K jubileu Mercedes-AMG nový i výkonnejšie modely GT18. Január 2017

Značka Mercedes-AMG si pripomína v roku 2017 polstoročie dodávok luxusných, športových na výkon orientovaných automobilov. V jubilejnom roku sa rodina modelov AMG GT rozšíri o nový Mercedes-AMG GT C kupé (najskôr príde v špeciálnom vyhotovení Edition 50), prídu výkonnejšie vylepšené modely Mercedes-AMG GT a AMG GT S i nové hodnotné prvky výbav pre celý modelový rad.

Hnacou jednotkou pre modely AMG GT je štvorlitrový motor s priamym vstrekovaním V8 biturbo. Pri základnom modeli AMG GT i AMG GT roadster odteraz ponúka 350 kW/476 k; 630 Nm, čo je zvýšenie o 10 kW/14 k; 30 Nm; pri GT S dosahuje 384 kW/522 k; 670 Nm, čo je nárast o 9 kW/12 k; 20 Nm. Ďalší stupeň predstavujú varianty kupé a roadster AMG GT C s parametrami 410 kW/557 k; 680 Nm. Vrcholový model Mercedes-AMG GT R dosahuje 430 kW/585 k; 700 Nm.

„Modelom AMG GT C sa rozširujeme naše portfólio luxusných, športových automobilov na šesť modelov plus pretekárske vozidlo AMG GT3, ktoré je orientované na motoristický šport pre zákazníkov. Za menej ako tri roky sa z nášho druhého vozidla, ktoré sme vyvinuli kompletne vo vlastnej réžii, stala rodina vozidiel, ktoré ponúkajú rôzne podoby zážitku z jazdy s vysokou dynamikou. Do tohto jubilejného roku vstupujeme s exkluzívnou verziou Edition 50 nového modelu AMG GT C kupé. V súvislosti s tým dodatočne vylepšujeme vzhľad a technické parametre modelov AMG GT a AMG GT S,“ uviedol Tobias Moers, predseda vedenia spoločnosti Mercedes AMG GmbH.

Nové modely identifikuje okrem iného výrazná mriežka chladiča AMG Panamericana, ktorej 15 pochrómovaných zvislých výstuh pripomína vzhľad  pretekárskeho vozidla Mercedes-AMG GT3. Nový spojler predného nárazníka zosilňuje dojem zo šírky a zabezpečuje ešte lepšie držanie vozidiel na vozovke. Veľké vonkajšie otvory na prívod vzduchu zvyšujú účinnosť chladenia. Všetky modely AMG GT už majú k dispozícii systém pre aktívnu, vysoko inteligentnú a rýchlu reguláciu prívodu vzduchu AIRPANEL prostredníctvom zvislých lamiel v dolnej časti spojlera predného nárazníka.

Nový Mercedes-AMG GT C pritom okrem iného dostal širšiu zadnú časť, veľké kolesá i širší rozchod kolies na zadnej náprave, ako aj aktívne riadenie zadnej nápravy z modelu GT R. Širší má aj spojler zadného nárazníka pre zlepšenie prúdenia vzduchu. Zadné krídlo vozidla – integrované vo veku batožinového priestoru – sa v závislosti od zvoleného jazdného programu pri určených rýchlostiach elektricky vysunie a zasunie. V modeli Mercedes-AMG GT C sa športový podvozok AMG RIDE CONTROL kombinuje s adaptívnym, plynule nastaviteľným tlmením. Regulácia je elektronická a tlmenie sa na každom kolese vždy automaticky prispôsobuje aktuálnej jazdnej situácii, rýchlosti a stavu vozovky. Novinke napríklad tiež nechýba sériové aktívne riadenie zadnej nápravy v kombinácii s balíkom AMG DYNAMIC PLUS či elektronicky regulovaný zverný diferenciál zadnej nápravy integrovaný v kompaktnej skrini prevodovky.