Novinky
Vision AMG poskytuje náhľad na elektrickú budúcnosť Mercedes-AMG16. Jún 2022
Veľkolepé proporcie charakterizované dlhým rázvorom a zvýraznenými krátkymi prevismi karosérie, výraznými ramenami, veľkými kolesami, výraznou odtrhovou hranou vzadu a svetelnou signatúrou hlavných svetlometov v tvare hviezdy: dizajnová štúdia Vision AMG je emotívnym vyjadrením z každej perspektívy. Mercedes-AMG týmto mimoriadnym koncepčným luxusným, športovým autom umožňuje náhľad do plne elektrickej budúcnosti jazdných výkonov AMG. Pod strhujúco štylizovanou karosériou štvordverového kupé sa skrýva mimoriadna platforma AMG.EA, ktorá sa v súčasnosti vyvíja v Affalterbachu pre plne elektrické vysokovýkonné modely.
„AMG sa definuje nanovo. Rovnako ako kedysi u našich zakladateľov, v Affalterbachu panuje už nejaký čas úžasný pocit z nových začiatkov. Výhybky sú celkom evidentne prehodené smerom k elektrifikovanej budúcnosti. Naše ambície sú pritom vysoké. Pretože naši zákazníci očakávajú niečo mimoriadne aj od čisto elektrických luxusných, športových automobilov. Prostredníctvom elektrického modelu SLS AMG Electric Drive, našej vlastnej technológie hybridného pohonu E PERFORMANCE, ako aj prvých derivátov značky Mercedes-EQ sme už vo veľkej miere preukázali svoju expertízu. Touto štúdiou teraz poskytujeme prvý náhľad na to, ako od roku 2025 prenesieme DNA AMG do čisto elektrickej budúcnosti. Týmto mimoriadnym dizajnom určili Gorden a jeho tím vizuálne smerovanie. Ako AMG sme vždy symbolizovali extra emócie, pôžitok z jazdy, jazdnú dynamiku, sofistikované aerodynamické prvky a ďalšie technicky inovatívne riešenia. A za týmto si stojíme aj pri našom prvom akumulátorovom elektrickom vozidle kompletne vyvinutom v Affalterbachu. Vyvíjame všetko od základov, od dedikovanej platformy AMG.EA až po revolučnú technológiu pohonu, s ktorou posunieme výkon elektromobility na novú úroveň,“ hovorí Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.
„Vision AMG veľkolepým spôsobom ukazuje, ako by mohli vyzerať elektrické luxusné, športové autá Mercedes-AMG. Zostávame pritom stále verní estetike značky: extrémne proporcie štúdie vytvárajú fascináciu a vášeň pre výkonnosť – to symbolizuje AMG. Vision AMG pôsobivo stelesňuje bipolárnosť značky – súhru krásy a výnimočnosti. Prvky z budúcnosti, ako sú svetelné signatúry s osvetlenou, špičkovou digitálnou maskou chladiča, taktiež zvýrazňujú progresívny vývoj našej reči tvarov zmyselnej čistoty,“ hovorí Gorden Wagener, šéfdizajnér Mercedes-Benz Group AG. „Kontrastnou modernou grafikou a radikálnymi proporciami vozidlo naznačuje ďalší krok v oblasti dizajnu, ktorý je založený na VISION EQXX a rozširuje sa smerom k luxusu zameranom na výkonnosť. Plynulé, plné plochy a monolitická skulptúra dotvárajú výraznú estetiku Vision AMG. Výsledkom je elektrické superauto, štýlová ikona, ktorá vzbudzuje túžbu – a o tom je luxusné športové vozidlo.“
Koncepčné vozidlo sa vyznačuje plynulými a plnými plochami. Medzery boli zredukované na minimum a zadné a bočné okná sú lakované vo farbe karosérie strieborná alubeam. To umocňuje celkový dojem monolitickej skulptúry.
Športové proporcie sú zjavné najmä pri pohľade zboku a sú definované technickým rozvrhnutím: dlhý rázvor, výrazne v popredí umiestnený a značne naklonený stĺpik A, krátka predná časť a o niečo dlhší, aerodynamicky optimalizovaný zadný previs. Reč tvarov zmyselnej čistoty je jasne vyjadrená a zvýraznená spôsobom typickým pre luxusné, športové autá. Dizajnéri tento efekt dosiahli pomocou doširoka rozšírených blatníkov vpredu a výrazne širokých ramien vzadu.
