Novinky

Vzácne Ferrari Monza SP1 dostalo vylepšenia Novitec14. Október 2020

Novitec sa v novom projekte zameral na luxusné, športové autá Ferrari Monza SP1, ktoré sú vyrobené v skutočne malej sérii. Balíček každopádne sedí aj na dvojmiestnu verziu SP2. Novitec osadil tieto automobilové klenoty originál diskami Vossen rozmerom 21 palcov vpredu a 22 palcov vzadu. Nové originál disky Vossen doplňuje vyladený podvozok, ktorý znižuje svetlú výšku auta o približne 35 mm.

Luxusné, športové autá Ferrari Monza SP1/SP2 od Novitec majú tiež nový výfukový systém, ktorý umožňuje lepší odvod tepla. Na želanie môže byť systém vybavený aktívne ovládanými klapkami, ktoré menia zvukovú stopu. Nový výfukový systém je vyrobený so špeciálnej zliatiny používané v kozmickom priemysle a tiež v F1.

Aj keď luxusné, športové autá Ferrari Monza SP1/SP2 majú už štandardne pod kapotou najvýkonnejší atmosférický motor V12, akým bolo kedy vybavené auto na bežnú cestu, Novitec zvýšil výkon z 800 HP na 833 HP. Krútiaci moment vzrástol zo 719 Nm na 780 Nm.

Ferrari Monza SP1 od Novitec dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za  2.8 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je viac ako 300 km/h, čo je pomerne ťažko predstaviteľná hodnota u vozidla, ktoré nemá strechu a ani čelné a bočné okná. Väčšina týchto jedinečných luxusných, športových automobilov aj tak skončí ako vzácne zberateľské kúsky, ktoré toho reálne moc nenajazdia.

zdroj: motor1.com


Rýchly presun bez emisií s Mercedes-Benz eScooter13. Október 2020

Značka Mercedes-Benz ako poskytovateľ služieb mobility vyvíja trvalo udržateľné koncepcie pre mnohé aspekty mobility. Spoločnosť prostredníctvom novej, plne elektrickej rodiny luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz EQ už dnes pokrýva nároky rôznych cieľových skupín novými, inovatívnymi vozidlami smart EQ, novou interpretáciou vozidla SUV v podobe EQC a veľkopriestorovým vozidlom EQV. Značka Mercedes-Benz sa teraz posúva o krok ďalej a v podobe elektrickej kolobežky Mercedes-Benz eScooter prináša na trh riešenie, ktoré je bez emisií a špeciálne navrhnuté na presun na poslednom kilometri. Elektrická kolobežka Mercedes-Benz eScooter bola navrhnutá najmä na dlhú životnosť. Použitie vysokokvalitných komponentov a materiálov umožňuje nájazd viac ako 5 000 kilometrov. eScooter možno vďaka nízkej hmotnosti a intuitívnemu mechanizmu skladania bez problémov prepravovať v batožinovom priestore auta, alebo v prostriedkoch verejnej dopravy a boduje vrcholnými hodnotami, pokiaľ ide o dojazd, bezpečnosť a dizajn.

Kolobežka eScooter má štýlový, dynamický a komfortný prejav. Značka Mercedes-Benz ju prináša na trh v spolupráci so švajčiarskym odborníkom na mikromobilitu Micro Mobility Systems AG. Výrobca luxusných, športových automobilov zo Stuttgartu tým plní želanie mnohých zákazníkov, ktorí si prajú flexibilné, individuálne riešenia mobility práve v premávke v centrách miest. Špeciálne a doslova na posledných kilometroch úseku cesty dokáže eScooter od značky Mercedes-Benz ukázať celý svoj potenciál. Mikromobilita bez emisií je cenným prvkom na ceste k plnohodnotnejším mestám s inteligentnou kombináciou dopravných prostriedkov, čím prispieva k zlepšeniu kvality vzduchu. Okrem toho dokonale spĺňa požiadavky na moderný mestský životný štýl. Jazdec sa môže kedykoľvek spoľahnúť na ideálny a šikovný produkt obzvlášť pri použití vlastného eScootera. Tento dopravný prostriedok si môže vziať so sebou kamkoľvek, preto nijako nezaťažuje verejný priestor.

