Novinky

Mercedes zdvojnásobuje výrobnú kapacitu elektrických pohonov17. December 2022

Výrobca automobilov Mercedes-Benz naďalej orientuje svoju globálnu výrobnú sieť na elektrické vozidlá. Najhodnotnejšia značka luxusných, športových automobilov na svete sa týmto krokom pripravuje na to, že sa do konca desaťročia stane plnoelektrickou značkou – všade tam, kde to trhové podmienky dovolia. Závod Stuttgart-Untertürkheim pritom zohráva rozhodujúcu rolu: už dnes tento závod okrem konvenčného hnacieho ústrojenstva a komponentov zodpovedá aj za výrobu akumulátorov a náprav pre hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete a plnoelektrické luxusné, športové autá od značky Mercedes-EQ. Spustením prevádzky Mercedes-Benz eCampus pred niekoľkými mesiacmi dosiahol tento výrobný závod ďalší míľnik na tejto transformačnej ceste. Do vízie závodu v roku 2019 bola zahrnutá aj výroba a montáž elektrických pohonných jednotiek od roku 2024. Zástupcovia zamestnávateľa a zamestnancov sa v rámci novej kolektívnej zmluvy dohodli na výraznom rozšírení výrobných kapacít pre elektrické pohonné jednotky. V rámci novej dohody sa doteraz plánované kapacity zdvojnásobia: táto rozšírená výroba sa v závode Untertürkheim spustí v roku 2024. Očakávaným cieľom je výroba jedného milióna elektrických pohonných jednotiek, napríklad pre vozidlá založené na platforme MMA (Mercedes Modular Architecture).

Jörg Burzer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, zodpovedný za výrobu a manažment zásobovacieho reťazca: „Závod Untertürkheim bude hnacím motorom značky Mercedes-Benz v pravom zmysle slova aj v elektrickej dobe. Vďaka objemom výroby našich nových modelov Mercedes-EQ prispôsobujeme našu tradičnú prevádzku v regióne Neckartal budúcnosti a pokračujeme v jej úspešnom príbehu. Jeden milión elektrických pohonov: posilňujeme zameranie závodu Stuttgart-Untertürkheim v našej globálnej výrobnej sieti pre hnacie ústrojenstvá, a tým aj rolu našich vysokokompetentných kolegov.“

Frank Deiß, predseda Mercedes-Benz Drive Systems, vedúci výroby hnacieho ústrojenstva v divízii Mercedes-Benz Cars a zodpovedný zástupca prevádzky Mercedes-Benz v Untertürkheime: „Transformácia prevádzky v Untertürkheime napreduje veľkými krokmi. Prostredníctvom vysokoefektívneho hnacieho ústrojenstva a akumulátorov pripravujeme výrobný závod v Untertürkheime na budúcnosť. V budúcnosti budeme môcť naším závodom na výrobu automobilov dodať jeden milión elektrických pohonov pre luxusné, športové autá značky Mercedes-EQ. Som na to hrdý. Táto výroba sa spustí v roku 2024. Spoločne s našimi vysokoflexibilnými a angažovanými tímami v tejto prevádzke pokračujeme v písaní histórie úspechu závodu v Untertürkheime.“

Značka Mercedes-Benz vyvíja elektrickú pohonnú jednotku pre nové modely interne. Výstavba nových montážnych liniek v areáli závodu v Untertürkheime a Bad Cannstatte sa začne už v budúcom roku. V budúcnosti budú časti elektrickej pohonnej jednotky vyrábať a dodávať prevádzky Untertürkheim, Hedelfingen a Mettingen. Základom pre tieto perspektívne pracoviská je rozsiahly kvalifikačný a preškoľovací program pre zamestnancov prevádzky.

Michael Häberle, predseda zamestnaneckej rady v prevádzke Mercedes-Benz Untertürkheim, zástupca predsedu združenej zamestnaneckej rady Mercedes-Benz Group AG: „Jeden milión elektrických pohonov z Untertürkheimu! Takýto výsledok ukazuje, že naše nasadenie v uplynulých rokoch sa vyplatilo. Prostredníctvom nášho závodu na výrobu akumulátorov eCampus a našich elektrických pohonných jednotiek a náprav sme vytvorili základ pre to, aby sa naša prevádzka nielenže podieľala na transformácii podniku, ale aby bola jej podstatnou súčasťou. Novým rozhodnutím dorazila e-mobilita aj do závodu Bad Cannstatt, a tým do všetkých výrobných častí našej prevádzky!“

Obchodný sektor Mercedes-Benz Drive Systems zodpovedá za celé portfólio pohonných jednotiek koncernu a spája pritom všetky zručnosti z oblasti vývoja, nákupu, kontrolingu, ľudských zdrojov a výroby, ktoré sú relevantné pre pohonné jednotky, do jedného celku. Závod Mercedes-Benz Untertürkheim je najväčšou prevádzkou v globálnom združení na výrobu reťazcov pohonu značky Mercedes-Benz a je rozdelený na viacero častí závodu v regióne Neckartal. S počtom viac ako 16 000 zamestnancov tento závod v súčasnosti vyrába motory, akumulátory, nápravy, prevodovky a komponenty. V areáli sa okrem toho nachádza aj veľká časť koncernového výskumu a vývoja pohonných systémov s približne 3 000 zamestnancami a s testovacou traťou na skúšanie vozidiel. Tu sa v súčasnosti okrem systémov akumulátorov vyrábajú a skúšajú už aj diely elektrických pohonných systémov. Untertürkheim je navyše sídlom koncernovej centrály Mercedes-Benz Group AG.


