Novinky

Nové Lamborghini Huracan Tecnica dostalo výkonu modelu STO13. Apríl 2022

Zdá sa, že automobilka Lamborghini model Huracan len tak neopusti (nie je na to dôvod), keďže teraz predstavila nové luxusné, športové autá Huracan Tecnica. Nový model je konečným prejavom atmosférického motora V10, ktorý poskytuje vzrušenie na ceste, ale aj na okruhu.

Luxusné, športové autá Lamborghini Huracan Tecnica preberajú veľa podnetov z okruhovo orientovanej verzie Huracan STO. V modelovej rade Huracan verzia Tecnica zaplní miesto medzi STO a ´´normálnym´´ modelom Huracan Evo RWD. Technický šéf Lamborghini Rouven Mohr k tomu povedal: ´´Auto je skutočne dokonalým mostom medzi štandardným EVO a STO. STO je čisto na okruhy a EVO je auto pre každodenné použitie.´´

Pod kapotou sa pritom ukrýva rovnaký atmosférický motor V10 o objeme 5.2 litra, aký majú aj luxusné, športové autá Lamborghini Huracan STO. Rovnaký výkon 630 HP je prenášaný cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku na zadné kolesá.

Technickou časťou modelu Tecnica je systém LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata), ktorý ovplyvňuje dynamické chovanie auta. Koordinuje systémy ako je kontrola trakcie, vektorovanie krútiaceho momentu, riadenie zadných kolies a to všetko v závislosti na jazdnom režime tak, aby model poskytoval požadovanú úroveň kontroly. Mohr k tomu dodáva: ´´Da sa povedať, že luxusné, športové autá Lamborghini Huracan Tecnica majú tri rôzne duše- výkon, zábavu z jazdy a životný štýl.´´

Karbon keramické brzdy modelu Tecnica majú riadené chladenie inšpirované okruhovou verziou. Špeciálne navrhnutý chladiaci deflektor zaisťuje lepšie chladenie. To je u modelu, ktorý má zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.2 sekundy nevyhnutnosť.

Luxusné, športové autá Lamborghini Huracan Tecnica majú prepracovaný dizajn, ktorý je aerodynamicky efektívnejší a maximálne využíva ľahkú konštrukciu karosérie (kapota je z uhlíkových vlákien). Vizuálne sa model odlišuje od všetkých ďalších derivátov rady Huracan. Nová je aj palubná doska so vzduchovou clonou. Spodné lamely na prednom splittery vedú vzduch cez kolesá pre lepšie chladenie a prítlak.

Lepší výhľad z notoricky úzkeho okna je vítanou zmenou. Kapota z uhlíkových vlákien kryje motor, zatiaľ čo nový zadný nárazník ma optimalizovanejší prívod vzduchu. Dve šesťhranné koncovky výfuku sú čerešničkou na torte tohto modelu.

Nové pevné zadné krídlo dáva verzii Tecnica o 35% väčší prítlak ako majú luxusné, športové autá Lamborghini Huracan Evo RWD. Nový model jazdí na 20´´ originál diskoch Lamborghini Damiso so šesťhranným dizajnom. Disky sú obuté do vysokovýkonných pneumatík Bridgestone Potenza Sport.

Luxusné, športové autá Lamborghini Huracan Tecnica idú do predaja za zatiaľ nezverejnenú cenu. Dobrou správou ale je, že nejde o limitovaný model ako STO, takže by mal byť dostupnejší.

zdroj: motor1.com


Kufor Rimowa je inšpirovaný modelom Porsche 91112. Apríl 2022

Automobilka Porsche oznámila partnerstvo s ďalšou nemeckou firmou. Rimowa, od roku 1950 celosvetovo známy výrobca drážkových kufrov, navrhol a vyrobil ručný kufor, ktorý nesie inšpiráciu v luxusnom, športovom aute Porsche 911. Pre fanúšikov oboch značiek je to určite dobrá správa.

Produkt, ktorý sa nazýva Rimowa x Porsche Hand-Carry Case Pepita, je kufor z limitovanej edície. Inšpiráciu pre kufor dodali luxusné, športové autá Porsche 911, pričom samozrejme do tohto modelu aj pasuje. Podľa Porsche sa kufor elegantne vojde do modelov Porsche 911 od generácie 996 až po najnovšiu generáciu 992. U vzduchom chladených modelov Porsche sa kufor zmestí na zadné sedadlo.

Dizajn kufra Rimowa x Porsche Pepita samozrejme obsahuje prvky modelu Porsche 911. Lesklá rukoväť, zámky a držiaky popruhov sú inšpirované lesklými vonkajšími zrkadlami, kľučkami dverí a krytkami nábojov pôvodného Porsche 911. Kožené ozdoby kufru vzdávajú hold koženým popruhom používaným k zaisteniu kapoty Porsche 911.

Ďalším doplnkom je erb Porsche v plnej veľkosti, ktorý sedí medzi drážkami značky Rimowa. Rovnaké logo nájdeme na starších modeloch Porsche, ako napr. Porsche 911 Targa 4S Heritage Edition.

Kufor Rimowa Pepita inšpirovaný luxusným, športovým autom Porsche 911 má objem 30 litrov. Vnútri je kocková kombinácia čiernej a bielej látky Pepita, ktorá pokrývala sedadlá Porsche 911 v prvom desaťročí existencie modelu 911.

Odkaz na žlté štítky v motorovom priestore luxusných, športových automobilov Porsche (obsahovali doporučené hodnoty tlaku pneumatík) nájdeme na štítkoch od pokynov na zámky. Nakoniec na zaistenie puzdra je použitá pracka na mieru, ktorá zodpovedá bezpečnostným pásom Porsche 911.

