Novinky
Maserati upravilo svoje legendárne logo12. September 2020
Maserati nedávno predstavilo svoje nové, luxusné, športové auto Maserati MC20 a pri tej príležitosti ukázalo aj upravené, ikonické logo Trident. Aj keď sa nejedná o nejakú zásadnú zmenu, rozdiel je poznať na prvý pohľad.
V skutočnosti je aj nové logo Maserati začiatkom novej éry automobilky, ktorá by mala zahrňovať dôkladné oživenie a väčšie zameranie na elektrifikáciu. Súčasťou celej stratégie je aj zmena loga, ktorá je jasne vidieť aj na luxusných, športových automobiloch Maserati MC20.
Maserati hovorí, že symbol Trident (inšpirovaný fontánou Neptun v Bologni) je teraz modernejší, vyváženejší a elegantnejší. V ovále loga sa teraz znak Trident zafarbí na modro a stáva sa dvojfarebným v kombinácii s bielou farbou a Maserati modrou.
Nové logo nájdeme na všetkých častiach nového, luxusného, športového auta Maserati MC20. Logo je použité na prednej maske, volante alebo nábojoch originál diskov Maserati. Zaujímavo vyzerá volant, keďže kvôli guľatému tvaru airbagu je logo Trident vsadené skôr do kruhu ako oválu.
Novinkou je aj slovné označenie Maserati, ktoré prezentujú nové, luxusné, športové autá Maserati MC20 v zadnej časti. Text ´´Maserati´´ má zdá sa o niečo ostrejšie písmo, ktoré by malo byť použité aj na ďalších modeloch Maserati. Logo Trident a tiež nápis Maserati má navyše saténovo- chrómovú úpravu povrchu, ktorá nahrádza lesklú.
zdroj: motor1.com
Lamborghini predalo už 10.000 Aventadorov11. September 2020
Nezdá sa to, ale luxusné, športové autá Lamborghini Aventador sa predávajú už od roku 2011. Od tej doby prešiel model rôznymi vylepšeniami, pričom nedávno dosiahol predaj modelu významný míľnik: 10.000 predaných kusov.
Jubilejným modelom je Lamborghini Aventador SVJ Roadster v šedej farbe Grigio s červenými doplnkami. Konkrétne toto jubilejné luxusné, športové auto je určené pre thajsky trh a je vyvrcholením 9- ročného rozsiahleho vylepšenia dizajnu a technológii.
Luxusné, športové autá Lamborghini Aventador odštartovali vývoj monokoku z uhlíkových vlákien, ktorý bol kombinovaný s podlahou, kokpitom a strechou, čo prinieslo extrémne vysokú štrukturálnu tuhosť. Na začiatku dostal Avantador atmosférický motor V12 o objeme 6.5 litra, ktorý generoval výkon 700 HP. Výkon prenášala ultra rýchla prevodovka ISR. Model dokázal zrýchliť z 0-100 km/h za 2.9 sekundy a mal maximálnu rýchlosť 350 km/h.
V roku 2018 predstavila automobilka Lamborgini luxusné, športové autá Aventador SVJ. Označenie SVJ (Superveloce a Jota) poukazuje na model zameraný na závodný okruh a ktorý je schopný zvládnuť Zelené peklo za 6 min. a 44 sekúnd. SVJ je tiež vybavené aktívnym aerodynamickým systémom Lamborghini.
Luxusné, športové autá Lamborghini Aventador nastavili vo veľa smeroch nové limity pre konkurenciu, pričom charizmu si uchovali aj 9 rokov po svojom debute. Vzhľadom na prísnejšie emisné limity je otázne, či nová generácia príde rovnako s motorom V12 alebo súčasná generácia bude labuťou piesňou pre legendárny atmosférický motor V12.
