Novinky

Mansory sa pustil do Ferrari Monza SP213. Júl 2022

Luxusné, športové autá Ferrari Monza SP2 sú už v základe jedinečným modelom, čo ale nestačilo jednému majiteľovi, ktorý sa rozhodol nechať si ho vylepšiť u Mansory.

Úprava Mansory signalizuje nový program Mansory Bespoke, ktorý je šitý na mieru exkluzívnym luxusným, športovým autám vyrobeným v obmedzenom počte. Ferrari vyrobilo len 499 kusov Monza SP1 a SP2. Pre tento konkrétny kus Mansory skombinovalo hlavnú červenú farbu Rosso Corsa s čiernym pruhom a odhalenými kúskami uhlíkových vlákien ako sú časť aerodynamického balíčka.

Zákazník chcel mať asymetrický dizajn a tak požiadal Mansory o lakovanie opierky na strane šoféra čiernou farbou. Samotné sedadlo je tiež čierne, doplnené o nápadné červené bezpečnostné pásy. Červené doplnky boli použité na najpodivnejších miestach, ako napr. rebrá bočných zrkadiel z uhlíkových vlákien alebo otvory na prívod vzduchu, resp. zadný difúzor.

Mansory osadil toto luxusné, športové auto do vlastných 21, resp. 22´´ originál diskov Mansory s pneumatikami 275/30 ZR21 a 335/25 ZR22. Úpravca jemne aktualizoval aj atmosférický motor V12 o objeme 6.5 litra, ktorý teraz generuje výkon 830 HP a krútiaci moment 740 Nm. Vylepšenie výkonu zaistil nový výfuk a modernizované nasávanie vzduchu.

Je zrejmé, že balíček Mansory je ľahko možné prispôsobiť aj na jednosedadlové luxusné, športové autá Ferrari Monza SP1. Mansory hovorí, že s novým programom Mansory Bespoke fakticky neexistujú limity pre úpravu a individualizáciu akéhokoľvek luxusného, športového auta.

zdroj: motor1.com


Mercedes VISION EQXX prekonáva vlastný rekord v efektívnosti12. Júl 2022

Koncepčné luxusné, športové auto Mercedes-Benz VISION EQXX počas ďalšej jazdy na trase dlhej viac ako 1 000 kilometrov na jedno nabitie akumulátora prekonalo vlastný rekord v efektívnosti v reálnej premávke. Po jazde zo Stuttgartu do Cassis vo Francúzsku v apríli položilo výskumné vozidlo latku ešte vyššie a absolvovalo cestný výlet dlhý 1 202 kilometrov zo Stuttgartu do Silverstonu vo Veľkej Británii. Po uzávere diaľnice a náročnej obchádzke v Pforzheime prekročilo vozidlo VISION EQXX francúzsku hranicu v blízkosti Štrasburgu a diaľničnou rýchlosťou prešlo severným Francúzskom do Calais, kde vlakom prekonalo Eurotunel. Počas ďalšej jazdy Veľkou Britániou sa muselo vysporiadať s premávkou na ceste M25 v okolí Londýna. Tím si potom urobil medzizastávku v sídle Mercedes-Benz Grand Prix v Brackley. Tu ho prijali odborníci na Formulu 1 a Formulu E, ktorí sa podieľali na vývoji pokročilého hnacieho ústrojenstva. Potom sa vozidlo VISION EQXX dostalo do Silverstonu, kde ho privítal Nyck de Vries. Tento Holanďan, ktorý stojí na čele tímu Mercedes-EQ Formuly E, sa rozhodol, že nebude šetriť toto technológiami vybavené luxusné, športové auto, a prehnal ho na britskej kultovej trati s maximálnou rýchlosťou 140 km/h. Absolvoval jedenásť okruhov a zostávajúci dojazd využil v boxovej uličke. Počas celého cestného výletu profitovalo vozidlo VISION EQXX z inovatívneho teplotného manažmentu a aj napriek hustej premávke a letným teplotám dosiahlo priemernú spotrebu 8,3 kWh/100 km.

Jazdy vozidla VISION EQXX na dlhé vzdialenosti na verejných cestných komunikáciách otestovali výkonnosť elektrických technológií zvyšujúcich efektívnosť od značky Mercedes-Benz v mnohých reálnych dopravných situáciách. Okrem toho odborníci na výskum a vývoj získali cenné údaje pre prebiehajúci program vývoja.

