Novinky

Elektrický hyperšport Lotus Evija bude meškať pol roka23. August 2020

Luxusné, športové autá na elektrický pohon Lotus Evija sa do predaja dostanú až v prvej polovici budúceho roka. Pôvodne sa mal model ukázať už na konci roka 2020. Kvôli pandémii COVID 19 musel Lotus zastaviť testovanie, čo spôsobilo takmer polročné meškanie.

Šéf tímu Lotus Phil Popham k tomu povedal: ´´Stratili sme päť mesiacov testovania, hlavne v kontinentálnej Európe. V Španielsku sme vynechali testovanie za teplého počasia. Nie je jednoduché všetko len presunúť, musíte si rezervovať nový termín a testovacích tímov je veľa, stáť museli všetci.´´

Zatiaľ čo testovanie v Európe nebolo možné, inžinieri Lotus mali zrejme dostatok času na dokončenie luxusného, športového auta Lotus Evija. Výkon modelu by mal byť cez 2.000 HP, čo je o niečo viac ako sa pôvodne hovorilo a vylepšená je aj aerodynamika.

Lotus už skôr povedal, že luxusné, športové autá Lotus Evija budú schopné zrýchliť z 0-100 km/h za menej ak 3 sekundy, z 0-200 km/h za približne 6 sekúnd a z 0-300 km/h za menej ako 9 sekúnd. Maximálna rýchlosť by mala byť 322 km/h. Dojazd na jedno nabitie by sa mal pohybovať okolo 400 km.

Lotus Evija používa jednodielny podvozok z uhlíkových vlákien s monokokom a ľahkú karosériu. Pre lepšiu aerodynamiku používa nepoužíva Lotus zrkadlá a ani kľučky dverí. Miesto nich by toto luxusné, športové auto malo využívať kamerový systém.

Luxusné, športové autá Lotus Evija pôjdu do predaja v obmedzenej sérii len 130 kusov. Ceny by sa v závislosti na výbave mali pohybovať v intervale 1.5 – 2 milióny libier.

zdroj: motor1.com


Porsche aj v krízovom roku zarába na aute 10.000 EUR22. August 2020

Povedať, že rok 2020 je pre všetky firmy náročný, je veľmi nepresné. Platí to aj v automobilovom priemysle. Niektoré štatistiky sú pomerne prekvapivé a ukazujú, ako sa jednotliví výrobcovia popasovali so svojou ziskovosťou.

Štúdia pochádza z nemeckého webu Handelsbaltt a pozerá sa na celkovú ziskovosť automobiliek z pohľadu predaných vozidiel. Napr. predaj automobilov Volkswagen v roku 2020 spadol o 28%, pričom toto číslo samo o sebe nehovorí nič o tom, ako sa automobilka v tomto čase postavila k nákladom, efektivite a celkovému profitu.

Automobilka Volkswagen stratila približne 415 EUR za každé predané auto v roku 2020. Toyota znížila predaj o 29%, pričom ale na každom aute zarobila asi 533 EUR. Výrobca luxusných, športových automobilov BMW stratil na každom predanom kuse asi 1.100 EUR. Mercedes prerobil na predanom aute za rovnaké obdobie asi 600 EUR.

Na opačnej strane spektra stoja luxusné, športové autá Porsche. Aj napriek poklesu predaja Porsche na každom aute zarobilo takmer 10.000 EUR. Americká Tesla, ktorá láme rekordy v cene svojich akcii, zarobila na každom aute 3.000 EUR. Časť zisku u automobilky Tesla treba pripísať aj predaju certifikátov oxidu uhličitého iným výrobcom automobilov.

