Novinky

Audi 80 oslavuje 50 rokov nostalgickým pohľadom do minulosti12. Jún 2022

Pred letnými olympijskými hrami v roku 1972 bolo celosvetovo predstavené prvé Audi 80. Model s kódovým označením B1 údajne založil radu kompaktných sedanov. Z hľadiska histórie a predaja ide o model, ktorý mal spomedzi ďalších luxusných, športových automobilov Audi mimoriadny význam.

Okrem toho, že ide o skutočnú klasiku, Audi tvrdí, že model 80 a tiež jeho nástupcovia, boli vždy priekopníkmi veľkých inovácii. Patrí sem pohon prostredníctvom štvorvalca TDI, systém quattro, dvojspojková prevodovka alebo športový diferenciál zadnej nápravy.

Medzi inovácie samozrejme patria aj päťvalcové turbo motory, ktoré boli najskôr predstavené v luxusných, športových automobiloch Audi RS. Člen predstavenstva Audi AG pre technický vývoj, Oliver Hoffmann k tomu povedal: ´´Audi 80 pôsobivým spôsobom demonštruje, že ´´Vorsprung durch Technik´´ je u Audi tradíciou.´´

Prvý model Audi 80 bol ľahký, pričom základný dvojdverový model vážil len 835 kg. Bol navrhnutý tak, aby bol úplne kompaktný, s rázvorom 2.47 metra a celkovou dĺžkou 4.18 metra.

S výborným ovládaním a nízkou spotrebou paliva bolo Audi 80 chválené miestnou a aj medzinárodnou tlačou. Krátko potom ako bolo Audi 80 predstavené, získalo v roku 1973 ocenenie európske auto roka.

Audi 80 bolo tiež mimoriadnym predajným hitom v Európe, ale aj USA, kde sa predávalo pod označením Fox. Išlo vôbec o prvý model Audi, ktorý v predaji prekonal miliónovú hranicu. V spojení s jeho nástupcom Audi A4, sa k dnešnému dnu predalo už 12.5 milióna modelov (od B1 po B9).

zdroj: motor1.com


Porsche vysvetľuje, kde sa vzalo označenie Targa pre model 91111. Jún 2022

Označovanie modelov automobilov nemá vždy jasný pôvod a automobilky musia v tomto smere fanúšikov niekedy vychovávať. To urobilo aj Porsche, ktoré cez Twitter vysvetlilo, prečo niektoré jej luxusné, športové autá nesú označenie Targa. Porsche si meno vypožičalo od Targa Florio, čo je pretekársky okruh v Taliansku, kde Porsche kedysi pretekalo.

Porsche súťažilo na Targa Florio začiatkom 50. rokov a získalo tam niekoľko víťazstiev. Keď Porsche začalo stavať luxusné, športové autá, dnes známe pod menom Targa, automobilka uvažovala o tom, že im bude hovoriť 911 Flori. Šéf domáceho predaja Porsche Harald Wagner však navrhol, aby sa model označoval Targa.

Slovo Targa v taliančine znamená ŠPZ. Porsche údajne o tomto preklade nevedelo, až do momentu kedy nezačalo pracovať na predajnej brožúre v talianskom jazyku. Porsche požiadalo o ochrannú známku Targa pre svoje luxusné, športové autá v roku 1965. K modelovej rade Porsche 911 sa označenie Targa pridalo v roku 1966.

Porsche rýchlo inovovalo model Porsche 911 Targa, ktorý v roku 1967 ponúkal pevné, vyhrievané zadné bezpečnostné sklo. Nahradilo pritom sklopné plastové a stalo sa štandardným prvkom vozidla. Targa potom pokračovala v druhej a tretej generácii 911, než prešla masívnou prestavbou vo štvrtej generácii Porsche 911. Vtedy na chvíľu z dizajnu zmizol ochranný oblúk.

