Novinky

Podľa šéfa Ferrari, bola Tesla budíčkom pre automobilový priemysel15. Február 2023

Ferrari a Tesla nemajú veľa spoločného, okrem skutočnosti, že vyrábajú rýchle, luxusné, športov autá – aj keď k tomuto výsledku dospejú veľmi odlišnými spôsobmi.

Ferrari sa zaviazalo, že do roku 2030 budú elektromobily tvoriť 40% jeho predaja, čo znamená, že Maranello sa môže od Tesly niečo naučiť. Generálny riaditeľ Ferrari Benedetto Vigna sa nehanbí priznať, že talianska spoločnosť založená v roku 1939 sa má od 20-ročného startupu s elektromobilmi čo učiť.

V rozhovore pre agentúru Bloomberg Vigna pochválil Teslu a pripísal jej urýchlenie zmien v automobilovom priemysle, v ktorom dominuje spaľovací motor. Na otázku, čo sa Ferrari naučilo od spoločnosti Tesla, výkonný riaditeľ uviedol, že veľký prínos spoločnosti Tesla pre automobilový priemysel bol “budíčkom”.

Vigna však nepovažuje Teslu za súpera, aj keď hovorí, že Ferrari je na dobrej ceste predstaviť svoje prvé plne elektrické luxusné, športové auto v roku 2025 a potom ho uviesť na trh v roku 2026. “Pre mňa je to funkčné auto. Má ísť z jedného bodu do druhého,” odpovedal na otázku, ako vníma Teslu.

Ferrari na druhej strane vyrába “emocionálne autá, ktoré vám poskytnú jedinečný zážitok z jazdy,” poznamenal Vigna.

Dalo by sa tvrdiť, že dlho očakávaná Tesla Roadster druhej generácie s jeho údajným výbušným výkonom môžu niektorí považovať za konkurenta Ferrari, ale to je predčasné hodnotenie vzhľadom na to, že ešte nie je k dispozícii ani elektrické Ferrari, ani Tesla Roadster.

Generálny riaditeľ Ferrari tiež odmietol tvrdenia, že Ferrari bolo pomalšie, pokiaľ ide o elektrifikáciu, ako niektorí konkurenti.

“To nie je pravda. Myslím si, že spoločnosť ako my nemôže klientom vnútiť žiadnu voľbu, a preto budeme ponúkať kombináciu technológií tak dlho, ako to bude možné,” povedal Vigna, pričom mix znamená ICE, hybridy a plne elektrické modely. Ferrari v súčasnosti vyrába dva elektrifikované modely, plug-in hybridy Ferrari SF90 a 296, ktoré sú k dispozícii v kupé a kabrioletoch.

Šéf automobilky poznamenal, že elektrifikácia je pre Ferrari novým spôsobom, ako poskytnúť svojim zákazníkom jedinečný zážitok z jazdy, a dodal, že pohonné jednotky spoločnosti pre elektromobily poskytnú zákazníkom “rovnaké vzrušenie ako zo spaľovacích motorov”. Podľa Vigny je kľúčom “ako extrahovať najlepšie emócie z používania tejto technológie a dať klientom niečo jedinečné”.

zdroj: motor1.com


Nový Mercedes-Benz CLA a CLA Shooting Brake14. Február 2023

Značka Mercedes-Benz vďaka mnohým inováciám a vylepšenej sériovej výbave posilňuje pozíciu modelov CLA kupé a CLA Shooting Brake, ktoré určujú trendy v segmente malých kompaktných luxusných, športových automobilov. Nový tvar predného nárazníka, prepracovaná maska chladiča so vzorom hviezd a nový zadný difúzor zvýrazňujú športový charakter vozidla. Súčasne treba spomenúť modernizovanú grafiku vysokovýkonných svetlometov s LED, ktoré sú prvýkrát súčasťou sériovej výbavy, ako aj zadné svietidlá s LED. Možnosti individualizácie rozširujú nové farby lakov hypermodrá (exkluzívne pre modely CLA) a spektrálna modrá, ako aj tri ďalšie dizajny originál diskov s rozmermi do 19 palcov. Nové luxusné, športové autá Mercedes-Benz CLA kupé CLA Shooting Brake sú sériovo vybavené 17-palcovými diskami z ľahkej zliatiny s päťlúčovým dizajnom vo farbe vanádiová strieborná alebo s dizajnom piatich zdvojených lúčov vo vysokolesklej čiernej farbe, ktoré sú osústružené do leskla.

