Novinky

Vzácny McLaren Speedtail ide do predajnej aukcie28. December 2020

Keď pred dvoma rokmi McLaren oznámil, že do predaja pošle 106 kusovú sériu luxusných, športových automobilov McLaren Speedtail, rázom sa stal tento model veľmi zberateľsky žiadaný, aj vysokej cene skoro 2 milióny EUR. Nejde však len o cenu, keďže McLaren si všetkých 106 zákazníkov dôkladne vybral ešte pred predajom.

Na začiatku tohto mesiaca sa jeden McLaren Speedtail predal za takmer 5 miliónov dolárov, pričom potenciálny záujemca o toto luxusné, športové auto môže skúsiť šťastie v aukcii RM Sotheby´s.

Do aukcie ide model s výrobným číslom 36, ktorý bol objednaný 20. Júla 2020 a majiteľovi bol dodaný do McLaren Filadelfia o niekoľko mesiacov neskôr. Auto má nájazd len 30 míľ, pričom je dodávané aj s príplatkovou výbavou na mieru v cene 170.000 dolárov.

Z pohľadu dizajnu je luxusné, športové auto McLaren Speedtail s číslom 36 dodané vo farbách MSO Heritage Atlantic Blue. Na bočnej časti je biely pruh, ktorý ladí s originál diskami. Tie majú v prednej náprave kryty z uhlíkových vlákien.

Volant z uhlíkových vlákien má saténový povrch a čalúnenie Alcantara. Trojmiestny kokpit je čalúnený anilínovou kožou vo farbe vintage s kontrastným prešívaním na mieru.

Okrem samotného auta je súčasťou aukcie aj kufor, ktorý sa vojde do predného batožinového priestoru a tiež ľahká titánová sada nástrojov v zlatej farbe. Luxusné, športové autá McLaren Speedtail sa bude predávať v aukcii RM Sotheby´s 22. Januára 2021 v Arizone.

zdroj: motor1.com


Reklama Lamborghini ukazuje ako zvládnuť sociálny dištanc27. December 2020

Nie je treba pripomínať, že pandémia korona víru si zobrala svoju daň, nielen v celom automobilovom priemysle, ale hlavne v osobných vzťahoch. Po celom svete sú postupne zavádzané a uvoľňované obmedzenia, pričom sociálny dištanc sa stal akýmsi univerzálnym liekom, až do chvíle, než bude rozšírená vakcína.

Udržovať sociálny dištanc je obzvlášť počas vianočných sviatkov veľmi náročné a tak prichádza Lamborghini s reklamou, ktorá dáva akýsi  návod, ako môžeme tieto obmedzenia zvládnuť. Hlavnú rolu v reklame hrá virtuálna realita a samozrejme luxusné, športové auto Lamborghini Huracan Evo.

Dôležitým odkazom reklamy Lamborghini je tiež to, že aj napriek nepríjemnej situácii s pandémiou by sme nemali strácať nádej. Situácia sa snáď čoskoro zlepší a s príchodom vakcíny sa dostaneme do normálu.

zdroj: motor1.com


Dizajnový šéf Jaguar chce, aby autá vyzerali opäť úžasne26. December 2020

Nedá sa povedať, že luxusné, športové autá Jaguar vyzerajú zle alebo, že im chýba vášeň. Nový šéf dizajnu automobilky Jaguar-Land Rover však chce posunúť dizajn ešte ďalej.

Novým kreatívnym riaditeľom automobilky sa stal Gerry McGovern, ktorý bude dohliadať aj na šéfa dizajnu Jaguar Juliana Thomsona a šéfa dizajnu Land Rover Massima Frascella. Nový riaditeľ nedávno pre média priznal, že chce, aby luxusné, športové autá Jaguar vyzerali opäť skvele.