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz otvára nový závod Factory 5610. September 2020
Flexibilne, digitálne, efektívne a trvalo udržateľne: závod Factory 56 stelesňuje budúcnosť výroby značky Mercedes-Benz a určuje nové štandardy na výrobu luxusných, športových automobilov. S investíciou vo výške približne 730 miliónov eur je fabrika vo výrobnom závode Mercedes-Benz v Sindelfingene jasným záväzkom voči Nemecku ako miestu na podnikanie. Mercedes-Benz investuje v lokalite Sindelfingen približne 2,1 miliardy eur. Spoločnosť zároveň zvyšuje v továrni Factory 56 efektivitu o 25 percent v porovnaní s predchádzajúcou výrobou Triedy S. Výroba v závode Factory 56 sa vyznačuje maximálnou flexibilitou: týka sa to počtu vyrobených modelov, objemu výroby, ako aj toku materiálov. Nové modely – od kompaktných vozidiel až po vozidlá kategórie SUV, od konvenčných cez hybridné dobíjateľné zo siete až po elektrické pohony – možno integrovať do sériovej výroby už za pár dní. Výrobu možno rýchlo a flexibilne prispôsobiť aktuálnym požiadavkám trhu. V súlade s plánom Ambícia 2039 bude továreň Factory 56 fabrikou s nulovou uhlíkovou stopou – kompletne neutrálnou z hľadiska produkcie emisií CO2 a s výrazne zníženou spotrebou energie. Toto je okrem iného možné vďaka inovatívnej energetickej koncepcii závodu s fotovoltickým zariadením, sieti s jednosmerným prúdom a zásobníkom energie na báze opätovne použitých akumulátorov vozidiel. V celej hale boli dôsledne a celoplošne implementované inovatívne technológie a procesy, ktoré čo najlepšie podporujú zamestnancov pri ich každodenných úlohách. Vzor koncepcie závodu Factory 56 sa bude postupne implementovať do všetkých závodov Mercedes-Benz na výrobu osobných motorových vozidiel na celom svete.
„So závodom Factory 56 sa nám podarilo úspešne spojiť flexibilitu, efektívnosť, digitalizáciu a trvalú udržateľnosť. Profitujú z toho ľudia, ktorí v závode pracujú, lokalita, spoločnosť a samozrejme aj naši zákazníci. Továreň Factory 56 tak udáva smer budúcej výroby luxusných, športových automobilov spoločnosti Mercedes-Benz, ktorá sa bude niesť v duchu šetrenia prírodných zdrojov, prepojenia a flexibility. Transformáciu nášho priemyslu totiž vnímame ako komplexnú úlohu, ktorej súčasťou je okrem produktov aj celý hodnotový reťazec,“ povedal Ola Källenius, predseda predstavenstva spoločností Daimler AG a Mercedes-Benz AG.
Továreň Factory 56 bola otvorená v súlade so všetkými ochrannými opatreniami týkajúcimi sa pandémie COVID-19. Medzi hosťami boli okrem vysokých predstaviteľov spoločností Daimler AG a Mercedes-Benz AG aj Winfried Kretschmann, ministerský predseda Bádenska-Württemberska, Steffen Bilger, parlamentný štátny tajomník Ministerstva pre dopravu a digitálnu infraštruktúru, ako aj Roland Bernhard, krajinský správca okresu Böblingen či Bernd Vöhringer, primátor mesta Sindelfingen.
„Továreň Factory 56 nie je iba míľnikom v histórii spoločnosti Daimler, ale aj dôležitým záväzkom voči Bádensku-Württembersku ako miestu mobility. Továreň predstavuje najnovšie štandardy – či už v prípade výroby alebo samotných produktov. Digitalizácia a dekarbonizácia sú mottom novej továrne. Žiaden iný produkt nestelesňuje toto motto tak presne ako plnoelektrické, luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS, ktoré sa tu bude vyrábať,” uviedol Winfried Kretschmann, ministerský predseda Bádenska-Württemberska.
Mercedes-Benz investoval v lokalite Sindelfingen od roku 2014 približne 2,1 miliardy eur, aby vytvoril miestne centrálne úseky a postavil základy závodu na výrobu osobných motorových vozidiel pripraveného na budúcnosť. Z toho pripadá približne 730 miliónov eur na samotnú továreň Factory 56, ktorá je súčasťou výrobného závodu Mercedes-Benz v Sindelfingene. Investície sú jasným záväzkom voči Nemecku ako miestu na podnikanie a dlhodobo zabezpečujú pracovné miesta v regióne. Továreň Factory 56 zároveň dosahuje vyššiu efektivitu o približne 25 percent v porovnaní s predchádzajúcou výrobou Triedy S. Vyššia efektivita sa dosahuje optimalizáciou celého hodnotového reťazca.