Výrazným prvkom výbavy interiéru je voľne stojaca dvojitá obrazovka. Sériovo zahŕňa jeden 7-palcový a jeden 10,25-palcový displej. Na želanie sú k dispozícii dva 10,25-palcové širokouhlé displeje. Ponúkajú komplexný zážitok zo špičkovej techniky a vytvárajú maximálne otvorenú priestorovú architektúru. Volant súčasnej generácie je štandardne potiahnutý kožou napa. Multifunkčný športový volant môže byť alternatívne potiahnutý aj imitáciou kože ARTICO. Vzhľad interiéru ďalej vylepšujú nové ozdobné prvky so vzhľadom tmavých uhlíkových vlákien, z hnedého lipového dreva s otvorenými pórmi alebo z hnedého mikrovlákna MICROCUT (len línia výbavy AMG Line). Pre líniu výbavy AMG Line je prvýkrát k dispozícii aj vyhrievaný veniec volantu.

Súčasťou nového vysokokvalitného štandardu v luxusných, športových automobiloch Mercedes-Benz CLA kupé a CLA Shooting Brake sú aj komfortné sedadlá. Vozidlá sú štandardne vybavené kombináciou imitácia kože ARTICO a trojrozmerne štrukturovanej čiernej látky. Na želanie sú k dispozícii aj v trendovej sivozelenej farbe. Variant výbavy Progressive ponúka tri farby interiéru: čiernu, béžovú macchiato a šalviová sivá. V línii výbavy AMG Line sú sériovo dodávané poťahy sedadiel z kombinácie imitácie kože ARTICO/mikrovlákna MICROCUT teraz k dispozícii aj vo farbe hnedá Bahia. Pre líniu výbavy AMG Line je dostupných celkom päť farieb čalúnenia: čierna, hnedá Bahia, šalviová sivá , titánová sivá Pearl/čierna a prvýkrát aj červená paprika/čierna.

Látkový poťah komfortného sedadla je výlučne vyrobený z recyklovaných materiálov. Pri poťahoch s kombináciou materiálov ARTICO/MICROCUT predstavuje podiel recyklovaných materiálov 65 % na kontaktných plochách sedadiel a 85 % v podkladových vrstvách. Používanie recyklovaných materiálov je dôležitým opatrením na ceste k CO2-neutralite. Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz chce už do konca tohto desaťročia dosiahnuť, aby sa emisie CO2 pri nových osobných vozidlách počas celého ich životného cyklu znížili minimálne na polovicu hodnôt vzhľadom na rok 2020. Od roku 2039 má byť vozový park osobných automobilov a vanov neutrálny z pohľadu CO2 s kompenzáciami v celom hodnotovom reťazci automobilového priemyslu.

Výrobca vozidiel Mercedes-Benz výrazne vylepšil sériovú výbavu a logiku ponuky ešte presnejšie prispôsobil konkrétnym želaniam zákazníkov. Napríklad už pre základnú výbavu obidvoch nových modelov CLA platí, že okrem koženého volantu a predných svetlometov s LED zahŕňa aj asistenta diaľkového svetla, cúvaciu kameru a balík USB. Od variantu výbavy Progressive zákazníci získajú navyše parkovací balík a balík zrkadiel, pre model CLA Shooting Brake aj zadné výklopné dvere Easy Pack.

Ďalšie funkčné prvky výbavy sú skombinované do balíkov, ktoré sú vytvorené na základe reálneho správania zákazníkov. Pokiaľ ide o dizajnové prvky ako farby, čalúnenia, ozdobné prvky a kolesá, zákazníci si svoje vozidlo môžu nakonfigurovať čo najindividuálnejšie.

Luxusné, športové autá Mercedes-Benz CLA kupé CLA Shooting Brake sú vybavené najnovšou generáciou systému MBUX s novonavrhnutými štýlmi zobrazenia: štýl Klasický poskytuje všetky dôležité informácie pre vodiča, štýl Športový zaujme dynamickým otáčkomerom a štýl Decentný sa obmedzuje len na ten najpodstatnejší obsah. Tri režimy (Navigácia, Asistenčné služby, Servis) a sedem farebných svetov umožňujú individuálne nastavenie združeného prístroja a centrálneho displeja úplne podľa vlastného želania a aktuálnej situácie. Centrálny displej ponúka všetky doterajšie funkcie ako navigácia, médiá, telefón, vozidlo atď., a ako dotykový displej umožňuje komfortné ovládanie.

Prepracovaný telematický systém zaujme novým dizajnom a lepším výkonom. Novinkou je možnosť bezdrôtového prepojenia s chytrými telefónmi prostredníctvom platformy Apple CarPlay alebo Android Auto. Ďalšiu možnosť konektivity vozidiel CLA kupé a CLA Shooting Brake predstavuje prídavná prípojka USB-C so zvýšeným nabíjacím výkonom. Všetky prípojky USB sú teraz osvetlené.

