Novinky
70 rokov luxusného, športového auta Mercedes-Benz SL2. Apríl 2022
Písmená SL sú na celom svete známym symbolom a označením jedinečnej tradície luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz: už 70 rokov je táto skratka symbolom „mimoriadne ľahkého“, a tým aj športového jazdenia – od pretekárskeho vozidla 300 SL (W 194) z roku 1952 až po najmladšiu SL konštrukčného radu 232 značky športových vozidiel zameraných na výkonnosť Mercedes-AMG. Praotec W 194 je naďalej vyhradený pre motoristický šport, čím však prenáša dôležitú hodnotu značky Mercedes-Benz: tá bola ako najstarší výrobca luxusných automobilov na svete v mnohých epochách aktívna v motoristickom športe – a dosahuje pritom najvyššie úspechy. Od sériového športového vozidla 300 SL kupé (W 198) sú športové vlastnosti, luxus a životný štýl prívlastkami každej SL.
Všetky generácie tohto žiarivého rodokmeňa pritom píšu svoju vlastnú kapitolu v nepretržitej úspešnej histórii. O tejto jedinečnej histórii rozpráva Múzeum Mercedes-Benz prostredníctvom mimoriadnej výstavy Fascinácia SL – vysnívané vozidlo už 70 rokov: https://www.mercedes-benz.com/de/classic/museum/sonderausstellung-sl/. Návštevníci si túto výstavu môžu prezrieť do 9. októbra 2022 v miestnosti zbierok 5. Obsahuje desať športových vozidiel SL zo siedmich desaťročí, od najstaršieho zachovaného luxusného, športového auta Mercedes 300 SL (W 194) až po novú SL konštrukčného radu 232 od značky Mercedes-AMG.
Výrobca automobilov Mercedes-Benz predstavil 12. marca 1952 model 300 SL (W 194), ktorý bol určený čisto pre motoristický šport. S ním táto značka zvíťazila v štyroch z piatich pretekov v sezóne: preteky športových vozidiel v Berne (trojnásobné víťazstvo), ako aj na okruhu Nürburgring (štvornásobné víťazstvo), 24-hodinové preteky Le Mans (dvojnásobné víťazstvo) a preteky III. Carrera Panamericana v Mexiku (dvojnásobné víťazstvo). V pretekoch Mille Miglia, teda pri vôbec prvom pretekárskom nasadení, obsadila druhé a štvrté miesto. Pre sezónu 1953 vznikol pretekársky prototyp W 194/11. Pre prípravy na vstup do Formuly 1 sa toto vozidlo už viac nepoužívalo, predstavovalo však dôležitý technický krok na ceste k pretekárskemu vozidlu (W 196 R) a vozidlu určenému na použitie v pretekárskom športe (W 196 S) v rokoch 1954 a 1955.
Volanie po sériovej verzii úspešného pretekárskeho vozidla bolo v krátkom čase čoraz hlasnejšie. Výrobca automobilov Mercedes-Benz na to zareagoval a už v roku 1954 predstavil sériové luxusné, športové auto Mercedes 300 SL kupé (W 198), teda legendárne vozidlo s krídlovými dverami. Vyrobilo sa len 1 400 exemplárov tohto žiadaného športového vozidla s charakteristickými dverami, ktoré boli pre trubkový rám osadené na streche. Dnes cena týchto vozidiel výrazne presahuje jeden milión eur.
Súčasne s vozidlom s krídlovými dverami predstavila táto značka v roku 1954 model Mercedes-Benz 190 SL, ktorý bol navrhnutý ako elegantné športové vozidlo s otvorenou strechou. Popri superšportovom vozidle 300 SL aj tento roadster zvonka pôsobí veľmi športovým dojmom a je to vozidlo s rozsiahlym komfortom, a to dokonca aj na dlhých cestách pri vysokých cestovných rýchlostiach.
V roku 1957 po kupé typu Gullwing nasledoval model 300 SL roadster (W 198). Rovnako ako jeho predchodca, aj toto vozidlo vzniklo z iniciatívy severoamerického importéra Maximiliana E. Hoffmana. Tento roadster technicky do veľkej miery zodpovedá kupé. Úpravou bočných dielov trubkového rámu však bolo možné znížiť nástupnú výšku do takej miery, aby na vozidlo bolo možné namontovať normálne, vpredu osadené dvere.
V roku 1963 vystriedal model 230 SL (W 113) modely 300 SL roadster aj 190 SL. Presviedčal športovými vlastnosťami, komfortom a bezpečnosťou. Od tej doby udáva smer tradície SL. Voliteľná odnímateľná strecha s vysokými oknami a so strechou na úzkych stĺpikoch svojím tvarom klenutým dovnútra pripomína ázijské chrámy. Pre tento tvar dostal model W 113 prezývku „pagoda“.
Vozidlá SL konštrukčného radu R 107 mali svoju premiéru na jar v roku 1971. Prvýkrát v histórii Mercedes-Benz SL pracovali v typoch 350 SL a 450 SL osemvalcové motory. V roku 1974 nasledoval typ 280 SL so šesťvalcovým motorom, čím boli prvýkrát v ponuke tri motorizácie. Z tohto konštrukčného radu vyžaruje elegancia a solídnosť. Správanie tohto dvojmiestneho vozidla s otvorenou strechou pri náraze ďaleko predbehlo svoju dobu. Konštrukčný rad R 107 sa vyrábal 18 rokov – je to rekord.
Na výstave automobilov v Ženeve v roku 1989 predstavila značka Mercedes-Benz ďalšiu generáciu – SL konštrukčného radu R 129. Automatický oblúk na ochranu pri prevrátení, ktorý sa aj pri zatvorenej odnímateľnej streche vysunul v priebehu len 0,3 sekundy, určoval štandard v tomto odvetví. Týmto vozidlom trafila značka do čierneho: vo veľmi krátkom čase boli výrobné kapacity vyťažené. Zákazníci v niektorých prípadoch počítali aj s niekoľkoročnými dodacími lehotami. Legendárne boli dvanásťvalcové vrcholové modely 600 SL/SL 600 (290 kW/394 k), ako aj SL 73 AMG so 7,3-litrovým motorom V12 s výkonom 386 kW (525 k).
