Novinky

Prvý elektrický Rolls-Royce Spectre bude mať 577 koní20. Október 2022

Automobilka Rolls-Royce plánuje na budúci rok začiatok predaja pre svoje prvé luxusné, športové autá na elektrický pohon, Rolls-Royce Spectre. Malo by ísť o začiatok odvážnej elektrickej kapitoly, kedy chce Rolls-Royce postupne prejsť na elektrický pohon.

Luxusné, športové autá Rolls-Royce Spectre svojim profilom naznačujú, že elektrický model má spoločnú platformu ako Rolls-Royce Wraith. Automobilka ale hovorí, že to tak nie je. Rolls-Royce sa u nového modelu snažil prepracovať aerodynamiku a to vrátane sošky Spirit of Ecstasy.

Rolls-Royce Spectre jazdí na celohliníkovej platforme navrhnutej tak, aby znižovala hmotnosť, kde sa len dá. Táto platforma (a jéj deriváty) bude slúžiť aj pre ďalšie luxusné, športové autá Rolls-Royce s elektrickým pohonom. Nový rám je o 30% tuhší ako ktorýkoľvek model Rolls-Royce, čo nie je asi žiadne prekvapenie, keď vezmeme do úvahy, že batéria sa stála súčasťou konštrukcie Rolls-Royce Spectre.

Integrácia hnacieho ústrojenstva do podvozku a iná konštrukcia zvýšila hmotnosť o približne 590 kg oproti modelu Rolls-Royce Wraith. Luxusné, športové autá Rolls-Royce Spectre majú hmotnosť asi 3.016 kg.

Rolls-Royce hovorí, že zvýšená hmotnosť bude kompenzovaná vyšším výkonom 577 HP. Luxusné, športové autá Rolls-Royce Spectre by mali mať zrýchlenie z 0-100 km/h za 4,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h. Model bude jazdiť na veľkých 23´´ originál diskoch Rolls-Royce a bude mať dojazd v cykle EPA asi 420 km.

zdroj: autoblog.com


Porsche 911 Carrera T (2023) dostalo doplnky z modelu S19. Október 2022

Automobilka Porsche prichádza s vylepšeniami pre luxusné, športové autá Porsche 911 Carrera, ktoré stoja na začiatku modelovej rady 911. Riadi sa pritom rovnakým vzorcom ako v minulosti. Porsche zoberie základný model 911 Carrera, uberie trochu hmotnosti a pridá veľa výkonnostných dielov, ktoré sú normálne určené pre silnejšie luxusné, športové autá Porsche 911 Carrera S.

Luxusné, športové autá Porsche Carrera T majú oproti modelu 911 jednu výhodu. Štandardná Carrera je k dispozícii len s automatickou osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Carrera T je štandardne vybavená sedemstupňovou manuálnou prevodovkou. Výhodou je hlavne rozdiel v hmotnosti, čo zaisťuje aj menšia izolácia, tenšie sklo, menšia batéria a štandardne nemá Carrera T ani zadné sedadlá.

Porsche Carrera T pre modelový rok 2023 preberá od modelu Carrera S mechanický samosforný diferenciál a vektorovanie krútiaceho momentu. Vo výbave je aj adaptívny športový podvozok. Štandardom je aj paket Sport Chrono, športové sedadlá Plus a športový výfuk s čiernymi koncovkami.

Pod kapotou Porsche Carrera T zostáva ja pre rok 2023 plochý šesťvalec s dvojitým preplňovaním o objeme 3.0 litra, ktorý generuje výkon 379 HP. S manuálnou prevodovkou dokáže model zrýchliť z 0-100 km/h za 4,3 sekundy, s dvojspojkovým automatom je to len 3,8 sekundy. Nie je to až tak ďaleko od časov, ktoré ponúkajú luxusné, športové autá Porsche Carrera S (4 sekundy, resp. 3,3 sekundy s balíčkom Sport Chrono).

Luxusné, športové autá Porsche Carrera T (2023) dostali striedavé 20´´, resp. 21´´ originál disky Porsche z modelu S, ktoré sú lakované v šedej farbe a zladené so zrkadlami a bočnými pruhmi s názvom modelu. Interiér je šedý, ale dostane už spomínané športové sedadlá a športový volant.

zdroj: autoblog.com


Začiatok predaja ďalších modelov Mercedes-Benz GLC18. Október 2022

„Elektrickejšia ako kedykoľvek predtým“: nový Mercedes-Benz GLC je k dispozícii výlučne s hybridným pohonom. Dve hybridné, luxusné, športové autá Mercedes-Benz dobíjateľné zo siete teraz dopĺňajú ponuku úspešnej rodiny SUV značky Mercedes-Benz, model GLC 300 e 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP): 0,6 – 0,5 l/100 km, kombinované emisie CO2, vážené (WLTP): 15 – 12 g/km, kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP): 22,5 – 20,4 kWh/100 km) od 73 020,00 eur s DPH a model GLC 400 e 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP): 0,6 – 0,5 l/100 km, kombinované emisie CO2, vážené (WLTP): 15 – 12 g/km, kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP): 22,5 – 20,4 kWh/100 km) od 75 780,00 eur s DPH. V decembri 2022 bude okrem týchto dvoch modelov na trh uvedený   aj GLC 300 d 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva (WLTP): 6,2 – 5,6 l/100 km, kombinované emisie CO2 (WLTP): 163 – 146 g/km) s cenou od 71 076,00 eur s DPH, takže do ponuky pribudne ďalší mierny hybrid (mild hybrid). Už od júla 2022 si možno u autorizovaných partnerov    objednať tri mierne hybridy s cenou od 57 960,00 eur s DPH. Frekvencia predstavovania nových modelov zostáva hustá: na jar 2023 je naplánované uvedenie na trh tretieho hybridného modelu dobíjateľného zo siete, modelu GLC 300 de 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP): 0,5 – 0,4 l/100 km, kombinované emisie CO2, vážené (WLTP): 14 – 10 g/km, spotreba elektriny, vážená (WLTP): 22,9 – 20,5 kWh/100 km).

Nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz GLC pokračujú v úspešnom recepte moderného a športového luxusu značky Mercedes-Benz: úplne nanovo vyvinutý konštrukčný rad presviedča dizajnom a technológiami, športovým jazdným výkonom, ako aj komfortom a agilnosťou. Okrem toho aj efektívnosťou: nová GLC sa dôsledne spolieha na hybridné pohony. Modelový program zahŕňa štvorvalcové benzínové a dieselové agregáty, ktoré sú skombinované s elektrickým strojom. V prípade mierne hybridných agregátov je použitý integrovaný štartovací generátor (ISG) druhej generácie. Výkonové spektrum siaha pri benzínových motoroch po 190 kW a 400 Nm a v prípade dieselových motorov až po 198 kW a 550 Nm. Prostredníctvom ISG sa ku každej motorizácii pridáva 17 kW a 200 Nm elektrickej podpory.

Modely s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete disponujú synchrónnym motorom s permanentným budením s výkonom 100 kW a ich systémový výkon dosahuje až 280 kW (381 k) a systémový krútiaci moment 750 Nm. S elektrickým dojazdom na úrovni 130 kilometrov podľa WLTP možno väčšinu každodenných trás absolvovať čisto elektricky. Zlepšený hybridný jazdný program sa snaží predvídať, kedy a na ktorých trasách je použitie elektrického jazdného režimu najzmysluplnejšie. Napríklad pri jazde v meste dáva GLC prednosť elektrickej jazde. GLC však dokáže vďaka novému terénnemu programu na želanie jazdiť bez použitia spaľovacieho motora aj v drsnom teréne.

O nabíjanie  striedavým prúdom z domácej siete alebo o nabíjanie z trojfázovej nabíjacej skrinky sa v hybridných modeloch dobíjateľných zo siete sériovo stará integrovaná nabíjačka s výkonom 11 kW. Okrem toho je   k dispozícii aj možnosť rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom s výkonom 60 kW. So službou Mercedes me Charge bude nabíjanie vo verejných nabíjacích lokalitách príjemná záležitosť. Nabíjacia sieť s približne 350 000 nabíjacími bodmi v Európe ponúka tri sadzby za nabíjanie, ktoré sú prispôsobené individuálnemu jazdnému výkonu. Vďaka tomu je nabíjanie so službou Mercedes me Charge ešte jednoduchšie a transparentnejšie. Vodiči hybridného vozidla dobíjateľného zo siete od značky Mercedes-Benz získajú v prvom roku po registrácii exkluzívne cenové zvýhodnenie pre verejné nabíjanie s pevnými sadzbami za kilowatthodinu elektrického prúdu. Okrem toho pre nových zákazníkov v prvom roku od registrácie a aktivácie služby odpadá povinnosť platiť základný mesačný poplatok pre tarifu M vo výške 4,90 eur. Tento tarif osloví napríklad osoby, ktoré pravidelne dochádzajú do mesta.

Prostredníctvom služby Mercedes me Charge získajú zákazníci prístup k množstvu verejných nabíjacích staníc, ktoré sa nachádzajú napríklad v meste, nákupných centrách, hoteloch alebo na odpočívadlách. Aplikácia Mercedes me vopred určí presnú polohu, aktuálnu dostupnosť a cenu na zvolenej nabíjacej stanici.


Všestranný Mercedes EQE spája špičkové technológie a luxus17. Október 2022

Luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQE kategórie SUV sú všestranným variantom odvodeným od sedanu pre podnikateľov EQE. Rovnako ako tento sedan, aj vozidlo SUV je k dispozícii so zásadnými inováciami EQS a zároveň je dynamickejšie ako EQS SUV. EQE SUV patrí k najpriestrannejším zástupcom svojej triedy. Je pritom kompaktnejšie ako EQE sedan a jej rázvor s dĺžkou 3 030 milimetrov je o deväť centimetrov kratší. Vonkajšie rozmery sú 4 863/1 940/1 686 milimetrov (dĺžka/šírka[1]/výška). EQE SUV ako štvrtý model po dvoch sedanoch EQS a EQE, ako aj EQS SUV používa novú, čisto elektrickú platformu.

Modulárna koncepcia pohonu umožňuje pri Mercedes EQE SUV veľké spektrum maximálnych celkových hnacích výkonov od 215 do 300 kW. V závislosti od výbavy a konfigurácie vozidla dosahujú európske vozidlá dojazdy až 590 kilometrov[2] podľa WLTP. Lítium-iónový akumulátor v EQE SUV pozostáva z desiatich modulov. Vo vlastnej réžii vyvinutý inovatívny softvér na manažovanie akumulátora umožňuje aktualizácie vzduchom (OTA). Vďaka nim zostane manažment energie EQE SUV aktuálny počas celého životného cyklu.

