Novinky
Historicky najvýkonnejší Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE7. December 2022
Pre značku Mercedes-AMG zohrávali luxusné, športové autá Mercedes-Benz S vždy dôležitú rolu. Zakladatelia už pred viac ako 50 rokmi dokázali, že so švábskym duchom inovácií dokážu luxusný sedan premeniť na skutočne športové auto. Značka vysokovýkonných a športových vozidiel z Affalterbachu vyrobila v roku 1971 model Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG, čím stanovila prvý míľnik. Nový Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE (vážená spotreba paliva, kombinovaná: 4,4 l/100 km, vážené emisie CO2, kombinované: 100 g/km, vážená spotreba elektrickej energie, kombinovaná: 21,4 kWh/100 km)[1] s hybridnou technológiou AMG v súčasnosti opäť určuje štandardy vo svojom segmente. Model E PERFORMANCE spája 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo so špecifickým hybridným hnacím ústrojenstvom AMG a ďalším stupňom rozšírenia vysokovýkonného akumulátora AMG (HPB). Nový akumulátor HPB 150 je zostavený z vysokovýkonných a priamo chladených článkov známeho akumulátora HPB 80. Kapacita energie 6,1 kWh v akumulátore HPB 80 sa v akumulátore HPB 150 zvýšila na hodnotu 13,1 kWh. Čisto elektrický dojazd sa tým zvyšuje na 33 km.
Hnacie ústrojenstvo nie je však zamerané na elektrický dojazd, ale na najvyšší výkon vo svojej triede. Sedan s hodnotami výkonu 590 kW (802 k) a krútiaceho momentu 1 430 Nm stanovuje nové kritériá vo svojom segmente luxusných, športových automobilov. Zrýchlenie na 100 km/h za 3,3 sekundy a na želanie maximálna rýchlosť 290 km/h zvýrazňujú suverénne, dynamické jazdné vlastnosti. Systémy ako AMG RIDE CONTROL+, stabilizácia nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL a sériovo dodávané riadenie zadnej nápravy zabezpečujú široké rozpätie medzi jazdnou dynamikou a komfortom.
„Luxusné, športové autá Mercedes-Benz S mali pre nás vždy celkom osobitný význam. V roku 1971 preslávila značku AMG cez noc svojím legendárnym vystúpením na 24-hodinových pretekoch v Spa. To bol nesporne dôležitý predpoklad pre ďalší vzostup značky vysokovýkonných a športových automobilov s celosvetovým významom. S modelom E PERFORMANCE otvárame novú kapitolu: v luxusnom sedane ešte nikdy nedošlo k takému dokonalému spojeniu najvyššieho výkonu vo svojej triede s výnimočným komfortom a takmer nehlučným jazdením na elektrický pohon. Tým sa otvárame aj veľmi náročným cieľovým skupinám, ktoré si značku Mercedes-AMG dokážu užívať ako luxus 21. storočia so zameraním na výkonnosť. S najvýkonnejšou Triedou S všetkých čias nielenže prekonávame vlastné technické hranice, čo je typické pre značku AMG, ale tiež vytvárame výrazný vizuálny prejav: sedan Triedy S prvýkrát dostal obloženie chladiča špecifické pre AMG, takže príslušnosť k tejto značke je taká blízka ako nikdy predtým.“, uviedol Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH
„S naším jedinečným modelom E PERFORMANCE v Triede S AMG stanovujeme aj v tomto segmente ďalší technologický míľnik v elektrifikácii: model S 63 je vybavený exkluzívnym vysokovýkonným akumulátorom s výrazne vyššou kapacitou, aká sa využívala doposiaľ, vďaka čomu sa predĺži elektrický dojazd. Vysokovýkonný hybridný dizajn so spaľovacím motorom vpredu a jednotkou elektrického pohonu na zadnej náprave ponúka nielen dokonalý jazdný zážitok, ale aj výrazne zvyšuje účinnosť. Optimalizované rozloženie hmotnosti, ideálne využitie krútiaceho momentu a veľmi spontánne dávkovaný výkon sú prísľubom najvyššej jazdnej dynamiky a kultúry jazdy. Okrem technicky vyspelého hnacieho ústrojenstva sme aj pri konštrukcii podvozka vyvinuli maximálne úsilie, aby sme dosiahli čo najväčšie rozpätie medzi komfortom a jazdnou dynamikou. Na dosiahnutie tohto cieľa sme v luxusných, športových automobiloch Mercedes-Benz S AMG prvýkrát skombinovali vzduchové pruženie, riadenie zadnej nápravy a aktívnu stabilizáciu nakláňania,” dodal Jochen Hermann, technický riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.
