originál kolesách Mansory, ktoré s obuté do vysokovýkonných pneumatík Continental Sport Contact6.
zdroj: motor1.com
Audi RS6-R od ABT ukazuje svoj potenciál (video)30. Jún 2020
Úpravca luxusných, športových automobilov ABT Sportline predstavil svoj balíček Audi RS6-R. Model prináša upravený výkon biturbo motora V8 o objeme 4.0 litra, ktorý generuje výkon 730 HP a krútiaci moment 920 Nm. S vyšším výkonom dokáže tento kombík zrýchliť z 0-100 km/h za 3.2 sekundy a má maximálnu rýchlosť 320 km/h.
Video od Auditography na YouTube ukazuje podrobný pohľad na toto luxusné, športové auto, pričom kanál tiež urobil vlastné výkonové testy a v podstate potvrdil hodnoty udané nemeckým úpravcom ABT.
ABT pustilo do predaja len 125 kusov luxusného, športového auta Audi RS6-R. Celá sada úprav ABT pre Audi RS6 Avant vyjde na 69.900 EUR.
zdroj: motor1.com
Spolupráca Mercedes-Benz a NVIDIA pre budúce vozidlá29. Jún 2020
Mercedes-Benz, jeden z najväčších výrobcov prémiových, luxusných, športových automobilov a spoločnosť NVIDIA, popredný svetový poskytovateľ technológie GPU-accelerated computing (výpočty akcelerované grafickým procesorom), zamýšľajú spoluprácu pri vývoji revolučného počítačového systému integrovaného vo vozidle ako aj pri vývoji výpočtovej infraštruktúry pre umelú inteligenciu (AI computing). Od roku 2024 má byť nová technológia implementovaná do všetkých konštrukčných radov Mercedes-Benz, aby mohli byť vozidlá novej generácie vybavené automatizovanými jazdnými funkciami, ktoré možno priebežne aktualizovať.
Cieľom plánovanej spolupráce je vyvinúť jednu z najinteligentnejších a najpokrokovejších výpočtových architektúr v automobilovom priemysle pre všetky konštrukčné rady Mercedes-Benz.
Nová softvérovo definovaná architektúra je založená na platforme NVIDIA DRIVE™ a bude štandardom vo všetkých budúcich luxusných, športových automobiloch značky Mercedes-Benz, aby umožnila automatizované jazdné funkcie. Jedným z cieľov tejto technológie je, aby vozidlá na pravidelných trasách jazdili automatizovane. Okrem toho ponúkne množstvo ďalších aplikácií v oblasti bezpečnosti a komfortu. Myšlienka: zákazníci si môžu počas celého životného cyklu vozidla kupovať a pridávať softvérové aplikácie a predplatené služby prostredníctvom bezdrôtových aktualizácii.