Nový Mercedes-AMG GT2 rozširuje program pretekárskeho športu16. December 2022

Značka Mercedes-AMG naďalej dôsledne rozširuje svoj program pretekárskeho športu pre zákazníkov: k flotile úspešných vozidiel GT3 a GT4 z Affalterbachu pribudne v sezóne 2023 aj model GT2. Nový Mercedes-AMG GT2 je najvýkonnejšie homologizované pretekárske vozidlo v dvanásťročnej histórii športového programu pre zákazníkov. Ako zvyčajne, GT2 ponúka extrémne vysokú úroveň bezpečnosti pretekárskych vozidiel AMG a súčasne prichádza s mnohými novými pretekárskymi technológiami. Variant GT2 tak prestavuje atraktívny celok, najmä pre ambicióznych amatérov. Predstavenie nového modelu značkou Mercedes-AMG znamená potvrdenie ambície na prevzatie vedúcej úlohy aj v medzinárodnom športe GT2.

Značka vysokovýkonných, luxusných, športových automobilov z Affalterbachu otvára s modelom Mercedes-AMG GT2 novú kapitolu v oblasti zákazníckeho športu. Pretekárske vozidlo zapĺňa medzeru medzi modelmi Mercedes-AMG GT3 a Mercedes-AMG GT4. Zatiaľ čo s modelom GT3 jazdia v rastúcej miere profesionáli a GT4 predstavuje spravidla vstup do sveta GT športu, model GT2 je primárne orientovaný na cieľovú skupinu vodičov-džentlmenov. Organizácia Stéphane Ratel (SRO) predstavila v roku 2020 reglement GT2, čím pre týchto vodičov vytvorila atraktívnu platformu so stále rastúcim počtom medzinárodných pretekárskych podujatí.

Výraznou charakteristikou nového luxusného, športového auta Mercedes-AMG GT2 je jeho maximálny výkon: nový člen programu pretekárskeho športu pre zákazníkov sa s hodnotou 520 kW (707 k) dostal nad úroveň GT3 – vzhľadom na výkon aj na maximálnu rýchlosť. Zdrojom energie je 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo s plochým kľukovým hriadeľom. Výkon sa prenáša pomocou sekvenčnej šesťstupňovej pretekárskej prevodovky s modifikovaným odstupňovaním. Rovnako ako na všetkých modeloch GT s koncepciou motor vpredu – prevodovka vzadu (usporiadanie transaxle) platí, že prevodovka je namontovaná na zadnej náprave a s motorom je spojená pomocou torznej rúry (Torque Tube) vyrobenej z uhlíkových vlákien. Podvozok je vybavený presne prispôsobiteľnými pretekárskymi tlmičmi, ako aj nastaviteľnými stabilizátormi.

Exteriér modelu Mercedes-AMG GT2 sa vyznačuje rovnako výrazným dizajnom ako ostatné vozidlá z Affalterbachu patriace do programu pretekárskeho športu pre zákazníkov: od širokej prednej časti s veľkými otvormi na prívod chladiaceho vzduchu až po svalnatú zadnú časť je každý detail navrhnutý s ohľadom na výkon. Kapota motora vo vyhotovení z uhlíkových vlákien má veľký otvor na odvádzanie vzduchu a do blatníkov z uhlíkových vlákien na prednej náprave sú integrované takzvané odvetrávacie lamely, ktoré tiež ovplyvňujú aerodynamické vlastnosti.

Ďalším atraktívnym aerodynamickým prvkom modelu Mercedes-AMG GT2 je novovyvinuté zadné krídlo, ktorého výrazné uchytenie pripomína labutí krk. Veľké jednostupňové krídlo možno nastaviť do rôznych polôh a výrazne prispieva k presnosti ovládania vozidla. Ako býva zvykom pri vozidlách AMG z programu pretekárskeho športu pre zákazníkov, variant GT2 sa vyznačuje aj spoľahlivými jazdnými vlastnosťami. To znamená, že aj menej trénované vodičky a vodiči si rýchlo dokážu vybudovať dôveru k vozidlu. Dôležitou novinkou zameranou na pretekárske využitie vozidla je systém upevnenia kolies: Mercedes-AMG GT2 využíva inovatívny systém centrálnej matice kolesa. Pri zastávkach v boxoch to umožní ešte rýchlejšiu a spoľahlivejšiu výmenu kovaných 18-palcových originál kolies AMG z ľahkej zliatiny.