Ochranný rám sa opäť vrátil do siedmej generácie Porsche 911, ktorá prišla do predaja v roku 2011. Porsche predstavilo ôsmu generáciu Porsche 911 Targa v roku 2020, pričom v predaji luxusné, športové autá vo verzii 4 a 4S. Základná verzia ponúka výkon 380 HP, model 4S 443 HP. Obe verzie majú pod kapotou biturbo motor V6 o objeme 3.0 litra. Model Targa by mal u Porsche zostať aj v ďalšej generácii Porsche 911.

zdroj: motor1.com


S novým modelom bude Bugatti ďalej napredovať10. Jún 2022

Je známym faktom, že z finančného pohľadu bol vývoj Bugatti Veyron extrémny nákladný, čo malo za následok, že automobilka Bugatti údajne na každom predanom Veyrone prerobila okolo 6 miliónov EUR. Situácia sa ale zmenila, keď prišli do predaja luxusné, športové autá Bugatti Chiron, ktoré boli nástupcom Veyronu.

Šéf Bugatti Mate Rimac nedávno v rozhovore potvrdil, že ľudia by boli prekvapení, ako je každé luxusné, športové auto Bugatti Chiron ziskové. Pripustil ale, že  Bugatti bolo z hľadiska nákladov na vývoj menej úspešné. Podľa 34 ročného chorvátskeho podnikateľa potreboval Rimac na konštrukciu Nevery od základu menej peňazí, ako VW u Chironu. Chiron pritom prevzal podstatnú časť konštrukcie z modelu Bugatti Veyron.

Šéf Bugatti vysvetľuje, že vysoké náklady vznikli externalizáciou veľkého množstva vývojovej práce. Keď nastal čas pripraviť sa na budúcnosť po Chirone, VW sa muselo rozhodnúť. Buď bude investovať miliardy EUR do elektrifikácie Bugatti, alebo zničí legendárnu značku. Niekto vtedy prišiel s nápadom spojenia s Rimac, čo je podľa Mate Rimaca win-win-win situácia.

Pre zákazníkov je to výhra, keďže dostanú nové luxusné, športové autá. Bugatti sa pritom nebude len tak hrbiť, bude rásť. Je to výhra aj pre zamestnancov, keďže firma bude expandovať. Pre VW je to výhra s pohľadu toho, že koncern dokáže udržať Bugatti a zaistí jej budúcnosť. Pre Rimac je to rovnako veľká česť, riadiť jednu z najstarších a najuznávanejších značiek v obore.

Budúcnosť Bugatti je teda jasná. Automobilka už potvrdila nové, luxusné, športové auto so spaľovacím motorom, ktoré bude silno elektrifikované. Bude mať doteraz nevídané funkcie a do predaja príde niekedy v roku 2024. Mate Rimac hovorí, že nástupcom Bugatti Chiron budú všetci ohromení.

zdroj: motor1.com


Mercedes-AMG ONE ukazuje technológiu z F1 danú na bežné cesty9. Jún 2022

Dňa 1. júna 1967 bol položený základný kameň AMG. Pri príležitosti 55. výročia založenia značky orientovanej na vysoký výkon a luxusné, športové autá oslavuje sériová verzia modelu Mercedes-AMG ONE (vážená spotreba paliva, kombinovaná: 8,7 l/100 km; vážené emisie CO2, kombinované: 198 g/km; vážená spotreba elektriny, kombinovaná: 32 kWh/100 km)[1] svoju celosvetovú premiéru. Dvojmiestne luxusné, superšportové auto prvý raz prináša najmodernejšiu a najefektívnejšiu hybridnú technológiu pohonu Formuly 1 z pretekárskej trate priamo na cestu. Vysokovýkonné hybridné vozidlo s jedným spaľovacím motorom a so štyrmi elektromotormi dosahuje celkový výkon 782 kW (1 063 k), jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 352 km/h. Extrémne nákladný vývoj prebiehal v úzkej spolupráci s odborníkmi na Formulu 1 z divízie Mercedes-AMG High Performance Powertrains v Brixworthe. Vo Veľkej Británii ho bude po prvýkrát možné oficiálne vidieť Mercedes-AMG ONE priamo v akcii v rámci rýchlostného festivalu Festival of Speed v Goodwoode (23. až 26. júna 2022).

