Novinky
Špeciálny McLaren Artura uctieva 70 rokov vlády Alžbety II.16. Máj 2022
6. februára 1952 zomrel kráľ Juraj VI. A jeho dcéra Alžbeta nastúpila na trón ako kráľovná Spojeného kráľovstva. Od tej doby uplynulo 70 rokov, čím je rok 2022 kráľovniným platinovým jubileom. Pri tejto príležitosti automobilka McLaren pripravila špeciálne luxusné, športové auto McLaren Artura, ktoré obsahuje výbavu v duchu tohto jubilea.
Na začiatok, toto luxusné, športové auto nenosí na kapote logo McLaren. Na jeho mieste je špeciálny odznak Alžbeta II. Dizajn odznaku nadväzuje na logo McLaren a je farebne zladený so špeciálnou striebornou farbou pomenovanou Platinum Jubilee.
McLaren nepovedal, čo sa s týmto špeciálnym model McLaren Artura nesúcim meno Alžbety II. stane, každopádne farba Platinum Jubilee sa stane farbou ponúkanou pre budúce luxusné, športové autá McLaren. Nie je jasné, či pôjd pôjde o štandardnú farbu McLaren, alebo bude dostupná výhradne prostredníctvom divízie MSO.
Výročie 70. Rokov vlády Alžbety II. bolo konkrétne 6. februára, ale McLaren sa rozhodol oznámiť špeciálny model konkrétne 12. mája z iného dôvodu. Globálne centrum McLaren vo Wokingu bolo otvorené v tento deň už v roku 2004, pričom kráľovná bola vtedy čestným hosťom.
Luxusné, športové autá McLaren Artura sú prvým sériovo vyrábaným hybridným modelom McLaren. Pod kapotou sa ukrýva preplňovaným motor V6 o objeme 3.0 litra, ktorý dopĺňa elektromotor. Artura ponúka kombinovaný výkon 671 HP, ktorý je prenášaný na zadné kolesá prostredníctvom osemstupňovej, dvojspojkovej prevodovky. Model dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 3 sekundy.
Vo veku 96 rokov je kráľovná Alžbeta II najstaršou a najdlhšie vládnucou britskou panovníčkou.
zdroj: motor1.com
Audi A4 Allroad dostalo niekoľko vizuálnych vylepšení15. Máj 2022
Nová generácia modelu Audi A4 je práve vo vývoji, čo ale nebráni automobilke Audi, aby aj stávajúce luxusné, športové autá Audi A4 mierne vylepšovala. Pre nový modelový rok, ktorý by mohol byť pre stávajúcu generáciu posledný, pripravilo Audi niekoľko vizuálnych vylepšení.
Vylepšenia sa konkrétne týkajú modelu Audi A4 Allroad quattro. Pre nový modelový rok je možné tieto luxusné, športové autá objednať s Black paketom, ktorý bol navrhnutý špeciálne pre tento model.
Ak už názov napovedá, nový balíček prináša doplnky v lesklej čiernej farby, konkrétne ide o rám predného skla, zrkadlá alebo koncovky výfukov. V rovnakej farbe sú aj zvislé prvky masky chladiča, spony v predných bočných sacích otvorov, difúzor zadného nárazníka a panel dverí batožinového priestoru medzi zadnými svetlami. V čiernej farbe je aj logo Audi a označenie A4 Allroad.
V čiernej farbe sú aj strešné lišty. Nárazníky sú dostupné v kontrastnej farbe Manhattan Grey. Všetky tieto doplnky sú pre luxusné, športové autá Audi A4 Allroad dostupné v balíčku Black, ktorý je možné objednať za cenu 775,- EUR. Farebné kombinácie navyše dopĺňa farba Chronos Grey a Distric Green.
