Novinky
Mercedes opäť najhodnotnejšou luxusnou automobilovou značkou24. Október 2020
Značka Mercedes-Benz sa opäť stala jednou z najžiadanejších značiek na svete: V tohtoročnom rebríčku „Best Global Brands“ renomovanej americkej poradenskej spoločnosti Interbrand sa značka s hviezdou úspešne umiestnila na ôsmom mieste. S odhadovanou hodnotou značky 49,268 miliárd amerických dolárov je jedinou európskou spoločnosťou, ktorá sa umiestnila v prvej desiatke.
„Celý tím Mercedes-Benz je hrdý na to, že sa tento rok značka opäť umiestnila v prvej desiatke rebríčka ‘Best Global Brands‘, a že už štvrtý rok po sebe obhájila pozíciu najcennejšej automobilovej značky na svete,“ uviedla Bettina Fetzer, šéfka marketingu v spoločnosti Mercedes-Benz AG. „Kľúčom k nášmu úspechu je neustále zameranie našej značky na potreby zákazníkov, pre ktorých vytvárame prostredníctvom širokej škály digitálnych a fyzických formátov mimoriadne zážitky z produktov a značky.“
Značka Mercedes-Benz vždy kombinovala vysokú úroveň inovácií s túžbou ponúknuť zákazníkom jedinečný a nezameniteľný zážitok z mobility luxusných, športových automobilov. Všetky produkty a služby preto nesú nielen kolektívne know-how spoločnosti, ale aj nárok pevne zakotvený v DNA značky, ktorý stelesňuje fascináciu moderným luxusom. Súčasnosť poznačená pandémiou COVID-19 jasne dokazuje, že úspešné značky pretrvajú aj v nepokojných časoch. Svojim jasným vystupovaním vyjadrujú dôveru a konzistenciu a tým prispievajú z dlhodobého hľadiska k silnému zväzku medzi zákazníkom a značkou.
Americká poradenská spoločnosť Interbrand zaoberajúca sa značkami, skúma a analyzuje najcennejšie značky sveta od roku 1999. Už po 21-krát je sto najlepších značiek zahrnutých do ročnej štúdie „Best Global Brands“, ktorá skúma všetkých kandidátov podľa troch kritérií: „Finančný výkon produktov alebo služieb značky“, „Úloha značky v procese rozhodovania o kúpe“ a „Sila značky s ohľadom na zabezpečenie budúcich výnosov spoločnosti“. Interbrand bola prvou spoločnosťou, ktorá vyvinula metódu hodnotenia značky certifikovanú podľa ISO 10668. Táto medzinárodná norma stanovuje kritériá pre hodnotenie a spĺňa požiadavky na presnú klasifikáciu peňažnej hodnoty značky.
Ferrari zvoláva do servisu model 812 Superfast23. Október 2020
Automobilka Ferrari zvoláva do servisu luxusné, športové autá Ferrari 812 Superfast (2018-2020), ktorým hrozí vypadnutie zadného okna. Problém je v tom, že kvôli nesprávnemu nalepeniu okna, by mohlo dôjsť k jeho vypadnutiu.
Prvý príklad tohto problému sa objavil v Nemecku 11. mája 2020. Ďalšie dve správy z 21. mája hovoria o podobnej udalosti. Na základe tohto začalo Ferrari tento problém analyzovať, pričom sa zistilo, že na strane dodávateľa môže isť o chybu nesprávneho vyčistenia plochy na lepenie zadného skla. Ferrari potom 30. septembra rozhodlo, že všetky luxusné, športové autá Ferrari 812 Superfast musia byť stiahnuté do servisu.
Ferrari na všetkých vozidlách 812 Superfast vymení zadné sklo. Majitelia luxusných, športových automobilov Ferrari 812 Superfast budú informovaní o nutnosti návštevy servisu.