Výnimočné hypervozidlo očarí nielen svojím hybridným pohonom E PERFORMANCE pochádzajúcim z Formuly 1, ale aj ďalšou technológiou z motoristického športu. Tá zahŕňa škrupinovú konštrukciu a karosériu z uhlíkových vlákien, ako aj spolunosnú jednotku motora a prevodovky a aktívnu aerodynamiku či podvozok s pružením s tlačnými vzperami. Dvojmiestne luxusné, športové auto Mercedes-AMG ONE ponúka svojou komplexnou technológiou čiastočne dokonca ešte viac ako pretekárske vozidlo Formuly 1. Je vybavené plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s hybridne poháňanou zadnou nápravou a elektricky poháňanou prednou nápravou s vektorovaním krútiaceho momentu. Okrem toho dokáže jazdiť čisto elektricky.

„S vozidlom Mercedes-AMG ONE sa nám podarilo dosiahnuť viac ako len posunúť hranice. Ohromné technické výzvy v snahe o prispôsobenie hnacieho ústrojenstva Formuly 1 tak, aby bolo využiteľné v každodennej prevádzke na cestných komunikáciách, nám bezpochyby ukázali naše vlastné hranice. V priebehu celého vývoja si niektorí možno mysleli, že tento projekt nie je možné realizovať. Napriek tomu sa tímy v Affalterbachu a vo Veľkej Británii nikdy nevzdali a verili si. Preto všetkým zúčastneným osobám prejavujem najvyššiu úctu a som hrdý na tento tímový výkon. To, že takéto hypervozidlo stojí na kolesách, je výnimočný výsledok. To pre značku Mercedes-AMG platí nielen z technického hľadiska, ale aj vo vzťahu k úzkej spolupráci s našimi vernými zákazníkmi. V priebehu vývoja spolu s nami zažívali úspechy aj zlyhania. Od samého začiatku boli neoddeliteľnou súčasťou projektu Project One a teraz sa môžu tešiť na mimoriadne exkluzívne a jedinečné luxusné, športové auto Mercedes-AMG ONE, ktorému sa už podarilo prekonať aj ďalšiu prekážku a obstálo vo všetkých certifikačných skúškach EHK,“ uviedol Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

„Údaje o výkone vozidla Mercedes-AMG ONE sú napokon len stručným výberom toho, čo sa ukrýva v tomto vozidle. Odhliadnuc od hnacieho ústrojenstva Formuly 1, ktoré z pomerne malého, mimoriadne efektívneho spaľovacieho motora v kombinácii so štyrmi elektrickými strojmi dosahuje výkon 1 063 k, bola veľmi náročnou úlohou najmä dodatočná úprava spalín. V tomto smere dosiahli tímy Mercedes-AMG a Mercedes-AMG High Performance Powertrains naozaj ohromné výsledky. Tento projekt bol čiastočne prekliatím a požehnaním zároveň. Vydali sme sa na strastiplnú cestu a v pozícii technika sa prirodzene necháte strhnúť aj množstvom detailov. Počnúc použitými materiálmi cez výnimočné komponenty podvozka až po aerodynamické vylepšenia – pokiaľ ide o komplexnosť, Mercedes-AMG ONE sotva niečo prekoná. V prípade vozidla Formuly 1 sa tím inžinierov s laptopmi stará o spustenie hnacieho ústrojenstva. V našom hypervozidle na to stačí stlačenie tlačidla. To tiež znázorňuje   ohromné know-how v oblasti softvérových riešení, ktoré sa ukrýva v tomto vozidle,“ hovorí Jochen Hermann, technický riaditeľ Mercedes-AMG GmbH.


Tesla Model S má 10 rokov, nový model je ale v nedohľadne8. Jún 2022

Životný cyklus automobilov je v modernom svete približne 6-7 rokov, pričom facelift modelu prichádza približne po 3 rokoch, aby produkt zostal stále čo najčerstvejší. Vzhľadom na to, že tento cyklus nie je vytesaný do kameňa, vždy sa nájdu výnimky. Jednou z nich sú aj luxusné, športové autá Tesla Model S.

Americký sedan na elektrický pohon debutoval už 22. apríla 2012, keď prvých desať zákazníkov dostalo svoje auto vo fabrike v kalifornskom Fremonte. Išlo o prvé sériové luxusné, športové auto Tesla, ktoré bolo vyrobené interne od základu, čo bola vlastne začiatok novej éry automobilky Tesla.