„Cesta pokračuje – ide ďalej a je ešte efektívnejšia! Vozidlo VISION EQXX znova dokázalo, že na jedno nabitie akumulátora bez problémov prekoná viac ako 1 000 kilometrov; tentokrát za celkom iných podmienok. Značka Mercedes-Benz chce byť do roku 2030 plne elektrická všade tam, kde to trhové podmienky dovolia. Preto je dôležité ukázať svetu, čo je možné dosiahnuť kombináciou špičkovej technológie, tímovej práce a odhodlania,” hovorí Markus Schäfer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, technický riaditeľ, zodpovedný za vývoj a nákup.

Svoj prvý rekord oslávilo luxusné, športové auto VISION EQXX v apríli tohto roka. Počas svojej prvej jazdy prekonalo 1 008 kilometrov zo Sindelfingenu do Cassis na francúzskom stredozemnom pobreží. Pri teplotách v rozsahu od chladných troch stupňov do jarných 18 stupňov Celzia absolvovalo jazdu so spotrebou energie 8,7 kWh/100 km a po príchode do cieľa ešte malo zostávajúci dojazd približne 140 kilometrov. Jedna skúška však nestačí. Na preukázanie praktickosti a posunutie procesu vývoja na vyššiu úroveň vykonal tím inžinierov sériu ďalších jázd. Týmto spôsobom možno otestovať technológiu, ktorá je základom vozidla VISION EQXX, v rozmanitých podmienkach.

Tentokrát boli mnohé danosti celkom iné – napríklad profil trasy. Prvá jazda viedla cez Alpy a obsahovala úseky, ktoré boli náročné pre spotrebu energie a rekuperáciu. Počas druhej jazdy tomu tak nebolo. Okrem toho neprevládali žiadne nízke teploty. Práve naopak: letné teploty do 30 stupňov Celzia so zvýšenou hustotou premávky v okolí Stuttgartu a na juhovýchode Anglicka predstavovali najväčšie výzvy pre tento cestný výlet. Napriek tomu jazdilo luxusné, športové auto VISION EQXX vďaka svojmu inovatívnemu teplotnému manažmentu vždy s chladnou hlavou.

Vďaka svojej výnimočne vysokej efektívnosti produkoval elektrický pohon len minimálne odpadové teplo. Systém teplotného manažmentu je preto extrémne malý a ľahký. Prepracovaná súhra vzduchových klapiek, ventilov chladiaceho média a čerpadiel sa stará o to, aby si elektrická pohonná jednotka zachovala ešte efektívnejšiu teplotnú rovnováhu pri minimálnej spotrebe energie. Inovatívny manažment vedenia vzduchu v kombinácii s chladiacou doskou nainštalovanou v podlahe vozidla umožňuje využitie vzduchu, ktorý prúdi pozdĺž spodku vozidla VISION EQXX. Je to aerodynamicky najefektívnejší spôsob chladenia elektrickej pohonnej jednotky za normálnych podmienok. Vozidlo tak v aerodynamickom režime získa približne dve percentá dojazdu.

Vysoké vonkajšie teploty a premávka s častým zastavovaním a rozjazdom na diaľnici vyžadujú chladenie elektrického hnacieho ústrojenstva a vnútorného priestoru vozidla. Systém chladenia podľa potreby si so všetkým poradil bez výraznejšieho vplyvu na dojazd. Tepelné čerpadlo s viacerými zdrojmi vo vozidle VISION EQXX sa prejavilo ako mimoriadne efektívne pri klimatizovaní interiéru v teplom letnom počasí. Počas jazdy s trvaním 14 hodín a 30 minút bola klimatizácia v prevádzke o čosi viac ako osem hodín a len raz mala negatívne vplyvy na celkovú spotrebu energie.