Filigránska kabína je integrovaná do splývavého základného tvaru a plynule prechádza do plochej siluety. Elegantne dozadu sa znižujúca a do strán sa zužujúca línia strechy prechádza priamo do zadného spojlera. Celkovo tak vzniká vizuálne vzrušujúci a aerodynamicky efektívny tvar slzy, ktorého základné vlastnosti možno nájsť aj vo VISION EQXX. Zmyselná povrchová úprava a výrazne vypracovaná skulptúra predstavujú reč tvarov typickú pre Mercedes. Rovnako typická pre značku je aj ambícia po výnimočnosti, ktorá sa realizuje prostredníctvom radikálnych proporcií a ostro rezanej prednej časti s tvarom „Shark Nose“. Vision AMG tak pôsobivým spôsobom podčiarkuje formálnu bipolárnosť značky s hviezdou charakterizovanú krásou a výnimočnosťou.
Ostro zošikmená odtrhová hrana vzadu s aktívnym spojlerom opticky rozširuje bočný pohľad a zároveň zlepšuje aj aerodynamiku. Hrana je ohraničená ostro rezaným svetelným pásom, ktorý umožňuje rôzne svetelné inštalácie. Efektne kontrastuje s veľkým čiernym logom AMG na zadnej časti.
Technika Vision AMG zohľadňuje veľkolepý dizajn mnohými spôsobmi. Všetky komponenty hnacieho ústrojenstva boli vyvinuté od základu: netýka sa to iba samotnej platformy AMG.EA, ale aj špeciálneho vysokovýkonného vysokovoltového akumulátora a revolučného hnacieho ústrojenstva. Výkonným srdcom Vision AMG je inovatívny elektromotor s axiálnym tokom, ktorý vyvinula dcérska spoločnosť Mercedes-Benz, YASA. Vďaka svojej kompaktnej a ľahkej konštrukcii poskytuje výrazne vyšší výkon ako bežné elektromotory.
Obloženie chladiča špecifické pre AMG so zvislými priečkami zostáva zachované ako identifikačný znak typický pre značku – hoci plne elektrická koncepcia pohonu vpredu si nevyžaduje klasický chladič. Maska chladiča je nalakovaná vo farbe karosérie a plne integrovaná do prednej časti. Ako ústredný grafický prvok podsvietenie priečok a trojrozmerne prehĺbený vonkajší obrys zdôrazňujú futuristický vzhľad Vision AMG. Hviezda značky je umiestnená prominentne na kapote motora – podobne ako pri luxusnom, športovom aute Mercedes-AMG Project ONE.
Svetelná signatúra hlavných svetlometov smeruje rovno do budúcnosti. Tri časti s technológiou LED tvoria štylizovanú, trojrozmernú hviezdu Mercedes, vďaka ktorej je identita značiek Mercedes a AMG okamžite rozpoznateľná a nezameniteľná, a to nielen v noci. Oba svetlomety sú opticky prepojené. Zabezpečuje to vodorovný svetelný pás nad obložením chladiča, ktorý môže byť inscenovaný rôznymi animáciami – od pozdravu až po trvalé osvetlenie.
Nový, no predsa známy svetelný dizajn znázorňujú aj okrúhle zadné svietidlá. Tri kruhy s technológiou LED umiestnené vľavo a tri vpravo sú umiestnené v rúrkových trubiciach. Aj tu odkazujú malé hviezdy na značku Mercedes. S tým kontrastuje výrazný zadný difúzor v tmavej čiernej farbe.
Ďalšie vizuálne detaily vytvárajú priame spojenie s úspešným tímom Mercedes-AMG Petronas F1. Medzi ne patrí strieborný lak s veľkým vzorom hviezdy cez ramená a zadné krídlo, funkčné prvky z viditeľných uhlíkových vlákien, aerodynamický dizajn 22-palcových originál kolies s aerodynamickými krytmi výrezov kolies, logo AMG a prvky vo farbe tímu Petronas na prahoch a difúzore.