Od tej doby prešla Tesla Model S niekoľkými aktualizáciami, drobným faceliftom a vylepšeniami, ktoré nezahŕňajú len dizajn, ale aj výkon a vnútorné prvky. Dnešné luxusné, športové autá Tesla Model S sú určite lepšie ako tie prvé z pred 10 rokov. Z hľadiska platformy, konštrukcie a celkového vonkajšieho dizajnu, ide o rovnaké auto. Stručne povedané, z hľadiska vývoja a životného cyklu auta, Model S pomerne presluhuje.

Pre porovnanie, počas 10 rokov vznikli minimálne dve generácie luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz CLS, E alebo Audi A6, prípadne BMW 5. Otázkou zostáva, prečo Tesla s novou generáciou Modelu S tak dlho čaká? Konkurencia pritom oproti roku 2012 rastie. V tej dobe na trhu nebol žiadny elektrický sedan tejto kategórie, pričom dnes je situácia úplne iná. V predajiluxusné, športové autá na elektrický pohon ako Porsche Taycan alebo Audi E-Tron GT, ktoré rozhodne odoberajú zákazníkov aj Tesle.

zdroj: motor1.com


Lexus priznáva, že nová mriežka polarizuje, dizajn sa bude vyvíjať7. Jún 2022

Automobilka Lexus začala svoje luxusné, športové autá vybavovať novou prednou mriežkou. Prvé modelové rady, ktoré dostali novú tvár je Lexus RX a RZ.

Šéf globálneho dizajnu Lexus Koichi Suga k tomu povedal: ´´Chceme zachovať samotný tvar vretena. Vreteno bolo ale vždy založené na funkčnosti toho, čo sa deje pod kapotou našich luxusných, športových automobilov. Veľa zákazníkov hovorí, že to trochu vyzerá ako Darth Vader. Nové prevedenie vretena je založené na tomto učení, potrebujeme ale správnu rovnováhu.´´

Prvý sériový model, ktorý mal na sebe novú verziu mriežky chladiča, boli luxusné, športové autá Lexus CT. Neskôr získali autá ostrejší a agresívnejší dizajn, ako je vidieť napr. u modelu Lexus RX. Pre elektrický model ako je RX nie je nutný veľký otvor mriežky, preto je na spodnej strane vstupný otvor a čierna karoséria odráža tvar vretenovej mriežky.

Na konci roku 2021 predstavil Lexus skupinu konceptov luxusných, športových automobilov na elektrický pohon, pričom niektoré mali úplne odlišné predné mriežky. Elektrický športový model mal úzky otvor v strede a väčšie plochy na vonkajších stranách kde sa vošli aj svetlá. Podobnú prednú časť mal aj elektrický sedan.

Toyota a Lexus predstavia do roku 2030 po celom svete 30 elektrických modelov. Do roku 2035 budú luxusné, športové autá Lexus poháňané čisto na elektrický pohon.

zdroj: motor1.com


Nové Apple CarPlay prinesie vlastné funkcie a viac obrazoviek6. Jún 2022

Technologický gigant Apple, ma so svojim systémom CarPlay určeným nielen pre luxusné, športové autá, veľké plány. Nová generácia predstavená na celosvetovej konferencii WWDC 2022 pôjde podstatnejšie do hĺbky, pokiaľ ide o integráciu a prispôsobenie vozidla. To zahŕňa funkčnosť na viacerých obrazovkách, vrátane digitálnych združených prístrojoch pre šoféra.

Úplné podrobnosti o vylepšenej verzii Apple CarPlay ešte len prídu, každopádne už náhľad je veľmi presvedčivý. Apple, ktorý sa rozširuje za hranice centrálnej obrazovky informačného systému, sľubuje funkciu CarPlay pre digitálne displeje prístrojov, ktoré môžu zahŕňať všetko od rýchlosti až po hladinu paliva. Displej je tiež možné prispôsobiť pomocou rôznych dizajnov, farieb, ktoré môžu na palubnú dosku pridávať informácie ako je aktuálne počasie alebo informácie o hudbe.

