Novinky

Nové Apple CarPlay prinesie vlastné funkcie a viac obrazoviek6. Jún 2022

Technologický gigant Apple, ma so svojim systémom CarPlay určeným nielen pre luxusné, športové autá, veľké plány. Nová generácia predstavená na celosvetovej konferencii WWDC 2022 pôjde podstatnejšie do hĺbky, pokiaľ ide o integráciu a prispôsobenie vozidla. To zahŕňa funkčnosť na viacerých obrazovkách, vrátane digitálnych združených prístrojoch pre šoféra.

Úplné podrobnosti o vylepšenej verzii Apple CarPlay ešte len prídu, každopádne už náhľad je veľmi presvedčivý. Apple, ktorý sa rozširuje za hranice centrálnej obrazovky informačného systému, sľubuje funkciu CarPlay pre digitálne displeje prístrojov, ktoré môžu zahŕňať všetko od rýchlosti až po hladinu paliva. Displej je tiež možné prispôsobiť pomocou rôznych dizajnov, farieb, ktoré môžu na palubnú dosku pridávať informácie ako je aktuálne počasie alebo informácie o hudbe.

Tým však novinky Apple CarPlay nekončia. Informácie naznačujú, že aktualizovaný systém umožní šoférovi ovládať funkcie ako nastavenie klimatizácie, vyhrievané sedadlá, funkciu rádia a pod. Dodatočný obsahu bude tiež ponúkaný s rozsiahlym využitím widgetov, pričom ale rozhranie bude stále zrkadliť rozhranie iPhonov.

Vzhľadom k tomu, že veľa nových luxusných, športových automobilov ponúka viac displejov a plne digitálny kokpit, vývoj CarPlay k širšiemu fungovaniu sa zdá byť prirodzený. Prezentácia Apple uvádzala, že do vývoja systému je zapojených niekoľko významných výrobcov automobilov.

Možným problémom by mohol byť pretrvávajúci nedostatok čipov, ktorý stále brzdí výrobcov automobilov. Niekoľko značiek bolo nútených odstrániť možnosti výbavy zameranej na technológie, vrátane BMW, ktoré zo svoje ponuky pre luxusné, športové autá BMW aktuálne odstránilo funkcie CarPlay a Android Auto.

Podľa informácii Apple by sa nový systém CarPlay mohol dostať do výbavy pre luxusné, športové autá niekedy koncom roka 2023.

zdroj: motor1.com


Budúci elektrický model Lamborghini by mohol mať meno Revuelto5. Jún 2022

Automobilka Lamborghini podala ochrannú známku na označenie ´´Revuelto´´. Ochranná známka bola prihlásení minulý rok 22. Mája, pričom zverejnená bola len začiatkom júna pod registračným číslom 018707961. Dá sa predpokladať, že toto označenie ponesie nejaké nové luxusné, športové auto Lamborghini.

Zaujímavosťou je, že Revuelto je španielske slovo, ktoré v preklade znamená miešaný, tápajúci. Ako je už známe, väčšina luxusných, športových automobilov Lamborghini nesie označenie zo španielčiny- podľa legendárnych býkov. Výnimku tvoria luxusné, športové autá Lamborghini Sesto Elemento (šiesty element) a Countach (drsný piemontsky výraz). Pokiaľ sa označenie Revuelto presadí, bude to ďalšie Lamborghini nepomenované po býkovi.

Ochranná známka bolo prihlásená do tried 9, 12, 25 a 28 EUIPO. Zaujímavé je, že triedy 9 a 12 označujú elektrické batérie pre pohon elektrických vozidiel. Priamo elektrické vozidlá sú zaradené do triedy 12.

Zapojenie známky do tried, kde sú aj elektrické vozidlá ešte nutne nemusí znamenať, že ak sa označenie Revuelto skutočne použije, bude na elektrickom, luxusnom, športovom aute Lamborghini. Niečo to ale samozrejme naznačuje.

V tomto momente je jasné, že Lamborghini chce do  roku 2024 elektrifikovať všetky svoje luxusné, športové autá. Prvé čisto elektrické Lamborghini by malo do predaja prísť v roku 2025.

zdroj: motor1.com


Maybach uvádza na trh luxusné slnečné okuliare4. Jún 2022

Logo Maybach zdobí tie najluxusnejšie, športové autá Mercedes-Benz. Teraz je možné si toto logo obliecť aj na seba, keďže Maybach uvádza do predaja špičkové slnečné okuliare s názvom The Creator.