Športový a špičkový plynulý dizajn a strhujúce proporcie dodávajú Vision AMG futuristický charakter. 4-dverová konfigurácia tiež jasne naznačuje, že koncepčné vozidlo je ukážkou funkčného plne elektrického luxusného, športového auta budúcnosti. Napriek balíku akumulátorov v podlahe vozidla medzi nápravami je koncepcia opäť výrazne nižšia ako v prípade EQS – a vďaka dômyselne tvarovanej vnútornej podlahe ponúka pohodlný priestor pre štyri osoby.
Bentley Flying Spur S bude mať debut na festivale v Goodwood15. Jún 2022
Bentley Flying Spur S je najnovším prírastkom v rodine luxusných, športových automobilov Bentley. Nový sedan bude mať premiéru na Goodwood Festival of Speed, ktorý sa uskutoční od 23.-26. Júna.
Luxusné, športové autá Bentley Flying Spur S sa vyznačujú čiernym lemovaním mriežky chladiča, líšt, bočných vstupov, zrkadiel, rámov okien, doplnkov zadného nárazníka a tiež výfukov. Predné a zadné svetlá majú tmavé sklá. Predné blatníky nesú logo ´´S´´.
Zákazníci si môžu vybrať niekoľko typov originál diskov Bentley. K dispozícii sú 22´´ originál disky Bentley v päťlúčovom dizajne tvaru Y v čiernej lesklej alebo saténovej farbe. Alternatívou sú 21´´ originál disky v kombinácii lesklej čiernej a svetlej kovovej farby. Bez ohľadu na kolesá sú v ponuke červené brzdové strmene.
Interiér ponúka sedadlá s ryhovaným dizajnom alebo voliteľnou prešívanou úpravou. Zákazníci si môžu vybrať rôzne dvojfarebné kombinácie kože. Na každej opierke hlavy je umiestnené logo ´´S´´. Dizajn prístrojovej dosky má rovnaký povrch chronometrov ako používajú luxusné, športové autá Bentley Continental GT Speed. Osvetlené nástupné lišty majú logo ´´S´´.
Luxusné, športové autá Bentley Fyling Spur S idú do predaja s dvojicou motorov. K dispozícii je biturbo motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý generuje výkon 543 HP a krútiaci moment 770 Nm. Model dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 4.0 sekundy. Maximálna rýchlosť je 320 km/h.
Bentley Flying Spur S sa dodáva so športovým výfukom. Hnacia sústava obsahuje systém Bentley Dynamic Ride, ktorý pôsobí až na 1.200 Nm, aby pôsobil proti nakláňaniu karosérie. Luxusné, športové autá Bentley Flying Spur S majú tiež systém ovládania zadných kolies, ktorý natáča zadné kolesá až o 4.2 stupňa.
Druhou voľbou motora je preplňovaný hybridný systém so šesťvalcom o objeme 2.9 litra, ktorý ponúka kombinovaný výkon 536 HP a krútiaci moment 750 Nm. Model dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 4.1 sekundy a dokáže prejsť čisto na elektrický pohon až 41 km.
Na festivale v Goodwood budú predstavené aj luxusné, športové autá Bentley Continental GT S a GT Convertible S.
zdroj: motor1.com
Ferrari rozšíri výrobu pre elektrické a hybridné vozidlá14. Jún 2022
Automobilka Ferrari údajne plánuje oznámiť rozšírenie výrobného závodu v Maranelle. Ferrari plánuje venovať tretiu montážnu linku výrobe luxusných, športových automobilov s elektrickým a hybridným pohonom. Rozšírenie fabriky by malo zahŕňať aj nové centrum pre vývoj a výskum batérii.
Šéf Ferrari Benedetto Vigna by mal údajne už 16. júna oznámiť plány a naznačiť stratégiu automobilky pre elektrické, luxusné, športové autá Ferrari. Vigna podrobne popíše obchodný plán na budúce štyri roky, čo by malo obsahovať aj uvedenie do predaja prvého luxusného, športového auta Ferrari na elektrický pohon (asi v roku 2025).
Prvé luxusné, športové auto Ferrari na elektrický pohon je ešte ďaleko, ale patentová prihláška z februára tohto roka ukázala aspoň určite možnosti nového modelu. Ferrari navrhlo podvozok, ktorý by mohol prijať hybridné a aj elektrické pohonné jednotky pre svoje športové autá.