Ak si v aplikácii Mercedes me[1] aktivujete onlinové služby, hlasový asistent „Hey Mercedes“ dokáže viesť ešte lepšie dialógy a je ešte učenlivejší. Niektoré akcie možno spustiť aj bez aktivačného zvolania „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes). Hlasový asistent MBUX dokáže navyše vysvetliť aj funkcie vozidla.

Voliteľne dodávaný obklopujúci ozvučovací systém BurmesterÒ v kombinácii s najnovšou generáciou systému MBUX vám teraz prinesie pohlcujúci zvukový zážitok technológie Dolby Atmos. Dodáva hudbe viac priestoru, jasnosti a hĺbky. Pomocou technológie Dolby Atmos možno diskrétne zvukové prvky alebo objekty umiestniť do trojrozmerného zvukového poľa a prispôsobiť ich akémukoľvek prostrediu prehrávania.

Nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz CLA sa zlepšili aj v oblasti bezpečnostných asistenčných systémov. Napríklad po vylepšení balíka asistenčných systémov pre vodiča je ovládanie asistenta udržiavania v jazdnom pruhu výrazne komfortnejšie vďaka využívaniu aktívnej regulácie riadenia. Nová generácia parkovacieho balíka pomáha pri zaparkovaní v pozdĺžnom smere a pri parkovaní s podporou kamery ponúka 360-stupňovú vizualizáciu prostredníctvom 3D obrazu.

 

Všetky benzínové motory sú elektrifikované a v rámci sériovej výbavy zahŕňajú štvorvalcové agregáty so 7-stupňovou alebo 8‑stupňovou automatickou prevodovkou DCT. Ako mierne hybridné pohony sú tieto motory vybavené prídavným 48-voltovým elektrickým systémom, ktorý zvyšuje výkon o ďalších 10 kW, čím dokáže podporiť agilnosť pri rozjazde. Nový, remeňom poháňaný štartovací generátor (RSG) citeľne zvyšuje komfort zákazníkov. Umožňuje štartovanie motora s malými vibráciami a nízkou hlučnosťou, ako aj kĺzanie vozidla s vypnutým spaľovacím motorom. Počas brzdenia a v deceleračnom režime sa v štartovacom generátore rekuperuje elektrická energia, ktorá sa využíva na napájanie 12-voltového elektrického systému a 48‑voltového akumulátora. Túto energiu možno využívať na podporu spaľovacieho motora pri zrýchľovaní vozidla. Nové skóre ECO 3.0 prináša diferencované vyhodnocovanie rôznych fáz jazdy, čím motivuje vodičov k úspornému správaniu.

 

Nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz CLA kupé CLA Shooting Brake s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete predstavujú ďalší veľký krok vpred (predbežné hodnoty: Mercedes‑Benz CLA 250 e kupé: kombinovaná vážená spotreba paliva (WLTP) 1,1 – 0,8 l/100 km, kombinovaná vážená spotreba elektriny (WLTP) 16,9 – 14,9 kWh/100 km, kombinované vážené emisie CO2 (WLTP) 24 – 18 g/km; Mercedes-Benz CLA 250 e Shooting Brake: kombinovaná vážená spotreba paliva (WLTP) 1,1 – 0,8 l/100 km, kombinovaná vážená spotreba elektriny (WLTP) 17,2 – 15,1 kWh/100 km, kombinované vážené emisie CO2 (WLTP) 26 – 19 g/km). Vysokovoltový akumulátor bol ešte viac zlepšený, vďaka čomu vyšší využiteľný obsah energie vedie k zvýšeniu elektrického dojazdu. Výkon elektromotora bol zvýšený o 5 kW a výkon hnacieho ústrojenstva dosahuje teraz 80 kW. Na strane nabíjania sú naďalej k dispozícii tri možnosti: popri štandardnom výkone 3,7 kW možno akumulátor nabíjať aj striedavým prúdom s výkonom do 11 kW namiesto doterajšieho výkonu 7,4 kW. Nové modely CLA naďalej ponúkajú aj možnosť nabíjania akumulátora jednosmerným prúdom s výkonom do 22 kW. Nabíjanie jednosmerným prúdom z 10 % na 80 % trvá približne 25 minút[2], čiže ide o všestranne využiteľné nabíjanie, ktoré je vhodné na každodenné jazdenie.