Gorden Wagener, šéf dizajnu Mercedes-Benz a jeho tím, prišiel s dizajnom týchto okuliarov. Zaoblené rohy majú evokovať vzhľad loga Maybach. Most má rovnaké prvky ako maska chladiča, ktorú majú luxusné, športové autá Maybach. Výroba každých okuliarov vyžaduje viac ako 200 krokov.

Wagener k okuliarom povedal: ´´Luxus bol vždy našou dušou a neustále sa vyvíja. Okuliare Creator stelesňujú náš spôsob luxusu, túžbu po kráse a nevšednosti mimo automobil, pričom symbolizujú inovatívne nároky značky Maybach.´´

Slnečné okuliare Creator sú k dispozícii v desiatich farebných verziách. Dodávajú sa buď vo farebnom kove alebo titáne s pokovaním v 22 karátovom zlate, rúžovom zlate alebo v platine. Pozlátené verzie sa dodávajú v troch verziách: jantárovo prírodná rohovina a zlaté zrkadlené sklá, matná čierna rohovina a tmavo šedé sklá. Alebo krémovo- zelený mramorovaný roh a šošovky v zelenom prechode.

Ružové pozlátené verzie sú k dispozícii v matnej čiernej farbe so šedými šošovkami alebo v krémovej farbe so zrkadlovými šošovkami z ružového zlata.

Platinové verzie sa dodávajú v matne čiernej farbe so šedými šošovkami alebo krémovo- modrým mramorovým rámom so striebornými zrkadlovými šošovkami. Posledné tri verzie sú červené s bielou mramorovou rohovinou, mixom lesklej a matnej čiernej a tiež čierno- bielo- červená verzia.

Maybach chce, aby zákazníci vedeli, že rohovina ktorá zdobí tieto slnečné okuliare nezabije žiadne zviera. Materiál pochádza od spoločnosti IVKO, ktorá ho získava z ázijských vodných byvolov.

Maybach neuviedol cenu a ani dostupnosť okuliarov. Každopádne tento nový produkt bude dokonalým doplnkom k luxusným, športovým autám Mercedes- Maybach.

zdroj: motor1.com


BMW X1 debutuje s novým dizajnom, iDrive 8 a štandardným xDrive3. Jún 2022

Automobilka BMW predstavila tretiu generáciu malého crossoveru BMW X1, ktorý dostal ako štandard pohon xDrive, sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku a ďalšiu výbavu.

Model BMW X1 (2023) si zachováva základné proporcie menšieho crossoveru, pričom ale kombinuje výraznú prednú masku chladiča a výrazne predné svetlá. Dizajn nadväzuje na ďalšie luxusné, športové autá BMW. Full LED svetlá sú štandardom vpredu aj vzadu, pričom zadné dostali nový profil v tvare ´´L´´. Užšie zadné okno dodáva modelu BMW X1 drsnejší vzhľad, zatiaľ čo rozšírené podbehy kolies vytvárajú o niečo širší vizuálny efekt. Podobné dizajnové riešenie sa očakáva aj v pripravovanom luxusnom, športovom aute BMW XM.

Rovnako ako fakticky všetky súčasné vozidlá, aj nové BMW X1 je o niečo väčšie ako jeho predchodca. Väčšie rozmery poskytujú viac miesta v kabíne a vytvárajú o niečo viac štvorcový vzhľad, aj keď koeficient odporu vzduchu je len 0,27.

Interiér tohto luxusného, športového auta prináša miesto pre päť cestujúcich, ale podľa BMW má väčšia šírka za následok poznateľne viac miesta pre ramená a lakte u šoféra a spolujazdca. Najväčšou novinkou interiéru je ale bezpochyby vylepšený software informačného systému BMW iDrive 8. Ten pozostáva s dvojice obrazoviek (10.2 a 10.7 palcov) umiestnených pod jediným sklom.

Štandardom sú štyri porty USB-C, 12 voltová nabíjacia zásuvka na stredovej konzole, v batožinovom priestore a rozhranie Bluetooth. Voliteľnou výbavou je ozvučenie Harman Kardon alebo kamera umiestnená v interiéri, ktorá umožňuje majiteľovi poslať si fotky interiéru do svojho telefónu, resp. kontrolovať vnútro auta prostredníctvom funkcie My BMW.