Elektrifikácia je veľkou zmenou pre priemysle a tiež veľkým posunom pre značky ako je Ferrari, ktoré sa preslávilo výrobou luxusných, športových automobilov s motormi V8 a V12. Ferrari však vie, že budúcnosť sa blíži a tak budúci týždeň uvidíme, kam budú kroky Ferrari smerovať nasledujúce štyri roky.
zdroj: motor1.com
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Final Edition ako sedan a kombi13. Jún 2022
S extra bohato vybaveným mimoriadnym luxusný, športovým autom Mercedes-Benz E 63 S 4MATIC+ Final Edition vo vyhotovení sedan (kombinovaná spotreba paliva 12,3 – 11,9 l/100 km, kombinované emisie CO2 281 – 270 g/km)[1] a kombi (kombinovaná spotreba paliva 12,6 – 12,1 l/100 km, kombinované emisie CO2 286 – 276 g/km) sa značka Mercedes-AMG lúči s úspešným výkonnostne zameraným konštrukčným radom 213. Spolu so 4,0-litrovým motorom V8 biturbo s výkonom 450 kW (612 k) a plnovariabilným náhonom na všetky kolesá vrátane šmykového režimu určil nové štandardy. Vďaka ušľachtilému vzhľadu a rozsiahlej sériovej výbave ponúka Final Edition jedinečnú kombináciu výkonu a luxusu.
Final Edition je k dispozícii výlučne vo farbe laku matná grafitová sivá magno. Aerodynamicky optimalizované 20-palcové kované orignál disky AMG s dizajnom krížových lúčov, osústružené, v čiernej farbe as žiarivo tónovaným čírym lakom, ako aj erb AMG na stĺpiku C a fólie na bokoch tohto luxusného, športového auta zdôrazňujú mimoriadne postavenie.
K tomu sa pridáva balík AMG Night. Obsahuje množstvo exteriérových prvkov vo vysokolesklej čiernej farbe: predný rozdeľovač prúdenia spojlera predného nárazníka AMG, vložky bočného obloženia prahov AMG, ozdobný prvok na predných blatníkoch, ozdobnú lištu línie bokov a lemovanie okien, telesá vonkajších zrkadiel či ozdobnú lištu spojlera zadného nárazníka AMG. Vhodným zakončením zadnej časti sú dve načierno pochrómované dvojité koncovky výfuku v tvare lichobežníka. Na želanie si možno objednať aj balíky uhlíkových vlákien I a II.
Osvetlenie okolia premieta logo značky AMG vedľa otvorených bočných dverí prostredníctvom techniky, ktorá využíva svetelné diódy. To nielenže apeluje na emócie, ale zároveň v tmavom prostredí predstavuje aj atraktívny prvok. Navyše bude vďaka dodatočnému osvetleniu nastupovanie a vystupovanie aj komfortnejšie a bezpečnejšie.
Jedinečný dojem pokračuje aj v interiéri. Špičkový balík sedadiel AMG Performance neprenecháva priestor žiadnym nesplneným želaniam. So sedadlami AMG Performance ponúka dokonalé bočné vedenie na dynamické jazdné manévre – v kombinácii s estetikou a komfortom: všetky polohy sedenia vrátane bočníc sedadla možno elektricky nastavovať a dokonale si tak prispôsobiť sedadlá postave vodiča. Integrované vyhrievanie sedadiel sa aj pri nízkych teplotách čo najrýchlejšie postará o pohodlný pocit z jazdy. A čalúnenie v ušľachtilej koži napa AMG titánová sivá pearl/čierna so žltými kontrastnými ozdobnými švami zdôrazňuje športový charakter. Prístrojová doska a poťahy línií bokov z vysokokvalitnej kože napa dodávajú interiéru ešte viac exkluzivity.