V kokpite Mercedes-AMG GT2 prevláda funkčná pretekárska ergonómia. Inováciou v centrálnom zornom poli vodiča je najnovšia generácia digitálnej zobrazovacej jednotky (DDU). Plnoprogramovateľný zobrazovací systém má grafický displej s vysokým rozlíšením. To umožňuje jeho intuitívne ovládanie s užívateľsky nenáručnou obsluhou. Ďalším exkluzívnym prvkom je nový multifunkčný volant, ktorý značka Mercedes-AMG vyvinula spolu s odborníkmi na simulovanie pretekov zo spoločnosti Cube Controls. Prináša novú úroveň ergonómie, funkčnosti a ovládania.

S cieľom optimálnej ochrany cestujúcich bola pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG GT2 aplikovaná pokroková bezpečnostná koncepcia, ktorá sa využíva aj v modeloch GT3 a GT4. Jej súčasťou sú okrem iného aj špecifické asistenčné systémy určené pre motoristický šport, napríklad v širokom rozsahu nastaviteľné riadenie trakcie alebo najnovšia generácia systému ABS určeného pre motoristický šport. Interiér vozidla je chránený oceľovou klietkou na ochranu pri prevrátení, ktorá je priskrutkovaná k hliníkovej karosérii s priestorovou rámovou konštrukciou. Bezpečnostná bunka priestoru vodiča, ktorá je vyrobená z uhlíkových vlákien, má 6-bodový bezpečnostný pás a individuálne prispôsobiteľnú ergonomickú penovú výplň sedadla. Bohatú bezpečnostnú výbavu vozidla Mercedes-AMG GT2 dopĺňajú bezpečnostné siete, vyslobodzovací prielez v streche, bezpečnostná nádrž z uhlíkových vlákien a výkonné hasiace zariadenie určené pre motoristický šport.

Zákaznícke tímy získajú kompletne prepracované a vyladené luxusné, športové auto Mercedes-AMG GT2. Nové vozidlo bude v nasledujúcich týždňoch podrobené ďalšiemu rozsiahlemu testovaniu, okrem iného aj na pretekárskych tratiach nasledujúcej sezóny európskeho seriálu GT2. Okrem rôznych testovacích pretekov sa plánuje aj testovanie trvalého zaťaženia v podmienkach automobilových pretekov. Tímy, ktoré sa rozhodnú pre model Mercedes-AMG GT2, budú mať plnú podporu celosvetového programu pretekárskeho športu pre zákazníkov značky Mercedes-AMG. O technickú podporu sa rovnako ako pri modeloch GT3 a GT4 postará tím odborníkov na motoristický šport zo spoločnosti HWA AG. Spoločnosť HWA AG v pozícii vývojového a výrobného partnera spoločnosti Mercedes-AMG vykonáva celú údržbu a všetky revízie. Uvedenie modelu Mercedes-AMG GT2 na trh sa uskutoční v priebehu motoristickej sezóny 2023.

Mercedes-AMG GT2 je ďalším míľnikom v našom programe pretekárskeho športu pre zákazníkov. Ním opäť demonštrujeme našu oddanosť pretekom GT a svoju angažovanosť ďalej rozširujeme vstupom do nového segmentu pretekov GT. V situácii, keď sa sektor GT3 stále viac profesionalizuje a sektor GT4 je etablovaný ako vstupná kategória, prinášame spolu s modelom Mercedes-AMG GT2 nové možnosti. Tým oslovujeme rozšírený okruh zákazníkov a aj v sektore GT2 ponúkame záujemcom vysokú kvalitu a komplexnú podporu v rámci nášho programu pretekárskeho športu pre zákazníkov. Pretekárske seriály pre túto kategóriu vozidiel za posledné dva roky výrazne zvýšili svoj rozsah aj význam. V tomto dynamicky sa rozvíjajúcom trhovom prostredí uvádzame na trh veľmi atraktívny balík Mercedes-AMG GT2, čím opäť demonštrujeme výkonnosť našej značky.“ Christoph Sagemüller, vedúci motoristického športu Mercedes-AMG

Mercedes-AMG GT2 reprezentuje celú našu skúsenosť, ktorú sme postupne získavali počas predchádzajúcich rokov pri našich úspešných účastiach na pretekárskych podujatiach pre zákazníkov. Okrem osvedčených funkcií modelov GT3 a GT4 sme implementovali aj úplne nové pretekárske technológie, ktoré boli vyvinuté špeciálne pre model GT2. Výsledkom je najvýkonnejšie homologizované pretekárske vozidlo, aké sme doposiaľ vyrobili. Mercedes-AMG GT2 sa posúva do nového rýchlostného pásma. Zároveň sa nám podarilo zabezpečiť, že aj vodiči-džentlmeni, ktorí sa len sporadicky zúčastňujú pretekov, dokážu vždy suverénne a bezpečne ovládať obrovský výkon tohto vozidla. Som veľmi rád, že aj v tomto rozvíjajúcom sa segmente môžeme teraz zákazníckym tímom ponúknuť špičkový produkt v kombinácii s najvyššou úrovňou podporných služieb.“ Stefan Wendl, vedúci oddelenia Mercedes-AMG Customer Racing.


