Nový Macan je Porsche v každom detaile22. November 2013
Nové Porsche Macan je prvým Porsche , ktoré rozširuje ponuku značky a vstupuje tak do segmentu kompaktných SUV. Vo všetkých oblastiach ponúka jazdný prejav typický pre luxusné autá značky Porsche: zrýchlenie, brzdenie, výkon motora, extrémna agilita a optimálna presnosť riadenia. Model bude ponúkaný v troch prevedeniach: Macan S, Macan S Diesel a Macan Turbo s najvyššou rýchlosťou 266 km/h pri výkone 400 k (294 kW). Do predaja sa toto luxusné SUV dostane už od apríla 2014.
Športové DNA modelu Macan je, rovnako ako u každého Porsche, vidieť aj z jeho charakteristického dizajnu. Nové SUV je jasne rozpoznateľné zásluhou kombinácie malej výšky a značnej šírky. K športovej elegancii a dynamike prispieva aj zaoblená kapota motora a jemne klesajúca línia strechy. Mnoho dizajnérskych prvkov bolo prevzaté z ostatných športových modelov Porsche a modelu Macan dodávajú istotu, že je z každého uhla pohľadu, v duchu najlepšej tradície Porsche, jasne identifikovateľný ako športové auto, tentoraz však v segmente kompaktných SUV.
Macan sa vyrába v továrni Porsche v Lipsku, môže sa teda pochváliť visačkou ” Made in Germany “. Pred začiatkom výroby Porsche do tejto továrne investovalo 500 miliónov eur. Výrobná linka je nastavená pre výrobu približne 50 000 luxusných automobilov ročne – všetky produkované s najvyššou možnou presnosťou a s najprísnejšími štandardmi kvality. Presne tak, ako sa od Porsche očakáva .
Pri uvedení do predaja budú pripravené tri modely Macan:
Macan S je vybavený zážihovým šesťvalcom 3,0 l s dvojicou turbodúchadiel a výkonom 340 k (250 kW). Samozrejmosťou je aktívny pohon všetkých kolies s elektronicky riadenou viaclamelovou spojkou. Tento systém pohonu všetkých kolies je súčasťou výbavy všetkých modelov Macan . Sedemstupňová dvojspojková prevodovka prenáša silu motora na kolesá bez prerušenia toku výkonu. Vďaka tomu je automobil schopný z 0 na 100 km/h zrýchliť za 5,4 s (alebo 5,2 s na želanie dodávaným paketom Sport Chrono). Automobil dosahuje najvyššiu rýchlosť 254 km/h a v kombinovanom režime merania NEDC sa spotreba pohybuje medzi 9,0 a 8,7 l/100 km, čo zodpovedá produkcii CO2 medzi 212 a 204 g/km .
Macan S Diesel sa zo všetkých troch modelov Macan najviac podobá ekonomickému vytrvalostnému bežcovi. Jeho vznetový šesťvalec 3,0 l vykazuje kombinovanú spotrebu v cykle NEDC v rozmedzí 6,3 až 6,1 l/100 km, ktorá zodpovedá emisii CO2 od 164 do 159 g/km. Porsche Macan S Diesel aj napriek tomu dokáže z 0 na 100 km/h zrýchliť už za 6,3 s ( alebo 6,1 s v spojení s paketom Sport Chrono ). Jeho motor s výkonom 258 k (190 kW) dokáže udeliť vozu najvyššiu rýchlosť 230 km/h.
Najvyššie postavená verzia modelu Macan – Macan Turbo je súčasne najvýkonnejším luxusným autom medzi kompaktnými SUV. Preplňovaný motor 3,6 l V6 , ktorý oslavuje vo vozidle značky Porsche premiéru, disponuje najvyšším výkonom 400 k ( 294 kw ) a katapultuje vozidlo z 0 na 100 km/h za 4,8 s. S balíkom Šport Chrono dokáže zrýchliť behom 4,6 s. Aj napriek tomu, že Macan Turbo je schopný dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 266 km/h, činí jeho kombinovaná spotreba v cykle NEDC 9,2 až 8,9 l/100 km, čo je ekvivalent produkcie CO2 v rozmedzí 216 až 208 g/km .
Meno Macan znamená indonézsky tiger. A Macan je tomuto spojeniu verný: je výkonný, vždy pripravený ku skoku, pôsobí ľahko a pritom je schopný operovať v každom teréne. Najnovšia evolúcia pohonu všetkých kolies – známa ako Porsche Traction Management ( PTM ) – je jedným z najúčinnejších systémov svojho druhu . Po premiére modelu Macan ponúka Porsche bezkonkurenčne širokú ponuku športovo navrhnutých pohonov všetkých kolies .
Pohľad na dynamické parametre jasne ukazuje, že Porsche Macan je navrhnuté s cieľom dosiahnuť mimoriadnu agilitu. Jeho charakteristickým rysom sú jeho proporcie, dizajn, veľké originál kolesá a pneumatiky s rôznym rozmerom pre prednú a zadnú nápravu. Motory, hnacia sústava a sedemstupňová dvojspojková prevodovka Porsche Doppelkupplung ( PDK ) automobilu dodávajú nielen výnimočnú dynamiku, ale aj hospodárnosť a schopnosť jazdy na ceste aj v teréne – to všetko v typickom štýle Porsche. Sedadlá vodiča a spolujazdca sú umiestnené nízko, rovnako ako v typických športových automobiloch .
Už štandardná výbava modelu Macan je veľmi bohatá a jej súčasťou je pohon všetkých kolies, prevodovka PDK, multifunkčný športový volant s radiacimi páčkami, veľké kolesá, výkonný audiosystém alebo elektricky ovládané veko batožinového priestoru. Na zozname doplnkovej výbavy je okrem iného špecialita v podobe vzduchového podvozku – Macan je jediné auto segmentu, ktoré ním môže byť vybavené. Pripravený je tiež systém Porsche Torque Vectoring Plus ( PTV Plus ), ktorý bol špeciálne upravený pre použitie v modeli Macan. Tento systém mení distribúciu krútiaceho momentu medzi zadnými kolesami a pracuje v kooperácii s elektronicky riadeným záverom diferenciálu. Zoznam výbavy na želanie obsahuje tiež dynamický asistent diaľkových svetiel, ktorý je súčasťou systému Porsche Dynamic Light System Plus ( PDLS Plus ). Má schopnosť nastavovať jas svetiel tak, aby neoslňovali automobily idúce v protismere aj rovnakým smerom.
Cena modelu Porsche Macan S a Macan S diesel začína na úrovni 57.930 € s DPH. Špičkové luxusné, športové auto Porsche Macan Turbo pôjde do predaja za cenu 79.826 €.
zdroj: porsche.cz