Šéf VW skúšal Tesla Model Y9. September 2020
Šéf automobilky Tesla Elon Musk sa počas svojej nedávnej cesty po Nemecku stretol aj so šéfom VW Herbertom Diessom. Dozvedeli sme sa, že Musk musel na testovacej dráhe vyskúšať elektrický model Volkswagen ID.3 a tiež si pozrel prichádzajúce elektrické, luxusné, športové auto Volkswagen ID.4.
Začalo sa trochu špekulovať o možnom partnerstve VW/Tesla, pričom dal ale Diess jasne najavo, že sa to nedeje. Nestáva sa ale úplne často, aby generálny riaditeľ umožnil inému generálnemu riaditeľovi konkurenčnej automobilky vidieť nový model, ktorý ešte nemal oficiálnu premiéru.
V skutočnosti sám šéf VW Diess potvrdil, že sa dostal k šoférovaniu luxusného, športového auta Tesla Model Y, ktorý vo veľa faktoroch nazval referenciou pre Volkswagen.
Herbert Diess k tomu povedal: ´´Samozrejme sme tiež testovali Teslu Model Y, aj s kolegom Frankom Welschom. Toto auto je pre nás vo veľa aspektoch (nie vo všetkých!) referenciou. Výborná je užívateľská skúsenosť, aktualizovateľnosť, jazdné vlastnosti, výkon špičkových modelov, nabíjacia sieť a dojazd.´´
Diess tiež uviedol, že luxusné, športové autá Tesla Model Y, podobne ako Volkswagen ID.3, majú veľkú výhodu, keďže sú postavené od základu ako elektrické autá. Na rozdiel od iných výrobcov automobilov, Tesla a VW nestavajú elektrické vozidlá na platforme ICE (aj keď VW to v minulosti robilo). Diess hovorí, že ostatní výrobcovia automobilov nebudú schopní vyrábať najlepšie elektrické autá, pokiaľ aj naďalej budú spoliehať na platformy z benzínových automobilov.
zdroj: motor1.com
Aj napriek popularite SUV, Mercedes-Benz stále verí sedanom8. September 2020
Svetové čísla predajov naznačujú silný boom a popularitu modelov SUV. Aj napriek tomu automobilka Mercedes-Benz stále dôveruje sedanom. Dôkazom toho je nedávne predstavenie už siedmej generácie luxusného, športového auta Mercedes-Benz S.
Šéf Mercedes-Benz k tomu povedal: ´´Pokiaľ ide o relevanciu, sedan v segmente luxusných, športových automobilov zostáva vysoko relevantný.´´ Šéf Mercedes-Benz je samozrejme spokojný ako sa vyvíja predaj SUV modelov Mercedes, pričom tvorí až tretinu celého predaja. Luxusné, športové autá v segmente SUV reprezentuje Mercedes-Benz GLS a GLS Maybach, to je odpoveď značky na silnejúci dopyt po crossoveroch.
Vlajková loď Mercedes-Benz S zostáva na silnej pozícii, čo sa týka predajov. Najsilnejším trhom pre tento model v skutočnosti nie je Európa alebo USA, ale Čína, kde sa predá takmer 700 kusov luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz S za mesiac.
zdroj: motor1.com
Coupe-SUV VW Tiguan X bude zatiaľ dostupný len v Číne7. September 2020
Automobilka Volkswagen ponúka špeciálne pre čínsky trh niekoľko luxusných, športových automobilov, pričom teraz modelovú radu rozširuje vôbec prvý model Volkswagen Tiguan X. Ide o populárnu verziu Coupe-SUV, ktorá ponúka viac športovejší charakter ako klasický Tiguan.
V tomto momente sa zdá, že luxusné, športové autá Volkswagen Tiguan X budú v predaji len v Číne. Volkswagen nepovedal nič o tom, či sa tento model v nejakom čase dostane aj na európsky, resp. americký trh.