Už 75 rokov vyrába Ferrari motory V126. December 2022
Automobilka Ferrari už 75 rokov vyrába motory V12, ktoré vyhrali majstrovstvá sveta, očarili majiteľov, poháňali najrýchlejšie luxusné, športové autá na svete a stali sa dokonalým vyjadrením spaľovacieho motora. V12 poháňal prvé Ferrari a poháňa aj to najnovšie, Purosangue, ktoré mení hru. Je to najslávnejšia konfigurácia motora v Maranelle, charakteristický znak mnohých jeho najväčších vozidiel.
V12 sú dva rady šiestich valcov používajúce spoločný kľukový hriadeľ usporiadaný do tvaru V, obvykle 60 stupňov (alebo blízko). Prvýkrát bol použitý v závodných člnoch a poháňal rad slávnych lietadiel z 2. svetovej vojny vrátane stíhacích lietadiel Spitfire a Messerschmitt. Pred poslednou vojnou ho používali rôzni výrobcovia luxusných, športových automobilov vrátane Rolls-Royce a Cadillacu.
Po vojne začal Enzo Ferrari pracovať na svojom prvom Ferrari. Bola zvolená konfigurácia V12. Prečo V12? Je dokonale vyvážený, takže má minimálne vibrácie.
Má tiež veľmi hladký prenos energie. Pretože je tak dobre vyvážený, môže mať vyššie otáčky – k tomu prispieva malá veľkosť každého valca. Obvykle sa jedná o motory s veľkým objemom, takže je pohltených viac vzduchu a paliva, čo zvyšuje výkon. Boli – a sú – vzácne, pretože sú drahé a zložité.
Enzo Ferrari vedel, že formát V12 by sa dobre hodil na preteky jednosedadlových a športových vozidiel a bol ideálny pre grand tourery. Ponúkal veľkú všestrannosť.
Napriek tomu bolo pre novú automobilku stále veľmi ambiciózne skonštruovať úplne nový V12. Ferrari poverilo Gioachina Colomba, konštruktéra radového 1,5-litrového motora, ktorý používal v rokoch 1950 a 1951 víťaz majstrovstiev sveta F1 Alfa Romeo. Nový V12 mal objem 1,5 litra, aby vyhovoval vtedajším predpisom Formule 1. Debutoval v roku 1947 v športovom závode 125S, prvom vozidle Ferrari, vyhral šesť z 13 pretekov.
Posilnený kompresorom poháňal prvé vozidlo Ferrari F1, 125 F1 z roku 1948, vo svojich prvých pretekoch, Veľkej cene Talianska, skončil tretí. Nasledujúci rok boli predstavené dvojité vačkové hriadele, prvé z mnohých revízií. Evergreen Colombo V12 poháňal Ferrari až do roku 1989, kedy kapacita dosiahla 4,9 litra.
Niektoré z najväčších vozidiel Ferrari používali Colombo V12, vrátane 250 GT Berlinetta s krátkym rázvorom z roku 1959, Ferrari 250 GTO z roku 1962 a 365 GTB4 Daytona z roku 1968. Je to iste najslávnejšie a najdlhšie žijúce V12 v histórii.
Gioachino Colombo sa vrátil do Alfy Romeo v roku 1950 a bol nahradený technickým riaditeľom Aurelio Lampredim. Jeho motory V12 s oveľa väčšou kapacitou poháňali Ferrari k jeho prvému víťazstvu v F1 (1951 Britská GP), prvým dvom titulom majstra sveta športových vozidiel Scuderia (1953 a 1954) a boli použité v elegantných grand tourers, vrátane 1956 410 Superamerica.
Ďalší nový V12 Ferrari poháňal k dvom ďalším titulom v rokoch 1956 a 1957. Navrhol ho Vittorio Jano, inžinier stojaci za úspešnými závodnými Alfami Romeo v 30. rokoch, a priateľ Enza Ferrariho.
Ďalší skvelý 12-valcový motor Ferrari nebol V12. Skôr to bol plochý 12 ‘boxer’ motor. Navrhol ho nový technický riaditeľ Mauro Forghieri a poháňal úspešné vozidlá Ferrari F1 v 70. rokoch, vrátane vozidiel Nikiho Laudy, ktoré vyhrali majstrovstvá sveta. Cestná verzia plochého motora V12 poskytovala vynikajúci výkon pre legendárne luxusné, športové autá Ferrari 365 GT4 Berlinetta Boxer a Testarossa.
Pre sezónu F1 1989 sa objavil nový 3,5-litrový V12, ktorý vyhral svoje prvé preteky. 4,7-litrová verzia poháňala luxusné, superšportové autá Ferrari F50. V roku 1995 sa podľa nových predpisov F1 kapacita znížila na 3,0 litra. Bola to posledná F1 V12 Ferrari.
