Mercedes-Benz je číslo jedna v prémiovom segmente9. Január 2018

Značka Mercedes-Benz dodala počas roku 2017 (najúspešnejšieho v jej histórii) celosvetovo okolo 2,3-milióna (2 289 344) vozidiel a dosiahla tým medziročný rast 9,9-percenta. Kľúčová značka koncernu Daimler sa tak stala počas vlaňajšieho (už siedmeho rekordného roku dosiahnutého za sebou) opäť najžiadanejšou v prémiovom segmente. Úspech pritom zaznamenala na všetkých troch hlavných trhoch: v Európe (+6,4 %), v Ázii a Tichomorí (+19,2 %) či v regióne NAFTA (+1,3 %), udržala si vedúcu pozíciu v Nemecku (+3,5 %) a USA (-0,9 %), pričom najvyšší rast dosiahla v Číne (+25,9 %).

Mercedes-Benz Cars dodala v uplynulom roku viac ako 2,4 milióna vozidiel Mercedes-Benz a smart zákazníkom po celom svete. Takto sme už siedmykrát za sebou zlepšili svoje ročné výsledky. Naša kľúčová značka Mercedes-Benz bola v roku 2017 opäť najpredávanejšou spomedzi prémiových. Môžeme na to byť hrdí – máme na čom stavať. Úspech v našom odbore je základom pre aktívne formovanie mobility budúcnosti. V roku 2018 pôjdeme naďalej dôsledne cestou stratégie CASE”, konštatuje Dieter Zetsche, predseda predstavenstva spoločnosti Daimler a vedúci divízie Mercedes-Benz Cars, pričom okrem iného pripomína: “Bezpečnosť, kvalita, moderný dizajn a priekopnícke inovácie sú faktory, pre ktoré je značka Mercedes-Benz teraz úspešnejšia ako kedykoľvek predtým.“

Vlani sa Mercedes-Benz presadila ako líder prémiových značiek obľúbený na mnohých trhoch: nielen v Nemecku a v USA ale okrem iného tiež v Spojenom kráľovstve, Francúzsku, Turecku, Švajčiarsku, Poľsku, Portugalsku, Dánsku, Českej republike, Fínsku, Grécku, Južnej Kórei, Japonsku, Austrálii, na Taiwane, v Indii, Kanade, Mexiku či Brazílii.

“Už 58. rekordný mesiac v rade po sebe zvýraznil dôveru našich zákazníkov v prvotriedne produkty značky Mercedes-Benz tiež na konci roka. V roku 2017 sme dodali približne 2,3 milióna nových vozidiel s hviezdou. Náš náskok na vrchole v prémiovom segmente sa opäť výrazne zvýšil,“ objasňuje Britta Seeger, členka predstavenstva spoločnosti Daimler zodpovedná za predaj luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz Cars a dodáva: “Aj v novom roku budeme mať vhodný automobil pre každého zákazníka v ponuke. Celkovo prinesieme v roku 2018 na trh viac ako tucet nových luxusných, športových automobilov.“

V roku 2017 tvorili štvrtinu odbytu značky s hviezdou kompaktné vozidlá Triedy A, Triedy B, CLA, CLA Shooting Brake a GLA, ktoré zaujali 620-tisíc zákazníkov. Trieda C s odbytom vyše 415-tisíc vozidiel potvrdila svoju pozíciu najžiadanejšieho modelu. V uplynulom roku sa zároveň predalo viac ako 350-tisíc luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz E (+40,0 %). Obľube sa tešila aj Trieda S, ktorá dosiahla v rámci uplynulého roku (uprostred ktorého prišla jej nová generácia) zhruba 70-tisícový odbyt. Luxusné, športové auto najvyššej exkluzivity a kvality: Mercedes-Maybach zaujalo vyše 25-tisíc nových majiteľov.

Počas vlaňajška pokračovala ofenzíva modelov SUV značky s hviezdou, ktorých odbyt vzrástol na rekordných viac ako 805-tisíc (+14,0 %) vozidiel. V roku 2017 si nových majiteľov našlo tiež takmer 170-tisíc (+22,4 %) celkovo dvanásť dodávaných modelov typu roadster, kabriolet a kupé Mercedes-Benz. Nový rekordný odbyt: vyše 58-tisíc vozidiel (+25,7 %) zároveň zaznamenal veľkopriestorové vozidlo Triedy V. Výrazne, na 131 970 (+33,0 %) vozidiel, narástol záujem o značku Mercedes-AMG, ktorá si vlani pripomenula polstoročie od začatia dodávok hviezdnych luxusných, športových automobilov orientovaných na výkon. V rekordnom roku 2017 sa predalo aj 135 025 vozidiel značky smart. Pre mestské vozidlo, priekopnícke tiež v elektro-mobilite, to je jeden z doposiaľ najvyšších odbytov.