Elegantný čierny dizajn so značkou Mercedes-Benz a značka Micro na zadnom blatníku osloví estetikov, ktorí sa chcú odlíšiť od davu a chcú do posledného detailu využiť premyslený produkt. Elektromotor s variabilným výkonom 250 až 500 wattov zrýchľuje eScooter plynule na rýchlosť 25 km/h a akumulátor s kapacitou 7,8 Ah zabezpečuje pri ideálnych podmienkach dojazd až 30 km. Používateľ pritom cestuje nielen rýchlo a obratne, ale aj komfortne a bezpečne. Plocha na státie je široká a má protišmykovú úpravu – poskytuje pohodlný priestor pre obe chodidlá. Elektrická kolobežka Mercedes-Benz eScooter je odpružená vpredu aj vzadu a je vybavená gumenými kolesami s priemerom 20 cm, ktoré si bez problémov poradia aj s nerovným terénom, ako sú napríklad dlažobné kocky.

Tyč riadenia s teleskopickou funkciou možno plynulo nastaviť na telesnú výšku jazdca. Na ergonomicky tvarovaných riadidlách sa vpravo nachádza regulátor plynu, vľavo sa nachádza ručná brzda a integrovaný zvonček. Na displeji v strede sa vždy prehľadne zobrazuje rýchlosť, stav nabitia a jazdný režim.

Brzdenie produktu Mercedes-Benz eScooter zabezpečuje bubnová brzda vzadu alebo nožná brzda na zadnom blatníku. S osvetlením vpredu a vzadu, ktoré spĺňa podmienky pre cestnú prevádzku, ako aj bočnými reflektormi je jazda kedykoľvek možná aj v tme.

Užitočnou prídavnou funkciou je konektivita s aplikáciou Micro. Mercedes-Benz eScooter sa cez rozhranie Bluetooth® spojí s chytrým telefónom, ktorý je možné upevniť v držiaku na tyči riadenia a jazdcovi prostredníctvom aplikácie poskytuje cenné informácie o rýchlosti, vzdialenosti, čase jazdy alebo stave akumulátora. Integrovaný navigačný systém na displeji navyše zobrazuje najkratšiu cestu do cieľa. Prostredníctvom aplikácie možno navyše priamo ovládať rôzne funkcie ako svetlo alebo jazdný režim produktu eScooter.

eScooter dispnuje intuitívnym mechanizmom skladania, ktorý sa ovláda jednoduchým zatlačením nohy. Zložiť možno aj držadlá. Vďaka tomu si nájde miesto aj v malom batožinovom priestore a používateľ si ho môže vziať so sebou do všetkých prostriedkov verejnej dopravy. Ďalšou výhodou je nízka hmotnosť len 12,5 kg.


Francúzsko by mohlo mať daň za vysoké emisie až 50.000 EUR12. Október 2020

Luxusné, športové autá s vysokou spotrebou paliva a emisiami by sa už čoskoro mohli vo Francúzsku pomerne predražiť. Správa Automotive News Europe hovorí, že Francúzsko uvažuje o legislatíve, ktorá by výrazne zvýšila daň za emisie CO2 u automobilov. V najhoršom prípade by nové vozidlá s emisiami 225 gramov CO2/km platili daň 50.000 EUR.

Navýšenie tejto dane je viac ako dvojnásobné, keďže teraz platia luxusné, športové autá vo Francúzsku maximálnu daň 20.000 EUR. Francúzsko patrí v tomto smere medzi najprísnejšie krajiny v Európe, čo sa týka výšky pokút.