Nová generácia Audi A4 bude poslednou, ktorá bude mať spaľovacie motory. Ku koncu dekády by mali prísť do predaja luxusné, športové autá Audi A4 s čisto elektrickým pohonom.
zdroj: motor1.com
Zostavenie interiéru Bugatti Centodieci trvá 16 týždňov14. Máj 2022
Automobilka Bugatti už čoskoro dodá prvé luxusné, športové auto Bugatti Centodieci svojmu zákazníkovi a aby na tento moment upozornila, ukazuje fotografie počas výroby tohto jedinečného superšportu.
Luxusné, športové autá Bugatti Centodieci dizajnom exteriéru vzdávajú hold legendárnemu Bugatti EB 110 z 90. rokov. Inšpirácia sa pritom ukazuje ja v interiéry. Bugatti hovorí, že štýl výplne dverí, prístrojovej dosky a stredového tunela si berie inšpiráciu v EB 110.
Šéf farieb a čalúnenia Bugatti Design Jorg Grumer k tomu povedal: ´´S elegantným prešívaným vzorom a perforáciou sme sa orientovali na historického predchodcu tohto luxusného, športového auta, modelom Bugatti EB 110.´´
Technici Bugatti majú pri zostavovaní interiéru každého Centodieci zmysle pre detail. Než sa všetky diely zídu a zostavia, trvá to 16 týždňov. Výroba loga EB na opierke hlavy trvá štyri dni. Bugatti má tiež výrobcu, ktorý ručne prešíva každý štvorec prešívanej kože sedadiel. Na konci je tiež osoba, ktorá sedadlá celý deň kontroluje a hodnotí, aby sa automobilka uistila, že všetko je perfektne vyrobené.
Luxusné, športové autá Bugatti Centodieci majú pod kapotou quad-turbo motor W16 o objeme 8.0 litra, ktorý generuje výkon 1.600 HP. Model dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 2.4 sekundy, z 0-200 km/h za 6.1 sekundy a z 0-300 km/h za 13.1 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 380 km/h.
Treba povedať, že luxusné, športové autá Bugatti Centodieci sú jedinečným superšportom, ktorého výrobná kvóta je len 8 kusov! Cela séria je už samozrejme vypredaná. Základná cena modelu bola 8 miliónov EUR.
zdroj: motor1.com
Americký trh oživí jedinenčný balíček pre Audi S6 a S7 Design Edition13. Máj 2022
Zákazníci v USA budú mať možnosť vybrať si svoje luxusné, športové autá Audi S6 a S7 s novým balíčkom Design Edition. Výbava v hodnote 2.500 dolárov je k dispozícii len pre modelový rok 2023.
Design Edition pre luxusné, športové autá Audi S6 a S7 prichádza v exkluzívnej farbe Arrow Grey so strechou Brilliant Black. V prípade, že sa vám farba nepáči, ďalšie možnosti farby sú nasledovné: Brilliant a Mythos Black, Daytona Grey, Firmanent Blue, Florett Silver, Glacier White, Tango Red a Ultra Blue.
Veľká časť doplnkov exteriéru je pre Design Edition vo farbe Liqiud Chrome Dark. Lesklé čierne sú aj štyri kruhy loga Audi, rámy okien a kryty zrkadiel. Tmavší vzhľad majú aj svetlá.
Luxusné, športové autá Audi S6 a S7 Design Edition jazdia na 21´´ originál diskoch Audi. Pre model Audi S6 ide o päťlúčový dizajn v tvare V. Dizajn diskov pre model S7 má otvorené lichobežníkové prvky, kde sa každý lúč oddeľuje. Obe tieto luxusné, športové autá majú červené brzdové strmene.
Interiér prináša športové sedadlá v čiernej koži Valcona. Ďalšie doplnky sú z tkaniny Dinamica, čo je špeciálny materiál Audi z mikrovlákna. Vyhrievaný volant s plochým dnom je potiahnutý Alcantarou. Červené kontrastné prešívanie dodáva týmto luxusným, športovým autám nezameniteľný vzhľad.