Aktuálna generácia asistenčných jazdných systémov zahŕňa množstvo funkcií, ktoré podporujú vodiča. Súčasťou všeobecnej sériovej výbavy pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQE SUV sú okrem iného asistent ATTENTION ASSIST, aktívny asistent brzdenia, aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, parkovací balík s cúvacou kamerou a asistent sledovania povolenej rýchlosti. Stav a aktivita systémov sú celoplošne zobrazené na ukazovateli asistenčných systémov na displeji vodiča. Ďalšie prvky výbavy sú dostupné v balíku asistenčných systémov a v balíku asistenčných jazdných systémov plus.

Podvozok novej EQE SUV zahŕňa nápravu so štyrmi ramenami vpredu a nápravu s priestorovým zavesením kolies vzadu. Vďaka porovnateľne krátkemu rázvoru s dĺžkou 3 030 milimetrov a príslušnému nastaveniu podvozka pôsobí mimoriadne agilne a obratne už v základnom nastavení. Ako súčasť mimoriadnej výbavy je k dispozícii vzduchové pruženie AIRMATIC s kontinuálne nastaviteľným tlmením ADS+. Na dosiahnutie ešte lepšej svetlej výšky možno zvýšiť výšku vozidla až o 30 milimetrov. Okrem jazdných programov DYNAMIC SELECT ECO, KOMFORT, ŠPORT a INDIVIDUÁLNY sú luxusné, športové autá Mercedes EQE SUV s pohonom 4MATIC vybavené ďalším programom TERÉN pre jazdy mimo spevnených cestných komunikácií. Na želanie je k dispozícii riadenie zadnej nápravy s maximálnym uhlom natočenia kolies 10 stupňov.

Vďaka učenlivému softvéru ponúka koncepcia zobrazovania a ovládania MBUX personalizované návrhy pre množstvo funkcií infotainmentu, komfortných funkcií a funkcií vozidla. Zaujímavým prvkom v interiéri je hyperobrazovka MBUX (na želanie). Pri takzvanej nulovej vrstve používateľ nemusí prechádzať vedľajšími ponukami ani zadávať hlasové príkazy. Podľa situácie a kontextu sú najdôležitejšie aplikácie ponúknuté na najvyššej úrovni zobrazenia celkom hore v zornom poli. Tri displeje hyperobrazovky MBUX (mimoriadna výbava) sa plynulo spájajú do seba, čím vzniká pás obrazovky so šírkou viac ako 141 centimetrov. Spolujazdec má v Mercedese EQE SUV na želanie k dispozícii displej s technikou OLED s uhlopriečkou 12,3 palca a s vlastným používateľským rozhraním. Systém používa inteligentnú logiku blokovania založenú na kamere, ktorá dokáže rozpoznať, či sa vodič pozerá na displej spolujazdca. V takom prípade systém z bezpečnostných dôvodov automaticky stlmí dynamické obsahy .

V prípade služby Navigácia s Elektrickou inteligenciou hovorí jej názov za všetko. Táto služba na základe mnohých faktorov naplánuje najrýchlejšiu a najkomfortnejšiu trasu vrátane zastávok na nabíjanie. Okrem toho dynamicky reaguje napríklad na dopravné zápchy alebo na zmenu spôsobu jazdenia. Navigácia s Elektrickou inteligenciou je chytrá: vypočíta predpokladané náklady na nabíjanie pre zastávku na nabíjanie. Zákazník okrem toho môže individuálne upraviť naplánovanú trasu. Môže pridať uprednostňované nabíjacie stanice pozdĺž trasy alebo môže vylúčiť navrhnuté nabíjacie stanice.

Luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQE SUV sú vybavené prepracovanou tepelnou architektúrou so sériovým tepelným čerpadlom. Systém tak pracuje veľmi efektívne: odpadové teplo z elektrického pohonu (invertor a elektromotor) a vysokovoltového akumulátora sa môže využiť na vyhrievanie interiéru. Výrazne sa tak znižuje potreba elektrickej energie akumulátora na kúrenie a zvyšuje sa dojazd. Ďalšou príjemnou a efektívnou funkciou je predklimatizovanie. Automatická klimatizácia THERMATIC s dvomi klimatizovanými zónami je súčasťou sériovej výbavy, na želanie je k dispozícii systém Thermotronic so štyrmi zónami.

Nový, štvrtý zvukový svet, ktorý oslavuje svoju premiéru v EQE SUV, má názov Pokojný vánok (Serene Breeze). Ponúka uvoľnený zvuk, ktorý je spojený s prírodou. Vďaka holistickej zvukovej inscenácii je pre cestujúcich v luxusných, športových automobiloch Mercedes-EQ počuteľný posun paradigmy zo spaľovacieho motora na elektromobil. Rozličné zvukové svety umožňujú individuálne zvukové nastavenie. Na želanie je v interiéri možné počuť jazdný zvuk. Tento zvuk sa prispôsobuje štýlu jazdenia.

Od júna 2022 ponúka služba Mercedes me Charge[4] v Európe tri nové sadzby za nabíjania, ktoré sú nastavené na individuálny jazdný výkon: Mercedes me Charge S pre používateľov, ktorí nabíjajú príležitostne, Mercedes me Charge M pre používateľov, ktorí nabíjajú v bežných intervaloch, a Mercedes me Charge L pre tých, ktorí nabíjajú často. V čase zavedenia nového, transparentného systému sadzieb majú zákazníci k dispozícii čiastočne pevné ceny, ktoré platia nezávisle od prevádzkovateľa. Pomocou funkcie Pripojiť a nabíjať je navyše možné komfortne nabíjať EQE SUV.