Za štúdiou stojí Dr. Fderdinand Dudenhoffer, veterán automobilového priemyslu, ktorý pracoval pre niekoľko automobiliek a je tiež profesorom podnikovej administratívy. Je tiež zakladateľom a šéfom Centra Automotive Research na nemeckej univerzite v Essene.

zdroj: motor1.com


Vývoj Aston Martin Valkyrie odhalil niekoľko problémov21. August 2020

Luxusné, športové autá Aston Martin Valkyrie mali byť predurčené na úspech. Už v roku 2016 podpísala automobilka Aston Martin spolu s Mercedes-Benz alianciu o spolupráci, z ktorej neskôr vyšli nové luxusné, športové autá Aston Martin DB11 a Vantage. Realita dneška je však výrazne horšia, strata 95 miliónov dolárov za prvý polrok sa asi prejaví aj vo vývoji Valkyrie.

Posledné informácie naznačujú, že vývoj Aston Martin Valkyrie ukazuje nielen problémy so spoľahlivosťou, ale aj samotným riadením tohto luxusného, športového auta. Je to dosť závažná správa pre Aston Martin, ktorý na Valkyrie postavil svoju prestíž.

Pod kapotou Aston Martin Valkyrie by mal byť hybridný systém pozostávajúci s motora V12 o objeme 6.5 litra a elektrického systému Rimac KERS. Kombinovaný výkon modelu by mal byť 1.176 HP. Okrem pohonnej jednotky je celé toto luxusné, športové auto, vrátane aerodynamického balíčka, dielom Adriana Neweya, geniálneho konštruktéra aerodynamiky v F1.

zdroj: motor1.com


Porsche Taycan Turbo S (2021) je ešte rýchlejšie20. August 2020

Luxusné, športové autá na elektrický pohon Porsche Taycan sa do predaja dostali len koncom minulého roka, každopádne už teraz Porsche prichádza s aktualizáciou pre modelový rok 2021.

Zaujímavé zmeny sa nachádzajú v luxusnom, športovom aute Porsche Taycan Turbo S, ktoré teraz dokáže zrýchliť z 0-200 km/h za 9,6 sekundy so zapnutou funkciou Lunch Control. Ide o zlepšenie zrýchlenia o 0,2 sekundy oproti modelovej rade Taycan 2020.

Porsche Taycan Turbo S (2021) ide do predaja aj s voliteľným farebným displejom, ktorý je možné konfigurovať tak, aby zobrazoval navigačný displej, merač výkonu a ďalšie údaje vybrané vodičom. Displej je rozdelený do troch sekcii, pričom hlavný displej a stavová obrazovka sú prepojené prispôsobiteľnou, dočasnou oblasťou obsahu, ktorá môže zobrazovať napr. hovory alebo hlasové ovládanie.

Luxusné, športové autá Porsche Taycan (2021) majú tiež funkciu Smartlift, ktorá prichádza ako štandard v prípade, že si Taycan objednáte aj s adaptívnym podvozkom. Systém automaticky zdvíha vozidlo pri vstupe, prípadne upravuje výšku za jazdy tak, aby bola vyvážená a pohodlná.

Porsche Taycan pre modelový rok 2021 prichádza aj s voliteľnou nabíjačkou o výkone 22 kW, ktorá skracuje dobu nabíjania batérie na polovicu v porovnaní s modelom 2020 (stará nabíjačka mala výkon 11 kW).

Porsche tiež pre svoje luxusné, športové autá spúšťa online aktualizácie, ktoré označuje ako funkcie na vyžiadanie. Zákazníci si za mesačné predplatné môžu objednať napr. Active Lane Keep Assit (19,50 EUR/mesiac) alebo Porsche Intelligent Range Manager (10,72 EUR/Mesiac). Zákazníci si môžu tieto funkcie objednať aj natrvalo za cenu 808 EUR, resp. 398 EUR.

Zmeny pre luxusné, športové autá Porsche Taycan (2021) uzatvára štandardné digitálne rádio a voliteľný balíček Carbon Sport Design pre všetky verzie Taycan. Do predaja ide aj sedem nových farieb. Porsche začne prijímať objednávky na Porsche Taycan 2021 v polovici septembra. Prvé vozidlá budú zákazníkom dodané o mesiac neskôr.

zdroj: motor1.com


Ferrari vylučuje hybridnú verziu modelov Roma a Portofino19. August 2020

Elektrifikácia modelov prechádza naprieč automobilovými značkami a nevyhla sa ani Ferrari. Podľa Autocar sa, ale tento trend nebude uplatňovať u luxusných, športových automobilov Ferrari Roma a Portofino. Táto základná modelová rada Ferrari v súčasnej generácii hybridný pohon nedostane.