Ako už bolo povedané, kufor Rimowa x Porsche Hand-Carry Case Pepita je produktom limitovanej edície. Do predaja sa dostane len 911 kusov, ktoré budú dostupné od 21. Apríla v obchode Porsche Online Store.

zdroj: motor1.com


Mercedes AMG G 63 Edition 55 oslavuje jubileum AMG11. Apríl 2022

AMG – tieto tri písmená predstavujú už 55 rokov po celom automobilovom svete synonymum špičkového výkonu, exkluzivity a vysokej dynamiky jazdy. Trieda G má v rámci portfólia AMG už viac ako dve desaťročia výnimočné postavenie, a preto je kráľom výkonnosti v teréne. Vďaka svojmu kultovému statusu je ideálnym vyslancom oslavy 55. výročia značky zameranej na výkon a luxusné, športové autá – s mimoriadnym modelom Mercedes‑AMG G 63 Edition 55 (WLTP: kombinovaná spotreba paliva 16,0 l/100 km, kombinované emisie CO2 363 g/km)[1]. Mimoriadne, vyberané detaily výbavy podčiarkujú snahu značky Mercedes-AMG ponúknuť zákazníkom maximálnu možnú individualitu a exkluzivitu. Ďalšie narodeninové prekvapenia budú nasledovať v nasledujúcich mesiacoch.

„Od 2-členného start-upu založeného v roku 1967 k vysokomodernému vývojovému miestu vrátane vlastnej továrne na motory pre vysokovýkonné vozidlá a viac ako 2 000 zamestnancov s vynikajúcou kvalifikáciou v roku 2022 – úspešný príbeh značky Mercedes-AMG je za posledných 55 rokov jednoducho pôsobivý. To isté platí pre Triedu G, ktorá počas svojej jedinečnej kariéry zostáva verná svojim koreňom už viac ako štyri desaťročia. Vďaka svojej dlhej histórii a nefalšovanému charakteru je skvelým kandidátom na prvého oslávenca pri príležitosti našich 55. narodenín. A tak ako nestratí nič zo svojho pôvodného charakteru ani nadchádzajúci plnoelektrický variant Triedy G, garantuje značka Mercedes-AMG typické jazdné výkony vyrobené v Affalterbachu aj vo svojej elektrifikovanej budúcnosti. Vstup do ďalších 55 rokov  spoločnosti bude určite rovnako vzrušujúci a náročný ako úloha, ktorú si svojho času stanovili zakladatelia našej spoločnosti Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher,“ hovorí Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes‑AMG GmbH.

Luxusné, športové autá Mercedes‑AMG G 63 Edition 55 sú k dispozícii v obsidiánovej čiernej metalíze alebo v opalitovej bielej G manufaktur. Po oboch stranách vozidla je farebne zladená fólia s erbom AMG a naznačeným kosoštvorcom AMG. 22‑palcové kované originál disky AMG s dizajnom krížových lúčov v tantalovej sivej s ráfikmi kolies osústruženými do leska, ako aj balíky AMG Night a AMG Night II vytvárajú vzrušujúce kontrasty. Veko palivovej nádrže v striebornej chrómovej farbe s nápisom AMG je tiež dôkazom značnej pozornosti k detailom.

Interiér sa vyznačuje kontrastom čiernej a červenej. Vodiča privítajú nástupné lišty z ušľachtilej ocele s nápisom AMG osvetleným červenou farbou. S tým idú ruka v ruke čierne podlahové rohože AMG z kvalitného velúru, červený kontrastný šev a červený nápis Edition 55. Na narodeniny odkazuje aj volant AMG Performance z mikrovlákna DINAMICA s plaketou AMG a 55, čím robí z mimoriadneho modelu exkluzívny zberateľský kúsok. Sedadlá AMG v špecifickom dizajne sú potiahnuté dvojfarebnou kožou napa v klasickej červenej/čiernej. Exkluzívnu atmosféru interiéru dotvárajú matné ozdobné prvky AMG z uhlíkových vlákien.

Súčasťou dodávky je aj na mieru vyrobená interiérová autoplachta AMG. So svojou priedušnou vonkajšou vrstvou z pevných syntetických vlákien a flanelovou antistatickou vnútornou vrstvou chráni vozidlo v garáži pred prachom a  škrabancami.

Spoločnosť založená v roku 1967 inžiniermi Hansom Wernerom Aufrechtom a Erhardom Melcherom si množstvom úspechov v motoristickom športe a vývojom jedinečných cestných vozidiel neustále buduje svoju pozíciu mimoriadne úspešnej značky výkonných a športových vozidiel. Dnes je podnik z Affalterbachu stopercentnou dcérou spoločnosti Mercedes-Benz Group AG a športovým zlatým klincom koncernu. V stredobode pozornosti každého z medzičasom viac ako 2 000 zamestnancov leží záväzok značky „Driving Performance“, ktorý zjednocuje kľúčové silné stránky AMG: špičkové technológie a vášeň pre dynamické, emocionálne produkty.

Aktuálne portfólio značky Mercedes‑AMG zahŕňa viac ako 50 luxusných, športových automobilov s výkonovým spektrom od 225 kW (306 k) až po 620 kW (843 k) systémového výkonu v prvom hybridnom vozidle z Affalterbachu orientovanom na výkon, modeli Mercedes‑AMG GT 63 S E PERFORMANCE (WLTP: vážená spotreba paliva, kombinovaná 7,9 l/100 km; vážené emisie CO2, kombinované CO2 180 g/km; vážená spotreba elektriny, kombinovaná 12,0 kWh/100 km)[3]. Výber siaha od vysokovýkonných vozidiel s rôznymi tvarmi karosérie až po kompletne samostatne vyvinuté luxusné, športové autá , ako napríklad štvordverové vozidlo Mercedes‑AMG GT alebo nový model Mercedes‑AMG SL. V súlade s požiadavkami trhu a želaniami zákazníkov sa neustále vyvíja aj ponuka hnacích ústrojenstiev, pričom v súčasnosti ponúka spaľovacie motory optimalizované z hľadiska efektivity so štyrmi, šiestimi alebo ôsmimi valcami. Mercedes‑AMG navyše konzekventne dláždi cestu budúcnosti jazdného výkonu: pod označením E PERFORMANCE bude značka ponúkať hybridné vozidlá orientované na výkon s osobitnýmusporiadaním hnacieho ústrojenstva a technológiou pochádzajúcou z Formuly 1. Portfólio navyše zahŕňa aj plnoelektrické deriváty AMG založené na koncernovej platforme EVA2. V blízkej budúcnosti budú nasledovať aj úplne samostatné akumulátorové elektrické modely AMG založené na novej elektrickej architektúre (AMG.EA) vyvinutej kompletne pod značkou Mercedes-AMG.