Jensen Huang, zakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti NVIDIA: „Sme veľmi radi, že môžeme spolupracovať s Mercedes-Benz. Vzhľadom na jeho dlhoročnú históriu v inovovaní a našu doterajšiu spoluprácu je pre nás Mercedes-Benz dokonalým partnerom. Po dlhých rozhovoroch s Ola Källeniusom a jeho tímom vysvitlo, že máme spoločnú víziu automobilu budúcnosti. Spoločne chceme priniesť revolúciu vlastnenia vozidla počas jeho životného cyklu, a to tak, že softvér vozidla bude možné priebežne aktualizovať prostredníctvom bezdrôtových aktualizácií. Každé budúce luxusné, športové auto Mercedes-Benz so systémom NVIDIA DRIVE bude disponovať mnohými softvérovými nástrojmi a nástrojmi umelej inteligencie, ktoré budú môcť vozidlo priebežne rozvíjať a vylepšovať.“
Ola Källenius, predseda predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG: „Tešíme sa, že môžeme ďalej rozširovať našu spoluprácu so spoločnosťou NVIDIA. S Jensenom sme sa dlho rozprávali o cieľoch a potenciáloch ďalšej generácie výpočtovej architektúry. Nová platforma bude efektívnym, centralizovaným a softvérovo definovaným systémom našich budúcich konštrukčných radov Mercedes-Benz. Výpočtová architektúra umelej inteligencie spoločnosti NVIDIA nám má pomôcť urýchliť cestu k autonómnemu jazdeniu. Nové funkcie a aktualizácie si bude možné stiahnuť z cloudu. Týmto spôsobom chceme neustále udržiavať bezpečnostné systémy na najnovšej úrovni a tým pádom aj zvyšovať hodnotu vozidla.“
O automatizované jazdné funkcie v budúcich vozidlách značky Mercedes-Benz sa má starať platforma NVIDIA DRIVE ďalšej generácie. Systém na čipe (SoC) s názvom Orin je založený na nedávno predstavenej architektúre NVIDIA Ampere-Supercomputing. Platforma NVIDIA DRIVE zahŕňa kompletný balík systémových softvérov, ktorý bol špeciálne vyvinutý na účely automatizovaného riadenia prostredníctvom aplikácii s umelou inteligenciou. NVIDIA a Mercedes-Benz chcú spolu vyvinúť aplikácie s umelou inteligenciou a automatizované funkcie, ktoré by zahŕňali SAE úrovne 2 a 3, ako aj funkcie automatizovaného parkovania (až po úroveň 4).
Nové systémy sa budú zameriavať na bezpečnosť. S rozvojom technológie a ak bude k dispozícii vhodný právny rámec, by každé vozidlo mohlo získavať nové funkcie automatizovaného jazdenia prostredníctvom bezdrôtových aktualizácií. K dispozícii budú aj bezpečnostné a komfortné funkcie.
Obe spoločnosti chcú využívať infraštruktúrne riešenia platformy NVIDIA DRIVE, aby sa umožnil vývoj založený na údajoch, ako aj využívanie tzv. hlbokých neurónových sietí. Tým by sa mali splniť požiadavky jednotlivých regiónov a prevádzkových oblastí, v ktorých budú vozidlá k dispozícii.
Bentley Mulsanne skončilo, vlajkovou loďou sa stáva Flying Spur28. Jún 2020
Výroba Bentley Mulsanne skončila, novou vlajkovou loďou sa stávajú luxusné, športové autá Bentley Flying Spur. Bentley nehovorí nič o novom Mulsanne, keďže budúcnosť modelu zostáva prísne stráženým tajomstvom.
Posledné luxusné, športové auto Bentley Mulsanne vydanie 6.75 od Mulliner má exteriér v dvojfarebnej kombinácii Rose Gold a Tunsten. Model bude dodaný zákazníkovi do Ameriky.
Bentley Mulsanne debutovalo už v roku 2009 na Pebble Beach Concours d´
Elegance. Od tej doby Bentley predalo 7.300 kusov tohto luxusného, športového auta. Okrem bežného modelu prišla automobilka v roku 2012 aj verziu Mulliner Driving Specification, ktorá mala ešte lepšie vybavenie, vrátane veľkého strešného okna alebo chladenia fliaš. Verzia Speed debutovala v roku 2015, pričom pod kapotou sa ukrýval legendárny motor V8 o objeme 6.75 litra. Ten ponúkal výkon 530 HP a krútiaci moment 1100 Nm.
V roku 2016 sa luxusné, športové autá Bentley Mulsanne predstavili v drobnom facelifte, ktorý obsahoval širšiu mriežku, upravené svetlá, vylepšený interiér a nový informačný systém. Bentley tiež prišlo s verziou s dlhým rázvorom, ktorá ponúkla ešte viac miesta pre cestujúcich vzadu.
Na oslavu ukončenia výroby predstavilo v tomto roku Bentley záverečnú edíciu 6.75 Mulliner, ktorá bola limitovaná len na 30 kusov. Základom sa stal model Speed.