Tým však novinky Apple CarPlay nekončia. Informácie naznačujú, že aktualizovaný systém umožní šoférovi ovládať funkcie ako nastavenie klimatizácie, vyhrievané sedadlá, funkciu rádia a pod. Dodatočný obsahu bude tiež ponúkaný s rozsiahlym využitím widgetov, pričom ale rozhranie bude stále zrkadliť rozhranie iPhonov.

Vzhľadom k tomu, že veľa nových luxusných, športových automobilov ponúka viac displejov a plne digitálny kokpit, vývoj CarPlay k širšiemu fungovaniu sa zdá byť prirodzený. Prezentácia Apple uvádzala, že do vývoja systému je zapojených niekoľko významných výrobcov automobilov.

Možným problémom by mohol byť pretrvávajúci nedostatok čipov, ktorý stále brzdí výrobcov automobilov. Niekoľko značiek bolo nútených odstrániť možnosti výbavy zameranej na technológie, vrátane BMW, ktoré zo svoje ponuky pre luxusné, športové autá BMW aktuálne odstránilo funkcie CarPlay a Android Auto.

Podľa informácii Apple by sa nový systém CarPlay mohol dostať do výbavy pre luxusné, športové autá niekedy koncom roka 2023.

zdroj: motor1.com


Budúci elektrický model Lamborghini by mohol mať meno Revuelto5. Jún 2022

Automobilka Lamborghini podala ochrannú známku na označenie ´´Revuelto´´. Ochranná známka bola prihlásení minulý rok 22. Mája, pričom zverejnená bola len začiatkom júna pod registračným číslom 018707961. Dá sa predpokladať, že toto označenie ponesie nejaké nové luxusné, športové auto Lamborghini.

Zaujímavosťou je, že Revuelto je španielske slovo, ktoré v preklade znamená miešaný, tápajúci. Ako je už známe, väčšina luxusných, športových automobilov Lamborghini nesie označenie zo španielčiny- podľa legendárnych býkov. Výnimku tvoria luxusné, športové autá Lamborghini Sesto Elemento (šiesty element) a Countach (drsný piemontsky výraz). Pokiaľ sa označenie Revuelto presadí, bude to ďalšie Lamborghini nepomenované po býkovi.

Ochranná známka bolo prihlásená do tried 9, 12, 25 a 28 EUIPO. Zaujímavé je, že triedy 9 a 12 označujú elektrické batérie pre pohon elektrických vozidiel. Priamo elektrické vozidlá sú zaradené do triedy 12.

Zapojenie známky do tried, kde sú aj elektrické vozidlá ešte nutne nemusí znamenať, že ak sa označenie Revuelto skutočne použije, bude na elektrickom, luxusnom, športovom aute Lamborghini. Niečo to ale samozrejme naznačuje.

V tomto momente je jasné, že Lamborghini chce do  roku 2024 elektrifikovať všetky svoje luxusné, športové autá. Prvé čisto elektrické Lamborghini by malo do predaja prísť v roku 2025.

zdroj: motor1.com


Maybach uvádza na trh luxusné slnečné okuliare4. Jún 2022

Logo Maybach zdobí tie najluxusnejšie, športové autá Mercedes-Benz. Teraz je možné si toto logo obliecť aj na seba, keďže Maybach uvádza do predaja špičkové slnečné okuliare s názvom The Creator.

Gorden Wagener, šéf dizajnu Mercedes-Benz a jeho tím, prišiel s dizajnom týchto okuliarov. Zaoblené rohy majú evokovať vzhľad loga Maybach. Most má rovnaké prvky ako maska chladiča, ktorú majú luxusné, športové autá Maybach. Výroba každých okuliarov vyžaduje viac ako 200 krokov.