Volant AMG Performance v kombinácii čierna koža napa/mikrovlákno DINAMICA poskytuje dokonalé uchopenie na presné riadenie. Žlté kontrastné ozdobné švy farebne ladia s čalúnením. Sploštený tvar typický pre vozidlá AMG pochádza z motoristického športu a potvrdzuje športový charakter kokpitu. Ergonomicky umiestnené ovládacie dotykové polia ponúkajú komfortné, intuitívne ovládanie a podporujú sústredené jazdenie. Sériové tlačidlá AMG na volante umožňujú rýchle a presné ovládanie špecifických funkcií ovplyvňujúcich dynamiku jazdy, ako napríklad jazdné programy.
Ozdobné prvky AMG z uhlíkových vlákien obsahuje aj stredová konzola. Mimoriadnemu modelu Final Edition dodávajú charakter typický pre motoristický šport. Na stredovej konzole sa nachádza aj plaketa „AMG FINAL EDITION“ s potvrdením limitovanej ponuky 1 of 999. Čierne nástupné lišty AMG z kefovanej ušľachtilej ocele očaria vďaka exkluzívnemu žltému osvetlenému nápisu AMG, ktorý vylepší každé nastupovanie a vystupovanie. Robustné oceľové lišty sú nielen pekné napohľad, ale taktiež chránia pred poškodením prahov dverí. Elegantné čierne podlahové rohože s nápisom AMG a žlté kontrastné ozdobné švy harmonicky zapadajú do dizajnu interiéru.
Okrem toho získa každý zákazník na mieru ušitú interiérovú autoplachtu AMG s nápisom AMG E 63 FINAL EDITION vo farebnom odtieni zladenom s vozidlom.
Audi 80 oslavuje 50 rokov nostalgickým pohľadom do minulosti12. Jún 2022
Pred letnými olympijskými hrami v roku 1972 bolo celosvetovo predstavené prvé Audi 80. Model s kódovým označením B1 údajne založil radu kompaktných sedanov. Z hľadiska histórie a predaja ide o model, ktorý mal spomedzi ďalších luxusných, športových automobilov Audi mimoriadny význam.
Okrem toho, že ide o skutočnú klasiku, Audi tvrdí, že model 80 a tiež jeho nástupcovia, boli vždy priekopníkmi veľkých inovácii. Patrí sem pohon prostredníctvom štvorvalca TDI, systém quattro, dvojspojková prevodovka alebo športový diferenciál zadnej nápravy.
Medzi inovácie samozrejme patria aj päťvalcové turbo motory, ktoré boli najskôr predstavené v luxusných, športových automobiloch Audi RS. Člen predstavenstva Audi AG pre technický vývoj, Oliver Hoffmann k tomu povedal: ´´Audi 80 pôsobivým spôsobom demonštruje, že ´´Vorsprung durch Technik´´ je u Audi tradíciou.´´
Prvý model Audi 80 bol ľahký, pričom základný dvojdverový model vážil len 835 kg. Bol navrhnutý tak, aby bol úplne kompaktný, s rázvorom 2.47 metra a celkovou dĺžkou 4.18 metra.
S výborným ovládaním a nízkou spotrebou paliva bolo Audi 80 chválené miestnou a aj medzinárodnou tlačou. Krátko potom ako bolo Audi 80 predstavené, získalo v roku 1973 ocenenie európske auto roka.
Audi 80 bolo tiež mimoriadnym predajným hitom v Európe, ale aj USA, kde sa predávalo pod označením Fox. Išlo vôbec o prvý model Audi, ktorý v predaji prekonal miliónovú hranicu. V spojení s jeho nástupcom Audi A4, sa k dnešnému dnu predalo už 12.5 milióna modelov (od B1 po B9).
zdroj: motor1.com
Porsche vysvetľuje, kde sa vzalo označenie Targa pre model 91111. Jún 2022
Označovanie modelov automobilov nemá vždy jasný pôvod a automobilky musia v tomto smere fanúšikov niekedy vychovávať. To urobilo aj Porsche, ktoré cez Twitter vysvetlilo, prečo niektoré jej luxusné, športové autá nesú označenie Targa. Porsche si meno vypožičalo od Targa Florio, čo je pretekársky okruh v Taliansku, kde Porsche kedysi pretekalo.
Porsche súťažilo na Targa Florio začiatkom 50. rokov a získalo tam niekoľko víťazstiev. Keď Porsche začalo stavať luxusné, športové autá, dnes známe pod menom Targa, automobilka uvažovala o tom, že im bude hovoriť 911 Flori. Šéf domáceho predaja Porsche Harald Wagner však navrhol, aby sa model označoval Targa.