Gerry McGovern k tomu pre Automotive News povedal: ´´Užívam si myšlienku pomôcť svojim kolegom vrátiť luxusné, športové autá Jaguar späť na miesto, ktoré si zaslúžia. Je to jedinečná značka s neuveriteľným pôvodom a veľkým potenciálom. Ak sa podarí vyvinúť tieto luxusné, športové autá spôsobom, ktorý by ich oslobodil od niektorých obmedzení natavených v minulosti, myslím, že by to mohlo byť úžasné.´´

Jaguar minulý rok menoval Juliana Thomsona šéfom dizajnu, potom čo odišiel Ian Callum. Thomson už v minulosti povedal, že chce urobiť luxusné, športové autá Jaguar viac okúzľujúce. K tomu by mu malo pomôcť aj nové dizajnové centrum v anglickom Gaydone.

McGovern sa medzitým pozerá aj na novú generáciu Range Rover, ktorá by mala prísť do predaja budúci rok. Súčasná generácia výrazne posunula luxusné, športové autá Range Rover dopredu a tá najnovšia to urobí rovnako, aspoň tak si to myslí nový šéf dizajnu Jaguar-Land Rover.

zdroj: motor1.com


Daimler plne potvrdzuje obchodný plán na roky 2021 až 202525. December 2020

Dozorná rada Daimler AG potvrdila svoju podporu pre strategické smerovanie podniku, teda príslušný obchodný plán na roky 2021 až 2025, ako aj z neho vyplývajúce opatrenia na dosiahnutie cieľovej ziskovosti. Ako základ bol potvrdený aj investičný plán pre ďalší prechod na elektrifikáciu a digitalizáciu. Od roku 2021 do roku 2025 Daimler investuje viac ako 70 mld. € do výskumu a vývoja, ako aj do hmotných investícií. Najväčší podiel investičného zámeru pripadne na osobné, luxusné, športové autá Mercedes-Benz. Pri aktualizácii stratégie Mercedes-Benz zo 6. októbra bolo uvedené, že v tomto časovom období nastane zníženie výdavkov na výskum a vývoj, ako aj hmotných investícií pre osobné motorové, luxusné, športové autá od značky Mercedes-Benz a v roku 2025 sa tieto výdavky znížia o viac ako 20 % v porovnaní s rokom 2019. Okrem toho bude aj divízia Daimler Trucks v rámci tohto obchodného plánu schopná urýchliť plnenie plánov prechodu na bezemisné riešenie.

Vedenie spoločnosti a zamestnanecká rada sa navyše dohodli na založení transformačného fondu v objeme jednej miliardy eur s dobou platnosti do roku 2025. Tieto prostriedky sú k dispozícii dodatočne k plánovaným investíciám. Detaily tohto fondu budú stanovené podnikovými partnermi v prvom štvrťroku 2021. Fond by sa mal použiť predovšetkým na podporu ďalšieho vývoja budúcich technológií a na zabezpečenie zamestnanosti v nemeckých prevádzkach v rámci tohto prechodu.

Ola Källenius, predseda predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG: „S dôverou dozornej rady v naše strategické smerovanie v nasledujúcich piatich rokoch investujeme viac ako 70 mld. €. Touto investíciou chceme najmä pokračovať v podpore elektrifikácie a digitalizácie. Okrem toho sme sa s podnikovou radou dohodli na transformačnom fonde. Naplníme tak našu spoločnú zodpovednosť: aktívne formovanie transformácie našej spoločnosti. Zlepšovanie našej ziskovosti a cielené investície do budúcnosti koncernu Daimler idú ruka v ruke.“

Michael Brecht, predseda celopodnikovej rady Daimler AG: „Po kontroverzných diskusiách v predchádzajúcich týždňoch sme dosiahli zhodu na tom, že sa okrem investičného plánu Daimler zriadi transformačný fond vo výške jednej miliardy eur. Tento transformačný fond podporila zamestnanecká rada, aby sme dokázali realizovať dodatočné investície do ďalšieho vývoja našich prevádzok. Vďaka tomu sú transformačné ambície realizovateľné a my zároveň vysielame našim kolegom dôležitý signál. Vďaka týmto dodatočným prostriedkom máme viac možností implementácie nových technológií a produktov v našich závodoch. Zabezpečí sa tým zamestnanosť a know-how. Preto je tento fond dôležitým príspevkom k férovosti transformácie koncernu Daimler.“


Bentley je radšej ovládané Audi, ako by malo patriť pod Porsche23. December 2020

Automobilka Bentley sa nebude ponáhľať s vývojom svojho prvého, elektrického, luxusného, športového auta, keďže ešte nie je spokojná so súčasnými batériovými technológiami. Šéf Bentley ale vníma ako veľmi pozitívny krok, že v koncerne VW bude Bentley patriť pod krídla Audi.