Luxusné, športové autá BMW X1 vybavené balíčkom M Sport majú pod volantom aj pádla na rýchle radenie. Tie poskytujú tiež funkciu Sport Boost, ktorá uvoľní celý potenciál hnacieho systému a tiež podvozku, čo zaistí čo možno najlepšiu akceleráciu.

BMW tiež hovorí, že všetky komponenty prednej nápravy bolo v porovnaní s minulou generáciou BMW X1 prepracované. Prvýkrát je k dispozícii a voliteľný adaptívny M podvozok.

zdroj: motor1.com


Nový Mercedes GLC dostal výlučne elektrifikovaný pohon2. Jún 2022

Moderný, luxusný, športový automobil: to stelesňuje nový Mercedes-Benz GLC v každom detaile. Je to najdynamickejšie vozidlo z úspešnej rodiny vozidiel SUV od značky Mercedes-Benz. Už pri prvom pohľade to zdôrazňuje jeho dizajn s jedinečnými proporciami, zaujímavými plochami, precízne tvarovanými hranami a členeným, vysokohodnotným interiérom. Presviedča svojím jazdným výkonom a svojou efektívnosťou. Mercedes-Benz GLC sa dodáva výlučne ako hybridné vozidlo: buď ako hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete, alebo ako mierny hybrid so 48-voltovou technikou a integrovaným štartovacím generátorom. Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete poskytujú dojazd viac ako 100 kilometrov (WLTP) – sú ideálne najmä pre elektrickú prevádzku pri každodennom jazdení. GLC je pritom doma v každom teréne: na ceste alebo mimo spevnených ciest – všade presviedča komfortom a agilnosťou. Vďaka novému riadeniu zadnej nápravy je navyše ešte obratnejšia a bezpečnejšia. V teréne boduje množstvom charakteristických znakov, napríklad sériovým pohonom 4MATIC, čisto elektrickým jazdením v teréne v prípade modelov dobíjateľných zo siete, terénnou obrazovkou a „transparentnou kapotou motora“.

„Prostredníctvom novej GLC prenášame úspešnú históriu do budúcnosti: 2,6 milióna zákazníkov na celom svete sa od uvedenia na trh rozhodlo pre model obľúbeného konštrukčného radu vozidiel SUV. Ako najpredávanejší model značky Mercedes‑Benz v posledných dvoch rokoch patrí k najdôležitejším luxusným, športovým autám v našom portfóliu produktov. Som presvedčená o tom, že nová GLC s kombináciou pôžitku z dynamickej jazdy, moderného dizajnu a funkcií, ako je terénny kokpit a naša rozšírená realita MBUX pre navigáciu, očarí dobrodruhov aj rodiny,“ uviedla Britta Seeger, členka predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, zodpovedná za odbyt.

Vysoké ambície novej GLC sa ukazujú v každom detaile. Vďaka najnovšej generácii infotainmentu MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) je ešte digitálnejšia a inteligentnejšia, hardvér a softvér urobili veľký pokrok: brilantné zobrazenia na displeji vodiča a centrálnom displeji uľahčujú ovládanie funkcií vozidla a komfortných funkcií. Obe obrazovky LCD ponúkajú ucelený estetický zážitok so štruktúrovanými a jasne rozdelenými informáciami. Navigácia so zobrazením na celú obrazovku poskytuje vodičovi dokonalú orientáciu. Ako prvok mimoriadnej výbavy je v ponuke rozšírená realita MBUX pre navigáciu: kamera zaznamenáva okolie pred vozidlom. Centrálny displej ukazuje pohyblivé obrazy a okrem toho zobrazuje virtuálne objekty, informácie a označenia. Medzi ne patria napríklad dopravné značky, pokyny na odbočovanie, odporúčania zmien jazdného pruhu a orientačné čísla. To môže výrazne uľahčiť navigáciu, najmä v meste.

Schopnosť hlasového asistenta „Hey Mercedes“ viesť dialóg a učiť sa je založená na najmodernejších algoritmoch. Hlasový asistent sa čoraz lepšie prispôsobuje želaniam a preferenciám používateľa. Streamingové hudobné služby je možné plynule zapojiť do MBUX, aby mal zákazník svoj osobný hudobný zážitok aj vo vozidle.

