Nový dizajn a zlepšená aerodynamika Mercedesu-AMG E 63 4MATIC+25. Jún 2020

Luxusné, športové autá Mercedes-Benz E so sofistikovanými motorizáciami patria už od roku 1986 k ústredným modelom, ktoré tvoria jadro značky Mercedes-AMG. V najnovšej generácii sa športová dynamika jazdy vysokovýkonných modelov z Affalterbachu kombinuje s oveľa väčším komfortom a spája sa s rozsiahlou modernizáciou dizajnu. Spolu s plochšími svetlometmi s technológiou MULTIBEAM LED, zvýraznenými podbehmi kolies typickými pre tento model a so zaoblenou kapotou motora s charakteristickými prelismi vzniká úplne nový a výrazne dynamickejší vzhľad. Proporcie celého vozidla výrazne ovplyvňuje aj spojler predného nárazníka s dizajnom krídla prúdového lietadla s troma otvormi na prívod vzduchu a predný rozdeľovač prúdenia. Tieto prvky znižujú vztlak na prednej náprave. Interiér dostal širokouhlý kokpit, nový volant AMG Performance a infotainment MBUX s funkciami a ukazovateľmi špecifickými pre vozidlá AMG zvýrazňujú príslušnosť k rodine AMG.

Za nový vzhľad vďačia luxusné, športové autá Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ (spotreba paliva 11,9 — 11,6 l/100 km, emisie CO2 273 — 265 g/km), vo veľkej miere jeho technickej využiteľnosti. Vonkajšie otvory na prívod vzduchu s dizajnom krídla prúdového lietadla sú nielen mimoriadne veľké, ale zároveň smerujú vzduch aj pomocou dvoch priečnych lamiel presne tam, kde je potrebný, čím pre 4,0-litrový motor V8 biturbo a chladenie plniaceho vzduchu zabezpečujú optimálny prietok vzduchu.

Nové aerodynamicky optimalizované 19-palcové originál disky Mercedes-AMG z ľahkej zliatiny s 10-lúčovým dizajnom sú na želanie dostupné v matnej čiernej alebo vysoko lesklej titánovej sivej farbe a celkovému vzhľadu dodávajú svieže akcenty. Model S sériovo jazdí na nových 20-palcových diskoch z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov. Ako nové farby karosérie sú na výber grafitová sivá metalíza, strieborná high-tech metalíza a briliantová modrá magno, ktorá bola doteraz vyhradená pre rodinu luxusných, športových automobilov AMG GT.

Interiéru dominuje aj nový volant AMG Performance, ktorý vyniká vďaka výraznému dizajnu zdvojených ramien, plynulo zakomponovaným dotykovým plochám, pre motoristický šport typickým dole splošteným vencom, či kapacitným senzorom sledujúcim zloženie rúk z volantu. Pomocou hliníkových radiacich páčok za vencom volantu možno ručne radiť jednotlivé stupne prevodovky AMG SPEEDSHIFT MCT 9G. Na stredovej konzole sa nachádza ovládací prvok špecifický pre AMG s prídavnými prepínačmi, pomocou ktorých možno ovládať jazdné programy, hlasitosť médií, 3-stupňový systém ESP®, manuálny režim prevodovky, adaptívne nastaviteľné tlmenie, voliteľnú výfukovú sústavu AMG Performance, funkciu ECO štart – stop a cúvaciu kameru.

