Ferrari vysvetlilo, prečo model F8 Tributo nie je hybrid10. Marec 2019

Luxusné, športové auto Ferrari F8 Tributo bolo predstavené pred pár dňami na výstave v Ženeve ako náhrada za model Ferrari 488 GTB. V porovnaní s predchodcom tento superšport zaznamenal úsporu hmotnosti 88 kg a pod kapotou ma vylepšený turbo motor V8 o objeme 3.9 litra, ktorý generuje výkon 720 HP a krútiaci moment 770 Nm. Nový model Ferrari dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 2.9 sekundy (o 0.1 sekundy rýchlejšie ako GTB), z 0-200 km/h za 7.8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 340 km/h.

Nové Ferrari F8 Tributo ponúka ohromnú silu a krásny dizajn, aj keď sa vynára otázka, prečo Ferrari predstavilo náhradu modelu Ferrari 488 GTB, ktorá ale kompletne nová nie je.

Pred predstavením bol niekoľkokrát zachytený testovací model Ferrari 488, ktorý mal pod kapotou hybridnú technológiu. Očakávalo sa teda, že nástupca luxusného, športového auta Ferrari 488 GTB bude mať hybridnú technológiu. Otázku prečo to tak nie je sa snažil zodpovedať hlavný technik Ferrari Michael Leiters. Ten povedal, že Ferrari sa rozhodlo ísť cestou F8 miesto hybridného pohonu, hlavne kvôli každodennej použiteľnosti. Miesto úplne nového modelu vylepšilo Ferrari verziu 488, aby sa dostalo niekde medzi luxusné, športové autá Ferrari 488 GTB a Pista.

Dobrou správou ale je, že hybridný model luxusného, športového auta Ferrari je na ceste, pričom bude zameraný na jazdu po okruhu. Šéf Ferrari Louis Calmieri pritom potvrdil, že hybridný model príde už za dva až tri mesiace.

Nové Ferrari F8 Tributo je oveľa lepšie ako model 488 GTB nielen čo sa týka výkonu, ale má navyše o 15% lepšiu aerodynamickú účinnosť. Luxusné, športové autá Ferrari F8 Tributo nie sú síce úplne nové, ale určite sú výrazne lepšie ako ich predchodca, model 488 GTB.

zdroj: motor1.com