Mercedes-Benz v roku 2016 na čele prémiového segmentu14. Január 2017

mercedes logoZnačka Mercedes-Benz v roku 2016 opätovne zaznamenala dvojciferný rast (+11,3 %) a prvýkrát počas jedného roka dosiahla celosvetovo odbyt viac ako dva milióny (2 083 888) vozidiel. Vedúca značka koncernu Daimler tak vlani rástla rýchlejšie ako jej nemeckí konkurenti a predala najviac vozidiel v prémiovom segmente. Rekordný rok 2016 končil doposiaľ najsilnejším decembrom (190 269 vozidiel) a celkovo najlepším štvrťrokom (545 967 vozidiel) všetkých čias. Historicky najvyšší predaj (144 479 vozidiel) pri dvojcifernom raste (+21,0 %) dosiahla v uplynulom roku aj ďalšia značka koncernu: smart.

„Rok 2016 bol najúspešnejším rokom v histórii automobilky Mercedes-Benz a šiestym rekordným rokom v rade,“ hodnotí Dr. Dieter Zetsche, predseda predstavenstva spoločnosti Daimler a vedúci divízie Mercedes-Benz Cars a vyzdvihuje: „vďaka novým luxusným, športovým autám, ktoré svojím progresívnym dizajnom nadchýnajú zákazníkov, a vynikajúcemu rastu predovšetkým v Číne a Európe sme sa ujali vedúcej pozície v prémiovom segmente. A naďalej udávame tempo – novými technológiami, produktmi a službami.“ Ola Källenius, člen predstavenstva spoločnosti Daimler AG, doposiaľ zodpovedný za predaj vozidiel divízie Mercedes-Benz Cars dodáva: „Naša stratégia rastu zaberá. Od roku 2013 značka Mercedes-Benz rástla každý rok v dvojciferných číslach. Teraz je Mercedes-Benz najpredávanejšou prémiovou značkou; náš cieľ sme dosiahli v štvorročnom predstihu.“

mercedes n1 premium cars 2016Najvyšší počet nových registrácií spomedzi prémiových vozidiel zaznamenala v roku 2016 značka Mercedes-Benz napríklad v Nemecku, Taliansku, Portugalsku, Japonsku, v Južnej Kórei, Austrálii, na Taiwane či v USA a Kanade.

Počas uplynulých dvanástich mesiacov bolo dodaných takmer 900-tisíc (+12,4 %) vozidiel značky s hviezdou do Európy, z toho 293 209 (+7,2 %) do Nemecka. Spolu 734 169 (+19,3 %) vozidiel Mercedes-Benz smerovalo do regiónu Ázia – Tichomorie, pri zvýšení na rekordnú hodnotu 472 844 (+26,6 %) vozidiel v Číne. Takmer 400-tisíc (+0,6 %) ich bolo dodaných v regióne NAFTA, z čoho 340 237 pripadlo na USA.

Kompaktné vozidlá Triedy A, Triedy B, CLA, CLA Shooting Brake a GLA zaujali vlani rekordných 636 903 (+9,3 %) zákazníkov. Trieda C s odbytom zhruba 425-tisíc vozidiel potvrdila svoju pozíciu najžiadanejšieho modelu. V uplynulom roku sa zároveň predalo viac ako štvrť milióna (+7,9 %) vozidiel Triedy E. Vlajková loď značky Mercedes-Benz: Trieda S obhájila pozíciu najpredávanejšieho luxusného auta na svete, ktorý od uvedenia aktuálnej generácie už prekročil 300-tisícový odbyt. Každé desiate vlani dodané vozidlo Triedy S pripadlo na subznačku Mercedes-Maybach.

Počas vlaňajška pokračovala aj ofenzíva modelov SUV značky Mercedes-Benz, ktorých odbyt vzrástol, ako nikdy predtým, na 706 170 (+34,3 %) vozidiel. V roku 2016 si nových majiteľov našlo celosvetovo tiež okolo 140-tisíc (+10,5 %) vozidiel roadster, kabriolet a kupé s hviezdou v znaku. Rekordný odbyt 46 695 vozidiel (+48,2 %) zároveň zaznamenalo veľkopriestorové vozidlo Trieda V. Výrazne, na 99 235 (+44,1 %) vozidiel, narástol záujem o subznačku Mercedes-AMG, ktorá si tohto roku pripomenie polstoročie od začatia výroby luxusných, športových automobilov orientovaných na výkon.