Informácie údajne pochádzajú priamo z firemnej akcie na prezentáciu modelu Roma, kde mali odznieť prehlásenie, že toto kupé nikdy nebolo pripravované na hybridnú verziu. Pridanie elektromotorov a batérii do stávajúcej architektúry nikdy nie je jednoduchá úloha a pri vývoji luxusných, športových automobilov Ferrari Portofino a Roma sa s tým ani nikdy nepočítalo.

Ferrari už dávnejšie oznámilo, že do roku 2020 bude mať 15 nových modelov a že hybridy v tom budú hrať veľkú úlohu. Viac ako polovica týchto luxusných, športových automobilov Ferrari bude mať hybridný pohon. Zdá sa ale, že vstupná modelová rada zostane verná klasickým motorom.

Treba dodať, že luxusné, športové autá Ferrari Portofino majú pod kapotou biturbo motor V8 o objeme 3.9 litra, ktorý generuje výkon 591 HP. Ferrari Roma je na tom ešte o niečo lepšie, keď ponúka rovnaký motor s výkonom 612 HP.

zdroj: motor1.com


Edícia Aston Martin 007 oslavuje agenta Jamesa Bonda18. August 2020

25. film o James Bondovi (No Time to Die) by mal do kín prísť v priebehu novembra, pričom sa v ňom predstaví hneď niekoľko luxusných, športových automobilov Aston Martin. Je medzi nimi kultový Aston Martin DB5, ale aj najnovší Aston Martin DBS Superleggera. Na oslavu tejto účasti sa Aston Martin rozhodol priniesť špeciálnu edíciu 007.

Luxusné, športové autá Aston Martin Vantage a DBS Supeleggera 007 Edition pôjdu do predaja v obmedzenej sérii, pričom boli vyvinuté v spolupráci s individuálnym oddelením Aston Martin Q. Obe vozidlá sa už dajú objednať, pričom prvé dodávky sú naplánované na prvý kvartál budúceho roka.

Model Aston Martin Vantage 007 sa inšpiruje modelom Aston Martin V8, ktorý bol predstavený vo filme Living Daylights v roku 1987. Auto má jedinečnú prednú mriežku s chrómovým rámčekom a tiež farbu exteriéru Cumberland Grey. Interiéru dominuje čierna koža Obsidian.

Súčasťou balíčka sú dva zaujímavé doplnky, ktoré berú inšpiráciu z filmu Living Daylights. Ide o lyže a nosič lyží a tiež vyšívanú frekvenciu rozhlasovej stanice 96,6, ktorá je vyšitá na slnečných clonách. Je to frekvencia ruskej polície, ktorú James Bond použil pri svojom úniku.

Luxusné, športové autá Aston Martin DBS Superlegerra 007 Edition sú obmedzené len na 25 kusov. Model obsahuje farbu Ceramic Grey s kontrastnou čiernou strechou z uhlíkových vlákien, zrkadlami, splitterom, difúzorom a zadným spojlerom. Balíček obsahuje aj sadu 21´´ originál diskov Aston Martin. Pod kapotou tohto superšportu sa ukrýva motor V12 o objeme 5.2 litra, ktorý generuje výkon 715 HP a krútiaci moment 900 Nm.