Automobilka Ferrari predstavila luxusné, športové autá 812 Superfast na autosalóne v Ženeve v roku 2017. Model je nástupcom Ferrari F12tdf. Pod kapotou tohto superšportu sa ukrýva atmosférický motor V12 o objeme 6.5 litra, ktorý ponúka výkon 800 HP a krútiaci moment 718 Nm. Model dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 2.9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 340 km/h.
zdroj: motor1.com
De Tomaso plánuje stavať superšport P72 v Amerike22. Október 2020
De Tomaso je značka známa predovšetkým pre svoje luxusné, športové autá Pantera, ktoré mali pod kapotou motor V8 od Fordu. Spoločnosť zažila veľký návrat minulý rok na festivale Goodwood of Speed, kde predstavila luxusné, športové auto De Tomaso P72. Firma teraz oznámila svoje plány na presunutie výroby tohto superšportu do USA.
De Tomaso nazýva túto iniciatívu ako Mission American Automotive Renaissance, pričom vyjadruje lásku k americkému automobilovému priemyslu a nespokojnosť s jeho aktuálnou pozíciou. Firma plánuje priviesť do USA všetky hlavné operácie, vrátane výroby, dizajnu a celého riadenia.
Automobilka De Tomaso je stále v procese hľadania nového amerického domova, pričom komunikuje s viacerými štátmi o možnosti podnikania v nich. K finálnemu rozhodnutiu by malo prísť počas nasledujúcich šiestich mesiacov. Luxusné, športové autá De Tomaso P72 by sa mali v USA začať vyrábať na konci roka 2022.
De Tomaso P72 nadväzuje na minulé luxusné, športové autá De Tomaso, pričom má pod kapotou preplňovaný motor V8 o objeme 5.0 litra. Ten je navyše vyladený firmou Rousch a generuje výkon viac ako 700 HP a krútiaci moment 825 Nm. Prenos výkonu bude zaisťovať výhradne šesťstupňová manuálna prevodovka.
Aktuálnym vlastníkom De Tomaso je firma Ideal Team Ventures, ktorá tiež vlastní automobilku Apollo. Aj vďaka tomu budú luxusné, športové autá De Tomaso P72 a Apollo Intensa Emozione jazdiť na rovnakom monokoku z uhlíkových vlákien.
Luxusné, športové autá De Tomaso P72 sa do predaja dostanú len v obmedzenej sérii 72 kusov, pričom cena bude začínať na úrovni 750.000 EUR.
zdroj: motor1.com
Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ponúka 700 koní21. Október 2020
Automobilka Porsche predstavila aktualizované luxusné, športové autá Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, ktoré majú pod kapotou biturbo motor V8 o objeme 4.0 litra doplnený o elektromotor a ponúkajú maximálny výkon 700 HP.
Samotný motor generuje výkon 571 HP, elektromotor dodáva ďalších 136 HP. Výkon je prenášaný cez osemstupňovú prevodovku PDK. Ďalší model Porsche Panamera 4 E-Hybrid ponúka kombináciu preplňovaného motora V6 o objeme 2.9 litra s elektromotorom, ktorý generuje výkon 455 HP.
Tak ako doteraz, Porsche bude ponúkať luxusné, športové autá Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid v prevedení sedan, Executive a Sport Turismo. Sedan a Sport Turismo zvládnu zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.0 sekundy, Executive to zvládne za 3.1 sekundy. Maximálna rýchlosť modelu je 315 km/h.
Čo sa týka dizajnu, nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid prichádza s doplnkami, ktoré kopírujú ostatné luxusné, športové autá Porsche. Asi najviditeľnejšou zmenou je LED pás cez celú šírku vzadu. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid má nové duálne kryty predných svetiel v tvare C, ktoré sú spárované veľkými prívodmi vzduchu. K dispozícii sú aj nové 20-21´´ originál disky Porsche v dvoch ďalších farebných kombináciách.
zdroj: motor1.com
Porsche už predalo viac ako 10.000 kusov modelu Taycan20. Október 2020
Automobilka Porsche oznámila, že jej celosvetový predaj luxusných, športových automobilov sa za deväť mesiacov upravil na 191.543 kusov, čo je len o 5% menej ako bolo za rovnaké obdobie v minulom roku.