Pri cestných vozidlách bolo dožité Colombo V12 v roku 1992 nahradené rodinou F116/F133, ktorá poháňala 456 GT, 550 Maranello a 612 Scaglietti. Nový F140 V12 bol predstavený v roku 2002, debutoval v superšporte Ferrari Enzo. Je to aktuálny V12 z Maranella, ktorý poháňa – vo svojom najnovšom 6,5-litrovom šate – luxusné, športové autá Ferrari 812 Superfast/GTS, Daytona SP3 a nový Purosangue.
Je to motor známy svojou silou, jemnosťou, zvukovým sprievodom a charakterom. Rovnako ako každé luxusné, športové auto Ferrari V12 za posledných 75 rokov.
zdroj: ferrari.com
Vylepšený Volkswagen ID.3 prinesie nový informačný systém5. December 2022
Malé, elektrické, luxusné, športové autá Volkswagen ID.3 dostanú svoju prvú aktualizáciu na jar budúceho roka. Vstupný elektrický model rady ID dostane výraznejší dizajn exteriéru a tiež aktualizovaný informačný a zábavný systém.
Volkswagen zatiaľ drží dizajn modelu v tajnosti, skice ale naznačujú prepracovanú prednú časť a použitie vylepšených materiálov v interiéri tohto malého, luxusného, športového auta. Dominantou interiéru bude vylepšený informačný systém s lepším 12 palcovým displejom. Štandardom by mala byť aj odnímateľná podlaha batožinového priestoru a stredová konzola s dvojicou držiakov na nápoje.
Podrobnosti o vylepšenom Volkswagen ID.3 by mali prísť v najbližších mesiacoch, pričom premiéra je naplánovaná na jar 2023. Je veľký predpoklad, že nová technológia informačného systému, ktorú ID.3 predstaví, by sa neskôr mala ukázať aj v ďalších elektrických, luxusných, športových automobiloch Volkswagen.
zdroj: autoblog.com
Lexus vyvíja manuálnu prevodovku pre elektrický superšport4. December 2022
Automobilka Lexus potvrdila, že vážne pracuje na vývoji manuálnej prevodovky pre svoje budúce luxusné, športové autá na elektrický pohon. Systém využíva fyzikálne riadenie, otáčkomer a tretí pedál. Nejde pritom o spojkový pedál, keďže v skutočnosti nie je spojený so spojkou. Samozrejme elektrický model nemá prevodovku so skutočnými prevodmi. Všetko je simulované pomocou softwaru.
Hlavný inžinier Lexus Electrified Takashi Watanabe celý systém popísal ako simulovanú mapu hnacej sily s polohami pedálu a radenia, ktorá reprodukuje pocit manuálnej prevodovky. Je to však realistické, keďže šofér dokonca má možnosť zastaviť auto alebo cúvať pri rozjazde do kopca. Keďže systém je riadený jednotkami a nulami, môže si šofér zvoliť preferovaný prevodový stupeň, bez toho aby musel vymieňať ozubené kolieska.
Watanabe odhalil túto technológiu keď stal pred konceptom luxusného, športového auta Lexus Electrified Sport, čo je koncept, ktorý by mal byť elektrickým nástupcom modelu Lexus LFA. V praxi ale bola nová prevodovka inštalovaná do Lexusu UX300e, pričom výsledky boli veľmi dobré a zábavne, čo zaistilo, že projekt je vo vážnom vývoji a mohol by byť v ponuke pre budúce luxusné, športové autá Lexus.
zdroj: autoblog.com
McLaren získava kapitál predajom svojich historických modelov3. December 2022
Firma McLaren Holdings Ltd. bola nútená kvôli nízkej hotovosti predať niektoré svoje historické, luxusné, športové autá. Kupcom modelov sa stal bahrajnský investičný fond Mumtalakt Holding Co.
Výrobca luxusných, športových automobilov McLaren bol nútený požiadať o finančnú injekciu potom, čo zistil určité technické problémy na hybridnom superšporte McLaren Artura, čo spôsobilo meškanie dodávok. Hlavný akcionár McLaren (Mumtalakat vlastní 60%) súhlasil s podporou 100 mil. libier.
Hovorca McLaren potvrdil, že automobilka predala svojmu hlavnému akcionárovi niektoré luxusné, športové autá, výmenou za finančnú infúziu, pričom podrobnosti o celej transakcii neupresnil.