Podľa šéfa Bentley Adriana Hallmarka umožní interný krok prevzatia Bentley automobilkou Audi to, že Bentley získa od Audi celý rad synergii v rámci elektrifikácie luxusných, športových automobilov koncernu VW. Prevzatie by malo prebehnúť 1. marca 2021.

Adrian Hallmark k tomu pre Automotive News povedal: ´´Za päť až desať rokov budeme mať s Audi oveľa viac synergii ako s Porsche, keďže Porsche je orientované športovejšie a Bentley je viac o luxuse ako výkone.´´

Prechod pod krídla Audi znamená, že Bentley bude používať rôzne technologické vylepšenia a platformy, ktoré sa aktuálne vyvíjajú na luxusné, športové autá Audi. Vzhľadom na orientáciu vozidiel Audi, ktoré nie sú tak športové ako Porsche, by nemal byť pre inžinierov Bentley upraviť architektúru Audi aj na luxusné, športové autá Bentely.

zdroj: motor1.com


Aston Martin plánuje v krátkom čase 10 premiér22. December 2020

Automobilka Aston Martin pracuje na zásadnom pláne kompletnej revízie svojho podnikania. Výrobca luxusných, športových automobilov sa pripravuje na novú éru elektrických modelov a znižovanie emisii. Aston Martin by mal pritom všetko urobiť naraz.

Šéf Aston Martin Tobias Moers nedávno v rozhovore pre Finacial Times povedal, že veľký krok v pláne obnovy zahŕňa aj uvedenie 10 luxusných, športových automobilov Aston Martin. Malo by ísť primárne o deriváty súčasných modelov, pričom prioritou v tejto dobe by mal byť luxusný, športový crossover Aston Martin DBX. Ten by mal čoskoro dostať nejakú novú verziu.

Pokračovať bude aj spolupráca s Mercedes-AMG, ktorý teraz vlastní 20% akcii Aston Martin. Aston Martin by sa mal v budúcnosti viac opierať o motory na mieru vyrábané firmou Mercedes-AMG, ako ´´bežné´´ motory Mercedes-AMG, ktoré sú v luxusných, športových automobiloch Aston Martin teraz.

Šéf Aston Martin tiež nedokázal potvrdiť, či má motor V12 budúcnosť aj po roku 2025. Zákazníci a fanúšikovia značky po celom svete sú dobrým dôvodom na záchranu, každopádne prichádzajúca emisná norma EURO 7 tlačí výrobcov na drastické znižovanie hladiny výfukových plynov. Luxusné, športové autá Aston Martin s motorom V12 sa preto v tomto momente zdajú dosť neisté.

zdroj: motor1.com


Luxusné hodinky Bugatti dostali ďalšie štyri verzie21. December 2020

Na jar tohto roka firma Jacob & Co predstavila ohromujúce hodinky Bugatti Chiron Tourbillion, ktoré majú inšpiráciu v luxusných, športových automobiloch Bugatti Chiron. Okrem extravagantného dizajnu sú tieto hodinky vybavené drobnou pohyblivou replikou charakteristického motor W16, ktorý pod kapotou ukrývajú luxusné, športové autá Bugatti Chiron.

Jacob & Co spravil ponuku ešte zaujímavejšou, keď pridal ďalšie štyri verzie hodiniek Chiron Tourbillion. Tie teraz prinášajú ešte viac personalizácie luxusným hodinkám, ktoré majú 578 komponentov.