Predaj elektrického, luxusného, športového auta Porsche Taycan počas prvých troch kvartálov stúpol na 10.944 kusov, čo je 5.7% z celkového predaja. Podľa dostupných informácii v treťom štvrťroku Porsche zvýšilo výrobu a predaj modelu Taycan na 6.464 kusov, čo je viac ako dvojnásobok objemu oproti druhému kvartálu a viac ako trojnásobok prvého kvartálu.
Je zaujímavé vidieť, že elektrické, luxusné, športové autá Porsche Taycan zaznamenali tak silný nástup a to ešte predtým, ako do predaja prišli prvé deriváty tohto nového modelu. Zástupca Porsche k tomu povedal: ´´Ani Porsche nebolo ušetrené dopadom korona krízy, každopádne do budúcnosti pozeráme optimisticky, hlavne kvôli našej presvedčivej ponuke luxusných, športových automobilov.´´
Za predpokladu udržania tempa z tretieho kvartálu, by na konci roka mohlo Porsche zaznamenať predaj až 25.000 luxusných, športových automobilov Porsche Taycan. Pre porovnanie v USA tvoril predaj elektrického modelu Porsche Taycan v treťom štvrťroku 29%.
zdroj: motor1.com
Audi oslavuje 40 rokov Quattro modelom TT RS za 114.000 EUR19. Október 2020
Bolo to na autosalóne v Ženeve v roku 1980, kedy Audi prestavilo model, ktorý sa mal stať legendou rally a základným kameňom cestovných automobilov- Quattro. Audi sa rozhodlo osláviť 40 rokov od predstavenia Quattro špeciálnym modelom luxusného, športového auta Audi TT RS ´´40 Years of Quattro´´. Do predaja sa dostane len 40 kusov, výhradne ako kupé verzia a len v Nemecku.
Luxusné, športové autá Audi TT RS 40 Years of Quattro sú dokončené v bielej farbe Alpin, pričom obsahujú špeciálne časti inšpirované legendárnym modelom Audi Sport quattro S1, ktorý zvíťazil v roku 1987 na súťaži Pikes Peak, kedy za sedadlom sedel Walter Rohl. Pre väčší vizuálny dojem sú časti na kapote, streche a zadných blatníkov doplnené o lesklé čierne doplnky a tiež lopatku kapoty s lesklým karbónovým vzhľadom.
Jubilejný model jazdí na bielych 20´´ originál diskoch Audi Sport s červenými brzdovými strmeňmi. Luxusné, športové autá Audi TT RS 40 Years of Quattro budú dodávané čisto ako dvojmiestne verzie s voliteľným rámom nahradzujúcimi zadnú lavicu. Ten zlepšuje torznú tuhosť, ale oproti bežnému modelu Audi TT RS aj ušetrí 16 kg váhy. Ďalším znakom, že ide o výnimočný model, je individuálne číslovaný znak na radiacej páke pre sedemstupňovú prevodovku S tronic.
Pod kapotou modelu Audi TT RS 40 Years of Quattro sa ukrýva preplňovaný päťvalec s výkonom 394 HP a krútiacim momentom 480 Nm. Motor 2.5 TFSI dokáže zrýchliť luxusné, športové autá Audi TT RS 40 Years of Quattro z 0-100 km/h za 3.7 sekundy a má maximálnu rýchlosť 280 km/h.
Luxusné, športové autá Audi TT RS 40 Years of Quattro budú kvôli svojej nízkej výrobnej kvóte určite veľmi žiadané, každopádne sú veľmi drahé. Zatiaľ čo bežná verzia Audi TT RS začína v Nemecku na cene 66.500 EUR, edícia Audi TT RS 40 Years of Quattro stojí 114.400 EUR! Za podobné peniaze sa už pritom dajú kúpiť luxusné, športové autá Porsche 911 Carrera alebo Audi RS6 Avant.
zdroj: motor1.com
Bentley Flying Spur dostalo motor V8 a znížilo váhu o 100 kg18. Október 2020
Luxusné, športové autá Bentley Flying Spur dostali motor V8. Automobilka Bentley zistila, že veľa majiteľov modelu Flying Spur chce sama auto šoférovať a preto prichádza s verziou s motorom V8, ktorá je vhodná pre zákazníkov, ktorí radšej šoférujú ako sa nechávajú voziť šoférom na zadnom sedadle.