Funkcia z modelov EQS a EQE je už dostupná aj pre Mercedes S a C13. Február 2023

Vďaka inteligentnému softvéru sa koncepcia  zobrazovania a ovládania systému infotainmentu   MBUX úplne prispôsobí svojmu používateľovi. Prostredníctvom aktualizácie vzduchom (OTA) môžu majitelia luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz Triedy C (konštrukčný rad 206; vyrobených medzi marcom a júnom 2021) a Triedy S (konštrukčný rad 223 vrátane modelov Mercedes-Maybach; vyrobených medzi júnom a novembrom 2021) získať mimoriadne komfortnú funkciu Nulová vrstva[1] pre svoje vozidlo bezplatne a bez návštevy servisu. Hneď ako bude aktualizácia pripravená na inštaláciu, zákazník bude upozornený prostredníctvom   systému infotainmentu MBUX a prostredníctvom aplikácie Mercedes me.

Toto prehľadné používateľské rozhranie s veľkoplošným zobrazením mapy a individuálnymi dlaždicami  výberu je možné intuitívne ovládať bez toho, aby ste museli prechádzať vedľajšími ponukami. Systém spoznáva vodiča a zapamätá si typické nastavenia alebo trasy. Vo vhodnom okamihu navrhuje personalizovaný infotainment, komfortné funkcie a funkcie vozidla – presne prispôsobené príslušnej jazdnej situácii. Príklad: vodička alebo vodič telefonuje svojej rodine na ceste z práce domov každý večer. Vozidlo sa naučí tento zvyk a v budúcnosti navrhne telefonický hovor v tomto čase priamo na dlaždici výberu na najvyššej úrovni ponuky. Vodič môže samozrejme tento návrh v prípade potreby odmietnuť pomocou funkcie “Nenavrhovať teraz” alebo ho natrvalo odstrániť pomocou “Nenavrhovať znova”. Vozidlo si pamätá aj tieto želania.

“Od roku 2013 ponúkame aktualizácie vzduchom. Pomocou aktuálneho softvéru neustále optimalizujeme výkon systémov a vyvíjame cenné nové funkcie pre zákazníkov, vďaka ktorým je jazda v luxusnom, športovom aute Mercedes-Benz ešte príjemnejšia. Aktualizácia s Nulovou vrstvou ponúka intuitívny zážitok z ovládania, v ktorom sú príslušné funkcie vždy na očiach. Moderný vzhľad prispieva k udržaniu aktuálnosti vozidla a tak, ako je typické pre Mercedes, aj k udržaniu hodnoty vozidla .”Magnus Östberg, softvérový riaditeľ, Mercedes-Benz AG

Okrem funkcie rádia/médií a telefonovania je navigácia najdôležitejšou funkciou pre používateľov, a preto je po tejto aktualizácii vždy stredobodom obrazovky. S pomocou umelej inteligencie sa automaticky ponúka viac ako 20 ďalších funkcií, ak sú pre zákazníka relevantné: od programov KOMFORT ENERGIZING, ako je relaxačná masáž na cestách na dlhé vzdialenosti, cez dopyty stavu pripojených inteligentných domácich zariadení až po návrhy spätných volaní pri zmeškaných telefonický hovoroch. Tieto moduly návrhov, ktoré sa zobrazujú na rozhraní Nulovej vrstvy, vývojári interne pomenovali ako “magické moduly”. Nulová vrstva debutovala v roku 2021 v plne elektrických luxusných, športových autách Mercedes-Benz EQS a EQE. Od výroby zmenového roka 21/2  je tiež štandardom na palube modelov Triedy C (konštrukčný rad 206) a Triedy S (konštrukčný rad 223 vrátane Mercedes-Maybach)  , rovnako ako vďalších budúcich sériových modeloch[1].

Bezplatná aktualizácia vzduchom funguje veľmi jednoducho: zákazníci s aktívnym účtom[2] Mercedes me dostanú prostredníctvom systému infotainmentu MBUX a prostredníctvom aplikácie upozornenie, že táto aktualizácia je k dispozícii. Sťahovanie a inštalácia prebieha po súhlase zákazníkov na pozadí. Zákazníci bez konta Mercedes me budú o dostupnosti aktualizácie informovaní poštou. Pri prenose údajov spoločnosť Mercedes-Benz využíva mobilnú rádiovú technológiu a komunikačný modul zabudovaný vo vozidle. Zákazník   môže začať s aktiváciou hneď po odsúhlasení podmienok používania. Pritom jednoducho nasleduje  vedenie ponukami sprievodcu nastavením arýchlo a pohodlne sa tak dostane k novej funkcii. Ak si chce zachovať svoju obvyklú navigáciu v ponuke, môže rýchlo prepínať medzi starým a novým používateľským rozhraním. To je užitočné aj v prípade, ak vozidlo využívajú rôzni vodiči s  individuálnymi osobnými preferenciami pre zobrazenie domovskej obrazovky.