Podľa výročnej správy McLaren vlastní 54 vzácnych luxusných, športových automobilov, vrátane modelov F1. Firma čas od času nejaký model predá. McLaren vykázal za prvých 9 mesiacov tohto roka stratu 203 miliónov libier, v porovnaní so stratou 69 miliónov pred rokom. Anglický výrobca luxusných, športových automobilov počas posledných rokov niekoľkokrát potreboval núdzové financovanie od akcionárov.
zdroj: autoblog.com
Audi posiela modelovú radu A6 do servisu kvôli zadným sedadlám2. December 2022
Automobilka Audi volá do servisu viac ako 50.000 vozidiel sedan, kombi a sportback, ktoré vychádzajú z modelovej rady Audi A6 (2019-2022). Luxusné, športové autá tejto kategórie musia do servisu kvôli problémom zadných sedadiel. Tento problém môže vypnúť kľúčový riadiaci modelu a uviesť auto do neovládateľnej podoby.
Servisná kampaň sa týka 50.883 vozidiel, pričom ide o luxusné, športové autá Audi A6- Audi S7 (2020-2022), Audi S6 sedan a A6 Allroad (2021-2022), Audi RS6 Avant , RS7 sportback a Audi A6 a A7 (2019-2022). V týchto modeloch je ovládací modul umiestnený pod zadnými sedadlami a v prípade, že sa vzadu rozleje dostatočné množstvo tekutiny na sedadlo, môže sa látka potenciálne dostať do riadiaceho modelu, ktorý sa následne sám vypne, aby ochránil ďalšiu elektroniku auta.
Dobrou správou je, že aj po takejto nehode auto stále nejako funguje. Na prístrojoch sa zobrazí varovanie a auto bude fungovať v núdzovom režime, čo znamená, že je možné šoférovať, brzdiť, ale výkon a maximálna rýchlosť sa zníži. Ešte lepšou správou je, že je jednoduchá. Oprava pre tieto luxusné, športové autá je pritom jednoduchá. Audi inštaluje pod sedadlo ochranný kryt, aby sa do modulu nedostali tekutiny.
zdroj: autoblog.com
Spoločná firma Bugatti a Rimac je nad očakávanie zisková1. December 2022
Spoločný podnik medzi chorvátskym výrobcom elektrických superšportov Rimac a Bugatti je oveľa ziskovejší, než sa očakávalo, keďže obe značky pracujú na vývoji luxusných, športových automobilov spoločne pod jednou strechou.
Mate Rimac, generálny riaditeľ Rimac k tomu povedal: ´´Je to veľmi ziskové a peňažní tok je pozitívny, oveľa viac ako sme čakali. Je to obojstranne výhodná situácia pre obe automobilky. Spoločný podnik priniesol množstvo synergii pre vývoj nových luxusných, športových automobilov.´´
Rimac Group obsahuje spoločný podnik Bugatti-Rimac JV, ktorá vyrába luxusné, športové autá Rimac Nevera a Bugatti Chiron. Spoločný podnik je zo 45% vlastnený automobilkou Porsche AG.
Začiatkom tohto roka získala skupina 500 miliónov EUR na nové kolo financovania. Šéf Rimac uviedol, že firma si vytvoril skutočne úzky strategický vzťah s Porsche.
Mate Rimac k tomu povedal: ´´Skutočne spolupracujeme na množstve úrovniach, vyvíjame a vyrábame veľa spoločných kľúčových prvkov budúcej hybridizácie a elektrifikácie pre luxusné, športové autá Porsche. Chceme byť viac ako Ferrari s predvídateľným, stabilným a ziskovým podnikaním. Až potom by sme chceli ísť na burzu.´´
zdroj: autoblog.com
Superšport De Tomaso P900 používa syntetické palivo30. November 2022
Nie je to trendy hyperšportový model, luxusné, športové auto De Tomaso P900 je ďalším druhom anomálie v automobilovom priemysle pre hornú vrstvu. Pod kapotou P900 sa ukrýva motor V12, ktorý poháňa výhradne syntetické palivo a to až do 12.300 otáčok za minútu.
Luxusné, športové autá De Tomaso P900 majú karbónové telo a cenovku 3 milióny EUR. Do predaja sa dostane len 18 exemplárov. Model má hmotnosť len 900 kg, pričom samotný motor tvorí asi štvrtinu celej hmotnosti. Aj keď samotné predstavenie tohto superšportu príde až na jar budúceho roka a vývoj bude prebiehať až do roku 2024, už teraz sa vie, že výkon modelu by mal byť 900 HP.