Na cieľových rovinkách, približne 13 kilometrov juhovýchodne do Silverstonu, absolvovalo luxusné, športové auto VISION EQXX ešte jednu zastávku v Brackley, v sídle tímu Mercedes-AMG PETRONAS Formuly 1. Zamestnanci Mercedes-AMG HPP a Mercedes-Benz Grand Prix, ktorí zohrávali podstatnú rolu pri konštruovaní vozidla, ho privítali s nadšením. Úzko spolupracovali s tímom inžinierov v Stuttgarte a pomohli odborníkom z tímu Formuly 1 a Formuly E znížiť energetické straty v hnacom ústrojenstve a vyvinúť celkom nový, kompaktný a ľahký akumulátorový modul. Po výmene vodičov sa v záverečnej etape do Silverstonu za volant posadil Adam Allsopp, riaditeľ pokročilých technológií HPP. Význam tejto jazdy na pretekárskej trati, na ktorej sa v roku 1950 konali prvé preteky Veľkej ceny Formuly 1TM, v ňom očividne zanechal dojem: „Možnosť jazdy v tomto predjazdcovi elektrickej mobility budúcnosti na mieste, kde sa začala písať história Formuly 1TM a kde sme prispeli k niekoľkým ikonickým pretekom tejto série, je pre mňa čosi výnimočné. To, že vozidlo prešlo zo Stuttgartu do Silverstonu na jedno nabitie akumulátora ešte efektívnejšie, v skutočnosti dokazuje niekoľko veľkých pokrokov so zreteľom na zrýchlený vývoj technológií, ktoré sú základom našej stratégie elektrifikácie, ako aj rolu, ktorú pritom v priebehu rokov zohrával motoristický šport značky Mercedes-Benz. Na to sme veľmi hrdí.“

Na pretekárskej trati už čakal pripravený pretekár Formuly E tímu Mercedes Nyck de Vries. Dvadsaťsedemročný Holanďan, ktorý v posledných dvoch sezónach dosiahol štyri víťazstvá vo Formule E, má dostatok skúsenosti na to, aby z pokročilého elektrického hnacieho ústrojenstva vyťažil každý kúsok efektívnosti. Luxusné, športové auto Mercedes-Benz VISION EQXX teda nešetril a pri každej príležitosti ho na povesťami opradenom asfalte prehnal do maximálnej rýchlosti 140 km/h. Cieľovou čiarou prešiel po jedenástich okruhoch a zostávajúci dojazd využil v boxovej uličke – na tachometri bol údaj 1 202 kilometrov. „Bolo pre mňa potešením riadiť VISION EQXX. Viem, čo tento tím dokáže, a bolo mi cťou riadiť takéto pôsobivé auto na tejto pretekárskej trati s bohatou históriou,“ povedal de Vries a s úsmevom dodal: „A môžem vám povedať, že interiér je rozhodne oveľa luxusnejší ako kokpit vozidla Formuly E.“

Po krátkej prestávke na nabitie prešlo vozidlo VISION EQXX ďalších 33 kilometrov k hlavnému sídlu HPP v Brixworthe s prestávkou na prenocovanie – tu mohli tím aj vozidlo znova dobiť energiu v rámci prípravy na ďalšie vystúpenie na Festivale rýchlosti v Goodwoode. Pretože okrem iných ikon minulosti, súčasnosti a budúcnosti značky Mercedes sa na štart v slávnych pretekoch do vrchu postavilo aj vozidlo VISION EQXX.

Dvomi úspešne absolvovanými jazdami na verejných cestných komunikáciách s dĺžkou viac ako 1 000 kilometrov vozidlo VISION EQXX potvrdilo svoju ambíciu byť najefektívnejším vozidlom značky Mercedes všetkých čias nad rámec očakávaní. Tým sa ale jeho príbeh zďaleka nekončí. Množstvo technológií VISION EQXX sa zdokonaľuje pre použitie v budúcich sériových vozidlách. Tím, ktorý je zodpovedný za tento projekt a zbiera údaje z praxe, preto stojí pred najdôležitejšou otázkou: Kam by sa mal uberať ďalší vývoj?


Divoká verzia Mansory F8XX Ferrari F8 Tributo Spider11. Júl 2022

Už minulý rok predstavilo Mansory svoj balíček pre luxusné, športové autá Ferrari F8 Tributo, ktorý dostal označenie F8XX. Teraz prichádza Mansory s modelom, ktorý si ako základ zobral verziu F8 Tributo Spider.