Prvá verzia je obmedzená na 72 kusov a prichádza s 18- karátovým puzdrom z rúžového zlata so špeciálnym antireflexným zafírovým krištáľom, 18- karátovým otvoreným puzdrom z ružového zlata a čiernymi titánovými korunkami s tlačidlami DLC s vyrazeným logom Bugatti. Druhá možnosť je podobná, ale zdobená trblietajúcimi sa bielymi diamantmi. Táto verzia je limitovaná na 52 kusov.

Ďalšia verzia je osadená 391 čiernymi a bielymi diamantmi (okolo 20 karátov), ktoré zdôrazňuje 18- karátové puzdro z bieleho zlata. Jeho gumový pások je dodávaný s preskou z bieleho zlata a s osemnástimi bielymi diamantmi, približne o veľkosti 1,76 karátov.

Asi najpozoruhodnejšou verziou z tejto štvorice je model, ktorý je vyrobený z pevného bloku zafírového krištáľu s puzdrom zo zafírového krištáľu za použitia zafírových krištáľov pre korunky. Zaistenie na zápästí je gumovým remienkom a titánovou sponou.

Cena nových modelov nebola síce zverejnená, každopádne je isté, že nebude moc iná, ako je cena predchádzajúcich hodiniek Chiron Tourbillion. Tie sa predávali za cenu približne 250.000,- EUR.
zdroj: motor1.com


Najvýkonnejšie Pagani v histórii je Huayra Tricolore20. December 2020

Automobilka Pagani predstavila nové luxusné, športové autá Pagani Huayra Tricolore, ktoré sa stali najvýkonnejším modelom v histórii značky.

Pod kapotou Pagani Huayra Tricolore sa ukrýva twin-turbo motor Mercedes-AMG V12 o objeme 6.0 litra, ktorý je špeciálne vyvinutý pre Pagani. Luxusné, športové autá Pagani Huayra Tricolore ponúkajú ohromný výkon 829 HP, čo je o niečo málo viac ako na začiatku roka predstavený model Imola. Krútiaci moment je 1.100 Nm.

Výkon motora je prenášaný na zadné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej, sekvenčnej prevodovky. Suchá hmotnosť Pagani Huayra Tricolore je len 1.270 kg. Pre porovnanie, hmotnosť Pagani Huayra Tricolore je približne rovnaká akú má Volkswagen Golf s benzínovým trojvalcom.

Dizajn auta pripomína v minulosti predstavené Pagani Zonda Tricolore, keďže vzdáva hold vojenskému prúdovému lietadlu Aermacchi MB-339, ktorý používa dizajn Frecce Tricolori. Okrem hrdo nesúcej talianskej trikolóry majú luxusné, športové autá Pagani Huayra Tricolore aj prepracovaný predný nárazník s výraznejším rozdeľovačom a mohutnými otvormi na prívod vzduchu.

Zmeny karosérie pokračujú aj s novým systémom prívodu vzduchu, ktorý poskytuje lepšie prúdenie a dodáva tak viac vzduchu do motorovej časti. Úpravou prešiel aj zadný difúzor, ktorý lepšie využíva vzduch prichádzajúci zo spodnej časti. Unikátne je aj zadné krídlo, ktoré je zabudované do zadnej kapoty a je vyrobené z jedného kusu uhlíkových vlákien.

Zvláštna pozornosť bola venovaná interiéru, kde je hlavica radiacej páky vyrobená z jedného bloku hliníku a uhlíkových vlákien a potom je ručne vyleštená do špeciálnej transparentnej úpravy. Ostatné hliníkové časti sú vyrobené zo zliatin pre letecký priemysel a eloxované do modrého odtieňu. Sedadlá majú bielo- modrý dizajn a pripomínajú interiér aký používajú luxusné, športové autá Pagani Zonda Tricolore.