So 145 979 vyexpedovanými vozidlami v roku 2021 a nárastom o 16,7 percenta vstúpila značka Mercedes‑AMG do jubilejného roku s rekordným výsledkom.

Prvý sériový model AMG Triedy G sa začal vyrábať v roku 1999 na výročie 20. narodenín terénnej legendy. S modelom G 55 AMG sa začala nová, veľmi úspešná kapitola v histórii Triedy G. Osemvalcový atmosférický motor s objemom 5,5 litra s trojventilovou technikou a dvojitým zapaľovaním dosahoval výkon 260 kW (354 k) a maximálny krútiaci moment 525 Nm pri 3 000 ot./min. V roku 2002 určil model G 63 AMG nové štandardy. S týmto modelom sa do Triedy G dostal poprvýkrát dvanásťvalcový motor. Atmosférický motor V12 s objemom 6,3 litra dosahoval výkon 326 kW (444 k) a veľkorysý krútiaci moment 620 Nm. Vtedajšia najsilnejšia Trieda G bola jednorazovo vyrobená v továrni AMG v Affalterbachu na exkluzívnu žiadosť zákazníka. V roku 2004 nasledoval ešte silnejší vysokovýkonný model G 55 AMG s motorom V8 preplňovaným kompresorom s výkonom 350 kW (476 k). Ďalším vrcholom bola premiéra modelu G 65 AMG v roku 2012. Jeho motor V12 s výkonnom 450 kW (612 k) dosahoval krútiaci moment 1 000 Nm.

Aktuálny model Mercedes‑AMG G 63 dôsledne pokračuje v úspešnom príbehu. Výnimočné postavenie medzi výkonnými terénnymi luxusnými, športovými autami potvrdzuje model svojim výkonným pohonom, podvozkom AMG RIDE CONTROL, jazdnými programami špecifickými pre značku AMG a luxusným interiérom. Základ pre jazdný výkon typický pre AMG na spevnených cestách aj mimo nich tvoria 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo s výkonom 430 kW (585 k) a maximálnym krútiacim momentom 850 Nm, náhon na všetky kolesá s dôrazom na zadnú nápravu (40:60) s troma uzávierkami diferenciálu, extrémne rýchlo radiaca 9-stupňová automatická prevodovka, nezávislé zavesenie kolies s dvomi priečnymi ramenami vpredu ako aj adaptívne nastaviteľné tlmenie.


Ferrari SF90 Stradale dostalo rifľový interiér10. Apríl 2022

Divízia Ferrari Tailor Made pripravuje jedinečné luxusné, športové autá Ferrari, ktoré majú špeciálnu výbavu. Jedným z takých modelov je aj prezentované Ferrari SF90 Stradale, ktoré má na žiadosť zákazníka rifľový interiér.

Model nemá špeciálne prešívanie, ale samotnú rifľovinu zvýrazňuje červená vložka na hlavových opierkach a tiež v strednej časti sedadiel. Rám sedadiel z uhlíkových vlákien má tiež viac modrú farbu. Palubná doska tohto luxusného, športového auta je v modrej koži, rovnako v modrej farbe je aj radiaca páka.

Toto špeciálne luxusné, športové auto nemá len rifľové sedadlá. Na prvý pohľad sa zdá, že strecha je v čiernej farbe, každopádne v skutočnosti je tmavo modrá. Konkrétne ide o uhlíkové vlákna Scotland Blue zvýraznené červeným pretekárskym pruhom. Dizajn exteriéru dopĺňajú aj doplnky z uhlíkových vlákien, ktoré sú súčasťou balíčka Assetto Fiorano. Model jazdí na originál diskoch Ferrari z uhlíkových vlákien.

zdroj: motor1.com


Maserati si nechá motor Nettuno V6 len pre seba9. Apríl 2022

Vzhľadom na to, že stále viacej značiek automobilov spadá do rovnakého koncernu, využívanie rovnakých súčiastok pre rôzne značky je bežnou realitou. Dokonca aj značky ktoré nespadajú do rovnakého koncernu často spolupracujú a používajú rovnaké motory.  Vývoj motora totiž vyžaduje  veľa času a vysoké náklady, čo je samozrejme silný argument pre spoluprácu.

Maserati si však chce nechať svoj motor Nettuno výhradne pre svoje luxusné, športové autá a nezapožičať ho aj iným modelom koncernu Stellantis. Aspoň tak sa aktuálne vyjadril šéf overovania vozidiel Maserati Federico De Medio, počas predstavenia modelu Grecale.

Luxusné, športové autá Maserati Grecale používajú motory Nettuno V6 pre svoj špičkový model Trofeo. Vyššia rada SUV Maserati Levante s rovnakým motorom V6 generuje výkon 530 HP a krútiaci moment 620 Nm, čo je oveľa menej ako má Maserati MC20 (630 HP, 730 Nm).

De Medio uznal, že je technicky možné použiť motor Nettuno aj v iných luxusných, športových automobiloch koncernu Stellantis, každopádne Maserati si chce motor nechať pre seba. Dodal tiež, že v budúcnosti bude motor používať aj v ďalších luxusných, športových automobiloch Maserati.