Predná časť Tiguanu X nezaznamenala žiadnu zmenu, to podstatné sa odohráva od C- stĺpika smerom dozadu. Mierne zvažujúca línia strechy a masívny kufor je dominantou auta. Treba pripomenúť, že luxusné, športové autá Volkswagen Tiguan X sú podstatne dlhšie, majú 4.77 metra. Dĺžka je teda väčšia ako u predĺženej verzie Volkswagen Tiguan LWB. V skutočnosti model vychádza z Tiguanu Allspace.
Pod kapotou sa budú ukrývať dva benzínové štvorvalce TSI s výkonom 186 HP a 220 HP. Štandardne je výkon prenášaný na všetky štyri kolesá cez dvojspojkovú, sedemstupňovú automatickú prevodovku DSG.
zdroj: motor1.com
Porsche 911 Turbo S (991) od Manhart má 850 koní6. September 2020
Automobilka Porsche už predstavila nové, luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo S (2020), ktoré sú vrcholnou radou legendárneho modelu 911. Pre niektorých zákazníkov je to ale stále málo. Pre nich pripravil úpravca Manhart balíček, ktorý zvyšuje výkon predchádzajúcej generácie (991) až na ohromných 850 HP.
Luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo S (991) boli v predaji od roku 2016 do 2019 a boli zároveň poslednými, ktoré stáli na platforme 991. Vrcholná verzia Turbo S bola poslednou a zároveň najprepracovanejšou verziou, ktorá mala vychytané všetky muchy. Silná platforma je ideálnym miestom pre úpravu Manhart. Výsledkom je Manhart TR850, ktorý pôvodný model Porsche 911 Turbo S s výkonom 580 HP a krútiacim momentom 700 Nm, vylepšil na 850 HP a 1090 Nm!
Aby Manhart dokázal takto masívne navýšiť výkon a krútiaci moment, musel optimalizovať turbo, pridať nový medzichladič, vylepšiť sací systém, výfuk, vylepšiť ECU a pridať novú spojku v PDK. Tento zoznam pomerne jednoduchých úprav ukazuje, ako pôsobivé sú už štandardné luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo S.
Podľa Manhart, je ich úprava TR850 schopná zrýchliť z 0-100 km/h za 2.4 sekundy a z 0-200 km/h za 4.9 sekundy! Nový model Porsche 911 Turbo S (992) určite zrazí cenu verzie 991 dole, čo môže byť spolu s úpravou Manhart silným lákadlom na kúpu tejto rakety.
zdroj: motor1.com
Porsche ponúkne čisto elektrický model Panamera5. September 2020
Keď automobilka Porsche predstavila luxusné, športové autá na elektrický pohon, Porsche Taycan, veľa ľudí hovorilo, že vyzerá ako elektrická Panamera. V skutočnosti je Taycan o dosť menší, aj keď dizajn oboch modelov je podobný.
Po premiére faceliftu Porsche Panamera (2021) šéf produktovej rady luxusných, športových automobilov Panamera Dr. Thomas Friemuth o čisto elektrickej Panamere povedal: ´´Musíme premýšľať kam smerujú trhy a teraz musíme sledovať aj to, čo sa deje s Taycanom, našou menšou limuzínou, pokiaľ sa bavíme o elektrických vozidlách. Až potom budeme vidieť čo ďalej.´´
Pokiaľ ide o cieľové trhy, Porsche nevidí žiadne prekrývanie medzi elektrickou Panamerou a Taycanom. Obe tieto luxusné, športové autá na elektrický pohon majú svojich zákazníkov.
Friemuth poukázal na to, že luxusné, športové autá Porsche Panamera sú väčšie ako model Taycan. Porsche Panamera je pomerne veľké auto s množstvom batožinového priestoru.