Bruselská fabrika zahajuje výrobu Audi Q8 E-Tron15. December 2022

Automobilka Audi zahájila 14. decembra produkciu vo svojej bruselskej fabrike, kde sa budú vyrábať luxusné, športové autá Audi Q8 E-Tron a Q8 E-Tron Sportback.

Fabrika od roku 2018 vyrobila približne 160.000 kusov elektrických modelov Audi, predovšetkým SUV E-Tron a neskôr aj E-Tron Sportback. Produkcia luxusných, športových automobilov Audi by mala v tejto fabrike výrazne vzrásť, keďže v druhej polovici budúceho roka pribudne do výroby aj model Audi Q4 E-Tron. Tento model sa aktuálne vyrába výhradne vo fabrike vo Zwickau, pričom bruselská fabrika by mala generovať približne 70 vozidiel denne.

Bruselský fabrika na montáž batérii hrá kľúčovú rolu pre celú skupinu VW, kde patria aj ďalšie luxusné, športové autá Bentley, Lamborghini, Ducati a Italdesign. Audi hovorí, že bruselská fabrika je modelom pre udržateľnosť a implementáciu budúcnosti výroby, tzv. 360factory. Od zahájenia výroby luxusných, športových automobilov Audi E-Tron v roku 2018, bol tento závod uznaný ako prvý certifikovaný na svete s neutrálnou uhlíkovou stopou v prémiovom segmente.

Audi Brussels je poháňaný zelenou energiou od roku 2012, pričom vo fabrike je jeden z najväčších fotovoltaických systémov v regióne o rozlohe 107.000 metrov štvorcových. Systém generuje ročne približne 9.000 megawatt hodín energie z udržateľných zdrojov. To by stačilo na nabitie približne 90.000 luxusných, športových automobilov Audi Q8 E-Tron a zníženie emisii uhlíka o 1.881 ton.

zdroj: motor1.com


Porsche investuje do firmy na vývoj batérii pre elektrické lietadlá14. December 2022

Nemecká batériová firma Customcells hovorí, že získala investíciu 63 miliónov dolárov od výrobcu luxusných, športových automobilov Porsche a ďalších investorov s cieľom pomôcť vzlietnuť elektrickým lietadlám.

Dohodu viedol World Fund, venture kapitálová firma, ktorá podporuje európske klimatické startapy. Do investície sa zapojili aj Abacon Capital a Vsquared Ventures.

Customcells vyvíja a recykluje vysokovýkonné lítium- iontové batérie, ktoré napájajú produkty ako autá alebo medicínske vybavenie. Firma tiež vyrába batérie pre prostredie s vysokými teplotami. Konkrétne táto investícia má Customcells pomôcť zvýšiť tlak na vývoj elektrického letectva a tiež na expanziu mimo Nemecko, primárne do USA a Ázie.

Aktuálne sú už funkčné malé elektrické lietadlá, pričom vedci tvrdia, že dnešné batérie sú veľmi ťažké aby dokázali poháňať veľké lietadlá. Problém s hmotnosťou batérii je podstatný problém, ktorý riešia aj výrobcovia luxusných, športových automobilov na elektrický pohon, teda aj Porsche.

Customcells prilákal viac investorov. Medzi jeho zákazníkov patrí aj malý výrobca prúdových lietadiel Lilium, ale aj viac ako polovica najväčších nemeckých automobiliek. Presné informácie nie sú známe, ale už teraz je jasné, že medzi ne patrí aj výrobca luxusných, športových automobilov Porsche.

zdroj: autoblog.com


McLaren zvažuje priestrannejší model, možno SUV13. December 2022

Automobilka McLaren potvrdila, že zvažuje nové, priestrannejšie luxusné, športové auto pre viac ako dvoch cestujúcich, ale nemusí to byť určite dizajn SUV.

Šéf produktovej rady McLaren Jamie Corstorphine k tomu povedal: ´´Najdôležitejšie je poskytnúť nové, luxusné, športové auto, ktoré má viac miesta, resp. poskytne a ukáže schopnosti McLaren viacerým cestujúcim naraz. Ako vysoko bude auto jazdiť a či to bude crossover, ešte len musíme rozhodnúť.´´

McLaren sa môže vydať podobnou cestou ako luxusné, športové autá Aston Martin DBX, ale možnosťou sú aj iné karosárske verzie, ako typický corssover. Možnosťou je niečo podobné ako luxusné, športové autá Porsche Panamera Sport Turismo, ktoré ponúkajú dostatok miesta pre štyroch cestujúcich a pritom si ponechávajú výrazné športové vlastnosti. McLaren chce jednoducho zaistiť, aby aj model zameraný na rodinu zostal verný koreňom značky.