Pre americký trh sú luxusné, športové autá Audi S6 a S7 v predaji s benzínovým motorom V6 o objeme 2.9 litra, ktorý s pomocou nového elektrického kompresora generuje výkon 444 HP.
zdroj: motor1.com
Range Rover Sport debutuje s verziou PHEV a tiež s motorom V812. Máj 2022
Automobilka Land Rover predstavila nové luxusné, športové autá Range Rover Sport, ktoré prichádzajú už vo svojej tretej generácii. Nový Range Rover Sport (2023) prináša zmenený dizajn interiéru a aj exteriéru.
Inšpiráciu si nový Range Rover Sport našiel v luxusných, športových autách Rane Rover. Model má podobne zapustené kľučky dverí a hladký štýl. Tým ale podobnosti končia. Nové svetlá sú najtenšie aké kedy Land Rover použil. Veľké SUV má aj nízky koeficient aerodynamického odporu 0,29.
Základom nového Range Rover Sport (2023) je platforma Land Rover MLA-Flex, ktorú používajú aj luxusné, športové autá Range Rover (2022). Vo výsledku to znamená, že nový Sport obsahuje veľa rovnakých dielov podvozku, ako je napr. 7.3 stupňové riadenie zadných kolies. Dynamické vzduchové pruženie je pre model Sport štandardom.
Luxusné, športové autá Range Rover Sport idú do predaja s dvojicou mild-hybridných motorov V6 o objeme 3.0 litra. Model P360 ponúka výkon 360 HP a krútiaci moment 500 Nm. P400 SE Dynamic generuje výkon 400 HP a krútiaci moment 550 Nm.
Nad touto dvojicou stojí plug-in hybrid P440e Autobiography, ktorý ponúka výkon 440 HP a krútiaci moment 839 Nm. Land Rover hovorí, že dojazd čisto na elektrický pohon je asi 80 km. Kombinovaný výkon zaisťuje motor V6 o objeme 3.0 litra a 31,8 kWh batéria. Luxusné, športové autá Range Rover Sport P440e Autobiography majú zrýchlenie z 0-100 km/h za 5.5 sekundy.
Pre milovníkov športových schopností prichádza Land Rover s modelom Range Rover Sport P530 First Edition. Ten má pod kapotou biturbo motor V8 o objeme 4.4 litra, ktorý generuje výkon 530 HP a krútiaci moment 750 Nm. So zapnutým systémom Dynamic Launch dokáže toto luxusné, športové auto zrýchliť z 0-100 km/h za 4.3 sekundy.
Každá motorizácia je spojená s osemstupňovou automatickou prevodovkou a má pohon všetkých štyroch kolies. Čisto elektrická verzia Range Rover Sport by sa do predaja mala dostať aj spolu s elektrickou verziou Range Rover niekedy v roku 2024.
Interiér nového Range Rover Sport preberá usporiadanie z modelu Range Rover 2022, pričom je tu niekoľko výrazných rozdielov. Obrazovka informačného systému u modelu Sport a zakrivený displej s vysokým rozlíšením je umiestnený pod uhlom nad stredovou konzolou.
Pred šoférom je 13.7 palcový interaktívny displej. Apple CarPlay a Android Auto sú štandardom. Vo výbave nechýba ani bezdrôtové nabíjanie. Architektúra elektrických vozidiel Land Rover 2.0 umožňuje aktualizovať 63 elektronických modulov prostredníctvom bezdrôtových aktualizácii. Zvuk pochádza od spoločnosti Meridian so špičkovým zvukovým systémom Meridian Signature Sound System.
Automobilka Land Rover bude svoje luxusné, športové autá Range Rover Sport vyrábať vo svojom výrobnom závode v anglickom Solihulle. Model už je možné objednať, pričom termín dodania prvých modelov zatiaľ nebol oznámený.
