Nový Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ s plnoelektrickým pohonom7. September 2021

Prostredníctvom novej verzie Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ (kombinovaná spotreba elektriny podľa WLTP: 23,9 - 21,5 kWh/100 km; kombinované emisie CO2 podľa WLTP: 0 g/km)[1] začína značka Mercedes-AMG plnoelektrickú budúcnosť jazdného výkonu. Prvý sériový elektrický model AMG s akumulátorovým pohonom je založený na architektúre Mercedes-EQ pre luxusné, športové autá. Dokonale tým zapadá do elektrickej stratégie koncernu. Luxusný sedan s výkonom až 560 kW bol vo všetkých oblastiach, ktoré sú relevantné pre výkon, nanovo vyvinutý a zdokonalený v Affalterbachu. Presviedča vlastnosťami špecifickými pre túto značku, a to všade, kde to zákazník môže bezprostredne zažiť: od technológie cez dizajn exteriéru a interiéru až po emocionálny zvuk vozidla.

„Model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je prvým plnoelektrickým poslom v segmente luxusných, športových automobilov orientovaných na výkon vytvorený v Affalterbachu. Je vyhotovený na mieru pre automobilových nadšencov, ktorí hľadajú kombináciu inovatívnej elektrickej mobility v luxusnom prostredí a športových vlastností s agilnou dynamikou jazdy. Naším prvým plnoelektrickým vozidlom AMG bez pochýb oslovíme a presvedčíme nových zákazníkov značky Mercedes-AMG. Okrem toho je EQS 53 ďalším dôkazom toho, že značka Mercedes-Benz dôsledne pokračuje v elektrifikácii aj svojich dcérskych značiek. V blízkej budúcnosti budú nasledovať ďalšie plnoelektrické, luxusné, športové autá Mercedes-AMG, ktoré budú založené na našej vlastnej platforme AMG.EA,“ uviedol Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

„Aj pri elektrifikácii dbáme na to, aby naše modely, ktoré sú založené na koncernovej platforme EVA2, spĺňali prísľub značky AMG. Naši zákazníci sa aj v tomto segmente môžu tešiť na dynamický a emocionálny jazdný zážitok. Tento zážitok zabezpečujeme prostredníctvom riešení, ktoré sú špecifické pre AMG, najmä v oblasti pohonu, podvozka, bŕzd a predovšetkým zvukového prejavu,“ povedal Jochen Hermann, technický riaditeľ Mercedes-AMG GmbH.

Srdcom nového modelu Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je koncepcia pohonu s dvoma motormi, ktorá je orientovaná na výkon. Výkonné elektrické hnacie ústrojenstvo, ktoré obsahuje jeden motor na prednej náprave a jeden motor na zadnej náprave, ponúka plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+, ktorý prenáša hnaciu silu na vozovku vo všetkých jazdných podmienkach. Základná verzia dosahuje maximálny celkový výkon 484 kW (658 k), maximálny krútiaci moment elektrického stroja dosahuje 950 Nm. S balíkom AMG DYNAMIC PLUS, ktorý sa dodáva na želanie, sa maximálny výkon v režime PRETEKÁRSKY ŠTART s funkciou zvýšenia výkonu zvýši až na 560 kW (761 k). Maximálny krútiaci moment elektrického stroja dosiahne hodnotu až 1 020 Nm.

Nové, luxusné, športové autá Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ pri stave nabitia aspoň 80 percent potom zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je vo voliteľnom balíku obmedzená na 250 km/h. V rámci sériovej výbavy zrýchli AMG EQS z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy (stav nabitia aspoň 80 %). Maximálna rýchlosť je v tomto prípade obmedzená na 220 km/h.

Nový model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je vybavený výkonným 400-voltovým akumulátorom, ktorý sa vyrába podľa najnovších štandardov lítium-iónovej technológie. V oblasti chemického zloženia článkov akumulátora nastal veľký pokrok, pokiaľ ide o trvalú udržateľnosť: podiel kobaltu sa znížil na desať percent, optimalizovaný aktívny materiál pozostáva z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1.

Vysokovoltový akumulátor má využiteľnú kapacitu energie 107,8 kWh. Technicky zaujímavým komponentom je použitý zväzok vedení, ktorý je špecifický pre AMG. Tento zväzok vedení je prispôsobený vysokým výkonovým charakteristikám. Aj systém manažmentu akumulátora bol vyladený špecificky pre AMG. Jazdné programy „Šport“ a „Šport+“ sú orientované na výkonnosť, jazdný program „Komfort“ je orientovaný na dojazd. V porovnaní s predchádzajúcimi stupňami vývoja sa nová generácia akumulátorov vyznačuje výrazne vyššou energetickou hustotou. Okrem toho má vyšší výkon nabíjania. Novinkou je aj možnosť inštalácie aktualizácií pre systém manažmentu akumulátora vzduchom.

Ďalšou výhodou novej generácie akumulátorov sú výrazne kratšie časy nabíjania. Rovnako ako v sesterskom modeli od značky Mercedes-EQ, aj v tomto prípade možno akumulátor nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom do 200 kW na rýchlonabíjacích staniciach. V tomto prípade je možné „natankovať“ elektrický prúd pre ďalších 300 kilometrov (WLTP) už po 19 minútach[3]. Vďaka palubnej nabíjačke možno elektrifikované vozidlo AMG nabiť striedavým prúdom do 22 kW celkom komfortne doma alebo na verejných nabíjacích staniciach. V Japonsku bude možné aj obojsmerné nabíjanie, teda nabíjanie oboma smermi. Túto možnosť dopĺňajú inteligentné programy nabíjania, ktoré možno automaticky aktivovať podľa lokality. S funkciami ako nabíjanie, ktoré je mimoriadne šetrné k akumulátoru, je nabíjanie ešte efektívnejšie.