S Mercedesom B F-CELL na výlet do Údolia smrti7. Február 2014
Už viac ako dva roky jazdia hollywoodske hviezdy Diane Kruger a Joshua Jackson deň čo deň na novej Triede B F-CELL, ktorá generuje emisie v podobe obyčajnej čistej vody. Výnimočné možnosti ponúkané pohonom na palivové články teraz ukazuje herecký pár aj vo filme – pri výlete do kalifornského Údolia smrti, jedného z najsuchších miest na svete. „Medzičasom sa z nás stali presvedčení fanúšikovia palivových článkov. Používanie auta je absolútne jednoduché. V každodennom živote sme v našej zaužívanej mobilite neboli nijako obmedzení – a v Údolí smrti sme nemali žiadne problémy s vodou“, hovorí Diane Kruger. „Natankovať plnú nádrž za tri minúty, prejsť 400 kilometrov, a pritom mať nulové emisie – to je jednoducho dokonalé“, hovorí Joshua Jackson.
Vo filme „Pokorenie Údolia smrti“ jazdí pár dva dni po Údolí smrti s teplotami okolo 50 stupňov Celzia – bez zásoby pitnej vody. Ich životy záviseli na emisiách Triedy B F-CELL. Hollywoodske hviezdy používali vodu vznikajúcu počas jazdy prevádzkou palivových článkov – na pitie a varenie.
Mercedes B F-CELL je prvý elektromobil na palivové články vyrábaný v sériových podmienkach značkou Mercedes-Benz. Hnací prúd sa generuje na palube z chemickej reakcie vodíka s kyslíkom. S dojazdom približne 400 kilometrov a krátkym časom na načerpanie nového paliva spája Trieda B F-CELL bezemisnú mobilitu s použiteľnosťou na dlhé trasy a prekvapivými jazdnými výkonmi.
Technológia palivových článkov je integrálnou súčasťou dlhodobej stratégie pohonov koncernu Daimler smerom k bezemisnej mobilite. Fakt, že dozrel čas pre elektromobily s palivovými článkami dokazujú projekty ako napr. Mercedes-Benz F-CELL World Drive. V roku 2011 v rámci neho najazdili tri Triedy B F-CELL za 125 dní 30 000 kilometrov v 14 krajinách na štyroch kontinentoch – a trvale tak demonštrovali každodennú použiteľnosť tejto technológie.
Medzičasom popri takmer 200 kusoch Triedy B F-CELL spustila spoločnosť Daimler AG od roku 2001 skúšky na cestách so 60 kusmi Triedy A F-CELL, tromi Sprintermi, a takmer 60 autobusmi s pohonom na palivové články. Dodnes najazdilo týchto viac ako 300 vozidiel približne deväť miliónov kilometrov. Demonštruje to neobmedzenú každodennú použiteľnosť a dlhú životnosť technológie palivových článkov. Na urýchlenie veľkoplošnej trhovej dostupnosti tejto bezemisnej technológie a zníženie investičných nákladov, uzatvorili spoločnosti Daimler, Ford a Nissan začiatkom roka 2013 spoluprácu za účelom spoločného vývoja systému palivových článkov.
Cieľom je uviesť na trh do roku 2017 konkurencieschopný elektromobil s palivovými článkami. Dá sa očakávať, že sa dovtedy vykoná výrazný pokrok, najmä pri budovaní nosnej infraštruktúry – v neposlednom rade vďaka vysokému nasadeniu koncernu Daimler v rôznych medzinárodných demonštračných projektoch a v rámci iniciatívy H2 Mobility. Tá len nedávno informovala, že terajšiu verejnú vodíkovú infraštruktúru v Nemecku, zahŕňajúcu 15 čerpacích staníc, rozšíri na 400 čerpacích staníc H2 do roku 2023. Dosiahlo by sa tak každodenne použiteľné zásobovanie H2 nielen pre oblasti s vysokou koncentráciou obyvateľstva, ale aj pre vidiecke oblasti.