Luxusné, športové autá Mansory Ferrari F8XX Tributo Spider dostali saténovú farbu British Rcing Green a žlté pretekárske pruhy po celej dĺžke auta. Veľké označenie F8XX na dverách je rovnaké ako u verzie kupé, rovnako ako aj 21, resp. 22 palcové kované originál disky YT.5 Air.

Všetky ďalšie diely z verzie kupé sú zachované aj u F8XX Spider. Z uhlíkových vlákien je predný splitter, zadný difúzor, bočné prahy alebo dve oddelené krídla v tvare ´´L´´, ktoré vyzerajú ako tykadla hmyzu.

Mansory je známy tým, že jeho luxusné, športové autá sú pomerne divoké dizajnové kreácie. Presne v tomto duchu je vytvorený aj interiér F8XX Spider, ktorý je kompletne v zelenej farbe British Racing Green v kombinácii so žltými pruhmi.

Mansory už dávno nie je len o dizajne. Luxusné, športové autá Mansory Ferrari F8XX Spider majú nové turbo miešadlá a ďalšie vylepšenia v motorovej časti, čím zvyšujú štandardný výkon 720 HP na 880 HP. Krútiaci moment vzrástol zo 770 Nm na 980 Nm.

zdroj: motor1.com


Pre nedočkavcov na M2 je tu BMW 2 od AC Schnitzer10. Júl 2022

Automobilka BMW by mala koncom roka predstaviť luxusné, športové autá BMW M2, ktoré sa do predaja dostanú až v roku 2023. Pre nedočkavcov je tu ale riešenie v podobe modelu BMW 2 od AC Schnitzer.

Úpravca si zobral do parády model BMW M240i xDrive, ktorý štandardne generuje výkon 382 HP. AC Schnitzer vylepšil preplňovaný šesťvalec o objeme 3.0 litra, ktorý teraz ponúka výkon 414 HP. Vylepšený je aj výfuk, ktorý má lepší zvukový efekt.

Nemecká tuningová firma tiež vylepšila podvozok BMW 2. Nové pružiny znižujú svetlú výšku auta o jeden palec vpredu a vzadu. Na každej strane sú pridané 0,5 palcové rozpery kolies, ktoré poskytujú o jeden palec širší rozchod. Luxusné, športové autá BMW 2 AC Schnitzer jazdia na 20´´ originál diskoch.

Nový predný splitter, zadný spojler a tiež strešný spojler dodávajú modelu AC Schnitzer väčšiu agresivitu. Športovejší charakter interiéru zvýrazňuje športový volant a hliníkové obloženie.

Pokiaľ chcete počkať na luxusné, športové autá BMW M2, pravdepodobne sa dočkáte vyššieho výkonu. Očakáva sa, že pod kapotou bude preplňovaný turbo motor z modelu BMW M4, ktorý bude generovať výkon 450 HP. Nové BMW M2 (2023) bude k dispozícii tiež s manuálnou prevodovkou, zatiaľ čo ostatné modelové verzie BMW 2 sú výhradne s automatickou prevodovkou.

zdroj: motor1.com


Ferrari a ďalší výrobcovia musia znížiť emisie do roku 20359. Júl 2022

Výrobcovia, ktorí produkujú luxusné, športové autá, budú mať ešte niekoľko rokovo na to, aby splnili emisné normy EU. Minulý týždeň sa európska komisia dohodla na predĺžení lehoty z roku 2029 do roku 2035, kedy sa začnú zavádzať bezemisné pohonné jednotky. Ide o rovnaký rok, od kedy EU zakáže predaj nových benzínových a dieselových vozidiel.

Taliansko ako domov luxusných, športových automobilov Ferrari, Lamborghini a Pagani začalo minulý rok obhajovať predĺženie, aj spolu s ďalšími štyrmi krajinami, s argumentom, že tieto automobilky budú mať veľké problémy s plnením nových emisných predpisov. Zdá sa, že EU s nimi súhlasila a termín posunula.

Nová dohoda je výhrou aj pre menších výrobcov luxusných, športových automobilov ako McLaren, Aton Martin, Rimac, Koenigsegg alebo Lamborghini. Prechod na hybridný, resp. čisto elektrický pohon by pre tieto automobilky, ktoré majú obmedzenejšie zdroje, nemusel byť ľahký. Automobilky sa musia popasovať s rannou fázou vývoja batériových systémov, ktoré sú pomerne ťažké, čo je na úkor hmotnosti. To je pre luxusné, športové autá tejto kategórie samozrejme kľúčová konštanta.