Rovnako ako to bolo v prípade Zondy Tricolore, Pagani uvedie do predaja len tri luxusné, športové autá Pagani Huayra Tricolore. Základná cena modelu je 5.5 milióna EUR bez DPH.

zdroj: motor1.com


Elektrický VW by mal mať dojazd 700 km a časom nahradiť Passat19. December 2020

Po predstavení elektrických modelov Volkswagen ID.3, ID.4 a prichádzajúcom ID.5, skupina VW teraz intenzívne pracuje na produkčnej verzii luxusného, športového auta vychádzajúceho z konceptu ID Vizzion. Vývoj nového modelu pokračuje pod kódovým označením Aero-B.

Volkswagen sa usiluje o to, aby sériové verzia modelu Vssion používala batériu s výkonom 84 kWh a aby v teste WLTP poskytol model dojazd 700 km. Navyše 200 kWh nabíjanie by umožnilo získať za 10 minút nabíjania dojazd 230 km.

Automobilka Volkswagen plánuje ponúknuť tieto luxusné, športové autá s pohonom zadných kolies, resp. všetkých štyroch kolies. Model 4×4 by mal mať zrýchlenie z 0-100 km/h za 5.6 sekundy. Verzia so zadným náhonom rovnaké zrýchlenie zvládla za 8.5 sekundy.

Aj keď sa očakáva, že produkčná verzia bude vyzerať veľmi podobne ako predstavený koncept Vizzion, tím dizajnérov VW kladie veľký dôraz na maximálnu aerodynamickú účinnosť. Dá sa teda očakávať nízky koeficient odboru a elegantný dizajn.

Luxusné, športové autá Volkswagen v podaní konceptu Vizzion debutovali v roku 2018 na autosalóne v Ženeve. V tom čase VW prezentovalo koncept s batériou 111 kWh a dojazdom 665 km. Kvôli priestorovej účinnosti hnacieho ústrojenstva bola k dispozícii veľká kabína so štvoricou kapitánskych sedadiel. V roku 2019 Volkswagen rozšíril koncept predstavením verzie ID Space Vizzion, ktorá bola do značnej miery rovnaká, s výnimkou predĺženej strechy.

Podľa informácii Automotive News Europe má VW v pláne časom nahradiť luxusné, športové autá Volkswagen Passat a Arteon práve elektrickým modelom Volkswagen ID.6.

zdroj: motor1.com


Pred 40 rokmi prišiel Mercedes-Benz s airbagom vodiča18. December 2020

Predpremiéra sa konala v decembri 1980: airbag vodiča a napínač bezpečnostného pásu, pôvodne ešte označovaný ako napínač pásu, vtedy boli najnovšie bezpečnostné inovácie od značky Mercedes-Benz. Ešte v roku 1980, teda pred 40 rokmi, bol vyexpedovaný malý počet prvých luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz S (konštrukčný rad 126) s novou technológiou, čím sa vytvoril ďalší míľnik pasívnej bezpečnosti vozidiel v dlhej sérii vynikajúcich inovácií tejto značky. Airbag sa vyvíjal v spolupráci medzi vtedajšou spoločnosťou Daimler-Benz AG a Bosch. V januári a vo februári 1981 opustilo výrobné linky už viac ako 100 vozidiel Triedy S s novými bezpečnostnými systémami. Tak sa začala úspešná cesta záchytnej technológie, ktorá sa plynulo rozšírila do celého sveta bez ohľadu na výrobcu.

Verejná svetová premiéra sa konala od 5. do 15. februára 1981 na amsterdamskej Medzinárodnej výstave automobilov. Len o mesiac neskôr predstavila značka Mercedes-Benz airbag vodiča a napínač bezpečnostného pásu aj na výstave automobilov v Ženeve. Kombinácia týchto dvoch systémov bola najprv k dispozícii výlučne pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz S a vozidlá kupé SEC a ako mimoriadna výbava mala cenu 1 525,50 nemeckých mariek.

Účinná iniciatíva: už v roku 1982 sa airbag a napínač bezpečnostného pásu dodávali pre všetky osobné vozidlá značky Mercedes-Benz ako mimoriadna výbava. Do roku 1992 sa airbag vodiča stal sériovou výbavou vo všetkých modeloch značky. V roku 1994 sa k nemu pridal airbag spolujazdca ako sériový prvok bezpečnostnej výbavy. V nasledujúcich rokoch prišlo na rad množstvo ďalších airbagov a tieto ochranné nárazové vankúše na rôznych miestach vo vozidle sú už dlho neoddeliteľnou súčasťou komplexnej koncepcie bezpečnosti od značky Mercedes-Benz.