SUV a superšport zdanlivo stoja na opačnej strane spektra, každopádne spojenie týchto foriem prináša ohromný úspech. Príkladom sú určite luxusné, športové autá Aston Martin, Ferrari, Lamborghini alebo Porsche, ktoré do segmentu luxusných, športových crossoverov vstúpili veľmi úspešne.

zdroj: autoblog.com


Mercedes-Maybach Haute Voiture je dokonalý zberateľský kúsok12. December 2022

Limitovaná mimoriadna edícia luxusného, športového auta Mercedes-Maybach S Haute Voiture je zberateľským artiklom na mimoriadne príležitosti. Dizajn, ktorý bol prvýkrát predstavený v máji ako koncept, bol zdokonalený novými, starostlivo vyladenými detailmi. Značka Mercedes-Maybach prvýkrát predstavila nový model 12. decembra 2022 počas podujatia v Dubaji. Vozidlo bolo odhalené za prítomnosti VIP hostí, médií a influencerov po zorganizovanej módnej prehliadke lokálneho módneho domu Atelier Zuhra.

“Vďaka bohatej výbave a exkluzívnym dizajnovým prvkom je Mercedes-Maybach S Haute Voiture jedným z najextravagantnejších modelov, aké sme kedy vytvorili – reprezentuje ‘sofistikovaný luxus’ v jeho najčistejšej podobe. Naši zákazníci majú prístup k veľmi náročnému životnému štýlu. Chceli sme to vyjadriť vytvorením absolútne príťažlivého luxusného, športového auta a použitím materiálov, ktoré sa doteraz vo vozidlách Mercedes-Maybach nevyskytovali.” Gorden Wagener, hlavný návrhár skupiny Mercedes-Benz Group AG

Mercedes-Maybach S Haute Voiture, ktorý je limitovaný na 150 kusov, predznamenáva novú kapitolu najvyššej exkluzivity značky. Súčasťou našej filozofie je z času na čas prichádzať s prísne limitovanými, senzačnými zberateľskými kúskami. Tým ešte viac posilňujeme pozíciu značky Maybach ako priekopníka v oblasti luxusu. Zároveň vytvárame jedinečné zážitky, ktoré prekonávajú očakávania našich zákazníkov”. Daniel Lescow, riaditeľ divízie Mercedes-Maybach v spoločnosti Mercedes-Benz Group AG

Pri limitovanej mimoriadnej edícii ide o luxusné, športové auto Mercedes-Maybach S 680 (WLTP: kombinovaná spotreba paliva: 14,3 – 13,4 l/100 km; kombinované emisie CO₂: 326 – 304 g/km)[1]. Model ponúka komplexný zmyslový zážitok, čo je typické pre značku Maybach aj pre filozofiu značky, ktorou je „sofistikovaný luxus“. Mercedes-Maybach Haute Voiture je kombináciou najvyššej remeselnej kvality, starostlivo vybraných materiálov a excelentných detailov a vytvára novú úroveň elegancie a exkluzivity – ručne vyrobenú vo vlastnom „ateliéri“, čiže v manufaktúre v Sindelfingene. Vozidlá sú očíslované od 1 do 150 a čísla sú vygravírované na plakete na stredovej konzole.

Exteriér sériového vozidla, ktorý je inšpirovaný koncepčným modelom Haute Voiture, je charakteristický exkluzívnym dvojfarebným lakom: kombináciou metalickej farby nautická modrá v hornej časti a svetlým, trblietavým ružovým tónom v dolnej časti, ako aj diskami v metalickej farbe nautická modrá. Ďalším atraktívnym prvkom je animovaná projekcia do okolia vozidla. Po otvorení dverí technika LCD vytvorí animované vzory Mercedes-Maybach, ktoré elegantne osvetľujú oblasť nástupu na úrovni predných a zadných dverí.

Farebné tóny exteriéru sú do interiéru prenesené použitím tmavej nautickej modrej farby a ružovozlatých odtieňov, ktoré sú doplnené prvkami v krištáľovej bielej a lesklej opálovej bielej farbe.

Interiér odráža maximálnu lásku k detailom a perfektne zdôrazňuje inšpiráciu špičkovou módou. Spoločným prvkom celého modelu je vysokokvalitná, módou inšpirovaná tkanina buklé. Tkanina má odtiene modrej, béžovej, ružovozlatej a zlatej farby a ako doplňujúci detail sa nachádza aj na poťahoch sedadiel a na poduškách. Cestujúci sú obklopení prvkami z krištáľovej bielej kože na konzolách, na dverách a na doplnkových poduškách. Podlahové rohože sú vyrobené z ľanu a mohéru. S celkovým dojmom v priestrannej oblasti zadných sedadiel harmonicky ladia ružovozlaté čaše na šampanské, ako aj plaketa Haute Voiture na obložení dverí. Nové je aj modro sfarbené kožené lemovanie na konzolách.

Infotainment MBUX nadväzuje na osobitnú exkluzivitu interiéru. Trblietavé obláčiky a mnohé prvky v ligotavej ružovozlatej farbe vyjadrujú atmosféru predvádzacieho móla. V ponuke na výber profilu sa vodičovi zobrazí kvet magnólie a iskrivé častice. Dvanásti rôzni avatari sú ozdobení ušľachtilými doplnkami a sú elegantne odetí, napríklad v smokingu, vo fraku alebo vo večerných šatách.