Koniec modelu Mulsanne tiež znamená smrť pre legendárny motor Bentley V8 o objeme 6.75 litra, ktorý začal svoju púť už v roku 1959. Pôvodná verzia mala výkon len 180 HP. Posledná verzia, ktorá bola použitá na luxusné, športové autá Bentley Mulsanne generovala výkon 530 HP.
zdroj: motor1.com
Bugatti údajne plánuje jednorazový kabriolet Chiron27. Jún 2020
Podľa informácii z TheSupercarBlog automobilka Bugatti údajne pripravuje jednorazové, luxusné, športové auto Bugatti Chiron kabriolet. Podrobnosti o exkluzívnom vozidle sú veľmi vzácne, ale cena by mala byť asi 10 miliónov EUR bez DPH.
Bugatti sa už tradične nevyjadruje k svojim novým, luxusným, športovým autám, každopádne model s otvorenou strechou by nebol novinkou. Model Bugatti Veyron v minulosti Bugatti ponúklo aj vo verzii roadster, keď ponúklo Bugatti Veyron Grand Sport. Vtedy ale nešlo o jednorazový model, ale určitú sériu vozidiel.
Vyjadrenie Bugatti o otvorenosti k požiadavkám zákazníkom naznačujú, že luxusné, športové autá Bugatti Chiron roadster by sa do predaja mohli dostať. Nemuselo by ale ísť úplne o jednorazový model, ale menšiu sériu, ktorú by limitovala vysoká cena. Otvorená verzia Bugatti Chiron by mohla byť niečím zvláštna, nemuselo by ísť o klasický roadster, ale možnosťou je aj verzia Speedster alebo Barchetta.
Otvorená verzia Bugatti Chiron by určite výborne zapadla do portfólia tejto modelovej rady, keďže Bugatti od roku 2016 (kedy sa predstavil model Chiron) predstavilo aj ďalšie luxusné, športové autá odvodené od modelu Chiron. Išlo o verzie Bugatti Chiron Pur Sport, Super Sport 300+ alebo exkluzívne verzie Bugatti Divo a Centodienci.
zdroj: motor1.com
ABT upravil športové Audi A6 Allroad26. Jún 2020
ABT v posledné dobe chrlí veľa úprav pre luxusné, športové autá Audi, pričom bokom nezostalo ani aktuálne Audi A6 Allroad.
ABT vyladil najsilnejšie benzínové a dieselové verzie Audi A6 Allorad. Najsilnejšia verzia Audi A6 Allroad 55 TFSI, ktorá má pod kapotou preplňovaný benzínový motor V6 o objeme 3.0 litra. Ten štandardne ponúka výkon 340 HP, pričom ABT toto luxusné, športové auto vylepšil až na výkon 408 HP. Vylepšenie vychádza z nového softwaru.
Pokiaľ ide o diesel, ten štandardne ponúka vo verzii Audi A6 Allroad 55 TDI výkon 349 HP. Vďaka ABT vzrástol výkon na 384 HP a krútiaci moment zo 700 Nm na 760 Nm. Model 50 TDI vďaka novému softwaru dostal o 44 HP, resp. 50 Nm viac. Pokiaľ je to obecne možné, ABT ponúka pre tieto luxusné, športové autá aj systém Sounds Control, ktorý vylepší okrem výkonu aj zvuk.
Okrem vylepšeného výkonu ponúka ABT pre luxusné, športové autá Audi A6 Allroad dvojicu originál diskov ABT FR alebo GR vo veľkosti 20 a 21 palcov. K dispozícii sú aj malé úpravy interiéru, vrátane start-stop tlačidla a krytu riadiacej páky z uhlíkových vlákien. V ponuke ABT sú aj integrované vstupné svetlá, ktoré premietnu logo ABT na zem.