V roku 2001 mala premiéru nasledujúca generácia SL s interným skráteným označením R 230. Jej najnápadnejšou novinkou bola skladacia strecha z ocele: prvýkrát v histórii SL od značky Mercedes-Benz bolo možné získať vozidlo s otvorenou strechou a kupé v jednom. Dizajn konštrukčného radu R 230 prostredníctvom výrazných detailov spája tradíciu a budúcnosť do jedného celku. Podiel AMG v tejto generácii SL výrazne narástol: takmer jedna tretina všetkých modelov R 230 bola vybavená motormi AMG. Vrcholom bola verzia Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series s výkonom 493 kW (670 k).
V januári 2012 bol pri príležitosti 60. narodenín SL na severoamerickej medzinárodnej výstave automobilov North American International Auto Show (NAIAS) v Detroite predstavený konštrukčný rad R 231. Ťažisko novej konštrukcie spočívalo v znížení hmotnosti luxusného, športového auta prostredníctvom mnohých opatrení. Na želanie sa dodávala funkcia MAGIC SKY CONTROL, teda sklenená strecha s nastaviteľným tónovaním a priehľadnosťou.
Nová SL od značky Mercedes-AMG (R 232) je najnovšia verzia ikony. Značka športových vozidiel zameraných na výkonnosť ju predstavila v roku 2021. S klasickou látkovou sklápacou strechou a športovým charakterom sa dokonale zaraďuje do oslnivej histórie. Súčasne je tento luxusný roadster ako vozidlo s konfiguráciou sedadiel 2+2 vhodný na každodenné jazdenie a svoju silu po prvýkrát prenáša na cestu aj s náhonom na všetky kolesá. Súčasťou rozsiahlej technologickej výbavy sú atraktívne prvky ako podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou stabilizáciou nakláňania, riadenie zadnej nápravy, keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG, ktorá sa dodáva na želanie, alebo sériové svetlomety DIGITAL LIGHT s funkciou projekcie. Značka Mercedes-AMG úplne samostatne vyvinula SL v Affalterbachu ako športový luxusný model. V čase uvedenia na trh sú spočiatku k dispozícii dva modely s motorom AMG V8 biturbo.
Po 50.000 km testovania je Bugatti Centodieci pripravené k výrobe1. Apríl 2022
Automobilka Bugatti ponúkla do predaja len 10 kusov luxusného, športového auta Bugatti Centodieci, pričom sa nedá predpokladať, že niekto zo šťastných majiteľov najazdí s týmto skvostom veľa kilometrov. Bugatti pritom práve ukončilo testovacie jazdy, keď s týmto modelom najazdilo 50.000 km.
Bugatti pri tejto príležitosti zverejnilo niekoľko nových fotografii testovacieho modeli. Nie je úplne jasné, či toto luxusné, športové auto je rovnaké ako model predstavený na Pebble Beach 2019, každopádne jedná sa o rovnaké auto, ktoré bolo vidieť pri testovaná na okruhu Nurburgring, v severských krajinách a tiež na púšti. Poslednou testovacou etapou bol okruh talianskom Narde, kde bola celý testovací cyklus zakončený.
Šéf testovania Steffen Leicht k tomu povedal: ´´Testovacie centrum Nardo je vďaka svojmu vysokorýchlostnému okruhu a ovládateľnosti ideálne pre intenzívne a vytrvalostné testy.´´
Bugatti hovorí, že luxusné, športové autá Bugatti Centodieci boli na okruhu testované priemernou záťažou asi 1000 km za deň. Testovanie zahŕňa šprinty a aj dosiahnutie maximálnej rýchlosti. Dizajn síce vzdáva hold legendárnemu Bugatti EB110 z deväťdesiatych rokov, ale technologicky ide fakticky o Bugatti Chiron.
Po skončení skúšok nastane ich vyhodnotenie, čo je posledný krok pred samotnou výrobou. Do tej sa dostane len limitovaná edícia 10 kusov, pričom všetky tieto luxusné, športové autá by mali byť dodané do konca roka 2022.
zdroj: motor1.com
Nový závod na výrobu akumulátorov pre Mercedes EQS SUV31. Marec 2022
Niekoľko mesiacov pred začiatkom výroby nových, plnoelektrických luxusných, športových automobilov Mercedes-EQ v USA otvára Mercedes-Benz závod na výrobu akumulátorov v okrese Bibb v Alabame. Najhodnotnejšia automobilová značka sveta sa tak pripravuje na rozbehnutie výroby elektrických vozidiel na troch kontinentoch. Nová továreň na akumulátory podčiarkuje význam USA v rámci globálnej výrobnej siete Mercedes-Benz a postavenie Alabamy ako exportného centra pre luxusné, športové autá kategórie SUV, a to aj v elektrickej dobe.
V Alabame bude výrobca vozidiel Mercedes-Benz vyrábať EQS SUV a EQE SUV – v rámci globálnej ofenzívy na výrobu ôsmich plnoelektrických vozidiel v siedmich prevádzkach a na troch kontinentoch. Vysokomoderný závod na výrobu akumulátorov v okrese Bibb bude dodávať akumulátory pre nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS SUV a EQE SUV.
