Ferrari sa snaží ochrániť označenie pre SUV Purosangue2. Február 2020
Výrobca luxusných, športových automobilov Ferrari je známy tým, že veľmi prísne chráni čokoľvek, čo by mohlo poškodiť exkluzívnu značku Ferrari. Podľa Financial Times ide teraz o charitatívni organizáciu, ktorá používa slovo Purosangue, čo v preklade znamená ´´plnokrvník alebo čistá krv´´. Toto označenie by malo pritom niesť vôbec prvé luxusné, športové SUV Ferrari.
Nadácia, ktorá zvolila vo svojom meno Purosangue, sa snaží bojovať proti dopingu v športe. Okrem antidopingovej práce zriadila nadácia aj výcvikové bežecké tábory v Keni a financuje aj zdravotné prehliadky pre seniorov. Nadácia tiež vyhlásila, že v roku 2013 zaregistrovala slovo ako ochrannú známku pre odevy a ďalšie výrobky. Organizácia sa tiež pokúsila dohodnúť s Ferrari, každopádne neúspešne. Na základe toho zablokovala Ferrari pri registrácii ochrannej známky v Európe. Ferrari postavilo celý prípad na tom, že nadácia nevyužíva dostatočne meno Purosangue k zaisteniu exkluzivity, keďže za posledných päť rokov nedošlo k jeho použitiu.
Alessandro Masetti, právnik zastupujúci charitatívnu nadáciu povedal, že sa jedná zjavne o prípad ´´Dávid verzus Goliáš´´. Podľa jeho slov ale existuje celý rad dôkazov o činnosti, pričom dokonca tvrdí, že s Adidas mali dohodu o výrobe tenisiek a oblečenia. ´´Nebudeme sa báť, aj keď vieme, že sa postavíme jednej z najdôležitejších značiek na svete´´, povedal Max Monteforte, zakladateľ Purosangue Foundation.
zdroj: motor1.com