A aby bol výnimočný zážitok kompletný, zákazníčky a zákazníci s vozidlom Triedy S Haute Voiture dostanú špeciálnu autoplachtu s logami Maybach a Haute Voiture, ako aj ručne vyrobený darčekový box, ktorý je rovnako ako ich vozidlo očíslovaný od 1 do 150. V ňom sa nachádza model v mierke a prívesok na kľúče.

Kolekcia tašiek bude k sériovému vozidlu k dispozícii v butikoch Maybach – Icons of Luxury a v online obchode začiatkom roka 2023. Tašky, ktoré sú dostupné v rôznych štýloch a veľkostiach v rámci limitovanej edície, sú tiež vyrobené ručne a sú z vybraných materiálov, ktoré sa používajú aj v interiéri tohto luxusného, športového auta.


Gigafactory v Texase povedie šéf čínskej Tesly11. December 2022

Tom Zhu, čínsky prezident Tesla, ktorý dohliadal na premenu Gigafactory v Shanghai na najväčšiu fabriku na elektrické, luxusné, športové autá Tesla, bol menovaný riadením novej Gigafactory v Texase. Takýto krok robí z čínskeho šéfa, ktorý vstúpil do Tesly v roku 2014m jedného z najvyššie postavených manažérov.

Vzhľadom na to, ako rýchlo sa Gigafactory v Shanghai stala pre Teslu a jej luxusné, športové autá základným vývozným centrom, toto rozhodnutie nie je pre odborníkov z oboru veľkým prekvapením.

Fabrike trvalo len jeden rok, od decembra 2018 do decembra 2019, prejsť od výstavby k výrobe elektrických, luxusných, športových automobilov Tesla. V auguste tohto roka vyrobila Gigafactory v Shanghai svoje miliónte auto, čo predstavuje tretinu doteraz vyrobených luxusných, športových automobilov Tesla, napísal Elon Musk na Twitter. Tohtoročný november bol pre fabriku rekordný, keď vyrobila 100.291 vozidiel Tesla.

Také úspechy nepochybne robia zo Zhu preferovaného manažéra, hlavne v očiach Elona Muska, ktorý podporuje hardcore pracovné nasadenie. Na jednej strane určite nemožno uprieť kvality tohto čínskeho manažéra, ale druhou vecou sú určite špecifické podmienky Číny, ktoré ide len veľmi ťažko napodobniť v inej krajine.

Čínsky technologický server PingWest v stredu oznámil, že Musk menoval Zhu generálnym riaditeľom spoločnosti Tesla Global, čo je nová výkonná rola zodpovedná za predaj luxusných, športových automobilov Tesla a Gigafactory. Elon Musk naďalej vedie kľúčové technické práce vo firme.

zdroj: autoblog.com


Zdá sa, že Tesla sa u svojich modelov vracia k radaru10. December 2022

Podľa zverejnených dokumentov plánuje Tesla pridať do svojich luxusných, športových automobilov radar. Tesla aktuálne čelí kontrole bezpečnosti svojho pokročilého asistenčného systému (Autopilot). Tesla pritom dlho tvrdila, že chce dosiahnuť plne autonómne riadenie len prostredníctvom kamier a vyhýbať sa ostatným senzorom.

Tesla pôvodne používal radar vo svojich modeloch, ale minulý rok v máji ich začala demontovať. V októbri Tesla odstránila 12 ultrazvukových senzorov, ktoré používali luxusné, športové autá Tesla Model Y a Model 3, vyrobené pre Severnú Ameriku, Európu, Stredný východ a Tchaj-wan. Senzory merajú vzdialenosť pomocou ultrazvukových vĺn a používajú sa ako senzory k podpore bezpečnostných systémov, hlavne pri parkovaní.

Teraz sa ale zdá, že radar je pre luxusné, športové autá Tesla opäť realitou. Nie je zatiaľ jasné, ktorý model nový radar dostane, každopádne Tesla ho plánuje uviesť budúci rok.

zdroj: autoblog.com


Parkovací systém bez vodiča Mercedes a Bosch získal povolenie9. December 2022

Spoločnosti Mercedes-Benz a Bosch dosiahli dôležitý míľnik na ceste k automatizovanému jazdeniu: Spolkový úrad pre motorové vozidlá (KBA) povolil využívanie ich plnoautomatizovaného parkovacieho systému v parkovacom dome P6, ktorý prevádzkuje spoločnosť APCOA na letisku Stuttgart. Ide o celosvetovo prvý plnoautomatizovaný parkovací systém bez vodiča, ktorý bol oficiálne schválený na sériové využívanie v súlade s normou SAE, úroveň 4[1]. Technologický pokrok v oblasti automatizovaného jazdenia zohráva kľúčovú úlohu v mobilite budúcnosti. Luxusné, športové autá Mercedes-Benz a infraštruktúra prevezmú úlohy jazdenia a manévrovania: namiesto vynakladania cenného času na hľadanie parkovacieho miesta a na zaparkovanie v parkovacích domoch sa vodič môže venovať iným veciam.