Bugatti Mistral navštívilo oblasť podľa ktorej dostalo meno12. Február 2023

V rámci prezentácie nového luxusného, športového auta Bugatti Mistral, sa Bugatti zastavilo v južnom Francúzsku, kde sa stretáva s vetrom, ktorý dal modelu meno. Roadster Mistral sa kĺže po krásnych cestách na úpätí hôr nad Azúrovom pobrežím a z jeho scenérie sa ozýva hukot jeho hnacej sústavy W16.

Vietor v tejto oblasti, známy ako mistral, je dominantným vetrom v Stredozemnom mori, ktorý je známy svojou neúprosnou silou, podobne ako luxusné, športové autá Bugatti Mistral. Za zmienku stojí, že Mistral je poháňaný legendárnou hnacou sústavou Bugatti W16, ktorá produkuje výkon 1 600 HP a je schopná dosiahnuť rýchlosť 420 km/h.

Roadster Bugatti je navrhnutý tak, aby kĺzal vzduchom pomocou inovatívnych dizajnov na zabezpečenie optimálneho prietoku s jeho aerodynamickou zložitosťou. Dva sacie otvory namontované za vodičom a spolujazdcom privádzajú vzduch do motora W16, zatiaľ čo širšia a hlbšia iterácia slávnej mriežky Bugatti umožňuje lepšie prúdenie vzduchu. Všetok vzduch nasávaný po stranách je odvádzaný na dva chladiče cez zadné kolesá a potom von cez zadné svetlá v tvare X.

Bugatti už predalo všetkých 99 exemplárov modelu W16 Mistral, pričom konfigurácie sa majú začať tento rok. Stretnutie Mistralu s vetrom mistral v južnom Francúzsku je vhodnou poctou jeho názvu a jeho silného dedičstva. Je to skutočné majstrovské dielo inžinierstva a dizajnu a symbol dokonalého zážitku z jazdy.

zdroj: motor1.com


Mercedes-Maybach S580e je prvým plug-in hybridom značky11. Február 2023

Mercedes-Maybach S580e je prvým plug-in hybridným luxusným, športovým autom značky. Automobilka Mercedes už ponúka túto verziu bez Maybachu, ktorá debutovala v roku 2020. Plug-in hybrid spoločnosti bude prvýkrát uvedený na trh v Číne. Neskôr bude nasledovať aj predaj v ďalších krajinách.

Srdcom plug-in hybridu je 3,0-litrový radový šesťvalcový benzínový motor Mercedes-Benz. Sám dosahuje výkon 360 HP a krútiaci moment 500 Nm. Elektromotor produkuje výkon 150 HP a krútiaci moment 440 Nm, ktorý je k dispozícii od prvej otáčky motora.

Elektromotor a benzínový motor generujú kombinovaný výkon 510 HP, čo je rovnaká hodnota akú ponúkajú luxusné, športové autá Mercedes-Benz S580e. Mercedes tvrdí, že Maybach S580e dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 5,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Najvyššia rýchlosť vozidla v elektrickom režime je 140 km/h.

Luxusné, športové autá Mercedes-Maybach S580e sa štandardne dodávajú s 11 kW nabíjačkou, ale k dispozícii je aj 60 kW DC nabíjačka. Z úplného vybitia môže 60-kW zástrčka doplniť batériu asi za 30 minút. Mercedes-Maybach nezverejnil veľkosť batérie, ale vieme, že Mercedes-Benz S580e je vybavený akumulátorom s výkonom 28,0 kWh, čo je viac ako dvojnásobok veľkosti plug-in hybridu, ktorý nahradil. Maybach má elektrický dojazd až 100 km na základe WLTP, rovnako ako verzia Mercedes-Benz.

Maybach diskrétne integroval do vozidla mnoho elektrických špecifických prvkov. Spoločnosť skryla dvere nabíjacieho portu na ľavej strane, zatiaľ čo modré akcenty v svetlometoch naznačujú jej elektrifikovaný stav. Vo vnútri Maybach pridal na prístrojovú dosku indikátor stavu nabitia batérie.

Mercedes-Maybach podrobne neuviedla ani nezverejnila žiadne ďalšie významné zmeny, ktoré urobila na verzii plug-in hybrid. Nový model bude mať ale určite rovnako bohatú výbavu ako všetky luxusné, športové autá Mercedes-Maybach. Spoločnosť zatiaľ presne neoznámila, kedy pôjde model do predaja, ani jeho cenu.

zdroj: motor1.com


Edícia Range Rover SV Lansdowne za 281.000 EUR je už vypredaná10. Február 2023

Pri príležitosti otvorenia novo zrekonštruovaného showroomu v Mayfair (Londýn) pripravila spoločnosť Land Rover ultraexkluzívne, luxusné, športové auto Range Rover. Bol vyvinutý divíziou Special Vehicle Operations ako špeciálne vydanie iba pre Spojené kráľovstvo, z ktorého bude vyrobených len 16 kusov. Napriek prehnanej cenovke 250.000 libier (281.000 EUR), je už celá edícia vypredaná. Vysoká cená naznačuje, že model do značnej miery smeruje na území, kde sa cenou pohybujú luxusné, športové autá Rolls-Royce Cullinan.