Je zrejmé, že čím vyššia spotreba paliva, tým vyššie sú aj emisie, takže takto vysoká daň by zasiahla niektoré luxusné, športové autá. Daň by sa pravdepodobne dotkla aj niektorých menej účinných, veľkých SUV.

zdroj: motor1.com


Bugatti zastavuje vývoj druhého modelu11. Október 2020

Zvesti o druhom luxusnom, športovom aute Bugatti sa šíria už roky. Pred pár mesiacmi sa zdalo, že Bugatti sa chystá rozhodnúť o druhej modelovej rade. Žiaľ teraz sa zase zdá, že s druhým modelom Bugatti to nevyzerá dobre.

Podľa novej správy Bloomberg bude Bugatti odkladať svoje plány na nový model až do toho času, kedy koncern VW nepredstaví ročný investičný plán budúcnosti. Toto rozhodnutie má zjavnú súvislosť s krízou spôsobenou pandémiou korona víru, ktorá zasiahla aj automobilový priemysel.

Šéf Bugatti Stephan Winkelmann k tomu povedal: ´´Hovorili sme o druhom, luxusnom, športovom aute Bugatti. Toto bolo teraz zastavené kvôli korona kríze, takže teraz o tom čo bude nehovoríme.´´

Nedá sa povedať, či druhý model Bugatti bude úplne zrušený alebo len oneskorený. Vzhľadom na globálnu ekonomickú situáciu je prekvapením, že Bugatti zaznamená vôbec najlepší rok v histórii. Navyše luxusné, športové autá Bugatti sú vypredané aj na rok 2021, kedy má Bugatti predaných už 70-80% plánovanej produkcie.

zdroj: motor1.com


Šesť nových elektrických modelov Mercedes-Benz EQ10. Október 2020

Nová generácia elektrických vozidiel luxusnej a vyššej triedy je založená na architektúre vyvinutej špeciálne na tento účel, ktorá je v mnohých ohľadoch škálovateľná a možno ju použiť v mnohých luxusných, športových automobiloch Mercedes-Benz: rázvor a rozchod kolies, ako aj všetky ostatné komponenty systému, najmä však akumulátory, sú vďaka modulárnemu stavebnicovému systému variabilné. Koncepcia vozidla je tak optimalizovaná na všetky požiadavky akumulátorovej elektrickej rodiny modelov orientovanej na budúcnosť. Táto architektúra umožňuje výrobu elektrických, luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz od sedanov až po veľké vozidlá kategórie SUV.

S modelom Mercedes-Benz EQS môžu zákazníci luxusného segmentu optimálne využiť všetky výhody čisto elektrickej architektúry, napríklad priestor a dizajn. Vďaka dojazdu až 700 km (podľa WLTP) splní model EQS nároky na progresívny sedan v segmente luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz S aj v tomto ohľade. Pri výrobe zostáva Mercedes-Benz verný svojmu receptu na úspech a vozidlá i továrne navrhuje tak, aby sa rôzne modely mohli flexibilne vyrábať na rovnakých výrobných linkách. Elektrické vozidlá zároveň využívajú pokrokové všestranné technológie od značky Mercedes-Benz, napríklad ovládací a zobrazovací systém MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) alebo asistenčné jazdné systémy.

Štúdia Mercedes-Benz Vision EQS naznačila progresívny dizajn nadchádzajúceho modelu EQS už v septembri 2019. Dokonca aj maskované prototypy počas testovania odhaľujú významné charakteristické tvary, ktoré sú pre luxusnú triedu revolučné, ako napríklad dizajn Cab-Forward alebo tvary pripomínajúce karosériu kupé s označením One Bow. Ďalšie detaily progresívneho dizajnu luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz EQS SUV, EQE a EQE SUV, ktoré sú dôležité z hľadiska úspechu elektroofenzívy, zostávajú zatiaľ pre verejnosť neznáme.