Motor Nettuno bol údajne vyvinutý ako pokus o nezávislosť na motorom Ferrari. Hlava motora Nettuno je kompletne vyvinutá v Modene, čo jej dáva jedinečný kompresný pomer 11:1. Ostatné súčiastky ale nie sú vyrobené priamo od základu.

Očakáva sa, že motor Nettuno bude poháňať aj luxusné, športové autá Maserati Gran Turismo, ktoré by mali prísť do predaja tento rok. Tento model dostane oficiálne aj čisto elektrickú verziu, ktorá príde v roku 2023 s výkonom okolo 1.200 HP.

zdroj: motor1.com


Trvalo udržateľné materiály sú pre Mercedes luxusom budúcnosti8. Apríl 2022

Výrobca automobilov Mercedes-Benz na ceste za plnoelektrickou budúcnosťou bez emisií pristupuje k plneniu plánu Ambícia 2039 dôslednejšie ako kedykoľvek predtým. Cieľom je vytvoriť autopark nových osobných motorových vozidiel a transportérov s neutrálnymi emisiami CO2 v rámci celého hodnotového reťazca a celého životného cyklu od roku 2039 – o 11 rokov skôr ako predpisuje zákonodarstvo EÚ. Osobitná pozornosť je pritom venovaná šetrnému zaobchádzaniu so zdrojmi. Spoločnosť intenzívne pracuje na uzavretí kolobehu látok, ako aj na výraznom zvýšení podielu recyklovaných materiálov a hľadá nové materiály, ktoré sú v súlade s prírodou.

„Trvalá udržateľnosť je základom všetkých výskumných a vývojárskych aktivít značky Mercedes-Benz. Naším cieľom je dosiahnuť technologické prvenstvo v environmentálnom inžinierstve tým, že dosiahneme viac vecí s použitím menšieho množstva zdrojov. Preto zvyšujeme tempo našich inovácií a v čo najkratšom čase zavádzame nové, trvalo udržateľné technológie do sériovej výroby – napríklad z programu VISION EQXX: len po niekoľkých mesiacoch integrujeme prvý trvalo udržateľný materiál z nášho technologického programu do prebiehajúcej sériovej výroby. Luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS a EQE budú ako úvodné konštrukčné rady vybavené káblovými kanálmi z náhradného plastového materiálu od spoločnosti UBQ™, ktorý sa získava z domového odpadu,“ hovorí Markus Schäfer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, technický riaditeľ zodpovedný za vývoj a nákup. „Našou víziou je premena nášho celého hodnotového reťazca na čo najuzavretejší kolobeh. Už dnes sa v našich sériových vozidlách používa množstvo recyklovaných materiálov. V priebehu nasledujúcich desiatich rokov budeme zvyšovať podiel druhotných surovín v autoparku našich osobných motorových vozidiel v priemere na úroveň 40 percent.“

Trvalo udržateľný materiál UBQ™ sa získava spracovaním zmiešaných domových odpadov, ktorých recyklácia je náročná. Tieto odpady sa preto často zužitkovávajú tepelne alebo končia na skládke odpadov. K surovinám pre tento materiál patria zvyšky potravín, zmiešané plasty, lepenka a detské plienky. V súčasnosti sa testujú ďalšie možnosti použitia, napríklad v podobe obloženia podlahy zospodu vozidla, obloženia podbehov kolesa a krytu motorového priestoru.

Mercedes-Benz dbá na trvalú udržateľnosť už v úvodných štádiách vývoja produktu. Mercedes‑Benz má ucelený prístup k emisiám CO₂, ako aj k využívaniu zdrojov. Pri navrhovaní vozidiel sa prehodnocuje zostava všetkých materiálov, ktoré sa majú použiť, a overujú sa možnosti trvalo udržateľných alternatív. Platí to pre povrchové materiály, ako aj pre materiály, ktoré zákazník nevidí. Príkladmi v interiéri vozidla sú trvalo udržateľne spracovaná koža, použitie látok s vysokým recyklačným podielom, ako aj inovatívne materiály budúcnosti. Pri výrobe karosérie a holej karosérie používa výrobca automobilov Mercedes-Benz okrem iného aj oceľ so zníženým podielom CO2. Luxusné, športové autá Mercedes-Benz by mali byť v celom životnom cykle čo najšetrnejšie k zdrojom a čo najekologickejšie. Mercedes-Benz to nazýva „dizajnom pre životné prostredie“. Spoločnosť pritom používa inovatívne technológie, ktoré spĺňajú nároky na luxus a trvalú udržateľnosť.

TRVALO UDRŽATEĽNÝ LUXUS – KOŽA A ALTERNATÍVNE MATERIÁLY

Interiér vozidla je dôležitou súčasťou zážitku zákazníka zo značky. Okrem komfortu, funkčnosti a dlhej životnosti je na prvom mieste aj najvyššia zrakom a hmatom vnímaná kvalita. Od počiatkov automobilu je koža symbolom vysokokvalitnej výbavy v interiéri, ktorú si želajú mnohí zákazníci. Mercedes-Benz má aj v tejto oblasti ucelený prístup k trvalo udržateľnému stvárneniu luxusu.

Zákazníci, ktorí si želajú výbavu z pravej kože, sa nemusia vzdať trvalej udržateľnosti: od nasledujúceho roku bude Mercedes-Benz vo všetkých konštrukčných radoch postupne ponúkať už len trvalo udržateľne vyrábanú a spracovanú kožu. Pozornosť sa pritom venuje celému procesu od chovu zvierat až po činenie. Mercedes-Benz už vo svojich zoznamoch požiadaviek predpisuje dodržiavanie rôznych kritérií vhodných podmienok pre zvieratá. Spoločnosť od svojich dodávateľov okrem iného požaduje dodržiavanie „piatich slobôd pre vhodné životné podmienky zvierat“ Výboru pre dobré životné podmienky hospodárskych zvierat v chovoch (Animal Welfare Committee). Dôležitou požiadavkou pri zadávaní zákazky dodávateľovi je okrem toho aj to, že z kožiarskeho dodávateľského reťazca musí byť odstránená akákoľvek forma protiprávneho odlesňovania a pastevné plochy nesmú prispievať k ohrozovaniu alebo strate prirodzených lesov. V tomto kontexte musia partneri odhaliť celý svoj dodávateľský reťazec – od poľnohospodárskeho regiónu až po konečný produkt.

