Najlepší máj a 63. rekordný mesiac Mercedes-Benz15. Jún 2018

Značka Mercedes-Benz koncernu Daimler dodala za uplynulý mesiac máj 198 187 (+2,3 %) a celkovo počas prvých piatich mesiacov roka 985 063 (+5,4 %) osobných vozidiel. Zaznamenala tým doposiaľ najlepší výsledok za máj a zároveň šesťdesiaty tretí rekordný mesiac za sebou. Vedúce miesto v segmente luxusných, športových automobilov zaujala značka Mercedes-Benz okrem iného v Nemecku, Francúzsku, Belgicku, Portugalsku, Grécku, USA, Kanade, Brazílii, Južnej Kórei, Japonsku a Austrálii.

“Šesťdesiaty tretí rekordný mesiac za sebou podčiarkuje dôveru našich klientov v kvalitné výrobky značky Mercedes-Benz, na ktorej budeme naďalej rozvíjať našu silnú pozíciu v prémiovom segmente luxusných, športových automobilov. V máji sme dodali vyše 198-tisíc vozidiel, čo je vôbec najviac za uvedený mesiac”, vyzdvihuje Britta Seeger, členka predstavenstva spoločnosti Daimler zodpovedná za predaj vozidiel Mercedes-Benz a dodáva: “Naše SUV sú obzvlášť populárne u našich zákazníkov. Od začiatku roka sme ich predali po celom svete takmer 350-tisíc, čo je neuveriteľný počet. Počas prvých piatich mesiacov roku sme nikdy tak veľký počet SUV zákazníkom nedodali. Osobitne sa tešíme na uvedenie nového SUV Mercedes-Benz G na trh. S našou offroadovou ikonou budeme od júna pokračovať v úspešnom príbehu SUV.”

Za január až máj dosiahla značka s hviezdou doteraz najvyšší predaj v Európe (+0,1 %) i v Nemecku (+2,6 %). Nové maximá zaznamenala počas mája vo Francúzsku, Španielsku, Švédsku, Poľsku a Dánsku či v Maďarsku. Dvojciferný nárast (+13,6 %) priniesol pre značku Mercedes-Benz od začiatku roka Ázijsko-tichomorský región. Stabilnú úroveň odbytu mal región NAFTA (+0,4 %).

Spomedzi modelov značky Mercedes-Benz zaujali za prvých päť mesiacov najmä luxusné, športové autá kategórie SUV (+11,1 %), predovšetkým GLC. Rekordný odbyt zaznamenala Trieda E (+2,5 %). Pretrvávajúcej popularite sa tešila aj nová vlajková loď Mercedes-Benz S (+26,3 %). Ďalšia značka koncernu: smart bodovala od začiatku roka na domácom nemeckom trhu, kde jej odbyt vzrástol dvojciferne, rovnako ako v Belgicku a Holandsku. V plnom prúde pokračovala prestavba značky na čisto elektrickú. Doteraz sa ešte nepredalo za prvých päť mesiacov roka toľko modelov smart EQ fortwo a forfour ako tento rok.