Výnimočný 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo má v modeli E 63 S 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 11,9 — 11,6 l/100 km; kombinované emisie CO2 273 — 267 g/km) výkon 450 kW (612 k) a dosahuje maximálny krútiaci moment na úrovni 850 Nm. Základný model Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 11,8 — 11,6 l/100 km; kombinované emisie CO2 270 — 265 g/km) dosahuje výkon 420 kW (571 k) a krútiaci moment 750 Nm. Šprint z 0 na 100 km/h absolvuje sedan vo variante S za 3,4 sekundy a ako základný variant za 3,5 sekundy. Hodnoty pre kombi sú 3,5 sekundy (variant S), respektíve 3,6 sekundy (základný variant). Na optimálne zlepšenie výkonu a odozvy štvorlitrového motora AMG V8 sú obe turbodúchadlá technicky vyhotovené ako dvojprúdové (Twin-Scroll). Ak vodič zvolil jazdný program Komfort, odpájanie valcov je k dispozícii v širokom rozsahu od 1 000 do 3 250 ot./min. Variant S je ako prvý v tomto segmente vybavený dynamicky riadenými uloženiami motora. Deväťstupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT je špeciálne prispôsobená požiadavkám vysokovýkonných modelov. Jej softvér sa stará o extrémne krátke časy preradenia a rýchle viacnásobné podradenia s funkciou medziplynu pre emocionálny zážitok z radenia. Mokrá viackotúčová rozjazdová spojka nahrádza menič krútiaceho momentu.

Agilnosť a mimoriadne rýchle prejazdy zákrutami nových modelov sú aj výsledkom podvozku AMG RIDE CONTROL+ s trojkomorovým vzduchovým pružením a adaptívnym vzduchovým tlmením ADS+ (Adaptive Damping System). Adaptívne nastaviteľné tlmenie možno nastaviť v troch stupňoch Komfort, Šport a Šport plus. Všetky luxusné, športové autá Mercedes-AMG E 63 sú sériovo vybavené náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Inteligentný systém spája výhody rozličných koncepcií pohonu: prvý raz plne variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu zaručuje optimálnu trakciu na každom podklade a navyše umožňuje driftovanie. Na zlepšenie trakcie a dynamiky jazdy majú vysokovýkonné modely elektronicky riadený samosvorný diferenciál zadnej nápravy, ktorý umožňuje skoršie a prudšie výjazdy zo zákrut, lepšiu trakciu pri zrýchľovaní z miesta či prináša stabilitu pri brzdení z vysokej rýchlosti. Vďaka nemu sa hraničná oblasť možností vozidla sa posúva vyššie a zlepšujú sa hraničné jazdné vlastnosti. E 63 disponuje elektromechanickým parametrickým riadením využívajúcim variabilný prevod.

Veľkoryso dimenzovaná vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava je vpredu vybavená dierovanými brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu s vnútorným vetraním s rozmermi 360 x 36 mm so šesťpiestikovými pevnými strmeňmi, na zadnej náprave s rozmermi 360 x 26 mm s jednopiestikovými plávajúcimi strmeňmi. Variant S má na prednej náprave ešte väčšie brzdové kotúče z kompozitného materiálu s rozmermi 390 x 36 mm. Okrem toho sa na želanie dodáva keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG s brzdovými kotúčmi s rozmermi 402 x 39 mm na prednej náprave a 360 x 32 mm na zadnej náprave.

Až šesť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+, Individuálny a PRETEKY (sériovo vo variante S) umožňuje dotykom prsta ovplyvniť charakteristiku nových modelov série. Nezávisle od jazdných programov DYNAMIC SELECT môže vodič prejsť priamo do jazdného programu s manuálnym radením, v ktorom radí výlučne páčkami na volante. Rovnako možno v prípade potreby osobitne nastaviť aj stupne podvozka. Integrovaná regulácia dynamiky jazdy DYNAMIKA AMG vďaka svojím stupňom Základné, Rozšírené, Profesionálne a Majstrovské ovplyvňuje napríklad stratégie regulácie systému ESP® alebo náhonu na všetky kolesá. Rozpätie pritom siaha od zamerania na bezpečnosť až po vysoko dynamické.

Nový balík AMG DYNAMIC PLUS sa pre základný variant dodáva na želanie. Obsahuje jazdný program PRETEKY vrátane šmykového režimu, vysokovýkonnú kompozitnú brzdovú sústavu modelu S s brzdovými strmeňmi nalakovanými v červenej farbe ako aj volant AMG Performance s tlačidlami AMG vo vyhotovení mikrovlákno DINAMICA.