Range Rover je lakovaný v lesklom laku Lansdowne Grey s kontrastnou strechou Corris Grey Gloss a jazdí na 23´´ originál kovaných diskoch Range Rover s čiernou saténovou povrchovou úpravou a Corris Grey Satin. Model dostane sortiment exteriérových akcentov SV Anthracite a Graphite Atlas a čierneho chrómovaného dvojdielneho kovového písma. To vyrobil najstarší britský rodinný klenotník (Fattorini) a nachádza sa v prednej a zadnej časti vozidla.

Zmeny na vonkajšej strane dotvárajú lampy značky SV Bespoke, laserom vyleptané logá SV, biely keramický kolotoč SV a čierny ovál Land Rover. Zadná časť ponúka Backgate Event Suite s dvojicou sedadiel smerujúcich dozadu a tiež kožené vankúše. Bohatá kabína tohto luxusného, športového auta bola zabalená do ružového dreva a ebenového anilínového koženého čalúnenia, doplnená ebenovými mohérovými kobercovými rohožami s koženou väzbou.

V snahe ospravedlniť vysokú cenu, luxusné, športové autá Range Rover SV Lansdowne Edition dostali ďalšie doplnky, od saténových čiernych keramických ovládacích prvkov až po čierny eloxovaný kovový finišer. SVO použilo výšivku diagonálneho stehu a doplnilo povrchové úpravy Moonlight Chrome. Na záver možno povedať, že osvetlené nástupné dosky zdobí nápis “SV Bespoke – Lansdowne Edition 1 of 1″, ktorý zvýrazňuje exkluzivitu tohto luxusného, športového SUV.

Špeciálna edícia modelu Range Rover išla do predaja len v obmedzenej sérii 16 kusov. Napriek vysokej cene sa môžu určite bohatí majitelia utešovať, že aktuálne vlastnia najluxusnejšie, športové SUV Range Rover.

zdroj: motor1.com


Rolls-Royce Spectre ide na testovanie v extrémne horúcom počasí9. Február 2023

Rolls-Royce debutoval elektrickým luxusným, športovým autom Spectre v októbri 2022, ale automobilka odvtedy stále pokračuje vo vývoji. Posledným krokom v testovacom procese bolo odoslanie auta do Južnej Afriky na testy v horúcom počasí.

Teploty počas leta v Južnej Afrike môže dosiahnuť až 50 stupňov Celzia. Navyše existujú rôzne cesty s kombináciou povrchov. Hodnotenia zahŕňajú vyladenie stabilizačného systému proti prevráteniu, pretože teplo môže ovplyvniť tvrdosť gumových komponentov. Podobne spoločnosť upravuje tesniace materiály kabíny, pretože rôzne podnebia menia ich výkonnosť.

Rolls-Royce Spectre prešiel takmer 2 mil. km testovania. Na túto vzdialenosť automobilka Rolls-Royce použila na vývoj automobilu princíp marginálnych ziskov. Stratégia znamená robiť malé zmeny v priebehu času, ktoré kumulatívne vedú k veľkému vývoju.

Rolls-Royce hovorí, že testovanie luxusného, športového auta Spectre je dokončené asi na 80%. Poslednou fázou je to, čo spoločnosť nazýva Analýza životného štýlu. To spočíva v používaní elektrického modelu tak, ako by to robil zákazník, vrátane jazdy v globálnych mestách.

Predbežné špecifikácie sú zatiaľ všetko, čo je pre model Spectre k dispozícii. Rolls-Royce odhaduje, že kupé má výkon 577 HP a krútiaci moment 900 Nm. Luxusné, športové kupé by malo zvládnuť zrýchlenie z 0-100 km/h za 4,4 sekundy. Predpokladaný dojazd je 418 kilometrov.

Pre maximalizáciu pohodlia cestujúcich jazdia luxusné, športové autá Rolls-Royce Spectre na systéme odpruženia Planar. Technika môže odpojiť tyče proti prevráteniu tak, aby každé koleso pôsobilo nezávisle. Rolls-Royce hovorí, že toto nastavenie poskytuje plynulejší zážitok z jazdy.