Pod kapotou Bentley Flying Spur V8 sa ukrýva twin-turbo motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý generuje výkon 542 HP a krútiaci moment 770 Nm. Luxusné, športové autá Bentley Flying Spur V8 dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za 4.0 sekundy a majú maximálnu rýchlosť 318 km/h. Motor V8 má systém vypínania štyroch valcov pri nízkom zaťažení, čo samozrejme znižuje spotrebu paliva.
V porovnaní s Bentley Flying Spur W12 má verzia s motorom V8 o 100 kg nižšiu hmotnosť. Bentley hovorí, že nižšia hmotnosť prispieva ku agilnejšiemu pocitu za volantom. Luxusné, športové autá Bentley Flying Spur V8 je možné vybaviť riadením všetkých kolies, aby bolo ovládanie ešte ostrejšie. Ďalšou doplnkovou výbavou je Bentely Dynamic Ride, ktorý bráni prevráteniu vozidla.
Luxusné, športové autá Bentley Flying Spur V8 jazdia štandardne na 20´´ originál diskoch Bentley s 10- lúčovým dizajnom. V ponuke pre model V8 je aj balíček Blackline, ktorý obsahuje doplnky v čiernej farbe.
Interiér Flying Spur V8 prináša štandard luxusných, športových automobilov Bentley. V základnej výbave je orechové drevo Crown Cut, pričom zákazník si môže vybrať z ďalších sedem typov dreveného obloženia alebo uprednostniť športovejšiu dekoráciu z uhlíkových vlákien. V zadnej časti je možné umiestniť dve sedadlá alebo lavicu pre troch cestujúcich.
Luxusné, športové autá Bentley Flying Spur V8 idú práve do predaja, pričom prví zákazníci by sa ku svojim vozidlám mohli dostať už pred koncom tohto roka.
zdroj: motor1.com
Audi RS Q8 od ABT má výkon ako Lamborghini Urus17. Október 2020
ABT pripravil balíček úprav pre luxusné, športové autá Audi RS Q8, ktoré majú sériový výkon 600 HP a krútiaci moment 800 Nm. Nemecký úpravca vylepšil výkon na 691 HP, resp. krútiaci moment na 880 Nm. Najsilnejší balíček potom ponúka výkon 730 HP a krútiaci moment 920 Nm.
Zákazníci, ktorí chcú vylepšiť jazdu s modelom Audi RS Q8 si môžu objednať ABT Level Control, ktorý vylepšuje štandardné vzduchové pruženie. V komfortnom režime je toto luxusné, športové auto znížené o 25 mm. Dynamický režim o zníži o 15 mm a režim Coffe o 10 mm.
ABT ponúka pre luxusné, športové autá Audi RS Q8 aj výfukový systém so štvoricou koncoviek výfuku a dvoma elektrický ovládanými klapkami. Druhou možnosťou sú aj leštené koncovky výfukov s logom ABT.
Luxusné, športové autá Audi RS Q8 od ABT jazdia na 23´´ originál diskoch ABT, ktoré majú čiernu povrchovú úpravu s lesklým prstencom okolo celého disku. Dizajn originál diskov ABT nijako nevylučuje zo štandardu kolies ABT pre luxusné, športové autá Audi.
Balíček ABT pre Audi RS Q8 je možné doplniť aj o zadný spojler a ventilačné časti blatníkov z uhlíkových vlákien.
zdroj: motor1.com
Audi stále verí aj v budúcnosť spaľovacích motorov16. Október 2020
Automobilka Audi v poslednom období pomerne intenzívne predstavovalo svoje luxusné, športové autá na elektrický pohon, čo by mohlo evokovať stratu záujmu o klasické, spaľovacie motory. Opak je ale pravdou.