Ola Källenius, predseda predstavenstva Mercedes-Benz Group AG: „Otvorenie nášho nového závodu na výrobu akumulátorov v Alabame je dôležitým míľnikom na našej ceste k plnoelektrickej budúcnosti. Holistickým prístupom, ktorý zahŕňa aj miestnu stratégiu obstarávania a recyklácie článkov, zdôrazňujeme dôležitosť našej prevádzky v USA, kde je Mercedes-Benz úspešný už desaťročia. Sme hrdí na to, že vytvárame nové pracovné miesta s istou budúcnosťou na výrobu plnoelektrických SUV „Made in USA“ v závode, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou našej výrobnej rodiny už 25 rokov.”
Závod Mercedes-Benz v Tuscaloose v Alabame je od roku 1997 výrobným závodom veľkých SUV s hviezdou. So spustením výroby vozidla EQS SUV závod teraz začína vyrábať aj elektrické vozidlá. Ešte pred oficiálnou svetovou premiérou EQS SUV 19. apríla poskytuje Mercedes-Benz prvý náhľad na veľkorysý, luxusný a mimoriadne digitalizovaný interiér nového modelu.
Od 90. rokov minulého storočia investoval Mercedes-Benz v Alabame celkovo viac ako sedem miliárd dolárov. Z toho jedna miliarda dolárov bola vyčlenená na výstavbu továrne na výrobu akumulátorov, logistického centra a zvýšenie flexibility výrobných liniek. V súčasnosti Mercedes-Benz U.S. International (MBUSI) zamestnáva približne 4 500 osôb a zároveň zabezpečuje približne 11 000 ďalších pracovných miest u subdodávateľov a poskytovateľov služieb v regióne. Od roku 1997 zišli z výrobnej linky závodu v meste Tuscaloosa približne štyri milióny vozidiel. Len v roku 2021 to bolo okolo 260 000 vozidiel SUV. Približne dve tretiny ročnej produkcie ide na export, vďaka čomu je MBUSI jedným z najväčších exportérov vozidiel v USA.
Vysokoflexibilný výrobný systém Mercedes-Benz umožňuje zostavovať rôzne modely a hnacie ústrojenstvá na jedinej výrobnej linke. To umožňuje závodu kedykoľvek sa prispôsobiť zmenám v dopyte zákazníkov. Okrem konvenčne poháňaných modelov GLE, GLE kupé, GLS a Mercedes-Maybach GLS sa budú v budúcnosti vyrábať aj dve plnoelektrické luxusné, športové autá kategórie SUV, ktoré budú vybavené akumulátormi z neďalekého závodu v okrese Bibb.
„Globálna výrobná sieť Mercedes-Benz je digitálna, trvalo udržateľná, efektívna a flexibilná. Nový závod na výrobu akumulátorov so svojimi vysokokvalifikovanými a motivovanými zamestnancami v USA bude teraz rozhodujúcim motorom pri zavádzaní našich nových elektrických vozidiel. Tím USA je dôležitým faktorom pokračujúceho úspechu značky Mercedes-Benz a sme hrdí, že naše nové elektrické, luxusné, športové SUV sa vyrábajú pre globálne trhy aj tu v Alabame,“ hovorí Jörg Burzer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, zodpovedný za manažment výroby a dodávateľského reťazca.
Na slávnostnom otvorení novej továrne na výrobu akumulátorov v okrese Bibb sa zúčastnila guvernérka Alabamy Kay Iveyová a ďalší vysokopostavení regionálni a medzinárodní hostia. „Spustením výroby pokrokovej Triedy M pred 25 rokmi pomohol Mercedes-Benz posunúť náš štát na popredné miesto vo výrobe automobilov,“ povedala guvernérka Kay Iveyová. „Novou továrňou na výrobu akumulátorov pomáha Alabama značke Mercedes urýchliť výrobu progresívnych elektrických vozidiel. Sme hrdí na to, že značka Mercedes je naším partnerom a tešíme sa na budúcnosť, ktorú spolu v Alabame vybudujeme.”
Výroba vysokovýkonných lítium-iónových akumulátorov pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS SUV a EQE SUV je CO2 neutrálna. Akumulátory energie sa montujú do celkového systému na výrobnej linke s dĺžkou približne 300 metrov a viac ako 70 pracovnými stanicami. Jednotlivé komponenty sú zostavené v plne digitalizovanom výrobnom procese vrátane až dvanástich blokov článkov a takzvaného EE priečinka na inteligentnú integráciu výkonovej elektroniky. Mercedes-Benz vytvorí v okrese Bibb približne 600 nových pracovných miest.
Systém akumulátorov pre sedemmiestnu EQS SUV je založený na modulárnej architektúre, ktorá sa používa aj v sedanoch EQS a EQE. Vyznačuje sa vysokomodernou chémiou článkov s niklom, kobaltom a mangánom v pomere 8:1:1. Zníženie obsahu kobaltu na približne desať percent a CO2 neutrálna výroba akumulátorov zvyšujú trvalú udržateľnosť.
S novým závodom sa okres Bibb stane súčasťou globálnej výrobnej siete pre akumulátory Mercedes-Benz, ktorá zahŕňa továrne na troch kontinentoch. Medzi ne patria prevádzky v Kamenzi a Stuttgarte (Nemecko), Pekingu (Čína), Bangkoku (Thajsko) a Jawore (Poľsko). Jednotlivé továrne zásobujú príslušnú miestnu výrobu vozidiel a v prípade potreby sú pripravené aj na export. Mercedes-Benz investuje do rozšírenia celosvetovej výrobnej siete pre akumulátory viac ako jednu miliardu eur.
Pre zamestnancov závodu v okrese Bibb boli vyvinuté nové bezpečnostné a školiace koncepcie. Mercedes-Benz kladie mimoriadny dôraz na prevádzkovú a pracovnú bezpečnosť. Napríklad každý člen tímu, ktorý má prístup do továrne na výrobu akumulátorov, musí absolvovať komplexné bezpečnostné školenie o vysokom napätí. Na špeciálne a časovo náročné školenia vynakladá Mercedes-Benz veľké úsilie, a to najmä na pravidelné opakovanie týchto tréningov.