V ekologickom procese činenia sa v budúcnosti budú môcť používať už len rastlinné alebo alternatívne trvalo udržateľné triesloviny, ktoré neobsahujú žiadny chróm – sem patria napríklad vysušené škrupinky kávových bôbov, gaštany alebo extrakty z iných obnoviteľných surovín. Kožu pre produkty Mercedes‑Benz navyše môžu spracovať už len garbiarske podniky, ktoré sú certifikované podľa zlatého štandardu skupiny spracovateľov kože. Tento štandard zahŕňa dôležité ekologické aspekty ako znižovanie miery použitia vody, energie a chemických látok v procese činenia. Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz okrem toho spoločne s dodávateľmi pracuje na neustálom zlepšovaní trvalej udržateľnosti koženého produktu. Na to musia partneri predložiť napríklad ekologickú bilanciu celého zhodnocovania – od farmy až po zušľachtenú kožu. Tak je možné cielene zaviesť opatrenia na zmenšenie ekologickej stopy kože.

Výrobca automobilov Mercedes-Benz súčasne intenzívne skúma alternatívy pravej kože, ktoré nemajú živočíšny pôvod. Nielenže by mali byť šetrné k zdrojom, ale mali by ponúkať aj najvyššiu kvalitu vo všetkých parametroch. V rámci programu Mercedes-Benz VISION EQXX už boli predstavené sľubné alternatívy k pravej koži, napríklad materiály z obnoviteľných surovín, ako sú napríklad kaktusové vlákna. Vďaka sile biotechnológie sa zo zhluku vlákien húb v laboratóriu stávajú inovatívne alternatívy kože, ktoré ukazujú budúcnosť trvalo udržateľnej, luxusnej vnútornej výbavy. Pri vývoji a výbere týchto materiálov je na prvom mieste čo najvyšší podiel recyklovaných surovín alebo použitie obnoviteľných surovín namiesto surovín na báze ropy.

Mercedes-Benz ponúka luxusné, športové autá po celom svete v mnohých segmentoch, ktoré už od výroby alebo v rámci individuálneho želania zákazníka majú interiér bez použitia kože. K rôznym variantom výbavy patrí vysokokvalitná imitácia kože, ako aj plstená látka s mikrovláknami, ktorá svojím vzhľadom aj na dotyk pripomína semiš. V interiéri vozidla sa používa napríklad ako poťah sedadla, čalúnenie stropu a obloženie stĺpikov a má vysoký podiel recyklovaných materiálov, ktorý sa bude v budúcnosti postupne zvyšovať.

ŠETRENIE ZDROJOV PROSTREDNÍCTVOM INOVATÍVNYCH RECYKLOVANÝCH MATERIÁLOV – NAPRÍKLAD LÁTKY

Recyklované materiály sú už dnes súčasťou sériovej výbavy mnohých vozidiel. Výrobca automobilov Mercedes-Benz tak v interiéri okrem koženky a mikrovlákna ponúka rozličné vysokokvalitné látky čalúnenia, ktoré až do 100 percent pozostávajú z recyklovaných PET fliaš. Na výrobu podlahových krytín v EQS sa používa nylonová priadza, ktorá pochádza z recyklovaných kobercov a zhodnotených rybárskych sietí. Jedna tona tejto priadze ušetrí viac ako 6,5 tony CO2 v porovnaní s novým materiálom. Výrobca automobilov Mercedes-Benz okrem toho používa aj prírodné vlákna a nahrádza obvyklé plasty obnoviteľnými surovinami.

TRVALO UDRŽATEĽNÉ MATERIÁLY BUDÚCNOSTI

V rámci výskumu koncernu spoločnosť testuje uvedenie sľubných materiálov do sériovej výroby, ktoré spĺňajú vysoké nároky značky Mercedes-Benz na trvalú udržateľnosť a kvalitu. Patrí k nim vysokovýkonný plast s lakovaným povrchom, ktorý sa získava inovatívnou chemickou recykláciou. Pri chemickej recyklácii sa najmä staré pneumatiky a inak ťažko recyklovateľné plastové odpady rozkladajú na chemické prvky, a tak je možné vyrobiť absolútne nové materiály. Kombinácia surovín z chemickej recyklácie a obnoviteľnej suroviny biometán pritom znižuje mieru použitia fosílnych prírodných zdrojov. Tento materiál by sa už čoskoro mohol používať v kľučkách dverí.

Ďalším sľubným materiálom, ktorý by sa mohol používať v čalúnení zadných sedadiel, je pena, ktorá je čiastočne založená na CO2. CO2 sa v polyole, ktorý je hlavnou súčasťou tejto polyuretánovej peny vhodnej na použitie v automobiloch, viaže chemickým spôsobom. Inak by sa dostal do atmosféry. Oxid uhličitý môže predstavovať až 20 hmotnostných percent polyolu.

Výrobca automobilov Mercedes-Benz okrem toho intenzívne skúma pripravenosť ďalších inovatívnych materiálov, ktoré boli predstavené v programe VISION EQXX, na sériovú výrobu. Patria k nim biotechnologicky vyrábaný textil podobný hodvábu, ktorý neobsahuje žiadne živočíšne produkty, a koberce z bambusových vlákien. Tieto materiály sú nielen mimoriadne trvalo udržateľné, ale poskytujú výnimočný zážitok na pohľad aj na dotyk.