zdroj: motor1.com
Nový dizajn a zlepšená aerodynamika Mercedesu-AMG E 63 4MATIC+25. Jún 2020
Luxusné, športové autá Mercedes-Benz E so sofistikovanými motorizáciami patria už od roku 1986 k ústredným modelom, ktoré tvoria jadro značky Mercedes-AMG. V najnovšej generácii sa športová dynamika jazdy vysokovýkonných modelov z Affalterbachu kombinuje s oveľa väčším komfortom a spája sa s rozsiahlou modernizáciou dizajnu. Spolu s plochšími svetlometmi s technológiou MULTIBEAM LED, zvýraznenými podbehmi kolies typickými pre tento model a so zaoblenou kapotou motora s charakteristickými prelismi vzniká úplne nový a výrazne dynamickejší vzhľad. Proporcie celého vozidla výrazne ovplyvňuje aj spojler predného nárazníka s dizajnom krídla prúdového lietadla s troma otvormi na prívod vzduchu a predný rozdeľovač prúdenia. Tieto prvky znižujú vztlak na prednej náprave. Interiér dostal širokouhlý kokpit, nový volant AMG Performance a infotainment MBUX s funkciami a ukazovateľmi špecifickými pre vozidlá AMG zvýrazňujú príslušnosť k rodine AMG.
Za nový vzhľad vďačia luxusné, športové autá Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ (spotreba paliva 11,9 — 11,6 l/100 km, emisie CO2 273 — 265 g/km), vo veľkej miere jeho technickej využiteľnosti. Vonkajšie otvory na prívod vzduchu s dizajnom krídla prúdového lietadla sú nielen mimoriadne veľké, ale zároveň smerujú vzduch aj pomocou dvoch priečnych lamiel presne tam, kde je potrebný, čím pre 4,0-litrový motor V8 biturbo a chladenie plniaceho vzduchu zabezpečujú optimálny prietok vzduchu.
Nové aerodynamicky optimalizované 19-palcové originál disky Mercedes-AMG z ľahkej zliatiny s 10-lúčovým dizajnom sú na želanie dostupné v matnej čiernej alebo vysoko lesklej titánovej sivej farbe a celkovému vzhľadu dodávajú svieže akcenty. Model S sériovo jazdí na nových 20-palcových diskoch z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov. Ako nové farby karosérie sú na výber grafitová sivá metalíza, strieborná high-tech metalíza a briliantová modrá magno, ktorá bola doteraz vyhradená pre rodinu luxusných, športových automobilov AMG GT.
Interiéru dominuje aj nový volant AMG Performance, ktorý vyniká vďaka výraznému dizajnu zdvojených ramien, plynulo zakomponovaným dotykovým plochám, pre motoristický šport typickým dole splošteným vencom, či kapacitným senzorom sledujúcim zloženie rúk z volantu. Pomocou hliníkových radiacich páčok za vencom volantu možno ručne radiť jednotlivé stupne prevodovky AMG SPEEDSHIFT MCT 9G. Na stredovej konzole sa nachádza ovládací prvok špecifický pre AMG s prídavnými prepínačmi, pomocou ktorých možno ovládať jazdné programy, hlasitosť médií, 3-stupňový systém ESP®, manuálny režim prevodovky, adaptívne nastaviteľné tlmenie, voliteľnú výfukovú sústavu AMG Performance, funkciu ECO štart – stop a cúvaciu kameru.