Do konca desaťročia sa Mercedes-Benz plánuje stať so svojím portfóliom vozidiel plnoelektrickým všade tam, kde to pripúšťajú podmienky trhu. Na dosiahnutie tohto cieľa spoločnosť spolu s partnermi plánuje do konca dekády postaviť osem tovární na výrobu článkov po celom svete. Tie by mali mať výrobnú kapacitu 200 gigawatthodín. Mercedes-Benz rozšíri svoje partnerstvá o popredné svetové spoločnosti v oblasti technológie akumulátorov.
S cieľom nájsť dôležitých dodávateľov uzatvára Mercedes-Benz partnerstvo s jednou z popredných svetových spoločností v oblasti technológie akumulátorov: Envision AESC. Spoločnosť Envision AESC dodá závodu na výrobu akumulátorov Mercedes-Benz v okrese Bibb vysokovýkonné akumulátorové moduly z nového závodu v USA. Dodávky sa majú začať v polovici desaťročia.
„S cieľom zostať vedúcou luxusnou značkou aj v čisto elektrickej budúcnosti výrobca vozidiel Mercedes-Benz urýchľuje uvádzanie svojich modelov EQ na trh. Tento rok bude naše portfólio zahŕňať deväť plnoelektrických modelov Mercedes-EQ na celom svete a pripravujeme ďalšie vzrušujúce produkty. Vytvorenie silnej partnerskej siete pre články akumulátorov je súčasťou našej globálnej výrobnej stratégie a predstavuje dôležitý míľnik na našej ceste k CO2 neutralite,“ hovorí Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG, technický riaditeľ zodpovedný za vývoj a obstarávanie.
„Spoločnosť Envision AESC bude významným dodávateľom. Týmto partnerstvom si v najbližších rokoch zabezpečíme potrebné kapacity, ktoré budeme potrebovať pre ďalšie generácie našich luxusných, športových automobilov Mercedes-EQ vyrábaných v USA. Vďaka CO2 neutrálnym riešeniam a technológii akumulátorov spoločnosti Envision AESC táto nová spolupráca podčiarkuje náš holistický prístup k trvalo udržateľnému hodnotovému reťazcu. Takto si zabezpečujeme potrebné zásobovanie, využívame výhody škálovania a ponúkame našim zákazníkom špičkovú technológiu akumulátorov.“
Vďaka vysokej flexibilite a komplexnej digitalizácii s výrobným systémom MO360 dokáže Mercedes-Benz rozbehnúť výrobu modelov Mercedes-EQ v existujúcich závodoch a integrovať ich do sériovej výroby. Ukazuje sa to napríklad na takzvanej „svadbe“, teda spojení karosérie a hnacieho ústrojenstva. Tzv. „Fullflex Marriage“ pozostáva z viacerých modulárnych staníc, ktoré umožňujú spojiť rozličné druhy náhonov s príslušnými karosériami na rovnakej montážnej linke.
S komplexným digitálnym výrobným ekosystémom Mercedes-Benz, MO360, sa výrazne zvýšila efektivita výroby. Vďaka prepojenému výrobnému systému možno monitorovať a implementovať zlepšenia procesov a kvality v závodoch osobných motorových vozidiel Mercedes-Benz.
Okrem toho MO360 poskytuje každému zamestnancovi prispôsobené informácie a pracovné inštrukcie v reálnom čase, čím poskytuje členom tímu najlepšiu možnú podporu pri ich práci. Pri práci s vysokovoltovou technikou je mimoriadne dôležitá vysoká úroveň kvalifikácie.
„Náš tím tu v Tuscaloose významne prispel k celosvetovému úspechu značky Mercedes-Benz. Sme hrdí, že tu v Alabame budeme vyrábať nové plnoelektrické, luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS SUV a EQE SUV pre globálny dopyt, ako aj ich vysokovýkonné akumulátory,“ hovorí Michael Göbel, vedúci výroby pre Severnú Ameriku a prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti Mercedes-Benz U.S. International.
Nová EQS SUV, ktoré oslávi svoju svetovú premiéru 19. apríla, je prvým plnoelektrickým luxusným, športovým SUV a tretím modelom založeným na inovatívnej architektúre elektrických vozidiel Mercedes-Benz. Svojím luxusným interiérom nanovo definuje svoj segment. Interiér spája progresívny dizajn, rafinovanosť a komfort sedanu EQS s priestorom a všestrannosťou obľúbenej koncepcie SUV štandardnej veľkosti. Charakteristickým prvkom interiéru je zlúčenie digitálneho luxusu s inovatívnymi novými prvkami výbavy. Takzvaný „účelový dizajn“ architektúry elektrického vozidla sa zároveň stará o mimoriadne veľkorysé rozmery interiéru SUV. V spojení s voliteľným tretím radom sedadiel a elektricky nastaviteľným druhým radom sedadiel ponúka stupeň flexibility, ktorý uspokojí potreby aj tých najnáročnejších zákazníkov.
Dizajn interiéru sa riadi dôslednou víziou digitalizácie. Pôsobí fascinujúco najmä na voliteľnej hyperobrazovke MBUX, ktorá mala svoju premiéru v sedane EQS. Zakrivená 56-palcová obrazovka sa tiahne takmer po celej šírke interiéru. Hyperobrazovka MBUX integruje združený prístroj, infotainment a displej spolujazdca do plynulého dizajnu. To dokonale ladí s extrémnymi proporciami vyššie položeného pásu s výraznými ventilačnými dýzami klimatizácie a zdanlivo voľne sa vznášajúcou stredovou konzolou dole.
Elektrický crossover Lotus Eletre debutuje s výkonom 600 koní30. Marec 2022
Po rokoch čakania je elektrický crossover Lotus Eletre konečne tu. Podľa značky toto slovo v niektorých jazykoch znamená ´´ožívanie´´. Zámerom automobilky je, aby tieto nové, luxusné, športové autá prijali ducha tradičných modelov Lotus, ale s úžitkovou hodnotou crossoveru.