zdroj: motor1.com
Nový Mercedes-AMG C 43 4MATIC má vyšší výkon a efektívnosť11. Máj 2022
Vďaka technológii, ktorá je priamo odvodená z Formuly 1, určuje najnovšia generácia luxusného, športového auta Mercedes-AMG C 43 4MATIC vo verzii sedan (kombinovaná spotreba paliva 9,1 - 8,7 l/100 km, kombinované emisie CO2 206 - 196 g/km)[1] a kombi (kombinovaná spotreba paliva 9,2 - 8,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 209 - 199 g/km) štandardy v oblasti inovatívnych riešení pohonu. Po premiére vo verzii Mercedes‑AMG SL 43 sa bude 2,0-litrový štvorvalcový motor AMG ako celosvetovo prvý sériový agregát s elektrickým turbodúchadlom odteraz používať aj v Triede C. Nová forma preplňovania zaručuje mimoriadne spontánne reakcie v celom rozsahu otáčok, čím ponúka ešte dynamickejší pocit z jazdy. Turbodúchadlo poháňa 48-voltový elektrický systém, ktorý napája aj remeňom poháňaný štartovací generátor (RSG). Agregát vo verzii Mercedes-AMG C 43 4MATIC dosahuje výkon 300 kW (408 k) a v určitých jazdných situáciách na krátky čas disponuje dodatočným zvýšením výkonu o 10 kW (14 k) štartovacieho generátora RSG. K dynamickému jazdnému zážitku prispieva aj sériové riadenie zadnej nápravy, stály náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC s rozdeľovaním sily s dôrazom na zadnú nápravu, prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G s mokrou rozjazdovou spojkou, ako aj podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL s adaptívnym nastaviteľným tlmením. Funkcie v rámci výbavy, ktoré sú charakteristické pre túto značku, ako aj dizajn exteriéru a interiéru vhodne zvýrazňujú charakter nového luxusného, športového auta Mercedes-AMG C 43 4MATIC s orientáciou na výkon.
„Trieda C bola vždy absolútne najúspešnejším modelom pre značku Mercedes-AMG. Inovatívnou technológiou elektrického turbodúchadla ešte výraznejšie zvyšujeme atraktívnosť najnovšej generácie. Nové preplňovanie a 48-voltový elektrický systém nielenže prispievajú k vynikajúcej dynamike jazdy modelu C 43 4MATIC, ale zlepšujú aj efektívnosť. Ukazujeme tým vysoký potenciál, ktorý sa ukrýva v elektrifikovaných spaľovacích motoroch. Sériový náhon na všetky kolesá, aktívne riadenie zadnej nápravy a prevodovka s rýchlym radením zvyšujú jazdný výkon typický pre AMG,“ uviedol Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.
Srdcom pre nové luxusné, športové autá Mercedes-AMG C 43 4MATIC je 2,0-litrový štvorvalcový motor AMG, ktorý prepája inovatívne technológie a vysoký výkon s príkladnou efektívnosťou. Hnací agregát ostáva verný tradícii typickej pre túto značku: nielenže bol kompletne vyvinutý v prevádzke spoločnosti v Affalterbachu, ale bol vyrobený na úrovni kvality remeselnej výroby podľa zásady „Jeden človek, jeden motor“. Mercedes-AMG pritom spája remeselnú zručnosť vysokokvalifikovaných zamestnancov s najmodernejšími výrobnými postupmi „Priemyslu 4.0“ a vysokou mierou digitalizácie.
Hnací agregát s interným označením M139l (l znamená pozdĺžne zabudovanie) je celosvetovo prvý sériový motor, ktorý je preplňovaný elektrickým turbodúchadlom. Tento inovatívny systém bol odvodený priamo z technológie, ktorú už niekoľko rokov úspešne používa tím Mercedes-AMG Petronas F1 v kráľovskej kategórii motoristického športu. Nová forma preplňovania zaručuje mimoriadne spontánne reakcie v celom rozsahu otáčok. Prináša ešte dynamickejší pocit z jazdy a súčasne zvyšuje efektívnosť.
Predĺžená verzia Bentley Bentayga EWB ponúka luxusnú výbavu10. Máj 2022
Luxusné, športové autá Bentley Bentayga sú hnacím motorom predaja automobilky Bentley. Minulý rok Bentley predalo historicky najviac vozidiel (14.659 ks.), pričom tretinu tohto predaja tvoril práve crossover Bentayga. Teraz prichádza Bentley aj s predĺženou verziou populárneho SUV, ktorá pridáva 180 mm medzi nápravami a poskytuje tak výrazne väčší priestor pre cestujúcich vzadu.