V roku 2021 zavedie Mercedes-Benz čisto elektrickú architektúru. Spoločnosť bude zároveň pokračovať v elektrifikácii najúspešnejších platforiem. Okrem stredne veľkého SUV Mercedes-Benz EQC (EQC 400 4MATIC, kombinovaná spotreba elektriny: 25,0 – 22,4 kWh/100 km; vážené emisie CO2: 0 g/km)[1] a plnoelektrického veľkopriestorového vozidla Mercedes-Benz EQV (EQV 300, kombinovaná spotreba elektriny: 28,2 – 28,0 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1] sa zákazníci kompatkných vozidiel môžu tešiť na dve plnoelektrické vozidlá SUV v podaní modelov EQA a EQB. Vďaka svojmu progresívnemu dizajnu ich možno na prvý pohľad zaradiť do plnoelektrického portfólia produktov. Výroba modelu EQA sa spustí ešte tento rok.

Na ceste k sériovej výrobe, luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS momentálne absolvujú záverečné testy, okrem iného aj v skúšobnom a technologickom centre (PTZ) v Immendingene. Systematická validácia kompletného vozidla slúži na zabezpečenie vysokých kvalitatívnych štandardov a je súčasťou rozsiahlych opatrení v rámci vývojového procesu každého jedného konštrukčného radu Mercedes-Benz. Stanice okrem iného zahŕňajú náročné zimné testy v Škandinávii, testy podvozku a hnacieho ústrojenstva v skúšobných areáloch, na verejných cestách a na vysokorýchlostnej testovacej dráhe v Narde či integrované tepelné testy kompletného vozidla v južnej Európe a Južnej Afrike. Testovacie jazdy v súčasnosti prebiehajú aj v Číne a USA. V prípade modelu EQS sa samozrejme osobitná pozornosť venuje elektrickému pohonu a akumulátoru. Tie sú totiž tiež testované a schvaľované v súlade s najprísnejšími štandardmi Mercedes-Benz.

Luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS najazdili už viac ako dva milióny testovacích kilometrov, pričom si vyskúšali horúce podmienky Južnej Afriky, ako aj studenú klímu severného Švédska,“ hovorí Christoph Starzynski, viceprezident architektúry elektrického vozidla Mercedes-Benz zodpovedný za vozidlá EQ. „EQS bude Triedou S medzi elektrickými vozidlami. Práve preto prechádza rovnako náročným programom skúšok ako každé jedno vozidlo, ktoré sa pýši hviezdou. Model EQS bol okrem toho podrobený ešte ďalším testom určeným špeciálne pre elektromobily, ktoré pokrývajú dôležité body vývoja, ako dojazd, nabíjanie a efektívnosť.“

Model Mercedes-Benz EQS sa bude vyrábať spolu s novou Triedou S v závode Factory 56 v Sindelfingene, teda v najmodernejšej továrni na výrobu automobilov na svete. Investície úseku Mercedes-Benz Operations (MO), ktorý zodpovedá za výrobu osobných vozidiel na celom svete, sa už dlhší čas zameriavajú na flexibilitu v závodoch. Technické vybavenie s perspektívnymi riešeniami koncepcie Priemysel 4.0 významne prispieva k flexibilite. Vďaka vysoko flexibilným štruktúram môžu všetky závody vyrábať vozidlá s rôznymi druhmi pohonov a reagovať tak rýchlo na zmeny dopytu na trhoch. Príležitosti elektrickej mobility tak možno optimálne využiť aj s obmedzenými potrebami investícií.

Značka Mercedes-Benz sa ako súčasť stratégie Ambition 2039 snaží o to, aby do 20 rokov mohla ponúknuť flotilu nových vozidiel s neutrálnymi emisiami CO2. Už do roku 2030 chce spoločnosť predávať viac ako polovicu vozidiel s elektrickým pohonom – do tejto skupiny patria plnoelektrické vozidlá a hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete.


Skvelá aerodynamika strešného boxu Mercedes-AMG9. Október 2020

Niekedy jednoducho každé luxusné, športové auto potrebuje viac priestoru. Na cestách alebo vo voľnom čase so svojou rodinou narazíte na hranice možností aj toho najveľkorysejšieho objemu batožinového priestoru. S novým strešným boxom Mercedes-AMG prináša značka s hviezdou pomoc a zároveň dodáva aerodynamické a estetické zvýrazňujúce prvky. Pri vývoji inovatívneho strešného boxu sa prejavili najvyššie požiadavky na umenie inžinierov, efektívnosť, exkluzivitu a dizajn, teda atribúty, ktoré určujú DNA značky Mercedes-AMG. Tím AMG High-Performance navyše otestoval v rámci rozsiahlych skúšok počas jazdy optimálne hodnoty strešného boxu v súvislosti s aerodynamikou, jazdnými vlastnosťami a hlučnosťou.