Technológia svetlometov DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava) umožňuje inovatívne funkcie, ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku. Ďalším kľúčovým prvkom výbavy je program ENERGIZING AIR CONTROL plus. Filter HEPA (High Efficiency Particulate Air) čistí privádzaný vonkajší vzduch na veľmi vysokej filtračnej úrovni. KOMFORT ENERGIZING prepája rôzne komfortné systémy vo vozidle. Jednotlivé programy KOMFORT ENERGIZING podľa nálady alebo potreby zákazníka umožňujú špeciálny program, ktorý zvyšuje pocit pohodlia. Zvyšuje sa tým pocit pohody aj výkonnosť počas jazdy, prípade počas prestávky. Ozvučovací systém Dolby Atmos posúva zážitok z prehrávania zvuku v EQE SUV na novú úroveň.

Proporcie Mercedesu EQE SUV v sebe kombinujú funkčnosť a estetiku so športovým charakterom SUV. Nový model, ktorý je stvárnený s nezameniteľným účelovým dizajnom, tak prináša obrat vo svojej triede. Previsy a predná časť sú kompaktne vyhotovené. Kolesá s rozmermi 19 až 22 palcov sú umiestnené v jednej rovine s vonkajším okrajom blatníka a dodávajú vozidlu suverénny postoj.

EQE SUV má niekoľko aerodynamických opatrení spoločných so svojimi modelovými súrodencami. Spodok karosérie s množstvom aerodynamických detailov zohráva ústrednú rolu pri dosahovaní veľmi dobrej hodnoty cw, ktorú sa podarilo dosiahnuť aj napriek veľkému ložnému objemu a krátkemu zadnému previsu. Dôležitými faktormi boli aj koncepcia rozmerov s plochým čelným sklom, tvar strechy a vtiahnuté časti.

EQE SUV je založená na veľkej elektrickej platforme Mercedes-EQ. S tým súvisí aj dôsledná digitalizácia interiéru. Hyperobrazovka MBUX, ktorá sa dodáva na želanie, je pôsobivou realizáciou tejto vízie. V sériovej výbave Interiér Electric Art sa vôbec nepoužíva koža[5].

Zásady integrálnej bezpečnosti platia nezávisle od druhu pohonu. Podobne ako všetky ostatné luxusné, športové autá Mercedes-Benz, aj EQE SUV je preto vybavená pevnou bezpečnostnou bunkou priestoru pre cestujúcich, špeciálnymi deformačnými zónami a modernými záchytnými systémami. Vyhotovenie EQE SUV pre Európu dokáže rozpoznať, či sú zadné sedadlá skutočne obsadené. Ak cestujúci na zadnom sedadle nie je pripútaný, bude vodič o tom cielene informovaný. Takzvané upozornenie na prítomnosť osôb dokáže upozorniť na deti ponechané v zadnej časti vozidla. Vo vozidlách pre Európu, Austráliu, Nový Zéland, USA a Kanadu je tento systém súčasťou sériovej výbavy.

V decembri sa vo výrobnom závode Mercedes-Benz Tuscaloosa v Alabame (USA) spustí výroba EQE SUV. Závod na výrobu akumulátorov v neďalekom okrese Bibb dodáva akumulátory pre tento model aj pre EQS SUV. Od tohto roku vyrábajú všetky vlastné závody Mercedes-Benz na výrobu osobných motorových vozidiel a transportérov na celom svete s neutrálnymi emisiami CO2 ako súčasť ich ekologickej bilancie – to platí aj pre oba výrobné závody Mercedes-Benz v Alabame.


Lotus Evija Fittipaldi Edition využíva recyklovaný hliník z F116. Október 2022

Automobilka Lotus nedávno odhalila špeciálnu edíciu luxusného, športového auta Lotus Evija, ktoré má čisto elektrický pohon a výkon 2.000 HP. Edícia nazvaná jednoducho Evija Fittipaldi vzdáva hold brazílskemu pilotovi F1 Emeronovi Fittipaldimu, ktorý pred 50tými rokmi vyhral šampionát F1 za volantom Lotusu.

Luxusné, športové autá Lotus Evija Fittipaldi majú celý rad úprav a vylepšení, aby uctili úspech Fittipaldiho a tiež model jasne odlíšili od štandardného modelu Lotus Evija. Najviditeľnejšou časťou je samozrejme karoséria, ktorá dostala čierno- zlaté farebné schéma. Ide o odkaz na dizajn formule z roku 1972, ktorá niesla logá John Player Special. K dispozícii je tiež nákres Type 72 vyleptaný do strechy z uhlíkových vlákien a mimo iné aj podpis Fittipaldiho ručne vyšitý do palubnej dosky.

Asi najúžasnejším doplnkom je kov z prístrojovej dosky. Ide o ručne vyrobený kus, ktorý obsahuje materiál z originálneho Lotusu Type 72. To znamená, že všetky luxusné, športové autá Lotus Evija Fittipaldi budú obsahovať skutočný kus ikonického auta F1.

