Nárazový test luxusného Mercedesu S so Smartom20. August 2014

Neporušený vnútorný priestor a tie najvyššie šance na prežitie svojich pasažierov preukázal nový smart fortwo pri nárazovej skúške v rýchlosti 50 km/h a polovičnom čelnom prekrytí s viac ako dvojnásobne hmotnejším vozidlom. Nový smart s hmotnosťou 1,124 tony počas uvedenej internej nárazovej skúšky (tzv. offset crash testu) úspešne zvládol čelný stret s 50-percentným prekrytím s luxusným autom Mercedes S o hmotnosti 2,308 tony.

„Základom vysokej bezpečnosti nového smartu pri náraze je osvedčená bunka tridion. Stará sa o efektívne absorbovanie energie, napr. pri čelných nárazoch. Na tento účel boli v novom smarte vyvinuté maximálne veľké deformačné zóny. Vďaka viacnásobnej distribúcii zaťaženia sa dosiahne homogénne rozdelenie sily do štruktúry,“ vysvetľuje dobrý výsledok nárazových skúšok profesor Rodolfo Schöneburg, vedúci úseku pasívnej bezpečnosti divízie Mercedes-Benz Cars a uzatvára: „Stabilita bezpečnostného rámu priestoru pre cestujúcich je zabezpečená vďaka vysokému podielu ultravysokopevnostnej ocele. Zdokonalené airbagy a bezpečnostné pásy okrem toho poskytujú pasažierom maximálnu ochranu, aj vďaka sériovo vyrábaným airbagom na ochranu kolien pre vodiča.“

Ak dôjde k nárazu s ťažkým protivníkom, malé a ľahké autá bývajú vzhľadom na hmotnostný nepomer, principiálne v nevýhode. Väčšie vozidlá Mercedes-Benz preto majú tak nadimenzovanú štruktúru karosérie, aby zmenšila pri náraze zaťaženie aj pre malého protivníka. A to bez toho, aby sa znížila samotná ochrana ich vlastných pasažierov. K pozitívnemu výsledku nárazovej skúšky nového smartu fortwo tak prispel aj jej väčší účastník nová, luxusná Trieda S.