Rázvor sa predĺžil na 3.175 mm, čím celková dĺžka vzrástla na 5.322 mm. Predlžené luxusné, športové autá Bentley Bentayga EWB ponúkajú priestor luxusnej limuzíny, pričom model získava aj funkciu Airline Seat s najpokročilejšími sedadlami aké boli do auta namontované.
Zadné sedadlo, ktoré je možné nastaviť najmenej 22 spôsobmi, má pri aktivácii režimu relax schopnosť sklopenia až o 40%. Tým sa tiež vysunie kožou potiahnutá opierka nôh v zadnej časti sedadla spolujazdca. Tá sa zároveň posunie dopredu, aby sa ešte viac uvoľnilo miesto pre nohy. Prípadne zapnutie režimu Business presunie sedadlo do vzpriamenej polohy, v prípade, že cestujúci chce pracovať.
Luxusné, športové autá Bentley Bentayga EWB majú tiež špičkový systém klimatizácie, ktorý dokáže nastaviť a meniť teplotu podľa toho, ako sa mení teplota cestujúceho a vlhkosť na chrbte. Okrem toho má systém aj detekciu tlaku na sedadlá, čím sa automaticky nastavuje správna poloha. Existuje neuveriteľných 177 zmien tlaku, ktoré je možné aplikovať v šiestich nezávislých zónach počas trojhodinového intervalu.
Crossover Bentley Bentayga EWB je možné špecifikovať v jednej z 24 miliárd kombinácii výbavy, ktorá generuje bilióny možných špecifikácii. Luxusné, športové autá Bentley Bentayga v predĺženej verzii ponúkajú ja vyhrievané zadné dverové opierky, lakťové opierky a tiež dvere s elektrickým zatváraním.
Novinkou je aj osvetlenie Ambiente vo dverách s 12 diódami vpredu a 22 vzadu. Tieto LED diódy vyžarujú svetlo prostredníctvom milimetrovej perforácie kože. Bentley Bentayga EWB tiež dostane iný dizajn prednej masky a exkluzívne 22´´ originál disky Bentley v dizajne 10 lúčov s lešteným povrchom.
Luxusné, športové autá Bentley Bentayga EWB idú do predaja v štvormiestnej alebo päťmiestnej konfigurácii. Pod kapotou je osvedčený biturbo motor V8 o objheme 4.0 litra, ktorý generuje výkon 542 HP a krútiaci moment 770 Nm. Model dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 4.6 sekundy, maximálna rýchlosť je 290 km/h. Bentley nehovorí nič o možnosti ponuky motora W12, každopádne predĺžené Bentley Bentayga pôjde do predaja na vybraných trhoch vo štvrtom kvartály tohto roka.
zdroj: motor1.com
Mercedes EQS ako definícia luxusu vozidla SUV9. Máj 2022
Luxusným, športovým sedanom Mercedes EQS a športovým biznis sedanom pre podnikateľov EQE vstúpila značka Mercedes-Benz do novej, plnoelektrickej éry aj vo vyššom trhovom segmente. Čoskoro bude v podobe SUV Mercedes EQS nasledovať tretí modelový rad s touto architektúrou, ktorá bola vyvinutá pre elektrické vozidlá. SUV v avantgardnom a zároveň luxusnom interiéri ponúka veľký priestor, komfort a konektivitu až pre siedmich cestujúcich. Vďaka výkonným elektromotorom, náhonu na všetky kolesá 4MATIC s rýchlymi reakciami a inteligentnému terénnemu jazdnému programu jazdí SUV Mercedes EQS suverénne aj v ľahkom teréne.