Slovo Targa v taliančine znamená ŠPZ. Porsche údajne o tomto preklade nevedelo, až do momentu kedy nezačalo pracovať na predajnej brožúre v talianskom jazyku. Porsche požiadalo o ochrannú známku Targa pre svoje luxusné, športové autá v roku 1965. K modelovej rade Porsche 911 sa označenie Targa pridalo v roku 1966.
Porsche rýchlo inovovalo model Porsche 911 Targa, ktorý v roku 1967 ponúkal pevné, vyhrievané zadné bezpečnostné sklo. Nahradilo pritom sklopné plastové a stalo sa štandardným prvkom vozidla. Targa potom pokračovala v druhej a tretej generácii 911, než prešla masívnou prestavbou vo štvrtej generácii Porsche 911. Vtedy na chvíľu z dizajnu zmizol ochranný oblúk.
Ochranný rám sa opäť vrátil do siedmej generácie Porsche 911, ktorá prišla do predaja v roku 2011. Porsche predstavilo ôsmu generáciu Porsche 911 Targa v roku 2020, pričom v predaji sú luxusné, športové autá vo verzii 4 a 4S. Základná verzia ponúka výkon 380 HP, model 4S 443 HP. Obe verzie majú pod kapotou biturbo motor V6 o objeme 3.0 litra. Model Targa by mal u Porsche zostať aj v ďalšej generácii Porsche 911.
zdroj: motor1.com
S novým modelom bude Bugatti ďalej napredovať10. Jún 2022
Je známym faktom, že z finančného pohľadu bol vývoj Bugatti Veyron extrémny nákladný, čo malo za následok, že automobilka Bugatti údajne na každom predanom Veyrone prerobila okolo 6 miliónov EUR. Situácia sa ale zmenila, keď prišli do predaja luxusné, športové autá Bugatti Chiron, ktoré boli nástupcom Veyronu.
Šéf Bugatti Mate Rimac nedávno v rozhovore potvrdil, že ľudia by boli prekvapení, ako je každé luxusné, športové auto Bugatti Chiron ziskové. Pripustil ale, že Bugatti bolo z hľadiska nákladov na vývoj menej úspešné. Podľa 34 ročného chorvátskeho podnikateľa potreboval Rimac na konštrukciu Nevery od základu menej peňazí, ako VW u Chironu. Chiron pritom prevzal podstatnú časť konštrukcie z modelu Bugatti Veyron.
Šéf Bugatti vysvetľuje, že vysoké náklady vznikli externalizáciou veľkého množstva vývojovej práce. Keď nastal čas pripraviť sa na budúcnosť po Chirone, VW sa muselo rozhodnúť. Buď bude investovať miliardy EUR do elektrifikácie Bugatti, alebo zničí legendárnu značku. Niekto vtedy prišiel s nápadom spojenia s Rimac, čo je podľa Mate Rimaca win-win-win situácia.
Pre zákazníkov je to výhra, keďže dostanú nové luxusné, športové autá. Bugatti sa pritom nebude len tak hrbiť, bude rásť. Je to výhra aj pre zamestnancov, keďže firma bude expandovať. Pre VW je to výhra s pohľadu toho, že koncern dokáže udržať Bugatti a zaistí jej budúcnosť. Pre Rimac je to rovnako veľká česť, riadiť jednu z najstarších a najuznávanejších značiek v obore.
Budúcnosť Bugatti je teda jasná. Automobilka už potvrdila nové, luxusné, športové auto so spaľovacím motorom, ktoré bude silno elektrifikované. Bude mať doteraz nevídané funkcie a do predaja príde niekedy v roku 2024. Mate Rimac hovorí, že nástupcom Bugatti Chiron budú všetci ohromení.