Zmiernenie nárazu: ochranný vzduchový vak sa pred cestujúcimi rozvinie v priebehu niekoľkých milisekúnd. Snímače rozpoznávajú mimoriadne silné oneskorenia, ktoré vznikajú napríklad pri prudkej čelnej kolízii, a spúšťajú zapálenie hnacej nálože. Vznikajúca zmes plynov, vtedy hlavne z dusíka, nafúkne textilný obal, teda airbag. Ideálnu ochranu airbag poskytuje v kombinácii s bezpečnostným pásom. Oba bezpečnostné prvky spoločne tlmia zrýchlený pohyb hornej časti tela dopredu.

Súbežný vývoj: značka Mercedes-Benz mala pred štyrmi desaťročiami pripravenú novinku aj pre bezpečnostný pás. Na konci roku 1980 zaviedla značka airbag vodiča spolu so záchytným systémom pre spolujazdca, ktorý sa najprv označoval ako „napínač pásu“. Avšak už v roku 1984 bol napínač bezpečnostného pásu, ako tento prvok bezpečnostnej výbavy nazývame dnes, sériovou výbavou pre predné sedadlá všetkých osobných vozidiel značky Mercedes-Benz. Napínač bezpečnostného pásu reaguje na ten istý signál snímača ako airbag vodiča, ktorý rovnako vyvoláva kontrolovaná pyrotechnika: aj v tomto prípade sa hnacia nálož v priebehu niekoľkých milisekúnd postará o napnutie automatického trojbodového pásu. Pás, ktorý je v mnohých prípadoch pred hornou časťou tela vedený tesnejšie, sa napne a pridržiava vodiča a spolujazdca bližšie k sedacím plochám.

Inovatívny reťazec: v nasledujúcich rokoch sa vývoj posunul ďalej: v roku 1995 boli napínače bezpečnostných pásov spojené s obmedzovačmi sily pásu. Inžinieri v roku 2002 obohatili pyrotechnický napínač bezpečnostného pásu elektronickým variantom v podobe preventívneho systému na ochranu cestujúcich PRE-SAFE®. Na rozdiel od pyrotechnicky aktivovaného napínača bezpečnostného pásu je tento systém reverzibilný: ak hrozba kolízie pominie, bezpečnostný pás sa znovu uvoľní.

Vynález: základná myšlienka airbagu okrem iných pochádza od hobby vynálezcu Waltera Lindnera. Ten v 50. rokoch minulého storočia hovoril o „nafukovacom zásobníku v zloženom stave, ktorý sa v prípade nebezpečenstva automaticky nafúkne“. Mníchovčan ohlásil svoje „zariadenie na ochranu osôb nachádzajúcich sa vo vozidlách pred zraneniami pri nárazoch“ 6. októbra 1951 nemeckému patentovému úradu. Lindner opísal princíp airbagu úplne presne. Problém bol však s realizáciou. Chýbali technické predpoklady pre senzoriku, ako aj predpoklady pre rýchlu produkciu plynu. Obvyklý stlačený vzduch nebol postačujúci na generovanie tlaku, pretože nafukovanie airbagu trvalo príliš dlho. Ani elastický materiál airbagu, ktorý by bol odolný voči roztrhnutiu, vtedy ešte nebol k dispozícii. To sa zmenilo až po rokoch. Značka Mercedes-Benz siahla po myšlienke airbagu v roku 1966 a v roku 1967 vykonala prvé pokusy na efektívne generovanie plynu. Vtedajšia spoločnosť Daimler-Benz AG ohlásila príslušný patent na „zariadenie na ochranu cestujúcich v motorovom vozidle pred nárazom“ (patent č. DE 21 52 902 C2) v októbri 1971.