Luxusné, športové autá Lotus Eletre jazdia na platforme Lotus Electric Premium Architecture. Automobilka uvádza, že rôzne výbavy modelu ponúkajú výkon začínajúci na úrovni 600 HP. Každá náprava obsahuje samostatný motor. Model zvládne zrýchlenie z 0-100 km/h za menej ako 3 sekundy a má maximálnu rýchlosť 260 km/h. Hmotnosť crossoveru automobilka nezverejnila.
Lotus len uviedol, že kapacita batérie je viac ako 100 kWh, čo zaisťuje odhadovaný dojazd WLTP okolo 600 km. Lotus Eletre sa nabíja až 350 kW, čo umožňuje nabiť batériu na dojazd 400 km asi za 2é minút.
Luxusným športový crossover Lotus Eletre jazdí na vzduchovom podvozku s aktívnym nastavením svetlej výšky. Vo výbave nechýba ani riadenie zadnej nápravy a aktívne stabilizátory.
Predná časť Eletre používa dizajnové prvky z luxusného, športového auta Lotus Emira. V súlade s aktuálnym trendom má model delené predné svetlá. Mriežka chladiča má aktívnu aerodynamiku pomocou prepojovacích trojuholníkových dielov, ktoré sa otvoria, keď motor, batéria alebo brzdy potrebujú chladenie.
Lotus Eletre využíva štvoricu radarových senzorov. Na streche sú dva, jeden nad čelným sklom a jeden nad zadným sklom. Navyše na každej strane karosérie je zariadenie blízko blatníkov. V oblastiach kde je to povolené, využíva model kamery miesto bočných zrkadiel. Lotus hovorí, že luxusné, športové autá Eletre sú schopné autonómnej jazdy ´´end to end´´. Táto technológia navyše podporuje bezdrôtové aktualizácie pre budúce vylepšenia.
Skôr ako tradičnú prístrojovú dosku má Lotus Eletre tenký pás široký asi 30 mm. Na strane spolujazdca je rovnaký displej, ktorý zobrazuje rôzne informácie. Štandardom je tiež head-up displej s rozšírenou realitou.
Lotus bude stavať model Eletre v čínskom Wuhane. Luxusné, športové autá Lotus Eletre sa dostanú do predaja v roku 2023. Prvé dodávky budú smerovať do Číny, Anglicka a Európy.
zdroj: motor1.com
Mercedes modernizoval 4-dverového kupé Mercedes-AMG GT29. Marec 2022
Po šesťvalcových modeloch sa technického a vizuálneho vylepšenia dočkali aj luxusné, športové autá Mercedes‑AMG GT 63 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 13,5 - 12,5 l/100 km; kombinované emisie CO2 308 - 284 g/km)[1] a Mercedes‑AMG GT 63 S 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 13,5 - 13,0 l/100 km; kombinované emisie CO2 308 - 295 g/km). Súčasťou tohto vylepšenia je okrem dizajnových úprav aj podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL+, ktorý je súčasťou sériovej výbavy modelov V8. Vďaka modernizácii modelu majú zákazníci k dispozícii ešte širší výber prvkov výbavy. Vďaka tomu môžu svoj želaný model ešte cielenejšie prispôsobiť svojim osobným požiadavkám. Väčší počet kolies, poťahov čalúnenia, ozdobných prvkov a farieb exteriéru ponúka viac možností individuálneho prispôsobenia. Rovnako ako pri prvom na výkon orientovanom hybridnom, luxusnom, športovom aute od značky Mercedes‑AMG, GT 63 S E PERFORMANCE (kombinovaná vážená spotreba paliva: 7,9 l/100 km; kombinované vážené emisie CO2: 180 g/km)[1], dopĺňajú atraktívnu ponuku modelov dve exkluzívne edície. Zákazníci si nové modely môžu odteraz objednať so základnou cenou od 168 720,00 eur[2]. Tento model bude v Európe uvedený na trh v apríli 2022.
Na prvý pohľad možno modernizované osemvalcové modely 4-dverového kupé AMG GT rozpoznať podľa individuálne stvárneného spojlera predného nárazníka, ktorý bol predstavený v novom vrcholovom modeli tohto konštrukčného radu – GT 63 S E PERFORMANCE. Tento spojler teraz ešte viac pôsobí ako jednoliaty celok a do dynamického dizajnu kompletného vozidla sa zapája ešte homogénnejšie. Krajné otvory na prívod vzduchu sú širšie a tvarované ostrejšie, pričom sú nasmerované smerom do stredu vozidla. Prúd vzduchu sa teraz kanálovým spôsobom privádza k chladičom cez tri vertikálne plutvy.
„V segmente 4‑dverových kupé ponúka Mercedes‑AMG GT dokonalú rovnováhu medzi praktickosťou pri každodennom používaní a športovými vlastnosťami. Na jednej strane je to suverénne vozidlo kategórie Gran Turismo pre celú rodinu, na druhej strane zase aktuálny držiteľ rekordu na trati Nürburgring-Nordschleife v kategórii luxusných vozidiel. Ako najrýchlejšie a najvýkonnejšie záchranárske vozidlo Medical Car v histórii pretekov Formuly 1® oslavuje GT 63 S v tejto sezóne aj svoje prvé nasadenie a je pripravené na rýchly zásah v núdzových situáciách s maximálnym výkonom na pretekárskej trati. Rozmanitosť sa odzrkadľuje aj vo veľkom výbere možností pohonu. Okrem šesťvalcových a osemvalcových motorov ponúkame v tomto konštrukčnom rade aj prvé hybridné, luxusné, športové auto AMG so systémom pohonu E PERFORMANCE. Na ešte intenzívnejšie zdôraznenie nášho profilu ako značky orientovanej na luxus, ktorý je zameraný na výkonnosť, sme navyše rozšírili možnosti individuálneho prispôsobenia a našim zákazníkom tak ponúkame ešte väčšiu mieru exkluzivity a úpravy podľa ich životného štýlu,“ zdôrazňuje Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes‑AMG GmbH.
