1000 Porsche si našlo v ČR svojho majiteľa10. Jún 2010
Spoločnosť Porsche Inter Auto CZ, výhradný dovozca značky Porsche do Českej republiky, predala v Českej republike už 1 000 vozidiel tejto slávnej nemeckej automobilky. Jubilejným predaným autom bol model Panamera Turbo a svojho zákazníka si našiel v novom Porsche Centre na pražskom Prosek.
Predaj vozidiel značky Porsche bol v Českej republike oficiálne zahájený v roku 1993. Prvým predaným modelom bolo legendárne Porsche 911 a jeho majiteľ si ich vyzdvihol v pôvodnom Porsche Centre na pražskom Smíchove. Predaja tejto značky v Českej republike pravidelne rastú. Svoj vrchol dosiahli vlani, kedy sa k zákazníkom dostalo celkom 185 vozov. Rastúci trend pokračuje aj naďalej. Tento rok mal veľký úspech nový model Porsche Panamera, ktorý si počas 9 mesiacov od vstupu na český trh zakúpilo celkom 69 záujemcov. Ďalšie posilnenie predajov sa očakáva s príchodom druhej generácie Porsche Cayenne, ktorá sa celosvetovo predstavila 8. mája. Ešte pred oficiálnym predstavením vozu dostala spoločnosť Porsche Inter Auto CZ na 30 záväzných objednávok.
"Keď sa v deväťdesiatych rokoch staval prvý showroom Porsche, bola to do určitej miery neistá investícia. Všetci vedeli, že tie autá sú skvelá, ale nikto nemohol odhadnúť skutočný potenciál trhu. Predajné výsledky dokazujú, že zákazníci tejto značke na domácom trhu dlhodobo dôverujú. Podľa predajných štatistík je Porsche už niekoľko rokov medzi najpredávanejšími športovými vozidlami v Českej republike, "hovorí Anna Gruberová, PR manažérka spoločnosti Porsche Inter Auto CZ, a dodáva," za posledných 10 rokov stúpol predaj vozidiel značky Porsche v Českej republike viac ako desaťnásobne. "
Vozidlá Porsche boli vždy synonymom luxusu, aktívneho štýlu života a symbolom športového ducha svojich majiteľov. Aj napriek tomu sa ale dajú pozorovať určité zmeny a vývoj správania zákazníkov, ktorí postupom času pri nákupe menili svoje preferencie. To, čo zostáva pre českých zákazníkov špecifické, je skutočnosť, že väčšina z nich v porovnaní s ostatnými krajinami požaduje auto v maximálnej možnej výbave. Českí klienti tiež radi experimentujú s farbami a neboja sa objednať si svoj model vo výstredné alebo nezvyčajné farebnej kombinácii. A to platí nielen pre radu 911. "V posledných rokoch sa tiež na výbere vozidiel stále aktívnejšie podieľajú ženy, čo vnímame ako veľmi pozitívny trend," hovorí Anna Gruberová.
Menil sa aj záujem o jednotlivé modely. Pre väčšinu ľudí je synonymom Porsche najznámejší a dnes už legendárny rad 911, ktorá patrí aj medzi zákazníkmi k tým najobľúbenejším. V ČR sa predalo cez 360 týchto vozidiel. Najpredávanejším modelom je ale športovo-terénne SUV Porsche Cayenne, ktoré si svoju premiéru odbilo v roku 2002. U zákazníkov zaznamenalo obrovský úspech. Na českom trhu si ho zakúpilo na 480 klientov a veľký záujem je aj o jeho druhú generáciu. Popularitu si však získali aj športové rady Boxster a Cayman. V štatistike nájdeme tiež aj niekoľko unikátov. V showroome Porsche Inter Auto CZ sa napríklad predali aj tri Porsche Carrera GT, ktorých sa na celom svete vyrobilo len 1 270 kusov. Ďalej sa predalo napríklad sedem vozidiel GT 2 a desať vozidiel GT 3.
zdroj: Porsche.cz