Výnimočný 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo má v modeli E 63 S 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 11,9 — 11,6 l/100 km; kombinované emisie CO2 273 — 267 g/km) výkon 450 kW (612 k) a dosahuje maximálny krútiaci moment na úrovni 850 Nm. Základný model Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 11,8 — 11,6 l/100 km; kombinované emisie CO2 270 — 265 g/km) dosahuje výkon 420 kW (571 k) a krútiaci moment 750 Nm. Šprint z 0 na 100 km/h absolvuje sedan vo variante S za 3,4 sekundy a ako základný variant za 3,5 sekundy. Hodnoty pre kombi sú 3,5 sekundy (variant S), respektíve 3,6 sekundy (základný variant). Na optimálne zlepšenie výkonu a odozvy štvorlitrového motora AMG V8 sú obe turbodúchadlá technicky vyhotovené ako dvojprúdové (Twin-Scroll). Ak vodič zvolil jazdný program Komfort, odpájanie valcov je k dispozícii v širokom rozsahu od 1 000 do 3 250 ot./min. Variant S je ako prvý v tomto segmente vybavený dynamicky riadenými uloženiami motora. Deväťstupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT je špeciálne prispôsobená požiadavkám vysokovýkonných modelov. Jej softvér sa stará o extrémne krátke časy preradenia a rýchle viacnásobné podradenia s funkciou medziplynu pre emocionálny zážitok z radenia. Mokrá viackotúčová rozjazdová spojka nahrádza menič krútiaceho momentu.
Agilnosť a mimoriadne rýchle prejazdy zákrutami nových modelov sú aj výsledkom podvozku AMG RIDE CONTROL+ s trojkomorovým vzduchovým pružením a adaptívnym vzduchovým tlmením ADS+ (Adaptive Damping System). Adaptívne nastaviteľné tlmenie možno nastaviť v troch stupňoch Komfort, Šport a Šport plus. Všetky luxusné, športové autá Mercedes-AMG E 63 sú sériovo vybavené náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Inteligentný systém spája výhody rozličných koncepcií pohonu: prvý raz plne variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu zaručuje optimálnu trakciu na každom podklade a navyše umožňuje driftovanie. Na zlepšenie trakcie a dynamiky jazdy majú vysokovýkonné modely elektronicky riadený samosvorný diferenciál zadnej nápravy, ktorý umožňuje skoršie a prudšie výjazdy zo zákrut, lepšiu trakciu pri zrýchľovaní z miesta či prináša stabilitu pri brzdení z vysokej rýchlosti. Vďaka nemu sa hraničná oblasť možností vozidla sa posúva vyššie a zlepšujú sa hraničné jazdné vlastnosti. E 63 disponuje elektromechanickým parametrickým riadením využívajúcim variabilný prevod.
Veľkoryso dimenzovaná vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava je vpredu vybavená dierovanými brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu s vnútorným vetraním s rozmermi 360 x 36 mm so šesťpiestikovými pevnými strmeňmi, na zadnej náprave s rozmermi 360 x 26 mm s jednopiestikovými plávajúcimi strmeňmi. Variant S má na prednej náprave ešte väčšie brzdové kotúče z kompozitného materiálu s rozmermi 390 x 36 mm. Okrem toho sa na želanie dodáva keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG s brzdovými kotúčmi s rozmermi 402 x 39 mm na prednej náprave a 360 x 32 mm na zadnej náprave.
Až šesť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+, Individuálny a PRETEKY (sériovo vo variante S) umožňuje dotykom prsta ovplyvniť charakteristiku nových modelov série. Nezávisle od jazdných programov DYNAMIC SELECT môže vodič prejsť priamo do jazdného programu s manuálnym radením, v ktorom radí výlučne páčkami na volante. Rovnako možno v prípade potreby osobitne nastaviť aj stupne podvozka. Integrovaná regulácia dynamiky jazdy DYNAMIKA AMG vďaka svojím stupňom Základné, Rozšírené, Profesionálne a Majstrovské ovplyvňuje napríklad stratégie regulácie systému ESP® alebo náhonu na všetky kolesá. Rozpätie pritom siaha od zamerania na bezpečnosť až po vysoko dynamické.
Nový balík AMG DYNAMIC PLUS sa pre základný variant dodáva na želanie. Obsahuje jazdný program PRETEKY vrátane šmykového režimu, vysokovýkonnú kompozitnú brzdovú sústavu modelu S s brzdovými strmeňmi nalakovanými v červenej farbe ako aj volant AMG Performance s tlačidlami AMG vo vyhotovení mikrovlákno DINAMICA.