V rámci modernizácie šesťvalcových modelov sme pripravili novú ponuku farieb exteriéru, ku ktorým patrí spektrálna modrá metalíza a spektrálna modrá magno. Tieto farby sú k dispozícii aj pre modely V8. Zákazník si tak môže vybrať celkovo zo štyroch matných lakov, štyroch odtieňov metalízy a dvoch jednovrstvových lakov. K tomu sú k dispozícii ešte dva exkluzívne laky pre modely s edíciou. Expresívny dizajn exteriéru je možné ešte viac zvýrazniť balíkom AMG Night II alebo kombináciou balíka Night a balíka uhlíkových vlákien. Aj ponuka pre interiér vrátane volantu AMG Performance bola rozšírená o nové farby a ozdobné prvky.
Sériovo dodávaný podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL+ so svojimi plynulo nastaviteľnými obmedzovacími ventilmi tlaku v priebehu niekoľkých milisekúnd prispôsobí tlmiacu silu každého kolesa primerane situácii. Prostredníctvom jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT sa dá zvoliť základné nastavenie – od režimu Šport+ pre mimoriadne dynamické jazdenie až po nastavenie Komfort pre pokojné presúvanie. Vývojárom AMG sa tak podarilo významným spôsobom zväčšiť rozpätie medzi športovými a komfortnými vlastnosťami. Okrem toho možno naladenie upraviť nezávisle od jazdných programov tlačidlom v troch stupňoch.
V mimoriadnej edícii AMG s lakom zelené peklo AMG magno sa prejavuje najšportovejšia stránka modelov V8. Exkluzívny farebný odtieň vytvára pútavé kontrasty s prvkami balíkov AMG Night, ku ktorým patria vybrané exteriérové prvky vo vysokolesklej čiernej farbe a vo vyhotovení so vzhľadom tmavého chrómu, ako aj s čiernymi fóliami nad bočnými obloženiami prahov. Kované originál disky AMG s priemerom 21 palcov s dizajnom piatich zdvojených lúčov výrazne zdôrazňujú expresívny vzhľad. Sú nalakované v čiernej farbe a sú zvýraznené ráfikom osústruženým do leskla. Na želanie sú k dispozícii aerodynamický balík AMG a exteriérový balík uhlíkových vlákien AMG, ktoré poskytujú ešte väčšiu mieru individuálneho prispôsobenia. Panoramatická strecha prepúšťa do interiéru množstvo svetla. Tu vďaka množstvu atraktívnych prvkov panuje atmosféra motoristického športu vo svojej čistej podobe. K týmto prvkom patria športové sedadlá v koži napa Exklusiv vo vyhotovení v kombinácii dvoch farieb titánová sivá pearl/čierna a so žltými kontrastnými ozdobnými švami alebo podľa výberu sedadlá AMG Performance a ozdobné prvky AMG so vzhľadom klavírového laku v čiernej farbe, prípadne na želanie vo vyhotovení z uhlíkových vlákien. Model Edition pôsobí exkluzívne aj vďaka plakete Edition v interiéri a osvetleným nástupným lištám v zelenej farbe, ktoré sú vhodne prispôsobené vonkajšiemu laku.
Aj pre 4-dverové kupé AMG GT s osemvalcovým motorom je k dispozícii luxusná mimoriadna edícia AMG s metalickým lakom MANUFAKTUR v tmavom farebnom odtieni drahokamu rubelitová červená. Súčasťou tejto edície je okrem iného aj exteriérový balík pochrómovaných doplnkov AMG, ako aj strieborne lakované 21-palcové kované originál disky AMG s dizajnom piatich zdvojených lúčov, ktoré sú osústružené do leskla. Zadná časť vyššej triedy, ktorá sa dodáva na želanie, pridáva k ohromujúcim jazdným výkonom mimoriadne luxusný interiér s pohodlnými komfortnými samostatnými sedadlami, hodnotným prostredím a jednoduchým prístupom k rozsiahlym funkciám infotainmentu a komfortným prvkom. Aj poťahy sedadiel v koži MANUFAKTUR napa Exklusiv v nevskej sivej/čiernej farbe a ozdobné prvky, ktoré sú vyhotovené zo sivého jaseňového dreva s otvorenými pórmi, prepožičiavajú interiéru individuálny vzhľad. Volant MANUFAKTUR, ktorý je špecifický pre AMG, je vyhotovený v kombinácii dvoch farieb a je potiahnutý ušľachtilou kožou napa.
Maximálnu mieru individuálneho prispôsobenia a luxusu symbolizuje označenie MANUFAKTUR so zvolenými materiálmi, ktoré sa spracúvajú prevažne ručne. V prípade 4-dverového luxusného, športového auta Mercedes- AMG GT sem okrem iného patria aj exkluzívne laky a vysokokvalitný interiér. Od modernizácie šesťvalcových modelov v polovici uplynulého roka až do súčasnosti sa ponuka ďalších farieb v portfóliu AMG GT rozšírila na 10 špeciálnych lakov MANUFAKTUR, ku ktorým patria dva celkom nové farebné odtiene MANUFAKTUR vo farbe medenooranžová MANUFAKTUR magno a kalaharská zlatá MANUFAKTUR magno. Športové pruhy AMG v troch rozličných farbách dodávajú vozidlu ešte športovejší charakter. Vďaka programu MANUFAKTUR je pre interiér k dispozícii ďalších päť možností výberu, ku ktorým patrí exkluzívna koža napa s kosoštvorcovým prešívaním vrátane dvojfarebne zladeného volantu AMG Performance a podlahové rohože s vysokým vlasom AMG s vyšitým nápisom AMG.