ZNÍŽENIE CO2 V HOLEJ KAROSÉRII A KAROSÉRII

Ucelený prístup k trvalej udržateľnosti všetkých materiálov sa okrem interiéru vozidla týka aj karosérie a holej karosérie. Osobitná pozornosť je pritom venovaná materiálom, ktoré pri výrobe produkujú veľké množstvo emisií CO2, ako je napríklad oceľ a hliník.

Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz sa v rámci plánu Ambícia 2039 snaží dosiahnuť cieľ dekarbonizácie dodávateľského reťazca ocele, pričom sa vedome spolieha nie na kompenzáciu, ale na bránenie vzniku a redukovanie emisií CO2. Spoločnosť tak v prvom kroku dôsledne znižuje emisie CO2 v dodávateľskom reťazci ocele: v modeli VISION EQXX sa používa plochá oceľ so zníženým obsahom CO2 od spoločnosti Salzgitter Flachstahl GmbH, ktorá sa do 100 % vyrába zo šrotu v peci založenej na elektrickom oblúku. Kvality mikrolegovanej ocele, ktorej obsah CO2 je znížený o viac ako 60 %, sa v krátkom čase uplatnia v prvých aplikáciách v súčasnej Triede A, aktuálnej Triede E, novej Triede C a v EQE.

Mercedes-Benz je tak prvým výrobcom automobilov, ktorý takýmto spôsobom zaviedol do sériovej výroby plech so zníženým obsahom CO2, ktorý šetrí zdroje. Spolupráca medzi spoločnosťami Mercedes-Benz AG a Salzgitter Flachstahl GmbH bola ocenená cenou MATERIALICA Design + Technology Gold-Award 2021 v kategórii Efektívnosť v produkcii CO2. Výrobca automobilov Mercedes-Benz okrem toho získava oceľ od amerického dodávateľa Big River Steel, ktorý znižuje emisie CO2 vo výrobe ocele o viac ako 70 % prostredníctvom používania recyklovaného oceľového šrotu a obnoviteľných energií. Na porovnanie: pri klasickej vysokej peci vzniknú pri výrobe jednej tony ocele v priemere viac ako dve tony emisií CO2.

V nasledujúcom kroku bude výrobca automobilov Mercedes-Benz od roku 2025 v rozličných modeloch automobilov používať oceľ, ktorá vďaka výrobe s použitím vodíka namiesto koksového uhlia nebude produkovať takmer žiadne emisie CO2. Spoločnosť sa na tento účel ako prvý výrobca osobných motorových vozidiel podieľa na švédskom inovatívnom podniku H2 Green Steel (H2GS). V rámci partnerstva so švédskym výrobcom ocele SSAB sú už v tomto roku naplánované prvé prototypy dielov pre karosériu z ocele vyrobenej bez použitia fosílnych surovín. Tento partner bude preto vyrábať oceľ zo železa, ktoré sa vyrába pomocou vodíka v pilotnom zariadení v meste Luleå. Túto oceľ je možné použiť v častiach karosérie, ktoré sú relevantné pre bezpečnosť.

Výrobca automobilov Mercedes-Benz prostredníctvom partnerstiev podporuje premenu oceliarskeho odvetvia a urýchľuje vývoj a výrobu ocele bez produkcie CO2 v Európe.

Aj pri používaní hliníka sa dôsledne pracuje na dekarbonizácii dodávateľského reťazca. V čase uvedenia luxusného, športového auta Mercedes-AMG SL na trh sa pripravuje ďalšia svetová premiéra. V holej karosérii modelu Mercedes-AMG SL sa prvýkrát použijú odlievané konštrukčné prvky z tlakových zliatin, ktoré sa vyrábajú zo 100-percentne recyklovaného hliníkového šrotu. Vo výrobe hliníka sa tým ušetrí viac ako 90 % emisií CO2.

 


Mercedes-Maybach S debutuje ako model navrhnutý Virgilom Ablohom7. Apríl 2022

Na konci minulého roka vzbudil veľký rozruch koncept luxusného, športového auta Project Maybach, ktorý navrhol slávny návrhár Virgil Abloh. Ten žiaľ náhle zomrel už v novembri minulého roka. Je dedičstvo a odborné znalosti však budú navždy žiť aj spolu s novým Mercedesom-Maybach S680.

Tento model je zvŕšením dlhoročnej spolupráce medzi umeleckým riaditeľom Louis Vuitton a značkou Mercedes-Benz. Na rozdiel od Project Maybach, čo bolo prezentačné auto s veľmi extravagantným dizajnom, je nový Maybach navrhnutý Virgilom Ablohom sériovým luxusným, športovým autom, ktoré pôjde od predaja v obmedzenej sérii. Model vychádza z Mercedesu-Maybach S680, pričom napr. výrobná séria pre USA počíta len 39 kusmi pre USA.

Na vzhľade tohto luxusného, športového auta spolupracoval Abloh so šéfom dizajnu Mercedes-Benz Gordonom Wagenerom. Auto bolo dokončené v roku 2021, ešte pred smrťou módneho guru. Projekt je zhmotnený tímom prispôsobenia Mercedes Manufaktur v Singelfingene.

Exteriér nového Mercedesu-Maybach od Virgila Abloha sa vyznačuje jedinečným dvojfarebným dizajnom, pričom dominantnou farbou je béžová, ktorú dopĺňa kontrastná čierna strecha, kapota a stĺpiky. V rovnakom béžovom odtieni sú aj 20´´ originál disky Mercedes-Maybach. Na prvý pohľad sa to môže zdať ako zlý nápad, treba ale povedať, že v celom kontexte dizajnu auta vyzerajú aj béžové disky výborne.

Interiér tohto luxusného, športového auta prináša rovnaké farebné schéma s jemnou béžovou kožou pre sedadlá, výplne dverí, lakťové opierky a spodnú časť palubnej dosky. Od stredovej obrazovky vyššie je takmer všetko z čiernej kože.