Generálny riaditeľ Aston Martin Marek Reichman k novej edícii povedal: ´´Vytvorenie edície 007 je vždy vzrušujúcou výzvou, pretože prezentujeme niečo, čo stelesňuje legendu Jamesa Bonda. Je pre nás cťou, že naše luxusné, športové autá sa hodia k dôsledne posudzovanému štýlu agenta Jamesa Bonda. Našim zákazníkom dáva táto edícia šancu vlastniť kúsok filmovej histórie.´´

zdroj: motor1.com


Hybridný Mercedes-AMG S63e bude zvládať stovku za 3.5 sekundy17. August 2020

Automobilka Mercedes-Benz nedávno zverejnila fotky interiéru novej generácie Mercedes-Benz, ktorá sa oficiálne predstaví v priebehu septembra. Nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz S prinesú celý rad nových technológii, dizajnových prvkov a tiež elektrický výkon.

Asi najväčšiu pozornosť upútavajú luxusné, športové autá Mercedes-AMG S63e, ktoré budú vrcholnou športovou radou opierajúcou sa o hybridnú technológiu. Verzia Mercedes S500 by mala mať pod kapotou motor V6 o objeme 3.0 litra, ktorý doplní elektromotor. Celkový výkon modelu by mal byť 453 HP.

Luxusné, športové autá Mercedes-Benz S sa do predaja dostanú aj dvoch dieselových verziách, S350d a S400d. Benzínové motorizácie doplní model S450 a už spomínaný model S500, pričom s motorom V8 sa predstaví Mercedes-Benz S580. Vrcholná verzia s motorom V12 doplnená o mierne hybridnú technológiu dostane označenie Maybach S650. Najrýchlejšou verziou by mal byť model Mercedes-AMG S63e, ktorý bude mať výkon 805 HP a zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.5 sekundy. Pod kapotou tohto luxusného, športového auta by sa mal objaviť motor V8 doplnený o elektromotor o výkone asi 200 HP.

Luxusné, športové autá Mercedes-Benz S by sa do predaji mali dostať koncom tohto roka, vrcholná, športová rada Mercedes-AMG S63e by sa mala predstaviť v priebehu roka 2021.

zdroj: motor1.com


Konfigurátor Koenigsegg Jesko je len pre vyvolených16. August 2020

Konfigurovať luxusné, športové autá Koenigsegg Jesko nie je úplne jednoduchá záležitosť. Limitovaná edícia obsahuje len 125 kusov a práve len týchto 125 ľudí má nárok na konfiguráciu. Na základe prihlásenia cez heslo si môžu model konfigurovať. Jedným s budúcich majiteľov je aj podnikateľ a zberateľ luxusných, športových automobilov Manny Khoshbin, ktorý zverejnil video s konfiguráciou jeho Koenigsegg Jesko.

Samotná konfigurácia ukazuje aj ceny, koľko čo stojí v príplatku a treba povedať, že v niektorých položkách výbavy sa bavíme o stovkách tisíc EUR. Napr. telo z uhlíkových vlákien má cenu 443.400 dolárov, čo je približne cena za akú sa predávajú luxusné, športové autá Lamborghini Aventador S.

Zákazníci modelu Koenigsegg Jesko si tiež môžu objednať farbu karbónových vlákien, zelená, modrá, červená alebo fialová je za príplatok 346.100 dolárov. Jasne karbónové telo ma cenu 292.000 dolárov, zatiaľ čo farby Apple Red alebo Sweet Mandarin sú dostupné za 63.300 dolárov.

Okrem týchto drahých farebných kombinácii (alebo bezfarebnej verzie), sú luxusné, športové autá Koenigsegg Jesko dostupné aj s pridaným stredovým pásom a rôznymi typmi originál diskov Koenigsegg. Najdrahšie originál disky sú samozrejme z uhlíkových vlákien, ktoré sú obuté do pneumatík Michelin Cup 2R a majú cenu 110.700 dolárov.