BMW zverejnilo niektoré podrobnosti o novom elektrickom sedane i728. Marec 2022
Automobilka BMW konečne zverejnila podrobnosti o pripravovanom luxusnom, športovom aute BMW i7, pričom tento elektrický sedan zaradila na svojom webe do sekcie ´´už čoskoro´´.
Podľa informácii na webových stránkach dostanú luxusné, športové autá BMW i7 stupeň výbavy xDrive60. Ide o prvú potvrdenú verziu tejto modelovej rady, ktorá je ručená pre tých, ktorí si razia vlastnú cestu vpred.
BMW potvrdilo, že luxusné, športové autá BMW i7 budú mať dojazd 483 km, aj keď automobilka poukázala na to, že ide len o odhad založený na počiatočnom testovaní BMW podľa štandardov EPA. Medzi ďalšiu zaujímavú výbavu môžeme zaradiť krištáľové svetlá a osvetlenú masku chladiča. Oba tieto doplnky neskôr uvidíme aj na ďalších luxusných, športových automobiloch BMW.
Interiér bude obsahovať Interaction Bar, čo je kus skla, ktorý bude prechádzať čelným panelom BMW i7 a poskytuje integrované dotykové ovládacie prvky a sofistikované osvetlenie. Divadelná obrazovka BMW, ktorá bola predstavená na CES 2022 bude tiež debutovať v novom elektrickom sedane BMW i7 xDrive60. Veľká 31 palcová obrazovka prichádza s konektivitou 5G, rozlíšením až 8K a je integrovaná so špičkovým zvukovým systémom.
Na webe BMW je tiež krátka upútavka, ktorá stručne ukazuje, ako budú spomínané funkcie fungovať. BMW už dávnejšie oznámilo, že luxusné, športové autá na elektrický pohon BMW i7 budú predstavené v apríly 2022. Podľa BMW Blog by malo oficiálne predstavenie prebehnúť 14. apríla 2022.
zdroj: motor1.com
Nové Ferrari môžete mať v rovnakej farbe ako monopost F1 202227. Marec 2022
Zákazníci, ktorí si chcú objednať nové, luxusné, športové auto Ferrari, majú teraz možnosť konfigurovať si svoj model aj vo farbe Rosso F1-75 Opaco, čo je oficiálna farba monopostov Ferrari F1 pre sezónu 2022.
Pre tieto účely už Ferrari upravilo konfigurátor, takže nie je problém si pozrieť, ako budú jednotlivé luxusné, športové autá Ferrari vyzerať vo farbe Rosso F1-75 Opaco. Oproti klasickej farbe Rosso Corso je táto farba tmavšia, má saténový povrch, ktorý nie tak lesklý.
Tím Ferrari zahájil sezónu F1 2022 skvele, keď Charles Leclerc vyhral kvalifikáciu Grand Prix Bahrajn a následne aj samotný pretek. Hneď za ním na druhom mieste sa umiestnil jeho tímový kolega Carlos Sainz Jr.
Automobilka Ferrari aktuálne pripravuje predstavenie prvého modelu SUV, Ferrari Purosangue. Toto nové, luxusné, športové auto by sa malo do predaja dostať do konca tohto roka a je veľký predpoklad, že v ponuke bude už aj s novou farbou Rosso F1-75 Opaco.
zdroj: motor1.com
Rolls-Royce Wraith/Down skončia v r. 2023, objednávky sú uzavreté26. Marec 2022
Automobilka Rolls-Royce oficiálne potvrdila, že luxusné, športové autá Rolls-Royce Wraith a Down skončia výrobu v roku 2023, pričom firma neplánuje predstaviť ich priame náhrady.
Správu potvrdil šéf Rolls-Royce Torsten Muller-Otvose, ktorý tiež povedal, že knihy objednávok pre obe modelové rady sú už uzatvorené. Posledný kus modelu Wrait, resp. Down pravdepodobne zíde z výrobnej linky začiatkom roka 2023. Bude to teda oveľa skôr ako prídu do predaja čisto elektrické, luxusné, športové autá Rolls-Royce Spectre. Šéf automobilky tiež potvrdil, že model Spectre zaplní v zostave automobilky miesto modelu Wraith.
Luxusné, športové autá Rolls-Royce Spectre budú prvým krokom automobilky k tomu, stať sa čisto elektrickou značkou. Celý proces by mal prebehnúť do konca desaťročia. Podrobnosti o Rolls-Royce Spectre sú stále veľmi malé, každopádne informácie naznačujú, že model by mal využívať veľa dielov z koncernového súrodenca BMW iX M60. Tento čisto elektrický crossover ponúka výkon 610 HP a krútiaci moment 1.100 Nm.
Okrem elektrifikácie nie je jasné, akým modelovým smerom sa chce Rolls-Royce uberať. Firma má novú platformu Architecture of Luxury, ktorá je základom pre jej najnovšie, luxusné, športové autá a stáť by na nej mal aj nový, elektrický Spectre. Ukončenie predaja modelov Wraith a Dawn umožní automobilke sústrediť svoju energiu na elektrifikáciu zvyšných modelov.
zdroj: motor1.com
Začína predaj nového modelu Mercedes EQE25. Marec 2022
Záujemcovia si teraz môžu objednať prvé dve luxusné, športové autá Mercedes EQE vo verzii EQE 350+ sedan (WLTP: kombinovaná spotreba elektriny: 18,7 – 15,9 kWh/100 km, kombinované emisie CO2: 0 g/100 km)[1] a Mercedes‑AMG EQE 43 4MATIC sedan (WLTP: kombinovaná spotreba elektriny: 22,5 – 19,7 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1]. Ceny sa začínajú na hodnote 76 002,00 prípadne 109 962,00 eur[2].
