BMW hovorí, že odvážny dizajn jeho modelov bude pokračovať23. Február 2021

Automobilka BMW vysiela pomerne zmetené signály, aspoň čo sa týka dizajnu a smerovania jej luxusných, športových automobilov. O tak trochu kontroverznej veľkej mriežke sa najskôr hovorilo, že bude pravdepodobne využitá len pre luxusné, športové autá BMW 4, M3 a M4. Potom bolo počuť správy, že zmena je v poriadku a tiež, že BMW z hľadiska dizajnu nemôže potešiť každého.

Teraz sa zdá, že BMW oznamuje budúcnosť, kde budú hrať nové mriežky dôležitú úlohu v celkovom dizajne luxusných, športových automobilov BMW. Podľa šéfa dizajnu BMW Domagoja Dukce tento dizajn pomôže v budúcnosti odlíšiť sa modelom BMW od konkurencie.

Dukec k tomu povedal: ´´Pokiaľ chcete vytvoriť niečo, čo vyniká, je treba sa odlíšiť, musí to byť iné. Ak chcete osloviť niektorých zákazníkov, musíte vyniknúť. Naším cieľom nie je nutne potešiť všetkých, ale musíme potešiť našich zákazníkov.´´

Potešiť každého zákazníka je skrátka nemožné. Podľa viceprezidenta dizajnu BMW Adriana van Hooydonka môže byť dokonca niekedy spätná väzba od zákazníkov dosť brutálna. Neznamená to ale, že BMW na svoje luxusné, športové autá zmení názor. Konflikt je podľa BMW normálna vec a vychádza zo skutočnosti, že BMW malo v nedávnej minulosti niekoľko veľmi úspešných modelov.

´´Keď je váš starý model tak úspešný, príchodom nového zákonite dôjde k určitému treniu a to je to, čo aktuálne vidíme. Ak za tým nie je vidieť úspech na trhu, musíte sa zmeniť. To je pre spoločnosť veľmi stresujúca situácia,´´ dodal van Hooydonk.

Každopádne dizajnové duo BMW chce vyrábať luxusné, športové autá, ktoré si zákazníci chcú kúpiť a nielen ich potrebovať. Dizajnéri BMW identifikovali dve hlavné skupiny klientov, ktorých chcú prilákať, tzv. elegantných tvorcov a expresívnych umelcov. Prvá skupina sú tradicionalisti, ktorí majú tendenciu kupovať nepárne modelové rady BMW, ako BMW 3, 5 alebo 7. Druhá skupina má zase rada luxusné, športové autá ako BMW M4 alebo crossover BMW X6.

zdroj: motor1.com