Je samozrejmé, že Koenigsegg Jesko je možné objednať aj s celým radom možností vybavenia interiéru. Konfigurácia Manny Khosbina skončila na cene 3.419.000 dolárov, pričom sa ale pohrával aj s konfiguráciou v cene 4.081.050 dolárov. Pre porovnanie, luxusné, športové autá Bugatti Chiron Super Sport 300+ sú v predaji za cenu asi 3.8 milióna dolárov.

zdroj: motor1.com


Hybridné vozidlá Mercedes prinášajú do života elektrickú mobilitu15. August 2020

má v programe čoraz viac luxusných, športových automobilov s technológiou hybridného pohonu dobíjateľného zo siete, čím oslovuje širokú skupinu zákazníkov. Tento trend predstavuje významný príspevok na ceste k mobilite s neutrálnymi emisiami CO2, ktorú Mercedes-Benz dôsledne napĺňa svojou stratégiou dekarbonizácie. Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete ponúkajú možnosť jazdiť čisto elektricky, a teda lokálne bez emisií, predovšetkým v mestskom prostredí. Modely s pohonom EQ Power sú paralelné hybridné vozidlá, ktoré možno nabíjať aj prostredníctvom externej elektrickej siete (dobíjateľné zo siete). Elektrický pohon a spaľovací motor tvoria v tandeme hnacie ústrojenstvo – a vozidlo dokážu poháňať samostatne aj spoločne. Hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete tým ponúka rýchly a jednoduchý vstup do elektrickej mobility – bez potreby spoliehania sa na kompletnú nabíjaciu infraštruktúru. Mercedes-Benz preto ďalej rozširuje svoje portfólio hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete a do konca roka bude ponúkať 20 modelových variantov – od Triedy A až po luxusné, športové autá Mercedes-Benz S, od GLA po GLE.

„Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete spájajú výhody dvoch svetov: v meste jazdia čisto elektricky, zatiaľ čo pri dlhých trasách využívajú dojazd spaľovacieho motora,“ vysvetľuje Dr. Torsten Eder, vedúci vývoja hnacích ústrojenstiev Mercedes-Benz. „Vďaka nim je vozidlo efektívnejšie, pretože na jednej strane pri brzdení rekuperujú energiu a na strane druhej nechávajú spaľovací motor pracovať v oblasti zaťaženia a pri otáčkach motora, ktoré sú optimálne z hľadiska spotreby paliva. Rôzne charakteristiky pohonov sa totiž dokonale dopĺňajú: elektromotor pracuje najefektívnejšie pri nízkych rýchlostiach a nízkom zaťažení, zatiaľ čo spaľovací motor jazdí najefektívnejšie vo vyšších rýchlostiach a pri väčšom zaťažení.“

V kompaktnej triede ponúka Mercedes-Benz už dnes vo všetkých konštrukčných radoch – v Triede A, Triede A sedan, Triede B, CLA, CLA Shooting Brake a GLA – variant s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete. Kombinácia 1,33-litrového štvorvalcového benzínového motora s výkonom 118 kW (160 k) a elektromotora s výkonom 75 kW dosahuje systémový výkon 160 kW a spoločný maximálny krútiaci moment na úrovni 450 newtonmetrov. Vďaka typickej črte elektromotora, maximálnemu krútiacemu momentu od nulových otáčok, reagujú kompaktné hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete na plynový pedál mimoriadne spontánne. Hodnoty jazdného výkonu sú vďaka tomu mimoriadne dynamické: klasické zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne napríklad model A 250 e (kombinovaná spotreba paliva 1,6 – 1,4 l/100 km, kombinované emisie CO2 36 – 32 g/km, kombinovaná spotreba elektriny 15,3 – 14,8 kWh/100 km)[1] iba za 6,6 sekundy. Tieto konštrukčné rady dokonca dosiahnu pri čisto elektrickej jazde maximálnu rýchlosť 140 km/h – to je viac než dosť aj na jazdu po diaľnici vo väčšine krajín v rámci maximálnej povolenej rýchlosti aj bez spaľovacieho motora.