Emerson Fittipaldi k tomu povedal: ´´Vážne som si užil byť súčasťou tohto projektu a bola to úžasná skúsenosť odhaliť auto niektorým novým majiteľom. Príležitosť šoférovať Lotus Evija Fittipaldi a moju víťaznú formulu F1 Type 72 na testovacej dráhe v Hethelu bol neuveriteľný zážitok.´´

Luxusné, športové autá Lotus Evija Fittipaldi pôjdu do predaja len v obmedzenej sérii 8 kusov, čo zodpovedá počtu vyrobených špeciálov F1 Lotus Type 72. Asi nie je prekvapením, že celá limitovaná séria Evija Fittipaldi je už vypredaná. Dodávky šťastným majiteľom by mali začať začiatkom roka 2023.

zdroj: roadandtrack.com


Volkswagen zaznamenal v III.Q mierne oživenie predaja15. Október 2022

Dodávky luxusných, športových automobilov Volkswagen sa v treťom štvrťroku 2022 zvýšili o niečo viac ako 10%, keďže problémy v dodávateľskom reťazci sa o niečo zmiernili. Celkove ale Volkswagenu klesol predaj o 12,9% na niečo málo nad 6 miliónov vozidiel.

V septembri došlo k nárastu predaja o 20,7%, čo podporila hlavne Čína, kde boli uvoľnené blokády kvôli COVID-19.
Produkcia automobilov odráža široké oživenie naprieč automobilovým priemyslom v posledných mesiacoch, ktoré brzdili v prvej polovici roka problémy dodávateľského reťazca kvôli vojne na Ukrajine a obmedzeniam v Čine.

V treťom štvrťroku rástli aj výrobcovia luxusných, športových automobilov. BMW je len mierne pod minuloročným predajom (september + 6,6%) a Mercedes-Benz zvýšil v III.Q predaj o 20%.

Celkove sa ale dodávky Volkswagenu znížili na všetkých trhoch, pričom najviac zasiahnutá bola Európa, za ňou nasledoval Stredný východ a Afrika. Čína zaznamenala najnižší pokles o 7,5%. Čisto elektrické luxusné, športové autá Volkswagen tvorili 6% z celkového predaja (366.400 vozidiel).

Zhruba dve tretiny dodávok čisto elektrických vozidiel smerovali do Európy, zvyšná tretina išla predovšetkým do Číny, kde Volkswagen bojuje s domácou konkurenciou a Teslou o väčší podiel na trhu elektrických modelov.

zdroj: autoblog.com


Mercedes‑AMG predstavuje novú Triedu A14. Október 2022

Sila a štýl v kompaktnom formáte – značka Mercedes‑AMG predstavuje novú Triedu A, ktorá vytvára športový vrchol tohto konštrukčného radu. Luxusné, športové autá Mercedes‑AMG A 45 S 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 9,2 – 8,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 208 – 200 g/km)[2] a najmä model Mercedes‑AMG A 35 4MATIC (hatchback: kombinovaná spotreba paliva 8,6 – 8,2 l/100 km, kombinované emisie CO(sub: 2) 196 – 188 g/km; sedan: kombinovaná spotreba paliva 8,5 – 8,1 l/100 km, kombinované emisie CO2 192 – 184 g/km)[2] profitujú z oživenia z Affalterbachu. Model A 35 sa svojím prepracovaným vzhľadom ešte viac približuje rodine AMG a je naďalej k dispozícii ako hatchback a sedan, model A 45 S je naďalej dostupný ako hatchback.

Exteriér: prepracované predné svetlomety, maska chladiča špecifická pre AMG a nová, okrúhla plaketa s erbom AMG namiesto hviezdy Mercedes s vavrínovým vencom ihneď padnú do oka pri pohľade na novú Triedu A od značky Mercedes‑AMG. Okrem toho nový spojler predného nárazníka modelu A 35 a charakteristické prelisy známe z modelu A 45 vytvárajú novú, zhodnú tvár AMG. Vzhľad AMG zdôrazňuje nový dizajn kolies, odtrhová hrana na strešnom spojleri, prepracované zadné svetlomety, ako aj typicky okrúhle koncovky výfuku (dvojvetvové pri modeli Mercedes‑AMG A 45 S 4MATIC+).

Nová Trieda A od značky Mercedes‑AMG sériovo ponúka volant AMG Performance vrátane tlačidiel AMG na volante, pomocou ktorých môže vodič ovládať funkcie špecifické pre AMG, napríklad trojstupňový systém ESP alebo funkciu Dynamika AMG – nemusí pritom skladať ruku z volantu. Okrem toho je známe sedadlo AMG Performance teraz k dispozícii aj v trendovej šalviovej sivej farbe.
Technológia: vylepšením prešli aj motory Triedy A od značky Mercedes‑AMG. Luxusné, športové auto Mercedes‑AMG A 35 je v súlade so sériovými modelmi vybavený čiastočnou 48-voltovou sústavou a remeňom poháňaným štartovacím generátorom (RSG) a dosahuje výkon 225 kW/306 k pri maximálnom krútiacom momente 400 Nm. Vo verzii s mierne hybridným pohonom RSG podporuje agilnosť o 10 kW vyšším výkonom pri štarte. Okrem toho je súčasťou výbavy 8-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT. Nový predný chladič uľahčuje manažment teploty na hranici možností vozidla.
Infotainment a konektivita: Z najnovšej generácie systému MBUX profituje aj nová Trieda A od značky Mercedes‑AMG: zvýšený výkon, integrácia snímača odtlačkov prstov (predbežne k dispozícii od 1. štvrťroka 2023) na autorizáciu profilu na centrálnom displeji, vyšší výkon nabíjania prostredníctvom rozhrania USB a nový dizajn obrazovky typický pre AMG pretvárajú jazdu v novej Triede A od AMG na interaktívny pôžitok.

