Ferrari predalo minulý rok menej športových aut, ale zarobilo viac20. Február 2014

ferrari-logoVýrobca luxusných, športových automobilov Ferrari zaznamenal minulý rok pôsobivé príjmy 2.3 miliardy euro, aj keď automobilka predala menej aut ako v roku 2012.

V máji minulého roka šéf Ferrari Luca Cordero di Montezemolo oznámil firemnú stratégiu, aby sa Ferrari stalo ešte viac exkluzívnou značkou s ročnou produkciou obmedzenou na 7000 kusov. Ferrari sľub dodržalo a v roku 2013 predalo 6922 luxusných, športových automobilov, čo predstavuje v porovnaní s rokom 2012 pokles 5%.

Aj keď Ferrari predalo menej aut, dosiahlo nárast príjmov na rekordných 2.3 miliardy euro. Navyše obchodný zisk (pred započítaním úrokov a zdanením) sa zvýšil o 8% na 363.5 milióna euro.

O úspešnej stratégii svedčí aj fakt, že najnovší model automobilky (Ferrari 458 Speciale) bol objednaný na rok dopredu.

zdroj: worldcarfans.com