Krok k čisto elektrickej verzii Porsche Panamera nie je prekvapením. Väčšinu predajov v Európe v súčasnosti tvoria luxusné, športové autá Porsche Panamera s hybridnou technológiou. Silný dopyt navyše zaznamenal aj Porsche Taycan, ktorý ale mešká s dodaním aj kvôli problémom okolo korona víru.
zdroj: motor1.com
Volvo P1800 Cyan má 413 koní a vyzerá ako klasické kupé4. September 2020
Luxusné, športové autá Volvo P1800 Cyan majú krásny štýl klasického švédskeho kupé, pričom pod kapotou majú moderný preplňovaný štvorvalec o objeme 2.0 litra, ktorý generuje výkon 413 HP a krútiaci moment 455 Nm. Zdá sa, že nejde o žiadny unikát, Cyan Racing má v pláne vybudovať viac kusov a aktuálne zbiera individuálne špecifikácie a stanovuje ceny.
Motor P1800 Cyan je odvodený zo súťažného modelu Volvo S60 TC1 a má červenú zónu otáčok na úrovni 7700 ot./min. Výkon vrcholí neskôr. Motor je navrhnutý pre vysoké otáčky s krútiacim momentom intuitívne lineárnym k plynovému pedálu.
Päťstupňová manuálna prevodovka prenáša silu na zadné kolesá cez hnací hriadeľ z uhlíkových vlákien. Diferenciál s obmedzeným prešmykom ovplyvňuje krútiaci moment a zlepšuje trakciu. Luxusné, športové autá Volvo P1800 Cyan nemajú žiadnych asistentov riadenia, ako je napr. kontrola stability.
Zatiaľ čo luxusné, športové autá Volvo P1800 Cyan vyzerajú ako pôvodný švédsky model, ktorý siaha až do 60tých rokov minulého storočia, Cyan Racing v skutočnosti postavil nové auto. Kombináciou uhlíkových vlákien a vysokopevnostnej ocele získava karoséria a podvozok významne vyššiu tuhosť. Pohotovostná hmotnosť modelu je navyše len 990 kg.
Volvo P1800 Cyan má prepracované zavesenie kolies, vrátane obojstranne nastaviteľných tlmičov. Model má štvorpiestikové brzdy, ktoré nemajú posilňovač a ani ABS, pre priamejší pocit medzi šoférom a cestou. Luxusné, športové autá Volvo P1800 Cyan jazdia na kovaných 18´´ originál diskoch obutých do pneumatík Pirelli PZero.
Vývojový jazdec Cyan Racing a bývalý majster sveta cestovných automobilov Thed Bjork k autu povedal: ´´Nastavenie auta nie je zamerané na rýchle časy na kolo, ale skôr na vzrušujúci zážitok z jazdy. Cítim ako sa môj úsmev rozširuje vždy, keď dlhú zákrutu jazdím driftom.´´
zdroj: motor1.com
Nový Mercedes-Benz S prináša luxus po novom3. September 2020
V novom, luxusnom, športovom aute Mercedes-Benz S sa predstavuje druhá generácia systému MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz). Ďalší míľnik v podobe rozhrania medzi vodičom, cestujúcimi a vozidlom: na palube sa nachádza až päť obrazoviek, pričom niektoré disponujú technológiou OLED. Nový 3D displej vodiča vďaka technológii Eye-Tracking prvýkrát umožňuje stlačením tlačidla priestorové vnímanie scény so skutočným efektom hĺbky bez potreby 3D okuliarov. Rovnako impozantný je aj mimoriadne veľký projekčný displej, ktorý premieta obsahy rozšírenej reality. V prípade navigácie sú napríklad na vozovku virtuálne presne umiestňované animované odbočovacie šípky.
Pomocou kamier v stropnej ovládacej jednotke a algoritmov, ktoré sú schopné učiť sa, rozpozná interiérový asistent MBUX množstvo rôznych pokynov ovládania. Pritom interpretuje natočenie hlavy, pohyby rúk či reč tela a reaguje príslušnými funkciami vozidla. Ak sa vodič napríklad pozrie cez plece dozadu smerom na zadné sklo, interiérový asistent MBUX automaticky odtiahne slnečnú roletu na zadnom skle.
Aktívne náladové osvetlenie s približne 250 svetelnými diódami je integrované do asistenčných jazdných systémov a ich výstrahy dokáže vizuálne podporiť. Náladové osvetlenie okrem toho dokáže sprostredkovať spätnú väzbu pri ovládaní klimatizácie alebo hlasového asistenta Hey Mercedes.