Šéf De Tomaso Norman Choi k modelu P900 povedal: ´´Ako vášnivý automobilový nadšenec je pre mňa veľmi ťažké prijať tichú budúcnosť elektromobilov. Veríme, že alternatíva existuje a vývoj na našej novej platforme poháňanej syntetickými palivami je naším riešením, ako udržať luxusné, športové autá so spaľovacími motormi pri živote.´´
zdroj: autoblog.com
Audi RS6 Avant a RS7 dostali výkonnejší balíček Performance29. November 2022
Automobilka Audi odhalila nové, luxusné, športové autá Audi RS6 Avant a Audi RS7 Sportback, ktoré ponesú označenie Performance. Idú o verziu modelov RS, ktorá je ešte výkonnejšia a agresívnejšia.
Luxusné, športové autá Audi RS6 Avant Performance a RS7 Sportback Performance majú pod kapotou vylepšený biturbo motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý má zvýšený plniaci tlak a väčšie turbo, čo má za následok vyšší výkon o 30. Verzie Performance teda ponúkajú výkon 630 HP a krútiaci moment 850 Nm. Model zvládne zrýchlenie z 0-100 km/h za 3,4 sekundy, čo je oproti štandardnej verzii o 0,2 sekundy rýchlejšie.
Vylepšená je aj 8 stupňová automatická prevodovka, ktorá je preladená na rýchlejšie radenie. Nový je aj stredový diferenciál, ktorý je ľahší a kompaktnejší. Dokáže rozdeliť až 85% krútiaceho momentu na zadnú nápravu, pričom tiež zlepšuje ovládateľnosť.
Nové, luxusné, športové autá Audi RS6 Avant Performance a RS7 Performance budú v ponuke aj s 22´´ originál diskami Audi Sport v dizajne 5Y. Disky sú navrhnuté tak, aby boli výrazne ľahšie a aby pomáhali chladeniu bŕzd. Audi môže disky obuť na vysokovýkonné pneumatiky Continental Sport Contact 285/30 R22.
Štandardom pre luxusné, športové autá Audi RS6/RS7 Performance bude balíček RS Dynamic, ktorý obsahuje natáčanie zadných kolies, maximálnu rýchlosť až 280 km/h a keramické brzdy.
Model Performance dostal matne šedé doplnky exteriéru, pričom je možné si objednať aj lesklé čierne obloženie, prípadne doplnky z uhlíkových vlákien. Pre vnútorné prešívanie je zvolená modrá farba Mercato a viac použitá je aj Alcantara. Logo RS Performance sa objaví aj na projektore dverí po otvorení.
Luxusné, športové autá Audi RS6 Avant a RS7 Sportback Performance idú do aktuálne do predaja, štandardná cena začína na hodnote 135.000,- EUR.
zdroj: autoblog.com
Jediné matne čierne Ferrari Enzo ide do aukcie28. November 2022
Dostať v roku 2004 na luxusné, športové auto Ferrari Enzo matnú čiernu farbu, bolo fakticky nemožné, bola to v tej dobe takmer svätokrádež. V tom čase mala ale kráľovská rodina z Bruneja na Ferrari stále veľký vplyv a tak sa stalo, že jedno Enzo bolo vyrobené vo farbe Nero Opaco.
Áno, je to jediné Ferrari Enzo, ktoré bolo fabrikou Ferrari dodané v čiernej matnej farbe. Auto si objednal člen rodu Bolkiah, kráľovskej rodiny Bruneja, ktorá je najviac spätá so sultánovou zbierkou luxusných, športových automobilov. Aukčná sieň RM Sotheby´s tvrdí, že ide vôbec o prvé luxusné, športové auto Ferrari, ktoré tento odtieň dostalo. Navyše Ferrari Enzo s touto farbou je jediné na svete.
Auto prešlo nedávno kozmetickým reštaurovaním Carrozzeria Zanasi, čo je oficiálna lakovňa pre všetky luxusné, športové autá Ferrari. Cena za kompletnú opravu bola vo výške 110.000,- EUR.
Ferrari Enzo vo farbe Nero Opaco bolo vyrobené 15. Októbra 2004 a následne bolo prevezené do rodinného sídla majiteľa v Londýne. Tam sa s ním občas niekto previezol, pričom následne bolo prevezené do ázijsko- pacifickej oblasti. Luxusné, športové auto Ferrari Enzo Nero Opaco má nájazd len 5.730 HP a do predajnej aukcie ide 5.-7. decembra. Očakáva sa, že cena za takto jedinečný kúsok bude v rádoch miliónov EUR.
zdroj: rmsothebys.com







































































































