Športový sedan EQE ponúka všetky podstatné funkcie ako luxusné, športové autá Mercedes EQS v o čosi kompaktnejšom formáte. V čase uvedenia na trh bude paleta obsahovať najprv dva varianty: EQE 350+ sedan s výkonom 215 kW a EQE 43 4MATIC sedan s výkonom 350 kW, ktoré sú vstupom do elektrického jazdného výkonu od značky Mercedes‑AMG.
Verzia EQE 350+ sedan už obsahuje Interiér Electric Art. Pre poťahy sedadiel si zákazníci môžu na želanie vybrať vysokokvalitné materiály ako koža a koža napa. Náladové osvetlenie, ako aj podsvietený ozdobný prvok so vzorom Mercedes-Benz vytvárajú futuristickú atmosféru luxusného salónika. Športový charakter verzie EQE 350+ sedan možno navyše zvýrazniť líniami výbavy Exteriér AMG Line a Interiér AMG Line. Exteriér Electric Art zase dodáva expresívne-elegantné dizajnové zvýrazňujúce prvky.
EQE má gény ako luxusné, športové autá Mercedes EQS nielen pokiaľ ide o výkonný a efektívny pohon, ale aj so zreteľom na ďalšie technické inovácie a výnimočné komfortné prvky. K najdôležitejším prvkom mimoriadnej výbavy patrí riadenie zadnej nápravy – to sa dodáva v dvoch verziách s uhlom natočenia kolies do 4,5 stupňa alebo až 10 stupňov – a technológia svetlometov DIGITAL LIGHT. Vďaka štyrom prakticky zostaveným balíkom výbavy (pokročilý balík, pokročilý balíkom plus, prvotriedny balík, prvotriedny balík plus), ako aj primerane predkonfigurovanej verzii EQE 350+ sedan sa záujemcovia dostanú k svojmu vysnívanému vozidlu ešte rýchlejšie a jednoduchšie.
Riešenia špecifické pre AMG, najmä v oblasti pohonu, podvozka, bŕzd, zvuku, dizajnu exteriéru a interiéru, ako aj prvkov výbavy, garantujú v prípade EQE 43 4MATIC sedan dynamický a emocionálny jazdný zážitok z vozidla AMG. Tento model je sériovo vybavený riadením zadnej nápravy. Uhol natočenia kolies až 3,6 stupňa podporuje agilné jazdné vlastnosti. Takisto sériové svetlomety DIGITAL LIGHT pri odomknutí a zatvorení vozidla premietnu projekciu špecifickú pre AMG.
Vodič môže stlačením tlačidla zmeniť jazdné vlastnosti, čím ich prispôsobí konkrétnej situácii alebo svojej preferencii. Jazdné programy AMG DYNAMIC SELECT pokrývajú široké spektrum: od vysokého komfortu až po výrazné športové vlastnosti. Dôležité parametre ako charakteristika pohonu a výkonu, nastavenie podvozka, Dynamika AMG o.i. s krivkou závislosti krútiaceho momentu otáčania volantom a ZVUKOVÝ ZÁŽITOK AMG sú obsiahnuté v zvolenom jazdnom programe. Maximálny hnací výkon možno získať v režime Sport+ alebo vo všetkých programoch s podradením dorazovým spínačom.
Množstvo prvkov AMG na želanie posilní dynamický dojem. K týmto prvkom patria dizajnové prvky ako balík AMG Night s prvkami v čiernej farbe a čiernom chróme, brzdové strmene nalakované na červeno alebo ozdobné prvky uhlíkové vlákna AMG . Jazdnú dynamiku výkonného elektrického sedanu možno vylepšiť aj technicky, napríklad keramickou vysokovýkonnou kompozitnou brzdovou sústavou AMG. Okrem toho si zákazník môže vybrať aerodynamicky optimalizované originál disky AMG z ľahkej zliatiny s rozmermi 20 a 21 palcov.
Okrem toho je možné luxusné, športové autá Mercedes EQE 43 4MATIC sedan na želanie vybaviť aj inovatívnou hyperobrazovkou MBUX. Táto veľká, klenutá obrazovka sa tiahne od jedného stĺpika A k druhému stĺpiku A.
SUV Ferrari Purosangue na prvej oficiálnej fotke24. Marec 2022
Ferrari to pripravuje už roky, až teraz ale máme prvé oficiálne fotografie luxusného, športového SUV Ferrari Purosangue. Ferrari zverejnilo jednu fotografiu na svojich sociálnych sieťach, pričom ide o priamy pohľad na Purosangue, ktorý odhaľuje usmievavú tvár, hrozivý postoj a dvojicu vzpínajúcich sa koní.
Je jasné, že zatiaľ ide o digitálnu podobu modelu, ktorá je veľmi tmava a ukazuje len základné obrysy. Pridaním svetla je ale jasnejšie vidieť silueta a kontúra nového luxusného, športového auta Ferrari.
Ferrari začalo o luxusnom, športovom SUV hovoriť niekedy v roku 2018. Potom do plánov automobilky zasiahol Covid, resp. teraz vojna na Ukrajine. Aktuálne sa ale zdá, že príprava nového modelu ide podľa plánu a Ferrari v priebehu roka príde s ozaj veľkou zmenou.
Luxusné, športové autá Ferrari Purosangue budú jazdiť na novej platforme s motorom vpredu uprostred. Očakáva sa, že pod kapotou by sa mal objaviť motor V12, resp. do predaja sa dostane aj hybridná verzia s motorom V6, ktorá prevezme technológiu z modelu Ferrari 296 GTB.
Na internete sa nedávno objavili fotografie, ktoré mali prezrádzať podobu nového SUV Ferrari Purosangue. Pri porovnaní prednej časti oficiálnej fotografie sa zdá, že uniknuté fotografie boli pravé a vidieť na nich skutočnú podobu tohto luxusného, športového auta.
zdroj: motor1.com