zdroj: motor1.com
Mercedes-AMG ONE ukazuje technológiu z F1 danú na bežné cesty9. Jún 2022
Dňa 1. júna 1967 bol položený základný kameň AMG. Pri príležitosti 55. výročia založenia značky orientovanej na vysoký výkon a luxusné, športové autá oslavuje sériová verzia modelu Mercedes-AMG ONE (vážená spotreba paliva, kombinovaná: 8,7 l/100 km; vážené emisie CO2, kombinované: 198 g/km; vážená spotreba elektriny, kombinovaná: 32 kWh/100 km)[1] svoju celosvetovú premiéru. Dvojmiestne luxusné, superšportové auto prvý raz prináša najmodernejšiu a najefektívnejšiu hybridnú technológiu pohonu Formuly 1 z pretekárskej trate priamo na cestu. Vysokovýkonné hybridné vozidlo s jedným spaľovacím motorom a so štyrmi elektromotormi dosahuje celkový výkon 782 kW (1 063 k), jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 352 km/h. Extrémne nákladný vývoj prebiehal v úzkej spolupráci s odborníkmi na Formulu 1 z divízie Mercedes-AMG High Performance Powertrains v Brixworthe. Vo Veľkej Británii ho bude po prvýkrát možné oficiálne vidieť Mercedes-AMG ONE priamo v akcii v rámci rýchlostného festivalu Festival of Speed v Goodwoode (23. až 26. júna 2022).
Výnimočné hypervozidlo očarí nielen svojím hybridným pohonom E PERFORMANCE pochádzajúcim z Formuly 1, ale aj ďalšou technológiou z motoristického športu. Tá zahŕňa škrupinovú konštrukciu a karosériu z uhlíkových vlákien, ako aj spolunosnú jednotku motora a prevodovky a aktívnu aerodynamiku či podvozok s pružením s tlačnými vzperami. Dvojmiestne luxusné, športové auto Mercedes-AMG ONE ponúka svojou komplexnou technológiou čiastočne dokonca ešte viac ako pretekárske vozidlo Formuly 1. Je vybavené plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s hybridne poháňanou zadnou nápravou a elektricky poháňanou prednou nápravou s vektorovaním krútiaceho momentu. Okrem toho dokáže jazdiť čisto elektricky.
„S vozidlom Mercedes-AMG ONE sa nám podarilo dosiahnuť viac ako len posunúť hranice. Ohromné technické výzvy v snahe o prispôsobenie hnacieho ústrojenstva Formuly 1 tak, aby bolo využiteľné v každodennej prevádzke na cestných komunikáciách, nám bezpochyby ukázali naše vlastné hranice. V priebehu celého vývoja si niektorí možno mysleli, že tento projekt nie je možné realizovať. Napriek tomu sa tímy v Affalterbachu a vo Veľkej Británii nikdy nevzdali a verili si. Preto všetkým zúčastneným osobám prejavujem najvyššiu úctu a som hrdý na tento tímový výkon. To, že takéto hypervozidlo stojí na kolesách, je výnimočný výsledok. To pre značku Mercedes-AMG platí nielen z technického hľadiska, ale aj vo vzťahu k úzkej spolupráci s našimi vernými zákazníkmi. V priebehu vývoja spolu s nami zažívali úspechy aj zlyhania. Od samého začiatku boli neoddeliteľnou súčasťou projektu Project One a teraz sa môžu tešiť na mimoriadne exkluzívne a jedinečné luxusné, športové auto Mercedes-AMG ONE, ktorému sa už podarilo prekonať aj ďalšiu prekážku a obstálo vo všetkých certifikačných skúškach EHK,“ uviedol Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.
„Údaje o výkone vozidla Mercedes-AMG ONE sú napokon len stručným výberom toho, čo sa ukrýva v tomto vozidle. Odhliadnuc od hnacieho ústrojenstva Formuly 1, ktoré z pomerne malého, mimoriadne efektívneho spaľovacieho motora v kombinácii so štyrmi elektrickými strojmi dosahuje výkon 1 063 k, bola veľmi náročnou úlohou najmä dodatočná úprava spalín. V tomto smere dosiahli tímy Mercedes-AMG a Mercedes-AMG High Performance Powertrains naozaj ohromné výsledky. Tento projekt bol čiastočne prekliatím a požehnaním zároveň. Vydali sme sa na strastiplnú cestu a v pozícii technika sa prirodzene necháte strhnúť aj množstvom detailov. Počnúc použitými materiálmi cez výnimočné komponenty podvozka až po aerodynamické vylepšenia – pokiaľ ide o komplexnosť, Mercedes-AMG ONE sotva niečo prekoná. V prípade vozidla Formuly 1 sa tím inžinierov s laptopmi stará o spustenie hnacieho ústrojenstva. V našom hypervozidle na to stačí stlačenie tlačidla. To tiež znázorňuje ohromné know-how v oblasti softvérových riešení, ktoré sa ukrýva v tomto vozidle,“ hovorí Jochen Hermann, technický riaditeľ Mercedes-AMG GmbH.
