Úspornejšie biznis limuzíny triedy E19. Máj 2011
Mercedesy E v najnovšom vyhotovení pre rok 2011 dostali nové benzínové motory, optimalizovanú 7-stupňovú automatická prevodovku, priame vstrekovanie tretej generácie, či sériovo funkciu ECO štart stop. Uplatňujú sa pri nich i ďalšie vylepšenia hnacieho ústrojenstva.
Ako najúspornejší model svojej výkonnostnej triedy E 350 BlueEFFICIENCY dosahuje s novým agregátom pri zvýšení výkonu na 225 kW (306 k) zníženie spotreby o 20 percent na 6,8 – 7,0 litra benzínu oproti predchodcovi, pričom zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy. Platí to aj pre E 500 BlueEFFICIENCY, ktorý pri novom motore (4 633 cm3, predchodca 5 461 cm3) so zvýšeným výkonom na 300 kW (408 k) vykazuje zníženie spotreby o 17 percent na 8,9 litra benzínu oproti predchodcovi, pričom zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy.
Pri ďalších optimalizovaných modeloch E 220 CDI BlueEFFICIENCY 125 kW (170 k) a E 250 CDI BlueEFFICIENCY 150 kW (204 k) sa zasa znižuje spotreba v kombinácii s 6-stupňovou manuálnou prevodovkou na 5,0 – 5,3 litra/100 km. Automatická prevodovka im umožňuje dosiahnuť 4,9 – 5,3 litra/100 km.
Základný naftový motor E 200 CDI BlueEFFICIENCY 100 kW (136 k) vykazuje po vylepšeniach kombinovanú spotrebu so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou aj s automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS na úrovni 5,1 – 5,4 litra/100 km.
Optimalizácia hnacieho ústrojenstva prináša úspory v spotrebe i pre štvorvalcové benzínové motory. E 200 BlueEFFICIENCY 135 kW (184 k) s prevodovkou 7G-TRONIC PLUS tak odteraz spotrebuje len 6,5 – 6,9 litra benzínu Super na 100 km. S manuálnou 6-stupňovou prevodovkou 7,1 – 7,4 litra/100 km.
E 250 BlueEFFICIENCY 150 kW(204 k), exkluzívne vybavený prevodovkou 7G-TRONIC PLUS, ponúka so 6,6 – 7,0 litra/100 km zasa o 13 percent nižšiu spotrebu.
Aktualizovanú paletu pohonov pre triedu E uzatvára model E 200 NGT BlueEFFICIENCY s bivalentným pohonom na zemný plyn. Štvorvalec limuzíny s výkonom 120 kW (163 k) je pritom možné poháňať benzínom Super aj zemným plynom. Pri prevádzke na zemný plyn klesá jeho spotreba o 0,6 kg/100 km na 5,5 kg/100 km.