„Celosvetovo prvé schválenie využívania našej plnoautomatizovanej parkovacej funkcie bez účasti vodiča, ktorú sme vyvinuli spolu s firmou Bosch ako naším technologickým partnerom, ukazuje, že vedúce postavenie v oblasti inovácií a značka „Made in Germany“ idú ruka v ruke“, hovorí Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG a technický riaditeľ zodpovedný za vývoj a nákup. „Po uvedení systému DRIVE PILOT úrovne 3 na trh čoskoro ponúkneme pre naše luxusné, športové autá aj systém INTELIGENTNÝ PARKOVACÍ ASISTENT, čo je parkovací systém úrovne 4 – a to všetko v priebehu tohto roka. Takto našim zákazníkom ukážeme, ako im technológia môže zlepšiť všedný deň a získať drahocenný čas.“

„Parkovanie bez vodiča je dôležitým prvkom automatizovanej mobility. Plnoautomatizovaný parkovací systém vyvinutý spolu s naším partnerom Mercedes-Benz ukazuje, ako ďaleko sme už zašli na tejto ceste vývoja. Každodenná rutina automatizovaného jazdenia sa začína parkovaním bez vodiča,“ hovorí Dr. Markus Heyn, konateľ spoločnosti Bosch a predseda predstavenstva divízie Mobility Solutions. „Spoločnosť Bosch od začiatku sleduje cieľ, ktorým je vytvorenie inteligentnej infraštruktúry v parkovacích domoch. V tomto smere sme stanovili nové štandardy. Naším cieľom je vybaviť vhodnou infraštruktúrnou technológiou aj ďalšie parkovacie domy – v najbližších rokoch by ich po celom svete malo byť už niekoľko stoviek.“

„Sme veľmi radi, že spolu s našimi partnermi, ktorými sú spoločnosti Bosch, Mercedes-Benz a letisko Stuttgart, sa nám podarilo vyvinúť prepojený systém umožujúci bezkontaktné parkovanie bez vodiča. Naša digitálna platforma APCOA FLOW pritom umožňuje rezerváciu parkovacieho miesta, bezkontaktný prístup do parkovacieho domu a automatické vyúčtovanie parkovacieho procesu,“ poznamenáva Frank van der Sant, člen predstavenstva a obchodný riaditeľ skupiny APCOA PARKING. „Pre našich zákazníkov to prináša výrazné zvýšenie komfortu: dobrá plánovateľnosť, nízka časová náročnosť, malé vzdialenosti, ako aj bezdotykový a bezhotovostný parkovací proces.“

„Ako letisko sme hrdí na to, že miestom tejto svetovej premiéry je práve STR“, hovorí Walter Schöfer, hovorca vedenia spoločnosti Flughafen Stuttgart GmbH. „Tento projekt ukazuje, aká veľká je inovačná sila v tejto oblasti. Automatická parkovacia služba je pre našich cestujúcich skutočným prínosom v oblasti pohodlia a úspory času. To platí najmä v prípade, ak sa ponáhľajú a na letisku potrebujú rýchlo zaparkovať.“

Stačí vojsť do parkovacieho domu, vystúpiť a kliknutím na aplikáciu v chytrom telefóne spustiť parkovanie vozidla – automatizovaná parkovacia služba označovaná aj ako Automated Valet Parking sa zaobíde aj bez vodiča. Medzitým čo vodič už opustil parkovací dom a získaný čas využíva iným spôsobom, vozidlo samočinne prejde k určenému parkovaciemu miestu, kde zaparkuje. Keď si to vodič želá, rovnakým spôsobom funguje aj vyparkovanie a pristavenie vozidla. Pritom dochádza k súhre medzi inteligentnou infraštruktúrou parkovacieho domu od značky Bosch a technikou ktorú ponúkajú luxusné, športové autá Mercedes-Benz. Snímače Bosch v parkovacom dome monitorujú jazdný koridor a jeho okolie a poskytujú informácie potrebné na riadenie vozidla. Technika vo vozidle prijíma informácie od infraštruktúry a premieňa ich na jazdné manévre. Týmto spôsobom dokážu vozidlá samostatne vchádzať na rampy a opúšťať rampy, ako aj zmeniť poschodie v rámci parkovacieho domu. Ak snímače infraštruktúry zaznamenajú prekážku, vozidlo spomalí, bezpečne zastaví a v jazde pokračuje až potom, keď je trasa opäť voľná.