Elektrický dojazd prekračuje 70 kilometrov (NEDC). Lítium-iónový akumulátor s celkovou kapacitou 15,6 kWh možno nabíjať externe prostredníctvom striedavého alebo jednosmerného prúdu. Pri použití nabíjacej skrinky s výkonom 7,4 kW (so striedavým prúdom) trvá nabíjanie z 10 na 100 percent stavu nabitia približne hodinu a 45 minút. Pri rýchlom nabíjaní jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom 24 kW sa akumulátor nabije z 10 na 80 percent stavu nabitia za asi 25 minút. Aby v porovnaní so sesterskými modelmi s motorizáciami bez hybridného pohonu došlo len k nepatrným obmedzeniam objemu batožinového priestoru, končí výfuk v strede, pod podlahou vozidla a koncový tlmič výfuku je integrovaný v stredovom tuneli. Vďaka tomu, že palivová nádrž je zabudovaná v oblasti zadnej nápravy, pod zadnými sedadlami je dodatočné miesto pre vysokonapäťový akumulátor.

V prípade modelov EQ Power od Triedy C až po luxusné, športové autá Mercedes-Benz S a od GLC po GLE ide už o tretiu generáciu hybridného pohonu dobíjateľného zo siete. Špičkový výkon 90 kW a krútiaci moment pri rozjazde 440 newtonmetrov sa postarajú o suverénny pocit z jazdy aj pri jazde na čisto elektrický pohon a umožňujú pritom dosiahnuť maximálnu rýchlosť 130 km/h. Model GLE 350 de 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva: 1,3 – 1,1 l/100 km; kombinované emisie CO₂: 34 – 29 g/km; vážená spotreba elektriny 28,7 – 25,4 kWh/100 km)[1] pritom dosahuje výkon až 100 kW a maximálnu rýchlosť 160 km/h. V prípade novej rodiny Triedy E ponúka Mercedes-Benz sedem rôznych hybridných modelov dobíjateľných zo siete vo vyhotovení sedan a kombi, s benzínovým alebo dieselovým motorom, ako aj s náhonom na zadné alebo všetky kolesá. Elektrický dojazd Triedy C, E a S je približne 50 kilometrov (NEDC). GLE prejde celkovo viac ako 100 kilometrov (NEDC). Rozhodujúcim faktorom na zvýšenie elektrického dojazdu je menovitá kapacita zvýšená na 13,5 kWh. Akumulátor modelu GLE dokáže uložiť až 31,2 kWh.

Z nabíjacej skrinky so striedavým prúdom možno napríklad vybitý akumulátor úplne nabiť doma približne za 1,5 hodiny (GLE:  3 hodiny a 15 minút). Na nabitie akumulátora z bežnej domovej zásuvky je potrebných približne päť hodín. GLE disponuje nabíjacou zásuvkou COMBO na nabíjanie striedavým, ako aj jednosmerným prúdom. Na príslušných nabíjacích stojanoch s jednosmerným prúdom sa akumulátor dokáže nabiť za cca 20 minút (stav nabitia z 10 na 80 percent), príp. za cca 30 minút (stav nabitia z 10 na 100 percent). 

Aby boli rozostupy medzi jednotlivými nabíjaniami čo najväčšie a časy nabíjania čo najkratšie, elektronika modelov s pohonom EQ Power podporuje vodiča v efektívnom jazdení prostredníctvom inteligentnej a prevádzkovej stratégie na báze trasy. Táto stratégia odporúča elektrický jazdný program vždy na úsekoch trasy, kde je takéto použitie najrozumnejšie, pričom okrem iného berie do úvahy aj kartografické dáta, topografiu, predpisy upravujúce rýchlosť jazdy a dopravnú situáciu na celej naplánovanej trase. Takzvaný asistent ECO podporuje vodiča ako tréner a pomáha mu so šetrením elektrického prúdu a paliva. Vodiči, ktorí budú dôsledne postupovať podľa jeho rád, dokážu v porovnaní s normálnym jazdným profilom znížiť spotrebu až o päť percent.