„Nová GLC prináša všetky vlastnosti, ktoré sú charakteristické pre luxusné, športové auto kategórie SUV od značky Mercedes-Benz: je to nekompromisná bezpečnosť jazdy na cestnej komunikácii, ohromujúca dynamika jazdy a suverénny spôsob jazdenia v teréne,“ opisuje novú GLC Jörg Bartels, vedúci integrácie kompletného vozidla. „Vďaka vysokému komfortu jazdy a presvedčivej celkovej akustike je GLC ohromný spoločník na dlhé trasy a jednoducho prináša radosť. O prípady použitia špecifické pre vozidlo SUV sa okrem iného staráme napríklad „transparentnou kapotou motora“, ktorá zabezpečuje prehľad v teréne – je to úžasná inovácia. Pre prevádzku s prívesom prvýkrát prinášame optimalizované plánovanie trasy pre jazdné súpravya asistenta manévrovania s prívesom”.


Čierne logo BMW M je potvrdené pre nové výkonné autá BMW1. Jún 2022

Divízia BMW M tento rok oslavuje 50 rokov svojej existencie, na čo sa pripravuje uvedením druhého samostatného luxusného, športového auta. Výkonné SUV BMW XM bude debutovať koncom tohto roka, pričom prinesie aj nové čierne logo BMW M. Ikonický trojfarebný odznak sa premení v jednoduchšiu čiernu verziu, ktorá sa bude používať na všetky ďalšie luxusné, športové autá BMW M.

Nové logo sa prvýkrát objavilo na elektrickom SUV BMW iX M60 a automobilka teraz potvrdila, že rovnako logo bude použité aj na všetky ďalšie luxusné, športové autá BMW M. Nové čierne logo používa titánový bronz ako jedinú kontrastnú farbu v čiernom odtieni. Model BMW XM je ďalší v rade, ktorý získal nový čierny emblém. Stávajúce modelové rady vozidiel BMW M si ale zachovajú trojfarebné logo.

Zástupca predaja a marketingu BMW M Timo Resch k tomu povedal: ´´Celkový smer pre budúce luxusné, športové autá BMW M bude taký, že ponesú nové čierne logo. U stávajúcich modelov, ako je napr. BMW M4, ponecháme súčasné logo. U modelov novej generácie uvidíte čierne logo. To dostanú len vozidlá z novej platformy.´´

Legendárna trojica farieb (bledo modrá, tmavo modrá a červená) divízie BMW M nezmizne, bude však prezentovaná iným spôsobom. Aj keď chce BMW trochu zmeniť svoju DNA, stále zostáva verná tradíciám. ´´Keď sa pozrieme na budúce luxusné, športové autá BMW, s klasickými farbami loga BMW M sa bude hrať aj ďalej, sú súčasťou našej identity. Patria k nám a vždy budú vidieť na našich pretekárskych modeloch. Časom uvidíte skvelé spôsoby použitia týchto farieb,´´ dodal Resch.

zdroj: motor1.com


Mercedes a Sila dosiahli prielom vo vysokonapäťovom akumulátore31. Máj 2022

mercedes logo 2Mercedes-Benz robí ďalší veľký krok vo svojom pláne vyrábať najžiadanejšie elektromobily na svete. Vynálezca automobilu oznámil, že bude spolupracovať so spoločnosťou Sila vyrábajúcou materiály pre akumulátory novej generácie,, na aplikácii chémie kremíkových anód spoločnosti v akumulátoroch, ktoré budú po prvýkrát k dispozícii na želanie pre budúce elektrické, luxusné, šprotové autá Mercedes-Benz G. To pridáva ďalšiu inovatívnu chémiu článkov do portfólia akumulátorov od Mercedes-Benz.

Inovatívny materiál anód s vysokým obsahom kremíku zvýši energetickú hustotu akumulátorov bez ohrozenia bezpečnosti alebo iných výkonnostných parametrov. V porovnaní s dnešnými komerčne dostupnými článkami v porovnateľnom formáte umožňuje technológia od spoločnosti Sila zvýšenie energetickej hustoty o 20 až 40 % na viac ako 800 Wh/l na úrovni článkov. Vďaka tomuto dôležitému vývoju dokáže Mercedes-Benz uskladniť oveľa viac energie v rovnakom priestore a výrazne tak zvýšiť dojazd svojich budúcich luxusných, športových automobilov.

Sila bude vyrábať pokročilé kremíkové materiály anód zo 100% obnoviteľnej energie vo svojom novom závode v štáte Washington. Mercedes-Benz sa tak stal prvým verejne menovaným automobilovým zákazníkom fabriky. Cieľom oboch spoločností je vybaviť do polovice desaťročia elektrickú verziu Triedy G väčším dojazdom prostredníctvom novej technologickej možnosti v oblasti akumulátorov.