Spoločnosti Bosch a Mercedes-Benz už v roku 2019 získali celosvetovo prvé povolenie na výnimku na využívanie automatizovanej parkovacej služby pri každodennej prevádzke v múzeu Mercedes-Benz v Stuttgarte, pričom toto povolenie sa vzťahovalo na vývojové vozidlá bez ľudského dozoru. Povolenie, ktoré bolo teraz udelené, ide nad tento rámec a umožňuje sériové využívanie služby súkromnými vozidlami v parkovacom dome P6 na letisku Stuttgart. Základom teraz udeleného povolenia je zákon, ktorý v Nemecku nadobudol účinnosť v júli 2021 a ktorý umožňuje motorovým vozidlám jazdiť bez vodiča v súlade s definíciou SAE úrovne 4[1] (zákon Spolkového ministerstva digitalizácie a dopravy (BMDV) o autonómnom jazdení nadobudol účinnosť). Jeho aplikácia na parkovací systém bola realizovaná v úzkej spolupráci so Spolkovým ministerstvom digitalizácie a dopravy (BMDV) a Spolkovým úradom pre motorové vozidlá (KBA). Vyhláška o schvaľovaní a prevádzke autonómnych vozidiel (AFGBV) bola schválená v nemeckej Spolkovej rade 20. mája 2022 a konkretizuje požiadavky na vozidlá úrovne 4 v rámci nemeckého zákona o cestnej premávke (StVG).

Spoločnosti plánujú postupné zavádzanie automatizovanej parkovacej služby v parkovacom dome P6 na letisku Stuttgart: prví zákazníci s luxusnými, športovými autami Mercedes-Benz S a EQS s dátumom výroby po 07.2022, pre ktorých vozidlá je dostupná služba Mercedes me connect INTELIGENTNÝ PARKOVACÍ ASISTENT[2] a ktorí si ju aktivovali, budú môcť túto funkciu odo dňa aktivácie využívať v každodennej prevádzke v parkovacom dome P6, ktorý prevádzkuje spoločnosť APCOA na letisku Stuttgart. Potom, ako si vodič najprv prostredníctvom aplikácie Mercedes me zarezervuje parkovacie miesto, môže vozidlo zaparkovať v rámci vopred definovanej zóny na odovzdanie vozidla. Keď vystúpia všetci cestujúci, proces parkovania sa spustí v aplikácii Mercedes me. Parkovací systém skontroluje, či je jazdná dráha k rezervovanému parkovaciemu miestu voľná, a či sú splnené všetky ostatné technické podmienky. V takom prípade vodič dostane v aplikácii potvrdenie, že vozidlo prevzala inteligentná infraštruktúra a on môže opustiť parkovací dom. Vozidlo sa potom automaticky naštartuje a automaticky odíde na parkovacie miesto. Keď chce vodič s vozidlom opustiť parkovací dom, pomocou príkazu v chytrom telefóne si vozidlo môže dať pristaviť do vopred definovanej zóny vyzdvihnutia.


Nové strešné boxy pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz8. December 2022

Či už cestovná batožina, lyže, potápačský výstroj alebo kempingové vybavenie – dva nové elegantné strešné boxy pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz umožnia všetko bezpečne a komfortne uložiť. Strešný box vo vysokolesklej čiernej farbe, ktorý možno otvárať z obidvoch strán, je dostupný v dvoch veľkostiach s objemom 430 alebo 590 litrov a vďaka jeho integrovanému upevňovaciemu systému umožňuje veľmi jednoduchú montáž. Box je zladený s dizajnom vozidla a je kompatibilný so všetkými základnými nosičmi aj s pozdĺžnymi držiakmi na strešné nosiče značky Mercedes-Benz.

Strešný box pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz zaujme svojím organickým, aerodynamickým tvarom s elegantnými športovými proporciami a jasnými líniami. Novinka v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi: vpredu aj vzadu sa nachádza pochrómovaná 3D hviezda Mercedes-Benz, ktorá zdôrazňuje príslušnosť k značke. Úchopná lišta a kvalitné plynové pružiny umožňujú ľahké obojstranné otváranie a zatváranie veka boxu.

Integrovaný upevňovací systém strešného boxu umožňuje jednoduchú montáž a fixáciu na nosiče bez potreby používania adaptérov. Jednozámkový systém s trojbodovým [MZITNY71] zaistením na obidvoch stranách umožňuje bezpečné uschovanie nákladu. Okrem toho je strešný box vnútri vybavený tromi popruhmi, ktoré slúžia na optimálne uchytenie nákladu.

Materiál strešného boxu pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz je odolný voči UV žiareniu, je farebne stály a dokonca odoláva aj nárazom kamienkov. Okrem toho je mimoriadne trvanlivý a odolný. Rovnako ako pri všetkých vozidlách a prvkoch príslušenstva Mercedes-Benz platí, že aj pri strešnom boxe je najvyššou prioritou práve bezpečnosť. Vďaka tomu boli splnené nielen zákonné bezpečnostné požiadavky, ale aj relatívne ešte prísnejšie normy značky Mercedes-Benz.

Strešný box je dostupný v dvoch veľkostiach: strešný box M s hmotnosťou 24 kg má ložný objem 430 litrov, strešný box XL s hmotnosťou 28 kg má ložný objem 590 litrov. Obidva varianty sú k dispozícii výhradne v ponuke značky Mercedes-Benz.