Tesla Model S má 10 rokov, nový model je ale v nedohľadne8. Jún 2022
Životný cyklus automobilov je v modernom svete približne 6-7 rokov, pričom facelift modelu prichádza približne po 3 rokoch, aby produkt zostal stále čo najčerstvejší. Vzhľadom na to, že tento cyklus nie je vytesaný do kameňa, vždy sa nájdu výnimky. Jednou z nich sú aj luxusné, športové autá Tesla Model S.
Americký sedan na elektrický pohon debutoval už 22. apríla 2012, keď prvých desať zákazníkov dostalo svoje auto vo fabrike v kalifornskom Fremonte. Išlo o prvé sériové luxusné, športové auto Tesla, ktoré bolo vyrobené interne od základu, čo bola vlastne začiatok novej éry automobilky Tesla.
Od tej doby prešla Tesla Model S niekoľkými aktualizáciami, drobným faceliftom a vylepšeniami, ktoré nezahŕňajú len dizajn, ale aj výkon a vnútorné prvky. Dnešné luxusné, športové autá Tesla Model S sú určite lepšie ako tie prvé z pred 10 rokov. Z hľadiska platformy, konštrukcie a celkového vonkajšieho dizajnu, ide o rovnaké auto. Stručne povedané, z hľadiska vývoja a životného cyklu auta, Model S pomerne presluhuje.
Pre porovnanie, počas 10 rokov vznikli minimálne dve generácie luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz CLS, E alebo Audi A6, prípadne BMW 5. Otázkou zostáva, prečo Tesla s novou generáciou Modelu S tak dlho čaká? Konkurencia pritom oproti roku 2012 rastie. V tej dobe na trhu nebol žiadny elektrický sedan tejto kategórie, pričom dnes je situácia úplne iná. V predaji sú luxusné, športové autá na elektrický pohon ako Porsche Taycan alebo Audi E-Tron GT, ktoré rozhodne odoberajú zákazníkov aj Tesle.
zdroj: motor1.com
Lexus priznáva, že nová mriežka polarizuje, dizajn sa bude vyvíjať7. Jún 2022
Automobilka Lexus začala svoje luxusné, športové autá vybavovať novou prednou mriežkou. Prvé modelové rady, ktoré dostali novú tvár je Lexus RX a RZ.
Šéf globálneho dizajnu Lexus Koichi Suga k tomu povedal: ´´Chceme zachovať samotný tvar vretena. Vreteno bolo ale vždy založené na funkčnosti toho, čo sa deje pod kapotou našich luxusných, športových automobilov. Veľa zákazníkov hovorí, že to trochu vyzerá ako Darth Vader. Nové prevedenie vretena je založené na tomto učení, potrebujeme ale správnu rovnováhu.´´
Prvý sériový model, ktorý mal na sebe novú verziu mriežky chladiča, boli luxusné, športové autá Lexus CT. Neskôr získali autá ostrejší a agresívnejší dizajn, ako je vidieť napr. u modelu Lexus RX. Pre elektrický model ako je RX nie je nutný veľký otvor mriežky, preto je na spodnej strane vstupný otvor a čierna karoséria odráža tvar vretenovej mriežky.
Na konci roku 2021 predstavil Lexus skupinu konceptov luxusných, športových automobilov na elektrický pohon, pričom niektoré mali úplne odlišné predné mriežky. Elektrický športový model mal úzky otvor v strede a väčšie plochy na vonkajších stranách kde sa vošli aj svetlá. Podobnú prednú časť mal aj elektrický sedan.
Toyota a Lexus predstavia do roku 2030 po celom svete 30 elektrických modelov. Do roku 2035 budú luxusné, športové autá Lexus poháňané čisto na elektrický pohon.
zdroj: motor1.com