Wagener k okuliarom povedal: ´´Luxus bol vždy našou dušou a neustále sa vyvíja. Okuliare Creator stelesňujú náš spôsob luxusu, túžbu po kráse a nevšednosti mimo automobil, pričom symbolizujú inovatívne nároky značky Maybach.´´

Slnečné okuliare Creator sú k dispozícii v desiatich farebných verziách. Dodávajú sa buď vo farebnom kove alebo titáne s pokovaním v 22 karátovom zlate, rúžovom zlate alebo v platine. Pozlátené verzie sa dodávajú v troch verziách: jantárovo prírodná rohovina a zlaté zrkadlené sklá, matná čierna rohovina a tmavo šedé sklá. Alebo krémovo- zelený mramorovaný roh a šošovky v zelenom prechode.

Ružové pozlátené verzie sú k dispozícii v matnej čiernej farbe so šedými šošovkami alebo v krémovej farbe so zrkadlovými šošovkami z ružového zlata.

Platinové verzie sa dodávajú v matne čiernej farbe so šedými šošovkami alebo krémovo- modrým mramorovým rámom so striebornými zrkadlovými šošovkami. Posledné tri verzie sú červené s bielou mramorovou rohovinou, mixom lesklej a matnej čiernej a tiež čierno- bielo- červená verzia.

Maybach chce, aby zákazníci vedeli, že rohovina ktorá zdobí tieto slnečné okuliare nezabije žiadne zviera. Materiál pochádza od spoločnosti IVKO, ktorá ho získava z ázijských vodných byvolov.

Maybach neuviedol cenu a ani dostupnosť okuliarov. Každopádne tento nový produkt bude dokonalým doplnkom k luxusným, športovým autám Mercedes- Maybach.

zdroj: motor1.com


BMW X1 debutuje s novým dizajnom, iDrive 8 a štandardným xDrive3. Jún 2022

Automobilka BMW predstavila tretiu generáciu malého crossoveru BMW X1, ktorý dostal ako štandard pohon xDrive, sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku a ďalšiu výbavu.

Model BMW X1 (2023) si zachováva základné proporcie menšieho crossoveru, pričom ale kombinuje výraznú prednú masku chladiča a výrazne predné svetlá. Dizajn nadväzuje na ďalšie luxusné, športové autá BMW. Full LED svetlá sú štandardom vpredu aj vzadu, pričom zadné dostali nový profil v tvare ´´L´´. Užšie zadné okno dodáva modelu BMW X1 drsnejší vzhľad, zatiaľ čo rozšírené podbehy kolies vytvárajú o niečo širší vizuálny efekt. Podobné dizajnové riešenie sa očakáva aj v pripravovanom luxusnom, športovom aute BMW XM.

Rovnako ako fakticky všetky súčasné vozidlá, aj nové BMW X1 je o niečo väčšie ako jeho predchodca. Väčšie rozmery poskytujú viac miesta v kabíne a vytvárajú o niečo viac štvorcový vzhľad, aj keď koeficient odporu vzduchu je len 0,27.

Interiér tohto luxusného, športového auta prináša miesto pre päť cestujúcich, ale podľa BMW má väčšia šírka za následok poznateľne viac miesta pre ramená a lakte u šoféra a spolujazdca. Najväčšou novinkou interiéru je ale bezpochyby vylepšený software informačného systému BMW iDrive 8. Ten pozostáva s dvojice obrazoviek (10.2 a 10.7 palcov) umiestnených pod jediným sklom.

Štandardom sú štyri porty USB-C, 12 voltová nabíjacia zásuvka na stredovej konzole, v batožinovom priestore a rozhranie Bluetooth. Voliteľnou výbavou je ozvučenie Harman Kardon alebo kamera umiestnená v interiéri, ktorá umožňuje majiteľovi poslať si fotky interiéru do svojho telefónu, resp. kontrolovať vnútro auta prostredníctvom funkcie My BMW.

Luxusné, športové autá BMW X1 vybavené balíčkom M Sport majú pod volantom aj pádla na rýchle radenie. Tie poskytujú tiež funkciu Sport Boost, ktorá uvoľní celý potenciál hnacieho systému a tiež podvozku, čo zaistí čo možno najlepšiu akceleráciu.

BMW tiež hovorí, že všetky komponenty prednej nápravy bolo v porovnaní s minulou generáciou BMW X1 prepracované. Prvýkrát je k dispozícii a voliteľný adaptívny M podvozok.

zdroj: motor1.com