Audi síce plánuje uviesť do predaja 20 elektrických, luxusných, športových automobilov Audi do polovice desaťročia, každopádne klasické motorizácie TSI, TFSI a TDI nekončia. Podľa šéfa výskumu a vývoja Audi Markusa Duesmanna majú klasické motorizácie aj napriek elektrifikácii stále budúcnosť. Tradičné pohonné jednotky sú stále najúčinnejšie, preto je ich budúcnosť istá.
Markus Duesmann, ktorý je šéfom vývoja a výskumu aj pre celú skupinu VW a tiež predsedom dozornej rady Lamborghini, ďalej povedal, že zákazníci, ktorí jazdia luxusné, športové autá Audi stále milujú dieselové motory. Audi sa zaväzuje udržať aj dieselové motorizácie, pričom je ale nutné vyladil motory tak, aby vyhovovali prísnejším emisným normám. Vďaka tomu samozrejme stúpnu náklady a pre niektoré modelové rady už to nemusí byť ekonomicky zaujímavé.
Audi stále vidí budúcnosť v spaľovacích motoroch, pričom Duesmann povedal, že automobilka sa bude snažiť pre svoje luxusné, športové autá čo najviac zlepšiť už tak vysokú palivovú účinnosť.
Audi investuje veľké prostriedky aj do alternatívnych pohonov, pričom už teraz ponúka luxusné, športové autá s pohonom na stlačený zemný plyn (Audi A3, A4, A5 G-Tron). Budúcnosť modelov Audi je ale zdá sa elektrická. Najznámejším elektromobilom Audi je luxusné, športové auto Audi E-Tron GT.
zdroj: motor1.com
Extrémny elektrický Mercedes-Benz ide do terénu15. Október 2020
Emocionálny vzhľad, istota v teréne a progresívna technológia: Luxusné, športové auto Mercedes-Benz EQC 4×4² dokazuje, že elektrifikácia od značky Mercedes-Benz siaha oveľa ďalej než len po hranice cestných komunikácií. Malý tím vášnivých vývojárov vyrobil nositeľa technológií, ktorého možno zažiť, na základe modelu EQC 400 4MATIC (kombinovaná spotreba elektriny: 25,0 – 22,4 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1]. Medzi najzaujímavejšie technické prvky patria portálové nápravy s viacerými ramenami či inscenácia dynamického zvuku v interiéri a exteriéri. Svetlomety sa zmenia na tzv. „zvukomety“, pretože zároveň fungujú aj ako reproduktory.
Luxusné, športové auto Mercedes-Benz EQC 4×4² je extrémne elektrické vozidlo. Mercedes-Benz ním chce otestovať hranice a dokázať, že v intenciách elektrickej mobility sa netreba obmedzovať iba na mestskú dopravu, ale je potrebné rozšíriť svoje obzory aj za hranice cestných komunikácii. Unikátny kus vyvinul tím presahujúci oddelenia okolo vývojára Jürgena Eberleho, ktorý už postavil na kolesá aj model E 400 All-Terrain 4×4² . „Naším cieľom je spojiť moderný luxus, trvalú udržateľnosť a emocionalitu. Luxusné, športové auto Mercedes-Benz EQC 4×4² ukazuje, akú radosť môže priniesť trvalo udržateľná mobilita. Špičková technika elektrických vozidiel, fascinujúci používateľský zážitok vďaka MBUX a bezdrôtové aktualizácie sa stretávajú s horami. V skratke: elektrický a progresívny luxus ide do terénu,” vysvetľuje Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločností Daimler AG a Mercedes-Benz AG; zodpovedný za koncernový výskum spoločnosti Daimler a Mercedes-Benz Cars COO. „Štúdia, ktorú možno zažiť, ukazuje z bezprostrednej blízkosti, že v Mercedes-Benz máme okrem vášne pre elektrickú mobilitu aj jasnú ambíciu stať sa lídrom v tejto oblasti a že naša ambícia získa v budúcnosti ešte emocionálnejšiu podobu.“
S nositeľom technológií Mercedes-Benz EQC 4×4² demonštruje Mercedes-Benz, že túžbu po dobrodružstve možno spojiť so životným štýlom aj trvalou udržateľnosťou. S vozidlom možno okrem iného jazdiť po piesku v púštnych oblastiach a na plážach alebo cez ťažko zjazdný štrk či potoky v horách. Vyspelé gény sériového vozidla umožňujú nielen vysokú spoľahlivosť a príslušný komfort, ale aj prevádzku s prívesom a montáž strešného nosiča. So strešným stanom a nafukovacím člnom sa môžete dostať aj na tie najodľahlejšie miesta – a ak sa rozhodnete z kempu vyraziť zavčasu, ostatných dobrodruhov nezobudíte.