Dodávky Rolls-Royce Spectre sa začínajú v poslednom štvrťroku 2023. Rolls-Royce už prijíma objednávky, ale verejne nezverejňuje cenu tohto luxusného, športového auta.

zdroj: motor1.com


Ferrari má podobný nápad ako Elon Musk u Tesla Roadster8. Február 2023

Všetky svetové automobilka zhromažďujú nápady na nadchádzajúce elektrické autá, dokonca aj Ferrari. Podľa Teslarati taliansky výrobca luxusných, športových automobilov požiadal o patent na systém “pulsejet” na zvýšenie zrýchlenia, čo znie podobne ako raketové trysky Tesla Roadster novej generácie od Elona Muska.

Elon Musk v skutočnosti zašiel tak ďaleko, že naznačil, že nadchádzajúce luxusné, športové autá Tesla Roadster budú schopné trochu “lietať”. Ak roadster novej generácie skutočne príde čoskoro na trh, určite to nebude lietajúce auto. Nový model Tesla Roadster ale môže mať vzadu systém stlačeného vzduchu, ktorý zvyšuje výkon.

V každom prípade, už v roku 2019 Ferrari požiadalo o patent na “vysokovýkonné, luxusné, športové auto s plynovými tlačnými strojmi”. Tento patent bol nedávno pridaný do databázy patentov USA. Patent Ferrari popisuje pracovný koncept, ktorý je veľmi podobný tomu, čo Musk opísal v minulosti pre balík SpaceX novej generácie Tesla Roadster. Musk si kladie za cieľ použiť nejaký druh studeného plynu alebo trysiek stlačeného vzduchu na urýchlenie zrýchlenia mimo trate a možno dokonca umožniť autu nejako sa vznášať.

Podľa nedávno zverejnených patentových podrobností môže pulzný systém Ferrari používať trysky stlačeného vzduchu na rýchlejšie zrýchlenie. Túto technológiu by tiež mohol využiť na pomoc pri brzdení a ovládaní. Ferrari by umiestnilo nádrže na stlačený vzduch alebo technológiu kvapalného paliva na prednú, zadnú a bočnú stranu vozidla, aby to všetko bolo možné. Časť úradného patentového jazyka znie takto: “… aspoň jedna nádrž na stlačený vzduch a aspoň jeden posúvač plynu, ktorý je pripojený k nádrži na stlačený vzduch, je neoddeliteľnou súčasťou rámu a má viacero trysiek, ktoré smerujú von, môžu byť aktivované, aby generovali príslušné prúdy vzduchu, sú usporiadané rovnobežne a vedľa seba, majú rovnakú orientáciu a sú dimenzované tak, aby vytvárali rôzne pneumatické ťahy spôsobujúce rovnaký tlak prúdiaceho stlačeného vzduchu v …”

Popis ďalej hovorí, že systém bude schopný doplniť kompresory pomocou technológie pripojenej k brzdám automobilu. Až čas samozrejme ukáže, ktoré luxusné, športové autá prídu s podobnou technológiou skôr.

zdroj: motor1.com


Lamborghini Invencible a Autentica končia éru atmosférického V127. Február 2023

Zdalo sa, že Ultimae bude posledným luxusným, športovým autom Lamborghini, ktoré bude mať čistý atmosférický motor V12. Lamborghini ale ešte prichádza s duom Invencible a Autentica. Prvý z nich je kupé, zatiaľ čo druhý je roadster, ktorý slúži ako labutia pieseň pre dvanásťvalcový motor pred blížiacou sa hybridnou érou. Oba sú založené na dlhotrvajúcej platforme Aventador, ktorá mala premiéru pred 12 rokmi s pôvodným LP 700-4.

Luxusné, športové autá Lamborghini Invencible a Autentica sú zmesou minulých modelov tým, že obsahujú štýlové náznaky odvodené z niekoľkých strojov V12, vrátane Reventonu. Bola to limitovaná špeciálna edícia založená na Murcielagu, ale s vonkajším vzhľadom, ktorý pokračoval ukážkou Aventadoru. Lamborghini hovorí, že dvojica preberá aj prvky Veneno, ktoré bolo pravdepodobne najdivokejším vyzerajúcim derivátom Aventadoru. Ak dizajn kapoty vyzerá povedome, je to preto, že bol požičaný z Essenza SCV12, superšportu určeného iba na trať so 6,5-litrovou jednotkou vytočenou na 818 HP.

Labutia pieseň Lamborghini pre atmosférický motor V12 vzdáva hold Sesto Elemento na báze Gallarda so zameraním na nízku hmotnosť a masívne zadné krídlo. Jedinečné kupé a roadster majú komplet karosériu z uhlíkových vlákien s tradičnou šesťuholníkovou tematikou Lamborghini. Invencible je dokončený v Rosso Efesto, zatiaľ čo Autenteica dostane exteriér Grigio Titans. Vo vnútri minimalistická palubná doska odstraňuje informačno-zábavný systém a je vybavená 3D tlačenými vetracími otvormi.