Strešný box sa hodí na každé luxusné, športové auto Mercedes-Benz. Na vrchnej strane štýlovo tvarovaného krytu vo farbe kométová sivá magno s bočnými dekoračnými líniami je zapustený čierny lesklý prvok s plutvou. Športový tvar strešného boxu spolu s výrazným difúzorom má pozitívny vplyv na aerodynamiku a hlučnosť. Rukoväte integrované priamo do tvaru veka navyše znižujú odpor vzduchu. Logá Mercedes-AMG na prednej časti a na oboch stranách veka vyzdvihujú exkluzívny pôvod strešného boxu.

Pre optimálne jazdné vlastnosti bol strešný box Mercedes-AMG vyvinutý v dvoch variantoch. Okrem verzie, ktorá je vhodná pre všetky modely vozidiel Mercedes, bolo vyvinuté aj vyhotovenie, ktoré je odporúčané špeciálne pre luxusné, športové autá značky Mercedes s karosériou kupé. Nepatrný rozdiel spočíva v tvare difúzora, ktorý bol aerodynamicky upravený pre potreby športového tvaru karosérií kupé.

V praxi boduje strešný box aspektami, ako je praktickosť, jednoduchá manipulácia a kvalitné materiály. Konštrukcia z trvácneho plastu, ktorý je mimoriadne odolný proti rýchlemu opotrebovaniu, odolá bez problémov všetkým poveternostným podmienkam. Strešný box možno komfortne namontovať na všetky základné nosiče a strešné nosiče na pozdĺžny držiak Mercedes-Benz prostredníctvom jednoduchého rýchloupínacieho systému. Objem strešného boxu je 410 litrov a možno ho otvoriť z oboch strán, čo umožňuje jednoduché a rovnomerné nakladanie. Maximálne zaťaženie strešného boxu je 70 kg. Okrem toho je potrebné dodržať aj príslušné zaťaženie strechy každého vozidla.

Rovnako ako u všetkých luxusných, športových automobilov a doplnkových výrobkov značky Mercedes-Benz, aj v prípade strešného nosiča Mercedes-AMG je bezpečnosť na prvom mieste. S touto filozofiou boli v rámci technických skúšok prekročené zákonné požiadavky a normy Mercedes-Benz, ktoré sú v porovnaní so zákonnými požiadavkami prísnejšie. Strešný box Mercedes-AMG je schválený až do zákonom odporúčanej rýchlosti 130 km/h.


Mercedes GLE má výborné automatizované asistenčné systémy8. Október 2020

Pri teste asistenčných systémov pre čiastočne automatizované jazdenie (podľa SAE úrovne 2) organizáciou Euro NCAP zvíťazil Mercedes-Benz s hodnotením „veľmi dobré“. Značka s hviezdou bola pritom zastúpená modelom GLE SUV. Luxusné, športové autá Mercedes-Benz GLE ponúkjúa balík asistenčných jazdných systémov a balík asistenčných jazdných systémov plus, ktoré s najlepším výsledkom 174 bodov (87 % z celkového počtu bodov) porazili deviatich súťažiacich z rozličných kategórií vozidiel vrátane ďalších dvoch vozidiel prémiového segmentu.

Balík asistenčných jazdných systémov luxusného, športového auta Mercedes-Benz GLE disponuje viacerými funkciami, ktoré umožňujú čiastočne automatizované jazdenie, čím výrazne odbremeňujú vodiča pri každodennom jazdení v mnohých situáciách. Najmodernejšie systémy upozorňujú s cieľom odvrátiť hroziacu nehodu. Zasahujú napríklad autonómnym núdzovým brzdením, aby sa znížila závažnosť možných kolízií alebo sa im dokonca úplne zabránilo.

