Nové Polo BlueGT20. Marec 2012
Nové Polo BlueGT kombinuje suverénnu dynamiku s extrémnou hospodárnosťou. Technickou lahôdkou malého vozidla je v automobile značky Volkswagen po prvýkrát použité odpájaní valcov ACT. Tento systém bol adaptovaný pre novo vyvinutý motor 1.4 TSI, ktorý poháňa model Polo BlueGT. Pokroková jednotka TSI ide s chuťou do vysokých otáčok, v ktorých dosahuje najvyšší výkon 103 kW / 140 k. Napriek tomu však priemerne spotrebuje len 4,7 l/100km * (to zodpovedá emisiám CO2 108 g / km *). U Pola BlueGT so sedemstupňovou prevodovkou DSG dodávanou na želanie je spotreba paliva dokonca len 4,5 l/100 km – treba pripomenúť, že benzínu, nie nafty (emisie CO2 105 g / km *). Malý Volkswagen s najvyššou rýchlosťou 210 km / h napriek tomu zrýchli z pokoja na 100 km / h iba za 7,9 sekundy.
Prechodným odpojením druhého a tretieho valca pri nízkom a strednom zaťažení klesla spotreba paliva v jazdnom cykle EÚ o cca 0,4 l/100 km. Pri konštantnej jazde rýchlosťou 50 km / h na tretí alebo štvrtý stupeň činí zníženie spotreby dokonca až jeden liter na 100 kilometrov. Vysoká hospodárnosť sa pritom vôbec nevylučuje s vysokou kultivovanosťou behu. Aj na dva valce beží excelentne vyvážený motor 1.4 TSI rovnako ticho a bez vibrácií ako so štyrmi aktívnymi spaľovacími priestormi.
Nový variant modelového radu Polo sa vyznačuje špecifickými úpravami exteriéru a interiéru. V oblasti vonkajšej výbavy sa BlueGT odlišuje okrem iného novými 17 "kolesami z ľahkej zliatiny, strešným spojlerom, modifikovanými nárazníkmi (vzadu s difúzorom), bočnými prahmi a znížením podvozku o 15 mm. Interiér bol zušľachtený radom prvkov, medzi ktoré patrí napríklad rozšírené menu multifunkčného ukazovatela (signalizácia aktívneho systému ACT a ukazovateľ tlaku vzduchu v pneumatikách), tempomat a športové sedadlá vpredu.
zdroj: volkwagen.cz