Nové SUV Mercedes EQS majú rovnaký rázvor ako luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS sedan (3 210 milimetrov), sú však o viac ako 20 centimetrov vyššie. Podrobné rozmery: 5 125/1 959/1 718 milimetrov (dĺžka/šírka[1, 2]/výška[3]). Z týchto veľkorysých rozmerov SUV a výhod účelového dizajnu prispôsobeného elektrickej platforme profitujú rozmery interiéru. Druhý rad sedadiel je možné sériovo elektricky posúvať. V batožinovom priestore je dostatok miesta až pre štyri golfové vaky. Na želanie je k dispozícii tretí rad sedadiel s dvomi dodatočnými samostatnými sedadlami, ako aj rozsiahla komfortná výbava pre všetkých cestujúcich.
Medzi sériovými luxusnými, športovými autami je Mercedes-Benz EQS sedan aktuálnym majstrom sveta v oblasti aerodynamiky. Jeho účelový dizajn s hladkým spodkom a vo väčšine prípadov zatvorenou žalúziou chladiča bol vhodným východiskom pre aerodynamické opatrenia na SUV EQS. Optimalizácia aerodynamických prvkov typických pre SUV priniesla doteraz jedinečnú kombináciu ponuky priestoru a aerodynamickej efektívnosti.
Všetky modely SUV Mercedes EQS sú vybavené elektrickým hnacím ústrojenstvom (eATS) na zadnej náprave, verzie s pohonom 4MATIC majú elektrické hnacie ústrojenstvo dodatočne aj na prednej náprave. V prípade modelov 4MATIC sa funkcia Torque Shift postará o inteligentné, plynulé rozdelenie hnacích momentov medzi zadný a predný elektrický stroj, a tým aj o použitie toho najefektívnejšieho elektrického hnacieho ústrojenstva. Elektromotory na prednej a zadnej náprave sú permanentne aktivované synchrónne motory (PSM). K výhodám tohto druhu konštrukcie patrí vysoká hustota výkonu, vysoká účinnosť, ako aj vysoká výkonov konštanta.
Sedan EQS bol prvým modelovým radom od značky Mercedes-Benz, pri ktorom bolo možné aktivovať úplne nové funkcie vozidla vo viacerých oblastiach prostredníctvom aktualizácií vzduchom. V prípade Mercedes EQS SUV je táto ponuka výrazne rozšírená. Vďaka tomu je možné pre toto vozidlo dodatočne aktivovať aj asistenta pre manévrovanie s prívesom alebo rozšírenú realitu MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) pre navigáciu.
S luxusným, športovým Mercedes EQS SUV robí značka Mercedes-Benz veľký krok smerom k mobilite bez emisií a ešte viac sa približuje k splneniu plánu Ambícia 2039. Model bude v plnej miere vyrábaný CO2 neutrálnym spôsobom. EQS SUV prináša reálne riešenia pre mobilitu bez emisií, inteligentné šetrenie zdrojov a zodpovedné obehové hospodárstvo na cestách.
Podvozok nového SUV EQS má nápravu so štyrmi ramenami vpredu a nápravu s priestorovým zavesením kolies vzadu. Štandardom je vzduchové pruženie AIRMATIC s kontinuálne nastaviteľným tlmením ADS+. Výšku vozidla je možné zvýšiť o niekoľko centimetrov. Okrem jazdných programov DYNAMIC SELECT ECO, KOMFORT, ŠPORT a INDIVIDUÁLNY sú verzie 4MATIC vybavené ďalším programom TERÉN pre jazdy mimo spevnených cestných komunikácií. Sériovo je vozidlo vybavené riadením zadnej nápravy s uhlom natočenia kolies do 4,5 stupňa. Táto technológia zabezpečuje dobrú manévrovateľnosť v meste a agilnosť mimo mesta.