V čase uvedenia novej Triedy A od značky Mercedes‑AMG na trh bude exkluzívne a na obmedzený čas dodatočne k dispozícii celkom osobitné vyhotovenie modelu Mercedes‑AMG A 45 S 4MATIC+: edícia AMG Street Style Edition očaruje extravagantnými a exkluzívnymi prvkami výbavy. Vďaka základnému laku vo farbe horská sivá magno, fóliám špecifickým pre túto edíciu s kombináciou farieb čierna/antracitová v matnom vyhotovení a farebným akcentom vo farbe žiarivá oranžová sú zvýraznené prvky aerodynamického balíka. Dokonalým doplnením vzhľadu sú 19-palcové originál disky kolies s novým dizajnom v matnej čiernej farbe a žiarivo červené strmene bŕzd.

Tomuto vzhľadu je nezameniteľným spôsobom prispôsobený aj interiér edície AMG Street Style Edition: sedadlo AMG Performance v čiernej farbe s poťahom z mikrovlákna MICROCUT zdobia švy a atraktívne prvky v žiarivej oranžovej farbe. V oranžovej farbe je vyhotovené aj označenie na opierke hlavy, ktoré dáva ihneď najavo, o ktorú edíciu z dielne Mercedes‑AMG ide. Volant AMG Performance vo vyhotovení z kože/mikrovlákna MICROCUT s oranžovými kontrastnými ozdobnými švami, ako aj ozdobné prvky AMG z hliníka s rovnakým vzorom ako v prípade vonkajších fólií sú ďalšie zvýrazňujúce prvky interiéru.

Edícia AMG Street Style Edition vďaka svojim štyrom valcom dosahuje výkon 310 kW (421 k) a dodáva sa s aerodynamickým balíkom AMG, balíkom AMG Night I a II a osobitným vekom palivovej nádrže AMG.


Nový Mercedes-Benz B jasne vyčnieva z davu13. Október 2022

Nový Mercedes-Benz B jasne vyčnieva z davu. Vďaka jedinečným športovým tvarom, všestrannému interiéru, moderným technológiám pohonu a najnovšej generácii systému MBUX je nová Trieda B od značky Mercedes-Benz pripravená na malé či veľké dobrodružstvá počas všedného dňa.

Už pri prvom pohľade padne do oka modernizovaná predná časť. Novonavrhnuté svetlomety s LED, ktoré sa dodávajú na želanie, športový nárazník a maska chladiča dodávajú novej Triede B dynamický ráz vďaka plynulému prechodu do opticky kompaktnej kabíny. Malé, luxusné, športové auto kategoórie Sports Tourer dokazuje svoj športový suverénny charakter aj zvonku lícujúcimi kolesami so štyrmi dodatočnými dizajnmi diskov s rozmermi do 19 palcov, ako aj vysokolesklými diskami z ľahkej zliatiny s mnoholúčovým dizajnom s čiernym lakom (na želanie) a ráfikom osústruženým do leskla pre líniu výbavy AMG Line. Aj pri pohľade zozadu sa prejavuje dynamika a výkon: nové dvojdielne zadné svietidlá sú sériovo ihneď dostupné vo vyhotovení s technológiou svetelných diód a zdôrazňujú zadnú časť so zvýraznenou šírkou. Pomáhajú im pritom aerodynamické spojlery umiestnené po stranách na zadnom skle, ktoré zlepšujú aerodynamiku. Nová Trieda B sa dodáva v desiatich rôznych jednovrstvových lakoch/metalízach alebo mimoriadnych lakoch.

Interiér so špičkovou technikou aj športovým vzhľadom: Interiér nového Mercedesu-Benz B je čistý a veľkorysý. Časti vodiča dominuje dvojdielny displej (7‑palcový prístrojový panel a 10,25‑palcová centrálna jednotka), ktorý je súčasťou sériovej výbavy. V rámci voliteľného variantu s dvomi 10,25‑palcovými displejmi vzniká vzhľad širokouhlej obrazovky, ktorá navodzuje dojem, akoby sa tento prvok vznášal. Okrúhle dýzy so vzhľadom turbín, ktoré sú typické luxusné, športové autá Mercedes‑Benz, sú ódou na letecký svet. Prepracovaná stredová konzola so vzhľadom čierneho panela je prejavom najvyšších technologických ambícií novej Triedy B, nový volant patriaci do aktuálnej generácie volantov je zase štandardne vyrobený z kože napa. Na želanie je vo variante výbavy AMG prvýkrát k dispozícii aj vyhrievaný volant.

Atraktívna ponuka farieb a materiálov interiéru umožňuje vysokú mieru individuálneho prispôsobenia. V základnom variante boli sedadlá ešte viac zušľachtené trojrozmerne štrukturovaným poťahom ARTICO a dokonalým ergonomickým komfortom. Variant výbavy Progressive ponúka exkluzivitu typickú pre značku Mercedes-Benz vo farbách čierna, čierna/macchiato, ako aj v novej kombinácii farieb čierna/šalviová sivá. V tomto variante možno sedadlá zušľachtiť ako kožené sedadlá v čiernej farbe alebo vo farbe hnedá Bahia. Novovyvinutý ozdobný prvok so vzorom hviezd je pútavý a atraktívny prvok interiéru. Línia AMG Line je najšportovejším variantom výbavy novej Triedy B s čiernou vnútornou výbavou s materiálom ARTICO/MICROCUT a s červenými kontrastnými švami.