Najnovšia generácia balíka asistenčných jazdných systémov, ktorý je súčasťou sériovej výbavy, obsahuje množstvo nových a zdokonalených funkcií. Jedným príkladom je predvídavé prispôsobenie sa rýchlostným limitom. Nový ukazovateľ asistencie na displeji vodiča zobrazuje na celú obrazovku zrozumiteľným a transparentným spôsobom fungovanie asistenčných jazdných systémov.
Čelný airbag vzadu (prvok mimoriadnej výbavy pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz S s dlhým rázvorom) dokáže pri čelných kolíziách výrazne znížiť zaťaženie hlavy a šije pripútaných cestujúcich na bočných sedadlách vzadu. Čelný airbag pre zadné sedadlo sa vďaka svojej inovatívnej konštrukcii s rúrkovitou štruktúrou rozvíja mimoriadne šetrne voči cestujúcim.
Vďaka riadeniu zadnej nápravy (mimoriadna výbava) je nový Mercedes-Benz S (2021) pocitovo v meste taká obratná ako kompaktné vozidlo. Uhol natočenia kolies zadnej nápravy dosahuje až desať stupňov. Priemer otáčania Triedy S s dlhým rázvorom a náhonom na všetky kolesá sa s riadením zadnej nápravy zmenší o 1,9 metra na 10,9 metra.
Viac ako 50 elektronických komponentov novej Triedy S možno aktualizovať bezdrôtovo (over-the-air). Medzi tieto komponenty patrí kompletný infotainment MBUX, displej vodiča, asistenčné jazdné systémy či systémy osvetlenia MULTIBEAM LED a DIGITAL LIGHT. Vďaka tejto technológii zákazník ušetrí čas, pretože kvôli aktualizácii nebude musieť jazdiť do servisu. Jeho vozidlo bude zároveň počas celej životnosti aktuálne a vybavené novými funkciami. Podmienkou bezdrôtových aktualizácií je vždy výslovné vyjadrenie súhlasu používateľa.
Keď hrozí bočný náraz od iného vozidla, karoséria sa prostredníctvom podvozka so systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE (mimoriadna výbava) dokáže zdvihnúť v priebehu niekoľkých desatín sekundy. Ide o novú funkciu bočného impulzu PRE-SAFE®. Možno ňou znížiť zaťaženie cestujúcich, pretože náraz sa navedie na mimoriadne odolné štruktúry v spodnej časti vozidla.
Predpokladá sa, že od polovice roka 2021 bude môcť nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz S s novým systémom DRIVE PILOT (mimoriadna výbava) jazdiť vysoko automatizovane v hustej premávke alebo počas zápchy na vhodných úsekoch diaľníc v Nemecku. Odbremení sa tým vodič, ktorý sa tak bude môcť venovať vedľajším činnostiam ako napríklad spracovaniu e-mailov vo vozidle prostredníctvom funkcie kancelárie v automobile (In-Car-Office), čím sa šetrí jeho čas.
Revolučná technológia svetlometov DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava) umožňuje úplne nové funkcie ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku. V prípade technológie DIGITAL LIGHT obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel. Rozlíšenie na jedno vozidlo je teda 2,6 milióna pixelov.
S asistentom parkovania ovládaným na diaľku môže vodič zaparkovať alebo vyparkovať vozidlo pomocou mobilného telefónu. S predvýbavou na INTELIGENTNÉHO PARKOVACIEHO PILOTA je Mercedes-Benz S (2021) pripravený na Automatizovanú parkovaciu službu (Automated Valet Parking – AVP , SAE úroveň 4).
Radový šesťvalcový benzínový a dieselový motor v rozličných výkonových stupňoch sú vstupnou bránou v prípade motorizácií novej Triedy S. Onedlho bude k dispozícii motor V8 s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) a so 48-voltovým elektrickým systémom. V roku 2021 pribudne hybridný model dobíjateľný zo siete s čisto elektrickým dojazdom až do 100 kilometrov.
Nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz S bude možné objednať od polovice septembra 2020 a v decembri 2020 sa dostanú k zmluvným partnerom. V USA a Číne bude Trieda S uvedená na trh vo februári 2021.