Výrobcovia superšportov smerujú k elektrifikácii, ale svojim vlastným tempom. Ferrari minulý mesiac oznámilo, že jeho prvý elektrický model dorazí v roku 2025. Ide o súčasť plánu a predstavenie 15. Elektrifikovaných modelov v rokoch 2023 až 2026. Podobne aj Lamborghini oznámilo, že do konca desaťročia predstaví svoj prvý, čisto elektrický model.

Zákaz predaja v EU ponecháva priestor pre spaľovacie motory na syntetické palivá. Zástancovia tohto systému však do roku 2026 musia preukázať účinnosť. Ide o rovnaké dátum, od kedy bude aj Formula 1 používať udržateľné palivo vo svojich závodných špeciáloch.

zdroj: motor1.com


Audi RS3-R od ABT má 500 koní a nový aero balíček8. Júl 2022

Úpravca ABT sa pohral s modelom Audi RS3 Sportback a výsledkom je luxusné, športové auto ABT RS3-R. Vyladený preplňovaný päťvalec o objeme 2.5 litra ponúka aktuálne výkon 500 HP. Nárast výkonu zaistil nový medzichladič a riadiaca jednotka ABT a modernizovaný výfuk. ABT hovorí, že krútiaci moment vzrástol na 600 Nm, pričom model dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 3.3 sekundy.

ABT ponúka pre luxusné, športové autá Audi RS3-R ABT aj špeciálne športové pružiny a stabilizačnú tyč, pričom voliteľnou možnosťou je aj kompletne nastaviteľný podvozok. Takto upravený model znížil svoju svetlú výšku o 1.5 palca vpredu aj vzadu. Brzdy sú štandardné od Audi. Vo výbave nájdem aj 20´´ originál disky ABT obuté do vysokovýkonných pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport R.

Vizuálne sú luxusné, športové autá ABT Audi RS3-R doplnené o aerodynamický balíček, ktorý má prvky výhradne z uhlíkových vlákien. Nájdeme ich na prednom spojleri, rohových krídelkách, bočných zrkadlách alebo vzadu na streche. Uhlíkové vlákna v kombinácii so zelenou farbou exteriéru vyzerajú veľmi zaujímavo. Balíček dopĺňajú špeciálne logá ABT.

ABT zatiaľ nezverejnil cenu balíčka ABT RS3-R, každopádne výrobca potvrdil, že do predaja sa dostane len 200 kusov, ktoré bude možné osadiť na luxusné, športové autá Audi RS3.

zdroj: motor1.com


VW ukázal fotky ako mala vyzerať druhá generácia Phaetonu7. Júl 2022

Pri príležitosti 20 rokov od nového modelu Volkswagen Phaeton, ukazuje automobilka VW fotografie, ako mala vyzerať druhá generácia tohto luxusného, športového auta. Nový model sa už nikdy nedostal do výroby, hlavne kvôli afére Dieselgate a tlaku na elektrifikáciu, muselo vedenie VW prekopať priority.

Vo Wolfsburgu spomínajú na to, ako bola druhá generácia Phaetonu blízko výrobe. VW teraz ukazuje fotky reálneho prototypu, ktorý vyzerá kompletne ako sériové vozidlo. Luxusné, športové auto Volkswagen Phaeton druhej generácie si mal ponechať tradične zdržanlivý dizajn, chrómovú mriežku a svetlá podobné tým, ktoré má dnes Volkswagen Touareg.

Zadné svetlá sa nápadne podobajú na Škodu Superb, čo nie je až tak prekvapivé, pretože nakoniec nerealizovaný Phaeton navrhol Jozef Kabáň. Široká chrómová lišta vytvára vizuálne prepojenie medzi zadnými svetlami v podobnom duchu ako je to u faceliftu Škody Superb. Veľkorysé koncovky výfukov s dvojitou koncovkou výfukov sa podobajú na súčasný Arteon, pričom ale naznačujú, že luxusné, športové autá Volkswagen Phaeton by mali pod kapotou silnejšiu pohonnú jednotku.

