Podľa šéfa dizajnu BMW, musia byť niektoré autá polarizačné26. Apríl 2022
Za posledné roky bola u niektorých modelov BMW pomerne kontroverzná veľká predná mriežka. Teraz sa do popredia dostáva debata o delených svetlách, ktoré BMW prvýkrát predstavilo minulý rok v koncepte XM. Nové delené svetlá už v sériovej podobe ukázali luxusné, športové autá BMW X7 Facelift 2023 a tiež nová vlajková loď BMW 7/i7.
Otázkou zostáva, prečo niektoré luxusné, športové autá BMW vyzerajú tak ako vyzerajú? Prečo má BMW M3 ľadvinky XXL, ale verzia BMW 3 ich nemá? Šéf dizajnu BMW Domagoj Dukec v rozhovore pre Car Magazine vysvetlil, prečo zvolil tento radikálny prístup. Dukec hovorí, že dve tretiny zákazníkov chcú elegantnú a harmonickú estetiku, čo je dôvod prečo veľkoobjemové výroby modelov BMW 3 alebo BMW 5 hrajú na istotu. Z tohto dôvodu už aj maskované verzie nových modelov BMW 3 a 5 ukazujú, že z hľadiska dizajnu nepríde k žiadnym drastickým zmenám.
Dukec ale hovorí, že zvyšných 33% zákazníkov chce vyčnievať z davu. To je dôvod prečo luxusné, športové autá BMW 4 alebo nové BMW 7/i7 chcú polarizovať. Dukec k tomu dodal: ´´V minulosti bola rada BMW 4 len športovou radou BMW 3. Táto skupina zákazníkov je ale iná, chcú iracionálnejšie auto a sú schopní a ochotní zaplatiť viac za tento emocionálny výraz a skutočne učiniť vyhlásenie.´´
Podobne pocity vyjadril aj šéf dizajnu BMW Group Adrian van Hooydonk:´´ Nemyslím si, že dobrý dizajn musí polarizovať, ale myslím, že koncept krásy polarizovať môže. Zákazníkovi sa to vráti a pokiaľ jeden druh zákazníkov hľadá krásne a nadčasové auto, určite také navrhujeme. Sú tu ale zákazníci, ktorí hľadajú niečo ako sú luxusné, športové autá BMW X6, ktoré pomerne polarizujú. Buď ich milujete alebo nenávidíte. Tento prístup ale nefunguje u rady 3 alebo rady 5, kde sa robia veľké objemy, takže je jasné, že nemôžeme prísť s jedným radikálnym riešením.´´
Dobrý alebo zlý dizajn, čísla nepustia. Automobilka BMW predala minulý rok 2.213.795 vozidiel, čo je historicky najlepší predajný rok. Konkurenciu v podobe Mercedes-Benz (2.093.476 kusov) a Audi (1.680.512 kusov) porazilo BMW pomerne jasne. Aj napriek kontroverznému dizajnu, oproti roku 2020 vzrástol predaj luxusných, športových automobilov BMW o 9.1%, takže BMW môže byť spokojné.
zdroj: motor1.com