Pre pripomenutie, luxusné, športové autá Mercedes-Maybach S680 majú pod kapotou motor V12 o objeme 6.0 litra, ktorý generuje výkon 604 HP. To stačí na zrýchlenie z 0-100 km/h za 4.5 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

zdroj: motor1.com


Bugatti začína dodávať exkluzívny Chiron Super Sport6. Apríl 2022

Automobilka Bugatti uviedla, že exkluzívne, luxusné, športové autá Bugatti Chiron Super Sport, ktoré boli predstavené v júni 2021, začína dodávať zákazníkom. Ide o jedno z najrýchlejších vozidiel aké francúzska značka kedy vyrobila.

Jedno vyrobené Bugatti Chiron Super Sport prichádza s jedinečným štýlom, vďaka programu prispôsobenia Sur Mesure od Bugatti. Špeciálny lak na mieru s názvom ´´Vagues de Lumiere´´ bol vyrobený v úzkej spolupráci s novým majiteľom. Zložitý ručne maľovaný vzor napodobuje spôsob, ako sa svetlo odráža od teľa tohto luxusného., športového auta.

Okrem oznámenia o dodávka tiež Bugatti potvrdilo, že všetky sloty pre konfiguráciu Bugatti Chiron Super Sport už sú obsadené s dlhými čakacími lehotami. Za zmienku stojí pripomenutie, že luxusné, športové autá Bugatti Chiron Super Sport išli do predaja len v obmedzenej sérii 9 kusov!

V porovnaní s bežným Bugatti Chiron má Super Sport prepracované telo, ktoré je natiahnuté o 25 cm, kvôli optimálnemu prúdeniu vzduchu pri vysokých rýchlostiach. 8 litrový quad-turbo motor generuje v Chirone Super Sport výkon 1.600 HP a krútiaci moment 1.600 Nm.

Luxusné, športové autá Bugatti Chiron Super Sport sú tiež o 7% rýchlejšie než bežný Chiron. Model dokáže zrýchliť z 0-200 km/h za 5.8 sekundy a z 0-300 km/h za 12.1 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 440 km/h, čo je pre Bugatti ´´bez problémov´´ dosiahnuteľná rýchlosť. Exkluzívny model jazdí na vysokovýkonných pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2, ktoré sú na mieru Bugatti zosilnené.

V prípade, že by sa nejaký slot obmedzenej série Bugatti Chiron Super Sport náhodou uvoľnil, treba povedať, že základná cena modelu je 3.2 milióna EUR.

zdroj: motor1.com


SUV Lotus Eletre musí uspieť, aby prežili športové autá Lotus5. Apríl 2022

Luxusné, športové autá Lotus Eletre sú pre spoločnosť Lotus, ktorá si vybudovala reputáciu vďaka ľahkým pretekárskym modelom, významným krokom. Aj keď nový crossover nemusí fanúšikom značky vyhovovať, jeho úspech je pre budúce luxusné, športové autá Lotus kľúčový.

Ak Lotus s modelom Eletre uspeje, bude mať peniaze na investície do nových, luxusných, športových automobilov Lotus. Šéf automobilky Matt Windle pre Top Gear povedal, že firma musí zarábať peniaze, čo sa jej v minulosti nedarilo. To obmedzilo schopnosť firmy investovať do nových produktov. Preto Lotus navrhol model Eletre, ktorý by mal zmierniť finančné dopady.

Lotus do modelu Eletre vkladá veľké nádeje, pričom predpokladá, že predaj týchto luxusných, športových automobilov dosiahne desiatky tisíc, hneď ako bude kompletne zahájená výroba. Ide o masívny nárast oproti stávajúcej situácii, keď Lotus v roku 2021 nepredal viac ako 2.000 vozidiel, čo je pritom najlepší predaj v histórii. Firma sa však nenaháňa za stotisícovými predajmi, jej cieľom vždy bola a je exkluzivita.

Lotus predstavil čisto elektrické, luxusné, športové autá Eletre minulý mesiac. Crossover ponúka výkon 600 HP a zrýchlenie z 0-100 km/h za menej ako 3 sekundy. Odhadovaný dojazd je viac ako 500 km, pričom vďaka nabíjaniu 350 kWh je možné batérie dobíjať na dojazd 400 km už za 20 minút.

zdroj: motor1.com


Mercedes spúšťa predaj kabrioletu Mercedes-AMG SL4. Apríl 2022

V súlade so začiatkom jari si je teraz možné objednať nové, luxusné, športové autá Mercedes‑AMG SL. Najnovšia verzia ikony sa vracia k svojim koreňom s klasickou látkovou sklápacou strechou a so športovým charakterom. Súčasne je tento luxusný roadster ako vozidlo s konfiguráciou sedadiel 2+2 vhodný na každodenné jazdenie a svoju silu po prvýkrát prenáša na cestu aj s plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Typ Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 13,0 – 12,2 l/100 km, kombinované emisie CO2 294 – 277 g/km)[1]začína na cene 172 074,00 eur[2], typ Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 13,0 – 12,5 l/100 km, kombinované emisie CO2 294 – 282 g/km) začína na cene 203 694,00 eur[2]. High-tech komponenty ako podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou stabilizáciou nakláňania, riadenie zadnej nápravy, keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG, ktorá sa dodáva na želanie, alebo sériové svetlomety DIGITAL LIGHT s funkciou premietania zvýrazňujú športový profil. V súhre so 4,0-litrovým motorom AMG V8 biturbo vzniká jazdný zážitok na najvyššej úrovni. Množstvo mimoriadnej výbavy zároveň ponúka široké spektrum pre individuálne prispôsobenia, od športovo dynamického až po luxusne elegantné, podľa želania zákazníka.