Euro NCAP osobitne zdôrazňuje, že ide o kooperatívne systémy, ktoré vodiča podporujú, pričom však nie sú dominantné. Aktívny asistent riadenia tak dokáže podporiť vodiča dokonca aj pri riadení v zákrutách. Do rýchlosti 130 km/h nie je pritom asistent nevyhnutne odkázaný na jasne viditeľné vodorovné dopravné značenie, ale vie ďalej aktívne zasiahnuť aj pri nejednoznačnom vodorovnom značení, napríklad na staveniskách alebo pri chýbajúcich čiarach. Vďaka tomu dokáže systém účinne odbremeniť a podporiť vodiča hlavne v kolónach a dopravných zápchach. Vodič môže nad systémom jednoducho a intuitívne prevziať kedykoľvek vedenie a môže sa tak opäť úplne sústrediť na jazdné úlohy. Intuitívny a harmonický prechod medzi podporou systému a jazdením bez podpory je súčasťou kooperatívneho charakteru balíka asistenčných jazdných systémov vozidla od značky Mercedes-Benz. Mercedes-Benz GLE preto získal najlepšiu známku a prvenstvo v hodnotení „Driver Engagement“. Dôraz bol kladený aj na to, že Mercedes-Benz pri pomenovaní a komunikácii nenaznačuje, že by išlo o autonómne systémy, ale práve naopak ich označuje transparentne ako asistenčné systémy. Dôvod: v prípade čiastočne automatizovaných jazdných systémov zohráva vodič aktívnu úlohu a musí sa neustále sústrediť na jazdné úlohy. V prípade značky Mercedes-Benz sú systémy navrhnuté kooperatívne preto, aby medzi nimi a vodičom za volantom vzniklo najlepšie možné spojenie. Takto ponúka značka svojim zákazníkom bezpečnosť, komfort a odbremenenie vodiča. Luxusné, športové auto Mercedes-Benz GLE sa umiestnilo medzi najlepšími v teste aj v hodnotení „Vehicle Assistance a Safety Backup,“ ktoré sa zameriava na technickú výkonnosť systémov.


Asistenčné systémy Mercedes-Benz v roku 19857. Október 2020

Premiéra inovatívneho systému: Mercedes-Benz predstavuje pre svoje luxusné, športové autá na jeseň v roku 1985 na medzinárodnej výstave automobilov (IAA) vo Frankfurte automaticky pripájaný náhon na všetky kolesá 4MATIC. Táto novinka sa dostáva do centra pozornosti a dopĺňa ju menej nápadný, ale zato nemenej dôležitý automatický zverný diferenciál (ASD). Ďalšou novinkou spred 35 rokov je debut regulácie preklzávania hnacích kolies (ASR). Jednoznačné posolstvo troch inovácií: v kritických situáciách nie je vodič odkázaný sám na seba, ale jeho vozidlo ho podporuje.

V tlačovej informácii Mercedes-Benz týkajúcej sa IAA z roku 1985 sa uvádza: „Najmodernejšia automobilová technika a hydraulika v kombinácii s inteligentnou elektronikou ukazujú perspektívy v oblasti systémov náhonov, ktoré významným spôsobom prekračujú možnosti dovtedy zvyčajných pomocných prostriedkov na zvýšenie trakcie. Automatický zverný diferenciál (ASD), regulácia preklzávania hnacích kolies (ASR) a Mercedes-Benz 4MATIC sú výsledkom a obsahom koncepcie jazdnej dynamiky Mercedes-Benz, ktorá určuje nové štandardy vo vzťahu medzi človekom a vozidlom.“ ASD, ASR a 4MATIC sa pripájajú k dlhej tradícii elektronických asistenčných systémov z dielne Mercedes-Benz, ktorej história sa začína písať v roku 1978 sériovým vyhotovením protiblokovacieho systému (ABS) a ku ktorej dodnes pribúdajú stále nové komponenty.