Dlhé dvere umožňujú prístup do luxusného interiéru s veľkorysým priestorom pre nohy vzadu, kde sú jednotlivé sedadlá oddelené širokou stredovou konzolou. Tá obsahuje odnímateľný tablet a tiež spínač na ovládanie sedadiel. Celý interiér dokazuje, že išlo o luxusné, športové auto tej najvyššej rady, pričom hlavným dizajnovým materiálom je koža a drevo. Vo výbave je aj panoramatická strecha a zábavný systém pre zadné sedadlá.

Palubná doska vyzerá povedome, pretože je rovnaká ako v súčasnom SUV Volkswagen Touareg. Bližší pohľad na spodnú stredovú konzolu ukazuje podobné umiestnenie radiacej páky, držiaka nápojov a spínacieho zariadenia. Bezrámové spätné zrkadlo, palubná doska v koži a kovové doplnky dodali druhej generácii Phaetonu sofistikovanosť, každopádne nevyzerali tak luxusné, ako interiér Audi A8.

Podobne ako dnes predávané luxusné, športové autá Audi A8 alebo SUV Volkswagen Touareg, aj Phaeton druhej generácie mal jazdiť na platforme MLB Evo.

zdroj: motor1.com


Novitec vyladil Ferrari SF90 Stradale na viac ako 1.100 koní6. Júl 2022

Novitec predstavil svoj balíček, ktorým vylepšuje luxusné, športové autá Ferrari SF90 Stradale. Vrcholným vylepšením je nový výfukový systém a upravený software motora, vďaka čomu vzrastie výkon o 109 HP. Vylepšená verzia Novitec tak teraz ponúka výkon 1.109 HP.

Približne 10% nárast výkonu má pozitívny vplyv na zrýchlenie, keď luxusné, športové auto Ferrari SF90 Stradale Novitec dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 2.4 sekundy (o 0.1 sekundy rýchlejšie ako štandard). Z 0-200 km/h model zrýchli za 6.3 sekundy, čo je o 0.4 sekundy rýchlejšie ako bežná verzia SF90. Maximálna rýchlosť vzrástla na 340 km/h.

Impozantné čísla doplňuje aj prísľub Novitec, že model má ešte lepšiu odozvu na plyn a lepšiu akceleráciu pri všetkých rýchlostiach. Medzi ďalšie vylepšenia zamerané na výkon patrí nižšia sada pružín, ktorá znižuje svetlú výšku o 30 mm vpredu a 25 mm vzadu. Výsledkom je, že luxusné, športové autá Ferrari SF90 Stradale Novitec majú nižšie ťažisko a predvídateľnejšie chovanie v zákrutách.

Vizuálne zostáva Ferrari SF90 Stradale od Novitec pomerne nenápadné, aj keď dostalo celý rad vylepšení. Nový je predný spojler s odnímateľnými bočnými dielami, karbónové ozdobné prvky kapoty alebo voliteľné predné blatníky s vlastným dizajnom. Novitec tiež ponúka niekoľko typov originál diskov o veľkosti 20-21 palcov.

Interiér je možné vybaviť individuálnou kožou alebo Alcantarou v akejkoľvek farbe. Cena balíčka Novitec pre luxusné, športové autá Ferrari zatiaľ nebola zverejnená.

zdroj: motor1.com


Bývalý pilot F1 si nechal reštaurovať svoje Porsche 959 S5. Júl 2022

Luxusné, športové autá Porsche 959 patria medzi najvzácnejšie, aké kedy Porsche vyrobilo. V rokoch 1987 až 1988 Porsche vyrobilo len 292 kusov. Verzia Sport je pritom ešte vzácnejšia, keďže ich fabrika vyrobila len 29 kusov. Bývalý pilot F1 Nick Heidfeld jeden kus vlastní, pričom jeho Porsche prešlo reštaurátorským programom Porsche Classic, ktorý trval tri roky.

Biely superšport Nicka Heidfelda má nízky počet kilometrov (4.183) a v reštaurátorskej dielny Porsche bol od leta 2017 do decembra 2021. Porsche teraz ukazuje jeho luxusné, športové auto 959 S, ktoré prešlo rozsiahlou technickou rekonštrukciou. Bývalý pilot BMW Sauber sa z Porsche Calssic dozvedel, že úpravou prešiel systém riadenia motora, tým že sa obnovila jednotka Medtronic podľa OEM špecifikácie.