Neustály pokrok: po približne 250 nehodových pokusoch, viac ako 2 500 skúškach s nárazovými štrbinami a tisícoch pokusoch s jednotlivými komponentmi zaviedli bezpečnostní inžinieri značky Mercedes-Benz túto techniku do sériovej výroby v priebehu takmer pätnástich nasledujúcich rokov. „SRS Airbag“ – taký bol nápis najprv na volantoch modelov značky Mercedes-Benz s príslušnou výbavou. Skratka označuje „Supplemental Restraint System“, v preklade „prídavný záchytný systém“. Ten následne doplnil bezpečnostný pás ako primárny záchytný systém. Absorbéry nárazu na týchto volantoch sa vo veľkej miere prestali používať, pretože ešte obsahovali veľký látkový obal: prvé airbagy vodiča mali v nafúknutom stave objem 60 až 70 litrov. Analogicky prebiehal aj vývoj airbagu spolujazdca. V čase predstavenia na Medzinárodnej výstave automobilov vo Frankfurte nad Mohanom v roku 1987 ešte stále zaberal celú príručnú odkladaciu skrinku.

Štatistika: je veľmi ťažké odhadnúť pozitívny účinok jednotlivých systémov a opatrení na dianie počas nehody. Avšak čísla nemeckého spolkového štatistického úradu napriek tomu hovoria jasnou rečou: v roku 1980 prišlo v cestnej premávke v rámci celého Nemecka (spolková republika a DDR) o život ešte 15 050 ľudí, 6 915 z nich boli cestujúci v osobnom motorovom vozidle. Na porovnanie v roku 2000 prišlo takto o život 7 503 osôb, z toho 4 396 cestujúcich. A znovu o takmer 20 rokov neskôr: rok 2019 si v Nemecku na cestách vyžiadal 3 046 úmrtí, z toho 1 346 úmrtí nastalo v osobnom vozidle. Keďže súbežne narastá počet vozidiel na cestách, sú tieto čísla mimoriadne pôsobivé v porovnaní s počtom obetí dopravných nehôd po zaokrúhlení na 10 000 vozidiel. V roku 1980 táto hodnota dosahovala úroveň 4,5, v roku 2000 to bolo 1,4 a v roku 2019 nastal pokles na 0,5.

Menší objem, vyššia bezpečnosť: bez bezpečnostných ústupkov sa komponenty airbagu v priebehu rokov zmenšovali. Aj to je rozhodujúcim predpokladom pre umiestnenie airbagu na iných miestach ako vo volante alebo príručnej odkladacej skrinke. Vývojári sledujú tento cieľ, pretože čelný náraz zmiernený prvým airbagom je len jedným z množstva nehodových scenárov. V roku 1995 sa do Triedy E konštrukčného radu 210 dostal bočný airbag, okenný airbag dopĺňa rozsiahly ochranný systém od roku 1998, v roku 2001 nasledoval bočný airbag na ochranu hlavy a hrudníka, v roku 2009 bol zavedený airbag na ochranu kolien a v roku 2013 bočný airbag na ochranu hrudníka a panvy, airbag sedacej podušky a mimoriadne malý airbag bezpečnostného pásu, teda nafukovací popruh bezpečnostného pásu. Generátory plynu v takzvaných adaptívnych airbagoch sa v novopredstavenej Triede S konštrukčného radu 221 z roku 2005 podľa závažnosti nehody nafukovali v dvoch stupňoch. Luxusné, športové autá Mercedes-Benz S konštrukčného radu 223 predstavené v roku 2020 obsahujú ďalšie airbagy. Svetovú premiéru napríklad oslavujú airbagy vzadu. Tieto airbagy, 40 rokov po zavedení airbagu vodiča, využívajú úplne novú koncepciu plnenia s rúrkovou štruktúrou, čím sa po prvýkrát poskytujú čelné airbagy pre obe bočné zadné miesta na sedenie. Pri prudkých čelných kolíziách dokážu výrazne znížiť zaťaženie hlavy a šije pripútaných cestujúcich na týchto sedadlách.