Zásady integrálnej bezpečnosti, najmä zásady bezpečnosti pri nehode, platia nezávisle od platformy. Podobne ako všetky ostatné luxusné, športové autá značky Mercedes-Benz, aj SUV EQS je preto vybavené pevnou bezpečnostnou bunkou priestoru pre cestujúcich, špeciálnymi deformačnými zónami a modernými záchytnými systémami. Ako prvý model od značky Mercedes-Benz dokáže európska verzia SUV EQS rozpoznať, či sú zadné sedadlá skutočne obsadené. Ak cestujúci na zadnom sedadle nie je pripútaný, bude vodič o tom cielene informovaný. V prípade značky Mercedes-Benz je novinkou aj takzvané upozornenie na prítomnosť osôb. Tento systém dokáže upozorniť na deti ponechané v zadnej časti vozidla. Vo vozidlách pre Európu, Austráliu a Nový Zéland je toto upozornenie súčasťou sériovej výbavy.
Mercedes me Charge je jednou z najväčších nabíjacích sietí na svete: aktuálne disponuje viac ako 700 000 nabíjacími miestami s možnosťou nabíjania striedavým a jednosmerným prúdom, z toho viac ako 300 000 nabíjacích miest sa nachádza v Európe. Od roku 2021 Mercedes-Benz zabezpečuje dodatočnú kompenzáciu zelenou elektrinou, keď zákazníci v Európe nabíjajú prostredníctvom služby Mercedes me Charge. Vysokohodnotné potvrdenia o pôvode zabezpečujú, že sa do siete dostane toľko zelenej energie z obnoviteľných zdrojov, koľko sa odoberie prostredníctvom služby Mercedes me Charge. Pomocou funkcie Mercedes me Charge Pripojiť a nabíjať je možné pohodlne nabiť SUV EQS na verejných nabíjacích stojanoch, ktoré podporujú funkciu Pripojiť a nabíjať.
Navigácia s Elektrickou inteligenciou na základe množstva faktorov naplánuje najrýchlejšiu a najkomfortnejšiu trasu vrátane zastávok na nabíjanie a dynamicky reaguje napríklad na dopravné zápchy alebo zmenu spôsobu jazdenia. Patrí sem vizualizácia v infotainmente MBUX, ktorá informuje o tom, či je nabitie akumulátora dostatočné na návrat do východiskového bodu bez nabíjania. Pri výpočte trasy sa uprednostňujú manuálne pridané nabíjacie stanice na trase. Navrhnuté nabíjacie stanice je možné vylúčiť. Vypočítajú sa predpokladané náklady na nabíjanie počas jednej zastávky na nabíjanie.
Značka Mercedes-Benz sa funkciou ENERGIZING AIR CONTROL plus pri SUV EQS komplexne venuje téme kvality vzduchu. Systém je postavený na pilieroch, ktorými sú filtrácia, senzorika, koncepcia zobrazovania a úprava vzduchu. Filter HEPA (High Efficiency Particulate Air) na veľmi vysokej úrovni filtrácie odfiltruje jemný prach, drobné častice, peľ a ďalšie látky z privádzaného vonkajšieho vzduchu.
Vďaka učenlivému softvéru sa MBUX úplne prispôsobuje svojmu používateľovi a predkladá mu personalizované návrhy pre množstvo funkcií infotainmentu, komfortných funkcií a funkcií vozidla. Pri takzvanej nulovej vrstve sú najdôležitejšie aplikácie ponúknuté celkom hore v zornom poli podľa situácie a vo vzťahu ku kontextu.
Zaujímavosťou v interiéri je hyperobrazovka MBUX (mimoriadna výbava), ktorá sa elegantne rozprestiera takmer od jedného stĺpika A k druhému. Tri obrazovky sú umiestnené pod spoločným krycím sklom a vizuálne sa zlievajú. S displejom s technikou OLED s uhlopriečkou 12,3 palca pre spolujazdca vzniká vlastná oblasť zobrazovania a ovládania. V Európe a čoraz častejšie aj v iných krajinách si smie spolujazdec prezerať dynamický obsah aj počas jazdy. Mercedes-EQ sa pritom spolieha na inteligentnú logiku blokovania, ktorá je založená na kamerovom systéme: keď kamera zistí, že sa vodič pozerá na displej spolujazdca, tento displej automaticky stlmí dynamické obsahy.