So svetlou výškou 293 milimetrov je EQC 4×4² viac než raz tak vysoko nad zemou ako sériové luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQC (140 milimetrov). Dokonca aj Trieda G je položená o 58 milimetrov nižšie. Brodivosť vzrástla o 15 centimetrov na 40 centimetrov. Portálové nápravy umožňujú mimoriadnu svetlú výšku: na rozdiel od bežných náprav sa v tomto prípade stred kolies nenachádza na úrovni stredu nápravy, ale vďaka portálovým prevodovkám sú podstatne nižšie. Alebo naopak, celé vozidlo sa posúva nahor. Podvozok variantu 4×4² je pritom spojený s karosériou na rovnakých bodoch uchytenia ako sériový podvozok.
Rovnako pôsobivé sú aj nájazdové uhly – 31,8 stupňa vpredu a 33 stupňov vzadu. Na porovnanie: nájazdový uhol bežného Mercedesu-Benz G je 28 stupňov. Novo naprogramované terénne jazdné programy využívajú vysoko výkonnú logiku aktuálnych modelov GLC. Tá umožňuje napríklad lepší priebeh krútiaceho momentu pri rozjazde na nespevnenom povrchu s cieleným zásahom bŕzd. V kombinácii s pneumatikami 285/50 R 20 sa v teréne vyznačuje pôsobivou istotou. Výrazný dizajn dopĺňa fólia vo farbe matná metalická Gunmetal a čierne rozšírenia blatníkov.
Ďalšou kľúčovou vlastnosťou modelu Mercedes-Benz EQC 4×4² je zážitok zo zvuku s vlastným zvukovým svetom. Akustická inscenácia zahŕňa zvuky, ktoré dávajú vodičovi spätnú väzbu, keď je systém pripravený a keď je vozidlo odstavené, ako aj interaktívny a emocionálny zvuk jazdy. Ovplyvňujú ho rôzne parametre, ako poloha plynového pedála, rýchlosť alebo rekuperácia. Pomocou inteligentných algoritmov dizajnu zvuku sa zvuky vypočítavajú v reálnom čase na zosilňovači ozvučovacieho systému a prehrávajú sa prostredníctvo reproduktorov do interiéru vozidla.
V sériovom vozidle EQC prehrávajú reproduktory v nárazníkoch zákonom predpísaný vonkajší zvuk zvukového výstražného systému vozidla (Acoustic Vehicle Alert System; AVAS). Mercedes-Benz EQC 4×4² má špeciálne zložený, dynamický zvukový výstražný systém vozidla a ako externý reproduktor používa svetlomety. Odborníci na zvuk od značky Mercedes-Benz totiž kreatívne využili dostupný priestor v telesách svetlometov – a tak vznikli tzv. „zvukomety“.
EQC 4×4² je už tretím modelom rodiny 4×4² z dielne Mercedes-Benz. G 500 4×4² sa dokonca od septembra 2015 vyrábal sériovo. A v roku 2017 ukázal Mercedes-Benz so svojou štúdiou E 400 All-Terrain 4×4² v teréne svoje miesto mnohým vozidlám SUV.