Výrobca automobilov Mercedes‑Benz sa v rámci plánu Ambition 2039 zaviazal, že od roku 2039 v celom hodnotovom reťazci a v celom životnom cykle vytvorí autopark nových osobných motorových vozidiel a vanov s neutrálnymi emisiami CO2. Cieľom je znížiť emisie CO2 na každé osobné motorové vozidlo v autoparku nových vozidiel v celom životnom cykle vozidla do konca tohto desaťročia v porovnaní s rokom 2020 minimálne o polovicu. Jedným z opatrení je použitie recyklovaných materiálov. Preto bola pri navrhovaní novej Triedy B prehodnotená zostava všetkých materiálov, ktoré sa majú použiť, a boli overené možnosti trvalo udržateľných alternatív. V komfortných sedadlách sú v stredovej časti zakomponované látky, ktoré do 100 percent pochádzajú z recyklovaných materiálov. V prípade sedadiel z materiálu ARTICO/MICROCUT sa v ploche na sedenie použilo 65 percent a v spodnej vrstve 85 percent tejto látky.

Pri rôznych balíkoch výbavy vytvoril výrobca automobilov Mercedes‑Benz ešte jasnejšiu logiku ponuky,čím sa zjednodušil náročný výber mnohých jednotlivých prvkov výbavy. Na základe reálneho správania pri nákupe sú preto odteraz prepojené funkčné prvky výbavy, ktoré si zákazníci často kupujú spoločne. Okrem toho sú k dispozícii ešte ďalšie funkčné možnosti. Pokiaľ ide o dizajnové prvky výbavy, ako sú farby, čalúnenie, ozdobné prvky a kolesá, môžu si zákazníci naďalej individuálne nakonfigurovať svoje vozidlá.

Odteraz sú súčasťou výbavy cúvacia kamera, multimediálny displej, balík USB a volant v koži napa. Od variantu výbavy Progressive ponúka základná výbava ešte aj predné svetlomety so svetelnými diódami, sedadlo s bedrovou opierkou, parkovací balík, balík zrkadiel, ako aj zadné výklopné dvere Easy Pack.

Klasický poskytuje všetky relevantné informácie pre vodiča, Športový očaruje dynamickým otáčkomerom a Decentný sa obmedzuje na niekoľko redukovaných obsahov. Spolu s tromi režimami (Navigácia, Asistencia, Služby) a siedmimi farebnými svetmi tak vzniká ucelený a estetický zážitok, ktorý je možné individuálne prispôsobiť podľa želania a situácie. Centrálny displej pritom ponúka všetky doterajšie funkcie ako Navigácia, Médiá, Telefón, Vozidlo atď. a možno ho ovládať priamo a komfortne ako dotykový displej.

Systém telematiky bol prepracovaný a očarí novým dizajnom a zlepšenou výkonnosťou. Novinkou je naviac aj integrácia snímača odtlačkov prstov (predbežne k dispozícii od 1. štvrťroku 2023) na identifikáciu a autorizáciu vodiča. Samozrejmosťou je bezdrôtové prepojenie s chytrými telefónmi prostredníctvom platformy Apple Carplay, príp. Android Auto a na zlepšenie konektivity bol pridaný ďalší port USB-C a bol zvýšený výkon nabíjania cez rozhranie USB.

Hlasový asistent Hey Mercedes bude v novej Triede B ešte schopnejší viesť dialóg a bude ešte učenlivejší. Určité úkony možno napríklad vyvolať aj bez aktivačného pojmu Hey Mercedes. Hlasový asistent MBUX okrem toho dokáže vysvetliť aj funkcie vozidla a pomáha napríklad aj vtedy, keď zákazník hľadá lekárničku alebo chce pripojiť svoj chytrý telefón s vozidlom.

Nová Trieda B je obohatená aj o bezpečnostné asistenčné systémy. Vďaka vylepšeniu balíka asistenčných systémov pre vodiča je napríklad ovládanie asistenta udržiavania v jazdnom pruhu výrazne komfortnejšie s použitím aktívnej regulácie riadenia. Asistent manévrovania s prívesom (na želanie) automatizovane upravuje uhol natočenia kolies ťažného vozidla, vďaka čomu je manévrovanie s novou Triedou B pri cúvaní suverénnejšie a pohodlnejšie.

Aj program benzínových motorov novej Triedy B bol aktualizovaný a dôsledne elektrifikovaný. Prídavný 48-voltový elektrický systém a dodatočný výkon 10 kW pritom podporujú predovšetkým funkcie štartovania. Remeňom poháňaný štartovací generátor (RSG) okrem toho citeľne zlepšuje komfort zákazníkov novej Triedy B: tento štartovací generátor počas štartovania znižuje hlučnosť a vibrácie v porovnaní s bežnými štartérmi a pri rovnomernej jazde umožňuje kĺzanie s vypnutým spaľovacím motorom. RSG navyše v priebehu brzdenia rekuperuje, čím napája 12-voltový elektrický systém aj 48‑voltový akumulátor. Takto získanú energiu je možné využiť v priebehu zrýchľovania na podporu spaľovacieho motora.

Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete novej Triedy B (Mercedes‑Benz B 250 e, kombinovaná spotreba paliva 1,2 – 0,9 l/100 km, kombinovaná spotreba elektriny 17,4 – 15,4 kWh/100 km, kombinované emisie CO2 27 – 20 g/km)[2] profitujú z ešte viac vylepšeného vysokovoltového akumulátora. Optimalizovaný bol aj proces nabíjania: okrem štandardného výkonu 3,7 kW možno zlepšený akumulátor nabíjať aj striedavým prúdom s výkonom až 11 kW namiesto doterajšieho výkonu len 7,4 kW. Okrem toho môžu zákazníci naďalej nabíjať akumulátor jednosmerným prúdom a s výkonom až 22 kW. Nabíjanie jednosmerným prúdom z 10 % na 80 % trvá približne 25 minút – je teda jednoduché a nekomplikované predovšetkým v rámci každodenného jazdenia. Prepracovaný bol aj elektromotor v novej Triede B a po modernizácii dosahuje výkon 80 kW – je to nárast o 5 kW.

Funkcia Skóre ECO 3.0, ktorá bola nanovo zavedená pre niektoré motory, okrem toho prostredníctvom inteligentného vyhodnotenia rozličných jazdných fáz motivuje vodiča k úspornému jazdeniu.


Nové BMW M2 je síce výkonnejšie ale aj väčšie a ťažšie12. Október 2022

Automobilka BMW predstavila posledné, neelektrifikované luxusné, športové auto divízie M, konkrétne BMW M2 (2023). Ako už ukazovali fotografie maskovanej verzie z testovania, nový model nabral na objeme. BMW opustilo dizajnový jazyk BMW M2 CS, keď nové BMW M2 dostalo nízku, širšiu prednú masku a bezrámovú mriežku a jednoprvkové LED svetlá. Dvojica hlbokých záhybov odlišuje hornú časť od trojitého spodného nasávania, ktoré je celé obdĺžnikové, pričom každý prvok je vytiahnutý cez auto.

Na bočnej strane dominujú podbehy kolies, ktoré sú vytlačené tak, aby BMW M2 zodpovedalo podobnej šírke akú majú luxusné, športové autá BMW M4. Zadná časť preháňa prvky pôvodného modelu BMW M2.

Luxusné, športové autá BMW M2 (2023) majú pod kapotou charakteristický TwinTurbo motor V6, ktorý generuje výkon 453 HP, čo je o 48 HP viac ako BMW M2 Comeptition a o 9 HP viac ako BMW M2 CS.

Výkon motora je prenášaný na zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky alebo osemstupňového automatu. Nové BMW M2 jazdí na 19´´ originál diskoch BMW M Jet Black (275/35 R19) a 20´´ originál diskoch BMW M (285/30 R20) vzadu. BMW hovorí, že luxusné, športové autá BMW M2 dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za 3,9 sekundy (automat), resp. 4,1 sekundy (manuál). Luxusné, športové autá BMW M2 CS zvládajú zrýchlenie z 0-100 km/h za 3,8 sekundy. Rozdiel súvisí s hmotnosťou, keďže nové BMW M2 má hmotnosť 1730 kg a BMW M2 CS len 1632 kg.

Štandardom v novom BMW M2 bude asistent radenia prevodových stupňov, aktívny M diferenciál, adaptívny M podvozok alebo M Drive Professional. O brzdenie sa postará dvojrežimový brzdový systém s 15 palcovými kotúčmi vpredu a 14,6 palcovými vzadu.

Interiér dostal prepracované M športové sedadlá, prešívanú čiernu alebo koňakovú kožu Vernasca doplnenú o logá BMW M. Voliteľný je Carbon paket, ktorý obsahuje M Carbon sedadlá, strechu, pádla na volante a obloženie interiéru.

zdroj: autoblog.com


Pamätná séria 75 ukončí modelovú radu Jaguar F-Type11. Október 2022

Luxusné, športové autá Jaguar F-Type ukončia svoje pôsobenie v automobilovom svete. Automobilka pri tejto príležitosti odhalila pamätný model Jaguar F-Type 75, ktorý hlási koniec zhruba desať rokov dlhej výrobnej série.

Model 75 ide od predaja ako verzia kupé alebo kabriolet, pričom od ostatných členov tejto rady sa líši jemnými emblémami, ktoré znázorňujú siluetu F-Type umiestnenú za podbehami predných kolies. Luxusné, športové autá Jaguar F-Type 75 jazdia na 20´´ originál diskoch Jaguar v lesklej čiernej farbe. Výkonnejšia verzia Jaguar F-Type R 75 má rovnako 20´´ originál disky, ale v inom dizajne a diamantovým sústružením.

Silueta F-Type sa objavuje ja na ozdobnom prvku na informačným displejom a na prahoch dverí. Každé luxusné, športové auto Jaguar F-Type 75 je dodávané s Black paketom interiéru a so sedadlami, ktoré Jaguar nazýva Performance Design.

Jaguar pre modelový rok 2022 ukončil dodávanie 4, resp. 6 valcových modelov, takže luxusné, športové autá Jaguar F-Type uzatvoria svoju kariéru len s motorom V8. Výkon základnej verzie pochádza s preplňovaného motora V8 o objeme 5.0 litra, ktorý generuje výkon 444 HP. Silnejšia verzia R ponúka výkon 575 HP. U modelu F-Type je možnosť pohonu zadných, resp. všetkých štyroch kolies, model Jaguar F-Type R je výhradne s pohonom zadných kolies.

Jaguar začne luxusné, športové autá Jaguar F-Type 75 dodávať zákazníkom v Anglicku na začiatku budúceho roka, asi 75 rokovo (odtiaľ názov) po debute Jaguaru XK120. Jaguar dodal, že modelový rok 2024 bude pre model F-Type posledným.

zdroj: motor1.com