Unikátne luxusné, športové autá Lamborghini využívajú najsilnejšiu konfiguráciu atmosférického motora V12, akú kedy Lamborghini vložil do cestného auta. Rovnako ako v prípade modelu Ultimae, aj tu motor s prirodzeným nasávaním produkuje výkon 769 HP a krútiaci moment 720 Nm dodávaný do systému pohonu všetkých kolies prostredníctvom sedemstupňovej prevodovky ISR. Podrobnosti o výkone neboli zverejnené, ale predpokladajte zrýchlenie z 0-100 km/h za 2,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 355 km/h, aby sa vyrovnala Ultimae.

Lamborghini cenu za každý unikátny kúsok zatiaľ nezverejnilo. Logika ale hovorí, že oba stoja oveľa viac ako 500.000 EUR, čo je približne cena cena za Lamborghini Ultimae. Ten bol pritom obmedzený na 350 kusov kupé a 250 kusov roadsterov. Keďže luxusné, športové autá Lamborghini Invencible a Autentica boli jednorazové, cena za exkluzivitu bude určite obrovská.

Toto je skutočne koniec pre klasický Aventador. Jeho dlho očakávaná náhrada príde v prvom štvrťroku 2023 s úplne novou motorizáciou V12 plug-in hybrid. Odštartuje to hybridnú revolúciu, pretože Lamborghini Urus dostane PHEV a náhrada Huracanu bude tiež čiastočne elektrifikovaná. Čisto elektrický model bude nasledovať v roku 2028, ale nepôjde o superšport.

zdroj: motor1.com


Batérie pre BMW Neue Klasse sa budú vyrábať v Mexiku6. Február 2023

BMW Group zintenzívňuje svoje úsilie o prechod na čisto elektrické, luxusné, športové autá a je pripravené na ďalší rast uvedením novej generácie vozidiel Neue Klasse. Cieľom spoločnosti je dosiahnuť 50% celosvetového predaja plne elektrických, luxusných, športových automobilov BMW pred svojím cieľom do roku 2030.

Na dosiahnutie tohto cieľa spoločnosť BMW investuje do rozšírenia svojej medzinárodnej výrobnej siete, vrátane výstavby nového montážneho centra pre vysokonapäťové batérie v San Luis Potosí v Mexiku. Očakáva sa, že táto investícia vo výške 800 miliónov EUR vytvorí približne 1 000 nových pracovných miest.

Luxusné, športové autá BMW Neue Klasse sa budú vyrábať v maďarskom Debrecíne od roku 2025 a neskôr v hlavnom závode v Mníchove. Výroba v San Luis Potosí sa začne v roku 2027. BMW nedávno oznámilo investíciu vo výške 1,7 miliardy dolárov do rozšírenia svojho výrobného závodu v Spartanburgu v USA, pričom miliarda dolárov je určená na výrobu elektrických vozidiel a 700 miliónov dolárov na nové centrum montáže batérií vo Woodruffe. Cieľom spoločnosti je do roku 2030 postaviť v USA najmenej šesť plne elektrických modelov.

Nové centrum montáže batérií v San Luis Potosi sa bude rozprestierať na ploche 85 000 metrov štvorcových a zamestná viac ako 500 pracovníkov, ktorí budú vyrábať batérie novej generácie pre plne elektrické, luxusné, športové autá BMW. Závod, ktorý bol uvedený do prevádzky v roku 2019, už vyrába tri modely pre 74 svetových trhov, vrátane BMW 3, 2 a luxusné, športové autá BMW M2.

Zariadenie San Luis Potosi je vysoko flexibilné, čo umožňuje drobné úpravy na začlenenie novej architektúry vozidla. Od apríla bude mať fabrika ďalšiu smenu, ktorá pridá 500 nových pracovných miest. Hlavný plán BMW pre výrobu, BMW iFactory, kladie dôraz na flexibilitu a efektívne procesy.

Luxusné, športové autá BMW Neue Klasse budú poháňané novými, okrúhlymi lítium-iónovými batériovými článkami špeciálne vyvinutými pre šiestu generáciu technológie BMW eDrive. Tieto batérie ponúknu zvýšenú hustotu energie o viac ako 20% a lepšiu rýchlosť nabíjania a dlhší dojazd až o 30%. Emisie CO2 z výroby článkov sa znížia až o 60% vďaka využitiu obnoviteľných zdrojov energie a druhotných materiálov, ako je lítium, kobalt a nikel.

zdroj: motor1.com