To, že Porsche 959 S nejazdilo si vyžiadalo svoju daň na zaolejovaných častiach motora: ´´Pokiaľ takto technologicky inovatívny model nejazdí pravidelne, poškodenie niektorých častí je žiaľ nevyhnutné´´, podľa Uwe Makrutzkeho, šéfa reštaurátorského oddelenia Porsche Classic. Pohonná jednotka a podvozok musia byť v takej situácii kompletne prepracované, aby sa predišlo budúcim problémom. Porsche odporúča, aby majitelia takýchto luxusných, športových automobilov najazdili s autom aspoň 100 km mesačne, tak sa dá predísť podobným problémom.

Model Porsche 959 S Nicka Heidfelda je zbavený elektrických okien, centrálneho zamykania a automatickej klimatizácie. Vymontované sú tiež zadné sedadlá a dokonca aj zrkadlo na strane spolujazdca. V aute tiež chýba trikové samonivelačné pruženie štandardných modelov. Všetky zmeny bolo spravené za účelom čo najnižšej hmotnosti, ktorá skončila na hodnote 1.350 kg.

Luxusné, športové autá Porsche 959 S neboli len o odstránení komfortných prvkov za účelom nižšej hmotnosti. Porsche do modelu inštalovalo väčšie turbo, pričom výkon modelu bol 508 HP a krútiaci moment 561 Nm. Auto dokázalo zrýchliť z 0-100 km/h za 3.7 sekundy a malo maximálnu rýchlosť 339 km/h.

Nick Heidfeld okrem Porsche 959 S vlastní aj ďalšie luxusné, športové autá. Mimo iné Porsche 911 GT2 (996), Porsche Carrera GT alebo Ford Mustang z roku 1965.

zdroj: motor1.com


Vývoj pôvodného SUV Porsche Cayenne bol extrémne tajný4. Júl 2022

Luxusné, športové autá Porsche Cayenne sú z hľadiska histórie Porsche veľmi dôležité. Išlo o model, ktorý fakticky zachránil automobilku pred bankrotom. Za 20 rokov predaja tohto SUV naplnil model všetky očakávania, pričom od debutu v roku 2002 prešiel Cayenne už treťou generáciou.

V súvislosti s týmto 20-ročným jubileom prezradilo Porsche malé tajomstvo zrodu tohto luxusného, športového auta. Porsche z dôvodu utajenia nového modelu zašlo veľmi ďaleko v opatreniach, aby vývoj Cayennu udržalo za zatvorenými dverami.

Model Cayenne, pôvodne známy ako Project Colorado, sa v tej dobe výrazne líšil od všetkých ostatných luxusných, športových automobilov Porsche. Cayenne totiž nebolo vyvíjané vo Weissachu. Miesto toho bol celý vývoj presunutý do fabriky na montáž počítačov v Hemmingene, kde celý projekt riadil Klaus-Gerhard Wolbert.

Zariadenie o rozlohe 3.800 metrov štvorcových nemalo žiadny nápis alebo logo Porsche, navyše celá plocha bola obohnaná plotom a okná kancelárii boli zrkadlové. Každý návštevník bol registrovaný a pred vstupom sa musel najskôr stretnúť s jeho kontaktom v Porsche. Trojposchodová budova sa v tej doba stala domovom pre 260 inžinierov Porsche a 40 inžinierov Volkswagenu. Všetci mali jasný cieľ, vyvinúť luxusné, športové auto kategórie SUV v prísnom utajení.

Bývalý šéf vývoja Porsche Cayenne Wolpert k tomu povedal: ´´Výrobková rada Cayenne bolo prevádzková ako spoločnosť sama o sebe. Mali sme samostatný rozpočet a zodpovednosť. Mojim jediným šéfom v tej dobe bol Wendelin Wiedeking.´´ Wiedeking bol šéfom automobilky Porsche od roku 1993 do roku 2009.

Dnes je fabrika v Hemmingene domovom pre približne 700 zamestnancov, ktorí pracujú na ďalšom zlomovom projekte Porsche. Aktuálne sa tam vyvíjajú luxusné, športové autá Porsche Macan, ktoré budú prvým elektrickým SUV značky Porsche.

zdroj: motor1.com