Automatický zverný diferenciál (ASD): systém pracuje elektrohydraulicky. Slúži ako pomoc pri rozjazde a pri pretáčaní kolies do rýchlosti 25 km/h uzamkne diferenciál na 100 percent, aby sa dosiahla lepšia trakcia. Na tento účel zisťuje riadiaca jednotka rýchlosť poháňaných kolies. Počas 90. rokov 20. storočia sa systém nahrádza reguláciou preklzávania hnacích kolies, ktorá sa pôvodne ponúkala paralelne s automatickým zverným diferenciálom.

Regulácia preklzávania hnacích kolies (ASR): tento systém účinkuje proti pretáčaniu kolies a vybočeniu poháňaného kolesa tak, že reguluje vzájomné pôsobenie pozdĺžnych síl medzi pneumatikou a vozovkou. ASR pritom účinkuje na brzdy, ako aj na krútiaci moment motora. Týmto spôsobom systém stabilizuje rozjazd na povrchu so slabou priľnavosťou, napríklad na ľade, snehu, mokrých dlažobných kockách a štrku. Pri použití snehových reťazí umožňuje vypínač snehových reťazí preklz až do rýchlosti 60 km/h. Softvér z dielne vlastného vývojového oddelenia pre elektriku/elektroniku koncernu obmedzuje kompenzačný pohyb druhého kolesa v diferenciáli prostredníctvom lamelovej uzávierky. Systém možno objednávať od jesene 1985, spočiatku výhradne v nových osemvalcových, luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz S (konštrukčný rad 126). Pôvodný príplatok predstavuje 2 850 DM. Neskôr je systém ASR k dispozícii aj pre šesťvalcové modely konštrukčného radu 126, ako aj pre jednotlivé modely Triedy E (konštrukčného radu 124) a vozidla SL (konštrukčného radu R 107). Okrem protiblokovacieho systému (ABS), ktorého senzorika využíva nové systémy, tvorí regulácia preklzávania hnacích kolies základ elektronického systému stabilizácie ESP® predstaveného v roku 1995, ktorý patrí od roku 1999 do sériového rozsahu výbavy všetkých konštrukčných radov osobných motorových vozidiel značky Mercedes-Benz.

Náhon na všetky kolesá 4MATIC: nové kombi (konštrukčného radu S 124) sa na autosalóne IAA 1985 stáva lákadlom na výstavnej ploche Mercedes-Benz. Pri pohľade na zadnú časť modelu 300 TE zaujme označenie 4MATIC. Označuje novovyvinutý trakčný systém, ktorý oslavuje svoju premiéru v šesťvalcových modeloch konštrukčného radu 124. Náhon 4MATIC cielene aktivuje náhon na predné kolesá a uzávierku diferenciálu v situáciách, pri ktorých nestačí normálny náhon na zadné kolesá. Napríklad na snehu alebo ľade či na mokrom alebo sypkom podklade. Srdcom náhonu 4MATIC je jednostupňová rozdeľovacia prevodovka s otvoreným medzinápravovým diferenciálom, ktorý vyrovnáva otáčky medzi nápravami. Je priamo spojený s automatickou prevodovkou a spolu s motorom, meničom krútiaceho momentu a náhonom na prednú nápravu tvorí úplnú hnaciu jednotku. Vývoj pokračuje: v roku 1997 predstavuje Mercedes-Benz v Triede E konštrukčného radu 210 novovyvinutý náhon 4MATIC. Od predchádzajúcej verzie sa líši tým, že má teraz stály náhon na všetky kolesá s rozdeľovaním krútiaceho momentu od 35 až po 65 percent na prednú a zadnú nápravu. Uzávierky diferenciálu sú nahradené systémom 4ETS (systém elektronického riadenia trakcie), ktorý pri preklzujúcich kolesách automaticky zasahuje brzdami. Od roku 2013 ponúka Mercedes-Benz pres svoje luxusné, športové autá opäť zdokonalený stály náhon na všetky kolesá 4MATIC s plne variabilným rozdeľovaním momentu. Je založený na architektúre náhonu na predné kolesá s priečne zabudovanými motormi a vyznačuje sa, rovnako ako ostatné verzie náhonu 4MATIC, veľkými rezervami trakcie a vynikajúcou agilnosťou v kombinácii s vyššou bezpečnosťou jazdy a lepšou energetickou účinnosťou. Vďaka tomu je k dispozícii technika 4×4 prispôsobená všetkým kategóriám vozidiel.