Legenda SL oslavuje tento rok okrúhle jubileum: presne pred 70 rokmi uzrelo svetlo sveta športové vozidlo, z ktorého sa okamžite stala legenda. S pretekárskym športovým vozidlom vhodným na použitie na cestných komunikáciách, 300 SL (interné označenie W194), zozbierala značka Mercedes‑Benz od roku 1952 niekoľko úspechov za sebou na pretekárskych tratiach vtedajšieho sveta. Názov modelu SL sa tak okamžite stal vychýreným. Po úspešnom pretekárskom vozidle v roku 1954 nasledovalo sériové luxusné, športové auto Mercedes-Benz 300 SL (W198), ktoré bolo pre svoje nezvyčajné dvere označované ako vozidlo s krídlovými dverami alebo tzv. Gullwing. Ďalšími míľnikmi v histórii modelu boli „Pagoda“ (W113, 1963 – 1971), evergreen R107, ktorý sa vyrábal 18 rokov (1971 – 1989) alebo jeho nástupca R129 (1989 – 1995).

V tejto tradícii teraz pokračuje aj najnovšia generácia SL, ktorú vyvinula značka Mercedes-AMG kompletne samostatne. Na začiatok predaja sú k dispozícii dva výkonové stupne 4,0-litrového motora AMG V8 biturbo. Hnacie agregáty boli zmontované výlučne ručne podľa princípu „Jeden človek, jeden motor“ v prevádzke spoločnosti v Affalterbachu. V top modeli Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ dosahuje hnací agregát výkon 430 kW (585 k) a maximálny krútiaci moment 800 Nm, ktorý je k dispozícii v širokom rozsahu otáčok 2 500 až po 4 500 ot/min. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 3,6 sekundy, maximálna rýchlosť dosahuje 315 km/h. V modeli Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ dosahuje agregát V8 výkon 350 kW (476 k) a maximálny krútiaci moment 700 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť predstavuje 295 km/h.

Oba modely sa sériovo dodávajú s prevodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, ktorá v sebe spája emocionálny zážitok z radenia s extrémne krátkymi časmi preradenia. V prípade oboch modelov V8 sa štandardne dodáva technológia náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+: plne variabilné rozdeľovanie momentu medzi prednú a zadnú nápravu zaručuje optimálnu trakciu na hranici fyzikálnych zákonov, ako aj vysokú jazdnú stabilitu a bezpečnosť jazdy za všetkých podmienok. Navyše má po prvýkrát sériové vozidlo od značky Mercedes-AMG prednú nápravu s priestorovým zavesením kolies s piatimi ramenami, ktoré sú kompletne umiestnené vnútri disku. Výrazne sa tým zlepšuje kinematika. Na zadnej náprave sú kolesá rovnako vedené 5-ramennou priestorovou konštrukciou.

Model Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ jazdí na novovyvinutom podvozku s oceľovým pružením AMG RIDE CONTROL, ktorý disponuje mimoriadne výkonnými hliníkovými tlmičmi pruženia a odľahčenými skrutkovými pružinami. Pre model SL 55 4MATIC+ prvok mimoriadnej výbavy, pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ súčasť sériovej výbavy: inovatívny podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou, hydraulickou stabilizáciou nakláňania. Systém umožňuje optimálne vlastnosti pri zatáčaní a zmene zaťaženia s charakteristikou jazdných vlastností, ktoré sú typické pre AMG, pokiaľ ide o dynamiku, precíznosť a spätnú väzbu pre vodiča. Zároveň zvyšuje komfort jazdy v priamom smere a pri prejazde po zvlnenom povrchu vozovky.

Po prvýkrát vo svojej dlhej histórii sú modely V8 vozidla SL sériovo vybavené aktívnym riadením zadnej nápravy. V závislosti od rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú buď v opačnom smere (do 100 km /h), alebo v rovnakom smere (pri rýchlosti viac ako 100 km/h) ako predné kolesá. Systém tak umožňuje agilné a zároveň stabilné jazdné vlastnosti.

Detaily výbavy a množstvo mimoriadnej výbavy  ponúka široké spektrum prispôsobenia najrozmanitejším želaniam zákazníkov – od športovo dynamického až po luxusne elegantné nastavenie. Sem patrí dvanásť farieb lakov vrátane oboch exkluzívnych odtieňov SL hypermodrá metalíza a sivá Monza MANUFAKTUR magno, troch farebných variantov strechy, ako aj množstva nových dizajnov originál diskov Mercedes-AMG. Na ďalšie zvýraznenie vzhľadu smerom k elegancii alebo dynamike je na výber päť balíkov dizajnu exteriéru: aerodynamický balík AMG, balík uhlíkových vlákien AMG, balík pochrómovaných doplnkov AMG, balík AMG Night a balík AMG Night II.

S 55 4MATIC+ sériovo jazdí na 19-palcových originál diskoch AMG z ľahkej zliatiny s mnoholúčovým dizajnom, ktoré sú na želanie dostupné v striebornej alebo matnej čiernej farbe. SL 63 4MATIC+ stojí na 20-palcových diskoch AMG z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov. Ponuka diskov zahŕňa spolu deväť rôznych variantov. Medzi nimi sú dva 20-palcové, aerodynamicky optimalizované varianty s dizajnom piatich zdvojených lúčov alebo s mnoholúčovým dizajnom. Program dopĺňajú 21-palcové originál disky AMG z ľahkej zliatiny s mnoholúčovým dizajnom a 21-palcové kované disky AMG s dizajnom desiatich zdvojených lúčov. Obe vyhotovenia sú dostupné v dvoch farebných variantoch.

Rovnako ako aj predchodca, aj nová generácia SL schádza z výrobnej linky vo výrobnom závode Mercedes-Benz v Brémach. Ide o prvé luxusné, športové auto vyvinuté výhradne značkou Mercedes‑AMG, ktoré sa vyrába na tomto mieste. Použitím prepravných systémov bez vodiča (FTS) sa materiál dodáva automaticky priamo na  pásy. Najmodernejšia technika sa nachádza aj v mieste “svadby“, srdci každej montážnej haly: tam kde sa motor V8 z Affalterbachu dodavaný na princípe „just-in-time“ sa spojí s karosériou.