Ozvučovací systém Dolby Atmos® posúva zážitok z prehrávania zvuku v SUV Mercedes EQS na novú úroveň. Jednotlivé inštrumenty alebo hlasy štúdiovej kompozície je možné umiestniť v priestore počúvania. To umožňuje nový druh animácie zvuku: kým bežné stereosystémy spravidla disponujú dynamikou orientovanou naľavo a napravo, Dolby Atmos® dokáže využiť celý priestor a vytvoriť 360-stupňový zážitok.
Dohoda medzi Audi a McLaren je stále menej pravdepodobná8. Máj 2022
V nedávnom rozhovore pre Automotive News Europe sa neznámy zdroj z Audi vyjadril, že vstup do Formule 1 je pre výrobcu luxusných, športových automobilov Audi stále menej pravdepodobný prostredníctvom tímu McLaren.
Nemenovaný kontakt vysvetlil, že cenové očakávania medzi oboma automobilovými gigantmi sú v tejto chvíli veľmi vzdialené. Šéf celej skupiny VW Group Gerbert Dies pritom v nedávnom rozhovore nazvanom ´´Dialog with Diess´´ odhalil plány výrobcovia luxusných, športových automobilov Porsche a Audi (patria do koncernu VW) plánujú vstúpiť do Formule 1 od sezóny 2026.
Diess v rozhovore vysvetlil, že Audi a aj Porsche sa pripoja k F1, pretože tento vysoko konkurenčný priestor je dokonalým spôsobom ako propagovať luxusné, športové autá Audi a Porsche. Nadchádzajúce zmeny pravidiel v roku 2026 sú pritom ideálnou možnosťou ako do Formule 1 vstúpiť. Dôvodom je plán F1 postupne zavádzať udržateľné palivo do spaľovacích motorov, čo prispieva zameraniu VW Group a jeho zeleným plánom.
Audi a aj Porsche už začali pracovať na vývoji vlastných motorov, pričom ale stále nie je jasné, v akej forme chcú do F1 vstúpiť. Podľa povestí by sa mohla Porsche pripojiť k RedBullu a dodávať mu motory.
Luxusné, športové autá Audi by sa mali prezentovať ako súčasť tímu McLaren, pričom automobilka Audi by mala mať v tíme kontrolný podiel a dodávať aj motor. V súčasnej dobe zaisťuje pohonnú jednotku pre tím McLaren F1 divízia Mercedes-AMG.
zdroj: motor1.com
BMW hovorí, že veľké displeje môžu jedného dňa skončiť7. Máj 2022
Bez ohľadu na to, či sa to niekomu páči alebo nie, veľké obrazovky informačných systémov sú nutnou súčasťou dnešných automobilov. Vidieť v aute displeje s veľkosťou menšou ako 10 palcov začína byť teraz divné.
Niektoré automobilky to dokonca ženú do extrému. Mercedes-Benz predstavil vo svojom luxusnom, športovom aute EQS ohromujúci displej MUX Hyperscreen, ktorý sa skladá z trojice obrazoviek pod jedným sklom a rozprestiera sa od dverí po dvere. BMW naopak v novej rade BMW 7 a i7 ukázalo panoramatickú 31 palcovú 8K divadelnú obrazovku.
Aktuálne sa ale zdá, že obrazovková vojna už čoskoro skončí, aspoň podľa šéfa dizajnu interiérov luxusných, športových automobilov BMW, Matthiasa Junghannsa. Ten v rozhovore pre Car design News povedal, že automobilový svet dosiahol obrazovkového vrcholu. Skôr alebo neskôr sa obrazovky stanú minulosťou. Luxusné, športové autá budú stále inteligentnejšie a rozhranie sa objaví lne keď bude treba, keď bude posádka chcieť.
Podobný názor zastáva ja manažér interiérového dizajnu vozidiel Polestar Conny Bloome. Ten k tomu povedal: ´´Všetko má svoj vrchol a pravdepodobne sú to aj obrazovky. Väčšinu času v aute cestujeme a užívame si výhľad viac ako obrazovky.´´
zdroj: motor1.com