Mercedes-Benz investoval do spoločnosti Sila v roku 2019 v rámci výskumu a vývoja s ohľadom na pokročilé akumulátory pre budúce elektrické vozidlá automobilky. Oznámená spolupráca je preto prirodzeným ďalším krokom v partnerstve a ďalším dôležitým míľnikom v ambícii značky Mercedes-Benz stať sa vedúcim výrobcom elektrických vozidiel.

“Sila prešla od založenia nášho strategického partnerstva v roku 2019 dlhú cestu, čím preukázala svoju schopnosť plniť najvyššie štandardy nielen vedeckými inováciami, ale aj výrobou kvalitných materiálov. Sme radi, že máme v spoločnosti Sila popredného partnera, ktorý nám svojou inovatívnou technológiou anód pomôže poháňať našu budúcu generáciu luxusných elektrických vozidiel. Dosiahnutie takejto vysokej energetickej hustoty je skutočne prelomové a umožňuje nám premýšľať úplne novými smermi vo vývoji budúcich elektrických luxusných, šprotových automobilov. Naše partnerstvo so Sila je ďalším dôležitým krokom na našej ceste k výrobe najžiadanejších elektrických luxusných automobilov,” uviedol Markus Schäfer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, technologický riaditeľ zodpovedný za vývoj a nákup.

“Zameriavame sa na dodávku materiálov, ktoré sú nákladovo efektívne a schopné splniť sľub elektrických vozidiel. Pracujeme na zabezpečení väčšieho dojazdu, lepších časov nabíjania a nižších nákladov na kWh. Na využitie potenciálu materiálov novej generácie je škálovanie rozhodujúcou súčasťou realizácie. Od samého začiatku sme pracovali na štandardoch kvality a škálovaní pre automobilový priemysel. S naším novým závodom vo Washingtone zabezpečíme uspokojenie potrieb našich automobilových partnerov, ako je Mercedes-Benz, pri prechode na plne elektrickú budúcnosť,” uviedol Gene Berdichevsky, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Sila.

Sila pracuje na zlepšení všetkých aspektov výkonu akumulátoru, výrobe vysoko kvalitného kremíkového materiálu pre anódy vo veľkom meradle. Po desiatich rokoch výskumu a vývoja a 55 000 iteráciách bol tím Sila prvý, kto vyrobil novú generáciu lítium-iónovej chémie s oveľa vyššou energetickou hustotou v priemyselnom meradle a pre komercializáciu. Výsledkom tohto know-how je technológia, ktorá bude schopná poháňať budúce luxusné, športové autá značky Mercedes-Benz.


De Tomaso P72 v krásnej farbe Baby Blue30. Máj 2022

Presne 60 rokov potom, čo bola založená firma De Tomaso a 15 rokov potom, čo pôvodná firma skrachovala, prichádza automobilka s luxusným, športovým autom P72. Elegantné kupé debutovalo v roku 2019 na Goodwiid Festival Of Speed s motorom Ford V8 a výkonom 700 HP.

Išlo vtedy o prototyp, pričom teraz všetci čakajú, kedy sa prvý reálny model dostane cestu. Podľa plánov automobilky by to malo byť budúci rok. V tomto očakávaní predstavila automobilka minulý víkend krásny prototyp na Concorso D´Eleganza Villa D´Este pri jazere Como. Luxusné, športové auto De Tomaso P72 dostalo krásnu Baby Blue farbu, čo ešte viac prilákalo oči budúcich záujemcov.

Baby Blue modrá farba exteriéru kontrastuje s bielym interiérom s prešívanou kožou na sedadlách. Dekoráciu z hliníku dopĺňa diamantové prešívanie, vrátane rovnakého vzoru na radiacej páke.

De Tomaso pôvodne plánoval postaviť všetky tieto luxusné, športové autá vo výrobnom závode v USA. Výpadky súvisiace s pandémiou však prinútili automobilky poobhliadnuť sa inde. Nakoniec je výrobný závod dokončený v Nemecku, blízko Norimbergu.

