Predaj športových aut Mercedes-AMG prekonal očakávania6. Február 2014

V roku 2013 spoločnosť Mercedes-AMG dodala 32,2-tisíca športových automobilov a výkonnostných modelov s hviezdou. Za najsilnejší rok v takmer päťdesiat ročnej histórii podniku a výnimočný rast, ktorý výrazne prekonal dokonca aj  vlastné očakávania tento výsledok označil Tobias Moers, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH.

Produktovou ofenzívou a uvedením kompaktného CLA 45 AMG dokázala spoločnosť Mercedes-AMG v roku 2013 trvale zvýšiť odbyt na hlavnom trhu USA: Odbyt s rastom približne 20 percent ležal na výrazne vyššej úrovni ako v predchádzajúcom roku. Aj oba hlavné európske trhy značky AMG Nemecko (+10 %) a Veľká Británia (+40 %) dokázali aj napriek celkovo slabému prostrediu na trhu EÚ vykázať veľmi silný predaj: Oba trhy prekonali očakávaný odbyt na rok 2013.

Popri hlavných trhoch zaznamenala spoločnosť Mercedes-AMG výrazné prírastky aj v Japonsku, Číne, Kanade, Rusku a Brazílii. Odbyt na trhu budúcnosti v Číne sa tak v roku 2013 podarilo zvýšiť o približne 25 percent oproti predchádzajúcemu roku, i keď nové modely A 45 AMG a CLA 45 AMG, ako aj nový S 63 AMG 4MATIC tam prichádzajú na trh až v tomto roku.

Mercedes-AMG je stopercentná dcérska spoločnosť koncernu Daimler so sídlom v nemeckom  Affalterbachu a s približne 1,2-tisícom zamestnancov. Jej pôsobenie je rozdelené do štyroch oblastí: vývoj vysokovýkonných vozidiel (Driving Performance), vývoj športových balíkov a modelov (Sport Packages & Models), úprava vozidiel podľa špecialnych požiadaviek zákazníkov (AMG Performance Studio), zákaznícke programy na tréning jazdy a motoristický šport (Driving Academy & Motorsports).

Mercedes-AMG reprezentuje technologickú špičku svojho koncernu. Medzi jej aktivity patria aj akadémie jazdy: AMG Driving Academy. Vlani si v týchto školách jazdeckého umenia zdokonalilo svoje spôsobilosti vyše 11-tisíc účastníkov.