Legendárna kampaň 4MATIC: pod heslom „Technológia prekonáva meteorológiu“ spúšťa Mercedes-Benz v roku 2012 reklamnú kampaň na stály náhon na všetky kolesá 4MATIC. Kľúčová fráza: „Či už je zima alebo mokro. Nezáleží na tom. Na zime zostáva nebezpečná len jedna vec: cesta k vozidlu.“


McLaren 765LT Strata od MSO má dvojfarebnú karosériu6. Október 2020

Luxusné, športové autá McLaren 765LT sú veľmi populárne, keďže sú extrémne rýchle, majú avantgardný dizajn a relatívne dostupnú cenu. Nie je to síce McLaren Senna alebo Speedtail, tie ale majú sedemmiestnu cenovku.

Zákazníci, ktorí si kupujú luxusné, športové autá, málokedy zoberú len základný model. Vždy majú tendenciu vylepšovania. V McLarene je na toto vylepšovanie určené oddelenie MSO (McLaren Special Operations), ktoré teraz ukázalo vylepšený model McLaren 765LT Strata.

Karoséria modelu McLaren 765LT Strata je v dvojfarebnej kombinácii. Špeciálna farba MSO Heritage Memphis Red je skombinovaná s farbou MSO Bespoke Cherry Black, pričom samotná výroba trvá neuveriteľných 450 hodín. Za originál diskami McLaren sa skrývajú brzdové strmene vo farbe Volcano Red a Azory. Atraktívnym doplnkom je aj strešná lopatka z uhlíkových vlákien zabudovaná do horného zadného zasklenia, ktorá smeruje vzduch k biturbo motoru V8 o objeme 4.0 litra.

Konkrétny toto luxusné, športové auto McLaren 765LT Strata má grafiku a logo MSO na opierkach hlavy a prahoch dverí. Vonkajší motív farby Memphis Red korešponduje s interiérom, kde bola farba použitá na pádlach radenia a označení 12 hod. na volante. Grafika Strata je použitá aj na kľúčoch. Celý proces trvá 14 hodín.

Do predaja sa dostane len 765 luxusných, športových automobilov McLaren 765LT, pričom výrobná séria pre rok 2020 je už vypredaná.

zdroj: motor1.com


Nürburgring z pohľadu šoféra v Audi RS6 Avant (video)5. Október 2020

2021-audi-rs6-avant-nurburgring-1Medzi najznámejšie luxusné, športové autá, ktoré sa dajú bežne použiť na dennodenné jazdenie, patrí určite nové Audi RS6 Avant. Tento model má nielen extrémny výkon, ale aj dostatočný batožinový priestor, takže sa jedná o rodinné auto s ktorým sa ale dá dobre vyblázniť aj na okruhu.

Okruhové možnosti nového Audi RS6 Avant preveril automobilový web L´argus, ktorý za volant posadil šoféra Mathieu Sentise a vyslal ho na slávny Nürburgring. Aj keď sú luxusné, športové autá Audi RS6 Avant pomerne ťažké, vďaka výbornému podvozku, natáčaniu všetkých kolies a pohonu quattro sa v extrémnych podmienkach závodného okruhu chovajú veľmi stabilne. Nedotáčavosť takmer neexistuje, dokonca je vo videu vidieť pretáčavosť, ktorú má šofér pod kontrolou.

Luxusné, športové autá Audi RS6 Avant majú pod kapotou twin-turbo motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý generuje výkon 600 HP a krútiaci moment 800 Nm. Výkon je prenášaný na všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej prevodovky Tiptronic.

zdroj: motor1.com