Vodiči modelu Mercedes-Benz EQC alebo hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete s infotainmentom MBUX (Mercedes-Benz User Experience) získajú na želanie prostredníctvom služby Mercedes me Charge prístup k jednej z najväčších nabíjacích sietí na svete s 300 rôznymi operátormi verejných nabíjacích staníc v Európe (v mestách, nákupných strediskách, na parkoviskách, diaľniciach atď.). Pohodlný prístup k nabíjacím stojanom sa uskutočňuje cez nabíjaciu kartu Mercedes me Charge, aplikáciu Mercedes me alebo prostredníctvom zobrazenia na multimediálnom displeji vozidla. Na toto nie sú potrebné žiadne iné zmluvy: okrem jednoduchej autentifikácie profitujú zákazníci aj z integrovanej funkcie platby s jednoduchým zúčtovaním po jednorazovom zadaní spôsobu platby. Každé nabíjanie sa automaticky odráta. Jednotlivé nabíjania budú každý mesiac zostavené v prehľadnej faktúre. Prirodzené rozpoznanie hlasu systému MBUX okrem toho umožňuje spustenie vyhľadávania nabíjacích stojanov v blízkosti alebo pozdĺž zvolenej trasy. Vyhľadávanie, nabíjanie a platenie bude vďaka tomu také komfortné ako nikdy predtým.

Bezplatná aplikácia EQ Ready analyzuje individuálne jazdné údaje používateľa a porovnáva ich s množstvom parametrov elektrických a hybridných vozidiel. Tým sa zisťuje, či by bol pre daného používateľa zmysluplný prechod na elektrické alebo hybridné vozidlo. Výsledky sú založené na individuálnom profile používania a analyzuje sa nielen jedna konkrétna jazda, ale každodenný jazdný profil, čím sa získava komplexný pohľad. Platí zásada sebaurčenia: personalizované údaje sa získavajú len vtedy, keď s tým zákazník vopred explicitne súhlasí.

Nová verzia aplikácie je ihneď k dispozícii v obchode s aplikáciami (https://eqready-app.mercedes-benz.com/appstore) a môže sa využívať bez ohľadu na značku. Aplikácia EQ Ready nielen overuje, či by ciele používateľa bolo možné dosiahnuť aj s elektrickým pohonom, ale každý deň informuje používateľa o potrebe elektrického prúdu, ako aj dostupnej nabíjacej infraštruktúre na jeho trase. Používateľ si pritom môže porovnať svoje aktuálne vozidlo s alternatívne poháňaným modelom od značky Mercedes-Benz.


Limitka Audi RSQ8-R oslavuje ABT a ponúka 740 koní14. August 2020

Úpravca luxusných, športových automobilov ABT bude v roku 2021 oslavovať 125. narodeniny. Na oslavu tohto výročia ABT oznámil limitovanú edíciu Audi RSQ8-R, ktorá pôjde do predaji v počte len 125 kusov.

Luxusné, športové autá Audi RS Q8 ponúkajú štandardne výkon 600 HP a krútiaci moment 800 Nm. ABT pomocou rôznych softwarových a hardwarových úprav vylepšil výkon na 740 HP a krútiaci moment 920 Nm. Model ponúka aj vyššiu maximálnu rýchlosť až 315 km/h.

Audi RSQ8-R dostalo okrem vylepšeného výkonu aj celý rad dizajnových doplnkov. V zadnej časti dominuje nový výfukový systém ABT so štvoricou koncoviek výfukov. Aero balíček pridáva niekoľko častí z uhlíkových vlákien. Ide o blatníky, zadný nárazník, zrkadlá, ventilačné otvory, zadný spojler a pod. Luxusné, športové autá Audi RSQ8-R tiež dostanú nové 23´´ originál disky ABT High Performance HR s pneumatikami 295/35 R23.

Interiér nového Audi RSQ8-R prináša upravený volant ABT. Nový je aj kryt spínača start/stop a tiež gombík radenia. Na dverných prahoch je označenie 1 z 125, ktoré poukazuje na limitovanú edíciu. Luxusné, športové autá Audi RSQ8-R ponúkajú brutálny výkon a svojimi parametrami za sebou nechajú nejeden klasický superšport.

zdroj: motor1.com