Ako už bolo spomenuté, prvé luxusné, športové autá De Tomaso P72 by sa k zákazníkom mali dostať v roku 2023. Produkcia by mala byť limitovaná počtom 72 kusov. Cena modelu sa odhaduje na 750.000,- EUR.

zdroj: motor1.com


Porsche oslavuje 50 rokov uvedenia modelu 911 Carrera RS 2.729. Máj 2022

Automobilka Porsche si pripomína 50. výročie uvedenia modelu luxusného, športového auta, ktoré malo prvýkrát použitý spojler a krídlo. Išlo o model Porsche 911 Carrera RS 2.7.

V roku 1972 debutovalo luxusné, športové auto Porsche 911 Carrera RS 2.7, ktoré bolo v tej dobe najvýkonnejším modelom určeným na bežnú cestu. Karoséria mala výrazný predný splitter, širšie blatníky a zadné krídlo. Kvôli zníženiu hmotnosti bol použitý tenší materiál na karosérii, okná a tiež menej zvukovej izolácie.

Výkon pochádzal z 2.7 litrového plochého šesťvalca so vstrekovaním paliva, ktorý generoval výkon 207 HP a krútiaci moment 255 Nm. Do predaja išli dva balíčky, ktoré mohli tieto luxusné, športové autá upraviť. Balík Sport bol bez zadných sedadiel, kobercov, lakťových opierok a dokonca aj hodín. Balíček Touring zvýšil hmotnosť o 115 kg, ale vrátil aj výbavu, ktorá v balíčku Sport chýba.

Keď v tej dobe model testoval časopis Auto, Mootr und Sport, verzia Porsche 911 Carrera RS 2.7 Sport dosiahla zrýchlenie z 0-100 km/h za 5.8 sekundy. V tej dobe išlo o prvé luxusné, športové auto, ktoré dosiahlo zrýchlenie z 0-100 km/h pod 6 sekúnd. Model Touring zvládol rovnako zrýchlenie za 6.3 sekundy.

Okrem toho, že Carrera RS 2.7 bola vôbec prvým sériovo vyrábaným luxusný, športovým autom Porsche so zadným spojlerom, bol to aj prvý model, ktorý mal nasadené rôzne veľkosti pneumatík. Vpredu boli 15 palcové kolesá s pneumatikami 185/70 a vzadu o veľkosti 215/60.

Porsche postavilo RS 2.7 ako homologačný špeciál s požadovanou výrobnou kvótou 500 kusov, čo bola podmienka pre nasadenie v triede Group 4 Special GT. Reálny predaj ale ukázal, že toto luxusné, športové auto má oveľa väčší potenciál. Porsche celkove vyrobilo 1.580 kusov, z toho 1.308 vo verzii Toring, 200 vo verzii Sport, 17 základných modelov a 55 špeciálov určených na okruhy.

zdroj: motor1.com


Lexus je mierkou kvality pre nové autá Alfa Romeo28. Máj 2022

Luxusné, športové autá Alfa Romeo Giulia a Stelvio nikdy nenaplnili očakávania zaniknutej automobilky Fiat Chysler, pričom ale nový vlastník Stellantis v legendárnu taliansku automobilku stále verí. Po príchode športového auta Alfa Romeo 4C a tiež kompaktu Giulietta, prichádza Alfa Romeo s crossoverom Tonale, ktorý využíva platformu Jeep Compas. Model je ale propagovaný ako luxusný crossover.

Je to sľub, ktorý dal šéf Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato počas testovacích jázd modelu Alfa Romeo Tonale: ´´Mojim meradlom kvality sú luxusné, športové autá Lexus. Chcel som si byť istý, že kvalita Alfa Romeo Tonale je od prvého dňa perfektná, ale tiež že sme ponúkli najmodernejšiu konektivitu a užívateľské rozhranie.´´

Vozidlá Alfa Romeo si obvykle v testoch kvality nevedú moc dobre a často ich nájdeme na konci rebríčkov. Luxusné, športové autá Lexus pritom často stoja v popredí s minimálnymi problémami a vysokou spoľahlivosťou.

Alfa Romeo má pred sebou svetlú budúcnosť, aspoň na papieri. Automobilka oznámila rozsiahle rozšírenie svoje modelovej rady, čo má zahŕňať kompaktný crossover, ktorý príde v roku 2024 v podobe hybridu a čisto elektrickej verzie. Druhej generácie sa dočká aj model Alfa Romeo Giulia, ale len ako elektrický model. Do predaja by sa mal dostať aj väčší model SUV, resp. sedan. Malo by ísť o konkurenciu pre luxusné, športové autá BMW X5/X6 a BMW 7.

zdroj: motor1.com